#nextgenerationBlues

  • 121 902
  • 654

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Jos junnuputki jatkuu ja nimi on Kiekko-Espoo eikä kelpaa niin huh ja vittu huh. Siis ihan oikeasti.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä mäkin tän niin nään, että jos edessä on PALUU aitoon ja alkuperäiseen nimeen, eikä se faneille kelpaa niin silloin on kyllä peiliin katsomisen paikka jossain muualla kuin seuran omistuksessa. Kunnioitetaan omia juuria jne?

Olisihan se ihan hienoa jos omat skidit kokisi Kiekko-Espoon mestaruuskaudella joskus parinkymmenen vuoden päästä "sen Blues-jakson" vain jonain väliaikaisena aikakautena.

Kyllä Blegikin kelpaa, mutta viime kauden stiplujen ja yhteistyökumppanien kusettamisen jälkeen sillä nimellä on aika raskas paskalasti niskassaan. Oli niin tai näin, jos jengin nimi on Blues tai Kiekko-Espoo, kausikortti on jo ostettu.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aika käsittämätön kannanotto BB07 osalta. Mikä siinä veltossa ja mollivoittosessa Blues nimessä niin tärkeätä on. Kiekko-Espoo toimii nimenä ja sillä on oikeasti mahdollisuus saada buumi ja yhteenkuuluvuuden tunne ennennäkemättömällä tavalla. Kun uudistutaan niin uudistutaan sitten ihan kerralla. Joukkuuen nimenä Blues ei toiminut eikä koskaan tulekkaan toimimaan. Nyt tarvitaan suurien massojen herättelyä ja joukkuen nimen muutos on ainoa keino joka sellaiseen toimii.

Ei koskaan enään Espoo Bluesia.
 

hoffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Päivän iloisin uutinen oli mahdollisuus palata K-Espoo aikaan. Blues ei nimenä vaan iske. Toisaalta pitääkö nimessä olla muutakuin Espoo? Ja olen ilman muuta Jussin hankkeen takana.
 

Physical Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Kiekko-Espoon paluu olisi unelma. Espoolaiset pelaajat, Hirvonen ja kivikova. Minulle ainakin kelpaa! Tuota odottaisi suuremmalla innolla kuin liigakauden alkua moneen vuoteen.
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Jussi tekisi viisaasti, jos tavalla tai toisella selvittäisi, mikä nimi ja logo olisi ns. myyvin. Erityisesti kannattajien keskuudessa.

Minulle Blues on ehdoton ykkönen. Se merkitsee jatkuvuutta. Ja myös kunnianhimoisuutta olihan Blues kuitenkin liigan kärkipäähän kuuluneita joukkueita. Näin perinteet velvoittaisivat myös uutta seuraa. Kiekko-Espoo nimenä antaisi tavallaan liikaa siimaa odotusarvoille. Eihän K-Espoon aikana kärkijoukoissa rymistelty. Hyväksyttäisiin palaaminen liian kauas lähtöruutuun.

Kiitos paljolti aktivoituneen faniporukan, Blues on noussut kiekkobrandiksi: 'Espoo on Sininen', 'ei luovuta ikinä' ...
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Kivi kova Kiekko-Espoo olisi meille hieman vanhemmille jääkiekon ystäville kyllä hieno nostalgian nostaa, mutta maailma muuttuu ja meidän on muututtava mukana. Blues voi kuulostaa joistain meistä hieman muoviselta ja väkisin väännetyltä, mutta tosi asia on että tuolla nimellä on pidempi historia liiga taivalta takana ja tähän nimeen on kasvanut uusi sukupolvi Espoolaisia faneja, tähän nimeen on myös kasvanut Suomen yksi parhaista kannattaja ryhmistä. Tämä nimi tunnetaan niin periksiantamattomuudestaan, loppuun asti pelaamisesta, juniori tuotannostaan, kannattajistaan ja ikävä kyllä viime vuosien talouden pidosta, mutta en näe sitä niin suurena rasitteena kuin muutamat antavat ymmärtää. Kiekko-Espoo tuhottiin nimenvaihdon yhteydessä, ei tuhota nyt sitä työtä joka on tehty Bluesin eteen.
 

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mä näen Kiekko-Espoo-nimessä ongelmana sen, että alle kolmekymppisillä ei ole oikein mitään kosketusta siihen. Eikä välttämättä sitä vanhemmillakaan, koska onhan siitä nyt pieni ikuisuus kun se oli nimenä. Itse olen -74 syntynyt joten K-Espoo on kyllä muistissa, mutta on tuohon Bluesiin silti sydän juurtunut. Ja edelleen sitä mieltä että ikinä ei olisi nimeä pitänyt vaihtaa, mutta joteknin tuntuu vähän falskilta nyt yhtäkkiä palata siihen lähes kahdenkymmenen vuoden takaiseen.

Onhan K-Espoo valovuosia parempi kuin United. Unitedia en olisi ehkä ensimmäistäkään matsia käynyt katsomassa, K-Espoo sentään on mahdollisuuksien rajoissa. Vaan jos ppuhutaan yhteisöllisyydestä ja uudesta alusta, niin yhteisöllisyys vaatii myös avoimuutta ja keskustelua. Tuntuuu että K-Espoon taakse voidaan saada myös Kulman porukka, mutta itsestäänselvää se ei ole.

Menee ehkä vähän ohi aiheen, mutta olisin kyllä enemmän kuin mielelläni nähnyt jatkuvuutta tämän kauden joukkueesta, että olisi ollut siinä(kin) mielessä samaistumispohjaa. Ei niitä espoolaistaustaisiakaan ihan mahdottoman paljon ole kuitenkan enää vapaana, jos nyt espoolaisuutta halutaan korostaa...
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Kuittailkaa vaan ihan vapaasti vuosia Blegin mukana kasvaneille ja täydellä sydämellä joukkueen ja kannattajaporukan mukana eläneille. Näin varmaan saadaan aikaan sitä ennennäkemätöntä yhteenkuuluvuuden tunnetta.
 

blues75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo United
Tehdään hei yhdessä tästä hieno juttu. Riittävät ainekset on nyt olemassa. Blues kelpaa, K-Espoo etenkin. Minkään vaiheen historiaa tai aikakauden edustajan mielipidettä ei kyllä tarvii dissata. Ollaan yhdessä sinikeltaisia.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Milloin kausikortit tulee myyntiin? Siis jos Kiekko-Espoo tulee nimeksi ja Hire päävalmentajaksi, niin siinähän on nostalgiaa ja perinteitä enemmän kuin voisi toivoa.
Ai että kuulosti hyvältä tosiaan. Lisäksi nämä puhelut espoolaisille (myös kokeneille) pelaajille. Nyt ollaan tulossa juuri siihen mihin pitääkin. Toivottavasti onnistuu!!! Nimi saa mun puolestani olla vaikka Espoon Lämäri (no ei sentään) kunhan tämä vaan toteutuu
 

Physical Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Kuittailkaa vaan ihan vapaasti vuosia Blegin mukana kasvaneille ja täydellä sydämellä joukkueen ja kannattajaporukan mukana eläneille.

Sellaiseen ei tosiaan pitäisi olla mitään tarvetta kenelläkään!

Vaan jos ppuhutaan yhteisöllisyydestä ja uudesta alusta, niin yhteisöllisyys vaatii myös avoimuutta ja keskustelua.

Olettaisin, että ainakin BJR:n kanssa keskustelu on käyty, kun ovat tähän Jussin hankkeeseen lähteneet mukaan? Tietysti pitää myös kannattajayhdistystä kuulla.

mutta olisin kyllä enemmän kuin mielelläni nähnyt jatkuvuutta tämän kauden joukkueesta, että olisi ollut siinä(kin) mielessä samaistumispohjaa.

Näin toki. Toisaalta: lähteneet ovat saaneet liigasopparit. Tuskin olisivat jääneet, vaikka Mestis-paikka olisi ollut jo tiedossa?

Espoolaistaustaisia pelaajia ei toki ole hirveästi vapaana, Mestis-seuran vinkkelistä ainakaan. Olisikohan Toni Kähkönen ihan utopiaa?
 

snoukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kieli poskessa tuli mieleen että Kiekko Blues.. uuh. Mutta tosiaankin mulle kävisi kyllä molemmat Kiekko-Espoo ja Blues, tosin Blues on niiiin jo vakiintunut että se ehkä koko kuviossa varmaankin saisi paremmat vibat faneille ja yleisölle. Ja minulle.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ymmärrän hyvin niitä, jotka haluaisivat säilyttää Blues-nimen, koska siihen on tottunut ja kasvanut. Mutta mitäs jo ajattelisitte asiaa niin, että Bluesin kohtaloksi koitui konkurssi siksi, että entisestä Kiekko-Espoosta alettiin väkisin rakentaa seuraa markkinointi edellä. Ensin muutettiin nimi ja sitten logo useampaan kertaan. Sopii kysyä, miksi Blues ei saavuttanut edes finaalivuosinaan samanlaista huumaa kuin sarjanousunsa aikana? Paluu Kiekko-Espoo-nimeen olisi paluu uuteen yritykseen.

Kiekko-Espoo ei ole nimenä kaunis, mutta sillä on historiaa ja ainakin minulle se merkitsisi, ettei kysymyksessä ole jostain uudesta vaan paluusta vanhaan kunniakkaaseen nimeen. Kaikki muu kuulostaisi ihan samalta Salonojan rahaleikiltä kuin mitä Blues oli. Eikä Blues-historiaa tarvitse tai edes pidä unohtaa. Se voi elää uuden joukkueen paidoissa ja vaikka lempinimenä.

Muistutuksena 90-luvulla muodiksi tullut ilmiö vaihtaa seurojen perinteiset logot markkinoinnin kannalta muka tyylikkäämpiin (amerikkalaisiin), mutta niin vain kävi, että HIFK, HPK, KalPa ja Lukko palasivat vanhoihin logoihinsa. Muovi ei kanna pitkälle.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jussi tekisi viisaasti, jos tavalla tai toisella selvittäisi, mikä nimi ja logo olisi ns. myyvin. Erityisesti kannattajien keskuudessa.
Näin juuri. Ihmiset tuppaavat usein ajattelemaan, että heidän mielipiteensä on se yleisin, ja siksi sitä niin kiivaasti puolustavat. Mutta veikkaan, että useimmat olisivat tyytyväisiä nimeen, joka toisi seuralle eniten kannattajia, vaikka se omaan korvaan kalskahtaisikin. Menestystä espoolaiselle kiekolle tässä kuitenkin haaveillaan.
 

W124

Jäsen
Nimi pitäisi ehdottomasti olla Julmat. Kaksikielinen ja napakka.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Nimiasia on kyllä valtava kompleksi meille espoolaisille. Miten se täyttääkään kaikki nämä ketjut?

En itse tykkää että ketään haukutaan tai dumataan mutta en myöskään siitä että, tosi-fani tai ei, uhkaillaan että ei suostu sitoutumaan jos nimi vaihtuu.

Jotenkin vaan asteikolla tärkeää - ihan sama niin espoolainen jääkiekko ja espoolaiset jääkiekkoilijat on siellä tärkeää -puolen kärjessä. Logo, nimi ja värit ehkä keskellä. Itseään seuraa tärkeämpinä pitävät seuraajat, lähempänä ihan sama -osastoa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Henkilökohtaisella tasolla Kiekko-Espoo on mulle ehdottomasti se mieluisin nimi. Nostalgiaa on niin, että melkein pukkaa tippaa silmään. Minä olen aikoinaan menettänyt sydämeni juuri Kiekko-Espoolle.

Mutta ymmärrän hyvin niitä, joille Kiekko-Espoo on pelkkä entinen nimi ajalta jolloin ei itse ole ollut vielä edes Isän pusseissa. Olen edelleen sitä mieltä, että taloudellisessa mielessä Blues olisi oikea valinta, vaikka se vähän maksaisikin. Se on kuitenkin kannattajien keskuudessa vahva brändi. Jos Kiekko-Espoolla mennään, niin toivon, että mahdollisimman moni kulman porukasta pystyisi ottamaan sen omakseen.

Omat fiilikset Kiekko-Espoon paluusta on kirjoitettu tuossa lainauksessa. Henkilökohtaisesti itselleni se olisi hienoa - ainakin, jos ei olisi mikään välivaihe ennen siirtymistä Unitediksi (mitä edelleen pelkään). Nostalgiaa niin paljon, että kiinnostus heräisi heti.

Mutta olen itse "vanha pieru" - harvoin itseäni näkee enää siellä kulmassa mukana huutamassa tai tanssimassa. Ymmärrän aivan täysin sen, että Bluesin aikaa on ollut pidempään kuin Kiekko-Espoon aikanaan oli. Mutta Kiekko-Espoon olen itse nähnyt nousevan kakkosesta ykköseen. Ykkösestä SM-liigaan. Ja tiputtavan TPS:n pleijareissa.

Vielä kun hallin saisi Matinkylään....
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En itse tykkää että ketään haukutaan tai dumataan mutta en myöskään siitä että, tosi-fani tai ei, uhkaillaan että ei suostu sitoutumaan jos nimi vaihtuu.
Minä en ole uhannut etten suostu sitoutumaan. Eikä mielestäni ole juuri muutkaan. Omaan seuraan sitoudutaan rakkaudesta. Ei ole kyse siitä suostuuko vaan siitä pystyykö ja haluaako. Minä en henkilökohtaisesti tiedä tuntisinko mitään jotain Espoo Unitedia kohtaan. Aikahan sen sitten näyttää, mutta ei se ainakaan tässä vaiheessa sytytä. Se olisi jotenkin niin keinotekoista ja tuntuisi Jussin omalta lelulta jolla ei muiden ole tarkoituskaan leikkiä. Blues -nimen hankkiminen taas olisi kädenojennus kulman kannattajia kohtaan ja osoitus siitä, että yhteisöllä on merkitystä. Samalla se olisi henkisellä puolella ajatus jonkilaisesta jatkumosta.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
JOS nimi vaihtuu, niin olishan toi Kiekko-Espoo aivan loistava vaihtoehto. Jos siis mahdollista!? Sen varaan voisikin alkaa rakentamaan sitä uutta nousua ja nimen omaan uutta nousua, eikä kokonaan uutta seuraa. Mielestäni on aivan eri asia, jos nyt luodaan jokin uusi seura, vaikka junnutuotanto taustalla pysyisikin samana. Ja sen voin sanoa, että kausari lähtee heti tilaukseen, jos nimeksi tulee Kiekko-Espoo! Ja jos joku asia on varma, niin se on aivan varma...niin kuin Nykänen sen sanoi! Jos nimeksi taas tulee United tms, niin kynnys on varmasti huomattavasti suurempi sitä kausaria hankkia. Toki kävisin pelin tai pari ihan mielenkiinnosta kattomassa, mutta jos minkäänlaista tunnesidettä ei ole olemassa, niin menee siinä aivan varmasti vuosia ennen kuin sellainen pääsee jälleen kehittymään. Itse on jo sen ikäinen, että uutta tunnesidettä johonkin toiseen seuraan ei kovin helpolla tule, jos sitten enää lainkaan? Tai näin ainakin tällä hetkellä tuntuu. No nämähän on toki vain mielipideasioita, eikä oikeaa/väärää vastausta ole olemassa tässäkään asiassa. Eikä tolla mun mielipiteellä kai todellisuudessa paljon painoarvoa ole sen joukkueen nimen suhteen...ikävä kyllä.

Mutta olishan se hienoa nähdä ensi kaudella omia junnuja isoissa rooleissa pelaamassa Mestistä Kiekko-Espoon tai Bluesin paidassa! Ja onhan esim. noi herrat Engstrand ja Manbod sen verran HC-jätkiä, että saattaisivat jäädäkin tänne pelailemaan suht alhaisilla liksoilla. Käsittääkseni ovat täällä ihan hyvin viihtyneet. Mahbod sitten ensi kaudella Mestiksen pistepörssin voittoon Camilo Miettisen ja Roope Rannan avustuksella. Pakkeina vois hääriä vaikka Ari Vallin ja Mikael Kurki. Tai mites Brückler byyriin ja Tikkinen-Kuukka pakkeina? Eiköhän noita pelaajia ole saatavilla vielä ensi kuunkin aikana (ja pitkin kesää). Joillakin varmasti myös soppari purettavissa, jos sellainen jonnekin "alempiin" sarjoihin jo löytyy, esim. Miettisen kohdalla. Mikäs sen hienompaa, jos sais esim. just Kähkösen ja Camin takas...ja tietenkin myös Jimmmyn! Eri asia onkin sitten, että kuka lähtee leikkiin mukaan. Pelaajillakin saattaa tuo joukkueen nimi vaikuttaa asiaan. Tai näin ainakin itse luulen...

Toivottavasti se Hire ei muuten nyt sentään vanhoille pelikavereilleen oo soittanut...tai sit meillä on ens kaudella Sillanpää-Nuutinen pakkiparina ja Priakhin-Ekman tutkaparina ylhäällä? =D
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Mä vaan miestin mitä yhteisöllisyyttä siinä sit on jos tietty porukka sanoo että pitäkää tunkkinne jos palataan alkuperäiseen nimeen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jussi tekisi viisaasti, jos tavalla tai toisella selvittäisi, mikä nimi ja logo olisi ns. myyvin. Erityisesti kannattajien keskuudessa.

Minkä tahansa aloittelevan yrityksen pitäisi tehdä markkinatutkimus ja senhän liikemiehen luulisi tietävän. Ongelmaksi tässä muodostunee se, että Jussi luulee, että eihän tässä ole mitään uutta. Ei ole aloitteleva firma.

Tutkimusalan markkinajohtaja on Taloustutkimus mikä tekee esimerkiksi Ylelle näitä täysin typeriä liian usein tehtäviä puoluekannatustutkimuksia. Ei mahdottomasti maksaisi tehdä ihan oikea kunnollinen tutkimus espoolaisten ja muualla asuvien kannattajien keskuudessa. Tai siis muidenkin keitä espoolainen jääkiekko jollain tavalla koskettaa.

Ennen alalla toimineena minulle tulee jo lukuisia kysymyspattereita mieleen millä päästäisiin asiassa eteenpäin. Näin tärkeää tutkimusta ei vain voi jättää joidenkin opiskelijoiden harteille. Eikä siinä olisi mitään järkeä, että tehtäisiin joku epävirallinen miltä nyt tuntuu -tutkimus. Tämä ketjuhan on jo sitä. Tässä on niin paljon muutakin säädettävää mikä pitää tai ainakin pitäisi hoitaa kunnolla, niin nimiasian kunnollisen tutkimisen voisi nostaa aika korkealle.

Voi tietenkin myös rynnistää vain jonnekin päin välittämättä mitä yhtään kukaan muu ajattelee. Tehän olette niitä köyhiä, miksi pitäisi kuunnella.
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Minä en ole uhannut etten suostu sitoutumaan. Eikä mielestäni ole juuri muutkaan. Omaan seuraan sitoudutaan rakkaudesta. Ei ole kyse siitä suostuuko vaan siitä pystyykö ja haluaako. Minä en henkilökohtaisesti tiedä tuntisinko mitään jotain Espoo Unitedia kohtaan. Aikahan sen sitten näyttää, mutta ei se ainakaan tässä vaiheessa sytytä. Se olisi jotenkin niin keinotekoista ja tuntuisi Jussin omalta lelulta jolla ei muiden ole tarkoituskaan leikkiä. Blues -nimen hankkiminen taas olisi kädenojennus kulman kannattajia kohtaan ja osoitus siitä, että yhteisöllä on merkitystä. Samalla se olisi henkisellä puolella ajatus jonkilaisesta jatkumosta.

No kyllä tässä on syksystä lähtien ollut rivien välistä luettavissa (ei välttämättä juuri sinulla) että eriniminen seura ei enää kiinnosta. Nytkin kun taas tällä viikolla uutisia jatkosta tuli, otettiin välittömästi kiinni tuohon nimeen ihan jopa virallisen lausunnon toimesta.

Esimerkiksi vanha työkaverini, joka on käynyt seuraamassa espoolaista edustuskiekkoa sieltä kakkosesta, sanoi hyvin että ei sillä seuran nimellä ole mitään väliä yksinään. Se on vain yksi, pieni osa identiteettiä.

Kaikkien mielestä United on paska nimi, mutta on hyvin erikoista että etukäteen edes spekuloi ettei varmanakaan ehkä kai tuntisi mitään seuraa kohtaan jos se ei ole enää Blues?!
Mistä se tunne ja se side tulee? Se tulee kokemuksista, tarinasta, teoista, jaetuista arvoista, yhteisöstä ja menestyksestä. Se tulee kotipaikasta. Ei nimestä, sloganeista tai väreistä. Ne ovat vain kermaa ja markkinointia.
Tämä minun mielipiteeni.

Lisäksi jatkumo ole kiinni Blues-nimestä. Jatkumon luo juniorimylly, lapset, isät ja äidit sekä aktiivit espoolaiskiekon kannattajat. Heidän huomioiminen ja heistä huolehtiminen on keskeistä, jos uusi alku haluaa olla menestyvä ja kestävä. Nimestä se ei kuitenkaan saa olla kiinni.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Mä vaan miestin mitä yhteisöllisyyttä siinä sit on jos tietty porukka sanoo että pitäkää tunkkinne jos palataan alkuperäiseen nimeen.

Eihän näin kukaan ole sanonut suoraan. Jos viittaat Blueskannattajat -lausuntoon, se on kirjoitettu United tms. lähtökohdasta. Siis ennen kuin IL uutisoi mahdollisesta paluusta K-Espoo nimeen. Tuo paluu merkitsisi eri asioita lähes jokaiselle. Uskoisin, että tässä ollaan kuitenkin tilanteessa, missä tuota pitää miettiä uudelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös