Viestin lähetti varjo
VexiP:
VAstahan sinä tuolla ylempänä nostat korokkeelle "kaikenmaailman" tohtoreita ja neuvoksia....mutta sitten kun joku onkin erimieltä kanssasi niin kyseenalaistat hänen asiantuntemuksensa?
Teen sitä itsekin mutta sitäkin sinä kritisoit, miksi siis nyt otat heti sen kannan että mies on huijari...ja MITÄ HELVETTIÄ SE KANSALLISUUS VAIKUTTAA.
Sanoisin että annat itsestäsi aika huonon kuvan ihmettelemällä sitä että professori on suomalainen. Akateeminen tutkimus ei kysy kansallisuutta...en tosin tiedä onko ko. tutkimus varsinaisesti akateeminen.
TAlvi- ja Jatkosodasta on Suomessa aivan liian yksipuolinen näkemys johtuen vanhempien polvien systemaattisesta propagandasta niin puheissa kuin oppikirjoissa.
En väitä että ko. heppu on täysin oikeassa mutta voi hänen mietinnöissään olla totuudenkin siemen.
Tämä nyt ei sinänsä ole tärkeä, mutta Beckman on maisteri, ei professori. En tiedä vielä, mitä professori Barysnikov kirjassaan sanoo Leningradista, mutta Beckanin tekstin voi arvioida olevan sen kanssa identtinen. Tältä pohjalta minulla on täysi syy arvioida hyvin huolestuneena kirjaa ja sen vaikutuksia.
Kansalaisuudestakaan viis, kunhan pysyy totuudessa, eikä lähde sepittelemään omiaan. Minusta esim. erinomainen seikka on se, että nimenomaan venäläinen NTV teki juttua Karjalan palautuksesta. Siihen ei ole ollut rohkeutta suomalaisilla tv-verkoilla.
Ehkä meillä on mm. se ero, että minä en nosta jalustalle kaikenmaailman professoreita edes lainausmerkeissä, vaan tuotannollaan, toiminnallaan ja elämänurallaan paljon aikaansaaneita ihmisiä ja heidän työnsä tuloksia.
Beckman saa minun puolestani olla juoksupoika tai akateemikko. Kun hän lausuu edellä mainitun tyyppisiä huomautuksia, ollaan todellisista tiedoista jo aika etäällä. Sikäli suomalaisuus liittyy tähän, että kun tuollaisen väännön tekee suomalainen, hänen toimintansa alkaa lähennellä maanpetosta.
Mielenkiintoista, että sanot talvi- ja jatkosodasta olevan systemaattisesti väärää tietoa vanhempien propagandasta johtuen. Tämä kuuluu sarjaan vuoden huulet. Mutta taidat olla tosissasi?
Venäjällä tosiaankin on historiaa työkseen vääristelty viime aikoihin saakka, jolloin sielläkin on alettu kertoa asioita niin kuin ne ovat todella tapahtuneet.
Se historia, mitä esim. minun vanhempani ovat kokeneet, ei ole vääristeltyä ja keksittyä, se on omakohtaisesti ankarasti koettua. He olivat mukana, heillä on oikeaa tietoa.
Suomessa yritettiin myös jostain 70-luvulta alkaen, ehkä aikaisemminkin, aloittaa historian täysi vääristäminen. Onneksi NL loppui omaan valheellisuuteensa ja petokseensa, joten Suomessakin vähitellen aletaan puhua asiat totuudenmukaisesti.
Ei sinunkaan uskosi kovin vankka näytä Beckanin juttuihin olevan, kun kirjoitat, että hänen puheissaan voi olla totuuden siemen. Kenties on, kenties totuuden siemen onkin juuri päinvastoin. Näin ko. henkilön aikaisemmista väännöistä voi arvioida.