Netflix Suomi

  • 1 094 369
  • 3 646

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sama juttu Peaky Blindersin kanssa. Veti kyllä mukanaan toisella yrittämällä todella kovaa ja nousi yhdeksi omista suosikkisarjoista.

Last Kingdomista tykkäsin lopulta enemmän kuin Vikingsistä. Itse asiassa jäi koko Vikings kesken jossain välissä muutaman ensimmäisen kauden jälkeen, kun taso laski ainakin omasta mielestäni liikaa.
Vikings heikkeni hiukan omasta mielestäni myös olikohan neloskaudella, kunnes nousi jälleen uuteen sfääriin. Loppua kohden alkoi laskea reilusti, mutta loppu pelasti paljon. Tämä siis omalla kohdallani. Aikoinaan kun Got ja Vikings tulivat samaan aikaan, jälkimmäinen nappasi ykkössijan GoT:n tason laskiessa tasaisesti. Toki GoT:n lähtötaso ja neljä ekaa kautta olivat niin kovaa meininkiä, että viides ja kuudes kausikin pysyivät vielä ihan hyvinä. No, ei siitä sen enempää, tulipahan vain mieleeni.

Vikingsin ongelma oli ehkä se, että se oli niin vahvasti Ragnarin tarina, ja vasta lopun lankojen yhteensaattaminen ja varsinkin Ubben tarina pelasti hiukan kokonaisuutta.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo kuulostaa kyllä hyvältä kyllä. Kiitos suosituksista kaikille.

Sons of anarcya en oo edes katsonut, mutta ehkä tuo Peaky Blinders voisi olla sitten se, vaikuttaa jotenkin kiehtovalle.

Ehkä last kingdom menee myös listalle, mutta se menee sinne katsotaan sitten jos ei muuta löydy kategoriaan.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
NIin siis sarjaa ei jatketa? Voi juku, ompas paska homma. Tosiaan aivan kesken tai edes alun yli ei olla menty.
Onhan siellä viidennen kauden jaksot vielä julkaisematta, mutta siihen sarja on tosiaan jäämässä. Jatkona olisi ilmeisesti elokuva (Seven Kings Must Die). Viidennen kauden julkaisuaikataulu taitaa edelleen olla auki, leffan kuvauksien aloitusta muistaakseni huhujen mukaan oltaisiin tänä vuonna aloittamassa.

Sääli sinänsä. The Last Kingdom on ollut ihan hyvää viihdettä. Cornwellin kirjoissakin olisi tosiaan ammennettavaa paljon pidemmälle. Mutta katsellaan nyt, miten onnistuvat viidennellä kaudella sarjan paketoimaan. Jos suunniteltu lopetus toimii, lienee ihan hyväkin näin, että sarjaa ei väkisin venytetä. Ei The Last Kingdom genressään mikään kuolematon mestariteos ole, mutta hyvää viihdettä kiinnostuneille on tarjolla ollut.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei The Last Kingdom genressään mikään kuolematon mestariteos ole, mutta hyvää viihdettä kiinnostuneille on tarjolla ollut.
Siis tuohan on omassa genressään aivan parhaimmistoa. Ainoastaan Spartacus seilaa rinnalla. Vikings myös, mutta laahaa hieman perässä. Jos on suositella jotain parempaa vastaavaa sarjaa, niin antaa tulla. GOT ei lukeudu tähän kategoriaan.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siis tuohan on omassa genressään aivan parhaimmistoa. Ainoastaan Spartacus seilaa rinnalla. Vikings myös, mutta laahaa hieman perässä. Jos on suositella jotain parempaa vastaavaa sarjaa, niin antaa tulla. GOT ei lukeudu tähän kategoriaan.
Niin. Enemmän kyse on siitä, että en näe tässä kategoriassa olevan mitään kuolematonta mestariteosta. Jos puhutaan tv-sarjojen osalta mestariteoksista, niin kyllä minä haen esimerkit muualta. Vikings, Black Sails, Spartacus, The Last Kingdom ovat ehdottomasti hyviä sarjoja, katsomisen arvoisia, mutta se todellinen jackpot puuttuu.

The Last Kingdomin kohdalla oma ongelmani on ehkä se, että Uhtredin tarinaan on tullut kirjoissa tutustuttua jo ajat sitten. Olen niistä kirjoista pitänyt suuresti. Jotenkin sarjasta jää itselleni fiilis, että lähdemateriaalia ei täysin ole saatu hyödynnettyä vaan enempäänkin olisi eväitä. Taustalla on kuitenkin verrattain laaja ja laadukas lähdemateriaali. Sarja ln kiistatta hyvää laatua, mutta alitajunnassa on ikävä tunne, että enemmän olisi voitu irti saada Cornwellin kirjoista. Toki viimeinen kausi voi vielä fiilistä muuttaa.

Mutta nää on näitä. Ei pitäisi ikinä liikaa verrata kirjoja ja niiden leffa- /tv-sovituksia.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Cornwellista yähän OT, että mieshän on eniten kirjottanut Sharpe sarjaa, joka kertoo englantilaissotilaasta Napoleonin ajan sodissa.. eka joskus 80 ja viimesin viimevuonna. Syy tähän oli 90-luvulla BBCn alottama Sharpe Tv (elokuvien) sarja (93 - 97), jonka takia esim amerikan sisällisotaan sijottunut Starbuck sarja jäi kesken. Sharpeahan esitti leffoissa Sean Bean, ja leffoja on tehty 16kpl, toki viimenen sit jälkeenpäin 2006. Kirjoja on 25.

Mies on hyvin tuottelias kirjailija, vähintään se yx kirja/vuosi. Uthred kirjoja, eli The Saxon Stories, sarjaa on 13 kirjaa
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mutta nää on näitä. Ei pitäisi ikinä liikaa verrata kirjoja ja niiden leffa- /tv-sovituksia.
Näinhän se varmasti menee. Mulla on se näissä, että kirjoja en ole lukenut, eli pelkän sarjan/leffan mukaan mennään.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viime vuoden ”paras” elokuva Red Notice saa jatko-osan tai itseasiassa jatko-osia. Käsikirjoittajat katsovat Indiana Jones elokuvia ja tekevät käsikirjoitusta.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
No olihan se Red Notice ihan viihdyttävä pläjäys perjantain ratoksi, mutta esim Indyihin verrattuna ei se kyllä kestä useampaa katselukertaa. Ihan hauskoja kuitteja sinne tänne eri leffoihin sekä räminää ja räiskettä. Toinen osa todennäköisesti vielä väljähtyneemmän oloinen ja enemmän räjähdyksiä ja mätkettä.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Itse pidän noita Cobeneita vähän lässähtävinä. Kiinnostus katoaa välillä ja ei oikein tiedä jaksaako loppuun. Tämä viimeisin on kesken, eikä ole kiinnostanut palata.

True Crimet on ihan mukavia. Son Of Sam oli oikeastaan tosi hyvä. Ei minulla ollut hajuakaan, että on ollut epäilyksiä, että Berkovichilla oli mahdollisesti kavereita. Dokumentti saa kyllä uskomaan, että näin myös oli. NYPD poliisien selittelyt ei paljoa vakuuta. Paskaa, koska kultti.

Time Square Killer oli minulle täysin tuntematon tapaus. Samalla mukavaa historia tietämystä New Yorkista. Tämä kaveri voi hyvinkin olla kymmenien ellei sitten sen sadan murhan takana. Ihmeen tuntematon kaveri siihen nähden.

Viimeisimmäksi aloin katsomaan tätä Archive81 sarjaa. Ei ole minun juttuja nämä ainakin osin kauhusarjat. Mysteerit kyllä aina kiinnostavat ja sellaisen äärellä tässä ollaan. Kyllähän tätä katsoo, mutta en osaa sanoa uppoaako tämä genren ystäville. Pääosan näyttelijä tummaihoinen mies ei oikein vakuuta. Mielestäni on toki hieman epäuskottavaa, että kukaan pystyisi työskentelemään yksin tuollaisessa paikassa, mihin tämä tumma kaveri menee. Ainakaan tämä kaveri ei vaikuta habitukseltaan sellaiselta.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Itse pidän noita Cobeneita vähän lässähtävinä. Kiinnostus katoaa välillä ja ei oikein tiedä jaksaako loppuun. Tämä viimeisin on kesken, eikä ole kiinnostanut palata.

Itseasiassa pidin tuosta espanjalaisesta ”Syytön”-Cobenista eniten vaikka olikin epätyypillinen hänen kirjoittamakseen eikä mennyt samalla kaavalla. Ja olihan kauniita naisia tässä yllinkyllin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
USA:n poliisiväkivallasta kertova dokumentti 137 laukausta avaa taas sitä, miten viturallaan tuossa maassa tuo poliisitoiminta on.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
USA:n poliisiväkivallasta kertova dokumentti 137 laukausta avaa taas sitä, miten viturallaan tuossa maassa tuo poliisitoiminta on.

Katselin tuon tänään suosituksestasi. Jännää, kun tämmöistä katsoessa ei enää jaksa olla yllättynyt tai järkyttynyt enää oikein mistään. Hyvin ymmärtää, miksi iso osa kansasta ei USA:ssa luota poliisiin. Varmaan itsellänikin jopa tämmöisenä valkonaamaana olisi sydämentykytyksiä, jos poliisi pysäyttäisi ja kyselisi. Systeemi ihan vituillaan. Viime viikollakin sai lukea tuosta Reid Boucherin tapauksessa eikä siitäkään tullut mitään suurempia seurauksia syylliselle. Pitäisi koko paska repiä alas ja aloittaa uudestaan, jotta ei olisi vanhojen perinteiden ja sääntöjen kahleita.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Jokos mainittu The Undercover- sarja?

Varsinkin kausi 1 sai koukutettua kivasti ja meni nuo kaikki kaudet siinä samalla. Kausi 1 juonena yksinkertaisesti poliisien Bob ja Kim soluttautuminen huumeparoni Ferry Boumanin tykö. Mukavia koukkuja saatu aikaiseksi ja pitkästä aikaa jäi jumiin johonkin sarjaan. Suositukset!
 

Shakey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jokos mainittu The Undercover- sarja?

Varsinkin kausi 1 sai koukutettua kivasti ja meni nuo kaikki kaudet siinä samalla. Kausi 1 juonena yksinkertaisesti poliisien Bob ja Kim soluttautuminen huumeparoni Ferry Boumanin tykö. Mukavia koukkuja saatu aikaiseksi ja pitkästä aikaa jäi jumiin johonkin sarjaan. Suositukset!
Vahva suositus täältäkin. Ja nyt näytti Netflixiin tulleen Freddy elokuva, se on vielä näkemättä. Muutenkin olen katsellut eurooppalaisia sarjoja, ovat hyvää vaihtelua jenkki tuotannolle.
 

rpeez

Jäsen
Jep, eurooppalaiset sarjat ja miksei monet muutkin maalaiset ei-jenkit on myös minulle ennemminkin etu kuin haitta. Viime aikoina olen paljon katsellut puolalaista tuotantoa, ehkäpä niiden tuulahdus menneisyyteen jossa miehet on miehiä ja naiset naisia maailma tuntuu jotenkin eksoottiselta nykyään ja tuo muistoja, heh.

Undercover kausi 3:sta puheen ollen omiin silmiin kärkeen nousee Ferry Bouman ohi varsinaisen päähenkilön, joka on yksiulotteinen tylsä kurttuotsa.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Ozarkin neljäs kausi on saapunut katsottavaksi.
Meno vaikuttaa edelleen hyvältä!
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Archive 81 on kahdeksanosainen jenkkisarja yliluonnollista kauhua. Puolet katsottuna nyt tästä ja pitää kyllä otteessaan. Välilllä ei tunnu tapahtuvan oikein mitään, mutta toki viimeistään jakso(je)n loppupuolella alkaa sitten erinäinen toiminta.

Suosittelut yliluonnollisen tavaran ja kauhun ystäville.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos ollaan tarkkoja, niin 4 kauden part 1. Part 2, eli vikat 7 jaksoa tulee joskus myöhemmin tänä vuonna.

4 jaksoa nyt alla ja onhan tää hyvä! Parantunut kausi kaudelta.
Huomasin itse saman. Päätin jäädä odotelemaan sitä, kun viimeiset 7 jaksoa julkaistaan ja katsoa vasta sitten koko 4.kausi.

7 jaksoa menee niin nopesti ja ketuttaisi jättää kausi kesken. Ozark on kyllä hyvä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
itse rupesin suosiolla katsomaan Ozarkin uusintana, eka kausikin on jo kuitenkin 5v takaa, tuntuu että ei muista mitään tuosta kun niin pitkä tauko edellisestäkin kaudesta.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Netflixiin tulee ensi perjantaina odotettu korealainen zombimättö Netflix-alkuperäissarja All of Us Are Dead. Tässä pieni maistiainen trailerin muodoossa.
Official Teaser Trailer
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös