Öö... Pitäsköhän sun opetella lukemaan ennen kuin kirjoitat tänne mitään? Viittasin juuri näihin sinun kaltaisiin asintuntijoihin, joiden oma asiantuntemus rajoittuu nippa nappa paitsion tunnistamiseen.
Ja minä viittasin Nyholmiin ja Rantaseen. Ihan samanlaisia oman elämänsä asiantuntijoita kuin moni tänne kirjoittava vaikka sitten minä. Minä en missään väitä olevani asiantuntija, koska en sitä ole. Toimittajat ovat vähän samanlaisia kuin elokuvakriitikot. Niiden juttuja on joskus mielenkiintoista ja hauskaa lukea, mutta jos minä haluan lukea asiantuntevaa tekstiä elokuvista ja niiden tekemisestä, luen mieluummin tekijöiden kirjoituksia.
Nelosen lähetyksissä toivoisin näiden intotoimittajien pysyvän studiossa, jossa heidän huomioillaan on lisäarvoa. Nyt niillä ei ole mitään arvoa, koska jokaiseen asiaan pitää sanoa jotain. Sitä paitsi on mielenkiintoisempaa kuunnella selostuksen lomassa sellaista, jolla on kokemusta valmentamisesta ja siksi näkee pelin samalla tavalla kuin joukkueita johtavat valmentajat. Toimittajan höpinät taas kuulostavat katsojan näkökulmalta, eikä sellaista jaksa kuunnella edes kokonaista erää.
Kaikki kunnia Rantaselle siitä, että hän on saanut urheilusta ammatin, vaikka ei itse urheile, valmenna tai tee mitään muutakaan. Sen kun katsoo pelejä, puhuu ja kirjoittaa. Mutta hänkin tekee sitä yleisölle ja siksi yleisöllä on oikeus kritisoida sitä. Aika moni on eilisen pelin aikana tullut siihen tulokseen, ettei hänen juttujaan jaksa kuunnella selostuksen aikana.