Minä en kysynyt tuota.
Minä kysyin: mikä on sopiva palkka keskitason liigapelaajalle?
Enkä minä tiedä mitä sinä tällä tiedolla teet(kun ei asiaani mitenkään liittynyt), mutta sanotaan n. 60 000.
Minä en kysynyt tuota.
Minä kysyin: mikä on sopiva palkka keskitason liigapelaajalle?
Samalla tavalla keskipalkkoja vääristävät junnujen sopimukset. Vai ajatteliko että JYP voisi rekrytä 15 000 euron palkalla vaikka Ville Husson tai Juuso Saroksen?Kannattaa huomata, että liigan keskipalkkoja vääristävät huippupalkatut tähdet. Mediaani lienee lähempänä tuota viitasen palkkatasoa, mikä sekin on ihan kelpo palkka (varsinkin jos rahastointia on mukana).
Miten niin ei liittynyt? Kun sanot että Kalteva ja Viitanen saavat liikaa palkkaa lienee oleellista mitä sillä rahalla saa muuten.Enkä minä tiedä mitä sinä tällä tiedolla teet(kun ei asiaani mitenkään liittynyt), mutta sanotaan n. 60 000.
Miten niin ei liittynyt? Kun sanot että Kalteva ja Viitanen saavat liikaa palkkaa lienee oleellista mitä sillä rahalla saa muuten.
Nyt kun saatiin puristettua sinusta että keskipalkka pitäisi sinusta olla 60 000 niin olet siis sitä mieltä että Mikko Viitasen tulisi saada 47 679 euroa. Eli Viitanen on mielestäsi huonompi kuin tämä sinun kuviteltu keskiarvosi.
Hyvä että tämä selvisi.
Veikon liksa ehkä näin uudemman kerran mietittynä on jokseenkin perusteltu kun muistellaan millä statuksella hän operoi.
En ymmärrä, mihin tuo viimeinen lause liittyy.Samalla tavalla keskipalkkoja vääristävät junnujen sopimukset. Vai ajatteliko että JYP voisi rekrytä 15 000 euron palkalla vaikka Ville Husson tai Juuso Saroksen?
On totta, että keskiarvosta voidaan mennä paljon pidemmälle ylös-, kuin alaspäin, mutta noita pohjatason palkkaa nauttivia pelaajia on myös paljon enemmän, kuin niitä todella kalliita.Keskiarvojen laskennasta: isommat poikkeamat vaikuttavat enemmän kuin pienemmät. Miettimällä esimerkiksi palkkojen 15 000, 25 000 ja 230 000 keskiarvoa huomaat, ettei keskiarvo kuvaa kovinkaan hyvin palkkatasoa.
"Se on muuten sillälailla että noitten valmentaja ihan mieletön taktikko. Sitäpaitsi sillä on ihan helvetin hyvinnäköinen muija. Me ollaan hävitty tää peli"Virtasen lätinöissä itseäni ihmetytti tuo vastustajan palvonta ja kommentti ettei voikaan odottaa että JYP veisi tuollaista porukkaa mitenkään 5-1. Aivan uskomatonta tekstiä ja tuolla asenteella oltiin ilmeisesti toisella erätauolla pukukopissakin.
Me muuten haastetaan SaiPaa aika hyvin näissä sulamisissa. Jos 3. erän sulamisilla pääsisi Kanada-maljan voitosta taistelemaan niin ei tarvitsisi kauaa miettiä että mitkä joukkueet tänäkeväänä taistelisi moisesta.Tämän ketjun nimen voi vaihtaa tälle kaudelle. Esim. kaikkien aikojen sulamiset à la JYP Jyväskylä. Ei jumalauta mitä touhua taas viimeisillä minuuteilla Mikko Luoma kapellimestarina. Joo vastustaja vei kuin pässiä narussa ottelun loppua, mutta ei ammattilaisjoukkue voi yksinkertaisesti sulaa taas tuolla tapaa. Sama jos tuolla olisi vanerilevy päävalmentajan paikalla ratkaisuhetkillä, kun tuntuu ettei kuulapäällä ole mitään annettavaa tiukoissa paikoissa. Parastahan tässä on se, että henkinen + fyysinen rasitus tuollaisen perseilyn jälkeen näkyy vielä Liigassakin. Perjantain KalPa peli kiinnostaa kuin kilo paskaa tässä vaiheessa.
Hieno juttu toi CHL. Kylläpäs nimittäin nyt, ihan aidosti, vituttaa niin, että tekisi mieli hajottaa jotain. Tietenkään en niin tee. Vittusaatana.
5-1 johdon hukkaaminen. 2-1 johdon hukkaaminen, kruununa 3-2 maali parikymmentä sekuntia ennen loppua. Ei nyt jumalauta oikeasti.
blaah, en jaksa minkään Marko Virtasen niskaan tätäkin sulamista kaataa, mutta jonkinlainen yhteys tuossa on mielestäni havaittavissa. Loppuhetkien sulamisen kulttuuri on tullut erään henkilön mukana ja näyttää tulleen myös jäädäkseen.
Harmittaa.
Se on juuri näin. Minä laitan tappion syytä jonkin verran Virtasen niskoille. Ensin siinä ensimmäisen ottelun toisella erätauolla Virtanen ohjeisti joukkueen passivoitumaan varmistelemalla johtoa. Kiekkokontrolli luovutettiin vastustajalle tunnetuin seurauksin. Toisessa ottelussa ei aikalisää ja ratkaisuhetkillä hyvin luistelevaa joukkuetta vastaan ei laittanut kehiin Löfmanin kentällistä joilla luistelutaitoa ja nopeutta riittää. Lisäksi olivat pelanneet ottelun hyvin. Sen sijaan sinne laitetaan Perrinin johtama kentällinen jolla ei enää jalka liiku entiseen tapaan. Tuloksen tietävät kaikki.5-1 johdon hukkaaminen, 6-4 johdon hukkaaminen ja 7-5 johdon hukkaaminen. Lisäksi vielä rankkareilla oltiin "johdossa" kahteen otteeseen. Hukattiin nekin.
Tämä CHL-tappio ei olisi voinut tulla yhtään vittumaisemmalla tavalla.
Se on juuri näin. Minä laitan tappion syytä jonkin verran Virtasen niskoille. Ensin siinä ensimmäisen ottelun toisella erätauolla Virtanen ohjeisti joukkueen passivoitumaan varmistelemalla johtoa. Kiekkokontrolli luovutettiin vastustajalle tunnetuin seurauksin. Toisessa ottelussa ei aikalisää ja ratkaisuhetkillä hyvin luistelevaa joukkuetta vastaan ei laittanut kehiin Löfmanin kentällistä joilla luistelutaitoa ja nopeutta riittää. Lisäksi olivat pelanneet ottelun hyvin. Sen sijaan sinne laitetaan Perrinin johtama kentällinen jolla ei enää jalka liiku entiseen tapaan. Tuloksen tietävät kaikki.
Ei Virtaselle ainakaan enää jatkoa, eihän?
Tuo maaliin johtanut tilanne ei kyllä ollut Mäenpään syytä. Kemiläinen heitti siinä sellaisen "kaverisyötön", ettei Mäenpäällä ollut enää mitään tehtävissä.Minä laittaisin suurimmat syyt Luomalle ja Mäenpäälle. Mäenpää leikkii bobiorria siniviivalla ja aiheuttaa pahalla omalla virheellään vastustajan mukaan pääsyn peliin eikä se jäänyt edes ainoaksi läpiajoksi, jonka Mäenpää aiheutti.
Minusta tuo pakiston ylikiekollisuuden kääntöpuoli on että JYP ei osaa enää pelata omalla alueellaan kiekottomana. Jatkuvaa tulipalojen sammutelua sekä perässäjuoksua ja jos katkoon päästään, niin laitojen kautta purku tuntuu olevan totaalisen pannassa. Sen sijaan kiekkoa koetetaan pelata väljemmille vesille syöttelemällä, joka aiheuttaa sen että paine jatkuu ja jatkuu ja jatkuu kunnes JYP joko ottaa jäähyn tai vastustaja tekee maalin.Muuten sama, paitsi, että Virtanen saa multa puhtaat paperit. Kiekollinen peli on mennyt viime (ja toissa) kaudesta valovuoden eteenpäin. Tuommoista kiekkoa ei olla nähty kuin änärissä. Nopeata, syötöt tulee suoraan lapaan(!) ja aivan jäätävän viihdyttävää kiekkoa muutenkin. .
Mäenpäällä oli kaksi vaihtoehtoa a) tehdä paitsio b) koettaa pelata kiekko kahden vieressä olleen karvaajan läpi. Hän koetti B:tä ja epäonnistui.Kaikilla meillä on luonnollisesti oikeus mielipiteeseemme. Kemiläinen syötti hankalaan paikkaan, kyllä, mutta suoraan jäässä olleeseen Mäenpään lapaan. Mäenpäällä oli tilanteessa riittävästi aikaa ja tilaa luopua kiekosta hallitusti, mitä ehti yrittääkin, mutta sattui nyt vaan kiekkokontrollissaan epäonnistumaan ja ripuloimaan kiekon vastustajalle.