Itse asiassa, minusta oli mukava katsella tuota Hifki peliä, kun poikkeuksellisesti koittivat tuoda siihen viisikkopeliä alta vastaaja kiekon sijasta, jopa vieraissa, tai ehkä jopa siksi. On totta, että joskus sillä(av kiekolla) saa revittyä pisteen, joskus toisen, mutta kestävään tulokseen ei riitä viisikkopuolustus ja kärkiosaaminen.
Voi olla, että äkkinäiseen silmään peli näyttää asenteettomalta, mutta minusta se on optinen harha. JYP yritti ja jopa alkuun ylsi haastamaan viisikkopelillä, mutta ikävä fakta vaan on, että kun sen työstö jäi edelliseltä valmennukselta tekemättä, ei sitä kesken kauden istuteta niin, että jänne kestäisi tulokseen asti. Niinpä mun silmään Heiskanen on pitkälti peluuttanut vain tuota Rautakorpi kiekkoa jeesusteipillä viriteltynä, mutta muutaman kerran kuitenkin pelisuunnitelmalla pelata viisikkopeliä.
Mitä tulee huoleen nuorten pelaamisesta, niin mieti, millaista se peli viime kaudella ja kuinka peura ajovaloissa ole esim. Lassila, joten en kyllä jaa sun näkemystä tässä asiassa. Päinvastoin, mitä vastuullisempi on rooli nyt näillä nuorilla, sitä paremmin ovat kartalla mikä on vaade, jos liigassa meinaavat menestyä ja se tarkoittaa, että kykenee paremmin fokusoimaan kehitystarpeitaan harjoittelussa seuraavaan kauteen.
Yksilötasolla on jokaisella tietysti rutosti kehityskohteita, eikä vähäisin ole luistelun merkitys, mutta olisi tuloksesta riippumatta hyvä, jos nyt ajettaisiin sisään jo oikeaa viisikkopeliä, jossa kiekoton työ korostuu ja pelin luvun vaade on selkeästi isompi. Siihen minun käsittääkseni JYPin on pakko lyödä paukkunsa, jos koskaan mielivät muusta kuin säälipaikasta tapella.
Kun puhut tuossa vaatimustasosta, niin muista kuitenkin, että sen synonyymi ei ole tulos, vaan vaatimustaso pelaajalle voi olla ihan tapissa, vaikka pelaaja siihen ei kykenisikään niin, että tulokseen yltäisi. Samoin, jos pelaajassa on ainesta, tietty turpaan otto kyllä on motivaattori vailla vertaa kertomaan, ettei vielä riitä.