finnishninja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Gunnilse IF
Kysymyksessähän on yleensä se miten tosikkoja kyseessä olevat ihmiset ovat ja miten asian esittää - puolin ja toisin!
Voit sanoa ystävällesi:
- Kyllä sinä olet sitten etevä.
Mutta mitä tarkoitat? Ihasteletko hänen taitojaan, vai vituttaako sinua hänen pröystäily?
Voit myös sanoa afrikkalaiselle ystävällesi:
- Nyt lähettiin neekeri kaljalle!
Jos hän on tosiaan ystäväsi, niin hän naurahtaa ja lähtee kanssasi kaljalle.
Voit myös sanoa tuntemattomalle afrikkalaiselle:
- V***n neekeri...
Hän ei naura...
Eräs kolleegani on Eritreasta kotoisin ja mustaihoinen. Hänellä on niin vaikea nimi, että kutsun häntä aina neekeriksi, kun olemme tekemisissä toistemme kanssa. Hän kutsuu minua finnjäveliksi. En pidä sitä pahana, vaan pikemminkin päinvastoin. Finnjävel jonkun toisen sanomana ja eri tavalla voisi tosin olla pahasti sanottu.
Näistä vanhoista loruista sen verran, että myös minä opin näitä koulussa. Se tapahtui jo silloin, kun maassamme ei ollut siirtolaisia. Tämä on vain yksi asia monesta, jonka olemme saaneet muuttaa aikojen muuttuessa. Onhan näitä yksittäisiä juttuja vaikka kuinka paljon - jos vain jaksetaan jokaiseen takertua vaikka epätoivon vimmalla.
Voit sanoa ystävällesi:
- Kyllä sinä olet sitten etevä.
Mutta mitä tarkoitat? Ihasteletko hänen taitojaan, vai vituttaako sinua hänen pröystäily?
Voit myös sanoa afrikkalaiselle ystävällesi:
- Nyt lähettiin neekeri kaljalle!
Jos hän on tosiaan ystäväsi, niin hän naurahtaa ja lähtee kanssasi kaljalle.
Voit myös sanoa tuntemattomalle afrikkalaiselle:
- V***n neekeri...
Hän ei naura...
Eräs kolleegani on Eritreasta kotoisin ja mustaihoinen. Hänellä on niin vaikea nimi, että kutsun häntä aina neekeriksi, kun olemme tekemisissä toistemme kanssa. Hän kutsuu minua finnjäveliksi. En pidä sitä pahana, vaan pikemminkin päinvastoin. Finnjävel jonkun toisen sanomana ja eri tavalla voisi tosin olla pahasti sanottu.
Näistä vanhoista loruista sen verran, että myös minä opin näitä koulussa. Se tapahtui jo silloin, kun maassamme ei ollut siirtolaisia. Tämä on vain yksi asia monesta, jonka olemme saaneet muuttaa aikojen muuttuessa. Onhan näitä yksittäisiä juttuja vaikka kuinka paljon - jos vain jaksetaan jokaiseen takertua vaikka epätoivon vimmalla.