Mainos

Nauretaanpa HKL:n lakon uhreille!

  • 21 048
  • 241

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Boddington
Nythän on niin, että joku AKT voi halutessaan halvaannuttaa koko Suomen tavara/ruokakuljetukset kauppoihin,

Periaatteessa, mutta ei oikeasti. Kumipyöriä ajelee paljon liittoutumattomia kuljettajia, sekä auton omistajia, kyllä tavara kulkee tienpäällä. Se viimeinen ase, mikä AKT:lla on, on satamat. Yhdessäkään suomen satamassa ei ole yhtäkään liittoon kuulumatonta ahtaajaa ja heidän liittonsa on AKT.

Jos satamat laitetaan lakkoon on vienti ja ulkomaankuljetukset seis ja sillon on suomi kusessa, lähinnä paperiteollisuuden pysähtymisen takia. Satamien sulkeminen vaikuttaa viikossa niin moniin asioihin kaupassa ja teollisuudessa, että sitä ei vähän pohtimatta ymmärräkkään.

T:Liittoutumaton rahtari.

Olkku
 

Boddington

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Totta. Tätä yritin sanoa, vaan kun se viesti hukkui jossain aivokuoren ja sormenpäiden välillä... kiitos korjauksesta.

Mutta yhtä pointtini on yhä sama, ammattiliitoilla on mielestäni aivan liikaa valtaa tässä maassa.

Joku aika takaperin oli muistaakseni Kauppalehti Optiossa Lauri Ihalaisen haastattelu, jossa mies uhosi "meille kuuluu kaikki muu paitsi ulkopolitiikka".

Mites se olikaan, johtaako suomea hallitus/eduskunta vai korporaatiot?
 

Mr.Big

Jäsen
Juuri kuulin, kun AKT:n tiedottaja Hilkka Ahde kertoi: Kun tässä sopimusyhteiskunnassa eletään...

Niinpä niin, eikös sopimukset ole voimassa? Näin ollen lakkoja ei pitäisi olla tällä hetkellä.
En minäkään lähtisi neuvottelemaan mitään uusia sopimuksia, jos ei entisiäkään noudateta.

Sinänsä en ymmärrä tuota vaatimusta, ettei mitään osa-aikaisia työsuhteita ole. Eihän bussi, eikä millekkään liikenteelle löydy tasaista kuljetustarvetta. Tuolla perusteellahan taksejakin pitäisi olla aina saman verran liikenteessä.
Eri asia on sitten, jos jossain on ollut laittomuuksia. Sitä varten on oikeuslaitos.

Kukahan tässä on tyhmä? Luonnollisesti minun lisäkseni...
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tuossa uutisissa juuri tämä vantaalaisen yhtiön luottamusmieshän sen sanoi, mistä tässä on kysymys.
Sanoi, että niin kauan lakkoillaan kunnes osa-aikaiset on alalta häädetty.
Väite siitä, että vaatimus on vain neuvottelujen aloittaminen, on siis pelkkää retoriikkaa.

Saapas nähdä kumpi antaa periksi.
Sopimusyhteiskunnassa sopimuksia noudatetaan ja sopimuksen päättyessä neuvotellaan uudelleen.

Olisiko jollain puolueetonta tietoa pääkaupunkiseudun linja-auton kuljettajien työehdoista, olosuhteista, palkkauksesta yms.
Ei siis EK:n eikä AKT:n värittämää muunneltua totuutta.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa noi 20.000€:n sakot. Justiinsa oli Kauppalehdessä juttua liittojen lakkokassoista, oikeastaan kaikilla puhuttiin useiden miljoonien omaisuuksista.

Eli tuohon sakkoon voisi lyödä kaksi nollaa perään, jotta sillä oikeasti olisi jotain virkaa. Voisi loppua ainainen uho myös AKT:ltä, jos pelleillessä sattuisi juhaa leukaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti OneBigRed
Vituttaa noi 20.000€:n sakot. Justiinsa oli Kauppalehdessä juttua liittojen lakkokassoista, oikeastaan kaikilla puhuttiin useiden miljoonien omaisuuksista.

Eli tuohon sakkoon voisi lyödä kaksi nollaa perään, jotta sillä oikeasti olisi jotain virkaa. Voisi loppua ainainen uho myös AKT:ltä, jos pelleillessä sattuisi juhaa leukaan.

Kyllähän noin pienet sakot näissä tapauksissa on pelkkä vitsi. Tosin pienuus on seurausta niiden määrittelystä joskus 60-luvulla, eikä niitä ole sen jälkeen nostettu.

Oma mielipiteeni lakkoon on aika tasan tarkkaan sama kuin tämä:

”Järki käteen AKT

Bussilakko on saanut jo sellaiset mittasuhteet, että on syytä kysyä Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitolta (AKT), mihin se lakollaan oikeasti pyrkii. Liitto väittää kivenkovaan, että työnantaja yrittää murtaa linja-autonkuljettajien takuujärjestelmän ja muuttaa työehtosopimuksen vastaisesti osa-aikaisiksi. Jos näin on, miksi AKT ei vie asiaa työtuomioistuimeen?

Selitykseksi ei riitä liiton puheenjohtajan Timo Rädyn vastaus, että alan ongelmia ei ratkaista työtuomioistuimessa vaan neuvottelupöydässä. Vastaus ontuu siksi, että kysymys on työehtosopimuksen sisällöstä. Väitetyt laittomuudet ratkaisee työtuomioistuin. AKT:n täytyy tietää, että sen perustelut ovat kestämättömiä, eikä se siksi halua viedä asiaa tuomioistuimeen.

AKT:n lakkotiedotteessa sanotaan: ”Linja-autoalan työehtosopimuksessa todetaan, että osa-aikaisten työntekijöiden määrä on rajoitettu yhteen per työpaikka.” Sellaista tekstiä sopimuksesta ei löydy.

AKT myös pelottelee jäseniään toteamalla, että ”kysymyksessä on erittäin suuresta asiasta, sillä jos nyt annamme periksi, muuttuu ala lähitulevaisuudessa kokonaan osa-aikaiseksi kaikkialla Suomessa”. Väite on melkoinen, kun ala tarkoittaa noin kymmentätuhatta linja-autonkuljettajaa. Connexin ja Concordian 66 osa-aikaisesta kuljettajasta on vielä pitkä matka AKT:n uhkakuvaan.

AKT:n on ymmärrettävä ottaa järki käteen, ja sen on lopetettava lakko. Liitolla on hyvää aikaa pohjustaa seuraavia työehtosopimusneuvotteluja, joita se voi halutessaan ryydittää vaikka lakolla. Silloin ne ovat laillisia. Nyt on vaarana, että tilanne karkaa liiton käsistä ja siitä kärsii koko ammattiyhdistysliike.

AKT on jo hämmentänyt tuponeuvotteluja. Outoa on sekin, että liitto tarjoaa kuin kultalautaselta eväät lakko-oikeuden arvostelulle. Sen sijaan, että liitto uskoisi oikeuden päätöstä laittomasta lakosta, se syyllistyy uuteen laittomaan lakkoon laajentamalla lakkoa.”

Tämä siis Hesarin pääkirjoitus 13.11.04.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Ikävää, että sivulliset joutuvat kärsimään lakkoilusta, mutta toisaalta viime aikojen irtisanomisten määrät ovat olleet niin huikeita, että ihan hyvää teke pieni lakkoilu. Työntekijällä ei ole oikein muuta asetta kuin lakkoilu.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Suojatyöpaikka

Viestin lähetti TBK
Ikävää, että sivulliset joutuvat kärsimään lakkoilusta, mutta toisaalta viime aikojen irtisanomisten määrät ovat olleet niin huikeita, että ihan hyvää teke pieni lakkoilu. Työntekijällä ei ole oikein muuta asetta kuin lakkoilu.

Vai että lakko tekee ihan hyvää?
Ja millä merkillisellä tavalla esim laivanrakennusalan irtisanomiset liittyvät bussikuskien laittomaan lakkoon? Tälläiset laittomat lakot eivät ole mitään muuta kuin halpahintaista kiristämistä ja niiden alullepanijat pitäisi saattaa rikosoikeudelliseen vastuuseen. Saatanan ay:t ja kommunistien kätyri-luottamusmies kusipäät! Saatana tukehtukaa siihen ideologiaanne ja hankkikaa oikeita töitä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti vetti
AKT on jo hämmentänyt tuponeuvotteluja.

Auto- ja kuljetusalan työntekijä liitolla on keskeinen asema, kaikissa neuvotteluissa ja sen Räty tietää tasan tarkkaan.

Kuten AKT:n entinen puheenjohtaja Risto Kuisma aikoinaan sanoi, "yleislakolla ei saa pelotella, se on tappoase", mutta jos Suomeen on tarvetta saada yleis lakko, AKT on se työntekijä järjästö, joka päättää kyseisestä taistelusta.

Valitettavasti se on totta, AKT:llä on satamat, kumipyörät ja terminaalit hallinnassa, eli tiukanpaikan tullen he sanelevat, miten jatketaan, taikka Suomi pysähtyy. Vittumaista, mutta totta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti Olkku
Valitettavasti se on totta, AKT:llä on satamat, kumipyörät ja terminaalit hallinnassa, eli tiukanpaikan tullen he sanelevat, miten jatketaan, taikka Suomi pysähtyy. Vittumaista, mutta totta.

Tämähän tässä eniten vituttaa. Voisivat jatkaa lakkoaan vaikka ens vuostuhannelle, ei häiritsis. Mutta jossain vaiheessa AKT laittaa ahtaajatkin muutaman dösäkuskin takia tukilakkoon. Se jo häiritsee.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Suojatyöpaikka

Viestin lähetti Karamahti
Saatanan ay:t ja kommunistien kätyri-luottamusmies kusipäät! Saatana tukehtukaa siihen ideologiaanne ja hankkikaa oikeita töitä.

Olen samaamieltä kanssasi sanamuotoisesti, mutta kyllä näitä ay-miehiä on Suomessa tarvittu, jossakin vaiheessa. Ilman ay-liikettä eläisimme vielä "torppari" aikakautta, mutta siinä olet oikeassa, että rajansa kaikella. Ammattiliitoilla on liianiso valta Suomessa ja voivat halutessaan sanella, koko tupo:n

Kyllä täytyy löytyä "kultainenkeskitie", ettei kukaan kiristä, tai tunne tulleensa kiristetyksi, koska siitä jää aina pahamaku ja se heiastuu taas seuraaviin neuvotteluihin.

Itse olen saanut porvarillisen kotikasvatuksen, enkä periaatteesta liity moisiin liittoihin, vaikka olenkin työntekijä, mutta ymmärrän tietyissä asioissa heidän vaatimuksiaan, tietyissä taas en ensinkään.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Suojatyöpaikka

Viestin lähetti Karamahti
Vai että lakko tekee ihan hyvää?
Ja millä merkillisellä tavalla esim laivanrakennusalan irtisanomiset liittyvät bussikuskien laittomaan lakkoon? Tälläiset laittomat lakot eivät ole mitään muuta kuin halpahintaista kiristämistä ja niiden alullepanijat pitäisi saattaa rikosoikeudelliseen vastuuseen. Saatanan ay:t ja kommunistien kätyri-luottamusmies kusipäät! Saatana tukehtukaa siihen ideologiaanne ja hankkikaa oikeita töitä.
Eiköhän tässä(kin) lakossa ole loppu pelissä kyse uhkaavasta työpaikkojen katoamisista ts. irtisanomisista tavalla tai toisella ja työsuhteiden muuttumisesta osa-aikaisiksi. En ole niin perehtynyt tähän lakkoon, mutta uutisia sivusilmällä lukeneena ammattiliitto vastustaa muutaman yhtiön soveltamaa työvoimapolitiikkaa.

Kuten sanoin, työntekijällä ei ole muuta asetta työnanatjan toimia vastaan kuin lakko. Jos tätä oikeutta ei olisi, oltaisiin pian lähellä aikaa enen torpparilakia.

Voisi jopa ajatella, että tätä lakkoa ei olisi ikinä ollut jos nämä fasistisiat ja riistoporvarit ei olisi mennyt rikkomaan työehtosopimusta. Painotan, että näin en ajattela, heitin vain kannan toiselta puoleleta.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Suojatyöpaikka

Viestin lähetti TBK
Eiköhän tässä(kin) lakossa ...

Jotta asin ydin pysyy mukana, täytyisi alkusanojasi hieman muokata. Oikeampi muoto olisi:

Eiköhän tässä(kin) laittomassa lakossa.....

Lakot ovat yksi tapa neuvotella. Laittomat lakot eivät tulisi olla.
 

armand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotiseudun joukkueet
Kuten sanoin, työntekijällä ei ole muuta asetta työnantajan toimia vastaan kuin lakko. Jos tätä oikeutta ei olisi, oltaisiin pian lähellä aikaa enen torpparilakia.

Ja höpö höpö. Lakeja pitää kunnioittaa puolin ja toisin. Kuten edellä todettiin, ei AKT halua viedä juttua työoikeuteen, koska mitään työehtosopimusrikkomusta ei ole tapahtunut.

Hyvä puoli tässä täysin laittomassa lakossa on se, että yleinen mielipidekin pikku hiljaa ymmärtää, kuinka naurettavan pieniä nämä lakkosakot suuruudeltaan ovat. Lakkoilkoot silloin, kun tehdään sopimuksia, silloin noudatetaan edes jotenkin ihan maalaisjärkeenkin käyviä pelisääntöjä. Ja huono puoli on se, että tämän jälkeen on jonkin teollisuusyrityksen taas pikkuisen helpompi siirtää työpaikkoja maasta pois, kun voi vedota ammattiliittojen anarkiaan.

edit. kirjoitusvirhe
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Viestin lähetti vetti
-clip- AKT myös pelottelee jäseniään toteamalla, että ”kysymyksessä on erittäin suuresta asiasta, sillä jos nyt annamme periksi, muuttuu ala lähitulevaisuudessa kokonaan osa-aikaiseksi kaikkialla Suomessa”. Väite on melkoinen, kun ala tarkoittaa noin kymmentätuhatta linja-autonkuljettajaa. Connexin ja Concordian 66 osa-aikaisesta kuljettajasta on vielä pitkä matka AKT:n uhkakuvaan.
-clip-

Tämä siis Hesarin pääkirjoitus 13.11.04.
Tavoite poistaa osa-aikaisuus alalta on kyseenalainen kuljettajienkin kannalta. Kaverini lopetti vuosi sitten bussikuskin hommat ylitöiden takia. Ylitöitä oli tarjolla päivittäin ja niitä myös painostettiin tekemään. Ilmeisesti kuskien ajattaminen vähän kalliimmalla liksalla on kannattavampaa kuin palkata täyspäiväisiä hohhoilemaan kuudeksi tunniksi hallille ja pistää rattiin ruuhkahuippuina.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tässä nimenomaisessa lakossa tulee taas mieleen se, että kuinka paljon me kukin olemme valmiit veroeuroina ja lipun hintoina valmiita maksamaan joukkoliikenteestä.
Kuinka pitkälle sympatiaa toiselle työntekijäryhmälle riittää, jos vaikutukset ulottuvat omaan lompakkoon?

Meitä kun kuluttajina on ohjattu valitsemaan aina se halvin ja tässä tapauksessa halvimmalla palvelun tarjoaa luultavasti se yritys, joka maksaa vain ajetuista tunneista ja osa-aikaistaa kaikki työsuhteensa.

Kuinka moni SAK:lainen käy LIDL:ssä sen halpuuden takia?
Eikös julkista liikennettä käyttävällä kuntalaisella ole samanlainen oikeus ostaa sieltä mistä halvimmalla saa ja jättää työolojen pohtiminen väliin?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti msg
Tässä nimenomaisessa lakossa tulee taas mieleen se, että kuinka paljon me kukin olemme valmiit veroeuroina ja lipun hintoina valmiita maksamaan joukkoliikenteestä.
Kuinka pitkälle sympatiaa toiselle työntekijäryhmälle riittää, jos vaikutukset ulottuvat omaan lompakkoon?

Ihmiset ovat erilaisia. Ihan oikeasti on olemassa niin tyhmiä ihmisiä, etteivät osta lapsi- tai orjatyövoimalla tehtyä tuotetta, vaikka se olisi halvempi. Eli sympatiaa voi olla, vaikka se ulottuisi OMAAN LOMPAKKOON! Joillekin ihmisille etiikka merkitsee jotain, you know...

Meitä kun kuluttajina on ohjattu valitsemaan aina se halvin ja tässä tapauksessa halvimmalla palvelun tarjoaa luultavasti se yritys, joka maksaa vain ajetuista tunneista ja osa-aikaistaa kaikki työsuhteensa.

Nythän on niin, että jos Connex ja Concordia saavat tahtonsa läpi ja osa-aikaistavat kaikki työsuhteensa, niin lipunhinnoissa se ei näy. Tuskinpa ko. yhtiöt tulevat koskaan ilmoittamaan, että arvon asiakkaat, koska kuljettajamme suostuivat palkanalennuksiin, niin laskemme teidän lippujenne hintoja. Jos säästöjä syntyy, niin se raha menee jonnekin muualle, epäilemättä ylimääräisinä osinkoina omistajien taskuihin.

Jos ja kun seutulipusta kuitenkin pitää maksaa se tietty rahasumma, niin ennemmin pidän sen rahan mahdollisimman paljon kotimaassa kuin rikastutan jotain lontoolaista investointipankkiiria, jota en edes tunne...
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti Äänittäjä-Esko
Nythän on niin, että jos Connex ja Concordia saavat tahtonsa läpi ja osa-aikaistavat kaikki työsuhteensa, niin lipunhinnoissa se ei näy. Tuskinpa ko. yhtiöt tulevat koskaan ilmoittamaan, että arvon asiakkaat, koska kuljettajamme suostuivat palkanalennuksiin, niin laskemme teidän lippujenne hintoja. Jos säästöjä syntyy, niin se raha menee jonnekin muualle, epäilemättä ylimääräisinä osinkoina omistajien taskuihin.

Nythän on niin, ettei ko yritykset ole ajamassa kaikkia työsuhteita osa-aikaisiksi. AKT sen sijaan yrittää poistaa koko osa-aikaisuuden mahdollisuudenkin väittämällä, että asiasta on sovittu työehtosopimuksessa. Mikä ei siis pidä paikaansa.

Ja lisäksi on niin, ettei yksittäinen firma YTV:n alueella pysty mitenkään alentamaan/nostamaan lippujen hintoja omista kuluistaan tai säästöistään huolimatta. Seutulipun hinnasta päättää YTV.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Käsittääkseni YTV kilpailuttaa kaikki linjat säännöllisesti.
Jos ja kun käsittääkseni kilpailulaki on sangen yksinkertainen ja halvin tarjous on hyväksyttävä, voittaa linjan sellainen yritys, joka tekee halvimman tarjouksen.
Voidakseen tehdä halvimman tarjouksen, pitänee olla pienemmät kustannukset kuin kilpailevalla linja-autoyrittäjällä.
Koska iso osa kustannuksista on henkilöstökustannuksia, on luonnollista että myös tältä sektorilta haetaan kustannussäästöjä.
Toinen asia mistä ilmeisesti on haettu kustannussäästöjä on autokalusto.

Luin tähän liittyen, että kilpailutus on laskenut näiden linjojen kustannuksia 30 %. En nyt osaa sanoa, miten joukkoliikenteen kustannukset nykyään jakautuvat lippujen hintojen ja julkisen tuen kesken.
Enkä osaa sanoa, mitä kilpailutus on vaikuttanut yksittäisen linja-autokuljettajan elämään.
Näemmä ne työntekijäryhmät, joilla mahdollisuus on, ajavat omaa etuaan kaikin keinoin. Monella muulla alalla tälläinen osa-aikaistaminen on ollut jo vuosia arkipäivää.

Tämähän on nyt sitä saatanallista yksityistämistä, jolla demarit pelottelivat vaalien alla.
Toinen ääripäähän oli aikoinaan HKL:n hoitama Helsingin sisäinen liikenne, jossa kaupunki päätti itse tuon lipputulojen ja subvention suhteen ja pyöritti itse vielä varsinaista toimintaa.

Olenko sitten propagandan uhri, mutta minä olen siinä ymmärryksessä, että molemmat kiistanalaiset liikennöitsijät tuottavat tappiota ulkomaisille omistajilleen.

Jossain yhteyksissä on laskettu mitä vaikutuksia olisi veroprosenttiin, jos liikenne olisi ilmaista.
Mikä sitten on sopiva kilpailuttamisen, lipunhintojen ja kunnallisen subvention taso?
Minä kahden auton omistajana voisin toki sanoa, että käyttäjät maksakoon kaiken ja yritykset ja kuskit tapelkoon keskenään, mutta en sentään ole noin kyyninen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Äänittäjä-Esko
Ihmiset ovat erilaisia. Ihan oikeasti on olemassa niin tyhmiä ihmisiä, etteivät osta lapsi- tai orjatyövoimalla tehtyä tuotetta, vaikka se olisi halvempi. Eli sympatiaa voi olla, vaikka se ulottuisi OMAAN LOMPAKKOON! Joillekin ihmisille etiikka merkitsee jotain, you know...

Osaatko arvioida kuinka suurta osaa kuluttajista kiinnostaa eettiset asiat ostopäätöstä tehdessä?
Minä en esimerkiksi asioi LIDL:ssä ja yksi syy siihen on se, että en halua tukea sellaista liiketoimitatapaa, jota ko. yritys edustaa.
Mutta toisaalta tankkaan autoni kylmäasemalla, koska se myy halvempaa polttoainetta.
Luulisi, ettei AKT:läinenkään kävisi LIDL:ssä? Vai käykö?
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisivat saaneet Tsadissa lakkoilla niin paljon kuin lystää, mutta hermo meni, kun komukat rupes tukilakkoilemaan täällä Suomen Ateenassakin. Ei, sitä en hyväksy.

Laittomassa lakkoilussa on tosiaan huvittavaa se, että lakkoillaan osa-aikatyötä vastaan, vaikka kyselyn mukaan osa-aikatyötä tekevät bussikuskit tekevät sitä omasta halusta.

Olen antanut itseni ymmärtää, että ainakin täällä Suomen Ateenassa vasemmistoaatteen oppien mukaan solidaariset kuljettajat eivät pidä siitä, että Jyväskylän Liikenteellä ajaa niin paljon maahanmuuttajia. Pelko työpaikkojen valumisesta huomattavasti asiakaspalvelualttiimmille ulkomaalaisille saa karvalakkikomukat lakkoilemaan. Mutta eiköhän tästäkin jotenkin päästä siihen, että tuulipukukansa näkee pelastajana Äiti Tawrjan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti Suomi-Salama
Olisivat saaneet Tsadissa lakkoilla niin paljon kuin lystää, mutta hermo meni, kun komukat rupes tukilakkoilemaan täällä Suomen Ateenassakin. Ei, sitä en hyväksy.

Odotas vaan. Kohta ne tukilakkoilee siellä Pireuksessakin.
 

Kapo

Jäsen
Minäpäs aion -sitten kun dösät taas kulkee- latoa kuskille sellaiset madonluvut naamaan, että korvat ponoittaa vielä illalla kotonakin...
Mitäs jos jokainen tämän palstan dösänkäyttäjistä tekisi samoin esim. 5 ensimmäistä kertaa kun lakkofirman dösään menee.. kuskille vaan naama punasena karjumaan. On se meilläkin joku sana sanottavana tässä me niiden palkat loppuviimeksi maksetaan.

eikä mitään hyssyttelyjä vaan ihan pokkana "OOTSÄ SAATANAN KOMMARI VITTU LAKKOILLU TARPEEKSI? KENEN SÄ JUMALAUTA LUULET MAKSAVAN SUNKIN PALKAN? VITUN PELLE TEKIS NIIN PALJON MIELI PISTÄÄ PATAAN... MITÄS SANOISIT? OLISKO LAITON TURPAANLYÖNTI? MÄ TIIÄN MISSÄ SÄ ASUT,VARO ETTEI TALOS PALA!" manauksia voi ja tuleekin vielä lisätä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Kapo
Minäpäs aion -sitten kun dösät taas kulkee- latoa kuskille sellaiset madonluvut naamaan, että korvat ponoittaa vielä illalla kotonakin...
Mitäs jos jokainen tämän palstan dösänkäyttäjistä tekisi samoin esim. 5 ensimmäistä kertaa kun lakkofirman dösään menee.. kuskille vaan naama punasena karjumaan. On se meilläkin joku sana sanottavana tässä me niiden palkat loppuviimeksi maksetaan.

Kannattaa vimmojensa keskellä kuitenkin huomioida se, etteivät kaikki dösäkuskit lakkoile tieten tahtoen. Se on ammattiliiton päätös ja sitä vastaan ei paljoa yskitä, mikäli halutaan samassa työpaikassa vielä jatkaa. Näin ainakin uskoisin, omakohtaista kokemusta ei ole.

Yhdellekkään kuskille en aio avautua, vaikka lakko haittaa omaa, autotonta, liikkumistani hyvinkin paljon.
 

Kapo

Jäsen
Ei ammattiliitto kyllä sinulle kenkää työpaikasta saa millään ilveellä jos et laittomaan lakkoon osallistu, liitosta itsestään kylläkin. Liitto ei myöskään ole poissa laittomasti sieltä ratin takaa, se kuski on.
edit. varsinkin jos asuisin jossakin niistä kaupungeista mihin lakko laajeni, saisivat kuskit huutia.

Kyllä ne kaikki tietävät olevansa lakossa, eli aivan tieten tahtoen lakkoilevat. Mikseivätköhän osa-aikaiset ole töissä? heillähän on tässä vain hävittävää..
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös