Mainos

Nauretaanpa HKL:n lakon uhreille!

• 21 051
  • 241

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin, itsehän asun nykyisin Vantaalla ja olen perinteisesti ollut näitä ketkä kävelevät mielellään paikasta paikkaan. Tämän piirteen tosin opin Lappeenrannassa. Meillä ei siellä ole nähkääs metroa eikä raitiovaunuja, ainoastaan hevosvankkurit, jos niitäkään. Bussi on harvinaisuus, jonka edessä kulkee mies lipun kanssa ja kansa väistyy.

Tuolta tuonne.

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Re: Myyrä

Viestin lähetti Rontti
Kaikille tzzadilaisille kerrottakootten, että raitiovaunun ajajaksi on soluttautunut ihka elävä Kuninkaiden Laakson kasvatti.

Itse en kuitenkaan ole aivan varma, että onko ko. henkilö yksin syyllinen tähän työtaisteluun, mutta toisaalta en näe sille mitään parempaakaan syytä.

En ole tosin ollut yhteydessä kyseiseen sporan draivaajaan kahteen viimeiseen vuorokauteen, mutta uskon ja toivon silti että tämä ei jää tähän.

Kävelkää pellet!

Jos nyt kuitenkin ensiksi opettelisit kirjoittamaan sen raitiovaunun oikein stadin slangilla, ennenkuin kirjoittelet mitään kyseisellä slangilla.

Ja mikäs tässä lomalla ollessa on kulkea merenrantaan haistelemaan raikkaita merituulia, ei paljon HKL:n lakot haittaa.
Oikein kivaa, kun miettii mitä sitä tekisi, kun pitäis taas kohta aloittaa tentteihin lukeminen.

Nim. Onks sulla myyrä yks spaddu?

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Ted Raikas
olen perinteisesti ollut näitä ketkä kävelevät mielellään paikasta paikkaan.

Sama vika soosilla. Pidensin jopa duunimatkalenkkiäni, kun kävellen ei kestänyt kuin puoli tuntia duuniin. Nyt menee kolme varttia.

Lakko on ihan oikein Helstinkyläiselle siiderivartalonrakentajalle, joka ei jaksa yhtä pysäkin väliä kävellä, ilman että ottaisi sporan tai nyssen.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Myyrä

Viestin lähetti Analyytikko_
Jos nyt kuitenkin ensiksi opettelisit kirjoittamaan sen raitiovaunun oikein stadin slangilla, ennenkuin kirjoittelet mitään kyseisellä slangilla.

Itsekin stadilaisena olisin kyllä kiinnostunut tietämään millä tavalla stadin slangia kuuluu oikeasti kirjoittaa. Onko kirjoitusasusta olemassa jotain vakiintuneita käytäntöjä, jotka eivät ole tänne asti kantautuneet? Itse kun olen luullut slangia tähän asti lähinnä puhekieleksi, jossa ominaisuudessa sille ei myöskään ole oikeinkirjoitussääntöjä.

Bay

Jäsen
Re: Re: Myyrä

Viestin lähetti Analyytikko_

Olisiko pitänyt olla oikein ruåttalainen åå?

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ei kestänyt matka Töölöstä Espooseen tänäkään aamuna yhtään pidempään kuin yleensä. Ihan näppärästi kaikki kulkivat. Kuulemma kimppakyydit ovat lisääntyneet hyvin näinä aikoina, ei ole enää yksittäisiä kulkijoita autoissa. Sisääntuloteille ruuhkamaksut/tietullit, saadaan siten rahat pois junteilta.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Rebel
Sisääntuloteille ruuhkamaksut/tietullit, saadaan siten rahat pois junteilta.

Niin, eiköhän tuohon riitä, että espoosta päin tuleville asettaisiin maksut. Hehän yleensä kaupungin tukkivat, kun eivät suostu julkisia käyttämään, saatikaan rakentaamaan parempia kulkuyhteyksiä.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Spelling

Viestin lähetti Karamahti
Jo itse otsikko kertoo laatijastaan kaiken oleellisen:

NauretaaMpa....
Et ole tainnut saada viime aikoina kynpillä pinppiä kun tuollaisesta otat herneitä.

Europoli

Jäsen
Re: Nauretaampa HKL:n lakon uhreille!

Viestin lähetti ervatsalo
Itse sen sijaan yksityisautoilen itseni herroiksi ja teen kaikkeni, että pääsen roiskuttamaan vettä teidän päällenne!

Onko teillä muilla yhtä hauskaa, kun ajattelette tätä kaikkea?[/B]

Kiva jos saat kiksejä moisista mielikuvista. Minulla ainakin on ihan verrattoman hauskaa, kun ajattelen esim. Sinua ajelemassa ruuhkassa. Itselläni olisi työmatka mennyt niin hankalaksi, että pomo käski (!) pitää vapaapäivän. Ja mikäs minä olen vastaan väittämään. Tulipa sitten nukuttua yhteentoista...

Lipton

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Nauretaampa HKL:n lakon uhreille!

Viestin lähetti ervatsalo
Onko teillä muilla yhtä hauskaa, kun ajattelette tätä kaikkea?

On on! Ihan oikein niille ylpeille stadilaisille. Kävelkööt!

Ai niin, aamuinen junamatka Ogelista etelän suuntaan kesti normaalin 10 minuuttia.

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Re: Re: Spelling

Viestin lähetti dana77
Et ole tainnut saada viime aikoina kynpillä pinppiä kun tuollaisesta otat herneitä.

Jos rupeaa aivovaurioista provoa postaamaan niin luulisi edes osaavan otsikon kirjoittaa oikein.

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Re: Re: Re: Myyrä

Viestin lähetti Rontti
Ei ole, mutta fogelini sjungaavat etelleen. Ai juu vai?

Akateemisesta kirjakaupasta saa hyviä slangisanakirjoja. Ai niin, mut eihän teillä olekaan Akateemista.

Terv. meneksää illalla fisuun Roineelle?

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Tori Spelling

Viestin lähetti Karamahti
Jos rupeaa aivovaurioista provoa postaamaan niin luulisi edes osaavan otsikon kirjoittaa oikein.
No, viestimäärästä päätellen hyvin se jälleen upposi Mr. Kielioppiin ja muihin kultarannikon asukkeihin. Empä aiheesta muuta sano.

Hyvin ymmärrän HKL-henkilökunnan huolen. Siirtyminen pois kaupungin leivistä yhtiöön joka todennäköisesti muutaman vuoden sisään myydään varmasti huolettaa. Tämän päiväinen lakko/mielenilmaus toisaalta ei taida olla suunnannut keskustelua tuon aiheen pariin juurikaan, vaan enemmän on puhuttu siitä että missä on ruuhkaa.

Siitä mikä on oikein ja mikä väärin julkisen liikenteen järjestämisessä en osaa vajavaisilla kyvyilläni ja tiedoillani muodostaa kantaa.

Arvoisat keskustelijat,

Huomauttaisimme jälleen, että keskustelua käydään otsikon mukaisesta aiheesta. Stadin slangille voi omistaa vaikka oman ketjun.

Terveisin,

Moderaattorit

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Kosto elää Ervatsalo

Katsotaan naurattaako sinua silloin, kun Hämeenlinnan bingo menee lakkoon. Sekin päivä koittaa joskus. Siinähän rimpuilette rakeisen tv-kakkosen kanssa, sen vapaa-ajan mikä pelloilla puuhastelusta jää.

Itse liidän lakon ajan mamman kutomassa superasussa duuniin, näyttäen pitkää nenää niin ruuhkassa köröttäville, kuin niillekin, jotka väittävät huumeiden olevan vaarallisia.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Lucy in the Sky with the Diamonds

Viestin lähetti Tumba
Itse liidän lakon ajan mamman kutomassa superasussa duuniin, näyttäen pitkää nenää niin ruuhkassa köröttäville, kuin niillekin, jotka väittävät huumeiden olevan vaarallisia.

Niin, vai että huumeet ovat vaarattomia ja liidät töihin superasussa?

Jotenkin olen nyt hieman erimieltä. Huippaako kenties? Näkyykö valopalloja? Onko hassu olo?

Itse asiaan liittyen, olen muuten kuunnellut radiosta, kuinka ihmiset itkevät kulkuongelmiaan ja se jos mikä on ihan kulttikamaa. Olisi pitänyt nauhoittaa ko. materiaalia C-kasetille, niin olisi saanut vielä kotonakin nauraa.

Täältä tähän

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tutkivan journalismin huippusuoritus Hesarin Verkkoliitteestä:
"Lakko aiheuttaa ruuhkia myös iltapäivällä
HELSINKI. Poliisi ennakoi autoliikenteen ruuhkautuvan Itä-Helsingin suuntaan myös iltapäivällä töistä paluun aikaan."

Nythän voisi tietysti ajatella työntekijöiden menevän kotinsa sijasta kapakkaan välttääkseen ruuhkat. Tämän seurauksena he viettävät huomenna rokulipäivää, joka jatkuu yön puolelle finaaliin saakka, jonka jälkeen tavataan torilla ja unohdetaan duunit loppuviikoksi.
HKL:n olisi pitänyt ajoittaa lakkonsa alkavaksi 1.45 keskiviikko aamuna. Olisi ollut kaikille parempi.

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Vaikken ilkeä ihminen olekaan, on pakko myöntää, että hitusen nauratti nähdä tyhmiä (tämähän ei siis koske kaikkia, vain niitä jotka näin toimivat) helsinkiläisiä bussipysäkeillä vartoilemassa niitä harvoja liikennöiviä sisäisiä, eivät uskaltaneet kolminumeroisiin seutulinjureihin hypätä. Itsellänihän ei vantaalaisena tällaista tietämättömyyden ongelmaa ole, joten keskustassakin liikehtiminen onnistui muitta mutkitta. Niin ja omaan koulumatkaanihan ei vaikuttanut mitenkään, landelta pääsee hyvinkin mukavasti.

Itse HKL:n "lakon" suhteen olen suht myötätuntoisella tuulella. Ja mikäli oikein kuulin radiosta, 'mielenilmaus' päättyy ensi yönä. Back to normal.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Jaahans, täällä provinsissa aamulla koiraa ulkoiluttaessa tuli mieleen, että ainakin täällä linja-autot tuntuvat liikkuvan.

Naurettavaahan on muuten jo se että joutuu käyttämään linja-autoa, mutta se että ei voi sitä käyttää vaikka haluaisikin on jo kaiken hauskuuden "äitiä" lähellä.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti L4E
Naurettavaahan on muuten jo se että joutuu käyttämään linja-autoa, mutta se että ei voi sitä käyttää vaikka haluaisikin on jo kaiken hauskuuden "äitiä" lähellä.

Ei sitten tullut mieleen, että näistä "joutujista" on suuri osa sellaisia, jotka käyttävät julkisia, koska se on keskustan suuntaan liikkuessa useimmiten nopeampaa, helpompaa ja halvempaa?

MikeM

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Jokerit vuoteen 1994,
Maajoukkue (jalkapallo),
Hellyttävää avautumista ketjun avaajalta.

Työmatkani liikun julkisilla, muuten kävelen tms.

Kantakaupungissa asuva ei (varsinkaan) busseja tarvitse. Polkupyörä, apostolinkyyti, skeitti tms. kelpaa. Samalla on mukavaa katsoa, kun maalaiset hikolevat omissa peltilaatikkoissaan Novan, Radio Cityn + muiden "duunista himaan"-kanavien "viihdyttämänä" v-käyrien noustessa otsaan. (niinkuin on usein ollut luettavissa ketjun aloittajan pääkaupunkiseudun liikennettä koskevissa avautumisissa).

Liikuttavaa, että vannoutunut maalaisautoilija saa kerrankin nauraa niille houkille, jotka eivät ole autoa suostuneet hankkimaan (käytännön syistä).

Siksi kai se tuning-touhu siellä maalla on niin suosittua, kun pitää brassailla kenellä on kovin Corolla, koska ei ole paikkoja minne mennä sillä.

Meille kaupunkilaisille se päämäärä on tärkeämpi, kuin se matkustusmuoto.

Siinä vaiheessa, kun näille maalaisille määrätään tietullit tai bensiinin hinta on 2 euroa/litra, loppuu riekkuminen.

Olin viime talvena New Yorkissa, jossa Hudson Riverin ylittäjälle New Jerseyn suuntaan ei ollut tullimaksua, mutta Manhattanille oli.

Sitä paitsi täällä paistoi aamulla aurinko ja paistaa vieläkin

Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kehä ykkönen Länteen päin tällä hetkellä ihan tukossa. Hyvä syy odotella ruuhkien vähenemistä ja tehdä ylitöitä.

Itään päin näyttäisi kulkevan yllättävänkin hyvin.

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti MikeM

Siinä vaiheessa, kun näille maalaisille määrätään tietullit tai bensiinin hinta on 2 euroa/litra, loppuu riekkuminen.

Ottamatta kantaa HKL:n lakkoon, tahdon todeta että tietullit ja bensan rangaistusverot voisi ihan hyvin ottaa käyttöön pääkaupunkiseudulla. Varsinkin konttori- ja yleiset duuniajat voisi olla verotuksen kohteena. Muualle maahan voitaisiin sitten siirtää tätä hyötyä esim. bensan hintaan. Tokihan ammattiliikenteen ei tarvitsisi tästä kärsiä, vaan vero kohdennettaisiin niin tarkkaan kulkijoihin, joilla julkisten käyttö duunimatkaan on mahdollista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy