Nato

  • 808 604
  • 8 243

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Jyrkkä ei Natolle. Täällä höpötellään ihan turhia, nyt ollaan hyvin puolueettomia kun Natoon mentäessä alkaisi naapuri satavarmana tulemaan rajan yli ja tekemään olomme tukalaksi ennen kun ehtisimme kissaa sanoa. Pressa-Sale on hoitanut hyvin hommansa ja suhteemme joka puolelle tällä hetkellä, propsit hänelle siitä että ei ole mikään Nato-höyrypää.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pelottelu siitä, että Venäjä tulee rajan yli kun Suomi liittyy Natoon on ykkösluokan todiste siitä miksi Suomen pitää liittoutua muiden länsimaisten demokratioiden kanssa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Oli ihan pakko kirjautua pikaisesti sisään, heittämään kommentti tähän. Eki-setähän ei ole tietenkään ollut kommarinuori, ei missään kytköksissä Neuvostoliittoon tai Saksan Demokraattiseen Tasavaltaan vaan edistyksellinen demari, mutta tuollainen argumentointi ja retoriikka tulee häneltä rutiinilla. On toki todennäköistä, että hän on älykkönä päätynyt käyttämään metodia ihan ite. Ja on sen myös Eero Heinäluomalle opettanut.
Tuomioja oli Polittiikkaradiossa äänessä ja aiheena oli Venäjä. Kummasti vähintään kolmasosa radioajasta kääntyy Yhdysvaltoihin. Mutku...

Suomen ulkopolitiikan tukipilarit epävarmalta näyttävässä maailmassa | Politiikkaradio | Radio | Areena | yle.fi
En tiedä olenko minä kuunnellut sinun kanssasi samaa nauhoitetta, mutta kyllä pikkuisen erilaisen käsityksen sain tuosta politiikkaradiosta kuin mitä sinä ja @Cobol annatte ymmärtää. Kyllä siinä aivan suoraan tuomittiin Venäjän toimet. Ilmeisesti sekään ei vain enää riitä, kun pitäisi haukkua paskaksi diktaattoriksi joka toisessa lauseessa, kun muuten on kommunisti ja ajaa Venäjän propagandaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En tiedä olenko minä kuunnellut sinun kanssasi samaa nauhoitetta, mutta kyllä pikkuisen erilaisen käsityksen sain tuosta politiikkaradiosta kuin mitä sinä ja @Cobol annatte ymmärtää.

Voitko vähitellen lopettaa trollaamisen? En ole tuota mainittua jaksoa kuunnellut, saati sellaista väittänyt. Pariin kertaan olen kertonut kuunnelleeni politiikkaradiota ja esimerkkinä on ollut politiikkaradio 12.7. 2016, jossa käsitellään Venäjän voimapolitiikkaa ja äänessä Heinäluoma. Ei sillä, etteikö tuossa @arvee linkittämässä voisi samaa olla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pelottelu siitä, että Venäjä tulee rajan yli kun Suomi liittyy Natoon on ykkösluokan todiste siitä miksi Suomen pitää liittoutua muiden länsimaisten demokratioiden kanssa.

Juuri näin. Kun tähän vielä lisää kysymyksen, miksi ihmeessä Suomen tulisi etääntyä länsimaisesta demokratiasta ja länsimaisista ystävistä ja alistua ilman NATO-jäsenyyttä Venäjän jatkuvaan painostukseen, ollaan lähellä ydintä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Voitko vähitellen lopettaa trollaamisen? En ole tuota mainittua jaksoa kuunnellut, saati sellaista väittänyt. Pariin kertaan olen kertonut kuunnelleeni politiikkaradiota ja esimerkkinä on ollut politiikkaradio 12.7. 2016, jossa käsitellään Venäjän voimapolitiikkaa ja äänessä Heinäluoma. Ei sillä, etteikö tuossa @arvee linkittämässä voisi samaa olla.
Olet sä huikea, ensin haukut Heinäluomaa ja Tuomiojaa ja sitten tulet itkemään, ettet ole edes kuunnellut juttua. Silti menit heti tuon viestin perään Heinäluoman haukkumaan ja oikein tagasit @arvee n siihen viestiisi. Että trollaa sä vaan täällä jatkossakin ja itke sitten lisää trolleista kun joku sattuu sinun toimesi tulkitsemaan sillä tavalla kuin ne näyttäytyy.

Mä kyllä ihmettelen suuresti miten ex-kommarista on tullut tollanen takinkääntäjä. Ilmeisesti hihhuli on aina hihhuli, vaikka voissa paistaisi. Mitään keskitietä ei vaan löydy, kun kerran on ääriliikkeisiin sortunut. Siinä sulle henkilöön menevää trollausta, kun kerran pyysit.
 
Viimeksi muokattu:

Juzsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid, Espanja, Raul
Jyrkkä ei Natolle. Täällä höpötellään ihan turhia, nyt ollaan hyvin puolueettomia kun Natoon mentäessä alkaisi naapuri satavarmana tulemaan rajan yli ja tekemään olomme tukalaksi ennen kun ehtisimme kissaa sanoa. Pressa-Sale on hoitanut hyvin hommansa ja suhteemme joka puolelle tällä hetkellä, propsit hänelle siitä että ei ole mikään Nato-höyrypää.
Tähän en usko hetkeäkään. On aivan muut syyt miksi itse en NATOA kannata.

Pelottelu siitä, että Venäjä tulee rajan yli kun Suomi liittyy Natoon on ykkösluokan todiste siitä miksi Suomen pitää liittoutua muiden länsimaisten demokratioiden kanssa.
Kiinnostaisi kuulla lisää tästä pelottelusta? Toki jotkut ressukat sitä varmaan pelkäävätkin, mutta syyttä. Toki jos joku laskee pelotteluksi sen, että Venäjä uhkaa lisätä joukkoja rajalle Suomen liittyessä niin fine. Itse en nää sitä minään pelotteluna vaan aivan normaalina reagointina.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiinnostaisi kuulla lisää tästä pelottelusta? Toki jotkut ressukat sitä varmaan pelkäävätkin, mutta syyttä. Toki jos joku laskee pelotteluksi sen, että Venäjä uhkaa lisätä joukkoja rajalle Suomen liittyessä niin fine. Itse en nää sitä minään pelotteluna vaan aivan normaalina reagointina.
Viittasin tähän Kapteeni K:n viestiin.
Jyrkkä ei Natolle. Täällä höpötellään ihan turhia, nyt ollaan hyvin puolueettomia kun Natoon mentäessä alkaisi naapuri satavarmana tulemaan rajan yli ja tekemään olomme tukalaksi ennen kun ehtisimme kissaa sanoa. Pressa-Sale on hoitanut hyvin hommansa ja suhteemme joka puolelle tällä hetkellä, propsit hänelle siitä että ei ole mikään Nato-höyrypää.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
En tiedä olenko minä kuunnellut sinun kanssasi samaa nauhoitetta, mutta kyllä pikkuisen erilaisen käsityksen sain tuosta politiikkaradiosta kuin mitä sinä ja @Cobol annatte ymmärtää. Kyllä siinä aivan suoraan tuomittiin Venäjän toimet. Ilmeisesti sekään ei vain enää riitä, kun pitäisi haukkua paskaksi diktaattoriksi joka toisessa lauseessa, kun muuten on kommunisti ja ajaa Venäjän propagandaa.

Tuomioja tuomitsi Venäjän toimet ja jatkoi samassa lauseessa Yhdysvaltojen tuomitsemisella menneistä toimista. Pidän esim. Jugoslavian tulkinnanvaraisten tapahtumien jatkuvaa nostamista esiin Ekin anti-Yhdysvaltalaisuudesta. Puhumattakaan Itämeren alueella aistitusta kireydestä. Baltian Natomaat, Suomi, Ruotsi, Puola, Saksa tai Yhdysvallat eivät ole siinä olleet primusmoottoreita. Ovat lievästi paheksuneet ja Nato siirtänyt muutaman symbolisen joukkueen. Mutta Erkki saa tämänkin kuulostamaan aggressiolta, kun taas primäärinen räyhääjä ohitetaan suurvalta-ymmärryksellä.

Mikäli Tuomioja joutuisi pelaamaan shakkia, hän pelaisi aina mustilla. Eikä siirtäisi yhtään nappulaa moneen vuoroon, hän ei halua ikinä antaa vaikutelmaa hyökkäämisestä, hänestä puolustava siirtokin osoittaisi pelin hengen hyväksynnän. Eki-setä on pasifisti, kuus-seiskytluvun unelmiin taantunut reliikki.
Muistathan @BlackWolf nuo Rauhanaseet vastaan Imperialistiset aseet. Tuomioja ainakin muistaa.

Onneksi TP Niinistö pelaa shakkia. Ymmärtää pelin hengen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olet sä huikea, ensin haukut Heinäluomaa ja Tuomiojaa ja sitten tulet itkemään, ettet ole edes kuunnellut juttua.

Heinäluomaa ja Tuomiojaa voi siis teillä arvostella vain jos kuuntelee jutun, mutta jos on heitä seurannut vuosikymmeniä ja linkittänyt tähänkin keskusteluun Tuomiojan valheellisen väittämän (Alpo Rusin nostamana) ja kertonut Politiikka radion päivämäärän, mistä saa Heinäluoman mutkuja lisää, arvostella ei voi, koska ei ole kuunnellut juttua. Samaa epätoivoista trollausta sulla kerta toisensa jälkeen.

Mä kyllä ihmettelen suuresti miten ex-kommarista on tullut tollanen takinkääntäjä. Ilmeisesti hihhuli on aina hihhuli, vaikka voissa paistaisi. Mitään keskitietä ei vaan löydy, kun kerran on ääriliikkeisiin sortunut. Siinä sulle henkilöön menevää trollausta, kun kerran pyysit.

Kyllähän siitä on ollut paljon etua, että tuntee Neuvostoliiton aikaiset tavat ja toverien "vilpittömän" taktiikan ja halun johtaa maailmaa. Putinin Venäjä on vähintään yhtä vaarallinen ja on mukava seurata sinunkin oppikirjan mukaisia höpinöitä, kuinka Viro ei ole Venäjän aggressiivisen politiikan aikana hyötynyt NATO-jäsenyydestä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tuomioja tuomitsi Venäjän toimet ja jatkoi samassa lauseessa Yhdysvaltojen tuomitsemisella menneistä toimista. Pidän esim. Jugoslavian tulkinnanvaraisten tapahtumien jatkuvaa nostamista esiin Ekin anti-Yhdysvaltalaisuudesta. Puhumattakaan Itämeren alueella aistitusta kireydestä. Baltian Natomaat, Suomi, Ruotsi, Puola, Saksa tai Yhdysvallat eivät ole siinä olleet primusmoottoreita. Ovat lievästi paheksuneet ja Nato siirtänyt muutaman symbolisen joukkueen. Mutta Erkki saa tämänkin kuulostamaan aggressiolta, kun taas primäärinen räyhääjä ohitetaan suurvalta-ymmärryksellä.

Mikäli Tuomioja joutuisi pelaamaan shakkia, hän pelaisi aina mustilla. Eikä siirtäisi yhtään nappulaa moneen vuoroon, hän ei halua ikinä antaa vaikutelmaa hyökkäämisestä, hänestä puolustava siirtokin osoittaisi pelin hengen hyväksynnän. Eki-setä on pasifisti, kuus-seiskytluvun unelmiin taantunut reliikki.
Muistathan @BlackWolf nuo Rauhanaseet vastaan Imperialistiset aseet. Tuomioja ainakin muistaa.

Onneksi TP Niinistö pelaa shakkia. Ymmärtää pelin hengen.
Toki tuomitsi ja sitten puhu Yhdysvalloista, mutta tuomitsi kyllä useampaan otteeseen. Minun on, ilman vinksahtanutta pääkoppaa, vaikea nähdä tuossa jutussa mitään hirveää anti USA touhua, tai Venäjän puolustelua. Muissa politiikka radioissa ja täysin muiden taholta, on samaa neutraalia suhtautumista tullut esiin aiemminkin. Se, että ymmärtää molempien tahojen intressit, ei ole mitään puolustelua tai selittelyä. Toki jos niin haluaa nähdä, niin eihän sitä kukaan kiellä. Venäjä haluaa takaisin ns. suurvalta-aseman, vaikka väkisin, se on täysi fakta, sen on Putin itsekin sanonut ja se on myös tiedostettu. Mielestäni Eki sanoi hyvin sen, että jos jättää oven auki, niin Venäjä kyllä käyttää tilaisuuden hyödyksi. NATOn vastaus taas on aivan yhtä ymmärrettävä.

Vastaavia esimerkkejä on tullut eri puolueista ja eri kannoilla NATO jäsenyyteen. Minusta poliitikkomme ja ne oikeat asiantuntijat pystyvät suhtautumaan tähän selvästikkin neutraalimmin kuin suuri osa esim. tänne kirjoittavista. Täällä saa nähdä vain yhden kannan ja sitten muut rinkirunkkaavat päälle, tai sitten tullaan porukalla ölisemään vastaan. Näköjään vieläpä niin ettei edes kiinnosta niitä lähteitä lueskella/kuunnella, vaan pääasia tuntuu olevan se tunteenpalo. Meno on kuin mamuketjuissa, toisilla on uskonto, enkä tarkoita tällä Islamia, ja auta armias jos menet sitä ampiaispesää sohaisemaan, niin johan on härdelli seurauksena.

Se olisikin tänne liian vaativaa, myöntää tosiasiat, että kaksi suurvaltaa mittailee pippeliä, milloin milläkin kentällä, molemmat ajaa omia intressejään ja se on heidän näkökulmastaan täysin ymmärrettävää. Hyväksyttävää se ei aina ole, ihan sama kuka on tekijänä ja mitä tekee. Paha on pahaa aina subjektiivisesti, ei välttämättä objektiivisesti tarkasteltuna, siitä meille on historia kertomassa.

Ja minulla ei ole mitään pasifismia vastaan, vaikka naurettavana sitä pidänkin, Eki ei kyllä inusta vaikuta millekkään pasifistille, vaan suhtautuu omiin voimakkaisiin puolustusvoimiin varsin realistisesti. Rauhanase homma on hyvä esimerkki siitä, miten asiat voi nähdä kahdella tavalla, jos ei ymmärrä tuota retoriikkaa kuin sen pinnan verran, niin sitten ei ole ymmärtänyt koko asiaa. Se kun vain on niin, että sille toiselle puolelle ne oikeasti oli rauhanaseita. Ja nyt ei pidä sekoittaa tätä siihen YYA roskaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllähän siitä on ollut paljon etua, että tuntee Neuvostoliiton aikaiset tavat ja toverien "vilpittömän" taktiikan ja halun johtaa maailmaa. Putinin Venäjä on vähintään yhtä vaarallinen ja on mukava seurata sinunkin oppikirjan mukaisia höpinöitä, kuinka Viro ei ole Venäjän aggressiivisen politiikan aikana hyötynyt NATO-jäsenyydestä.
Sulla kun on kontaktit kunnossa, niin laitatko vaikka YV:nä viestiä, että mistä voi kysellä rahojen perään, kun selkeästi pitäisi saada hyvät rahat tästä oman maan rakastamisesta, ei kun siis Venäjän ja Putinin puolustelemisesta ja USA:n pitämisestä ihan samanlaisena pippelinvenyttelijänä kuin ryssiäkin.

Tai ehkä mä olen vain sellainen hyödyllinen idiootti, pärkele mitkä massit olenkaan menettänyt. Kyllä mä nyt ihan just hiljenen ja sitten voit runkkailla täällä muiden vastaavien kanssa keskenänne. Se kun on nykyaikainen tapa toimia, että hiljennetään, tai ainakin pyritään hiljentämään ne joiden mielipide ei ole se "oikea".
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sulla kun on kontaktit kunnossa, niin laitatko vaikka YV:nä viestiä, että mistä voi kysellä rahojen perään, kun selkeästi pitäisi saada hyvät rahat tästä oman maan rakastamisesta, ei kun siis Venäjän ja Putinin puolustelemisesta. Tai ehkä mä olen vain sellainen hyödyllinen idiootti, pärkele mitkä massit olenkaan menettänyt. Kyllä mä nyt ihan just hiljenen ja sitten voit runkkailla täällä muiden vastaavien kanssa keskenänne. Se kun on nykyaikainen tapa toimia, että hiljennetään, tai ainakin pyritään hiljentämään ne joiden mielipide ei ole se "oikea".

Uhriutuminen ei pue sinua. Voit olla siviilissä mukava ja fiksu, mutta tässä ketjussa tekstisi ovat kuin kopioita Pietarin trollitehtaan ja RT:n näppikseltä. Varsinkin väitteet, joiden mukaan Venäjän ja USA:n toimet ovat samanlaista pippelin mittausta tai Viro ei ole hyötynyt NATO-jäsenyydestä, vaikka Venäjä on aggressivinen ja on hyökännyt Ukrainaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Uhriutuminen ei pue sinua. Voit olla siviilissä mukava ja fiksu, mutta tässä ketjussa tekstisi ovat kuin kopioita Pietarin trollitehtaan ja RT:n näppikseltä. Varsinkin väitteet, joiden mukaan Venäjän ja USA:n toimet ovat samanlaista pippelin mittausta tai Viro ei ole hyötynyt NATO-jäsenyydestä, vaikka Venäjä on aggressivinen ja on hyökännyt Ukrainaan.
Sitten vielä kun kaivat sen viestin, missä en ole kritisoinut Venäjän toimia. Länsimaisesta näkökulmasta Venäjä toimii väärin, heidän näkökulmastaan he tekevät juurikin kuten on pitänyt. Minä jopa arvostan tuota Ukraina hommaa, siinä vetästiin länsimaita, EU:ta ja NATOa kuivana kakkoseen. Jos sen sanominen ääneen on väärin, niin mielelläni olen trollitehtaan jäsen.

Molemmat tahot pelaa tasan vain ja ainoastaan omaan pussiinsa. Se touhu kestää juurikin niin kauan kuin siitä on heille hyötyä. Se on ihmismielen perusasioita. Paitsi siis NATO-ketjussa, missä NATO on ihq ja maailman paras ja Venäjä on suurin saatana kaikista. Minä kutsun tuollaista ennemminkin uskonnoksi. Sulla ainkin tuntuu nämä uskonnot vetelevän äärilaidasta äärilaitaan. Minä olen edelleenkin ateisti.

Kuten olen sanonut aiemminkin, enkä ymmärrä miksi joudun sanomaan saman asian jälleen kerran, tässä pelissä Suomella on vain hävittävää. Siksi ainoa järkevä toimintamalli on olla osallistumatta. Kun ei housuissa ole hevosen jormaa, niin ei kannata lähteä lyömään sitä tiskiin. Sen sijaan on paljon fiksumpaa olla piittaamatta näistä helvetin mittailuista ja keskittyä vaikka olemaan se hiljainen kiva kaveri, joka jeesaa kaikkia läksyissä ja saa joskus säälipillua baarissa. Jos joku kännipäissään ryttyilee, niin ennemmin pahoittelee ja pyrkii poistumaan tilanteesta. Sillon on kaikista todennäköisintä että ei saa turpaansa. Mittailkoon ne keitä sellainen kiinnostaa, minua kiinnostaa enempikin olla jäsenenä pohjoismaisessa demokraattisessa hyvinvointivaltiossa.

Mutta, kuten olen sanonut nämä hommat pyörii aina sitä samaa ymprää ja samat jankkaajat ja rinkirunkkarit saapuu paikalle, niin tämä keskustelu ei etene ja kukaan ei muuta kantojansa. Joten eiköhän minun osaltani tämä ole tässä kunnes jotain erikoisempaa tapahtuu ja tuskin tapahtuu. Tässä maassa kun ne hiljaiset, tolkun ihmiset, eivät piittaa mistään pippelien venyttelystä.
 
Viimeksi muokattu:

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
...Venäjä haluaa takaisin ns. suurvalta-aseman, vaikka väkisin, se on täysi fakta, sen on Putin itsekin sanonut ja se on myös tiedostettu...

Okei, hyvä että lähtökohtamme Suomen asemaan ja siten myös puolustuspoliittisten päätösten perusteisiin, myös arviointiin vaikkapa Jatkoaika-foorumilla ovat samat.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sitten vielä kun kaivat sen viestin, missä en ole kritisoinut Venäjän toimia. Länsimaisesta näkökulmasta Venäjä toimii väärin, heidän näkökulmastaan he tekevät juurikin kuten on pitänyt. Minä jopa arvostan tuota Ukraina hommaa, siinä vetästiin länsimaita, EU:ta ja NATOa kuivana kakkoseen. Jos sen sanominen ääneen on väärin, niin mielelläni olen trollitehtaan jäsen.

Minä edustan samaa länsimaista näkökulmaa kuin länsimaat ja toivottavasti Suomikin. Kirjoitukseni ovat sen mukaisia. Trollitehtaan jäsenen sinusta tekee se, että olet kärkäs neuvomaan, miten Baltian pitäisi hoitaa asiansa ja väheksyt Baltian maiden omaa näkemystä NATO-jäsenyydestä. Et tyydy lainkaan Suomen rajoihin opetuksiesi kanssa.

Molemmat tahot pelaa tasan vain ja ainoastaan omaan pussiinsa. Se touhu kestää juurikin niin kauan kuin siitä on heille hyötyä. Se on ihmismielen perusasioita. Paitsi siis NATO-ketjussa, missä NATO on ihq ja maailman paras ja Venäjä on suurin saatana kaikista. Minä kutsun tuollaista ennemminkin uskonnoksi. Sulla ainkin tuntuu nämä uskonnot vetelevän äärilaidasta äärilaitaan. Minä olen edelleenkin ateisti.

Venäjä on laajentumishaluinen, aggressivinen valtio, jota johtaa Staliniin ja Hitleriin verravissa oleva Putin ja jolla on erittäin iso asearsenaali. Länsi ei ole samanlainen, paitsi trollitehtaan teksteissä. Mitä minuun tulee, jossain Kokoomuksen keskellä NATO-myönteisenä voi olla sinulle äärilaita ja varmaan onkin.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Niin, koko sodanjälkeisen ajan se on ollut turvaamassa läntistä Eurooppaa Venäjältä, näiden maiden hallitusten ja parlamenttien pyyntöjen takia. Ei kukaan pakottanut myöskään ex-neuvostoblokin jäseniä hakemaan Naton jäsenyyttä: niiden hallitukset ja kansat halusivat sitä. Nato ja USA itse olivat huomattavasti vähemmän innostuneita, etenkin Baltian suhteen, mutta kun vapaat kansat jäsenyyttä niin vahvasti halusivat.Tässä on se perinteinen ero lännen ja Kremlin välillä: toiseen liitytään verisellä pakolla, toiseen vapaaehtoisesti - näköjään aika pysyvän tuntuinen ero... Anyways, huomenta sinnekin ilmansuuntaan! Kuis panee?

Teoriassa se on ollut "turvaamassa". Voi olla , että se on ollut myös suojaamassa intressejään eli siis etupiiriään. Ja NATO-liitos ei ole mikään syy millekkään. Onhan moni maa hakenut turvaa Venäjästä. Myöskään liittymnen Yhdysvaltojen etupiiriin, ei tarkoita, ettäkö se on tehty pelon takia. Takana saattaa olla monta muutakin syytä.

Jep, Georgian ja Ukrainan sodat ei ole totta.

Jenkit suojelee liittolaisiaan näiden pyynnöstä. Kansalliskonservatiiveista eli fasisteista tämä on vastenmielistä.

Eivät nuo maat ole olleet NATO-maita. Voin nimetä montakin konfliktia ja sotaa missä Yhdysvallat on ollut osallisena mutta se ei taas liity asiaan mitenkään. Yhdysvallat suojelee jos sitä huvittaa suojella tai sitten se ei suojele ollenkaan. Kukaan kun ei pakota heitä siihen eikä mikään lupaa Natossa kenellekään mitään apua.

Ei Venäjältä kukaan ole manoovereitä kieltänyt. Länneltä sen sijaan Venäjä ja sen häntyrit sekä kätyrit yrittää kieltää vastaavat toimet.

Syyn' on se, että niitä pidetään Venäjän rajoilla ja naapureissa. Asia ei ole identtinen toisinp'äin koska Venäjä ja sen liittolaiset eivät pidä harjoituksiaan Yhdysvaltojen rajoilla eli siis ne eivät uhittele Yhdysvalloille kuten Yhdysvallat uhittelee Venäjälle.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Sitten vielä kun kaivat sen viestin, missä en ole kritisoinut Venäjän toimia. Länsimaisesta näkökulmasta Venäjä toimii väärin, heidän näkökulmastaan he tekevät juurikin kuten on pitänyt. Minä jopa arvostan tuota Ukraina hommaa, siinä vetästiin länsimaita, EU:ta ja NATOa kuivana kakkoseen. Jos sen sanominen ääneen on väärin, niin mielelläni olen trollitehtaan jäsen.

Molemmat tahot pelaa tasan vain ja ainoastaan omaan pussiinsa. Se touhu kestää juurikin niin kauan kuin siitä on heille hyötyä. Se on ihmismielen perusasioita. Paitsi siis NATO-ketjussa, missä NATO on ihq ja maailman paras ja Venäjä on suurin saatana kaikista. Minä kutsun tuollaista ennemminkin uskonnoksi. Sulla ainkin tuntuu nämä uskonnot vetelevän äärilaidasta äärilaitaan. Minä olen edelleenkin ateisti.

Kuten olen sanonut aiemminkin, enkä ymmärrä miksi joudun sanomaan saman asian jälleen kerran, tässä pelissä Suomella on vain hävittävää. Siksi ainoa järkevä toimintamalli on olla osallistumatta. Kun ei housuissa ole hevosen jormaa, niin ei kannata lähteä lyömään sitä tiskiin. Sen sijaan on paljon fiksumpaa olla piittaamatta näistä helvetin mittailuista ja keskittyä vaikka olemaan se hiljainen kiva kaveri, joka jeesaa kaikkia läksyissä ja saa joskus säälipillua baarissa. Jos joku kännipäissään ryttyilee, niin ennemmin pahoittelee ja pyrkii poistumaan tilanteesta. Sillon on kaikista todennäköisintä että ei saa turpaansa. Mittailkoon ne keitä sellainen kiinnostaa, minua kiinnostaa enempikin olla jäsenenä pohjoismaisessa demokraattisessa hyvinvointivaltiossa.

Mutta, kuten olen sanonut nämä hommat pyörii aina sitä samaa ymprää ja samat jankkaajat ja rinkirunkkarit saapuu paikalle, niin tämä keskustelu ei etene ja kukaan ei muuta kantojansa. Joten eiköhän minun osaltani tämä ole tässä kunnes jotain erikoisempaa tapahtuu ja tuskin tapahtuu. Tässä maassa kun ne hiljaiset, tolkun ihmiset, eivät piittaa mistään pippelien venyttelystä.

Voi norjalaisraukkoja ja sääli Tanskan kansaa! Koko ajan tulee turpaan eivätkä saa olla pohjoismaisen hyvinvointivaltion jäseniä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuomioja tuomitsi Venäjän toimet ja jatkoi samassa lauseessa Yhdysvaltojen tuomitsemisella menneistä toimista.
Paras mitä mun korviin on tullut, niin vertasi Kiovassa vieraillutta US senaattoria Venäjän hybridisotaan ja piti samana asiana.
tai Viro ei ole hyötynyt NATO-jäsenyydestä,
Jos itsenäisyys ja itsemääräämisoikeus katsotaan haitoiksi, niin sitten näin. Eikä tarvitse vielä puhua esim talouden rakenteista.
Viro BKT per hlö 26.929 usd
Venäjä BKT per hlö 11.038 usd
Toinen noista on iso raaka-aineiden tuottaja toisella ei ollut kuin saastuneet maat ja perse auki 1991. Arvaa kumpi.
ISO HYMIÖ

Syyn' on se, että niitä pidetään Venäjän rajoilla ja naapureissa. Asia ei ole identtinen toisinp'äin koska Venäjä ja sen liittolaiset eivät pidä harjoituksiaan Yhdysvaltojen rajoilla eli siis ne eivät uhittele Yhdysvalloille kuten Yhdysvallat uhittelee Venäjälle.
Niin tulee tekstiä kuin palkatulta eräästä Leningradilaisesta tehtaasta.

Mistä lähtien ei saa pitää omalla maallaan sotaharjoituksia? Koska yks fasisiti sanoo niin? Oi näitä aikoja. Tuon kannan mukaan muuten sinun tulee tuomita myös Suomen kaikki sotilaallinen harjoittelu.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Niin tulee tekstiä kuin palkatulta eräästä Leningradilaisesta tehtaasta.

Mistä lähtien ei saa pitää omalla maallaan sotaharjoituksia? Koska yks fasisiti sanoo niin? Oi näitä aikoja. Tuon kannan mukaan muuten sinun tulee tuomita myös Suomen kaikki sotilaallinen harjoittelu.

Yleensä juuri tälläinen kirjoittaminen paljastaa sen ettei tosiasioihin löydetä enään faktuaalista vastausta.

Ja sotikit nyt asiat taas keskenään. Elikkäs otetaan uudestaan: Asia ei ole idenntinen koska Venäjä ei pidä sotaharjoituksia Yhdysvaltojen naapurissa tai rajoilla kuten Yhdysvallat tekee Venäjän naapureissa ja rajoilla. Suomi harjoittelee lähinnä omalla maallaan ja alueellaan. Se ei ole harjoitellut Yhdysvaltojen kanssa jonkun toisen alueella eikä kannatta harjoitellakaan koska se provosoi Venäjää ja lisäisi jännitteitä Suomen ja Venäjän rajalla.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yleensä juuri tälläinen kirjoittaminen paljastaa sen ettei tosiasioihin löydetä enään faktuaalista vastausta.
Tuo alkuperäinen rybyjen vaatimus ei perustu muuhun kuin propagandaan. Naapurin sotaharjoituksiin puuttuminen on yritys puuttua sisäisiin asioihin.
Elikkäs otetaan uudestaan: Asia ei ole idenntinen koska Venäjä ei pidä sotaharjoituksia Yhdysvaltojen naapurissa tai rajoilla kuten Yhdysvallat tekee Venäjän naapureissa ja rajoilla.
Kyllä ne on kunkin maan hallituksen hyväksymiä harjoituksia, vaikka niihin liittolaisten joukkoja osallistuukin. Tuo vertauksesi on ihan paskaa. Ja lisäksi muutenkin väärin, sillä Kuubassa on nähty Venäläisiä sotalaivoja, joten moitit amerikkaa siitä mitä venakot tekee.
Russia’s patrol ship Yaroslav Mudry arrives in Cuba on visit | Russia Beyond The Headlines
Ei yllätä yhtään.
Suomi harjoittelee lähinnä omalla maallaan ja alueellaan. Se ei ole harjoitellut Yhdysvaltojen kanssa jonkun toisen alueella eikä kannatta harjoitellakaan koska se provosoi Venäjää ja lisäisi jännitteitä Suomen ja Venäjän rajalla.
Ai jaa.

Tiesitkös, että tuossa pätkässä ei oikeastaan mikään ole totta? Suomalaiset on harjoitelleet jenkkien kanssa sekä Suomessa että lähialueilla.
Yksi lukuisista:
Suuri sotaharjoitus alkoi Suomessa – mukana Yhdysvallat, Euroopan maita ja NATO | Yle Uutiset | yle.fi
Tässä sinulle ohjeistus miten kirjoittaa, jotta pystyt miellyttämään kansalliskonservatiiveja enemmän.
Sotaharjoitus USA:n kanssa on rauhansopimuksen vastainen | Kymen Sanomat
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Tuo alkuperäinen rybyjen vaatimus ei perustu muuhun kuin propagandaan. Naapurin sotaharjoituksiin puuttuminen on yritys puuttua sisäisiin asioihin.

Mitä tarkoittaa "alkuperäinen rybyjen vaatimus"?? Ja missä kohtaa se propaganda muka ilmeni?? Ja naapurin sota-harjoituksiin ei ole kukaan kongreettisesi puuttunut joten joten saatko jotain faktuaalista eetteriin vai et.

Kyllä ne on kunkin maan hallituksen hyväksymiä harjoituksia, vaikka niihin liittolaisten joukkoja osallistuukin. Tuo vertauksesi on ihan paskaa. Ja lisäksi muutenkin väärin, sillä Kuubassa on nähty Venäläisiä sotalaivoja, joten moitit amerikkaa siitä mitä venakot tekee.
Russia’s patrol ship Yaroslav Mudry arrives in Cuba on visit | Russia Beyond The Headlines
Ei yllätä yhtään.

Ja vieläkään ei tullut vastineetta tuolle koska Venäjä ei ole pitänyt Yhdysvaltojen naapureissa ja rajoilla sota-harjoituksia. Sinä linkkasi nyt lähteen jossa kerrotaan venäjän aluksen käyneen Kuubassa. Tämä ei ole mikään provokaation ele kenellekkään. Onhan maiden aluksia käynyt toistensa satamassa jo kauan. Venäjä ei tee siis sitä mitä Yhdysvallat itä-euroopassa tekee. Joten lopeta nyt jo ajoissa...

Ai jaa.

Tiesitkös, että tuossa pätkässä ei oikeastaan mikään ole totta? Suomalaiset on harjoitelleet jenkkien kanssa sekä Suomessa että lähialueilla.
Yksi lukuisista:
Suuri sotaharjoitus alkoi Suomessa – mukana Yhdysvallat, Euroopan maita ja NATO | Yle Uutiset | yle.fi
Tässä sinulle ohjeistus miten kirjoittaa, jotta pystyt miellyttämään kansalliskonservatiiveja enemmän.
Sotaharjoitus USA:n kanssa on rauhansopimuksen vastainen | Kymen Sanomat

Pistäs sitten lainaus noista lähteistäsi joissa kerrotaan, että Suomi olisi harjoitellut jonkun toisen maa-alueella. En itse tälläistä nähnyt. Näin kyllä, että kummassakin mainitaan Suomen harjoitteleminen Suomen alueella.

Vastailet koko ajan eri asioihin mitä minä kirjoitan. Jos et keksi vastineita niin miksi kirjoitat??
 

Juzsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid, Espanja, Raul
Mikäli uskoo Venäjän primäärisen tavoitteen olleen Georgian ja Ukrainan kohdalla niiden estämisen ajautumasta Natoon ja mikäli samalla ajattelee Suomen kuuluvan putinistien mielestä Venäjän etupiiriin, niin vaikea on kokonaan poissulkea sitä mahdollisuutta, että Venäjä pyrkisi kaikin keinoin estämään Suomen Nato-liitoksen.
Noo totta ettei venäläisistä toki ikinä mitään voi varmaksi sanoa. Näkisin silti Ukrainan ja Georgian tapaukset erilaisina tapauksina, kun Suomen. Suomeen tunkeutuessa seuraisi paljon isommat sotaleikit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös