Narvasta eroon ja nopeasti

  • 56 095
  • 309
Tila
Viestiketju on suljettu.

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Power kirjoitti:

Kiitos asiallisesta vastauksesta tapasi mukaan!

Huomasin jo viime talven aikana melko tylyn kohtelun esimerkiksi Oloneuvosta kohtaan, joka oli mielestäni varsin positiivinen ilmestys palstalla. Hänen kannanottonsa teilattiin juoksupojan kommentteina ja aito keskustelu oli kaukana.

Nyt Snumi ilmeisesti lukematta aikaisempia tuhansia viestejä arvostelee viimeisimpiä viestejä, ja hänet teilataan samalla tavalla. Muistutin osaltani, että tämä on keskustelupalsta. Ei voi olettaa, että kirjoittaja on lukenut kaikki viestit vuodesta 2001 ja sitten voi ottaa kantaa viimeisemmäksi kirjoitettuihin.

Kun nyt jostain syystä kahlasin läpi Kalpa-TPS ja TPS-HIFK otteluketjut, niin keskimäärin niihin verrattuna Snumin tekstithän olivat huippuasiallisia.

Nyt kaikki ovat sisäpiiriä, jos puolustelee organisaatiota. Ansasta olen puolustellut aikaisemmin historian puolesta (mestaruudet), mutta tämänhetkinen tila on mielestäni organisatorisesti enemmänkin hänen vastuullaan. Mielestäni hänen tehtävänsä on katsoa organisaatiota useamman vuoden perspektiivistä ja Narvanmaa taas toimii operatiivisena johtajana lyhyellä aikajänteellä. Narvanmaan lähtökohdista tulos ei ole mielestäni ollut ollenkaan niin huonoa, mitä on täällä annettu ymmärtää.

Suurin ongelma on ollut, että rahat on loppu. Tähän suurimpana syynä on ollut katsojakato. Voisi kysyä, että mitä täällä kiviä heittelevät jatkoaikalaiset ovat tehneet edesauttaakseen tätä asiaa? Jatkuvat boikotointiehdotukset eivät ainakaan ole parantaneet yhteistyösopimusten solmimista tai yleisön houkuttelua hallille.

Ansas taas on päässyt ehkä surullisenkin olotilansa takia vähemmällä. Jortikan vastuulla on materiaalin käyttäminen niin, että saavutetaan urheilullista menestystä. Aivan turha on hänen nostattaa vastustusmielialaa lehdistössä. Keskittyisi siihen omaan tekemiseensä, kun parannettavaa on. Ei IFK ainakaan materiaalilla voittanut eilen.

L
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
L-Mies kirjoitti:
Lisäys:
Pieni kysymys perään. Mitehköhän käytännössä Narvan potkut olisivat mahdolliset. Millä menettelyllä Narva voisi saada potkut? Kuka voisi selvittää yhtiöjärjestystä?

L

Toimitusjohtajan erottaa sama taho joka hänet on nimittänytkin. Eli hallitus. Johtajat eivät ole työsuhteessa työnantajaansa vaan heidän juridinen asemansa perustuu sopimukseen. Näin ollen mitään laissa säädettyjä irtisanomisperusteita ei edellytetä, irtisanomisen perusteiksi riittää vaikka luottamuspula, aikaansaamattomuus jne.

L-Mies kirjoitti:
Huomasin jo viime talven aikana melko tylyn kohtelun esimerkiksi Oloneuvosta kohtaan, joka oli mielestäni varsin positiivinen ilmestys palstalla.

Ei ollut ihan noin yksiselitteistä. Kontaktoi vaikka yyveellä jos kiinnostaa. Täällä palstan puolella ei asiaa ole tarkoituksenmukaista käsitellä.

Yleistä kommenttia muusta kirjoitetusta:

Eilisen matsin jlk Hannu Jortikka ilmoitti mielenpiteensä seuran tilanteesta. Kuvailtakoon sitä yleisluontoisesti siten ettei tilanne ole hyvä. Onko tästä nyt perkele sentään pääteltävä ettei Hannu Jortikka ole edes aito tps-fani? Nyt on niin että minä henkilökohtaisesti arvostan esim Hannu Jortikan ajatuksia palloseuran toiminnasta ihan helvetisti enemmän kuin Jouko Narvanamaan. Lisäksi vastaanotan kommentteja muilta sidosryhmiltä, niiden sisältö on selvä, Joukosta ei pidetä. Em lisäksi minä osaan ajatella itse, vaikka kuinka asioita yrittäisi tutkailla joukopositiivisesti niin ei tule mitään. Minun aito mielipiteeni on että Narvanmaa on valtavan huono toimitusjohtaja.

Snumi, tekisi mieli kehoittaa sinua kansankielellä haistamaan. Tulet tänne ja kerrot minulle, sekä muille miten meidän tulisi ajatella ja kirjoittaa. Tähän pyritään myös tepsin toimistolta. Kysymys sinulle, oletko sinä oikeasti sitä mieltä että Jouko Narvanmaa on hyvä toimitusjohtaja? Lähden kyllä argumentoimaan mm vaihtohdoista ja perustelemaan uusia toimintamalleja kunhan sinä esität meille tässä ja nyt missä Jouko on onnistunut. Epäonnistumiset jo onkin esitetty esim noissa Powerin linkeissä.
 
Viimeksi muokattu:

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kausi kirjoitti:
Snumi, tekisi mieli kehoittaa sinua kansankielellä haistamaan. Tulet tänne ja kerrot minulle, sekä muille miten meidän tulisi ajatella ja kirjoittaa. Tähän pyritään myös tepsin toimistolta. Kysymys sinulle, oletko sinä oikeasti sitä mieltä että Jouko Narvanmaa on hyvä toimitusjohtaja? Lähden kyllä argumentoimaan mm vaihtohdoista ja perustelemaan uusia toimintamalleja kunhan sinä esität meille tässä ja nyt missä Jouko on onnistunut. Epäonnistumiset jo onkin esitetty esim noissa Powerin linkeissä.

Toinen kysymys tässä tilanteessa on myös relevantti. Mihin Hannu Ansas tässä kuviossa sijoittuu? Hänhän hallituksen pj.:nä on suurelta osalta (koko hallitus tietenkin mutta TPS:n valtarakenteen tuntien pj. käytännössä näistä asioista päättää) vastuussa operatiivisen johdon nimityksistä. Lopunviimeksi hän on vastuussa muun hallituksen kanssa seuran tilasta. Eikö tässä pitäisi vaatia hallitusta vastuuseen valinnoista ja kyvyttömyydestä reagoida operatiivisen johdon pätevyyteen? Eli oikeastaan tässä pitäisi vaatia hallitusta vaihtoon, koska nykyinen ei ole kykenevä huomaamaan seuran operatiivisen johdon tilaa?

Toinen kysymys on sitten kuinka suurelta osin Narvanmaan toimintaa on haitattu näiden eri leirien toimesta ja kuinka paljon epäonnistumista on edesautettu (perättömillä) huhuilla ja juoruilla. Voiko olla jopa niin ,että Narvanmaa itse on tuskastunut tilanteeseen ja heittänyt pensselin nurkkaan joutuessaan valtapelin pelinappulaksi? Sen jokainen varmasti myöntää ettei Narvanmaa aikanaan saanut mitään loistopestiä vastaan.

Olisi mielenkiintoista tietää paljonko nykyisestä taloudellisesta tilasta juontaa jursin aikaan ja tähän akatemia-projektiin. Siihenhän satsattiin huomattavasti rahaa tuloksena vain tappioita EU:n vesitettyä suunnitelmat.
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
L-Mies kirjoitti:
Narvanmaan lähtökohdista tulos ei ole mielestäni ollut ollenkaan niin huonoa, mitä on täällä annettu ymmärtää.
Muutama kommenttia Narvan uran alkupuolelta.

1999
- Päivät kuluvat varmasti rattoisasti, sillä käytännön puolella minulla on vielä paljon opittavaa. Jo nyt on käynyt ilmi, että työ sisältää paljon sellaista mistä en tiedä mitään. Uskon kuitenkin, että kokemukseni pelaaja helpottaa monissa asioissa.

- Sitä myötä (SM-liigan yhtiöittäminen) meidänkin pitää olla valmiina reagoimaan muutoksiin. Haluamme olla vastaisuudessakin yksi Suomen johtavista kiekkoseuroista ja miksei myös Euroopassa.

- Pelaajien kartoitus tehdään yhteistyössä valmentajien kanssa, mutta heillä on edelleen iso rooli valinnoissa, koska valmentaja tietää parhaiten minkälaisen pelaajan hän tarvitsee.

2000
- Tavoitteena ei ole tehdä viimeisen päälle voittoa, mutta ei tappiotakaan saa tehdä

2001
- Hyvällä taloudella pidetään urheilullisia edellytyksiä pystyssä, vaikka tässä on vielä pitkä matka kovaan bisnekseen. Tuottomahdollisuuksia on koko ajan mietittävä ja kehitettävä.

2002
- Perinteiden vaaliminen jatkuu. Se kysyy tietysti henkisiä voimia, mutta ennen muuta taloudellisia resursseja.

- Erittäin tärkeä on myös talouspuolen hoitaminen jatkossakin mallikkaasti

- tuotteen pitää olla kunnossa. Sitä kautta talouskin kohenee
------------------------------------------------------------
Paljon järjen sanoja, mutta ovatko nuo asiat toteutuneet?

Loppuun vielä hauska yleisönosastokirjoitus vuodelta 1999. Ovatko asiat sittenkään muuttuneet :)

http://www.turunsanomat.fi/verkkolehti/?ts=1,4:9:0:0,4:9:1:1:1999-10-01,4:34216,1:0:0:0:0:
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Niinpä niin.

Alussa Narvanmaa vaikutti olevan innokas uudessa työssään TPS:n toimitusjohtajana. Häntä jopa kiinnosti TPS:n menestys ja hän oli aidosti mukana toiminnassa. Sitten Jortsu lähti ja tilalle Kojo mahtavine valmennusmeriitteineen. Kojon auktoriteetti verrattuna Jortikan vastaavaan, on suuri vitsi. Kojolla mitään valtaa ollut tässä seurassa. Ei koskaan.

Narvan alkuaikoina siis Jortsun auktoriteetti piti seuraa pystyssä ja Kanada-maljassa kiinni; tuore toimitusjohtaja ei uskaltanut vastustaa tuolloin "neljä mestaruut hei" - miestä. Nyt, kun Narva on päässyt perille omista rajoistaan, ei auta enää edes "kuus mestaruut hei". Jos Jortsu ei olisi jättänyt tehtäviään päävalmentajana, tai Jukka Koivu olisi tullut Kojon sijasta, Narva ei ehkä olisi koskaan uskaltanut kokeilla rajojaan. Olisiko Tepsillä nyt seitsemän perättäistä mestaruutta? Miksipä ei.

Nii-in, JOS joulupukkia ei olisi olemassa, niin minä... Tämän kuvan tässä vain on saanut, mutta tällä tuskin on totuuden kanssa paljon tekemistä. Kunhan olen kerrankin pohtinut.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
L-Mies kirjoitti:
Ansasta olen puolustellut aikaisemmin historian puolesta (mestaruudet), mutta tämänhetkinen tila on mielestäni organisatorisesti enemmänkin hänen vastuullaan. Mielestäni hänen tehtävänsä on katsoa organisaatiota useamman vuoden perspektiivistä ja Narvanmaa taas toimii operatiivisena johtajana lyhyellä aikajänteellä. Narvanmaan lähtökohdista tulos ei ole mielestäni ollut ollenkaan niin huonoa, mitä on täällä annettu ymmärtää.

On itse asiassa erittäin mielenkiintoinen ja oleellinen kysymys, kuuluuko suurempi vastuu "hallitusta alasajosta" Ansakselle vaiko Narvanmaalle. Tästä asiasta ei ole täyttä varmuutta ja osin tästä syystä en ole ollut valmis kaatamaan koko likasankoa tj:n niskaan. Itse asiassa epäilen, että hänen toimintamahdollisuutensa ovat olleet rajoitetut. Toisaalta, kuten olen jo aikaisemmin sanonut, en suostu näkemään koko Narvanmaan tj-kautta yksiselitteisen negatiivisena, sillä kovia joukkueita on saatu kasattua hänenkin johdollaan. Silti viime aikaiset näytöt ja pitkän aikavälin suuntaus ovat niin selviä, että toimitusjohtajan on vaihduttava. Kyse ei ole pelkästään urheilullisen menestyksen puutteesta vaan myös suhteista ulospäin. Viime kaudellahan vastuu tiedottamisesta oli ilmeisesti delegoitunut päävalmentajalle. Johtoportaan osalta vallitsi yleensä haudanhiljaisuus ja silloinkin jos jotain sanottiin julkisuuteen, kyseessä olivat joko - tätä ei kai voi ilmaista kauniimmin - valheet ("sopimus syntyy lähiaikoina") tai muuten vaan ylimieliset letkautukset ("mitä väliä sillä nyt enää on").

Lyhyesti: urheilullinen keskinkertaisuus yhdistettynä huonoon tiedottamiseen oli se kokonaisuus, joka käänsi viime kaudella minun peukaloni alaspäin. Niin kauan, kuin TPS menestyi liigassa, en jaksanut hirveästi marista tiedottamisesta, joka on ollut huonoa niin kauan kuin itse muistan jääkiekkoa seuranneeni.



Suurin ongelma on ollut, että rahat on loppu. Tähän suurimpana syynä on ollut katsojakato. Voisi kysyä, että mitä täällä kiviä heittelevät jatkoaikalaiset ovat tehneet edesauttaakseen tätä asiaa? Jatkuvat boikotointiehdotukset eivät ainakaan ole parantaneet yhteistyösopimusten solmimista tai yleisön houkuttelua hallille.

En suoraan sanottuna jaksa uskoa, että jatkoaikalaisten boikotointiehdotuksilla olisi juuri vaikutusta Tepsin yleisömääriin. Ja sitä paitsi nuo ehdotukset ovat olleet lähinnä yksittäisiä heittoja, mitään pidemmälle menevää kampanjaa ei ole edes yritetty synnyttää, toisin kuin Narvanmaalle kenkää -adressin suhteen.

Itse suhtaudun kyllä lähtökohtaisesti hyvin kriittisesti tällaista boikotointiajatusta kohtaan, niin tyytymätön kuin seurajohdon toimintaan olenkin. Boikotoinnilla astuttaisiin osittain sille alueelle, jonka olen pyrkinyt pitämään johtoportaan kritisoinnista erillään, eli suosikkijoukkueen kannattamiselle niin myötä- kuin vastoinkäymisissäkin. Tosin nykyisellä matsien katsomistahdilla minun on paha mennä ketään tässä asiassa neuvomaan.



Jortikan vastuulla on materiaalin käyttäminen niin, että saavutetaan urheilullista menestystä. Aivan turha on hänen nostattaa vastustusmielialaa lehdistössä. Keskittyisi siihen omaan tekemiseensä, kun parannettavaa on. Ei IFK ainakaan materiaalilla voittanut eilen.

Tästä asiasta täysin samaa mieltä. Nyt käytössä olevalla materiaalilla pystytään kyllä parempaan ja Jortikan tehtävä on repiä äijistä irti ne tehot, joiden varaan on laskettu. Keväällä sitten nähdään, miten tässä onnistuttiin. Toki Jortsun lausuntoja pitää osata lukea oikein: osa on puhtaasti valtapeliä, osa taas pelaajien tarkoituksellista (ja aiheellista) herättelyä. Tällä viittaan lähinnä Vahalahden kanssa tehdyn pitkän jatkosopimuksen kritisointiin. Huonostihan Vaha on kaikesta päätellen esiintynyt ja täysin aiheellisesti Jortsu koittaa potkia häntä perseelle, mutta tuo sopparin arvostelu nyt on täydellistä jälkiviisautta. Tuskin kovin moni keväällä 2004 Vahalahden pelatessa läpimurtokauttaan (40 pistettä runkosarjassa ennen loukkaantumista) hirveästi vastusti sitä, että urallaan selkeässä nousussa ollut turkulaistaustainen peluri kiinnitettiin joukkueeseen useamman vuoden jatkosopimuksella. Ainakin minä tuuletin, ja niin teki muistaakseni moni muukin.

Anyways, Jortsun kohdalla pistää erityisesti vituttamaan se jatkuva kuittailu Jukka Koivun suuntaan. Paitsi että siihen ei tämän kauden näytöillä ole mitään varaa, aikuiset ihmiset voisivat yrittää käyttäytyä edes jossain määrin järkevästi ja käydä sanaharakkansa kulisseissa. Jukka näyttää tähän pystyneenkin.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Power kirjoitti:
Toki Jortsun lausuntoja pitää osata lukea oikein: osa on puhtaasti valtapeliä, osa taas pelaajien tarkoituksellista (ja aiheellista) herättelyä.

Onko kenellekään tullut mieleen että miksi seuramme ja koko sm-liigan menestynein valmentaja ilmoittaa syvän huolensa tepsin tilanteesta liki joka kerta kysyttäessä ja paikoin muutenkin. Voisiko olla niin että Jortikka on oikeassa? Miten kauan hänen annettaan/annettaisiin tätä avautumista jatkaa jos siihen ei kerran ole perusteita? En usko minäkään miehen olevan puhtaasti vilpitömin mielin mutta en myöskään jaksa uskoa hänen tekevän tätä pelkässä vallanhimossaankaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jet-Ace

Jäsen
kausi kirjoitti:
Onko kenellekään tullut mieleen että miksi seuramme ja koko sm-liigan menestynein valmentaja ilmoittaa syvän huolensa tepsin tilanteesta liki joka kerta kysyttäessä ja paikoin muutenkin. Voisiko olla niin että Jortikka on oikeassa? Miten kauan hänen annettaan/annettaisiin tätä avautumista jatkaa jos siihen ei kerran ole perusteita? En usko minäkään että miehen olevan puhtaasti vilpitömin mielin mutta en myöskääm jaksa uskoa hänen tekevän tätä pelkässä vallanhimossaankaan.

Kyllä varmaan 90% Tepsin tekemisiä seuraavista on sitä mieltä, että jotain pitäisi tehdä seuran johdon suhteen. Ansaksesta ja Narvanmaasta on tullut seuraa imagomielessä vakavasti vahingoittava painolasti. Aivan riippumatta siitä, onko ihan kaikki esitetty kritiikki ollut oikeutettua tai ei. Myös minun mielestäni vaihdos tulisi tehdä ja ripeästi. Heti sen jälkeen, kun tämän kauden pelaajistoon liittyvät asiat on tehty. Ja seuraavaa kautta rakentamaan nyt hyvissä ajoin uudet miehet.

Jortikalla taitaa olla julkisiin avautumisiin selkeästi kaksi motiivia:

1) Pelaajistoon on saatava täydennystä tai tämäkin kausi menee taas ohi. Varsinkin, kun kuulemani mukaan on hämärän peitossa, kuntoutuuko Aalto lainkaan pelikuntoon. Lisäksi pakkipari Eronen-Backman ei kuulu liigaan. Aivan hukassa joka ottelussa.

2) Jortikka yrittää lausunnoilla jouduttaa muutoksia johdossa. Ei hänen kukaan "anna" lausuntoja antaa, vaan hän pelaa peliä koko auktoriteetillaan, koska kukaan ei hänen suutaan uskalla tukkia. Vai mitä mahtaisi tapahtua, mikäli hänelle iskettäisiin verokirja kouraan? Heh...
Sitten olisi Turussa helvetti irti.

Summa summarum: Lähes kaikkien ulkopuolisten silmissä seuran nykyinen johto on menettänyt arvostuksensa ja jos heillä on yhtään ymmärrystä ja rakkautta seuraansa kohtaan, niin ymmärtäisivät väistyä syrjään seuran edun nimissä. Tällä tarkoitan nimenomaan Ansasta. Eiköhän seuraaja hallituksen kanssa hoitaisi myös seuraan uuden toimitusjohtajan.

Jo pelkästään ulkoisen kuvan ryvettyminen on riittävä peruste yllä mainituille muutoksille.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Jet-Ace kirjoitti:
2) Jortikka yrittää lausunnoilla jouduttaa muutoksia johdossa. Ei hänen kukaan "anna" lausuntoja antaa, vaan hän pelaa peliä koko auktoriteetillaan, koska kukaan ei hänen suutaan uskalla tukkia. Vai mitä mahtaisi tapahtua, mikäli hänelle iskettäisiin verokirja kouraan? Heh...
Sitten olisi Turussa helvetti irti.

Olemme tuosta ja muustakin samaa mieltä. Jortikka puhuu ja tekee mitä haluaa, ei hän ole tähän asti tarvinnut eikä tarvitse jatkossakaan muuta valtakirjaa kuin sen mitä on ansainnut. Missään muussa seurassa eikä kenenkään muun toimesta palloseurassakaan tällainen olisi mahdollista.

Jortikka on huomannut tulleensa huonosti hoidettuun seuraan. Sisältäpäin tulevana kritiikki on rajua, mutta jos tässä jotakin pitää uskoa niin kyllä se ainakin täälläpäin on nimenomaan Jortikka. Oikeastaan on jopa tyystin hyödytöntä hakea syyllisiä, nyt olisi kaikin puolin rakentavampaa ryhtyä korjausliikkeisiin. Niihin vaan ei tunnuta päästävän kuin kovan pelin avulla.

Ei tarvitse olla kummoinenkaan yrityskonsultti ymmärtääkseen ettei toimistolla voi tällä hetkellä olla asiat hyvin. Ihan sama mitä ulospäin viestitään edelleen toimivista väleistä yms kun tilanne on se että sanalla säilätään nähdyllä tavalla. Sellainen ei voi olla jättämättä jälkiä. Erittäin huonoa tässä on se, että vaarana on tämän kauden heittäminen edellisten epäonnistumisten jatkoiksi. Vai uskooko joku Narvanmaan tekevän sata lasissa töitä saadakseen Jortikalle loistojoukkueen kaiken lausutun jälkeen?
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kausi kirjoitti:
Onko kenellekään tullut mieleen että miksi seuramme ja koko sm-liigan menestynein valmentaja ilmoittaa syvän huolensa tepsin tilanteesta liki joka kerta kysyttäessä ja paikoin muutenkin. Voisiko olla niin että Jortikka on oikeassa?

Varmasti, mutta siitähän me olemme täällä lähestulkoon yksimielisiä jo ennestään. Kysehän on lähinnä siitä, että tässä osiossa jo aiemmin esiintuotuja ongelmia puidaan nyt julkisuudessa.

Kaikkea ei vain pysty laittamaan aidon huolestumisen piikkiin, kuten itsekin totesit. Jortsu on mediapelinkin suhteen niin kokenut kettu, että hänen lausuntoihinsa suhtautuu väkisinkin tietyllä kriittisyydellä. Varsinkin kun ottaa huomioon, että hän aloitti tämän sopan hämmentämisen jo viime kaudella silloisen valmennuspestin ollessa kesken. Ja kuten jo toin esiin, avautumiset Jukka Koivun suuntaan eivät ainakaan minun luottamustani nosta. Pikku hiljaa voisi jättää puheet vähemmälle ja keskittyä tekoihin, jotka eivät tämän kauden osalta vielä vakuuta.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Power kirjoitti:
Varmasti, mutta siitähän me olemme täällä lähestulkoon yksimielisiä jo ennestään. Kysehän on lähinnä siitä, että tässä osiossa jo aiemmin esiintuotuja ongelmia puidaan nyt julkisuudessa.

Täällä esitettiin väite siitä ettei nimimerkin takaa ole sopivaista huudella ja että ylipäätään tällöin ei ole kannattaja sanan varsinaisessa merkityksessä, kun sitten samaan aikaan palkkansa seuralta saava valmentaja kommentoi samansisältöistä niin eiköhän sitten nojauduta niihin väitteisiin, näin ainakin minä teen paremman puutteessa. Minun pointtini on se että vaikka Jortikka pelaakin osaamaansa peliä, vaikka hänellä on tässä omia motiiveja niin ei hän tule julkisuuteen kestämättömillä perusteilla ja täysin tarkoitushakuisilla väitteillä jotka ihmiset helposti käsittäisivät skit pratiksi.

Mitä noihin pelaajalausuntoihin tulee, niin kyllähän nyt on niin että meiltä puuttuu ukkoja keskeisiltä paikoilta. Jos Hannulle on luvattu kilpailukykyinen rosteri niin toki tämä nyt kentälle luisteleva ottaa kupoliin. Eikä ole ensimmäinen valmentaja joka nimenomaan palloseurassa on huutamassa lisää äijiä koska näin on annettu ymmärtää sekä kannattajille että valmentajille.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kausi kirjoitti:
Täällä esitettiin väite siitä ettei nimimerkin takaa ole sopivaista huudella ja että ylipäätään tällöin ei ole kannattaja sanan varsinaisessa merkityksessä, kun sitten samaan aikaan palkkansa seuralta saava valmentaja kommentoi samansisältöistä niin eiköhän sitten nojauduta niihin väitteisiin, näin ainakin minä teen paremman puutteessa. Minun pointtini on se että vaikka Jortikka pelaakin osaamaansa peliä, vaikka hänellä on tässä omia motiiveja niin ei hän tule julkisuuteen kestämättömillä perusteilla ja täysin tarkoitushakuisilla väitteillä jotka ihmiset helposti käsittäisivät skit pratiksi.

Asia vilpitön. Ja veikkaanpa, että jos Jortikka esittäisi julkisuudessa rehellisen näkemyksensä esim. tj Narvanmaasta, täällä kauhistellut asiattomuudet voisivat olla aika kevyttä kauraa...



Mitä noihin pelaajalausuntoihin tulee, niin kyllähän nyt on niin että meiltä puuttuu ukkoja keskeisiltä paikoilta. Jos Hannulle on luvattu kilpailukykyinen rosteri niin toki tämä nyt kentälle luisteleva ottaa kupoliin. Eikä ole ensimmäinen valmentaja joka nimenomaan palloseurassa on huutamassa lisää äijiä koska näin on annettu ymmärtää sekä kannattajille että valmentajille.

Totta, eiköhän tästäkin asiasta vallitse aika laaja yksimielisyys. Ei nykyinen kokoonpano kuitenkaan niin käyttökelvoton ole, että sillä voisi perustella koko heikohkon alkukauden. L-Mies osui tässä naulan kantaan: ei HIFK ainakaan materiaalilla voittanut lauantaina.

Toivottavasti vahvistuksia saadaan, mutta siitä riippumatta: pelin pitää parantua. Tälläkin palstalla on jo ehditty vaatia, että Nurminen ja Vahalahti pitää lähettää huitsin nevadaan ja hankkia paremmat miehet tilalle. Ei se voi niin mennä, ainakaan vielä tässä vaiheessa kautta. Näiden miesten varaan on laskettu etukäteen todella paljon, ja on valmentajan tehtävä repiä herroista irti ne tehot, joihin he ovat aikaisempina kausina (esim. nykyisin Jortikan jatkuvan kuittailun kohteena olevan koutsin alaisuudessa) pystyneet.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Power kirjoitti:
Tälläkin palstalla on jo ehditty vaatia, että Nurminen ja Vahalahti pitää lähettää huitsin nevadaan ja hankkia paremmat miehet tilalle. Ei se voi niin mennä, ainakaan vielä tässä vaiheessa kautta.

Pitää nyt vähän tarkentaa.

Vaikka itse olen Kaitsua aika kovalla kädellä kritisoinut, en ole sitä mieltä, että mies pitäisi potkia heti ja tässä pihalle rosterista. Sen sijaan olen - ja olen ollut jo pari vuotta - sitä mieltä, että Nurmisen kaltaiset selvästi uransa iltapuolella olevat tähdet eivät saa olla menestyvän joukkueen se tärkein syömähammas, jo ihan oletetun hinta-laatusuhteen tähden. Niitä nuoria hurjapäitä pitäisi olla ja tulla lisää. Joko omista junnuista tai muualta. Minusta ainakin on surullista, että vielä vuonna 2005 ajatellaan Kaitsun, Kiprun, Antti Aallon, Joni Liuksen ja Mika Alatalon olevan jonkin sortin sateentekijöitä jotka ratkovat mestaruuksia. Minusta heidän aikansa on jo takanapäin.

Mitä Vahalahteen tulee, eiköhän se mies syty. Jos ei, jos koko kausi on tämmöistä taapertamista, mieleen tulee, että kannattaisikohan koettaa lähteä pelivirettä metsästämään jonnekin muualle? Tilanne ei varmasti sellaisenaan miellytä ketään - ei pelaajaa itseäänkään.
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Ruissalossa elämää!

Tänään julkaistiin Puurulan soppari eikä se tähän vielä lopu?

- Haku on ollut koko ajan päällä, vaikka katsomossa varmaan ollaan eri mieltä :)*. Pakkia haetaan, toivotaan asian ratkeavan nopeasti. Mutta kärsivällinen tässä pitää olla, Narvanmaa summaa jatkosuunnitelmansa.

Hieno homma. Olen kuitenkin sitä ihmistyyppiä, joka luottaa toisen sanaan. Kärsivällisyyttä riittää jonkin aikaa, mutta haluan ehdottomasti tietää jos tavoiteltua vahvistusta/vahvistuksia ei syystä tai toisesta saadakaan.

* boldatun kohdan hymiö on allekirjoittaneen ei Ruissalon.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Tässä on ihan hyvä aikaa odottaa siihen, että saadaan ulkomaalaiset verotuksellisesti halvemmalla Suomeen. Mikäs muuten on tarkka päivä siihen? Päivän päälle tässä ei ole kiire, mutta olisi ne kohtuullisen vikkelästi tuon rajan jälkeen tänne ihan hyvä saada.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
kosh kirjoitti:
- Haku on ollut koko ajan päällä, vaikka katsomossa varmaan ollaan eri mieltä :)*. Pakkia haetaan, toivotaan asian ratkeavan nopeasti. Mutta kärsivällinen tässä pitää olla, Narvanmaa summaa jatkosuunnitelmansa.

* boldatun kohdan hymiö on allekirjoittaneen ei Ruissalon.

Niin, kuittia annetaan maksavien asiakkaiden ja nimimerkin takana vaanivien suuntaan vaikka omasta organisaatiosta, hierarkisesti omista johdettavista lähtee ääntä ja palautetta kuin sumutorvesta.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Jaakko kirjoitti:
Tässä on ihan hyvä aikaa odottaa siihen, että saadaan ulkomaalaiset verotuksellisesti halvemmalla Suomeen. Mikäs muuten on tarkka päivä siihen? Päivän päälle tässä ei ole kiire, mutta olisi ne kohtuullisen vikkelästi tuon rajan jälkeen tänne ihan hyvä saada.

24.4 taitaa olla viimeinen (mahdollinen) finaali, eli jos tuosta laskee 6kk taaksepäin, niin nyt parin viikon päästä lokakuussa tulee ns. veroraja vastaan. Ässät-TPS tiistaina 25.10 olisi kaiketi ensimmäinen realistinen matsi, jossa saattaisi olla uusia äijiä jäällä. Kotiotteluista eka olisi la 29.10 peli Pelsua vastaan.

Itse näkisin niin, että kyllä ne sinne sen yhden ulkomaalaisen pakin ottavat, tulee se sitten kahden, neljän tai kymmenen viikon kuluttua. Odottakoot minun puolestani verorajaa säästösyistä kun kerran tähänkin asti ollaan oltu ilman. Enemmän tässä jännittää se, että tuleeko sieltä aikanaan _vahvistus_ vai jotain muuta. Käytännössähän tarvetta olisi kahdelle pakille, mutta yksikin oikeasti tasokas jätkä tekisi jo paljon. Tasosta vaan ei oikein haluaisi nähdä karsittavan.
 

snumi

Jäsen
Keskustelu, loistavaa

Mukavaa nähdä, että keskustelua alkoi syntyä ASIOISTA, pahimmat haistattelut kohdistuivat nimimerkkiini (ei haittaa).

Tarkoitukseni oli saada keskustelu asialinjalle, vyötärölinjan alittamiseen sijaan. Jonkun mielestä se oli trollausta. Tulos on se, että kommentit olivat huomattavasti aiempaa asiallisempia.

Missään vaiheessa ei ollut tarkoitukseni puolustella Narvanmaata. Tarkoitin vain sitä että asiaton vittuilu on asiatonta vittuilua.

Tepsin tila on hankala, sen kaikki tiedämme. Kysymys kuuluu mitä pitäisi tehdä: meillä on paras valmentaja, lupaavat nuoret, kokeneet vanhat starat.

Onko muita keinoja kuin erottaa TJ? Eli kuvitellaan TJ eroaa/erotetaan ja että meillä on UUSI TJ: mitä sitten pitäisi tehdä? Uusia lupaavampia nuoria ja vanhoja staroja takaisin tyyliin Nummelin, Kallio? Vai NHL:stä ulos jääneitä farmi-tähtiä maaleja tekemään (tyyliin Zingon)?

Sen verran rahaa kai Tepsillä on, että jos parannuksilla halli täyttyy, niin kannattaa tehdä parannuksia. Kenellä olisi hyviä ideoita?
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
snumi kirjoitti:
Mukavaa nähdä, että keskustelua alkoi syntyä ASIOISTA, pahimmat haistattelut kohdistuivat nimimerkkiini (ei haittaa).....

.....Onko muita keinoja kuin erottaa TJ? Eli kuvitellaan TJ eroaa/erotetaan ja että meillä on UUSI TJ: mitä sitten pitäisi tehdä? Uusia lupaavampia nuoria ja vanhoja staroja takaisin tyyliin Nummelin, Kallio? Vai NHL:stä ulos jääneitä farmi-tähtiä maaleja tekemään (tyyliin Zingon)?

Sen verran rahaa kai Tepsillä on, että jos parannuksilla halli täyttyy, niin kannattaa tehdä parannuksia. Kenellä olisi hyviä ideoita?

Ensiksi sellainen puolustuspuheenvuoro että jos viittaat haistattelulla nimimerkkiin kausi niin luepa tarkemmin, kirjoitin että tekisi mieli haistattaa. Tämäkin vain syystä etten juurikaan pitänyt tavastasi poimia viesteistä yksittäisiä lauseita osoittamaan kunkin nimimerkin syyllisyyttä, ko letkausten tarkoituksena oli ainakin omalta osaltani lähinnä elävöittää kieltä, + että olit esittämässä ideaa ettei kritiikkisiipi olisi faneja ollenkaan.

Pelkkä toimitusjohtajan vaihtaminen ei välttämättä auta lainkaan ellei samalla taustalta annettavat valtuudet muutu. Hetkellistä muutosta saataneen esim sidosryhmäsuhteisiin, ne ovat kiistatta tällä hetkellä niin heikot että suunta voi olla ainoastaan ylöspäin. Kuka tahansa ei varmasti ole parempi toimitusjohtaja kuin Narvanmaa mutta moni sitä olisi. Tällaisessa tilanteessa ja kun homma on syöksyssä, olisi tarkoituksenmukaista yrittää toisilla miehillä. Toimarin tehtävänä on hoitaa taloudelliset edellytykset urheilullisen menestyksen luomiseen ja palloseurassa tämän lisäksi myös pelaajahankinta. Kummassakaan ei nyt ainakaan olla onnistuttu.

Yksinkertainen menestysresepti on hankkia valuuttaa jotta saadaan pelaajia. Tällöin ihmiset tulevat hallille. Perse edellä ei puuhun voi kiivetä. Palloseuralla on mm sponsorien kanssa takuuvarmasti helvetinmoinen ongelma ensi kaudeksi. Pääsponsoreista ainakin yksi on ilmoittanut joka tuutista ettei ensi kaudella rahaa tipu entiseen malliin josko lainkaan. Työ tältä osin pitäisi tehdä jo nyt. Mitä lyödään vetoa niin ensi kauden alussa, Narvan jatkaessa, yhtenä selityksenä vaisuun rosteriin tulee olemaan yllättävä tilanne sponsorien suhteen. Joku muu voisi tämänkin tajuta kenties oikea-aikaisesti.
 

Morgoth

Jäsen
snumi kirjoitti:
Onko muita keinoja kuin erottaa TJ? Eli kuvitellaan TJ eroaa/erotetaan ja että meillä on UUSI TJ: mitä sitten pitäisi tehdä?

Seuran johto pitäisi 'modernisoida' ja tuoda sinne ihmisiä joilla on tuoreempia näkemyksiä ja ideoita ja kyky hoitaa asioita polttamatta siltoja kaikkiin suuntiin. Jotain varmaan tapahtuu, kun hallituksen pj, Hannu Ansas, siirtyy eläkkeelle. 'Toimistolla' tulehtuneet välit eri ihmisten välillä sekä jatkuva valtapeli ja selkäänpuukotus ja itsensä kohottaminen keinolla tai toisella, jos saadaan TPSstä pois niin väitän että jo pelkästään se nostaa seuran toimintaedellytyksiä huomattavasti ja parantaa seuran imagoa. Sen jälkeen on taas helpompi jatkaa (uusienkin!) sponsoreiden kanssa ja saada kenties lisää rahaa ja hankkia parempia pelaajia jne.

Jos et valtapeliä usko, niin lue uusin Apu-lehti ja Jortikan 'täsmäiskut'.

Vai NHL:stä ulos jääneitä farmi-tähtiä maaleja tekemään (tyyliin Zingon)?

Zingon ei nyt tainut olla edes farmitason pelaaja! :-)
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
snumi kirjoitti:
Mukavaa nähdä, että keskustelua alkoi syntyä ASIOISTA, pahimmat haistattelut kohdistuivat nimimerkkiini (ei haittaa).

Tarkoitukseni oli saada keskustelu asialinjalle, vyötärölinjan alittamiseen sijaan. Jonkun mielestä se oli trollausta. Tulos on se, että kommentit olivat huomattavasti aiempaa asiallisempia.

Keskustelua ASIOISTA on käyty jo aika helvetin monta kuukautta ja niitä on parikin viestiketjua täynnä. Jos et niitä ole lukenut niin se on oma ongelmasi. Parin vuoden ASIOISTA keskustelemisen jälkeen alkaa itse kullakin hiljalleen keittää, kun Ruissalossa ei kirjaimellisesti tapahdu yhtään mitään. Se on aika HVV jos joku vetää herneitä nenään jutun tasosta, tässä on vähän suurempiakin ongelmia käsillä.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
mission16W kirjoitti:
Se on aika HVV jos joku vetää herneitä nenään jutun tasosta, tässä on vähän suurempiakin ongelmia käsillä.

Jos joku kysyisi Narvanmaalta arvioita "jutun tasosta" täällä jatkoajassa ja vielä sen julkisesti kirjoittaisi olisi se varmuudella tasoltaan aivan linjassa täällä nähdyn kanssa. Ei taida osapuolten kesken vallita konsensusta. Olet täysin oikeassa siinä että ei kenenkään "tosifanin" kannata viillellä reisivaltimoitaan täällä nähtyjen soimausten perusteella vaan ahdistua tulee toiminnan laadusta kannattamansa seuran osalta.
 
Viimeksi muokattu:

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
snumi kirjoitti:
Sen verran rahaa kai Tepsillä on, että jos parannuksilla halli täyttyy, niin kannattaa tehdä parannuksia. Kenellä olisi hyviä ideoita?

-Kobrat takaisin
-urkuri out
-menestyvä joukkue

Eiköhän Elyséellä olisi jo vähän enemmän porukkaa noiden parannusten jälkeen. Uskoisin, että viimeinen kohta vetäisi halliin aika paljon porukkaa, joka on jo tottunut tähän konttaamiseen. Olisihan se mukava mennä katsomaan, kuinka meidän Tepsi hakkaa Kärpät kärkiottelussa 4-1.

Niin, että siitä Narvis tekemään niitä uudistuksia.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
snumi kirjoitti:
Mukavaa nähdä, että keskustelua alkoi syntyä ASIOISTA, ---

Tarkoitukseni oli saada keskustelu asialinjalle, vyötärölinjan alittamiseen sijaan. Jonkun mielestä se oli trollausta. Tulos on se, että kommentit olivat huomattavasti aiempaa asiallisempia.
Jessus, että on kaverilla itseluottamusta! Ikäväksesi voin todeta, että täällä keskustellaan siitä mistä mieli tekee ja sillä tavalla kuin mieli tekee, kunhan ei ylitä modejen toleranssia. Siihen tuskin sinun pyyntösi ja "kurinpalautuksesi" paljon vaikuttaa. Ei vaikuta ainakaan minuun. Siitäkin huolimatta, että joistain asioista olen kanssasi samaa mieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös