Cube kirjoitti:Päivääkään elämästäni en ole kuulunut kirkkoon, mutta jos uskovainen olisin, niin varmasti pitäisi tätä asiaa miettiä pitkään ja hartaasti. Käsittääkseni Raamatusta löytyy kuitenkin ihan selvästi ne kohdat, joista Jumalan kannan naispappeuteen voi päätellä. Harmittaa näin ulkopuolisenakin melkein se, miten kirkko on Suomessa ajautunut totaaliseen hyssyttelyyn ja uskonkysymysten vesittämiseen. Kohta varmaan taivaspaikkakin onnistutaan löytämään kaikille, vai onko se tiedote ehditty jo julkaisemaan?
Niin no, sitä lähinnä meinasin, että kohta varmaan menevät ottamaan minut ja Husseinin Saddaminkin sinne. Mikä olisi toisaalta ihan mukavaa, jos näihin meininkeihin uskoisin tässä vaiheessa. Saddam saisi kuitenkin ehkä jäädä rannalle.jupster kirjoitti:Eikös kristinuskossa painoteta, että jokainen saa syntinsä anteeksi. Tai siis Jeesus kärsi jo ne kaikkien puolesta. Siinä mielessä tuo taivaspaikka kaikille - julkaisu on ollut aina. Jehovat ne ovat määräpaikkojaan kasvattaneet. :)
Cube kirjoitti:Niin no, sitä lähinnä meinasin, että kohta varmaan menevät ottamaan minut ja Husseinin Saddaminkin sinne. Mikä olisi toisaalta ihan mukavaa, jos näihin meininkeihin uskoisin tässä vaiheessa. Saddam saisi kuitenkin ehkä jäädä rannalle.
Saddamia ei ole vielä tuomittu mistään?jupster kirjoitti:Cube, Saddam, Aatu ja jopa Jammu-setäkin.
ps. Kuka ei kuulu joukkoon?
Evil kirjoitti:Saddamia ei ole vielä tuomittu mistään?
The Original Jags kirjoitti:Tuota en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi se on välttämättömyys?
jupster kirjoitti:Kyllä sinne tämän hetkisen linjan mukaan jokaikinen pääsee - Cube, Saddam, Aatu ja jopa Jammu-setäkin.
ps. Kuka ei kuulu joukkoon?
The Original Jags kirjoitti:Kansankirkolla ei ole oikeutta kieltää naispappeutta, koska se on julkisin verovaroin ylläpidetty laitos, johon täytyy soveltaa normaalia julkisiin virkoihin soveltuvaa lainsäädäntöä, joka kieltää syrjinnän sukupuolen, kansallisuuden jne. perusteella.
Jos jollekin tulee tällainen fiilis naispapin suorittamasta toimituksesta, niin ymmärtäähän sen, että jatkossa haluaa hommaan miespapin. Vaikea tätä on tuomiota, kyse on kuitenkin siitä miltä itsestään tuntuu.Repolainen kirjoitti:Suvussani on yksi naispappi ja hän hautasi pappani 1989. Kirkkoherra ei tullut paikalle vaikka pappani hyvin tunsikin. Itse olin 11-vuotias tuolloin hautajaisissa ja jotenkin tuntui, että rakas äijä meni halvalla naispapin siunatessa.
Repolainen kirjoitti:En ole millään tavalla uskovainen.
.
.
.
Suvussani on yksi naispappi ja hän hautasi pappani 1989. Kirkkoherra ei tullut paikalle vaikka pappani hyvin tunsikin. Itse olin 11-vuotias tuolloin hautajaisissa ja jotenkin tuntui, että rakas äijä meni halvalla naispapin siunatessa.
HN kirjoitti:FF-trolli
Jammulla ei ole viiksiä?jupster kirjoitti:ps. Kuka ei kuulu joukkoon?
Kuoripoikien nussimiseen kyllä niitä tarvitaankin.kissankarva kirjoitti:...ei siihen palleja tarvita että osaa kirkolliset toimitukset hoitaa.
Evil kirjoitti:Jammulla ei ole viiksiä?
Slalomlalom kirjoitti:Saddam ei kuulu joukkoon koska ei ole ollut Suomessa.
kissankarva kirjoitti:Olisikohan millään muotoa mahdollista että Repolainen on liikenteessä ihan provosointimielessä?
Ted Raikas kirjoitti:Kuoripoikien nussimiseen kyllä niitä tarvitaankin.
Yhteisövero ei ole vapaaehtoinen.Kyylä kirjoitti:kirkollisveroinhan se kirkko pyörii ja ihan vapaaehtoisin sellaisin.
kissankarva kirjoitti:Olisikohan millään muotoa mahdollista että Repolainen on liikenteessä ihan provosointimielessä?
Jaa, naisilla on sitten vehje? No, mikäs siinä!jupster kirjoitti:Ei siinä kiviä tarvita.
Taitaa se tosiaan nykyisellään olla niin, että naispapitkin hyväksytään kirkon puolelta ihan virallisesti. Silloin aikanaan vaan kun asiasta keskusteltiin, niin ihmetytti koko homma, sen verran nihkeää suhtautuminen oli. Oman näkemykseni mukaan naispapit ovat ihan yhtä ok kuin miespapitkin. Ja oikeastaan sama juttu näiden homoliittojen suhteen, mun näkökulmasta jokainen täysjärkinen aikuinen eläköön itse valitsemassaan suhteessa.jupster kirjoitti:Bozikille vielä, että eikös luterilaisen kirkon kanta naispappeihin ole ollut hyväksyvä? Toki joukosta löytyi muutama naispappeuden vastustajakin, mutta kirkon yleinenlinjaus oli hyväksyvä. Homouteen liittyvät asiat ovatkin sitten toinen juttu, joka ei ainakaan toistaiseksi ole saanut kirkolta ainakaan julkista hyväksymistä.
Häh, palleistahan sinä puhuit.Ted Raikas kirjoitti:Jaa, naisilla on sitten vehje? No, mikäs siinä!
Niin, mutta yleensä jos on pallit, niin on myös veitikka. Lyömätön parivaljakko nääs!Twite kirjoitti:Häh, palleistahan sinä puhuit.