Tajusiko faijasi tämän asian ajoissa?Siinä mielessä noissa pitää olla aina tarkka, ettei ota vaimoa, koska he eivät ymmärrä elämän prioriteetteja.
Tajusiko faijasi tämän asian ajoissa?Siinä mielessä noissa pitää olla aina tarkka, ettei ota vaimoa, koska he eivät ymmärrä elämän prioriteetteja.
Vaikkapa muistin virkistykseksi. Turha raivota puhelimessa tai livenä, mutta voi moisesta välinpitämättömyydestä jollain tavalla kuitata.Miksi?
Turha raivota puhelimessa tai livenä, mutta voi moisesta välinpitämättömyydestä jollain tavalla kuitata.
Keskustelu on fiksun ihmisen merkki. Kuten on myös fiksua olla sen verran huomaavainen, ettei järjestä näitä tilanteita. Välinpitämättömyys on yksi kurjimpia asioita parisuhteessa.Jotenkin mä ajattelen, ettei tuon kaltaisesta kuittailusta ole mitään hyötyä kummallekaan osapuolelle. Jos itse olisin vihainen tai pettynyt suhteen toisen osapuolen tekemisiin, osoittaisin sen jotenkin muuten kuin vittuilemalla. Vaikka sitten ihan kysymällä, että ymmärrätkö yhtään miksi olen pettynyt sinuun. Toki mun parisuhteet ovat järjestään menneet ns. vihkoon, joten ehkä mä olen tehnyt jotakin väärin. Tuollaista vittuilua ja pientä kiusantekoa en ole vielä kokeillut.
Azulille sen verran, että itse en edes vastaisi puhelimeen, jos mahdollinen eukoke soittaisi kesken poikain illanvieton.
Jostain syystä osa tällaisista miehen kavereidensa kanssa tehtyjen kaljalla käyntien tai muut menot tulkitaan naisten toimesta valintatilanteeksi kaverit tai minä.
Eikös kyse ole nyt kuitenkin siitä, että äijänretale (nimi tietysti muutettu) teki astetta pahemman mokan, eli ei muistanut sovittuja asioita? On ihan eri asia mennä duunin jälkeen parille kuin mennä duunin jälkeen parille sen sijaan, että laittaisi kotona ruokaa, kuten oli sovittu.
Olisi mukava tietää, kuinka täällä kirjoittavat miehenpuolet kommentoisivat, jos tilanne olisi ollut päinvastainen eli Azulin mies olisi maannut sairaana sängynpohjalla ja odotellut puolisoansa turhaan kotiin ruoanlaittoon tämän ollessa kavereittensa kanssa bissellä ja unohdettua asiasta ilmoittaa.
Nuorempana minullakin olisi pinna palanut ja olisin rähissyt puhelimessa, en tekisi niin enää. Nyt olisin pikemminkin jättänyt ruoka-ainekset keittiön pöydälle pilaantumaan ja mennyt itse nukkumaan. Mies olisi sitten saanut tullessaan vapaasti kokata haisevista aineksista mitä parhaaksi tahtoo.
Enhän tuota ole väittänytkään, saati luullut, että soitit sille ukollesi. Kunhan vain totesin asiaan liittyen, että jos joku tuossa tilanteessa minulle soittaisi, niin en vastaisi jos on tiedossa missä kukin osapuoli on.Mitämitä? Kuten ensimmäisestä viestistäni käy ilmi, minä en soittanut miehelle vaan hän soitti minulle oltuaan jo hyvän tovin kaljalla duunikavereiden kanssa, vaikka oltiin erikseen - miehen aloitteesta vieläpä - sovittu, että oltaisiin tehty ruokaa. Silloin kun mies on viettämässä poikien iltaa, en soita ja viestinkin laitan vain jos on jotain todella tärkeää asiaa, joka ei voi odottaa seuraavaan aamuun..
Eivät kaikki tyttöystävätkään pyri ymmärtämään, mutta luultavasti sellaisen osuessa kohdalle olisit jo antanut akalle fudua ajat sitten. Viisaat aviopuoliskot kyllä pärjäävät näiden kysymysten äärellä.Siinä mielessä noissa pitää olla aina tarkka, ettei ota vaimoa, koska he eivät ymmärrä elämän prioriteetteja.
Joten tuolta osin mitään korjausta ei olisi tarvinnut tehdä. No, väärinkäsityksiä sattuu. Hymiö.
Juuri tästä asiasta en tiedä mitään, mutta kyllähän ns. kolmannessa maailmassa on sodittu jo iät ja ajat. Sotien syttymissyy ei liene kuitenkaan Azulin ja Mr. Azulin tekemisissä tahi tekemättä jättämisissä.Olen valmis vaikka lyömään vetoa siitä, että toisin päin asetettuna tilanne olisi aiheuttanut kolmannen maailman sodan ja viikon mykkäkoulun.
Ongelma ei ollut edelleenkään se kaljalla käyminen - edes vaikka muuta oltiin miehen aloitteesta sovittu - vaan se, ettei herra vaivautunut ilmoittamaan suunnitelmien muutoksesta ennen kuin vasta istuttuaan kaljalla jo pari tuntia.
Tuo ruokien jättäminen pöydälle on muuten hyvä idea
Debatti siitä, onko Azul kamala akka vai ei, on muuten oiva osoitus siitä, että miehet ja naiset eivät ajattele samalla tavalla.
Tässä vielä toinen: kun nainen tarvitsee nessun, hän avaa paketin siististi siitä, mistä on tarkoitettu. Kun mies tarvitsee nessua, hän huomaa tarpeensa vasta viime tingassa, ei huomaa sitä tarraa ja rei'itettyä kohtaa, vaan repii paketin väkivalloin auki toisesta päästä - mikä oikeastaan on aika söpöä. Saa hymyilemään.
Tuo ns. edgen haku vaikuttaisi stereotyyppisyydestään huolimatta olevan ihan oikeasti melko yleinen ominaisuus naisilla parisuhteessa. Se on kyllä hämmentävää. Miesten kohdalla en ole tähän niin usein törmännyt, joskus toki.
"jätän ruuat pilaantumaan" -tyyppiseen toimintaan.
No löytyikö sitä tunkkia lopulta?Minusta tämä oli selkeä osoitus miesten logiikasta naisten logiikkaan. ;)
Piikki on vanha termi tai slangisana numerolle 25, sitä on muistaakseni käytetty jopa rahoista, eli piikki -sanaa käytetään prätkistä 125-kuutioisita puhuttaessa, alkujaan termi on ollut satapiikki, joka on sitten lyhentynyt vain piikiksi. Kevari, eli kevytmoottoripyörä on taas moottoritilavuudeltaan mopoa isompi, mutta moottoripyörää pienempi = yli 50, mutta alle 125 kuutiota. Eli kaikki piikit ovat kevareita, mutta kaikki kevarit eivät ole piikkejä."Mitä eroa on piikillä ja kevarilla?"
nimim. blondi
Piikki on vanha termi tai slangisana numerolle 25, sitä on muistaakseni käytetty jopa rahoista, eli piikki -sanaa käytetään prätkistä 125-kuutioisita puhuttaessa, alkujaan termi on ollut satapiikki, joka on sitten lyhentynyt vain piikiksi. Kevari, eli kevytmoottoripyörä on taas moottoritilavuudeltaan mopoa isompi, mutta moottoripyörää pienempi = yli 50, mutta alle 125 kuutiota. Eli kaikki piikit ovat kevareita, mutta kaikki kevarit eivät ole piikkejä.
No nyt tältä naiselta on mennyt muistikin, logiikan lisäksi.Eikös piikki juonna juurikin 25 pennin kolikosta jossa oli se reikä keskellä? Kolikot sai kätevästi kerättyä piikkiin ja metallia säästyi.
Onko Suomessa oikeesti ollut 25:n pennin kolikko jossa on ollut reikä keskellä?
Piikki-termin historiasta on aika ajoin ollut juttua tiedotusvälineissä. Tekniikan Maailman juuri elokuussa ilmestynyt numero kertoo seuraavan tarinan:Tähän asti olen luullut "piikin" tulleen jostakin neljännekseen liittyvästä, ja toki tuo 25 penniä neljännekseen liittyykin mutta että reikä keskellä. En muista tollaista nähneeni.
TM 15/2008 kirjoitti:...Alun perin piikki-sanan uskotaan muotoutuneen kieleemme ruotsin kielen spik-sanasta. Se tarkoitti yhden kruunun kolikkoa, mutta spik ymmärrettiin suomalaisten keskuudessa pieneksi. Fyysisiltä mitoiltaan neljänneskruunun kolikko oli pieni, ja kolikkoa ryhdyttiin kutsumaan piikiksi. Vähitellen muitakin neljänneksiä eri yhteyksissä alettiin kutsua piikeiksi.
Moottoripyörien 125-kuutioisten nimeksi kansan keskuudessa tuli satapiikki (sata + neljännes).
Lähteet: Suomen sanojen alkuperä. 2:etymologinen sanakirja, SKS 1995 ja Tsennaaks Stadii, bonjaaks slangii, Stadin slangin suursanakirja. Paunonen Heikki, WSOY, 2000.