Naisasiat

  • 7 487 806
  • 26 542

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Sairastahan se tavallaan onkin sitoa oma onni parisuhteeseen ,autoihin, taloihin jne.
Toisinpäin käännettynä "en suostu olemaan onnellinen ennekuin saan "x" asiaa/tavaraa/ihmissuhdetta"
Näen että Hyman Roth ei ole riippuvainen kenestäkään tai mistään ja tällöin voit ottaa asiat tavallaan ilman riippuvuus suhdetta? Herää kysymys mistä ihminen tulee onnelliseksi?
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Okei. Kääntyi vain päässäni jotenkin noin, kun esitit ettei pettter ota "vastuuta ihmissuhteista".
No se on ihan suora päätelmä siitä, että pitää "elää omaa elämää", eikä missään nimessä saa olla perhettä, farmariautoa, koiraa eikä nörttimäistä työpaikkaa. Eli kaikki sitoutuminen tai yleensä vastuunkantaminen saa kakit housuun pettterin tyyppisillä ihmisillä. Se on oikeasti pettterin harhakuvitelma elämästä, että tavoitteiden asettaminen itselleen olisi jotenkin tuosta "omasta elämästä" pois. Eikä mulla ole mitään sitä vastaan, jos joku haluaa elää elämänsä noin. Mutta kun tullaan antamaan tuo elämänohjeena kaikille nynnyille ja nörteille, ja suorastaan halveksitaan toisten valintoja, en ymmärrä alkuunkaan. Avainsanat kupla ja oravanpyörä toistuvat jatkuvasti pettterin viesteissä. Kuplassa ja oravanpyörässä ovat minun laskujeni mukaan kaikki muut paitsi pettter itse.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan kuin sä et uskaltais ottaa vastuuta mistään. Et töistä etkä oikein mistään muustakaan, varsinkaan ihmissuhteista. Mun mielestä toi on sitä nynnyilyä.
En mä tiedä. Saattaa se tietenkin olla noinkin, mutta en mä sitä niin ajattele. Toisaalta mistä kaikesta sitä pitäisi ottaa vastuuta ja minkä takia. Joku asuntolaina esimerkiksi. En mä halua omistaa asuntoa tai en ole ikinä edes ajatellut koko asiaa. Enkä lainaakaan kyllä halua ottaa. Jos paskan syömisestä tulisi uusi trendi niin voisiko silloin sanoa että joku ei ota vastuuta jos ei syö paskaa. Kaikki ei esimerkiksi halua parisuhteeseen niin ei se välttämättä tarkoita että se olisi vaikka sitoutumiskammoinen tai ettei ota vastuuta. Mä kyllä haluan suhteen, mutta täytyy tehdä siitä sellainen mulle sopiva tai siis etsiä sopiva tyttö ja miettiä asioita yhdessä. Hitto kymmenen vuotta jumitin huonossa suhteessa ja jäi treffailut vähiin. Ja en ole kaikista vaivoistani viitsinyt täällä avautua, mitkä osaltaan on liittynyt työjuttuihinkin. No viime viikon nyt ryyppäsin.

Tietenkin voisi ajatella myös toisin päin ettei ota itsestä ja omista tarpeista vastuuta jos työnantajan palvelemisen pistää edelle. Joo sovitut hommat pitää tietenkin hoitaa, mutta siksi juuri ei aina kannata sopiakaan. Samaa voi ajatella vaikka siihen asuntolainaan tai mihin vaan, ja parisuhteeseenkin tai siis vaikka naimisiinmenoon. En kyllä ihan heti halua luvata että yhtä vaan suostuisin loppuelämän panemaan. Aina pitää käyttää järkeä eikä suin päin rynniä asioihin tai muuten löytää itsensä oravanpyörästä. Joillekin tietenkin sopii se ettei ole omaa tahtoa ja vapautta tehdä asioita ja ne saavat tosta sitten tosi paljon muuta hyötyä. Toivottavasti jengi kuitenkin miettisi noi jutut. Monille tai ainakin joillekin ne tuntuu olevan oletuksia. Usein kuulee ihmettelyjäkin että eikö sulla vieläkään ole sitä tai tätä.

Joo aika rennosti mä elämään suhtaudun. Jos jossakin asiassa on enemmän huonoja kuin hyviä puolia niin mä jätän väliin. Järkikin jo sanoo niin. Ihan sama mitä kaverit haluavat tai ehkä nekään ei kaikkea halua, mutta tekee vaan kun suurin osa muistakin tekee. Moni ajattelee että jossain tietyssä iässä pitäisi tehdä just jotain tiettyä. Kaikki jutut ei vaan tunnu luonnollisilta. Esimerkiksi tänne himaankin mä oon hankkinut vain ne tavarat mitä oon tarvinnut, en niitä mitä näkyy sisustuslehtien sivuilla tai telkkarimainoksissa. Mä pistän rahat mielummin itseeni eli vaikka matkusteluun tai kaljaan. Tai meen lätkämatsiin tai huoriin. En mä materian kautta onnellisuutta mieti, vaikka olisi se tietenkin tosi kivaa jos saisi paljon rahaa. En mä kuitenkaan usko että esimerkiksi autoa ostaisin vaikka lotossa tulisi kymmenen miljoona, ja vaikka ostaisinkin niin tuskin isointa ja kalleinta vaan mulle sopivimman. Eihän sitä kyllä tiedä miten siinä sekoaisi, mutta nyt en ainakaan tunnista itsessäni sitä ahneutta, mikä monilla on kun palkan noustessa autokin paranee pihalla ja lopulta sitä ajellaan jollain Porschen citymaasturilla. En mä pienenäkään himoinnut sitä isointa legopakettia vaan sitä kivointa.

Tietenkin tyttöystävästä saisi paljon. Ai jai.

No se on ihan suora päätelmä siitä, että pitää "elää omaa elämää", eikä missään nimessä saa olla perhettä, farmariautoa, koiraa eikä nörttimäistä työpaikkaa. Eli kaikki sitoutuminen tai yleensä vastuunkantaminen saa kakit housuun pettterin tyyppisillä ihmisillä... ...Avainsanat kupla ja oravanpyörä toistuvat jatkuvasti pettterin viesteissä. Kuplassa ja oravanpyörässä ovat minun laskujeni mukaan kaikki muut paitsi pettter itse.
Suurin osahan on jonkinlaisessa oravanpyörässä. Ei ehkä mitkään 18-vuotiaat vielä.

En mä ehkä vastuunotoksi sitä kutsuisi tai siis sen puutteeseen jos ei halua jotain juttua. Enkä mä ole sanonut ettei muut saisi esimerkiksi lapsia hankkia tai farmarivolvoa. Ja oli mullakin kissa, mutta ei ole enää. Siinäkin oikeastaan tää koko juttu tiivistyy. En viitsi hankkia kissaa kun välillä reissaan esimerkiksi Tallinnassa. Mulle tärkeämpää on se että voi lähteä. Niin tai olisinhan mä siis vastuussa siitä kissasta, mutta siinä tapauksessa se vastuunotto olisi huonompi juttu. Ei se ole mitään pelkuruutta.

Mä vaan kerron omista jutuista ja välillä kummastelen joitain juttuja mitkä mua ihmetyttää. Mun mielestä mun tarpeet ovat vielä aika luonnollisiakin, mitä tän yhteiskunnan rytmi ja meininki täällä ei aina ole. Enkä mä mieti että mitään äijää esittäisin. Mähän täällä kertoilen miten ei naista irtoa ja miten runkkailen ja piereskelen himassa ja vasta kuukausi sitten tuli ripulitkin housuun. Kova jätkä. Mä saatan olla jopa liiankin rehellinen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En mä tiedä. Saattaa se tietenkin olla noinkin, mutta en mä sitä niin ajattele. Toisaalta mistä kaikesta sitä pitäisi ottaa vastuuta ja minkä takia. Joku asuntolaina esimerkiksi. En mä halua omistaa asuntoa tai en ole ikinä edes ajatellut koko asiaa. Enkä lainaakaan kyllä halua ottaa.
Miksi ne, jotka ottavat vastuuta ja asuntolainaa, ovat nynnyjä? Minusta ei.

Tietenkin voisi ajatella myös toisin päin ettei ota itsestä ja omista tarpeista vastuuta jos työnantajan palvelemisen pistää edelle. Joo sovitut hommat pitää tietenkin hoitaa, mutta siksi juuri ei aina kannata sopiakaan. Samaa voi ajatella vaikka siihen asuntolainaan tai mihin vaan, ja parisuhteeseenkin tai siis vaikka naimisiinmenoon.
Miksi ne, joilla on hyvä työpaikka, ovat hikareita ja nynnyjä? Ovat lukeneet, koska syystä tai toisesta ovat halunneet, päässeet opiskelemaan paikkaan, joka antaa edellytykset päästä työpaikkaan, jossa on Mäkkärin kassaa parempi liksa. Onko se oravanpyörä? Minusta ei. Jos ei halua mitään, ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluaa, pitää tehdä jotain. Aika harva saa kaiken eteensä hopealautasella. Niitä minäkin pidän nynnyinä, koska eivät ole joutuneet ikinä ponnistelemaan minkään asian eteen.

Usein kuulee ihmettelyjäkin että eikö sulla vieläkään ole sitä tai tätä.
Anna niiden ihmetellä. Jos saat noista jotain paineita, niin sitten sun tarttee tehdä jotain sen eteen, ettei kysellä kaikenlaista. Mä en ole ikinä ottanut paineita muiden odotuksista itteäni kohtaan.

Joo aika rennosti mä elämään suhtaudun. Jos jossakin asiassa on enemmän huonoja kuin hyviä puolia niin mä jätän väliin. Järkikin jo sanoo niin. Ihan sama mitä kaverit haluavat tai ehkä nekään ei kaikkea halua, mutta tekee vaan kun suurin osa muistakin tekee. Moni ajattelee että jossain tietyssä iässä pitäisi tehdä just jotain tiettyä. Kaikki jutut ei vaan tunnu luonnollisilta. Esimerkiksi tänne himaankin mä oon hankkinut vain ne tavarat mitä oon tarvinnut, en niitä mitä näkyy sisustuslehtien sivuilla tai telkkarimainoksissa. Mä pistän rahat mielummin itseeni eli vaikka matkusteluun tai kaljaan. Tai meen lätkämatsiin tai huoriin. En mä materian kautta onnellisuutta mieti, vaikka olisi se tietenkin tosi kivaa jos saisi paljon rahaa. En mä kuitenkaan usko että esimerkiksi autoa ostaisin vaikka lotossa tulisi kymmenen miljoona, ja vaikka ostaisinkin niin tuskin isointa ja kalleinta vaan mulle sopivimman. Eihän sitä kyllä tiedä miten siinä sekoaisi, mutta nyt en ainakaan tunnista itsessäni sitä ahneutta, mikä monilla on kun palkan noustessa autokin paranee pihalla ja lopulta sitä ajellaan jollain Porschen citymaasturilla. En mä pienenäkään himoinnut sitä isointa legopakettia vaan sitä kivointa.
Pidä ihmeessä tuo elämäntyyli, koska se sopii sulle. Oot ihan selvästi onnellinen valintojesi kanssa. Ei tavara (ei mitään kiertoilmaisua tässä kohtaa) tee onnelliseksi. Kyllähän se ilahduttaa, mutta onnellisuuden kanssa sillä ei ole tekemistä.

Mä vaan kerron omista jutuista ja välillä kummastelen joitain juttuja mitkä mua ihmetyttää. Mun mielestä mun tarpeet ovat vielä aika luonnollisiakin, mitä tän yhteiskunnan rytmi ja meininki täällä ei aina ole. Enkä mä mieti että mitään äijää esittäisin. Mähän täällä kertoilen miten ei naista irtoa ja miten runkkailen ja piereskelen himassa ja vasta kuukausi sitten tuli ripulitkin housuun. Kova jätkä. Mä saatan olla jopa liiankin rehellinen.
Sulla on ihan hyviä ja hauskoja huomioita elämästä. Niitä on yleensä ihan viihdyttävää lukea. Mutta välillä sä lyttäät kaikki muut, jotka eivät elä samanlaista elämää. Mun mielestä sä teet 99 % tapauksissa virhearvion noissa. Vittuilet täysin tuntemattomille ihmisille nynny-tarinoinesi. Sitä mä ihmettelen.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hänelle on ilmaistu että kyllä hänellä joku oikeus on. Penniäkään ei ole maksanut, eikä ainuttakaan talon ylläpitoon liittyvää laskua. Opiskelijana/työttömänä ollut koko ajan.

Kyse lienee tästä laista:
Oikeusministeriö - Avoliiton purkaminen

Kokemusta ei ole itselläni vastaavasta tapauksesta, mutta luulisin että voit kyllä olla melko huoletta asunnon suhteen, koska exäsi tuskin on oikeutettu minkäänlaiseen hyvitykseen. Koska hän ei ole rahallisesti merkittävästi osallistunut yhteistalouteenne eikä siten pysty sitä todistamaankaan. Todellakaan ei ole mitään perusteita viedä puolia kämpästä.

Toivottavasti lapsen suhteenkin asiat selviävät parhain päin. Valitettavasti isän asema on tässä maassa aina heikompi näissä tilanteissa. Mun arvoasteikossa on alinta sakkaa tuollaiset ihmiset jotka käyttävät omaa lastaan oman edun tavoittelun välineenä.
 
Viimeksi muokattu:

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Hyvin raskasta aikaa.
...

Perkele.
Joo, nää on aina paskoja keissejä, jaksamista sinne!

Kämppä => jos ette olleet naimisissa, kämppä on sun nimissä eikä exäsi ole lyhentänyt lainoja niin ei sulla pitäisi olla mitään hätää tuon kanssa.

Muksu => aika lastenvalvojalle asappina ja homma kirjalliseen muotoon, mars mars! Jos tämän jälkeen aikataulut ei pelaa niin aina voi vedota yhdessä sovittuun...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi ne, jotka ottavat vastuuta ja asuntolainaa, ovat nynnyjä? Minusta ei.
Ei mulle asuntolainan ottamisesta tule nynnyt mieleen. Sen vaan heitin yhtenä esimerkkinä kun epäilin että se ehkä voisi tarkoittaa sitä vastuunottoa, mistä mun mielestä vähän hassusti alettiin puhumaan kun pitkän suhteen jälkeen ei saisi tai kannattaisi hetkeä nauttia elämästä ja vapaudesta ja siitä ettei ole ketään määräämässä vaan pitäisi ottaa vastuuta ja vissiinkin nopeasti etsiä uusi suhde tai jotain, tai ainakin toi ehdotus oli "vittu mitä paskaa". En ole kyllä ihan varma mitä tuossa tarkoitettiin. Nyt myöhemmin kun miettii niin saattaahan tossakin olla vähän sitä että kaikilla pitäisi olla se "idyllinen perhekuva" ja kaikki mitä muillakin on, koska niin vaan kuuluu olla. Tietenkin suurin osa meistä haluaa kumppanin ja parisuhteen, mutta mäkin oon sitä mieltä että rauhassa kannattaisi katsella ja hetki relata ja tehdä muitakin juttuja kun kerta on mahdollisuus.

Ja onhan se asuntolaina toki myös yksi osa sitä "oravanpyörää" monien muiden juttujen joukossa. En mä sitä itse ole keksinyt. Se on ihan yleinen juttu. Sä taisit tällä kertaa tuoda koko sanan esille ja mä toki jatkoin siitä.

Miksi ne, joilla on hyvä työpaikka, ovat hikareita ja nynnyjä? Ovat lukeneet, koska syystä tai toisesta ovat halunneet, päässeet opiskelemaan paikkaan, joka antaa edellytykset päästä työpaikkaan, jossa on Mäkkärin kassaa parempi liksa. Onko se oravanpyörä? Minusta ei.
Ei ne kaikki ole mitään nynnyjä. Jos nyt jonkun esimerkin keksisin niin toissapäivänä Matti Vanhanen änkytteli Maria Veitolan haastattelussa ja muutenkin oli tosi aran oloinen eli vaikutti vähän sellaiselta nynnymäiseltä. Ei jostain Stubbista kuitenkaan se tule ensimmäisenä mieleen. Jotain Sipilää taas voisi sanoa vähän nörttimäiseksi, jos näitä nyt koittaisin etsiä. Onhan sillä kuitenkin tosi paljon niitä piirteitä. Ja saattaahan noi livenä tietenkin olla toisenlaisia, en mä tiedä, en kuitenkaan hirveästi usko. Joitain tässä vaan koitin etsiä esimerkiksi. Jotain niitä tiettyjä perussuomalaisia taas joku voisi ehkä sanoa vähän junttimaisiksikin, tai siis monilla näillä on niitä piirteitä, mitä sekä sanakirjan että yleisen ajattelunkin perusteella pidetään hieman sellaisina. Tyhmäksi mä en kenenkään juttuja viitsi sanoa kun en seuraa politiikkaa ja muutenkin ne on monesti vähän sellaisia mielipidejuttuja. Mä puhun mielummin yleisistä jutuista, vähän joo ehkä välillä kärjistän liikaa. Ja jos taas ihan yleisesti ottaen miettii niin onhan niissä porukoissa kuitenkin varmaan kiistatta keskimääräistä enemmän sitä tiettyä jengiä, milloin vasta mäkin viitsin siitä mainita.

Se täällä Jatkoajassa monesti vähän hämääkin kun iso osa keskusteluista ja vastauksista edustaa tota vähän keskivertoa nössömpää puolta, vai mikähän olisi parempi sana miten sitä kuvailisi. Tällä kertaa koitin jonkun muun keksiä, heh. Luulisi kuitenkin että sitä myös itsekin tietäisi että on vähän sellainen. Oonhan mäkin varmaan ihan mulkku ja spede ja vaikka mitä, ettei siis sen puoleen.

Mutta joo sulla on myös hyviä pointteja.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tuntuu olevan sellainen kahtia jako täälä, että vähän vanhempi kansa pitää suomalaisia naisia mukavina ja helposti lähestyttävinä, kun taas nuoremmat ei oikeen lämpee. Mua on viime aikoina ruvennut viisari värähtelemään vähän vanhempien naisten seurassa. (itse 28) Sellaiset reilu 35 vuotiaat tai vähän alle rupee olee jo aika jees, heidän kanssaa voi keskustella jostain muustakin kun ihqu daa sexiwau jutuista. Nuoremmat tytöt/naiset ei lähde meikäläisellä sitten millään.
Ovatko nuoret naiset olleet aina noin pihalla? vai onko tämä joku uusi ilmiö? Tuntuu että heidän arvomaailmassa ensimmäisten joukossa on oma ulkonäkö, jonkun toisen ulkonäkö, twitter ja fb, raha ja huomio. ei välttämättä tuossa järjestyksessä, mutta nuo useimmin tulevat vastaan.

Lopetin syksyllä viisi vuotta kestäneen suhteen (vittukun olis lopettanut heti alkuun) Se oli alku huuman jälkeen pelkkää kidutusta, ainoa mikä meitä piti yhdessä oli yksinjäämisen pelko. Mikä onkin outo asia koska, en ole koskaan pelännyt yksin oloa, ehkä se hänen pelko jotenkin tarttui minuun.
Miten voi olla mahdollista että, ihmisellä ei ole arvoja? Olenko jotenkin niin vanhanaikainen että. olen tällaisen riippakiven itselleni kehittänyt. Minulla on jo hyvin nuoressa iässä ollut selvää mille arvoille elämääni tulen rakentamaan, mutta tällä kyseisellä daamilla ei ollut, ei vaikka kehotin häntä parin vuoden ajan kehittelemään jonkun näköiset raamit itselleen, lupasin jopa autaa ja otinkin keskustelun esille useaan otteeseen, mutta turhaa. Puhutaan siis samanikäisestä ihmisestä kuin minä olen.

Nuorten naisten kanssa keskustelu on lähinnä viihde pitoista, tv, juorulehti osastoa. Ei vois vähempää kiinnostaa. Olenko etsinyt väärästä paikasta vai onko asia oikeasti näin?

On ilmeiseti mahdoton yhtälö että nainen on samaan aikaan mukava, fiksu ja hyvännäköinen. aaa vittu... ne olikin jo kaikki varattuja :D

Faija sano joskus minun olessa poikanen että naisen pitää olla sen verran ruma ettei se muille kelpaa mutta, sen verran nätti ettei lapset pelkää :)

Mut kai siihen oksennus reflexiinkin vaan tottuu.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Arvon palstahahmo @Hyman Roth Varmaan tuotakin tapahtuu, että valintoja ihmetellään, jos ei tavoittele parisuhdetta ym. Mutta, sinun kohdallasi sanomasi (kirjoittamasi) sanat eivät kohtaa sen kanssa mihin kerrot olevasi tyytyväinen. Jos olisit tyytyväinen nykyiseen elämäntilanteeseesi, sinun tuskin tarvitsisi valitella tässäkin ketjussa siitä, kuinka kurjaa elo on ja kuinka katalaa on sitä parisuhdetta hakea. Lopeta valitus ja hae apua. Tai lopeta valitus ja ole tyytyväinen elämääsi.

Erittäin hyvä havainto tässä, erityisesti boldaamani kohta. Tätä olen itsekin ihmetellyt.
 
Erittäin hyvä havainto tässä, erityisesti boldaamani kohta. Tätä olen itsekin ihmetellyt.

Ei ole tarkoitus ollut kirjoittaa liian hämmentävästi, yritän olla johdonmukaisempi jatkossa. :) Olut (tai nykyään vissy) on lämmintä ja (nuoret)naiset kylmiä, niin se maailma vain nykyään pyörii. Pitää tottua alamäkeen.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Mulle ei oo ikinä selvinnyt mitä Hyman Roth edes tekee tässä ketjussa, kiva että joku muukin ihmettelee samaa. Jotenkin olis voinut olettaa että tämä on viiminen ketju mihin tuolla ajattelulla tulee kirjoittamaan.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Hyvän ja mielenkiintoisen (eikä tämä sisällä sarkasmia) keskustelun lomaan vähän omaa realiaikaista ihmettelyä. En jaksa aina ymmärtää naisten whatsapp- yms pikaviestimien käyttöä. Yhden naisen kanssa tulee vietettyä säännöllisesti vapaa-aikaa yhdessä, ja aika usein kun kohtaamme kasvotusten niin tämä nainen on yleensä se joka ehdottaa että lähdetäänkö johonkin yms. Tästä olen päätellyt etten ole ilmeisesti ainakaan kovin paskaa seuraa. Sitten taas kun pitäisi viestitellä, niin nainen antaa kyllä täysin päinvastaisen kuvan. Viesteihin ei vastata vaikka ne nähdään, välillä selitellään että oho unohin, mutta yleensä ei edes sitäkään. Vastaukset, kun niitä saadaan, ovat sitten tasoa parin sanan viestejä joissa ei yhtään ylimääräistä tekstiä tai hymiöitä.

Tällä hetkellä on taas menossa tälläinen vaihe. Reilu viikko sitten nainen itse ehdotti että tänään voitaisiin nähdä porukalla. Minä, hän ja mahdollisesti jotain muita yhteisiä tuttuja. Eipä siinä, olen tässä tämän viikon aikana parina iltana laitellut neidolle viestiä ja kysellyt vieläkö suunnitelmat on voimassa ja kysellyt kyytejä ja kuka laittelee viestejä kavereille. Vastauksia ei tahdo tulla ollenkaan. Viestit nähdään, mutta niihin ei vastailla vaikka jatkuvasti muuten whatsappissa ollaan paikalla. Vastaukset tuleevat (jos tulevat) yleensä tunnin parin päästä, lyhyt viesti jossa ei välttämättä ole edes vastausta kysymyksiini. Sen verran se on viesteissään saanut viikon aikana änkytettyä että kyllä alkuperäiset suunnitelmat ovat vielä voimissaan. Sen takia olen pyhittänyt lauantain vapaaksi muulta ohjelmalta. Nyt sitten laittelin jälleen tiedustelua että mites se illan ohjelma, niin vastausta ei kuulu. Tässä sitä kyhjötellään kotona odottaen että kiinnostaako neitiä sitten lopulta lähteä mihinkään. Tuskin, sillä puhetta oli että lähdetään alkuillasta ettei menisi myöhään.

En tiiä mitä pitäisi tehdä väärin tai missä olen mahdollisesti mokaillut.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei ole tarkoitus ollut kirjoittaa liian hämmentävästi, yritän olla johdonmukaisempi jatkossa. :) Olut (tai nykyään vissy) on lämmintä ja (nuoret)naiset kylmiä, niin se maailma vain nykyään pyörii. Pitää tottua alamäkeen.

Niin, toivottavasti et tosiaan ota tätä pahalla, ei ole tarkoitus provota. Yllä on muutamakin nicki miettinyt kanssani samaa, en ole ihan varma, että miksi kirjoitat tähän ketjuun epäsäännöllisen säännöllisesti noita samoja juttuja.

Se toki sallittakoon, jos kyse on jostain itseterapoinnista, kyllä meitä maailmaan mahtuu!
 
Niin, toivottavasti et tosiaan ota tätä pahalla, ei ole tarkoitus provota. Yllä on muutamakin nicki miettinyt kanssani samaa, en ole ihan varma, että miksi kirjoitat tähän ketjuun epäsäännöllisen säännöllisesti noita samoja juttuja.

Se toki sallittakoon, jos kyse on jostain itseterapoinnista, kyllä meitä maailmaan mahtuu!

En ota pahalla, ei mitää semmoista. Voihan se olla tuota "itseterapointiakin" jossain määrin, koska monesti omat ajatukset aukeaa paremmin, jos ne kirjoittaa ylös. Lähtökohtaisesti kuitenkaan en niin sanoisi, vaan ehkä kyseessä on vain toistuva maneeri, joita enemmän tai vähemmän jokaisen kirjalliseen ulosantiin mahtuu.

Mutta jottemme eksyisi aiheesta, niin matka Tallinnaan toukokuussa varattu. Toivottavasti virottarilla olisi jo minihamesesonki alkanut ja olisi muutakin katseltavaa, kuin vanhan kaupungin muurit.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En tiiä mitä pitäisi tehdä väärin tai missä olen mahdollisesti mokaillut.

Tää on tätä nykyaikaa...
Josko ottaisit vaan luurin käteen ja SOITTAISIT ?

Itse aika hyvin kavereille ilmoitellut, että kun "pakon sanelemana" wotsapin laitoin, niin ei kannata tosiaan luottaa että ne viestit tulee sitten nopeasti luettua. Ja että jos on oikeasti asiaa, niin mieluiten soitto ja toissijaisesti ihan sms.
 
Mulle ei oo ikinä selvinnyt mitä Hyman Roth edes tekee tässä ketjussa, kiva että joku muukin ihmettelee samaa. Jotenkin olis voinut olettaa että tämä on viiminen ketju mihin tuolla ajattelulla tulee kirjoittamaan.

No kuis, vain yksi tai jotkin tietyt näkökulmat sallitaan?
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mun arvoasteikossa on alinta sakkaa tuollaiset ihmiset jotka käyttävät omaa lastaan oman edun tavoittelun välineenä.

Samoilla linjoilla ollaan. Silti jotenkin sitä yrittää lapsen äitiä ymmärtää ja väleissä pysyä, sillä olisihan tuo lapsen etu. Sitä kuitenkin aina ensimmäisenä itse toivoo. Nyt sitten vain ollaan siinä tilanteessa, että odotellaan kuun loppua, jolloin päästään neuvottelupöytään. Tällä hetkellä vaan hän on keksinyt, että lapsen pitäisi olla enemmän hänen luonaan. Miksikään viikonloppuisäksi en suostu, varsinkin kun hänen historiallaan pystyn itse tarjoamaan turvallisemman ympäristön lapselle.

Onhan nämä raskaita juttuja. Ja kyllähän tuo taloasiakin on yksi iso huoli, vaikka periaatteessa materia ja raha ei saisi isossa kuvassa merkata niin paljoa. Taisi vaan väläyttää sitäkin korttia ihan vain hankaloittaakseen elämääni, ja kyllähän tuo jossakin tuntuu. Silti lapsesta eristäminen on se pahin/paras tapa satuttaa, ja onnistunut siinä hienosti.

Eipä järjellä ajatellen hänellä pitäisi oikeutta taloon olla, mutta juristit osaavat kyllä hänelle keissin perustella. Ja kun mamilla on rahaa millä mällätä, saattaa hän hyvinkin sponssata pari juristia tuohon soppaan, jos tytär niin haluaa.

Olen joskus juristia asiassa kuullut. Joissakin tapauksissa katsottiin, että mikäli puoliso on vastaavasti hoitanut lasta, on sen katsottu olleen vastine rahalliselle panostukselle. Siis mitä helvettiä? Palkkaako siitä pitäisi maksaa, että omaa lastaan hoitaa? Ja lapsi on kyllä ollut arkipäivät hoidossa, jonka minä olen luonnollisesti maksanut. Plus vakuutukset. Plus lääkärit plus plus.

Vaan mistä näitä tietää. Kiero maailma, jossa katkera ihminen voi halutessaan kyllä aiheuttaa paljon vahinkoa. Kyllä hän ainakin halutessaan pystyy venyttämään tuota sopimusprosessia niin, että odotusaikana en juuri lasta näe.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Samoilla linjoilla ollaan. Silti jotenkin sitä yrittää lapsen äitiä ymmärtää ja väleissä pysyä, sillä olisihan tuo lapsen etu. Sitä kuitenkin aina ensimmäisenä itse toivoo. Nyt sitten vain ollaan siinä tilanteessa, että odotellaan kuun loppua, jolloin päästään neuvottelupöytään. Tällä hetkellä vaan hän on keksinyt, että lapsen pitäisi olla enemmän hänen luonaan. Miksikään viikonloppuisäksi en suostu, varsinkin kun hänen historiallaan pystyn itse tarjoamaan turvallisemman ympäristön lapselle.

Onhan nämä raskaita juttuja. Ja kyllähän tuo taloasiakin on yksi iso huoli, vaikka periaatteessa materia ja raha ei saisi isossa kuvassa merkata niin paljoa. Taisi vaan väläyttää sitäkin korttia ihan vain hankaloittaakseen elämääni, ja kyllähän tuo jossakin tuntuu. Silti lapsesta eristäminen on se pahin/paras tapa satuttaa, ja onnistunut siinä hienosti.

Eipä järjellä ajatellen hänellä pitäisi oikeutta taloon olla, mutta juristit osaavat kyllä hänelle keissin perustella. Ja kun mamilla on rahaa millä mällätä, saattaa hän hyvinkin sponssata pari juristia tuohon soppaan, jos tytär niin haluaa.

Olen joskus juristia asiassa kuullut. Joissakin tapauksissa katsottiin, että mikäli puoliso on vastaavasti hoitanut lasta, on sen katsottu olleen vastine rahalliselle panostukselle. Siis mitä helvettiä? Palkkaako siitä pitäisi maksaa, että omaa lastaan hoitaa? Ja lapsi on kyllä ollut arkipäivät hoidossa, jonka minä olen luonnollisesti maksanut. Plus vakuutukset. Plus lääkärit plus plus.

Vaan mistä näitä tietää. Kiero maailma, jossa katkera ihminen voi halutessaan kyllä aiheuttaa paljon vahinkoa. Kyllä hän ainakin halutessaan pystyy venyttämään tuota sopimusprosessia niin, että odotusaikana en juuri lasta näe.

Pidät puolesi lapsesi tapaamisesta. Äidillä kun ei ole minkäänlaista oikeutta perusteettomasti sitä estää ja pelkkä katkeruus ei siihen riitä.
Todella typerää että jotkut sotkee lapsensa eroihin, siitä ei loppupeleissä kärsi kun lapsi. Tätä vaan valitettavasti tapahtuu aivan helvetin paljon.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pidät puolesi lapsesi tapaamisesta. Äidillä kun ei ole minkäänlaista oikeutta perusteettomasti sitä estää ja pelkkä katkeruus ei siihen riitä.
Todella typerää että jotkut sotkee lapsensa eroihin, siitä ei loppupeleissä kärsi kun lapsi. Tätä vaan valitettavasti tapahtuu aivan helvetin paljon.

Ainoa peruste taitaa olla se, että olen alkanut tapailemaan toista naista. Erosta nyt kohta kolme kuukautta. Tämä muutos on nyt niin dramaattinen, ettei lapsi enää saa isäänsä tavata. Tai sitten päätös ei olekaan tehty lapsen vaan äidin etua ajatellen.

Mikä olisi niiiin tyypillistä käyttäytymistä ja yksi suuri vaikuttaja eroon. Omat ongelmat nostetaa aina päällimmäiseksi.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Ainoa peruste taitaa olla se, että olen alkanut tapailemaan toista naista. Erosta nyt kohta kolme kuukautta. Tämä muutos on nyt niin dramaattinen, ettei lapsi enää saa isäänsä tavata. Tai sitten päätös ei olekaan tehty lapsen vaan äidin etua ajatellen.

Mikä olisi niiiin tyypillistä käyttäytymistä ja yksi suuri vaikuttaja eroon. Omat ongelmat nostetaa aina päällimmäiseksi.

No silloin sinulla ei ole mitään hätää vaan lastenvalvoja varmasti näkee tämän katkeruuden purkamisena. Pidät vaan huolen siitä että saat oman tapaamisoikeuden ja kirjallisena. Jotkut kuvittelee että äidillä on vaikka millasia oikeuksia, ihan samat ne on isälläkin. Oma exä kokeili lapsien näkemisestä käydä kauppaa/kiristää eron alussa. Hyvin nopeasti asiaa hoitava lastenvalvoja ampui moiset alas. Tässä kohtaa myös onneksi exä ymmärsi että lapsia ei kannata sotkea. Oma ero oli sotkuinen ja en pahemmin pidä exästä. Kuitenkin kyseessä on lasteni äiti ja niille tärkeä ihminen joten parempi jatkaa elämää tappelematta ja pyrkiä hoitamaan lasten asiat parhaalla mahdollisella tavalla.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Tuntuu olevan sellainen kahtia jako täälä, että vähän vanhempi kansa pitää suomalaisia naisia mukavina ja helposti lähestyttävinä, kun taas nuoremmat ei oikeen lämpee. Mua on viime aikoina ruvennut viisari värähtelemään vähän vanhempien naisten seurassa. (itse 28) Sellaiset reilu 35 vuotiaat tai vähän alle rupee olee jo aika jees, heidän kanssaa voi keskustella jostain muustakin kun ihqu daa sexiwau jutuista. Nuoremmat tytöt/naiset ei lähde meikäläisellä sitten millään.
Ovatko nuoret naiset olleet aina noin pihalla? vai onko tämä joku uusi ilmiö? Tuntuu että heidän arvomaailmassa ensimmäisten joukossa on oma ulkonäkö, jonkun toisen ulkonäkö, twitter ja fb, raha ja huomio. ei välttämättä tuossa järjestyksessä, mutta nuo useimmin tulevat vastaan.

Lopetin syksyllä viisi vuotta kestäneen suhteen (vittukun olis lopettanut heti alkuun) Se oli alku huuman jälkeen pelkkää kidutusta, ainoa mikä meitä piti yhdessä oli yksinjäämisen pelko. Mikä onkin outo asia koska, en ole koskaan pelännyt yksin oloa, ehkä se hänen pelko jotenkin tarttui minuun.
Miten voi olla mahdollista että, ihmisellä ei ole arvoja? Olenko jotenkin niin vanhanaikainen että. olen tällaisen riippakiven itselleni kehittänyt. Minulla on jo hyvin nuoressa iässä ollut selvää mille arvoille elämääni tulen rakentamaan, mutta tällä kyseisellä daamilla ei ollut, ei vaikka kehotin häntä parin vuoden ajan kehittelemään jonkun näköiset raamit itselleen, lupasin jopa autaa ja otinkin keskustelun esille useaan otteeseen, mutta turhaa. Puhutaan siis samanikäisestä ihmisestä kuin minä olen.

Nuorten naisten kanssa keskustelu on lähinnä viihde pitoista, tv, juorulehti osastoa. Ei vois vähempää kiinnostaa. Olenko etsinyt väärästä paikasta vai onko asia oikeasti näin?

On ilmeiseti mahdoton yhtälö että nainen on samaan aikaan mukava, fiksu ja hyvännäköinen. aaa vittu... ne olikin jo kaikki varattuja :D

Faija sano joskus minun olessa poikanen että naisen pitää olla sen verran ruma ettei se muille kelpaa mutta, sen verran nätti ettei lapset pelkää :)

Mut kai siihen oksennus reflexiinkin vaan tottuu.

Etsit väärästä paikasta. Tunnen vaikka kuinka monta nuorta naista, ikäluokkaa 18-30, jotka puhuvat mielellään politiikasta, kirjallisuudesta, musiikista, jääkiekosta jne. Et ole ensimmäinen mies, joka tällä palstalla valittaa samasta asiasta, mutta en voi tulla muuhun tulokseen, kuin, että etsitte väärästä paikasta tai olette kiinnostuneita vääränlaisista naisista. Jos teitä vetää puoleenne ne kaikista suosituimmat naiset tai ne, joilla on feikkirusketus, tekoripset, hiuslisäkkeet ja naama täynnä meikkiä, ei voi tulla yllätyksenä, että sellaista naista kiinnostaa ulkonäkö ja huomio. Maailma on täynnä fiksuja nuoria naisia ja moni heistä vielä kauniskin.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Etsit väärästä paikasta. Tunnen vaikka kuinka monta nuorta naista, ikäluokkaa 18-30, jotka puhuvat mielellään politiikasta, kirjallisuudesta, musiikista, jääkiekosta jne. Et ole ensimmäinen mies, joka tällä palstalla valittaa samasta asiasta, mutta en voi tulla muuhun tulokseen, kuin, että etsitte väärästä paikasta tai olette kiinnostuneita vääränlaisista naisista. Jos teitä vetää puoleenne ne kaikista suosituimmat naiset tai ne, joilla on feikkirusketus, tekoripset, hiuslisäkkeet ja naama täynnä meikkiä, ei voi tulla yllätyksenä, että sellaista naista kiinnostaa ulkonäkö ja huomio. Maailma on täynnä fiksuja nuoria naisia ja moni heistä vielä kauniskin.
Sitten tullaan siihen kysymykseen että mikä on oikea paikka etsiä. Mikäs on Meepsin mielipide? Itse olen rankannut yökerhot pois pelistä ja jo tämä on tuonut tarjonnan ihan uudelle tasolle.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Sitten tullaan siihen kysymykseen että mikä on oikea paikka etsiä. Mikäs on Meepsin mielipide? Itse olen rankannut yökerhot pois pelistä ja jo tämä on tuonut tarjonnan ihan uudelle tasolle.

Jättäisin yökerhot ja tinderin ensimmäisenä pois. Mä väittäisin että parhaat paikat on ne, joissa he luonnollisesti viettävät aikaa eli oppilaitokset (yliopistot), työpaikat ja harrastukset. Esimerkiksi järjestötoiminnassa pyörii paljon fiksuja nuoria naisia. Urheiluseuroissa, poliittisissa puolueissa, ainejärjestöjen juhlissa ja hyväntekeväisyysjärjestöissä.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Etsit väärästä paikasta. Tunnen vaikka kuinka monta nuorta naista, ikäluokkaa 18-30, jotka puhuvat mielellään politiikasta, kirjallisuudesta, musiikista, jääkiekosta jne. Et ole ensimmäinen mies, joka tällä palstalla valittaa samasta asiasta, mutta en voi tulla muuhun tulokseen, kuin, että etsitte väärästä paikasta tai olette kiinnostuneita vääränlaisista naisista. Jos teitä vetää puoleenne ne kaikista suosituimmat naiset tai ne, joilla on feikkirusketus, tekoripset, hiuslisäkkeet ja naama täynnä meikkiä, ei voi tulla yllätyksenä, että sellaista naista kiinnostaa ulkonäkö ja huomio. Maailma on täynnä fiksuja nuoria naisia ja moni heistä vielä kauniskin.


Joo, samaa olen itsekkin ajatellut. Siis että etsin väärästä paikasta. En oikein välitä naisista ketkä meikkaa kauheasti, kaikki teko ripset, kynnet, tissit ei oikein lähde. Ihan sellainen luomu nainen sytyttää. Ne on sellaisia tyttöystävän näköisiä :)

Tinderiin en ole ikinä lähtenyt, enkä tule lähtemään. Valehtelisin jos sanoisin ettei ulkonäöllä ole merkitystä, mutta ei se rima nyt missää taivaassa ole täällä ollut. Varmaan täytyy ruveta etsimään syitä peilistä myös.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös