Naisasiat

• 7 588 061
  • 26 609

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei ole tarkoitus ollut kirjoittaa liian hämmentävästi, yritän olla johdonmukaisempi jatkossa. :) Olut (tai nykyään vissy) on lämmintä ja (nuoret)naiset kylmiä, niin se maailma vain nykyään pyörii. Pitää tottua alamäkeen.

Niin, toivottavasti et tosiaan ota tätä pahalla, ei ole tarkoitus provota. Yllä on muutamakin nicki miettinyt kanssani samaa, en ole ihan varma, että miksi kirjoitat tähän ketjuun epäsäännöllisen säännöllisesti noita samoja juttuja.

Se toki sallittakoon, jos kyse on jostain itseterapoinnista, kyllä meitä maailmaan mahtuu!

Niin, toivottavasti et tosiaan ota tätä pahalla, ei ole tarkoitus provota. Yllä on muutamakin nicki miettinyt kanssani samaa, en ole ihan varma, että miksi kirjoitat tähän ketjuun epäsäännöllisen säännöllisesti noita samoja juttuja.

Se toki sallittakoon, jos kyse on jostain itseterapoinnista, kyllä meitä maailmaan mahtuu!

En ota pahalla, ei mitää semmoista. Voihan se olla tuota "itseterapointiakin" jossain määrin, koska monesti omat ajatukset aukeaa paremmin, jos ne kirjoittaa ylös. Lähtökohtaisesti kuitenkaan en niin sanoisi, vaan ehkä kyseessä on vain toistuva maneeri, joita enemmän tai vähemmän jokaisen kirjalliseen ulosantiin mahtuu.

Mutta jottemme eksyisi aiheesta, niin matka Tallinnaan toukokuussa varattu. Toivottavasti virottarilla olisi jo minihamesesonki alkanut ja olisi muutakin katseltavaa, kuin vanhan kaupungin muurit.

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En tiiä mitä pitäisi tehdä väärin tai missä olen mahdollisesti mokaillut.

Tää on tätä nykyaikaa...
Josko ottaisit vaan luurin käteen ja SOITTAISIT ?

Itse aika hyvin kavereille ilmoitellut, että kun "pakon sanelemana" wotsapin laitoin, niin ei kannata tosiaan luottaa että ne viestit tulee sitten nopeasti luettua. Ja että jos on oikeasti asiaa, niin mieluiten soitto ja toissijaisesti ihan sms.

Mulle ei oo ikinä selvinnyt mitä Hyman Roth edes tekee tässä ketjussa, kiva että joku muukin ihmettelee samaa. Jotenkin olis voinut olettaa että tämä on viiminen ketju mihin tuolla ajattelulla tulee kirjoittamaan.

No kuis, vain yksi tai jotkin tietyt näkökulmat sallitaan?

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mun arvoasteikossa on alinta sakkaa tuollaiset ihmiset jotka käyttävät omaa lastaan oman edun tavoittelun välineenä.

Samoilla linjoilla ollaan. Silti jotenkin sitä yrittää lapsen äitiä ymmärtää ja väleissä pysyä, sillä olisihan tuo lapsen etu. Sitä kuitenkin aina ensimmäisenä itse toivoo. Nyt sitten vain ollaan siinä tilanteessa, että odotellaan kuun loppua, jolloin päästään neuvottelupöytään. Tällä hetkellä vaan hän on keksinyt, että lapsen pitäisi olla enemmän hänen luonaan. Miksikään viikonloppuisäksi en suostu, varsinkin kun hänen historiallaan pystyn itse tarjoamaan turvallisemman ympäristön lapselle.

Onhan nämä raskaita juttuja. Ja kyllähän tuo taloasiakin on yksi iso huoli, vaikka periaatteessa materia ja raha ei saisi isossa kuvassa merkata niin paljoa. Taisi vaan väläyttää sitäkin korttia ihan vain hankaloittaakseen elämääni, ja kyllähän tuo jossakin tuntuu. Silti lapsesta eristäminen on se pahin/paras tapa satuttaa, ja onnistunut siinä hienosti.

Eipä järjellä ajatellen hänellä pitäisi oikeutta taloon olla, mutta juristit osaavat kyllä hänelle keissin perustella. Ja kun mamilla on rahaa millä mällätä, saattaa hän hyvinkin sponssata pari juristia tuohon soppaan, jos tytär niin haluaa.

Olen joskus juristia asiassa kuullut. Joissakin tapauksissa katsottiin, että mikäli puoliso on vastaavasti hoitanut lasta, on sen katsottu olleen vastine rahalliselle panostukselle. Siis mitä helvettiä? Palkkaako siitä pitäisi maksaa, että omaa lastaan hoitaa? Ja lapsi on kyllä ollut arkipäivät hoidossa, jonka minä olen luonnollisesti maksanut. Plus vakuutukset. Plus lääkärit plus plus.

Vaan mistä näitä tietää. Kiero maailma, jossa katkera ihminen voi halutessaan kyllä aiheuttaa paljon vahinkoa. Kyllä hän ainakin halutessaan pystyy venyttämään tuota sopimusprosessia niin, että odotusaikana en juuri lasta näe.

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Samoilla linjoilla ollaan. Silti jotenkin sitä yrittää lapsen äitiä ymmärtää ja väleissä pysyä, sillä olisihan tuo lapsen etu. Sitä kuitenkin aina ensimmäisenä itse toivoo. Nyt sitten vain ollaan siinä tilanteessa, että odotellaan kuun loppua, jolloin päästään neuvottelupöytään. Tällä hetkellä vaan hän on keksinyt, että lapsen pitäisi olla enemmän hänen luonaan. Miksikään viikonloppuisäksi en suostu, varsinkin kun hänen historiallaan pystyn itse tarjoamaan turvallisemman ympäristön lapselle.

Onhan nämä raskaita juttuja. Ja kyllähän tuo taloasiakin on yksi iso huoli, vaikka periaatteessa materia ja raha ei saisi isossa kuvassa merkata niin paljoa. Taisi vaan väläyttää sitäkin korttia ihan vain hankaloittaakseen elämääni, ja kyllähän tuo jossakin tuntuu. Silti lapsesta eristäminen on se pahin/paras tapa satuttaa, ja onnistunut siinä hienosti.

Eipä järjellä ajatellen hänellä pitäisi oikeutta taloon olla, mutta juristit osaavat kyllä hänelle keissin perustella. Ja kun mamilla on rahaa millä mällätä, saattaa hän hyvinkin sponssata pari juristia tuohon soppaan, jos tytär niin haluaa.

Olen joskus juristia asiassa kuullut. Joissakin tapauksissa katsottiin, että mikäli puoliso on vastaavasti hoitanut lasta, on sen katsottu olleen vastine rahalliselle panostukselle. Siis mitä helvettiä? Palkkaako siitä pitäisi maksaa, että omaa lastaan hoitaa? Ja lapsi on kyllä ollut arkipäivät hoidossa, jonka minä olen luonnollisesti maksanut. Plus vakuutukset. Plus lääkärit plus plus.

Vaan mistä näitä tietää. Kiero maailma, jossa katkera ihminen voi halutessaan kyllä aiheuttaa paljon vahinkoa. Kyllä hän ainakin halutessaan pystyy venyttämään tuota sopimusprosessia niin, että odotusaikana en juuri lasta näe.

Pidät puolesi lapsesi tapaamisesta. Äidillä kun ei ole minkäänlaista oikeutta perusteettomasti sitä estää ja pelkkä katkeruus ei siihen riitä.
Todella typerää että jotkut sotkee lapsensa eroihin, siitä ei loppupeleissä kärsi kun lapsi. Tätä vaan valitettavasti tapahtuu aivan helvetin paljon.

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pidät puolesi lapsesi tapaamisesta. Äidillä kun ei ole minkäänlaista oikeutta perusteettomasti sitä estää ja pelkkä katkeruus ei siihen riitä.
Todella typerää että jotkut sotkee lapsensa eroihin, siitä ei loppupeleissä kärsi kun lapsi. Tätä vaan valitettavasti tapahtuu aivan helvetin paljon.

Ainoa peruste taitaa olla se, että olen alkanut tapailemaan toista naista. Erosta nyt kohta kolme kuukautta. Tämä muutos on nyt niin dramaattinen, ettei lapsi enää saa isäänsä tavata. Tai sitten päätös ei olekaan tehty lapsen vaan äidin etua ajatellen.

Mikä olisi niiiin tyypillistä käyttäytymistä ja yksi suuri vaikuttaja eroon. Omat ongelmat nostetaa aina päällimmäiseksi.

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Ainoa peruste taitaa olla se, että olen alkanut tapailemaan toista naista. Erosta nyt kohta kolme kuukautta. Tämä muutos on nyt niin dramaattinen, ettei lapsi enää saa isäänsä tavata. Tai sitten päätös ei olekaan tehty lapsen vaan äidin etua ajatellen.

Mikä olisi niiiin tyypillistä käyttäytymistä ja yksi suuri vaikuttaja eroon. Omat ongelmat nostetaa aina päällimmäiseksi.

No silloin sinulla ei ole mitään hätää vaan lastenvalvoja varmasti näkee tämän katkeruuden purkamisena. Pidät vaan huolen siitä että saat oman tapaamisoikeuden ja kirjallisena. Jotkut kuvittelee että äidillä on vaikka millasia oikeuksia, ihan samat ne on isälläkin. Oma exä kokeili lapsien näkemisestä käydä kauppaa/kiristää eron alussa. Hyvin nopeasti asiaa hoitava lastenvalvoja ampui moiset alas. Tässä kohtaa myös onneksi exä ymmärsi että lapsia ei kannata sotkea. Oma ero oli sotkuinen ja en pahemmin pidä exästä. Kuitenkin kyseessä on lasteni äiti ja niille tärkeä ihminen joten parempi jatkaa elämää tappelematta ja pyrkiä hoitamaan lasten asiat parhaalla mahdollisella tavalla.

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Tuntuu olevan sellainen kahtia jako täälä, että vähän vanhempi kansa pitää suomalaisia naisia mukavina ja helposti lähestyttävinä, kun taas nuoremmat ei oikeen lämpee. Mua on viime aikoina ruvennut viisari värähtelemään vähän vanhempien naisten seurassa. (itse 28) Sellaiset reilu 35 vuotiaat tai vähän alle rupee olee jo aika jees, heidän kanssaa voi keskustella jostain muustakin kun ihqu daa sexiwau jutuista. Nuoremmat tytöt/naiset ei lähde meikäläisellä sitten millään.
Ovatko nuoret naiset olleet aina noin pihalla? vai onko tämä joku uusi ilmiö? Tuntuu että heidän arvomaailmassa ensimmäisten joukossa on oma ulkonäkö, jonkun toisen ulkonäkö, twitter ja fb, raha ja huomio. ei välttämättä tuossa järjestyksessä, mutta nuo useimmin tulevat vastaan.

Lopetin syksyllä viisi vuotta kestäneen suhteen (vittukun olis lopettanut heti alkuun) Se oli alku huuman jälkeen pelkkää kidutusta, ainoa mikä meitä piti yhdessä oli yksinjäämisen pelko. Mikä onkin outo asia koska, en ole koskaan pelännyt yksin oloa, ehkä se hänen pelko jotenkin tarttui minuun.
Miten voi olla mahdollista että, ihmisellä ei ole arvoja? Olenko jotenkin niin vanhanaikainen että. olen tällaisen riippakiven itselleni kehittänyt. Minulla on jo hyvin nuoressa iässä ollut selvää mille arvoille elämääni tulen rakentamaan, mutta tällä kyseisellä daamilla ei ollut, ei vaikka kehotin häntä parin vuoden ajan kehittelemään jonkun näköiset raamit itselleen, lupasin jopa autaa ja otinkin keskustelun esille useaan otteeseen, mutta turhaa. Puhutaan siis samanikäisestä ihmisestä kuin minä olen.

Nuorten naisten kanssa keskustelu on lähinnä viihde pitoista, tv, juorulehti osastoa. Ei vois vähempää kiinnostaa. Olenko etsinyt väärästä paikasta vai onko asia oikeasti näin?

On ilmeiseti mahdoton yhtälö että nainen on samaan aikaan mukava, fiksu ja hyvännäköinen. aaa vittu... ne olikin jo kaikki varattuja :D

Faija sano joskus minun olessa poikanen että naisen pitää olla sen verran ruma ettei se muille kelpaa mutta, sen verran nätti ettei lapset pelkää :)

Mut kai siihen oksennus reflexiinkin vaan tottuu.

Etsit väärästä paikasta. Tunnen vaikka kuinka monta nuorta naista, ikäluokkaa 18-30, jotka puhuvat mielellään politiikasta, kirjallisuudesta, musiikista, jääkiekosta jne. Et ole ensimmäinen mies, joka tällä palstalla valittaa samasta asiasta, mutta en voi tulla muuhun tulokseen, kuin, että etsitte väärästä paikasta tai olette kiinnostuneita vääränlaisista naisista. Jos teitä vetää puoleenne ne kaikista suosituimmat naiset tai ne, joilla on feikkirusketus, tekoripset, hiuslisäkkeet ja naama täynnä meikkiä, ei voi tulla yllätyksenä, että sellaista naista kiinnostaa ulkonäkö ja huomio. Maailma on täynnä fiksuja nuoria naisia ja moni heistä vielä kauniskin.

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Etsit väärästä paikasta. Tunnen vaikka kuinka monta nuorta naista, ikäluokkaa 18-30, jotka puhuvat mielellään politiikasta, kirjallisuudesta, musiikista, jääkiekosta jne. Et ole ensimmäinen mies, joka tällä palstalla valittaa samasta asiasta, mutta en voi tulla muuhun tulokseen, kuin, että etsitte väärästä paikasta tai olette kiinnostuneita vääränlaisista naisista. Jos teitä vetää puoleenne ne kaikista suosituimmat naiset tai ne, joilla on feikkirusketus, tekoripset, hiuslisäkkeet ja naama täynnä meikkiä, ei voi tulla yllätyksenä, että sellaista naista kiinnostaa ulkonäkö ja huomio. Maailma on täynnä fiksuja nuoria naisia ja moni heistä vielä kauniskin.
Sitten tullaan siihen kysymykseen että mikä on oikea paikka etsiä. Mikäs on Meepsin mielipide? Itse olen rankannut yökerhot pois pelistä ja jo tämä on tuonut tarjonnan ihan uudelle tasolle.

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Sitten tullaan siihen kysymykseen että mikä on oikea paikka etsiä. Mikäs on Meepsin mielipide? Itse olen rankannut yökerhot pois pelistä ja jo tämä on tuonut tarjonnan ihan uudelle tasolle.

Jättäisin yökerhot ja tinderin ensimmäisenä pois. Mä väittäisin että parhaat paikat on ne, joissa he luonnollisesti viettävät aikaa eli oppilaitokset (yliopistot), työpaikat ja harrastukset. Esimerkiksi järjestötoiminnassa pyörii paljon fiksuja nuoria naisia. Urheiluseuroissa, poliittisissa puolueissa, ainejärjestöjen juhlissa ja hyväntekeväisyysjärjestöissä.

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk

Joo, samaa olen itsekkin ajatellut. Siis että etsin väärästä paikasta. En oikein välitä naisista ketkä meikkaa kauheasti, kaikki teko ripset, kynnet, tissit ei oikein lähde. Ihan sellainen luomu nainen sytyttää. Ne on sellaisia tyttöystävän näköisiä :)

Tinderiin en ole ikinä lähtenyt, enkä tule lähtemään. Valehtelisin jos sanoisin ettei ulkonäöllä ole merkitystä, mutta ei se rima nyt missää taivaassa ole täällä ollut. Varmaan täytyy ruveta etsimään syitä peilistä myös.

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
yks jengi Stadista
Ainoa peruste taitaa olla se, että olen alkanut tapailemaan toista naista.

Tarviiko tässä nyt sen enempiä perusteluja? Case is closed. Ei tää yhteiskunta silleen pyöri että äijät alkavat tapailla uusia naisia sen sijaan että vetelis kalsarikännejä himassa.
Ens kerralla et sit myönnä mitään, onko selvä?

But seriously, voimia sulle. Ota ihan iisisti äläkä hötkyile, aika on sun puolellas. Viikko, kuukaus sinne tai tänne, oo mies, kyllä sä ne sun muksus näät, ennemmin tai myöhemmin.

Toi talohomma ny on tiätty vähän veemäinen, noh, lohduttautuisin sillä, että sit kun muksut on vähän isompia niin kyllä ne sitten osaavat "arvostaa" tollasia pelinaisen liikkeitä, jolla viedään isältä koti alta. Vinkiks vaan eksällesikin.
(Ed. typot. Koska punkku.)

Viimeksi muokattu:

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
yks jengi Stadista
Tää on tätä nykyaikaa...
Josko ottaisit vaan luurin käteen ja SOITTAISIT ?
Soittaminen on niin last season että. Mutta tosiaan kiinnostaisi tietää miten Nykäskylän miehen lauantai päättyi. Radiohiljaisuuden perusteella pahoin pelkään, ettei mennyt ihan niinkuin Strömssössä.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se ex-avovaimo mitään asuntoa saa. Suomessa ei juurikaan makseta edes pitkien avioliittojen jälkeen elatusapuja, vaikka oikeasti joskus aihetta voisi ollakin, eikä avoliitossa olevilla ole erotapauksissa oikeuksia toistensa omaisuuksiin. Lasta ei tietenkään saa hankeen ajaa, mutta ainahan on se vaihtoehto, että lapsi jää isänsä kanssa isän omistamaan asuntoon.

Yleisesti erotilanteisiin liittyen, varsinkin, jos tilanne koskettaa myös lapsia (JA TÄMÄ NEUVO KOSKEE KUMPAAKIN SUKUPUOLTA!): pitäkää housut jalassa ja malttakaa mielenne uusien parisuhteiden kanssa kunnes asioista on ex-kumppanin kanssa päästy sopuun. Sen verran laskelmoiva saa ja pitääkin olla, sillä viime kädessä lasten asioista sopiminen ja sopuun pääsy on ennen kaikkea aina lasten etu. Ihmiset käyttäytyvät kriisitilanteissa usein idioottimaisesti ja vaikka se ei ole hyväksyttävää, se on varsin luonnollista. Ja yleistä. Tällöin kannattaa minimoida sellaiset asiat, joista vastapuoli pillastuu. Isossa kuvassa kysymys on yleensä kuitenkin varsin lyhyestä ajasta, jolloin omat tarpeet laitetaan taka-alalle.

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Hyvän ja mielenkiintoisen (eikä tämä sisällä sarkasmia) keskustelun lomaan vähän omaa realiaikaista ihmettelyä. En jaksa aina ymmärtää naisten whatsapp- yms pikaviestimien käyttöä. Yhden naisen kanssa tulee vietettyä säännöllisesti vapaa-aikaa yhdessä, ja aika usein kun kohtaamme kasvotusten niin tämä nainen on yleensä se joka ehdottaa että lähdetäänkö johonkin yms. Tästä olen päätellyt etten ole ilmeisesti ainakaan kovin paskaa seuraa. Sitten taas kun pitäisi viestitellä, niin nainen antaa kyllä täysin päinvastaisen kuvan. Viesteihin ei vastata vaikka ne nähdään, välillä selitellään että oho unohin, mutta yleensä ei edes sitäkään. Vastaukset, kun niitä saadaan, ovat sitten tasoa parin sanan viestejä joissa ei yhtään ylimääräistä tekstiä tai hymiöitä.

Tällä hetkellä on taas menossa tälläinen vaihe. Reilu viikko sitten nainen itse ehdotti että tänään voitaisiin nähdä porukalla. Minä, hän ja mahdollisesti jotain muita yhteisiä tuttuja. Eipä siinä, olen tässä tämän viikon aikana parina iltana laitellut neidolle viestiä ja kysellyt vieläkö suunnitelmat on voimassa ja kysellyt kyytejä ja kuka laittelee viestejä kavereille. Vastauksia ei tahdo tulla ollenkaan. Viestit nähdään, mutta niihin ei vastailla vaikka jatkuvasti muuten whatsappissa ollaan paikalla. Vastaukset tuleevat (jos tulevat) yleensä tunnin parin päästä, lyhyt viesti jossa ei välttämättä ole edes vastausta kysymyksiini. Sen verran se on viesteissään saanut viikon aikana änkytettyä että kyllä alkuperäiset suunnitelmat ovat vielä voimissaan. Sen takia olen pyhittänyt lauantain vapaaksi muulta ohjelmalta. Nyt sitten laittelin jälleen tiedustelua että mites se illan ohjelma, niin vastausta ei kuulu. Tässä sitä kyhjötellään kotona odottaen että kiinnostaako neitiä sitten lopulta lähteä mihinkään. Tuskin, sillä puhetta oli että lähdetään alkuillasta ettei menisi myöhään.

En tiiä mitä pitäisi tehdä väärin tai missä olen mahdollisesti mokaillut.

Huomasinpa tämän. Et ole tehnyt mitään väärin tai mokaillut, ihan varoituksena vain on pakko sanoa, että lakkaa heti kiusaamasta itseäsi tuon neitokaisen kanssa, et selvästikään ole ainoa kierroksessa oleva. Merkit siitä ovat vuorenvarmat, sinua käytetään vain hyväksi ja "seuraneitinä", koska joko:

A) hän ei kerta kaikkiaan vain tiedä mitä tekisi
B) hän tietää liiankin hyvin ettei halua ainakaan sinun kanssasi mitään vakavaa, mutta on huomannut että sinä olet ainakin jossain määrin ihastunut, joten olet siis pompoteltavissa

Ikävä kyllä vastaus on paljon todennäköisemmin tuo B, joten ole itsellesi armollinen ja suuntaile katsetta muualle. On ihan turha kiusata itseään vapaaehtoisesti, tunnistin tuon naistyypin välittömästi, olen itsekin joskus ennen whatsapp aikaa ollut parikin kertaa tasan samassa asemassa kuin sinä nyt

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En jaksa aina ymmärtää naisten whatsapp- yms pikaviestimien käyttöä.

Alkuun pitää sanoa, että en ole koskaan käyttänyt whatsappin kaltaisia pikaviestimiä, enkä niiden toiminnasta ymmärrä mitään. Kyllähän tuo koko kuvio silti ainakin näin pintapuolisesti vaikuttaa siltä, että mimmi käyttää ihastumistasi (ja sua) sumeilematta hyväkseen, jos ei muutoin niin oman egonsa boostaamiseen. Parhaimmassakin tapauksessa päädyt varasijan ja kaverikortin välimaastoon jumiin. Tämä toki tällaisena inhorealistisena ja ehkä osittain kyynisenäkin näkemyksenä, totuushan voi oikeasti olla jotain ihan muuta. Siksipä ehdotankin, että otat asian puheeksi typyn kanssa kasvotusten jossain sellaisessa tilanteessa, josta hän ei pääse hiihtelemään karkuun. Sano suoraan, että vituttaa ja turhauttaa tuollainen käyttäytyminen ja kysy syytä siihen. Ja kuten tuossa @PataJaska ehdottaakin, niin tarvittaessa ole itsellesi armollinen, niele "tappiosi" ja suuntaa kaulukset pystyssä vastatuuleen kohti uusia pettymyksiä.

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
... Siksipä ehdotankin, että otat asian puheeksi typyn kanssa kasvotusten jossain sellaisessa tilanteessa...

En ala Jypin miehen tapaukseen ottamaan tarkemmin kantaa, kun en kirjoitettua enempää asiasta tiedä, mutta yleisesti ottaen monilla ihmisillä (sukupuoleen katsomatta, mutta olen huomannut, että jostain syystä varsinkin nuoremmilla) on ihmeellinen tapa jättää asiat roikkumaan johonkin epäselvään tilaan, asioista kunnolla sopimatta. Jos minulle joku ehdottaisi, että voitaisiin mahdollisesti tehdä jotain tulevana lauantaina, niin se menisi suoraan mappi-ööhön mun kalenterissa ja varmasti hautaantuisi muiden, tarkemmin sovittujen juttujen alle.

Mutta eipä tuota minulle yleensä kyllä edes tapahdu, koska en jätä asioita tuollaiseen epämääräiseen tilaan. Joko sovitaan tarkka aika ja paikka tapaamiselle jos sille on halua ja/tai tarvetta, tai sitten ei sovita. Jos joku peruu tapaamisen hyvällä syyllä, niin no hätä, niin voi minullekin käydä. Mutta jos sovittujen tapaamisten peruminen on toistuvaa, niin se kertoo jo niin paljon kyseisestä ihmisestä, joko mahdollisena busines-kumppanina, tai ystävänä tai mahdollisessa parisuhteessa, ettei ole mitään syytä tuhlata aikaa moiseen.

Joskus tuntuu, että ihmiset ylipäätään tekevät varsin simppeleistä asioista itselleen turhan monimutkaisia?

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Siksipä ehdotankin, että otat asian puheeksi typyn kanssa kasvotusten jossain sellaisessa tilanteessa, josta hän ei pääse hiihtelemään karkuun. Sano suoraan, että vituttaa ja turhauttaa tuollainen käyttäytyminen ja kysy syytä siihen.

Tämä nyt riippuu ihan täysin tilanteesta. Jos oikein ymmärsin, JYP#44:llä ja neidolla ei oikeastaan vielä edes ole mitään suhdetta, vaan vasta orastavaa epämääräistä tapailua päällä? Mikäli näin, niin suoralla konfrontaatiolla todennäköisesti vain karkoitat neidon lopullisesti. Merkit viittaavat kyllä siihen, ettei hommasta mitään vuosisadan rakkaustarinaa ole kehittymässä muutenkaan, joten jos haluat nopeuttaa asioita niin mikäpä jottei siinä tapauksessa.

Itse valitsisin radiohiljaisuuden linjan. Voit vastata, jos hän laittaa sinulle viestiä, mutta älä hakkaa päätäsi seinään. Kannattanee siirtää katseet jo tulevaan ja tutkailla mitä muuta maailmalla on tarjottavana.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jos mulla olisi jostain noin negatiiviset fiilikset , kuten sulla naisista, en välttämättä jaksaisi käyttää aikaani siitä jauhamiseen. Sitä vaan ihmettelin.

Meitä on moneen lähtöön. Tuolla kiekkopalstan puolella jos kaikki toimisivat näin, puolet viesteistä jäisi kirjoittamatta. Bluesin palsta voisi olla aivan tyhjä. Aina kaikki ei ole nami namia.

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse valitsisin radiohiljaisuuden linjan. Voit vastata, jos hän laittaa sinulle viestiä, mutta älä hakkaa päätäsi seinään. Kannattanee siirtää katseet jo tulevaan ja tutkailla mitä muuta maailmalla on tarjottavana.
Juuri näin. Sinä olet yrittänyt olla yhteydessä ja järjestää yhteistä aikaa. Selkeästi et ole hänelle ykkösprioriteetti. En missään nimessä lähtisi konfrontoimaan, voi muodostua aika epätoivoinen kuva.

Tämä siis JYPmiehelle.

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
@moby Se että välillä on jostain asiasta negatiiviset fiilikset on eri kuin se että on viesteissä moneen kertaan tuonut selväksi että elämä on parempaa ilman naisia ja naiset nyt vaan on aina katalia pettureita, jotka pelaa omaan pussiin. Jos on tyytyväinen yksin niin miksi edes vaivautua katkeraan tilitykseen naisista?

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
En ala Jypin miehen tapaukseen ottamaan tarkemmin kantaa, kun en kirjoitettua enempää asiasta tiedä, mutta yleisesti ottaen monilla ihmisillä (sukupuoleen katsomatta, mutta olen huomannut, että jostain syystä varsinkin nuoremmilla) on ihmeellinen tapa jättää asiat roikkumaan johonkin epäselvään tilaan, asioista kunnolla sopimatta. Jos minulle joku ehdottaisi, että voitaisiin mahdollisesti tehdä jotain tulevana lauantaina, niin se menisi suoraan mappi-ööhön mun kalenterissa ja varmasti hautaantuisi muiden, tarkemmin sovittujen juttujen alle.

Tämä nyt riippuu ihan täysin tilanteesta. Jos oikein ymmärsin, JYP#44:llä ja neidolla ei oikeastaan vielä edes ole mitään suhdetta, vaan vasta orastavaa epämääräistä tapailua päällä? Mikäli näin, niin suoralla konfrontaatiolla todennäköisesti vain karkoitat neidon lopullisesti. Merkit viittaavat kyllä siihen, ettei hommasta mitään vuosisadan rakkaustarinaa ole kehittymässä muutenkaan, joten jos haluat nopeuttaa asioita niin mikäpä jottei siinä tapauksessa.

Jatkaakseni itsekin vielä tähän

Tiedän ikäviä esimerkkejä, miten toista osapuolta on roikotettu juuri tällaisessa epäselvässä välitilassa tai löysässä hirressä, koska toinen osapuoli on ollut ihastunut ja toinen ei. Ja etenkin miten sitä tilannetta on sitten käytetty härskisti hyväksi. Ja ikävä kyllä juuri naispuoliset osaavat tämän likaisen pelin miehiä paremmin. Seurustelin joskus 2005-2006 vuosina erään neitokaisen kanssa, ja hän kertoi avoimesti (ja silloin jo häpeillen) miten häneen oli aikanaan joku kaveri ollut ihastunut täysin yksipuolisesti. Tämä heppu oli ollut kaikinpuolin kiltti ja asiallinen ihastustaan kohtaan, eli täydellinen hyväksikäytettävä. Tyttö oli sitten kerran päättänyt, että haluaa lähteä kaverinsa kanssa Porista vaihteeksi Tampereelle shoppailemaan, ja tämä kaveri oli sitten nakitettu kuskiksi kun kerran ilmainen kyyti oli tarjolla. Tampereelle päästyä jätkä oli hylätty kuin nalli kalliolle, ja kaveri oli ihan hyvää hyvyyttään istunut autossa sen 5-6 tuntia odottamassa, että tytöt saivat myös kyydin takaisin Poriin. Tytöt olivat vielä koko päivän naureskelleet, että kyllä on idiootti.. sitten on tietysti kuullut vielä näitä tapauksia, että toisella ostatetaan kaikkea ihastumisen varjolla

Mutta ihan vain kappale elävästä elämästä oli tämä. Älkää ihmiset (miehet) antako pitää itseänne pellenä, kukaan ei ansaitse sellaista kohtelua

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Liekö kellään kokemusta kaukosuhteesta ja sen toimivuudesta?
Viime joulusta hengannut vanhan tuttavuuden kanssa, joka viiden vuoden harharetkien jälkeen tupsahti viime kesälomilla eteeni ja jouluna sitten pistetiin ns. hynttyyt yhteen. Välimatkaa on toiseen maahan ja reilu 1500km. Nyt Suomessa käymässä ja kesällä seuraavan kerran nähdään. Tämän vuoden loppuun mennessä tarkoitus muuttaa takaisin Suomeen. Vaatii vähän järjestelyjä.

Ei tosin ehkä ihan vertailukelpoinen tuohon jätkän hommaan, jos olet kuitenkin vasta ihmiseen tutustumassa. Omalla kohdalla kun tapaus oli hyvinkin tuttu. Siinä sitten vain mentiin viideksi vuodeksi eri teille kunnes nyt sitten asioiden natsatessa todettiin, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Mutta mitä tulee kaukosuhteeseen ja sen toimivuuteen, se on ihan asenteesta kiinni. Loputtomastihan se ei voi jatkua, se on selvää. Tämä nyt on vain omaa mutuani, mutta sanoisin, että vuoden parin sisällä on muutettava yhteen, jos tahtoo, että homma kantaa. Joku voi olla eri mieltä. Mutta siis joka tapauksessa, jos riittävästi on tahtoa, niin en näe asiassa mitään ongelmaa. Kyllähän se välillä vituttaa, jos menee vaikka useampi kuukausi, ettei pääse näkemään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy