Naisasiat

  • 7 503 608
  • 26 557

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Kaipaisin mielipidettä.

Olen seurustellut tässä nyt noin kahdeksan kuukauden ajan ja pääosin kaikki on mennyt ihan hyvin. Kuitenkin viime aikoina suhteessa on ollut jonkin verran turbulenssia, riitoja on saatu aikaiseksi oikein roppakaupalla, milloin mistäkin syystä, aiheesta ja aiheetta. Viikko sitten tuli iso riita ja puhuttiin jopa "breikin" pitämisestä, mutta jätettiin se ajatus sitten toteuttamatta kuitenkin, koska ainakaan itse en koe sitä hyväksi vaihtoehdoksi.

Yksi eripuran aiheuttajista on se, että tyttöystäväni on opiskelupaikassaan tutustunut erääseen kundiin ja he ovat ystävystyneet. Tyttöystävälläni meni pieni iäisyys kertoa tai tuoda julki tälle kaverille, että hän seurustelee, syytä en tiedä. Luulen, että osasyy on se, että hän on otettu, että joku on osoittanut kiinnostusta häntä kohtaan ja on mahdollisesti saanut uuden ystävän ja ehkä sitten pelkäsi, että tämä ei syystä tai toisesta halua olla tekemisissä, mikäli saisi tietää, että hän elää parisuhteessa. Aika hullu ajatus noin pääosiltaan, mutta tyttöystäväni on reilu vuosi sitten muuttanut kauempaa tänne asumaan ja suurin osa hänen ystävistään asuu kauempana ja uskoisin, että välillä hän kokee olonsa yksinäiseksi.

Hän on puhunut melko avoimesti tästä ystävyydestä, esimerkiksi, että ovat käyneet lounaalla koulun jälkeen tai koulussa kahvilla tai näin. Nyt viime viikolla tälle jätkälle tuli sitten vihdoin ilmi, että tyttöystäväni seurustelee ja ei se vaikuttanut nähtävästi suuremmin hänen käytökseensä. Olin sanonut aiemmin, että en pidä siitä, että he hengaavat tai käyvät lounailla tms. niin kauan, kuin tuo jätkä ei tiedä, että tyttöystäväni on varattu.

No nyt kun hän tietää, niin kertoi tyttöystäväni pari päivää sitten, että he menisivät tänään elokuviin illalla, että onhan se minulle nyt ihan ok, kun se jätkäkin tietää parisuhteesta jne. Sanoin, että en voi kieltää häntä menemästä, mutta ajatus tuntuu silti vaivaannuttavalta. Toisaalta mietin, että miten se eroaa esimerkiksi lounaasta tai kahvilla käymisestä? Ei juuri mitenkään. Ehkä siinä leffassa on vain joku treffimäisyyden kalskahdus mukana. Lounaat tms. eivät ole minua hirveästi vaivanneet.

Nyt kun olen asiaa vähän aikaa puntaroinut, niin tuntuu se vaivaavan minua aika paljon. He tekstailevat melko tiiviiseen tahtiin - paljon kyllä koulujutuista ja työasioista - mutta mielestäni jotenkin jopa ärsyttävän paljon. Ja se, että he menevät leffaan kun meillä on juuri viikko sitten ollut isompaa riitaa, tekee asiasta vielä vaivaannuttavamman.

Nyt ajattelin laittaa tyttöystävälleni viestiä ja kertoa, että asia vaivaa aika paljon ja että toivoisin ehkä, että hän laittaisi tuon ystävyyden nyt hetkeksi jäihin - ainakin leffojen tms. osalta, niin kauan kuin meidän parisuhteemme on hieman myrskyisissä oloissa. En kuitenkaan haluaisi suoranaisesti kieltää häntä menemästä, minusta se olisi väärin.

Mitä mieltä te olette? Jos joku palstan naisista on kuulolla niin toisenkin sukupuolen mielipiteestä olisin kiitollinen.
 

iki-ilves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sivullisen on aina vaikea sanoa. Arvatenkin olette molemmat 20+ ikäisiä ja ilmeisesti olette noin vuoden verran asuneet yhdessä?

Neuvoisin nyt tällä kertaa "päästämään" tyttösi elokuviin. Varmuuden vuoksi voit sopia, että treffaat tyttöystäväsi suurin piirtein 15 min elokuvan päättymisen jälkeen ja jatkatte siitä iltaa kahdestaan eteenpäin.

Pitemmän päälle taitaisi olla hyvä, että juttelisit tyttöystäväsi kanssa ja kertoisit hänelle nuo asiat, jotka tuot esille kahdessa viimeisessä kappaleessa. Eli kerrot miltä asiat sinusta tuntuu. Mikä tuntuu pahalta ja mikä tuntuisi paremmalta. Ja katsot miten hän reagoi.

Tämä on minun mielipiteeni. Kehottaisin kuitenkin luottamaan omiin ajatuksiisi ja fiiliksiisi. Sinä kuitenkin viime kädessä tiedät tapauksestasi eniten...
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Suosittelen avointa keskustelua asiasta, kerrot avoimesti tunteistasi homman suhteen. Yleisellä tasolla olen huomannut, että on fiksua keskustella ja sopia pelisäännöt joiden mukaan parisuhteessa edetään tämänkaltaisten asioiden suhteen. Onko mahdollista, että itse tutustuisit tähän mieheen? Onhan toki mahdollista, että saisit hyviä pukeutumisvinkkejä sekä kosmetiikkatuotesuosituksia ja mahdolliset epäilykset katoaisivat samalla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onhan toki mahdollista, että saisit hyviä pukeutumisvinkkejä sekä kosmetiikkatuotesuosituksia ja mahdolliset epäilykset katoaisivat samalla.

Niin. Onko sitäkään selvitelty onko tämä kaveri parisuhteessa? Ja vaikka ei olisi, niin sattaa silti viettää romanttiset leffahetket toisen pojan kanssa.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Kiitos nopeasta reagoinnista.

On huojentavaa ainakin se, ettei kukaan suoriltaan todennut mitään tyyliin "ei kuulosta hyvältä, todella epäilyttävää".

Olemme keskustelleet asiasta jonkin verran ja aiemmin keskustelut ovat menneet naurettavaksi syyttelyksi ja kinasteluksi, nyt jatkossa pyrin ainakin itse olemaan rakentavampi asioiden suhteen.

Tämä jätkä ei ole parisuhteessa ja on myöskin hetero. Vaikuttaa ihan asialliselta, on jeesannut tyttöystävääni paljon kouluasioissa ja työnhaussa esimerkiksi - on paljon kokemusta alalta, johon tyttöystäväni hakee töitä ja jota opiskelee. Hän on käsittääkseni melko erilainen tyyppi kuin minä, hieman sivistyneempi, paremmista oloista ja näin. Itse olen tullut jostain muualta ja en ehkä niin sivistynyt tai näin, mutta huumorintajuinen ja melko temperamenttinen.

Tuo illan jatkaminen kahdestaan leffan jälkeen ei ole harmikseni mahdollista omien menojeni vuoksi, enkä pelkää mitään, että he jatkaisivat iltaa jomman kumman luona, mutta lähinnä oma epävarmuus kumpuaa tästä meidän suhteen tämän hetken tilasta, kun on stressiä joka asiasta ja sitten hän pääsee viettämään "stressivapaata" ja rentoa aikaa mukavan kundin kanssa. Eli en haluaisi nähdä tilannetta, jossa hän huomaisi ruohon olevan vihreämpää aidan toisella puolen, koska meillä on hieman haastavaa nyt.

Minä myös kerroin, että mikäli aikovat viettää jatkossakin aikaa tällä tavoin, niin haluaisin tuon kaverin tavata ja tutustua - ehkä sitä kautta voisin luottaa paremmin.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Onko mahdollista, että itse tutustuisit tähän mieheen? Onhan toki mahdollista, että saisit hyviä pukeutumisvinkkejä sekä kosmetiikkatuotesuosituksia ja mahdolliset epäilykset katoaisivat samalla.

Siinä toveri vetikin tämän kortin nopeasti: eikös se ole nimittäin "yleisesti tiedossa oleva fakta", että jokaisella modernilla nykynaisella on homobestis ;)

Tuo on toki mahdollinen skenaario, mutta ei toki välttämättä sitten olekaan näin. Minä olen nimittäin vuosia sitten ollut itse tällainen "toinen mies". Aloittaessani ammattikorkeassa meillä synkkasi kemiat aivan valtavan hyvin erään naispuolisen opiskelukaverin kanssa. Kävi sitten ilmi että hän seurusteli (tämä poikaystävä tosin asui yli 200km päässä tämän tytön kotipaikkakunnalla), mutta tyttö oli sitä mieltä että ei se mitään haittaa, ja olimme sitten tekemisissä myös opiskelupäivien ulkopuolella. No LEFFASSA emme sentään käyneet, silloin minusta olisi itsestäni nimenomaan tuntunut, että olen tässä nyt treffeillä varatun kanssa, ja sellaiseen epämukavuuden olotilaan en olisi halunnut ajautua. En ole varma, kuinka paljon hän kertoi tälle poikaystävälleen minusta, että nyt hänellä on täällä Satakunnassa tällainen miespuolinen läheinen ystävä, toivoin vain että tämä ei ihan selän takana tapahtuvaa toimintaa ole. Muistaakseni sitä häneltä kysyinkin, että kai olet varmistanut ettei poikaystävää haittaa. Kiistatta silti omasta puolestani pikkuisen jopa ihastuin häneen, mutta tilanne oli tuolloin selvä minulle.. no kuinka ollakaan, sitten jossain vaiheessa tuli se päivä että hän ei enää seurustellutkaan. Mutta meillekään ei sitten koskaan tullut mitään, koska olin jo itse omassa mielessäni torjunut hänet ja välillämme oli siinä vaiheessa muutenkin jo "liikaa" ystävyyttä (plus siinä vaiheessa olin itse virittelemässä kuviota jo toiseen neitokaiseen meidän oppilaitoksessamme, jonka kanssa sitten pitkähkön aikaa olinkin). Nyt olenkin jo vuosia sitten kadottanut tämän tytön elämästäni, en tiedä enää missä hän asuu tai mitä hänelle kuuluu, enkä ole paskan vertaa kiinnostunutkaan jos suoraan sanon

Filatovi: avoimuus on siis ehdottomasti homman a ja o. Kerrot miltä sinusta tuntuu, etenkin nyt kun sinun tilanteesi on erilainen kuin tuo mihin minä olin sekaantuneena. Minun tapauksessani tyttö kertoi nopeasti seurustelevansa, vaikkakaan ei katsonut sen menoa haittaavan. Lisäksi emme tehneet yhdessä sellaisia asioita, joissa olisi ollut minkäänlaista "romanttista" signaalia, joksi mielestäni leffassa käymisen voi halutessaan ihan perustellusti jo tulkita
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Kiitos nopeasta reagoinnista.
Olemme keskustelleet asiasta jonkin verran ja aiemmin keskustelut ovat menneet naurettavaksi syyttelyksi ja kinasteluksi, nyt jatkossa pyrin ainakin itse olemaan rakentavampi asioiden suhteen.
.
Tämä. Asiat menevät niin, että länsimaisessa demokratiassa naisia ei voi omistaa. Jos naisesi ihastuu johonkin toiseen ja haluaa pistää poikki sinun kanssasi, sittenpähän tekee niin. Asiallisella ja rakentavalla keskustelulla pidät itsesi tilanteen tasalla ja vältyt siltä, että selkäsi takana puuhastellaan jotakin epäilyttävää. Samalla myös itse tuot esille sen, että olet kykeneväinen puhumaan tunteistasi ja ikävistäkin asioista, siitä tuskin on ainakaan haittaa sen suhteen mitä naisesi sinusta ajattelee.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Joo, vaikka voi olla pöpöjen maalailua seinille, kyllä Filatovin fiilis on mun mielestä täysin oikea ja asiaan kannattaa fiksusti puuttua. Vaikea kuvitella sinkkukundia, joka täysin ilman taka-ajatuksia alkaa kaveeraamaan mimmin kanssa, varsinkin, jos yhteistä aikaa vietetään runsaasti.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vittuako tulet tänne ilakoimaan! Onnea kuitenkin sinne! Hienoa, että onnea löytyy. Turhan usein jatkoaikalaisten naisasiat on niitä negatiivisia asioita.

Muistakaa kuitenkin, että ahdistusta ei voi lääkitä. Se mitä edellisissä suhteissa tapahtui ja ei tapahtunut painaa mieliänne kuitenkin vielä pidemmän aikaa, halusitte/tiedostitte sitä tai ette. Antakaa toisillenne tilaa silloin kun sitä tarvitte, ja pistäkää nyt jäitä hattuunne. Valitettavan usein näissä suhteesta-suhteeseen tapauksissa käy niin, että ihan kirjaimellisesti sitä vain joku aamu herää siihen ajatukseen, että mitä helvettiä minä täällä teen.

En minä nyt halua liikaa negailla. Hienoa vain, että toiset löytävät onnensa! Omaan elämänkatsomukseen ja arvoihin vain ei kuulu suhteesta toiseen ajautuminen, joten aina näen hieman (ehkä turhankin) punaista näissä tapauksissa. Ehkä sitä pitäisi itsekkin olla rohkeampi, ja antaa vain mennä. Viime kesänä tuli päästettyä juuri tällaisessa tilanteessa sellainen kala verkoista, että se todennäköisesti jossain määrin harmittaa vielä todella pitkälle tulevaan. Insinöörinä vain näen näissä asioissa paljon enemmän riskejä kuin mahdollisuuksia.

Kai se on myös jossain määrin itsesuojelua. Olen kuitenkin myös elämässäni siinä tilanteessa, että haluan enää vain sen yhden suhteen. Näin ollen siihen lähteminen vaatii kyllä sen, että kuut ja auringot, sekä silakat ja lahnat ovat kaikki sopivassa suhteessa toisiinsa. Nyt kun on paremman aikaa ollut sinkkuna, niin juuri eronneisiin/eroamassa oleviin naisiin suhtautuu kyllä erittäin varauksellisesti. Jos niitä ahdistuksia ei siinä ja nyt käsittele, niin palaavat ne kummittelemaan myöhemminkin. Ja jos nainen on lennosta vaihtanut ennenkin, niin tulee mahdollisesti toimimaan näin jatkossakin.

Tämä nyt meni vähän tällaiseksi omien ajatusten käsittelyksi. Toivottavasti kuitenkin siellä menee kaikki hyvin nyt, ja tulevaisuudessa!

Kiitoksia, kiitoksia. Arvaa vaan, miten paljon tuota suhteesta toiseen hyppäämistä on täälläkin mietitty. Molemmat ovat miettineet sitä todella paljon, ja on siinä unettomia öitäkin vietetty. Tilanteemme ovat kuitenkin sikäli erilaiset, että toisen ero tuntuu olevan pidemmälle käsitelty kuin minun. Minulle se on tietenkin hyvä juttu, kunhan nyt tämän oman eron hoitaa kunnialla.

Ja mitään paatuneita suhteesta toiseen hyppääjiä emme kumpikaan mielestämme ole. Emme vain voineet valita tapaamisemme ajankohtaa itse. Mutta vaikka ajankohta onkin hankala, niin olisi hirveää haaskausta olla ryhtymättä suhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa haluaa olla. Harmittelit itsekin tuota viime kesää, kun päästit menemään jonkun hyvinkin potentiaalisen naisen. Juuri tätä harmitusta en itselleni enää koskaan halua, sillä koettu on tuokin. Ja olen aivan varma, että joskus jatkossa olisi harmittanut rankasti, jos olisin nyt päästänyt tämän naisen menemään. Kyseessä voi olla elämäni nainen, ei sen vähempää.

Ja noista riskeistä. Ainahan suhteessa on riskejä. Jo itse suhteeseen ryhtyminen on riski. Itse asiassa parisuhde on täynnä riskejä. Siinä joutuu hieman toisen ihmisen armoille, ainakin tunnetasolla, mutta kun onnea ei voi muuten saavuttaa. Kun ottaa riskin, voi saada ne parisuhteen hyvät puolet, jotka nyt kuitenkin painavat vaakakupissa ihan helvetin paljon. Jos näissä asioissa ei halua ottaa riskejä, niin silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla yksin. En nimittäin usko siihenkään, että kaikkien taivaankappaleiden pitäisi olla suotuisassa asennossa, ennen kuin suhteeseen voisi ryhtyä. Koska suhteen onnistumista ei takaa mikään muukaan, niin ei sitä takaa ajoituskaan.

Olen miettinyt monta kertaa tuota, että joku aamu vain heräisi siihen ajatukseen, että mitä helvettiä minä tässä suhteessa teen. Vaikka kuinka yritän itseäni sillä pelotella, en vain usko noin tapahtuvan. Oma ero painaa vielä jonkin verran, tottakai, ja kyllä toinenkin eroaan käsittelee, mutta vähitellen se taakka kevenee. Tunnen sen jo nyt keventyneen.

Näissä asioissa ei voita, jos ei yritä. Tsemppiä ja rohkeutta sinullekin, Jeffrey, ja toki kaikille muillekin näitä asioita miettiville.
 

iki-ilves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä. Asiat menevät niin, että länsimaisessa demokratiassa naisia ei voi omistaa. Jos naisesi ihastuu johonkin toiseen ja haluaa pistää poikki sinun kanssasi, sittenpähän tekee niin. Asiallisella ja rakentavalla keskustelulla pidät itsesi tilanteen tasalla ja vältyt siltä, että selkäsi takana puuhastellaan jotakin epäilyttävää. Samalla myös itse tuot esille sen, että olet kykeneväinen puhumaan tunteistasi ja ikävistäkin asioista, siitä tuskin on ainakaan haittaa sen suhteen mitä naisesi sinusta ajattelee.

Omatkin naisasiat on aika solmussa, joten mulla ei todellakaan ole referenssit kunnossa. Toisten asioihin on kuitenkin niin ihana sekaantua. Yllä olevan kommentin inspiroimana tuon esille sellaisen asian kun parisuhteen sisäinen kauppatasapaino. Mies ja nainen ovat parisuhteessa toistensa kanssa kun kokevat saavansa toiselta osapuolelta joko enemmän tai vähintään yhtä paljon kuin itse suhteeseen luulee antavansa. Joten rakoilevan suhteen saa helposti ohjattua oikeaan suuntaan, kun ottaa selvää, että mitä se toinen osapuoli haluaa suhteeltaan ja kumppaniltaan. Jotta homma ei mene liian helpoksi, niin varsin harvoin parisuhteen osapuolet itsekään tietävät, että mitä arvostavat tai haluavat parisuhdekumppaniltaan. Ja vaikka joku sattuisikin tietämään edes vähän omia haluja ja tarpeitaan, niin niitä ei paljasteta toiselle, eikä varsinkaan silloin kuin toinen sitä kysyy.

Kannattaisi siis miettiä mitä tyttöystäväsi haluaa suhteelta ja kumppaniltaan ja pyrkiä tarjoamaan juuri niitä. Bilateraalina tulee takaisin sitten sitä vaihdonvälinettä...
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, vaikka voi olla pöpöjen maalailua seinille, kyllä Filatovin fiilis on mun mielestä täysin oikea ja asiaan kannattaa fiksusti puuttua. Vaikea kuvitella sinkkukundia, joka täysin ilman taka-ajatuksia alkaa kaveeraamaan mimmin kanssa, varsinkin, jos yhteistä aikaa vietetään runsaasti.

Vastalause! Itse olen huomannut viihtyväni juurikin koulussa jopa paremmin kuin hyvin mimmien kanssa ja nimenomaan ihan kaveripohjalta ja ilman taka-ajatuksia. Parin mimmin kanssa oon ollut jopa tosi hyvissä väleissä (just tätä säännöllisen epäsäännöllistä tekstailua vapaa-ajalla) ja näillä nuorilla naisilla oli molemmilla poikaystävät tuolloin. Mimmien kanssa on toisinaan helpompi puhua hieman syvällisemmistäkin asioista ilman että saa sitä jätkäporukoista tuttua räkänaurua osakseen. Myös se, miten naiset ajattelevat tietyistä asioista eri tavoin oli todella piristävää. Mihinkään leffaan en näiden kanssa kuitenkaan olisi lähtenyt kahdestaan. Kyllä siinä olisi saanut sitten olla jo se mimmin poikaystävä tai jotain muita kavereita mukana ettei liian romanttiseksi menisi. Mutta toiset voi tietysti ajatella eri tavalla.

@Filatovi Ei tuo ole nykyään mitenkään harvinaista, että nuorilla naisilla on näitä miespuolisia bestiksiä. Mikäli tämä leffaan meno kuitenkin häiritsee sinua, niin ota ihan avoimesti se esille. Älä puhu mistään: "kiellän sinua menemästä tuon tyypin kanssa leffaan", vaan ihan kerrot rehellisesti fiiliksiä hieman pehmennettyinä. Ja tuo että tapaisit sen kunddin voisi olla myös hyvä idea. Eräällä miespuolisella kaverillani tyttöystävä hiillosti juuri tälläisestä naisbestiksestä, mutta sitten kun tyttöystävä ja tuo naispuolinen ystävä tapasivat, niin tyttöystävä oli täysin sinut asian kanssa. Tyttöystävä totesi vain että nyt ymmärtää miksi vietät aikaa tuon naisen kanssa, sillä sehän on aivan uskomattoman mukava tyyppi.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Vastalause! Itse olen huomannut viihtyväni juurikin koulussa jopa paremmin kuin hyvin mimmien kanssa ja nimenomaan ihan kaveripohjalta ja ilman taka-ajatuksia. Parin mimmin kanssa oon ollut jopa tosi hyvissä väleissä (just tätä säännöllisen epäsäännöllistä tekstailua vapaa-ajalla) ja näillä nuorilla naisilla oli molemmilla poikaystävät tuolloin. Mimmien kanssa on toisinaan helpompi puhua hieman syvällisemmistäkin asioista ilman että saa sitä jätkäporukoista tuttua räkänaurua osakseen. Myös se, miten naiset ajattelevat tietyistä asioista eri tavoin oli todella piristävää. Mihinkään leffaan en näiden kanssa kuitenkaan olisi lähtenyt kahdestaan. Kyllä siinä olisi saanut sitten olla jo se mimmin poikaystävä tai jotain muita kavereita mukana ettei liian romanttiseksi menisi. Mutta toiset voi tietysti ajatella eri tavalla.

Joo, ei tämä tosiaankaan mitenkään väärin ole mutta lähinnä tuo yhtäkkiä alkanut (ehkä jopa suht runsas) hengailu muuallakin kuin koulussa/työpaikalla pistää silmään ajatellen myös kundien toimintaa ja kiinnostuksenkohteita yleisesti. Kyllä siihen kannattaa huomiota kiinnittää, niinkuin on tehty ja nostaa kissa pöydälle. Fiksusti toki.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
No soitin daamille ja kerroin asiasta.

Hän suunnilleen suuttui, että miksi vitussa mä nyt haluan tällä tavalla aamupäivästä soittaa ja valittaa ko. asiasta kun tässä on ollut pari päivää aiemmin jo aikaa ottaa asia puheeksi. Kerroin, että yritin painaa asian villaisella ja niellä sen ajatuksen, mutta en siihen pystynyt ja nyt halusin vain kertoa asiasta. Vastaus oli sarjaa "No mitä sille enää voi, mä oon menossa sinne leffaan ja piste, voidaan puhua myöhemmin että miten jatkossa sitten ehkä toimittaisiin"

Todella haastavaa yrittää rakentaa mitään keskustelua kun toinen jotakuinkin tuohtui heti kättelyssä. Ei oikein ymmärtänyt minun kantaani, tai että miksi en ehkä haluaisi että hän tänään leffaan menee tai näin. Sanoin myös, että miksei hän näe kauempaa kaupunkiin tulevaa siskoaan vaikka mielummin illalla, kun harmitteli aiemmin että tulevat samaan aikaan kaupunkiin.

Ärsyttää todella, kun tuntuu että puen omat sanani aina väärään formuun ja joudun selittämään perästä. Vaikka yritän aina parhaani kyllä! Tarvitsen varmaankin PR-henkilöä opettamaan diplomatiaa ja lausuntoja. Puhelu päättyi, kun hän ilmoitti "noni mun pitää mennä moi ja löi luurin korvaan.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
No soitin daamille ja kerroin asiasta.

Hän suunnilleen suuttui, että miksi vitussa mä nyt haluan tällä tavalla aamupäivästä soittaa ja valittaa ko. asiasta kun tässä on ollut pari päivää aiemmin jo aikaa ottaa asia puheeksi. Kerroin, että yritin painaa asian villaisella ja niellä sen ajatuksen, mutta en siihen pystynyt ja nyt halusin vain kertoa asiasta. Vastaus oli sarjaa "No mitä sille enää voi, mä oon menossa sinne leffaan ja piste, voidaan puhua myöhemmin että miten jatkossa sitten ehkä toimittaisiin"

Todella haastavaa yrittää rakentaa mitään keskustelua kun toinen jotakuinkin tuohtui heti kättelyssä. Ei oikein ymmärtänyt minun kantaani, tai että miksi en ehkä haluaisi että hän tänään leffaan menee tai näin. Sanoin myös, että miksei hän näe kauempaa kaupunkiin tulevaa siskoaan vaikka mielummin illalla, kun harmitteli aiemmin että tulevat samaan aikaan kaupunkiin.

Ärsyttää todella, kun tuntuu että puen omat sanani aina väärään formuun ja joudun selittämään perästä. Vaikka yritän aina parhaani kyllä! Tarvitsen varmaankin PR-henkilöä opettamaan diplomatiaa ja lausuntoja. Puhelu päättyi, kun hän ilmoitti "noni mun pitää mennä moi ja löi luurin korvaan.

Jos joku haisee ja näyttää paskalta, niin ainakin varovaisuutta kannattaa maistamisen kanssa käyttää. Onko siis nyt tilanne se, että @Filatovi n mimmi on menossa perjantai-iltana jonkin toisen kundin kanssa leffaan, kun about viikko sitten on breikkikortti otettu esiin? Kuinka usein te olette nyt viime aikoina treffanneet?

Ehkä turhan pessimististä kommentointia multa mitään muuta kuin täällä kerrottua tietämättä. Voihan olla, että tää on nyt "poikkeustapaus" mutta onhan tossa jo jonkinverran keskusteltavia asioita.
 
Viimeksi muokattu:

iki-ilves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä en ole se hakemasi PR-henkilö, vaan päin vastoin jos löydät hyvän. niin suosittele mullekin. Täälläkin kaivataan PR- ja viestintä experttiä.

Olen kantapään kautta oppinut, että asioista on yleensä parasta puhua kahden kesken livenä kasvotusten ja vieläpä silloin kun neideillä on ns. hyvät hetkensä. Muut viestintälineet (puhelin, tekstari, kirje, maili, joku muu klink klank viesti tai facebook-viesti) jättävät ihan liian paljon väärinkäsityksille tilaa, eikä niissä ole mahdollisuutta välittömään vuorovaikutukseen ja haisteluun, että onko nyt edes sopiva hetki ottaa puheeksi jotain muuta kuin salkkareiden tapahtumat.

Naiselle ei taida loppujen lopuksi olla sillä viestin sisällöllä mitään väliä. Ainoa mikä merkitsee on oikea tunnelma, sanaton viestintä, ilmeet, olosuhteet, lahjat, huomioon ottamiset jne...
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Äh, tulee oikein paska olo kun lukee näistä kokemuksista. Miehetkö muka olivat näitä putkinäköisiä olentoja, jotka loukkaavat teoillaan?
Mitä jos tilanne olisi toisinpäin? Filatovi näkisi säännöllisesti toista naista ja menisi elokuviin tämän kanssa. Riita olisi takuulla valmis ja kaikki naisen kaverit huutaisivat sikaa sekä jätetyksi tulemista. Ota asia puheeksi. Keskustele, kerro että asia häiritsee. Niin että kalvaa. Koska niin itsekin tekisin.
Joskus on tullut oltua sellainen joka viettää aikaa varattujen naisten kanssa. Valitettavasti puhtaasta mielenkiinnosta kaverisuhteeseen ei ole koskaan ollut kyse.
Älä jää toimettomana makaamaan ja mieti mitä neiti mahtaa tällä hetkellä puuhailla. Ota asia puheeksi heti elokuvaillan jälkeen. Tunneside on teidän kahden välillä vahva niin tästä ei todellakaan tule riitaa.

Tai sitten otat mieheen yhteyden ja käytte asian läpi. Ja etenkin seuraukset mitä väärästä liikkeestä voi tulla.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
@Filatovi naisten kanssa kommunikointi voi joskus olla haastavaa, mutta teepä sillee että otat jollain verukkeella siihen äijään yhteyttä. Rupee kaveeraa sen kanssa. Jos naisella on jotain ajatusta tehdä vaihtokauppa sinusta tähän jamppaan, sitä vähintään alkaa kuumottaa tilanne, ja jos se mies tai sinä ette oo ihan mulkkuja niin ei se halua tehdä sulle niin paskamaisesti että veisi sulta muijan. Jos naisella ei oo vaihtoaikeita niin sitten sekin näkisi että sä oot päässy asiasta yli ku alat sen ukon kaa kaveeraamaan.

Hitto, jos se mies on oikein mukava niin dumppaatte molemmat sen akan ja alatte toden teolla homoilemaan!
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Niin. Tää on tosi haastavaa. Tuntuu, että tyttöystävälläni ei ole aina aivan selkää käsitystä mikä on oikea ja väärä toimintatapa parisuhteessa.. eikä ole itsellänikään aina. Käyttäydyn välillä huonosti ja välinpitämättömästi ja niin hän myös.

Tuntuu, että aina kun ottaa ongelmat puheeksi, niin saan jotenkin puettua asiat sellaiseen formuun, että hän suuttuu.. tai sitten vain hänellä on minun kanssa pinna niin kireällä, että se vaan tulee itsestää. Sanoin kyllä, että miten hän kokisi, jos lähtisin vaikka naapuriini västikään muuttaneen tytön kanssa leffaan - ihan vaan kavereina. Sanoi, ettei se varmaan mukavaa olisi, mutta että niin.. ei siihen tarvinnut sen syvemmin mennä, koska en usko että tekisin niin.

Tuntuu välillä, ettei tässä oikein ole mitään järkeä, sillä saadaan molemmat osapuolet riita aikaiseksi ihan ihmeellisistä asioista ja se keskinäinen kunnioitus unohtuu. Sitä pitäisi treenata ja viime viikon "breikkikeskustelun" jälkeen asiat ovatkin menneet ihan mallikkaasti, mitä nyt tämä selkkaus. Halusin tehdä selväksi, että tarkoitukseni ei ollut syyllistää, en ole vihainen tai suuttunut tästä, vaan ihan oman mielenrauhani vuoksi raitistaa ilmaa. Tuntuu, että hän tulkitsee puheeni monesti vain negatiiviseen tai hyökkäävään sävyyn ja soppa on valmis.

En ehkä suoraan siihen mieheen viitsi yhteydessä olla, se olisi mielestäni jotenkin vaivaannuttavaa jokaiselle osapuolelle.

Vituttaa tälläinen fiilis, kun huomenna on vielä syntymäpäivät ja pitäisi olla juhlatuulella. Ja uskokaa tai älkää, ikä ei ole lähempänä 20 vaan 30.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Äh, tulee oikein paska olo kun lukee näistä kokemuksista. Miehetkö muka olivat näitä putkinäköisiä olentoja, jotka loukkaavat teoillaan?
Mitä jos tilanne olisi toisinpäin? Filatovi näkisi säännöllisesti toista naista ja menisi elokuviin tämän kanssa. Riita olisi takuulla valmis ja kaikki naisen kaverit huutaisivat sikaa sekä jätetyksi tulemista.

Juuri tämä. Sen on aika helvetin outoa, että naisella on OK olla miespuolisia kavereita, joiden kanssa käydään lounailla ja leffassa mutta jos miehellä on naispuolinen kaveri niin tämähän on ihan satavarma pettäjäkusipää naisten silmissä. Näitä on nähty kaveripiirissä ja aina sama tarina.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Filatoville: mieti ensinnäkin niitä syitä, miksi naisesi viettää aikaa tämän tyypin kanssa. Sanoit, että kaveri on melko erilainen kuin sinä. Erilaisuus usein viehättää, ainakin aluksi. Ovatko nämä erilaiset piirteet sellaisia, joihin naisesi voisi ihastua? Miehen ja naisen ystävyyden ja rakkauden välissä on paljon ns. harmaata aluetta, ja ainakin minun täytyy sanoa rehellisesti, että jotkut oikein hyvät naispuoliset ystäväni ovat herättäneet minussa muitakin kuin kaverillisia tunteita. Niille tunteille ei ole oikein nimeä, mutta jonkinlaista ihastusta ne ovat. Ne eivät ole samaa tunnetta kuin ihastus romanttisessa mielessä, mutta jotain romanttisen ihastuksen piirteitä niissä tunteissa on.

Kyynisesti voisi sanoa, että miehen ja naisen puhdas ystävyys on mahdollista vain silloin, kun kumpikaan ei voisi edes kuvitella toista romanttisessa mielessä. Tämä on sikäli ristiriitaista, että miehen ja naisen ystävyys vaatii kuitenkin myös henkistä vetovoimaa, ja täytyy sanoa, ettei sitä tule helposti sellaisen naisen kanssa, joka ei ulkoisesti miellytä. Eihän sellaiseen naiseen yleensä edes kiinnosta tutustua kovin läheisesti. Jos ajattelen vaikka juuri paria hyvää naispuolista ystävääni, niin he ovat minusta todella ihania ihmisiä, pystyn juttelemaan heidän kanssaan hyvin henkilökohtaisista asioista, mutta - molemmat ovat minusta myös ulkonäöltään viehättäviä. Kysymys kuuluu: miksi nämä naiset ovat valikoituneet hyviksi ystävikseni? Miksi en ole ystävystynyt vaikkapa jonkun siilitukkaisen rekkalesbon kanssa? Aivan, sillä harmaalla alueella liikutaan tässäkin.

Eli tsemppiä nyt, Filatovi. Avoin asiasta puhuminen on varmasti paras ratkaisu ainakin nyt, mutta älä ole sinisilmäinen.
 
Filatoville kokeilun arvoinen idea: Onko sulla itselläsi yhtään viehättäviä naispuolisia tuttuja, joita voisit pyytää esim tänään tai huomenna johonkin.. esim leffaan tai vaikka yksille? Ihan siis kaverina, totta kai, mutta eikö olisi mielenkiintoista nähdä tämän tyttöystäväsi reaktio siihen? Nimittäin ikävä sanoa, mutta toi sun misukan ja herra leffaseuran välinen hengailu kuulostaa tämän täällä luetun välityksellä vähintäänkin epäilyttävältä.

Mitä tahansa asialle teetkin, niin älä ala olemaan liian kiltti.
 
Viimeksi muokattu:

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Mitään hyviä neuvoja ei ole minullakaan antaa, mutta jotain ajatuksia heräsi kuitenkin :

@Filatovi , tilanne on inhottava ja siinä mielessä vaikea että toisen elämää ei haluaisi liikaa rajottaa ,mutta kun ollaan parisuhteessa siinä pitäisi myös puolin jos toisin kyetä kunnioittamaan toisen tunteita. Sinulla on ihan täysi oikeus tuntea asian suhteen harmitusta. Naisen kanssa voisi koittaa hakea jotain yhteistä kultaista keskitietä asioille, esimerkiksi tuollaiset kahdenkeskiset leffa-illat jäisi tekemättä.
Jos nainen aidosti välittää sinusta ja tunteistasi hän kuuntelee kyllä, ja on valmis tekemään kompromisseja. Mikäli vastaukset jatkuvat hyökkäävinä puolustusreaktioina, veikkaisin että siinä on ehtinyt kertymään tähän toiseen mieheen jo tunteita ja silloin kannattaisi pistää peli poikki. Kummallakin tulee olla parisuhteessa tilaa hengittää, mutta myös kokea että minusta ja tunteistani välitetään ja niitä kuunnellaan ja kunnioitetaan. Kannattaa tehdä selväksi että se kaveripoika ei ole mikään pelastusköysi silloin kun kotona menee huonosti, vaan asioista puhutaan sitten kahden kesken, muuten nainen lähtee helposti hakemaan lohduttavaa olkapäätä aina kun tulee vähänkin riitaa. Siinä on sitten pian teitä kolme parisuhteessa.

Tuo hyökkäävä asenne sinua ja tunteitasi kohtaan kielii valitettavasti siitä että jotain muuta on meneillään, onko se jotain vakavaa? Kuka tietää, mutta ei kannata jäädä kynnysmatoksi, oli tilanne mikä tahansa. En suosittele myöskään mitään silmä silmästä hammas hampaasta- touhua, kun raja tulee omalta osalta vastaan niin suljetaan ovi ja lähdetään uusia haasteita kohti. Niin ikävää kuin se onkin, mutta itseään kannattaa kunnioittaa senverran paljon :)
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Filatoville kokeilun arvoinen idea: Onko sulla itselläsi yhtään viehättäviä naispuolisia tuttuja, joita voisit pyytää esim tänään tai huomenna johonkin.. esim leffaan tai vaikka yksille? Ihan siis kaverina, totta kai, mutta eikö olisi mielenkiintoista nähdä tämän tyttöystäväsi reaktio siihen? Nimittäin ikävä sanoa, mutta toi sun misukan ja herra leffaseuran välinen hengailu kuulostaa tämän täällä luetun välityksellä vähintäänkin epäilyttävältä.

Mitä tahansa asialle teetkin, niin älä ala olemaan liian kiltti.

Ei normaalissa parisuhteessa ole tarve testailla toisen reaktioita tälläisiin asioihin. Ymmärrän toki mitä ajat takaa tällä, mutta en suosittelisi tässä (tai oikeastaan missään) tapauksessa moista ratkaisua.

Se mikä minusta @Filatovi tilanteessa on huolestuttavinta, niin naikkonen asettaa selvästi uuden ystävyyden poikaystävän edelle. Jo se että sinusta tuntuu paskalta, pitäisi olla riittävä syy naiselle himmailla kaverisuhdetta toiseen mieheen. Tai ainakin fiksusti toimiva nainen keskustelisi sinun kanssa asiat perinpohjaisesti läpi, ja jatkaisi tämän jälkeen miten parhaaksi näkee. Ollaan avovaimon kanssa oltu yhdessä pitkään, ja luotan häneen täydellisesti, mutta tuntisin siltikin oloni epämukavaksi, jos hän kulkisi syömässä ja elokuvissa vieraan äijän kanssa.

Ottaen vielä huomioon teidän jo melkein tauolle jäämiset, niin tuossahan on mitä parhain tilaisuus uudelle kaverille iskeä kiinni. Valmiiksi kiukkuinen rouva huomaa, että Filatovi onkin itsekeskeinen paskiainen, samalla kun tämä uusi veijari on täydellinen herrasmies, kuuntelee ja ymmärtää, ei Filatovi ole koskaan tälläinen.

Puhu tyttöystäväsi kanssa kasvotusten asiat läpi. Selitä rauhallisesti miksi koet asian epämukavaksi jne. Jos naikkonen ei tätä tajua, niin sitten sun pitää miettiä onko hän sellainen ihminen, jonka kanssa haluat jatkaa.
 
Ei normaalissa parisuhteessa ole tarve testailla toisen reaktioita tälläisiin asioihin. Ymmärrän toki mitä ajat takaa tällä, mutta en suosittelisi tässä (tai oikeastaan missään) tapauksessa moista ratkaisua.

No tuo Filatovin suhdekuvio ei kuulosta "normaalilta" kyllä yhtään. Eikä se ehdottamani testaaminen lähtökohtaisesti hieno asia ole, tietenkään, mutta jos asiat ovat edenneet jo tiettyyn pisteeseen, niin ei siinä kannata itse enää jäädä tulisille hiilille makailemaan. Sen on jokainen mies itselleen velkaa, ettei anna panna itseään halvalla. Saatan toki olla keskivertoa realistisempi/kyynisempi heppu näissä miesten ja naisten välisissä asioissa, mutta niin se elämä opettaa.

Toivotaan toki, että asiat lähtisi menemään oikeaan suuntaan ja herra leffaseura on juurikin vain se "bestgayfriend", mutta vähän epäilen.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Kiitos taas vastauksista, pahoittelut etten pysty kaikille yksiselitteisesti vastaamaan! Tähän juttuun sisältyy niin paljon kaikenlaista, että varsin mustavalkoisesti nämä jutut tänne tulee väistämättä.

@Knox , en usko että hän asettaa sitä meidän parisuhteen edelle. On kuitenkin ollut monia viikonloppuja, liiankin monia, joita olen mielummin viettänyt ystävieni, kuin tyttöystäväni kanssa. Se minua hieman kaduttaa ja ehkä hän kokee, että oli uusi ystävä mies tai nainen niin hän saa nyt tehdä niin kuin hän haluaa. Jos ystävä olisi naispuoleinen tai vaikka gay, ei mitään ongelmaa olisi.

Puhelimessa keskusteluun ei jää mitään tulkinnanvaraa kehonkielelle tai keskustelun etenemisen rakentamiseen vaan puhelu on helppo katkaista, kuten äsken huomattiin. Ärsyttää myös suuresti oma käytökseni, itseluottamukseni ei välttämättä ole vahvinta mahdollista tasoa, johtuen aiemmin kokemistani asioista, mutta ei se ole mikään syy tuntea paskaa oloa tälläisestä asiasta. Tuntuu vaan, että näistä asioista on tooooodella vaikea päästä yli ellen saa niistä sanoa ja jos toista ärsyttää "jankutus" samasta asiasta tai tapani tuoda asioita julki, on yhtälö aika haastava.

@Freya tuo hyökkäävä asenne johtunee tuossa juuri yllä mainitsemistani asioista. Ehkä henkisellä tasolla emme niin hyvin kohtaa, kuin toivoisin, menettelytapamme on erilaisia, minä haluan puhua asiat puhki heti, enkä jaksa riidellä pitkään, toinen taas pitää asiat itsellään ja on pitkävihaisempi.

Toki mitä muuta voin tässä tehdä, kuin antaa hänen käydä leffassa ja näin, koska olin sanonut aiemmin, että ei haittaa vaikka leffassa kävisitte, kunhan hän tietää, että tyttöystäväni seurustelee. En aio enkä halua kieltää häntä tapaamasta ystäväänsä. Ehkä menettelytavoista voisi jonkin ohjenuoran sopia, mikä on soveliasta ja mikä ei. Periaatteessahan leffa on leffateatterissa nökötystä 2h puhumatta, siinä missä lounas - josta en hermostunut - on jopa intiimimpi tunnin kestävä tapaus, jolloin kerkeää lirkuttelemaan mitä ikinä haluaa.

On myös totta, ettei tunteita voi pakottaa ja jos hän tieten tahtoen toimillaan onnistuu kehittämään jonkinlaisen kiintymyksen tähän kaveriin, niin vaikea siinä on mitään tehdä, kun en aio ehdollistaa parisuhteessa toimimista. Itse pyrin noudattamaan "tee niin, kuin haluaisit itsellesit tehtävän"-ohjenuoraa."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös