nummenkallio
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KooKoo
Pelkääkö nummenkallio joutuvansa naisen vanhempien ja suvun "jyräämäksi" perheen asioissa, vai että häntä vähätellään naisen perheen ja suvun toimesta?
En usko, että vähätellään. Etenkin appiukko (tai siis -ehdokas) tykkäsi kyllä minusta heti, ja hän on varmasti se ratkaisevin sukulainen. Tuo ensin mainittu onkin sitten potentiaalisempi vaara. Jotain sellaista aavistelen käyneen emännän siskon miehen kohdalla, kun on ollut vieraita naisia ja viinakin on maistunut. Mielenkiintoista on se, että emännän suku jaksaa sietää tätä ja hyssyttelee asiaa. Heidän ei todellakaan tarvitsisi.
En ymmärrä ollenkaan tätä logiikkaa. MIksi haluat erityisesti varmistaa että lapsillasi ei tule olemaan "rahaa ja omaisuutta niin saatanasti"?
Niin, tämä on ihan aiheellinen kysymys, jota odotinkin. En tätä järjellä osaa selittääkään. Jotenkin minua vain häiritsee, että ne rahat tulevat naisen puolelta. Ikinä en odottanut olevani tässä tilanteessa, koska ihan hyvin pärjäävästä suvusta tulen itsekin. Mutta emännän suvulle jäämme kyllä tässä asiassa kakkosiksi.
Selittäisitkö konkreettisemmin, mikä sinua askarruttaa ja millaisia käytännön tilanteita pidät realistisina uhkakuvina niin katsotaan, osaisiko Jatkoajan kaikkitietävä palstaraati ratkaista tilanteen.
Yksi konkreettinen uhka on ainakin se, että molempien suvuilla on kesäpaikat. Ero on siinä, että minun puolellani se on nimenomaan saaressa sijaitseva kesämökki ilman mitään hienouksia, ja sinne on Helsingistä muutama sata kilometriä. Se on kuitenkin yksi niistä asioista, joista en ole ajatellut koskaan luopua, koska olen seudulla mökkeillyt syntymästäni saakka. Olen ajanut sinne Helsingistä kesäisin ja syksyisin lukemattomat viikonloput, vaikka kuinka olisi väsyttänyt. Ihan hullun hommaahan se on ollut, mutta kesämökki ei ole mikään järjen asia.
Mutta emännän suvun kesäpaikka on kuitenkin paljon hienompi. Se on meren rannalla noin tunnin ajomatkan päässä Helsingistä, ja se muistuttaa enemmän hotellia kuin kesämökkiä. Tilukset ovat isot ja paikka on rahallisesti arvokas. Rahallista arvoa emännän suku ei kuitenkaan mieti, sillä tämä paikka on heille yhtä tärkeä kuin minulle tuo oma mökkini. Kahta kesäpaikkaa tuskin jaksaa vuosikausia pitää, joten kyllähän tässä on selvää, kummasta luovutaan.
Joka tapauksessa kiitoksia kaikille tähänastisista kommenteista ja herättelystä. Kyllä tässä joutuu oman ajattelutapansa ihan oikeasti haastamaan.