Naisasiat

  • 7 504 515
  • 26 557
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Joku facebook on todellinen taivaanlahja naisille. Vaikka oman ukon kanssa menisi "ihan ookoo", niin siellä voi silti lirkutella rauhassa toisille siittäjille ja pitää optioita auki tulevaisuutta varten. Sitten kun Mustan Nuolen mainitsema Excel-taulukko menee tiettyyn lukemaan, niin siirrytään vain sanoista tekoihin.
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joku facebook on todellinen taivaanlahja naisille. Vaikka oman ukon kanssa menisi "ihan ookoo", niin siellä voi silti lirkutella rauhassa toisille siittäjille ja pitää optioita auki tulevaisuutta varten. Sitten kun Mustan Nuolen mainitsema Excel-taulukko menee tiettyyn lukemaan, niin siirrytään vain sanoista tekoihin.

Eiköhän se toimi toisinkin päin. Myös mies voi pettää ja sumuttaa naistaan. Vähän paistaa läpi naisviha sun jutuistasi.
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Realismi ei ole naisvihaa ja kyllä, mieskin osaa sumuttaa. Nainen on kuitenkin toimissaan paljon enemmän ennakoiva ja häikäilemätön.

Ihan hyvää juttua kyllä suollat tänne, näitä analyyseja on aina mukava lukea.. Olitkos sä se kaveri jonka nainen päivitteli tietoja tuonne kuuluisaan excel-taulukkoonsa ja jäit niin sanotusti rannalle (Jatkoajan keskustelupalstalle) ruikuttamaan? En nyt jaksa viestihistoriaasi tarkistaa, mutta mikäli muistin väärin niin pahoittelut. Ei kannata katkeroitua, kyllä se ajan kanssa helpottaa.
 

Jeffrey

Jäsen
Realismi ei ole naisvihaa ja kyllä, mieskin osaa sumuttaa. Nainen on kuitenkin toimissaan paljon enemmän ennakoiva ja häikäilemätön.

Juuri näin! Mies saattaa eksyä raivokännissä ravintolaillan jälkeen vieraille teille. Nainen taas juttelee pari vuotta facebookissa ihmisen kanssa, jonka sitten näkee "pitkästä aikaa kahvilla, vain kaverina, olen tuntenut sen jo ennen sinua" ja sitten pikkuhiprakassa eksyy tämän luokse. Tilanne olisi varmasti tässä tilanteessa 1-1, mutta eihän ne maalit kaikkea kerro?

Itselläni on elämäni aikana kokemusta molemmista ylläkuvatuista tapahtumaketjuista. Mun mielestä ainakin jälkimmäinen on pahempi, minulle pimpin ja pippelin liikeradat eivät määrittele pettämistä. Mulle se nyt on lysti ja yksi, jos vaikka hieroja hieroo samalla rinnat, pyllyt, pippelit ja pimpit jos siihen ei sen kummallisempia tapahtumaketjuja liity, palvelu muiden joukossa. Esimerkiksi Thaimaassa ollessamme shemale hieroja kysyi naiseltani jos olisi halunnut hieman alakerran kutittelua, minulle se nyt olisi ollut se ja sama vaikka olisi lisäpalvelun ostanutkin.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Ihan hyvää juttua kyllä suollat tänne, näitä analyyseja on aina mukava lukea.. Olitkos sä se kaveri jonka nainen päivitteli tietoja tuonne kuuluisaan excel-taulukkoonsa ja jäit niin sanotusti rannalle (Jatkoajan keskustelupalstalle) ruikuttamaan? En nyt jaksa viestihistoriaasi tarkistaa, mutta mikäli muistin väärin niin pahoittelut. Ei kannata katkeroitua, kyllä se ajan kanssa helpottaa.

Mikäs tämä Exel-taulukko juttu on. Alkoi kiinnostaa!
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ihan hyvää juttua kyllä suollat tänne, näitä analyyseja on aina mukava lukea.. Olitkos sä se kaveri jonka nainen päivitteli tietoja tuonne kuuluisaan excel-taulukkoonsa ja jäit niin sanotusti rannalle (Jatkoajan keskustelupalstalle) ruikuttamaan? En nyt jaksa viestihistoriaasi tarkistaa, mutta mikäli muistin väärin niin pahoittelut. Ei kannata katkeroitua, kyllä se ajan kanssa helpottaa.

No mun henk.kohtainen tapaus on kai vähän itselleenkin mysteeri, mutta ainakin epäilen excelin raksuttaneen(ja todettujen mt-ongelmien myös). Eikä mulla mitään ongelmaa, parempi oikeastaan näin. Onhan tuossa toki muitakin "rannalle jääneitä" ollut viimeaikoina, eli en tiä tarkoititko just mua. :)

Se, että näkee asiat miten ne on, ei ole katkeruutta. Hyväksyä ei tarvitse mitään, mutta kaikki mekanismit elämässä kantsii ymmärtää, ne rumatkin.
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No mun henk.kohtainen tapaus on kai vähän itselleenkin mysteeri, mutta ainakin epäilen excelin raksuttaneen(ja todettujen mt-ongelmien myös). Eikä mulla mitään ongelmaa, parempi oikeastaan näin. Onhan tuossa toki muitakin "rannalle jääneitä" ollut viimeaikoina, eli en tiä tarkoititko just mua. :)

Se, että näkee asiat miten ne on, ei ole katkeruutta. Hyväksyä ei tarvitse mitään, mutta kaikki mekanismit elämässä kantsii ymmärtää, ne rumatkin.

Juu, eikä tosiaan ollut tarkoitus piikitellä, mutta tuli vain mieleen että vaikuttaa hivenen katkeralta tekstiltä. Ei kaikki naiset ole pahoja, toki et niin luultavasti ajattelekkaan. Ja totta puhuen, tämä palsta vaikuttaa olevan hieno keino avautua vaikeistakin asioista!

Sitä olen ihmetellyt tätä ketjua ja elävää elämää tutkiessani, että miks ihmeessä pitää niin kauheasti ihmissuhteita analysoida? Esimerkkinä orastava suhde, ehdotat tapaamista tekstiviestillä ja kun vastausta ei kuulu niin alkaa "mikähän sillä on ku ei vastaa" yms. Yleensä asioille on ihan normaali selitys (kännykkä äänettömällä, olin harrastusten parissa) ja silti sitä pään sisässä alkaa kehittelemään kummia teorioita. Miehillä tuota ei ehkä niinkään tapahdu, mutta naispuolisten kavereiden seurassa ollessani sitä välillä ihmeteltiin, kun "Jussi" ei ole nyt vastannu viestiin joka laitettiin hänelle 3 tuntia sitten.
 

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen sitä mieltä, että nimen omaan naiset punnitsevat ja ylianalysoivat tarkasti ja että melko isolla prosentilla naisista on päänsisäinen excel-taulukko, johon syötetään uusi rivi heti kun joku "Marko" astuu kuvioihin. Jos lopputulema näyttää "Markolle" suurempaa tulosta kuin samaan aikaan pyöritettävälle toiselle tai toisille miehille, niin sitten tapahtuu välitön vaihto. Villille ja vapaalle sinkulle tämä on darwinistisesti ajateltuna järkeväkin toiminta, mutta monen kohdalla analysointi ja välitön vaihto/pettämisvalmius ei pääty edes sen jälkeen kun nainen jo on vakiosuhteessa tai jopa avioliitossa lapsien kera.

Nimimerkki Musta Nuoli pohtii ansiokkaasti naisten ajatusmaailmaa ja parin muodostukseen johtavaa ajattelua. Tässä linkki tuohon koko viestiin, josta poimin kyseisen lainauksen.
e: Tämä siis vastauksena tuohon SeitsemäsPakki nimimerkin ihmettelyyn tästä aiheesta.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Juu, eikä tosiaan ollut tarkoitus piikitellä, mutta tuli vain mieleen että vaikuttaa hivenen katkeralta tekstiltä. Ei kaikki naiset ole pahoja, toki et niin luultavasti ajattelekkaan. Ja totta puhuen, tämä palsta vaikuttaa olevan hieno keino avautua vaikeistakin asioista!

Ei ne olekaan pahoja, vaan eri laji, kuten jo mainitsin. Itse en koe tätä edes vaikeana asiana, koska tavallaan päätin hypätä koko lemmenlaivasta pois ja uida autiolle saarelle huutelemaan. ;D

Sitä olen ihmetellyt tätä ketjua ja elävää elämää tutkiessani, että miks ihmeessä pitää niin kauheasti ihmissuhteita analysoida? Esimerkkinä orastava suhde, ehdotat tapaamista tekstiviestillä ja kun vastausta ei kuulu niin alkaa "mikähän sillä on ku ei vastaa" yms. Yleensä asioille on ihan normaali selitys (kännykkä äänettömällä, olin harrastusten parissa) ja silti sitä pään sisässä alkaa kehittelemään kummia teorioita. Miehillä tuota ei ehkä niinkään tapahdu, mutta naispuolisten kavereiden seurassa ollessani sitä välillä ihmeteltiin, kun "Jussi" ei ole nyt vastannu viestiin joka laitettiin hänelle 3 tuntia sitten

Veikkaisin, että jokaisella on alitajuisesti näissä tilanteissa ns. ennakko-odotuksia sitä toista kohtaan liian paljon liian varhain. Ainakin itsellä on ollut. Mitä voin saavuttaa hänen kanssaan, miten hän vastaa.. jne, jne, ja sitten jos vastausta ei kuulukaan, niin alkaa angstata, että onko mun kuvitelmat olleet ihan turhia? Mitä se ajattelee? Onko se jonkun toisen kanssa? Mielikuvitus.
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Tämä saattaisi olla myös Vitutusketju kamaa, mutta laitetaan tänne.

Hyvälle ystävälleni kävi elämässä melko kylmät, nainen pelasi pelinsä melko ovelasti.

Mies kävi duunissa, hoiti mukulat ja siivosi kotona. Sillä välin nainen opiskeli kahteen eri ammattiin. Sitten kun oli valmistuttu, nainen ilmoitti, että tämä suhde oli sitten tässä. Nainen ilmoitti ystävälleni, että on parempi että sinä muutat pois ja tuuppasi roskasäkissä vaatteet ja kitaran kainaloon. Sinne jäivät monen tonnin pesutornit ja kodinkoneet. 10 k auto myös, sillä eihän mukuloilta voi autoa viedä. Tässä vaiheessa astui vielä naisen toinen kuvioihin, joka taisikin muuttaa sinne viikon sisällä erosta.

Noh ystäväni ei ollut katkera, "hieman" vaan pettynyt, ettei elämä mennyt ihan suunnitellusti. Sittemmin meni naimisiin upean naisen kanssa, jonka kanssa elo sujui, mitä nyt ystäväni exä vähän väliä terrorisoi uutta suhdetta.

En nyt tiedä miten tätä juttua päättää, kun voisin kertoa ystävästäni vaikka mitä, mutta jätetään tässä vaiheessa tähän. Toivottavasti ei ole täynnä kirjoitusvirheitä, kun tällä kännykällä kirjoitan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mutta sitä minä tänne oikeastaan vaan tulin sanomaan, että tässä alla olevassa linkissä oleva pariskunta on mielestäni niin sekaisin, että voiko noilla olla syvää ja oikeaa itsetuntoa vai onko kaikki pelkkää toiseen takertumista. Ei helvata, yleensä en koskaan koe myötähäpeää mutta nyt on lähellä:

Nyt menee jo yli-imelän rajalle: Onko tässä tv-häiden historian rakastunein pari? Siirappivaroitus, linkkiä katsoessa on hyvä olla ämpäri vieressä!

Melko kovaa settiä joo. Katsoin pätkän kokonaan enkä oksentanut. Siinä on kyllä pariskunta sekaisin onnesta ja rakkaudesta. Eihän siinä mitään pahaa sinänsä ole. Jotenkin aika söpöä tällaisen vanhemman äijän silmin katsottuna. Varsinkin tuo neitonen liitelee jossakin sellaisissa sfääreissä, jonne harva edes pääsee. Toivotan heille onnellista elämää.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
No, itse olen kyllä saanut ystävänä sivusta seurata kun naisen tunteilla on sangen brutaalisti leikitty ja, kyllä, olen myöskin nähnyt sukupuolet päinvastaisessakin roolissa. Olisiko niin ettei kumpikaan sukupuoli koostu pyhimyksistä vaan ihan kaikenlaisista ihmisistä, joista joiltakin voi odottaa hyvää ja joiltakin ei? En oikein tajua tätä mustavalkoista ajattelua, kun on täysin itsestäänselvää että ihmiskunta on aika kirjavaa sukupuolesta, sukupuolisesta suuntautumisesta, rodusta, ideologiasta, uskonnosta etc. etc. riippumatta. On sellaisia ihmisiä, miehiä ja naisia, joihin voi luottaa ja on sellaisia ihmisiä, miehiä ja naisia, joihin luottaminen on pirullisen tuskallinen virhe. Eipä tässä taida kummallakaan sukupuolella olla varaa ottaa itselleen kärsivän marttyyrin kruunua.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Varsinkin tuo mutin viesti edeltä sai lievästi hymyilyttämään. Voin kuvitella jengin ympärillä nyökyttelemään huoltoaseman kahvion nurkkauksessa, kun muti puhuu kokemuksella, miten pahoja naiset ovat.

Emäntä ei varmaan päästä huoltoasemalle puhumaan paskaa. Siis olen vakituisessa parisuhteessa, mutta kyllä silti nuo naisten jutut välillä vituttaa.

Sellainen pointti että naisilla tuntuu olevan se piste X, jonne on päästävä. Olkoon se sitten vaikkapa kolme muksua, omakotitalo ja koira. Tuon jutun arvoa ei tietenkään vähennä se että jokaisella muksulla on eri isä, omakotitalo on uusimman (juopon) miehen perimä, lainaa on niin helvetisti eikä kummallakaan ole töitä.

Eikä näillä "avautumisilla" ole mitään tekemistä nykyisen parisuhteeni kanssa, se voi ihan hyvin.

Mutta sivusta joutunut paria "tarinaa" seuraamaan.

Voisiko muuten olla että miehillä pettämis-taipumus johtuu "luonnosta" eli siementen levittämisestä, naisilla sitten taas siitä että on kahta eri tyyppiä miehiä, niitä turvallisia ja sitten niitä "gigoloita", "luonto" laittaa naisen etsimään miehen joka takaa turvallisen ympäristön mutta sama "luonto" laittaa naisen lisääntymään myös sellaisen miehen kanssa jolla saattaa olla paremmat edellytykset jatkaa sukuaan.

Moneen asiaan on löydettävissä loogisella päättelyllä ja ihan ajattelemalla järkevä selitys.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
No, itse olen kyllä saanut ystävänä sivusta seurata kun naisen tunteilla on sangen brutaalisti leikitty ja, kyllä, olen myöskin nähnyt sukupuolet päinvastaisessakin roolissa. Olisiko niin ettei kumpikaan sukupuoli koostu pyhimyksistä vaan ihan kaikenlaisista ihmisistä, joista joiltakin voi odottaa hyvää ja joiltakin ei?

Näinhän se toki on mutta lienee ymmärrettävää, että miehiä vituttaa naisten käytös enemmän kuin miesten, noin yleensä. Tottahan se on, että kun ukkomiehet pääsevät työreissuun niin kyllä siellä peitto heiluu, mitä korkeampi dirikka niin sen varmemmin.

Ja perinteisesti pidetään, että miehet pettävät mutta tapahtuuhan sitä toiseenkin suuntaan poikaystävän jopa nukkuessa viereisessä huoneessa!

Parisuhteet tässä se mielenkiintoisin kuvio onkin, mitä tehdä sitten kun on lapset, koira, talo ja pari autoa. Toisille se riittää, toiset tajuavat, että eivät ole ehtineet "elää" lainkaan. Tai sitten on muuten vain mukava vaihdella petikumppania.

Kuten eräs tuttavani joskus kiteytti: "Ei kukaan jaksa panna samaa naista vuodesta toiseen". Valintojen maailma.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Naisethan nauttivat siitä, jos miehet alkavat kinastelemaan heidän suosiostaan ja puhumattakaan siitä, että lihakset alkavat puhua. Toki jälkikäteen väitetään väkivaltaa lapselliseksi, mutta todellisuudessa pikkarit on kostuneet välittömästi, kun ukkomachot ovat alkaneet voimiaan mitellä. Itsehän en painisi yhdenkään naisen vuoksi sekuntiakaan, pitäköön hyvänään, jos niin paljon haluaa.
Heh heh, sulla taitaa olla yhtä paljon kokemusta naisista kuin jutuissasi on realismia.
 

Jeffrey

Jäsen
"sinällään ihan asiaa"

Ethän sinä mitenkään väärässä ole, mutta aika helvetin vaikeaksi ja jopa vaaralliseksi menee elämä jos stereotypioita ei tee, ja niitä käsityksiä noudata.

Täysin totta on, että nämä stereotypiat eivät koske absoluuttisesti jokaista ihmistä. On kuitenkin lähes itsestään selvää, että nämä samaiset yleistykset koskee suurta osaa ihmisistä. Se koskeeko se 10 vai 60 prosenttia on sinällään epärelevanttia, koska on kuitenkin itsestään selvää että näihin ihmisiin törmää.

Ihmisrodun yksilöt ovat luoneet erilaisia stereotypioita aikojen alusta asti, ja ne ovat auttaneet pitämään lajiamme hengissä. Näitä yleistyksiä ovat voineet olla niinkin arkiset asiat kuin, että: pilkullisia sieniä ei kannata koskea, todella isoa harmaansävyistä suurihampaista otusta ei kannata lähestyä yöaikaan tai vaikkapa, että ei saa jättää nuotiota vartioimatta. Eli toisinsanoen on luotu riskianalyysiä riskeistä, niiden todennäköisyydestä ja toimittu sen mukaan.

Keskiajalla stereotypioita taas luotiin esimerkiksi suosittelemalla, että yöaikaan ei saisi mennä metsään. Tuskinpa silloin kukaan sanoi, että hei noi on kauheita stereotypioita, ei kaikki metsäläiset ryöstä, raiskaa ja tapa.

Nykyaikana kun suurimmat riskit ovat kaikonneet luodaan stereotypioita ja riskianalyysejä enemmän turhanpäiväisistä jutuista. Tosin edelleen ihmisryhmiä tosiaan kohdellaan stereotypioiden ohjaamana. Esimerkiksi mummoja autetaan kauppakassien kanssa, vaikka mistä sitä tietää jaksaisiko mummo kassinsa itsekin kantaa.

Kun varsinaiset hengenvaarat eivät ole enää niin arkisia, stereotypisoidaan asioita helpottaakseen omaa arkielämää. Se stereotypia voi minun puolestani aivan hyvin olla vaikkapa että: en mene juopon viereen sporassa koska haisee, väistän pimeällä kujalla tummaihoista/skinaria/liivijengiläistä tai että en halua olla tekemisissä naisen kanssa josta ilmenee tällaisia asioita.

Minun nähdäkseni valtaosa naisista on samanlaisia, tai ainakin ikä ja tyyppi -ryhmittäin käyttäytyminen vaihtelee vain vähän. Minun silmääni kysymys on enemmän siitä, mistä löytyisi nainen jonka hyvät puolet olisivat niin vahvat, että ne kumoaisivat sukupuolelle ominaisen käyttäytymisen negatiiviset vaikutukset.

Faktahan on se, että naisrotu on kovassa murroksessa tällähetkellä. Verrattain lyhyen aikavälin sisällä on tullut äänioikeutta, tasa-arvoa ja feministiliikettä jotka ovat vaikuttaneet voimakkaasti naisten minä ajatteluun. Naiset ovat kuitenkin kautta ihmisrodun historian tehnyt erilaisia töitä kuin miehet. On näkökulma kysymys onko miesten stressin sietokyky voimistunut vaiko naisten heikentynyt, mutta siinä tilanteessa tosiaan ollaan, että naiset kestävät heikommin stressiä. Tämä taas ei oikein pelaa yhteen nykypäivän naiskäsityksen: pitää olla vahva, itsenäinen ja tehdä oman elämän päätökset, kanssa. Kaikenkaikkiaan miehet ovat tottuneet tekemään nopeita, tärkeitä ja vaikeita päätöksiä koko ihmisrodun historian ajan.

On jopa monissa tutkimuksissa osoitettu, että perinteisemmän naisroolin naiset ovat elämässään tyytyväisempiä.

Tässä taas kun oma suhde rakoilee, olen tullut siihen tulokseen, että enää en ota suunnilleen samanikäistä tyttöystävää itselleni. Mielestäni tällöin ollaan liian tasa-arvoisia ja asioita menee sen takia vituiksi. Ikää itselläni on kohta 26 vuotta ja jos vielä seurustelemaan ryhdyn lienee nainen joko reippaanlaisesti vanhempi, tai nuorempi. Heitetään nyt vaikka 28-30 tai 18-23. Lisäksi naisten vapautta tulisi rajoittaa, minä hölmö en tajunnut sitä tässä nykyisessä suhteessani, jossa olin ensikertaa täysin vakavissani. Jos naiselle antaa liikaa vapauksia, alkaa se ajattelemaan, päättelemään ja päättämään itsenäisesti, jolloin asiat menee vituiksi. Kuten jo todettu, suurimmalle osalle naisista vastuun kantaminen ja päätösten tekeminen ei vain sovi. Kestäähän heistä monilla useampi tunti päättää edes siitä, minkälaisia vaatteita he laittaisivat tänään töihin päällensä. Mikäli naisille päätösvaltaa haluaa pakosta antaa, tulisi kysymyksen olla hyvin selkeä ja helppo, mielummin joko tai tyyppinen kysymys. Esimerkiksi tästä käy "hei kulta, syödäänkö tänään lihaa vai kanaa". Vastauksen perusteella mies sitten päättää minkälaista ruokaa kyseisestä pääraaka-aineesta valmistetaan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ethän sinä mitenkään väärässä ole, mutta aika helvetin vaikeaksi ja jopa vaaralliseksi menee elämä jos stereotypioita ei tee, ja niitä käsityksiä noudata.

No, väittäisin että empiria on paras ystävämme toisten ihmisten suhteen. Oma kokemukseni on ollut, että on hyvin vaikeata tehdä mielekkäitä ja informatiivisia yleistyksiä yksilöiden ryhmäjäsenyyksien perusteella. Monella voi toki olla toisenlaisia kokemuksia. Ja varmasti savanneilla käpyjen ja siementen keräämisen lomassa on ollut aika hyödyllistä pitää stereotypiat mielessä: jos siellä rehenikossa joku heilahtaa niin se ei välttämättä ole kaveri. Mutta missä määrin tämä sitten pätee menestymisessä nykyisessä yksilöllisessä, kosmopoliittisessa, ammatillisesti pitkälle sukupuolineutraalissa postindustrialistisessa sivilisaatiossamme? Väittäisin että järki ja empiria ovat nykyolosuhteissa menestyksen suhteen melko avainasemassa, kaikki kunnia käpyjen keräilylle ja keskiajalle. Ja kyllä varmaan, historian kulusta päätellen, järki ja empiria ovat ihan hyvin pärjänneet menneinäkin aikoina.

Tällä en mitenkään kiistä sitä, etteikö ole keskimääräisiä eroja ja etteivätkö ne näkyisi yksilöiden tasolla, mutta tästä ennakkotiedosta saatava hyöty on aika pieni verrattuna siihen miten suora kokemus tuo ymmärrystä ja tietoa jostakin yksilöstä ja hänen yksilöllisistä piirteistään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Parisuhteet tässä se mielenkiintoisin kuvio onkin, mitä tehdä sitten kun on lapset, koira, talo ja pari autoa. Toisille se riittää, toiset tajuavat, että eivät ole ehtineet "elää" lainkaan. Tai sitten on muuten vain mukava vaihdella petikumppania.
Alle vuosi sitten elämäni liepeillä oli sellainen tilanne, jossa hyvään ammattiin opiskeleva kauniin ja suloisen sekä kiltinnäköinen noin kaksivitonen sinkkunainen kutsui aina välillä erään naimisissa olevan miehen panemaan häntä. Se mies sai esimerkiksi keskiyöllä teskstarin, hiipi vaimonsa vierestä ja heidän lapsien huoneen ohi heidän omakotitalostaan ulos ja lähti panemaan sitä naista. Palasi sitten esimerkiksi tunnin päästä takaisin. Jostakin syystä tuo nainen kertoi näistä avoimesti minulle, kun monenlaistahan olen tällä rintamalla nähnyt enkä häntä tuominnut, en tosin tsempannutkaan.

Joskus se nainen olisi halunnut panna minun kanssa vaan minä en häntä ikinä alkanut panna. Arvelen, että aika moni olisi sitä pannut, koska ulkoisesti hän oli aivan A-luokkaa. Arvasin joskus hänen luotaan lähtiessäni, että varmaan tekstaa lähtöni jälkeen sille naimisissa olevalle, kun silmistä näkee, että nyt on kiimaa. Siitä sitten joskus juteltiin, tuo nainen oli tosiaan minun lähtöni jälkeen "tilannut" sen miehen luokseen ja siinä sitten oli samaan aikaan katsellut pornoa, ottanut mieheltä suihin ja pannut samalla itseään dildolla perseeseen. Kai se on sitten "siistiä" moinen touhu, sille perheellisellekin. Eipä kyllä yhtään harmittanut, että vahingossa esilämmitin naisen ja joku naimisissa oleva kävi sitä sitten samana iltana panemassa. Pelkät pillut ja panemiset on niin nähty.

Tuttavuuteni tuohon naiseen ei kestänyt kuukauttakaan, lähin meneen.
 

Jeffrey

Jäsen
No, väittäisin että empiria on paras ystävämme toisten ihmisten suhteen.

Tässähän olet jällein täsmällisesti oikeassa. Tosiaan se, että tulee toisten ihmisten kanssa toimeen, on "kaikkienkaveri" ja tiimipelaaja vie tässä yhteiskunnassa erittäin pitkälle, miten tällaisia ominaisuuksia voisi kehittää ilman empirisiä kokemuksia? On kuitenkin taas toinen asia, että viekä empiria parisuhteessa pitkälle. Nähdäkseni se ei riitä, ja ennen sitä on useampia hyviä argumentteja jotka johtavat parempaan lopputulokseen.

Se on erittäin valitettavaa, mutta minä olen viimevuosina ankkuroitunut vahvasti siihen uskoon, että ainakaan miehen ja naisen välisessä parisuhteessa, ainakaan mies ei voi olla täysin oma itsensä, eikä voi käyttäytyä niinkuin haluaisi. Tämänhän pitäisi olla itsestään selvää! Toisinsanoen parisuhde tulisi nähdä jonkinasteisena tutkimuksena tai pelinä, jossa tiettyyn ongelmaan on useita erilaisia ratkaisumenetelmiä, jotka tuovat erilaisen outputin.

Parisuhteessa, tai muussa yhteisössä toimiessa tulisi olla jokaiselle itsestään selvää, että aina ei voi käyttäytyä niinkuin haluaisi tai edes oman persoonan mukaisella tavalla. Tätä käyttäytymistä ohjaa vahvasti stereotypiset käsitykset impirisistä oikeista ja vääristä käyttäytymismalleista erilaisissa kulttuureissa ja alakulttuureissa.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
.. ja siinä sitten oli samaan aikaan katsellut pornoa, ottanut mieheltä suihin ja pannut samalla itseään dildolla perseeseen. Kai se on sitten "siistiä" moinen touhu, sille perheellisellekin.

Voi jumalauta, että alkoi naurattaa tämä mielikuva. :DD Ikävää toki moraalisessa mielessä jannun perheelle, mutta silti.

Ja Jeffreylta hyvä kirjoitus tuossa aiemmin, siis se pitkä, jota olisi vähän voinut ehkä tiivistää.
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tässä taas kun oma suhde rakoilee, olen tullut siihen tulokseen, että enää en ota suunnilleen samanikäistä tyttöystävää itselleni. Mielestäni tällöin ollaan liian tasa-arvoisia ja asioita menee sen takia vituiksi. Ikää itselläni on kohta 26 vuotta ja jos vielä seurustelemaan ryhdyn lienee nainen joko reippaanlaisesti vanhempi, tai nuorempi. Heitetään nyt vaikka 28-30 tai 18-23. Lisäksi naisten vapautta tulisi rajoittaa, minä hölmö en tajunnut sitä tässä nykyisessä suhteessani, jossa olin ensikertaa täysin vakavissani. Jos naiselle antaa liikaa vapauksia, alkaa se ajattelemaan, päättelemään ja päättämään itsenäisesti, jolloin asiat menee vituiksi. Kuten jo todettu, suurimmalle osalle naisista vastuun kantaminen ja päätösten tekeminen ei vain sovi. Kestäähän heistä monilla useampi tunti päättää edes siitä, minkälaisia vaatteita he laittaisivat tänään töihin päällensä. Mikäli naisille päätösvaltaa haluaa pakosta antaa, tulisi kysymyksen olla hyvin selkeä ja helppo, mielummin joko tai tyyppinen kysymys. Esimerkiksi tästä käy "hei kulta, syödäänkö tänään lihaa vai kanaa". Vastauksen perusteella mies sitten päättää minkälaista ruokaa kyseisestä pääraaka-aineesta valmistetaan.
Tämä on ehkä hauskinta, mitä olen JA:ssa lukenut pitkään aikaan, oikea klassikko. Luulen, että tämä on trollaus, pakko olla. Sitäkin suurkuhupaisampaa, jos Jeffrey 25-vee onkin tosissaan.

Meillä mies saa päättää syödäänkö tänään lihaa vai kanaa vai peräti kasviksia jo ihan senkin takia, että hän kokkaa meillä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Metrossa törmäsin vanhaan panoon lähes kymmenen vuoden takaa. Silmiin kyllä katsottiin toisiamme, mutta kumpikaan ei moikannut. Muutamankin kerran nähtiin silloin joskus, ja kerran sitten kännipäissäni taisin paneskella vähän rajummin ja sehän se jäi viimeiseksi kerraksi kun nähtiin. Heh. Vieläkin huvittaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on ehkä hauskinta, mitä olen JA:ssa lukenut pitkään aikaan, oikea klassikko. Luulen, että tämä on trollaus, pakko olla. Sitäkin suurkuhupaisampaa, jos Jeffrey 25-vee onkin tosissaan.

Jos nyt puhutaan tästä ikäero-asiasta, niin kyseessähän on tosiasia. Puhutaan siis stereotypioin, pointin esiintuomiseksi. Jeffrey jo avasikin, miksi sterotypiat on hyviä pointteja vaikkapa keskustelussa.

Jokaiselle pari-kolmekymppiselle tekisi todella hyvää sen itsensä ikäisten kanssa peuhailujen jälkeen olla jonkin aikaa itseään reilusti (yli 5 v.) naisen kyydissä, mahdollisesti jonkun yh:n. Siinä yhdistyy kahden ihmisen tarpeet mainiosti. Parikymppisellä kaverilla on yleensä aika kova näyttämisen halu, melko vähän kokemusta ja jossain määrin kaikilla on vääristynyt käsitys itsestään kovana panomiehenä, koska jaksaa nuoruuden innolla jyystää 3 kertaa vuorokaudessa ja on päässyt kestävyys-asioissa siitä teinivuosien ongelmasta, että pitää oikeasti kelata jotain rahahuolia, omaa mutsia tai miettiä sukupuolitaudin saamista että kestää sen tarvittavan vartin jonka jälkeen oman (väärän) käsityksen mukaan naisen olisi jo tarkoitus saada, koska itse on käynyt omia tulvaportteja kutittelemassa jo pari kertaa. Jälkikäteen sitten tietysti kysytään "tulitsä?" ja vastaukseksi tulee sellanen "njoo...melkein" ja käsi lasketaan hellästi käsivaren päälle ja joskus vielä nöyryytetään sanoilla "ei se mitään". Vähän sama mikä miehillä on edessä joskus viisikymppisenä kun stressi, viina ja rööki on vienyt pintaverenkierron siihen pisteeseen että sitä munaa pitää oikeasti herätellä hakkaamalla sitä nyrkillä.

No jokatapauksessa sellainen kolmikymppinen tai joka tapauksessa itseään kokeneempi nainen voi opettaa nuorelle miehelle paljonkin, esimerkiksi "the art of muff divingin" ja sen tärkeimmän läksyn, että jokainen mimmi ei lämpene samoista asioista kuin toinen mimmi, hyvin harvoin siitä mikä itsensä mielestä lämmittää ja oikeasti naisen kuunteleminen ja "kuunteleminen" on avain isoon onneen eli "isoon onneen". Jos et tiedä miksi käytin edellisessä lauseessa lainausmerkkejä olet ihan oikeassa ketjussa. Jokatapauksessa tarjolla on siis kokemus siitä että on kovakin kolli ja hyvällä pelisilmällä varustettu nainen kasvattaakin tuon kollin itsetuntoa aika pitkälle.

Nainen taas saa samalla tapaa hyvää näissä nuorempi mies-vanhempi nainen suhteissa. Takana on yleensä jonkinlaisia pettymyksiä parisuhteissa, ehkä joku hylkääminen, "me kasvettiin eroon"-suhde ja helvetin usein joku vitun pelle on niitä kyykyttänyt pitemmän aikaa suhteessa. Sitten siinä saa samalla korjaavan kokemuksen parisuhteesta, että hommat voi vielä onnistuakin. Saa sitä fiilistä että ei pelkästään kelpaa jollekin nuorelle dexterille panonukeksi, vaan otetaan jopa mieluusti vastaan ja saa vielä olla se vievä osapuoli tuossa tangossa.

No toisille tangot tulee sitten tankotanssikurssilla vastaan, kun nuo suhteet päättyvät. Nainen sitten tekee johtopäätöksen jaksaako olla elinikäisessä koulutussuhteessa, eli myös miehensä äiti ja mies rupeaa miettimään, että josko sittenkin kuitenkin olisi kiva olla mies ja tietää enemmän kuin nainen.
Lue viimeinen rivi uudestaan.

Kyseessä on nimittäin todella olennainen asia mieheydessä ja naiseudessa. Fakta: Jokainen nainen haluaa mieheltä turvallisuutta ja jokainen mies haluaa olla alfauros. Siis kärjistettynä tietysti.

No helpoiten asia hoituu kalenteri-iän tiimoilta. Jos nyt otetaan miehet ja naiset vertailuun ikäryhmän perusteella:
18-20 v. Naiset ja miehet ulkoisesti huipputikissä, miehet ei tiedä mistään mitään, ihan kakaroita itsekin, miehillä sukupuolivietti huipussaan muttei taitoa ja tietoa yhtään, naiset alkavat tietää mistä itse tykkäävät, molemmilla koulut kesken ja elämäntavoitteet on "tässä ja nyt"
20-25 v. Molemmat sukupuolet ulkoisesti edelleen huipputikissä, naiset ovat itsevarmoja ja itsetietoisia, molemmat usein työelämässä ja työurat aluillaan, monia naisia kiinnostaa jo perhe, suurinta osaa miehistä perse
25-30 v. Naiset alkavat jo lähempänä kolmea kymppiä kriisiytyä ja omasta mielestään rupsahtaa ja kaksikymppiseen verrattuna niin tietysti onkin, tässä miehet polkee paikallaan, suurta osaa naisia kiinnostaa perhe, niin kiinnostaa montaa miestäkin, työelämät jo vauhdissa, osa aloittaa parisuhteissa jo sitä toista kierrosta
30-35 v. Naiset ovat stabiileja, itsetietoisia ja tavoitteet hanskassa, kroppa ei missään nimessä vielä vainaa ja seksuaalinen huippu lähestymässä, miehet karismatisoituu, rauhoittuu lopullisesti ja alkavat olla ns. vakavasti otettavaa seuraa.
35-50 Ei niin suuria eroja, etteikö reilutkin ikäerot toimisi
50-65 Jos tässä vaiheessa ei parisuhteet ole onnistunut, niin tuskin kyse on ikäeroista

Eli tuossa referenssiä siihen miksi kuitenkin loppujen lopuksi siinä vaiheessa kun pesänrakennushommia oikeasti mietitään olisi se paras yhdistelmä nuorempi nainen-vanhempi mies. Jonkinlaisena faktana voi sanoa, että naiset ovat aina miestä jonkin verran kypsempiä.

Eli jos nyt miettii sitä, mitä nainen haluaa mieheltä ja mitä mies haluaa naiselta, niin se toivomuslista on tietysti loputon, mutta sieltä löytyy näiden ulkonäkökriteerien ja luonteenpiirteiden lisäksi tiettyjä juttuja. Ja muistutan, että kyseessä on sterotypiaa, kärjistelyä ja yleistystä.

Eli nainen haluaa mieheltä turvallisuutta ja vakautta eli luotettavan miehen, joka ei petä, joka ei dokaa liikaa, jolla on työ ja oma elämä hanskassa. Mys ulkonäköjutuissa näillä asioilla on väliä, vaikka nainen rakastuukin renttuihin sen jonkin vaaran tuoksun takia, niin silti paskalle ei saa haista, hiusten, ihon ja kledjujen pitää olla puhtaita. Joskus jossain komediasarjassa oli jokseenkin toteen perustuva juttu siitä, miten joku mimmi hääti baarissa epätoivotut äijät luotaan. Mimmi alkoi raapimaan itseään ja äijät kaikkosivat melko nopeasti, luullen että mimmillä on kirppuja tms.

Meitä ohjaa loppujen lopuksi aikalailla samat asiat parinvalinnassa kuin kaikkialla muuallakin: Geneettinen perimä, ympäristötekijät ja niiden periytyvä vaikutus, sekä se kulttuuri missä eletään.

Nainen siis haluaa lopulta miehen, johon voi luottaa että jos kaikki menee päin helvettiä, mies ei horju vaan pitää huolta. Tarkkailkaapas parisuhteessa olevat, miten te nukutte makuuhuoneessa, kumpi on lähempänä ovea? Kumpi on se, joka siinä minimalistisen pienessä mahdollisuudessa, että petoeläin syöksyy lemmenluolaanne raatelemaan pariutunutta urosta ja naarasta on ensimmäisenä puolustamassa? Nykypäivänä miehen taas pitää osata kaiken muun lisäksi osata puhua tunteistaan, hoitaa lapsia ja tehdä safkaa, mutta se nyt on aika pientä siihen verrattuna, että pitää oikeasti näyttää ennen sitä siltä että voi tarvittaessa tapella sapelihammastiikeriä vastaan.

Mies taas hakee naisesta varmaan melko puhtaasti aluksi silmillään sitä mikä itseään mielyttää seksuaalisesti, eli sen mukaan mihin haluaisi siirtää hepistään dna:ta. Eli periaatteessa kai ihan aluksi ihan kuka vain kenellä on pillu kelpaa, tosin onneksi tässä ei olla ihan eläimiä. Jossain oli muuten juttua siitä, että keskimäärin voi jakaa naiset kahteen ryhmään niin että elinolojen mukaan genetiikassa on niin, että pohjoisen pallonpuoliskon naisilla on keskimäärin isot rinnat sen vuoksi, että maidontuotanto olisi kylmissä oloissa turvatumpaa ja jälkeläiset selviää paremmin ja eteläisellä pallonpuoliskolla taas lantiot ja perse isoja, jotta lapset syntyy nopeammin ja infektioriskit vittumaisissa olosuhteissa (heh) on paljon pienemmät. No en tiedä kuinka paljon se ohjaa parin valintaa nyt kun geenit on vaihtunut useaan kertaan ja jos jokaiselta suomalaiselta juntilta kysyy, niin niiden akalla on liian iso perse ja liian pienet tissit. Jokatapauksessa jokainen varmasti hakee sitä parhaimman näköistä mihin omalla karismallaan pääsee, eikä ole mikään idiootti, siis että osaa tyyliin tsempata sinne sänkyyn asti että olisi ihan asiallinen tyyppi, lopultahan se selviää sitten myöhemmin, joskus jopa vuosien päästä että millainen tyyppi oikeasti on.

No sitten mitä siihen kulttuuriin tulee niin aiemmin joku totesikin, että me olemme äitien kasvattamia miehiä ainakin täällä suomessa, joten aika samoja ominaisuuksia sitä jostain syystä joko hakee tai sitten välttelee, vähän riippuen siitä minkälainen se oma äitikokemus on. Ja tätä nyt ei tarvitse freudilaisittain ajatella mitenkään insestin näkökulmasta, vaan parin valinnasta niiden naiseuden mallien mukaan, että oikeasti varmaan valtaosa miehistä hakee kuitenkin sellaista mimmiä, joka osaa tehdä ruokaa, pestä pyykkiä, hoitaa kotia, hoitaa muksuja jne. Tai jos ei valitse, niin on aika ihme koska käsittääkseni kaikki kotityöt pitää kuitenkin tehdä ja jos ei ole varaa palkata henkilökuntaa, niin ne on helpompi jakaa sellaisen kanssa joka niitä osaa ja jopa haluaa tehdä.

Eli lopulta nyt sitten siihen, mikä se toimiva yhdistelmä on. Niin sanotaanko, että 25-30v. nainen ja 30-35 mies on otollisin aika muodostaa toimiva parisuhde ja tehdä perhe. Siitä eteenpäinkin toimii, aikaisemmin ei välttämättä edes kiinnosta, mutta se henkinen kuilu ei oikein tuota isompi voi olla.

Ja minähän sen tiedän, en pelkästään hyvässä parisuhteessa olevana, vaan aika monta parisuhdetta tyrineenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös