Naisasiat

  • 7 489 615
  • 26 542

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Nyt on kova tilanne. Tosi hyvän ystävän exä ilmoitti kiinnostuksesta ja voin kyllä kertoa, että kiinnostus on molemminpuoleinen.
Lähtötiedot ovat nyt varsin suppeat.

Kv. moraalisäännöt sanovat (no, keksin ne itse kauan sitten) että sitten saa ystävän exään sekaantua, kun on kulunut se aika mitä he olivat yhdessä. Jos he olivat siis vuoden yhdessä, niin vuoden päästä erosta saa ystävä kokeilla miten hänellä onnistuisi.

Näin ollen esim 20-30 vuoden suhde jos on taustalla, niin se on jokseenkin sarjassa ystävä ei koske ikinä.

Tietenkin jos ystävä edelleen kaipaa exäänsä kovasti, niin olisi ikävää jos ystävänsä tuon suuren rakkauden kanssa alkaisi suhteeseen.

Voi olla niinkin, että ystävä suorastaan inhoaa exäänsä ja sanoisi, että siitä vaan, en tosin suosittele, koska se on hullu kusipää. Katsoisi vaan säälien sinua.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Joo, en ehkä noin suoraan viitsi ihan kysyä koska se voisi tulla vähän liian puskista, mutta laitoin äsken viestiä ihan arkisista opiskeluasioista ja koitan saada jonkinlaista luontevaa keskustelua aikaiseksi. Katsotaan miten menee.
Ja jos hän aikanaan minusta kiinnostui, niin sehän ei ole voinut tapahtua viestien perusteella, koska hän aloitti oma-aloitteisesti viestittelyn sen kurssin jälkeen. Eli siellä kurssilla se "vaikutus" on tullut, jos on ylipäätään jossain tullut.
Täällä on tullut monia hyviä vastauksia, mutta pakko itsekin kannustaa etenemään. Asiaa on turha pyöritellä tai odotella sopivaa viestiä, johon ns. tällä turvallisesti vastapalloon. Te olette tunteneet jo pitemmän aikaa, eikä sinun tarvitse käydä mitään "kissa kiertää kuumaa puuroa" -leikkiä, sen olet jo omalla tavallaan tehnyt. Jos nainen on kiinnostunut, niin hän vastaa treffikutsuun myöntyvästi ja jos ei, niin suljit yhden tärkeän oven takanasi. Samalla seuraavalla kerralla treffikutsun lähettäminen on hieman helpompaa.

Pahinta mitä tästä voi sinulle seurata on turha jossittelu, joka pahimmassa tapauksessa valuu kesäaktiviteettien päälle. Tuskin haluat miettiä miksi tyttö vastaa viesteihin viiveellä tai pohtia sitä haluatko treffailla jotain toista kun tämä nainen on edelleen mielessä. Pahimmassa tapauksessa tämä nousee pöydälle myöhemmin, kun nainen tokaisee jossain opiskelijariennoissa pienessä humalassa, että kiinnostunut oli mutta sitten kesätöissä ensimmäisen työvuoron jälkeen Veetimatias pyysi ulos ja nyt hän seurustelee.

Pyytämällä ulos annat positiivisen signaalin itsestäsi ja vaikka se ei johtaisi mihinkään, niin jätät varmasti paremman kuvan itsestäsi jatkoa ajatellen. Jos kiinnostus on molemmin puolista, niin se johtaa johonkin ja jos ei, niin sitten voit jatkaa eteenpäin.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kiitos vastauksistanne!

Päätin nyt tehdä sillä tavalla, kun menemme mahdollisesti samaan tenttiin ensi viikolla. Niin lähetän hänelle viestiä, että kiinnostaisiko häntä lähteä sen jälkeen kanssani syömään? Kuulostaako hyvältä?

Tosiaan, tämä paikallaan soutaminen ja huopaaminen saa kyllä riittää. Hiljalleen eteneminen on minulle OK, mutta nythän ei ole kyse siitäkään. Voi olla että kiinnostus on jo hiipunut kohtaani mitä vähän pelkään, mutta nyt aion ottaa seuraavan askeleen, meni sitten syteen tai saveen. Jos tästä jotain vielä tulee, niin ette arvaakaan kuinka kiitollinen tälle palstayhteisölle olen.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Kiitos vastauksistanne!

Päätin nyt tehdä sillä tavalla, kun menemme mahdollisesti samaan tenttiin ensi viikolla. Niin lähetän hänelle viestiä, että kiinnostaisiko häntä lähteä sen jälkeen kanssani syömään? Kuulostaako hyvältä?

Tosiaan, tämä paikallaan soutaminen ja huopaaminen saa kyllä riittää. Hiljalleen eteneminen on minulle OK, mutta nythän ei ole kyse siitäkään. Voi olla että kiinnostus on jo hiipunut kohtaani mitä vähän pelkään, mutta nyt aion ottaa seuraavan askeleen, meni sitten syteen tai saveen. Jos tästä jotain vielä tulee, niin ette arvaakaan kuinka kiitollinen tälle palstayhteisölle olen.
Kuulostaa hyvältä. Ei kannata murehtia kiinnostuksen hiipumista, se on asia johon et voi vaikuttaa ja jos kyseessä on elämäsi kannata merkittävä ihminen, niin asiat kyllä yleensä järjestyvät.

Oppirahoja on varmasti maksanut jokainen palstaveli jossain vaiheessa tai tulee maksamaan. Itselläkin on t-paita muistona näistä peleistä, eikä se maailma koskaan pyörinyt valitettavasti sillä tavalla kuin omassa päässäni pyörittelin.

Vaikutat fiksulta kaverilta ja olet monissa pohdinnoissasi oikeilla jäljillä. Hyvin se menee! Kävi miten kävi, sen hiffaa sitten myöhemmin. Loppuun lainaus kanadalaiselta alan legendalta palstan hengessä.

Wayne Gretzky sanoi:

You miss 100% of the shots you don't take.
 

Sj991

Jäsen
Kiitos vastauksistanne!

Päätin nyt tehdä sillä tavalla, kun menemme mahdollisesti samaan tenttiin ensi viikolla. Niin lähetän hänelle viestiä, että kiinnostaisiko häntä lähteä sen jälkeen kanssani syömään? Kuulostaako hyvältä?

Tosiaan, tämä paikallaan soutaminen ja huopaaminen saa kyllä riittää. Hiljalleen eteneminen on minulle OK, mutta nythän ei ole kyse siitäkään. Voi olla että kiinnostus on jo hiipunut kohtaani mitä vähän pelkään, mutta nyt aion ottaa seuraavan askeleen, meni sitten syteen tai saveen. Jos tästä jotain vielä tulee, niin ette arvaakaan kuinka kiitollinen tälle palstayhteisölle olen.
Juuri näin! Älä huoli liikaa miten käy. Enkä usko että ihan vielä kiinnostus olisi laskenut ihan hyvältä paikalta pääset laukomaan.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Vaikutat fiksulta kaverilta ja olet monissa pohdinnoissasi oikeilla jäljillä. Hyvin se menee! Kävi miten kävi, sen hiffaa sitten myöhemmin. Loppuun lainaus kanadalaiselta alan legendalta palstan hengessä.
Kiitos!

Joo, tuo Veetimatias-skenaario on sellainen mitä en missään nimessä halua joutua jossittelemaan, vaikka se melkoinen worst case scenario onkin. Niinhän se on, jääkiekossakin vituttaa eniten ne tappiot, joissa olisi ollut sauma voittoon mutta peli ryssitään aivan omaa huolimattomuutta. Sitten jos vastustaja on vain parempi niin helpompi sulattaa.

@Sj991 Joo, katsotaan. Hänhän teki ensimmäisen liikkeen joka sai minut loppujen lopuksi hänestä kiinnostumaan, ilman sitä ei välttämättä olisi niin käynyt. Nyt on minun vuoroni tehdä sama, kenties siitä se juuri on kiinni tai sitten ei. Mistäpäs sitä tietää.
 

Sj991

Jäsen
Olen vähän eri mieltä. Mielestäni on useimmiten hyvä veto ilmaista, että nyt on itsellä kiinnostus herännyt (tietenkin oikealla tavalla). Toisen on siinä kohtaa "pakko" paljastaa korttinsa, minkä jälkeen voidaan joko jatkaa rennosti kavereina tai lähteä treffeille tietäen, että kiinnostus on molemminpuoleista.

Yleensä ihmiset ovat otettuja siitä, että jollain on heitä kohtaan romanttisia tunteita. Silloin saattaa jopa ne omatkin tunteet vahvistua, kun tietää, että on tosi kyseessä. Treffeillekin on kivempi lähteä, kun ensimmäinen aita on jo ylitetty.

Siitä olen samaa mieltä, että kannattaa toimia heti eikä syssymmällä. Eikä siihen ole minun nähdäkseni mitään yhtä oikeaa tapaa, vaan tärkeintä on se, että laittaa asioita liikkeelle. Tässäkin moni miettii liikaa, että mikä on se smoothein lähestymistapa. Sitten ei tehdä mitään, kun face-to-face -treffipyyntö on liian jännä paikka. Yhtä hyvin voi laittaa perinteisen tekstarin eikä siinä ole mitään noloa.
Steril kerkesikin tekemään jo päätöksen, mutta piti vielä tähän tarttua kun on ihan mielenkiintoinen asia.

Joo olen sinänsä ihan samaa mieltä ja tuo sinun lähestymistapasi menee mielestäni sen verran lähelle omaani ettei tässä nyt sinänsä ole edes erimiellisyyttä. Mutta kuitenkin väitän, että se riippuu tytöstä ja tilanteesta kumpi toimii paremmin.
Väitän että jos ihmisiltä kysyy haluaisivatko he kuulla samantien, että onko toinen kiinnostunut suurinosa vastaisi, että joo. Mutta väitän että monessa tapauksessa he olisivatkin lopulta vähemmän kiinnostuneita siitä henkilöstä, joka kertoisi kiinnostuksesta tai tunteista suoraan. Ihmiset kun tuppaavat olemaan kaikista kiinnostuneimpia niistä asioista tai ihmisistä, jotka he kykynevät saamaan itselleen. Ei niistä jotka he ovat jo saaneet. Eli siis mielestäni liika varmuus tappaa tutustumisvaiheessa sitä jännitystä.

Tämä nyt tälläisenä hiusten halkomisena.
 

Spire

Jäsen
Nyt on kova tilanne. Tosi hyvän ystävän exä ilmoitti kiinnostuksesta ja voin kyllä kertoa, että kiinnostus on molemminpuoleinen.
Millaisissa väleissä ystäväsi ja hänen exänsä ovat? Noissa jutuissa voi polttaa näppinsä pahasti, siitä huolimatta että aikuiset ihmiset ovat vapaita tekemään itse päätöksiä siitä keiden kanssa seurustelevat ja harrastavat seksiä.
 

BaronFIN

Jäsen
Tämä meni marssijärjestyksenä täysin oikein! Arvostan!

Oma kuvio menikin juuri päin vastoin missä perheystävä teki liikkeensä ja loppu onkin palstahistoriaa. Toki toinen teki itsestään myös saatavilla olevan, mutta en arvosta enkä tule koskaan arvostamaan.

Bros before hoes!

Yleisesti ottaen (teen nyt yleistyksen): on ilmeisen yleistä, että naiset hyppäävät suhteesta suoraan toiseen? Oma kuvio ei lähipiirissäni ole mitenkään ainutlaatuinen, vaan suhteeseen tympääntynyt nainen on saanut uuden ihailijan ja sitten vuosikymmenet ei enää paina mitään. Minulle kyllä vuodatettiin etukäteen vuosia, että vaihtaisin aikanaan nuorempaan, mutta aika karusti se mono heilahti toisin päin.

Nyt tässä vieressä katsonut tuota uutta vapautta ja jos puoliso olisi panostanut yhteiseen parisuhdeaikaan edes kolmanneksen siitä mitä nyt investoi tuohon uuteen ihmeellisyyteen, niin ei tässä olisi koskaan mitään ongelmia ollutkaan.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Oukkidoukki.

Kysyin tältä naiselta suoralla viestillä kävisikö yhdessä syöminen jos osutaan kampukselle samaan aikaan. Hän vastasi myöntävästi ja ehdotti paikaksi yliopistoruokalaa. Mitä mieltä? En siis tarkoittanut ensisijaisesti kyllä siellä syömistä mutta ainakaan vastaus ei ollut kieltävä. Varmaan kannattaisi vastata että käy hyvin ja suostua syömään sitten siellä?

Ehkä tässä vielä on realistiset saumat tämä peli klaarata...
 

Jeffrey

Jäsen
Kiitoksia kaikille! Kysyin ystävältä, että mitäs meinaa. Tuumas vaan että antaa mennä.

Mieti nyt kerran vielä, kuinka tärkeä kaveri sinulle on. Ei se nyt olisi ensimmäinen kerta kun tällaiseen kysymykseen vastattaisiin myöntävästi, joka ei kuitenkaan ihan vastaisi niitä todellisia tuntoja. Jos onnistutte naisen kanssa, niin myös hän saattaa tulevaisuudessa olla se joka alkaa rajoittamaan tämän eksänsä kanssa asiointia.

Yleisesti ottaen (teen nyt yleistyksen): on ilmeisen yleistä, että naiset hyppäävät suhteesta suoraan toiseen? Oma kuvio ei lähipiirissäni ole mitenkään ainutlaatuinen, vaan suhteeseen tympääntynyt nainen on saanut uuden ihailijan ja sitten vuosikymmenet ei enää paina mitään. Minulle kyllä vuodatettiin etukäteen vuosia, että vaihtaisin aikanaan nuorempaan, mutta aika karusti se mono heilahti toisin päin.

Nyt tässä vieressä katsonut tuota uutta vapautta ja jos puoliso olisi panostanut yhteiseen parisuhdeaikaan edes kolmanneksen siitä mitä nyt investoi tuohon uuteen ihmeellisyyteen, niin ei tässä olisi koskaan mitään ongelmia ollutkaan.

Näinhän se klassisesti menee. Nainen tekee sen eropäätöksensä jo huomattavasti ennen eroa, jolloin alkaa valmistautumaan siihen eroon jonka sitten toteuttaa kun on haluamansa palikat saanut haluamaansa asentoon jotta haluamansa kaltaisen eron saa. Tässä mielessä miesten spontaanimpi eroprosessi on inhimillisempi, joskin sitten mieheen pätenee yleisemmin "routa porsaan kotiin ajaa" yleiskäsitys.
 

Jeffrey

Jäsen
Oukkidoukki.

Kysyin tältä naiselta suoralla viestillä kävisikö yhdessä syöminen jos osutaan kampukselle samaan aikaan. Hän vastasi myöntävästi ja ehdotti paikaksi yliopistoruokalaa. Mitä mieltä? En siis tarkoittanut ensisijaisesti kyllä siellä syömistä mutta ainakaan vastaus ei ollut kieltävä. Varmaan kannattaisi vastata että käy hyvin ja suostua syömään sitten siellä?

Ehkä tässä vielä on realistiset saumat tämä peli klaarata...

Hienoa! Ei muuta kun yliopistoruokalaan mars! Pistä kuitenkin ennen sitä muutama ämpärillinen jäitä housuihin ja toinen hattuun. Tunnut olevan fiksu ja hyvin analyyttinen kaveri. Tällä vertauksella haen takaa sitä, että pyri kaikin keinoin olemaan rakentamatta minkäänlaisia ajatuskulkuja siitä miten yhteinen lounas tulisi etenemään. Kuten tiedetään, liika etukäteissuunnittelu tuottaa jäykän prosessin joka on herkkä muutoksille. Ihmissuhteissa taas ne muutokset tulevat eteen jatkuvalla syötöllä, toinen kysyykin jotain mihin ei ollut varautunut tai keskustelu kangertelee koska se ei menekkään siihen suuntaan mihin itse oli varautunut.

Eli rennosti vaan ja herkästi olemaan läsnä siinä hetkessä ja tilanteessa jonka te yhdessä jaatte. Sillä tavalla voi olla mahdollista päästä irti siitä kiusaantuneisuudesta ja kangertelusta, vaikka huonoimmassa tapauksessa se on niin teidän kanssakäymiseen sisäänrakennettua ettei se siitä muuksi muutu.

Tsemppiä palstaveli!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oukkidoukki.

Kysyin tältä naiselta suoralla viestillä kävisikö yhdessä syöminen jos osutaan kampukselle samaan aikaan. Hän vastasi myöntävästi ja ehdotti paikaksi yliopistoruokalaa. Mitä mieltä? En siis tarkoittanut ensisijaisesti kyllä siellä syömistä mutta ainakaan vastaus ei ollut kieltävä. Varmaan kannattaisi vastata että käy hyvin ja suostua syömään sitten siellä?

Ehkä tässä vielä on realistiset saumat tämä peli klaarata...
Mielestäni kannattaa vastata myöntävästi. Siellä voi sitten sopia jotain jatkoa, jos näyttää siltä.

Jos tunnet itsesi epävarmaksi niin kannattaa lohduttautua sillä, että toinen osapuoli voi olla myös epävarma.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Hienoa! Ei muuta kun yliopistoruokalaan mars! Pistä kuitenkin ennen sitä muutama ämpärillinen jäitä housuihin ja toinen hattuun. Tunnut olevan fiksu ja hyvin analyyttinen kaveri. Tällä vertauksella haen takaa sitä, että pyri kaikin keinoin olemaan rakentamatta minkäänlaisia ajatuskulkuja siitä miten yhteinen lounas tulisi etenemään. Kuten tiedetään, liika etukäteissuunnittelu tuottaa jäykän prosessin joka on herkkä muutoksille. Ihmissuhteissa taas ne muutokset tulevat eteen jatkuvalla syötöllä, toinen kysyykin jotain mihin ei ollut varautunut tai keskustelu kangertelee koska se ei menekkään siihen suuntaan mihin itse oli varautunut.

Eli rennosti vaan ja herkästi olemaan läsnä siinä hetkessä ja tilanteessa jonka te yhdessä jaatte. Sillä tavalla voi olla mahdollista päästä irti siitä kiusaantuneisuudesta ja kangertelusta, vaikka huonoimmassa tapauksessa se on niin teidän kanssakäymiseen sisäänrakennettua ettei se siitä muuksi muutu.

Tsemppiä palstaveli!
Kiitos paljon! Joo, täyttä asiaa puhut. Olen sen itsekin huomannut, että pystyn olemaan enemmän ns. rento oma itseni jos en ajattele tai yritä liikaa. Tietenkin kyllä vähän pitää valmistautua ettei ihan monttu auki ole, muttei liikaa kuitenkaan.

@Patarouva noinhan se on, ja kyllä pientä epävarmuutta oli havaittavissa toisenkin osapuolen kohdalla. Se siitä tilanteesta ehkä vaivaannuttavan juuri teki, pyrin jatkossa olemaan itse rennompi niin ehkä se voisi vapauttaa sitä kautta toistakin osapuolta.

EDIT: Ja vastasin siis jo takaisin, että käy hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysyin tältä naiselta suoralla viestillä kävisikö yhdessä syöminen jos osutaan kampukselle samaan aikaan. Hän vastasi myöntävästi ja ehdotti paikaksi yliopistoruokalaa. Mitä mieltä? En siis tarkoittanut ensisijaisesti kyllä siellä syömistä mutta ainakaan vastaus ei ollut kieltävä. Varmaan kannattaisi vastata että käy hyvin ja suostua syömään sitten siellä?
Kun ehdotti paikaksi yliopistoruokalaa, niin mahtoikohan ymmärtää sitä treffikutsuksi? Toki en tiedä minkälaisia paikkoja ne nykyään on, mutta tuskin kovin romanttisia ja yksityisyyskin vähissä kun siihen pelmahtaa muita samaan pöytään.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Kun ehdotti paikaksi yliopistoruokalaa, niin mahtoikohan ymmärtää sitä treffikutsuksi? Toki en tiedä minkälaisia paikkoja ne nykyään on, mutta tuskin kovin romanttisia ja yksityisyyskin vähissä kun siihen pelmahtaa muita samaan pöytään.
Täytyy kuitenkin muistaa, että tässä on kaksi ihmistä omine ajatuksineen ja toiveineen. Tämä paikka voi tarkoittaa oikeastaan ihan mitä vaan, eikä sitä kannata miettiä sen enempää. Ylempänäkin tuossa todettiin, että tuosta voi hakea jatkoja, kun homma paremmin aukenee. Eikä kumpikaan tipu vielä kovin korkealta, eli siinä mielessä paikka on hyvällä tavalla neutraali. Toki taktisesti kannattaa kyllä asemoida itsensä lähtökohtaisesti vähän hiljaisempaan paikkaan, ettei se joskus kauan sitten viimeksi nähty opiskelukaveri pelmahda ensimmäisen minuutin sisällä varastamaan ilmaa tilanteesta.

Jos on hauskaa, niin tuosta on helppo ehdottaa jatkoja jossain muualla. Palstaveli @Jeffrey antoi hyvän pelikirjan ja opastuksen. Itse ehkä lisäisin vain, että jos jotain tärppejä haluaa miettiä, niin kannattaa pohtia pari asiaa mitä haluaisi kysyä, jos tulee ns. kiusallisen pitkä hiljainen hetki. Jos tilanne etenee mukavasti ja pääsee keskustelemaan, niin sitten vaan go with the flow ja kuuntelee mitä toisella on sanottavaa. Kysyy sitten siitä.
 
Oukkidoukki.

Kysyin tältä naiselta suoralla viestillä kävisikö yhdessä syöminen jos osutaan kampukselle samaan aikaan. Hän vastasi myöntävästi ja ehdotti paikaksi yliopistoruokalaa. Mitä mieltä? En siis tarkoittanut ensisijaisesti kyllä siellä syömistä mutta ainakaan vastaus ei ollut kieltävä. Varmaan kannattaisi vastata että käy hyvin ja suostua syömään sitten siellä?

Ehkä tässä vielä on realistiset saumat tämä peli klaarata...
Smooth tapa on ottaa puheeksi ruokalassa esim. se teidän yhteinen urheiluharrastus. En nyt muista mikä se oli mutta esim. jos olisi vaikka tennis niin puhu aiheesta jotain ja pyydä pallottelemaan tms. Siitä on aika helppo pyytää kotiin kahville, kun pelit on pelattu.

Joka tapauksessa hyvä, kun toimit ja teit aloitteen. Mulla oli aikanaan vähän samanlainen tapaus mutta jätin toimimatta, kun mietin liikaa miten olisi sotkenut kaveripiiriä, jos homma ei olisi toiminut. Vieläkin harmittaa, että jäi aloite tekemättä.

Oma naiselämäni on nykyään täynnä jatkuvia Tinder-treffejä ja satunnaisia baaripanoja. Aika liukuhihnatoimintaa siis etenkin treffien osalta. Jutellaan samat työhaastattelukysymykset ja treffit jää aika neutraaleiksi, kun ihminen ei vastaakaan sitä mitä kuvissa on toisesta ajatellut. Kuulostaa ehkä hienolta mutta käy täysin töistä ja on hyvin raskasta ja mieltä kuluttavaa. Hankalaa löytää sellainen ihminen, jossa molemmat syttyisi toisistaan ja voisi haaveilla parisuhteesta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jos tästä sitten aikanaan kuuluu hääkellojen kilinää, niin voinet kustua parhaimman neuvon antaneen nimimerkin häihinne.
Kunhan nyt ensin kulkusten kilinää....
Ihan tässä kateeksi käy, kun ei mun nuoruudessani saanut moisia neuvoja ennen ensitreffejä... ja jälkeenpäinkin
vain lakoonisen: "Saitko?"
 

Jeffrey

Jäsen
Kunhan nyt ensin kulkusten kilinää....
Ihan tässä kateeksi käy, kun ei mun nuoruudessani saanut moisia neuvoja ennen ensitreffejä... ja jälkeenpäinkin
vain lakoonisen: "Saitko?"

Itse sain kyllä lukuisia neuvoja omalta jääkiekkovalmentajalta. Tosin silloin elettiin sellaista aikaa, että olisi ollut parempi kun ei olisi tarvinnut noita neuvoja saada ollenkaan.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Kunhan nyt ensin kulkusten kilinää....
Ihan tässä kateeksi käy, kun ei mun nuoruudessani saanut moisia neuvoja ennen ensitreffejä... ja jälkeenpäinkin
vain lakoonisen: "Saitko?"
Tämä on vähän hankala maailma, varsinkin jos ekstrovertti pelimies lähtee neuvomaan introverttia pohdiskelijaa tai toisinpäin. Loppuen lopuksi tässäkin asiassa pitäisi mennä sopivasti omilla vahvuuksilla, vaikka tiettyjä "kikkoja" voikin opettaa ja opetella. Ne vaan on joskus vastapuolenkin tiedossa ja pohdiskelija saattaa näyttää pelimieheltä tilanteessa jossa nainen on sitä ensimmäistä ensivaikutelman perusteella hakemassa.

Jos haluaa sitä hääkellojen kilinää, perhettä ja hyvää yhteyttä, niin ei siinä oikein auta olla kuin oma itsensä. Kellojen kilinää saattaa saada sitten useammallakin lähestymistavalla, siinäkin tietty aitous antaa omat etunsa. Ihmisten välinen vuorovaikutus on sellainen asia, jota kannattaa ihan kaiken olemisen kannalta opetella. Toisille se tulee luonnostaan ja toisilla se vaatii toistoja.

Eihän näissä asioissa pääse eteenpäin kuin toimimalla ja se on minusta se ainoa järkevä neuvo. Odottelemalla harvemmin näissä hommissa tulee kalaa ja se "viileä etäisyys" ei naisen silmissä välttämättä näytä yhtään viileältä. Toisille mattopommitus tulee luonnostaan, mutta introvertinkin kannattaa ottaa siitä sillä tavalla mallia, että kun kohde on löytynyt niin katsoo tilanteen.

Ainoa tapa millä se musta pekka jää varmasti käteen on se, että odottelee että asiat etenee omalla painollaan ja että sinua tullaan kotoa hakemaan. Nainen on lopulta ihan yhtä imarreltu kuin sinä olisit, jos osoitat fiksusti aitoa kiinnostusta. Ei, se ei johda todellakaan joka kerta yhtään mihinkään, mutta ei sen tarvitse onneksi kuin kerran kunnolla osua. Eikä siitä pysyviä traumoja tule.

Helppo näin netissä näitä asioita pohdiskella.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Tarkoitatko siis, että tämän oletetun ruokahetken aikana sitten paljastaisin hänelle kaikki tunteeni? Vai mitä tarkoitat torjumisella tuossa ruokailun yhteydessä?
Huomaan että tilanteesi on mennyt eteenpäin merkittävästi tämän viestin jälkeen mutta kommentoin nyt kun särähti niin pahasti silmään tämä.

Mun arvio on että onnistuneessa treffailussa ei tarvitse missään vaiheessa "paljastaa tunteita" tms. Mikäli kiinnostus on aitoa ja molemminpuolista, luultavasti keksitte kyllä tekosyitä olla yhteydessä ja yhdessä. Ja jos molemmat ovat ns. normaaleja ihmisiä ilman kummempia tunnelukkoja, niin asiat etenevät aika usein omalla painollaan jos ovat edetäkseen. Kun tilanne etenee riittävän pitkälle, myös tunnepuolen asiat ovat molemmille osapuolille ilmeisiä, eikä keskustelua tarvitse avata teatraalisella paljastuksella, vaan voi lähteä liikkeelle esim. siitä mitä kumpikin odottaa elämältä ja parisuhteelta.

Varsinkin alkuvaiheessa tunteiden ottaminen puheeksi voi tuntua lähinnä creepyltä. Vaikka toinen osapuoli olisi ujosti - tai enemmänkin - kiinnostunut, tuollainen "paljastus" alkuvaiheessa voi olla kiusallista. Se pakottaa toisen osapuolen jonkinlaiseen reaktioon, ja mikäli tunteet eivät ole kehittyneet riittävän pitkälle tai ilmassa on mitään epävarmuutta, se reaktio on usein tuttu ja turvallinen friendzone.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös