Joo-o, elikkä päivitystä tilanteeseen, sieltä löytyy romaani edelliseltä sivulta jos joku haluaa lukea.
Senkus kirjoittelet tänne! Se tunnetusti helpottaa.
Kyllähän tuo tuntui melko solmussa olevan tuo teidän suhde. Itse olen elänyt lähes täysin samankaltaisen suhteen läpi kuin sinä, mutta erona oli se, että minulla se kesti nelisen vuotta, ja yhtä monta eroa.
Olet nyt lähes täysi kopio minusta tuon ensimmäisen eron aikaan. Jos haluat niin tästäkin ketjusta löytyy minun tuntojani kesäkuun alusta 2010. Meillä suhteessa oli monta asiaa vinksallaan, mutta se alkoi näillä naisen ahdistuskohtauksilla. Liian vähän aikaa edellisestä yms. niinkuin teilläkin nyt oli. Suurin neuvo jonka sinulle osaan tässä tilanteessa antaa on se, että älkää alkako seurustelemaan heti kohta, kun se kaipaus iskee todenteolla. Antakaa ajan kulua, ja anna sen naisen kasvaa ja kehittää omaa henkistä itseään. Me ryssittiin meidän homma sen takia, että yritettiin aina uudestaan liian lyhyen eropätkän jälkeen. Ero voi todentotta jopa vahvistaa parisuhdetta, mutta silloin sen pitää olla pitkä ero, jotta oikeasti pääsee tuulettumaan, ja kasvattamaan omaa henkistä pääomaa.
Uskoisin, että tulette käymään nyt lähitulevaisuudessa (muutama kuukausi) läpi keskustelun, jossa harkitsette takaisinpaluuta. Omien kokemuksieni mukaan sinun tulisi pysyä tiukkana, ja tehdä suhteellenne palvelus. Ei ne naisesi ahdistukset ja epäilykset häviä muutamassa kuukaudessa yhtään mihinkään, vaan ne palaavat taas kun olette yhdessä.
Muista, että ero-oireet ovat katoavaa tuskaa, joskin tämä tuska katoaa toki tuskastuttavan hitaasti. Ole nyt paljon kavereiden kanssa, kuntoile ja pidä itsestäsi huolta, koska se todella helpoittaa. Jos aamulla tuntuu liian pahalta mennä töihin, niin muista, että työterkkari antaa satavarmasti sinulle saikkua tällaisesta syystä. Itselleni kuitenkin töissäkäynti toimi aikanaan oikein terapauttisena asiana. Sai muuta ajateltavaa, ja sai jauhaa työkavereiden kanssa omia tuskia pihalle. Toki siinä sivussa joutui pakenemaan jonnekkin muutama kyynel tirauttamaan. Mikäli kuitenkin päätät töihin mennä, niin tee lähimmälle esimiehellesi heti selväksi mistä on kysymys. Tällainen vaikuttaa satavarmasti sinun työntekoosi, ja jotta sinua ymmärrettäisiin, niin pomosi pitää tietää mikä sinua vaivaa. Tällä pikkuilmoituksella saat paljon anteeksi, pomo saattaa jopa löytää jonkun hyvän ratkaisun, jossa voit tehdä töitä sen mikä hyvälle tuntuu, ja kadota jos kadotuttaa.
Tämä on sinulle ilmeisesti ensimmäinen todellinen ero? Aika hyvä nyrkkisääntö on, että kyllä siinä se 2 viikkoa menee, ennen kuin ensimmäinen hymy irtoaa. Ero on kuitenkin monivaiheinen prosessi, ja siihen kuluu todellisuudessa useampi kuukausi. Joku on joskus sanonut, että sama aika menee erosta toipumiseen, kuin mitä suhde kesti.
Tärkeintä sinulle olisi nyt kuitenkin päästä liikkeelle, ja saada itsesi siihen kuntoon, että voisit kohta oikeasti nauttia keväästä ja kesästä. Nuo ovat harvinaisen tuskaisia aikoja olla itse masentunut, kun muut paahtaa naama näkkärillä.
Anna nyt itsellesi aikaa, ja anna naiselle vielä enemmän aikaa. Teidän juttunne voi vielä varsin hyvin onnistua, mutta omiin kokemuksiini vedoten totean, että olkaa nyt selkeästi pidempään erossa. Me oltiin parhaimmillaan kolme kuukautta erossa. Omat empiiriset tutkimukset ovat antaneet sen suuntaisia viitteitä, että mikäli eron jälkeen haluaa oikeasti toimivan suhteen, niin eron tulisi kestää sen 9 kk. Tuo aika on sellainen, että molemmat ehtivät selvittää päänsä, ja tuo 9 kk toistuu pelottavan usein monessa nykyisessä menestystarinassa. Kuullostaa tuskallisen pitkältä ajalta aivan varmasti. Sitä kuitenkin itse ajattelen, josko sitä voisi itse olla tällähetkellä onnellisessa parisuhteessa, jos olisin antanut erolle enemmän aikaa. Valitettavasti minä en ollut tarpeeksi vahva siihen, vaan juoksin takaisin aina kun tuuliolosuhteet olivat suopeat.