Naisasiat

  • 7 497 141
  • 26 545
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Jos sanoma on "naiset on perseestä" tai "onnellisia parisuhteita ei ole" viestistä toiseen niin mitä se ketjuun tuo. Kaikki ketjua lukevat varmasti tietävät kenellä ei ole flaksi käynyt naisasioissa, ei sitä tarvi joka viikko tulla toitottamaan.

Enemmän sekin ehkä keskustelua luo, kuin se, että joku tulee intomielisenä kertomaan saaneensa ja sitten muutama taputtaa kysyen samalla "oliko karvanen?"
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kysyit niin vastattiin. Ei pidä kysyä sellaista mihin ei halua kuulla vastausta.
Tilitystä, faktaa miten vaan. Enkä kiellä ettenkö olisi katkera, mutta olen sitä ihan syystäkin. On hienoa, että olet onnistunut elämässäsi välttämään nämä ihmissuhdekarikot jotka muokkaavat käsitystäsi naisista. Toistaiseksi.
Vittuunnuin vain yleistykseesi. Eikö tässä ketjussa yksi yleistäjä ole jo ihan riittävästi. Toki sinulla on kokemuksesi ihmissuhteista ja niistä kertominen on yhtä vapaaehtoista kuin niiden lukeminen. Mutta ilmaisua kannattaa ehkä hiukan tarkentaa, jos ei haulua itse leimautua totaaliseksi yleistäjäksi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Sattuu sitä tekijämiehillekin, lainaan pettterin tuoreinta viestiä Kierrätyskeskuksen puolelta:

No niin. Tää on taas niin tätä. Kuukauden verran kirjoiteltiin ja kaikki näytti lupaavalta. Sitten kännipäissäni keskellä yötä erehdyin lähettämään parit mä haluan nuolla sun kiimaista peppureikää jne. -viestiä ja nyt pidetään mykkäkoulua saatana. Ja ensin se virheellisesti ja valheellisesti väitti että etsii rehellistä miestä. Jäit kiinni. Pidä peppureikäs narttu!

Rehellisyyttä sitä tosiaan kovin toivotaan, mutta se ei sitten aina kelpaakaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Antakaa nyt hyvät pojat toisten katkeroitua rauhassa, elämä ajallaan opettaa kyllä jokaiselle sen itselle parhaan toimintamallin. Toki täällä luodaan yleistyksiä rankalla kädellä, mutta mitä sitten? Kai nyt jokainen asiaan (naisiin) vihkiytynyt osaa nähdä sen tilityksen taakse? Omista kokemuksista ne subjektiiviset mielipiteet muodostuvat. Olen minäkin täällä Ramblerille muiden mukana peiliä tarjonnut, kerran. Enää ei jaksa. Kukaan meistä tuskin pystyy objektiivista mielipidettä naisista sanomaan, omien kokemusten kautta se mielipide muodostuu.

Tästä ketjusta löytyy 112 kappaletta meikäläisen kirjoittamia viestejä, tämä on 113. Tiedän joukossa olevan sellaista katkeraa tilitystä, etten enää kehtaa niitä edes lukea. Nyt kun meri on tyyntynyt, oikea nainen on löytynyt, ollaan rakastuneita ja sitoutuneita, niin olen kiitollinen ettei kukaan aikoinaan dumannut mun "kaikki naiset" -yleistyksiä. Itse opin itseni tuntemaan ja itse opin tunnistamaan virheeni, sekä oppimaan niistä.

En tiedä, saatan olla kymmenen vuoden päästä eri mieltä, ihmisenä kasvaminen kun on nähdäkseni elämänmittainen prosessi. Kyllä sen aikana ehtii mieli muuttumaan jokaisella moneen kertaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
*Ottaa kuvastimen kätöseen*

Kerrotko nyt vielä, että mitä sieltä pitäisi näkyä?

Ilmeisesti mies, joka houkuttaa vain vääränlaisia naisia. Miksi näin, se sun pitää itse selvittää. Se on pointti, jota et halua tai voi ymmärtää.

Palaan illemmalla asiaan, tää mobiilinetti ei oo mistään kotoisin.

-edit-

Niin, en oikein osaa sun kysymykseen tuon kummemmin vastata ja se tuntuisi naurettavlta muutenkin. Jokainen kattelee maailmaa vähän eri kulmasta eikä se, joka sopii A:lle, ole välttämättä ollenkaan B:n juttu. Kysytkö siis oikeasti täällä, että mitä sieltä peilistä näkyy? Mene itseesi ja ota selville. Kukaan muu ei osaa sun kysymykseen vastata.
 
Viimeksi muokattu:

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minäkään en (enää) tunnustaudu katkeraksi naisten suhteen, vaikka sellaiset fiilikset muistankin ajalta ennen perhettä.

Ja koska otin käsitteen "tyytyminen" (ei välttämättä siinä mielessä) puheeksi tuossa pari sivua sitten, osallistun tähän keskusteluun hieman.

Kyllä minunkin mielestäni näillä "katkerilla nimimerkeillä" on yleistettävä pointtinsa, jos tietyn kohtuuttoman katkeruuden naisia kohtaan raaputtaa pois.

Nykyään on älyttömän paljon sitä, että itsetuntoa pitää pumpata kaikin keinoin, ja ihmiset opetetaan vaatimaan vain parasta itselleen kaikessa. Ja jos ei saa sitä (kuviteltua) maksimia, niin uskotellaan, että siitä pitää sitten kilpailla kaikin keinoin piittaamatta muista.

Tunne- ja parisuhdeasioihin siirrettynä tästä päästäänkin sitten helposti tässä ketjussa käsiteltyihin asioihin.

Päänsisäiset Excel-taulukot ovat tuota maksimointia. Orastavan suhteen lopettaminen alkuunsa ilman selvää syytä, koska "jotain jäi vain puuttumaan", on sitä.

Maksullisissa käyminenkin on sitä, jos syynä on se, ettei parisuhdetta haluta nähdä kompromissina, jossa kumpikin osapuoli tinkii omasta "maksimimukavuudestaan".

Tyytyväiseksi voi opetella, eikä tyytyminen ole heikkoutta. Näissä asioissa pitäisi kliseen sanoin "kilpailla vain itsensä kanssa".
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Ilmeisesti mies, joka houkuttaa vain vääränlaisia naisia. Miksi näin, se sun pitää itse selvittää. Se on pointti, jota et halua tai voi ymmärtää.


Niin, en oikein osaa sun kysymykseen tuon kummemmin vastata ja se tuntuisi naurettavlta muutenkin. Jokainen kattelee maailmaa vähän eri kulmasta eikä se, joka sopii A:lle, ole välttämättä ollenkaan B:n juttu. Kysytkö siis oikeasti täällä, että mitä sieltä peilistä näkyy? Mene itseesi ja ota selville. Kukaan muu ei osaa sun kysymykseen vastata.

Kiitos, tämähän selventikin .... paljon. Ei mulla omakuvaani vastaan sinänsä mitään ole, onneksi, sillä sehän tästä enää puuttuisi.

Nykyään on älyttömän paljon sitä, että itsetuntoa pitää pumpata kaikin keinoin, ja ihmiset opetetaan vaatimaan vain parasta itselleen kaikessa. Ja jos ei saa sitä (kuviteltua) maksimia, niin uskotellaan, että siitä pitää sitten kilpailla kaikin keinoin piittaamatta muista.

Tunne- ja parisuhdeasioihin siirrettynä tästä päästäänkin sitten helposti tässä ketjussa käsiteltyihin asioihin.

Päänsisäiset Excel-taulukot ovat tuota maksimointia. Orastavan suhteen lopettaminen alkuunsa ilman selvää syytä, koska "jotain jäi vain puuttumaan", on sitä.

Juuri näin. Yksi huomionarvoinen asia lisää on myös se, että kaiken tekemisen pitäisi kohdistua nautintojen tavoitteluun. Elämyshakuisuuden sisällä tämä on vielä ihan oma imperatiivinsa, joka hallitsee nähdäkseni parisuhdemaailmassakin. Hyvään seikkailuun/elämyksiin perinteisesti sisältyvien draaman ja tragedian sijaan nykyelämän tulisikin olla yhtä romanttista komediaa, jossa keskitytään vain nauramaan, näyttämään hyvältä, juomaan kuoharia (siideriä) ja tietysti nussimaan. Mitään ei olla valmiita ottamaan vakavasti tai koeteta löytää syvempiä merkityksiä, syitä ja seurauksia. Siinähän saattaisi rasittua, tulla paha mieli tai ahdistua. Helppo kuvitella jonkun oman elämänsä carriebradshaw'n hakeutuvan terapiaan, jos joku kundi on alkanut puhua syvistä tunteistaan.
 
K

kiwipilot

Juuri näin. Yksi huomionarvoinen asia lisää on myös se, että kaiken tekemisen pitäisi kohdistua nautintojen tavoitteluun. Elämyshakuisuuden sisällä tämä on vielä ihan oma imperatiivinsa, joka hallitsee nähdäkseni parisuhdemaailmassakin. Hyvään seikkailuun/elämyksiin perinteisesti sisältyvien draaman ja tragedian sijaan nykyelämän tulisikin olla yhtä romanttista komediaa, jossa keskitytään vain nauramaan, näyttämään hyvältä, juomaan kuoharia (siideriä) ja tietysti nussimaan. Mitään ei olla valmiita ottamaan vakavasti tai koeteta löytää syvempiä merkityksiä, syitä ja seurauksia. Siinähän saattaisi rasittua, tulla paha mieli tai ahdistua. Helppo kuvitella jonkun oman elämänsä carriebradshaw'n hakeutuvan terapiaan, jos joku kundi on alkanut puhua syvistä tunteistaan.

Minkälaisella otannalla ja kuinka monen vuoden elämänkokemuksella meille täällä julistat? Pian sata viestiä täynnä ja aika pahasti näyttäisi levy hirttäneen kiinni. Ainakin itseäni kiinnostaisi tietää hieman taustoistasi; sen verran varma tunnut asiastasi olevan ja toisaalta, omat kokemukset ovat aika lailla päinvastaiset.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Minkälaisella otannalla ja kuinka monen vuoden elämänkokemuksella meille täällä julistat? Pian sata viestiä täynnä ja aika pahasti näyttäisi levy hirttäneen kiinni. Ainakin itseäni kiinnostaisi tietää hieman taustoistasi; sen verran varma tunnut asiastasi olevan ja toisaalta, omat kokemukset ovat aika lailla päinvastaiset.

Sanotaan nyt vaikka näin, että vuosiluku 30 osuu aika kohdilleen. En väitä olevani mikään kovin konkari palstalla, mutta en enää niin junnukaan, että uskoisin olemattomiin.

Monet täällä kertovat "päinvastaisista" kokemuksista kuin omani, mutta eivät avaa niitä sen enempää. Harmi, koska tällä tavoin he eivät ole sen vähempää pelkkiä yleistäjiä tai mitä lie huutelijoita, kuin mistä syyttävät minua. Tietysti hyvä homma sinänsä, jos eivät ole joutuneet tekemään ihmisistä ja etenkin naisista samoja johtopäätöksiä kuin minä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei mulla omakuvaani vastaan sinänsä mitään ole, onneksi, sillä sehän tästä enää puuttuisi.

Ei sulla tarvitse olla mitään itseäsi vastaan, enhän mä niin sanonut.

Toivon sun jossain kohtaa ymmärtävän tuon kyynisen asenteesi toivottomuuden ja lyhytnäköisyyden. En silti sitä kokonaan tuomitse, jos sinä olet tyytyväinen elämääsi, niin mikäs siinä. Whatever makes you happy.

Eipä tässä itelläkään vuosia ole takana kuin reilut 30, joten elämänkokemusta on aika rajallisesti kertynyt. Väittäisin silti, että enemmän kuin keskimäärin Kalle Kansalaisella, mutta se ei kuulu tähän.

Niin, mulla oli se katkerin vaihe jossain ikävuosien 26-28 kieppeillä, kun nuoruuden rakkaus antoi kenkää ja kaikki piti rakentaa uudelleen. Nykyään olen noistakin potkuista kiitollinen, mutta sekin on toinen tarina. Sitä tarinaa on muistaakseni melkoisesti tässäkin ketjussa. Toivottavasti MR olet onnellinen ja jos et ole, niin toivottavasti sinusta sellainen joskus tulee, millä asenteella se sitten onnistuukin.

Monet täällä kertovat "päinvastaisista" kokemuksista kuin omani, mutta eivät avaa niitä sen enempää.
Niin kun sinä kyselet neuvoja, että mitä tehdä. Juurihan aiemmin se käytiin läpi. Ei kysymykseesi ole olemassa yhtä oikeaa vastausta, eikä siihen voi vastata kukaan muu kuin sinä itse.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Jaha, toinen katkera tilittäjä ilmoittatui ketjuun. Haen takkini.

Vaikka et minua tarkoittanutkaan niin sen sanon että ei sillä ole tekemistä näiden naista halventavien kommenttien kanssa että ei saisi naista. Midnight Rambler on tossa oman mielipiteensä asiasta tuonut ilmi, mutta se ei tarkota että kyseessä ois pakkoselibaatissa elävä mies. Eikös se ole hyvä että ketjuun tulee muitakin mielipiteitä kun näitä aisankannattajien itkuvirsiä?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muistakaa nyt hyvät ihmiset kuitenkin, että realismi ei ole negatiivisuutta, vaikka nuo jostain käsittämättömästä syystä jatkuvasti sekoitetaan keskenään.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Joo, tiedän, ei pitäisi...

Kuten eräässä toisessa, elämän varjopuolia käsittelevässä ketjussa olen alkanut ymmärtää, ihmisten kokemukset jostain asiasta ovat täysin subjektiivisia ja heijastelevat vain hänen omaa historiaansa - ei niitä isommin kannata eikä edes voi vertailla keskenään.
Yleistäen ja yksilöiden, MR puhuu täällä omista subjektiivisista kokemuksistaan omalla subjektiivisella tavallaan, jotka ovat yhtä totta kuin kuin jonkun muunkin kokemukset - eli totta vain hänelle itselleen, ei sen enempää.

Eräänlaisen henkisen kompromissin teko näissäkin asioissa ei merkitse pähkinöiden jakamista tasan kaikkien kesken, vaan sen ymmärtämistä, että on olemassa monenkokoisia ja -värisiä pähkinöitä ja niitä voi toisella olla eri määrä kuin itsellä - ja etenkin sitä, että niiden omien pähkinöiden koko, väri ja määrä on riippuvainen vain itsestä.
Asioista toki voidaan, on hyvä ja välillä ehdottoman tarpeellistakin keskustella, mutta omien kokemustensa pohjalta syntyneen elämänfilosofian nostaminen toisten yläpuolelle ei ole erityisen hedelmällinen lähestymistapa keskusteluissa - toivottavasti en itse syyllisty nyt tuohon...

Noh, mitä tällä paatoksella on tekemistä naisasoiden kanssa?

Jokaisella on oma historiansa ja kokemuksensa parisuhdeasioissakin ja niistä kertominen ja muiden kokemuksista lukeminen on yleensä hyväksi oman ymmärryksen kasvattamisessa, ei sen enempää.

PS. Yksi elämän vääjäämättömiä lainalaisuuksia on, että absoluuttisen oikeassaolemisen käyrä iän funktiona on laskeva eli ihminen yleensä alkaa pikkuhiljaa ymmärtää, kuinka vähän oikeastaan ymmärtää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Yleistäen ja yksilöiden, MR puhuu täällä omista subjektiivisista kokemuksistaan omalla subjektiivisella tavallaan, jotka ovat yhtä totta kuin kuin jonkun muunkin kokemukset - eli totta vain hänelle itselleen, ei sen enempää.
Jos on yhtään pitempään tätä subjektiivisten kokemusten tulvaa seurannut, niin on saattanut huomata, että se ei ole pelkkää tilitystä omista naisasioistaan (missä ei sinänsä ole mitään ihmeellistä ja tuomittavaa). Se on myös pettterin ilosanoman julistamista maksullisten naisten paremmuudesta. Minua ei voisi vähempää hetkauttaa jonkun random-nimimerkin epäonnistuneet ihmissuhteet, maailmanluokan kyynikko kun olen. Mutta jos sitä omaa elämäntapaansa aletaan tuputtaa muille palstaveljille ainoana oikeana tienä siksi, että "naiset ovat kaikki opportunisteja ja hyväksikäyttäjiä", niin olen oikeutettu antamaan vastalauseeni. Olen tuollaisiakin ihmisiä elämäni varrella tavannut (heidät erottaa nopeasti kunnon ihmisistä, jos on yhtään ihmistuntemusta), mutta yhtään tuollaista en ole kelpuuttanut ystäväpiiriini. Tuo mainittu kyynikko minussa haluaa ilmoittaa, että vakka kantensa valitsee.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...koko teksti...

Niin, samansuuntaisia huomioita täältäkin suunnasta.

Tai sanotaanko näin:

en käy päivittäin tutkimassa tätä ketjua ja muutenkin kirjoitan siihen lähinnä hyvin harvakseltaan.

Olen kuitenkin ollut huomaavinani tietyiltä nimimerkeiltä eräänlaista toivottomuutta ja katkeruutta (?) naisia kohtaan.

Sattumalta samat nimimerkit kirjoittavat myös vihjailevaan ja kannustavaan sävyyn huora-ketjun puolella.

Oma vaatimaton mielipiteeni on se, että tällaisessa tapauksessa näiden nimimerkkien oma suhde vastakkaiseen sukupuoleen ei kyllä ole ihan normaali, ennemminkin pahasti kieroutunut.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
.... Mutta jos sitä omaa elämäntapaansa aletaan tuputtaa muille palstaveljille ainoana oikeana tienä siksi, että "naiset ovat kaikki opportunisteja ja hyväksikäyttäjiä", niin olen oikeutettu antamaan vastalauseeni. Olen tuollaisiakin ihmisiä elämäni varrella tavannut (heidät erottaa nopeasti kunnon ihmisistä, jos on yhtään ihmistuntemusta), mutta yhtään tuollaista en ole kelpuuttanut ystäväpiiriini. Tuo mainittu kyynikko minussa haluaa ilmoittaa, että vakka kantensa valitsee.

No, kyllähän minä tätä varovasti esille toinkin, kuten alla olevasta lainauksestani voit todeta.

...
Asioista toki voidaan, on hyvä ja välillä ehdottoman tarpeellistakin keskustella, mutta omien kokemustensa pohjalta syntyneen elämänfilosofian nostaminen toisten yläpuolelle ei ole erityisen hedelmällinen lähestymistapa keskusteluissa - toivottavasti en itse syyllisty nyt tuohon...
....

Tuollainen mainitsemasi tuputtava lähestymistapa aiheuttaa vain vastareaktion niissä, jotka näkevät asiat toisin. Heillä ovat omat kokemuksensa ja filosofiansa julkituotavaksi ja tapa, millä omansa esittää, heijastelee usein vain suhtautumista toisen tapaan "tuputtaa" mielipiteitään, ei niinkään toisen mielipiteisiin - eikä niille mitään voikaan, vain sille, miten itse niihin suhtautuu.
Vittu, mikä lausehirviö, sisällöstä puhumattakaan...
 

Carlos

Jäsen
Itse olen kyllä (kuten on jo varmaan tullut ilmi) about 95-prosenttinen naisvihaaja, mutta toisaalta pitää taas sanoa että don't hate the player, hate the game.

Se miten ihminen on tarkoitettu elämään luonnossa vaistojensa puolesta, on semmoista luolamiesmeininkiä. Nainen pelkää henkensä edestä niin kilpailevien heimojen, villieläimien, kuin säidenkin (vilu&nälkä) takia. Nainen huolehtii kotiluolan siivouksesta, lasten ruokkimisesta, ruoanlaitosta, luolan pikkuaskareista, jne. Sillä yksinään nainen on fyysisesti liian heikko selviämään hengissä.

Nainen tarvitsee elääkseen miehen, mielellään raavaan ja ronskin alfa-uroksen. Mies ruuvaa vihamielisiltä naapuriheimon miehiltä päät irti, rakentaa kotiluolan suulle kivistä suojaavan muurin, raivaa myrskytuhot, metsästää peurat, ja vetää hyökkäävää karhua käkättimeen.

Sitten illan tullen avotulen loisteessa naisen on suorastaan pakko saada tämä karski ja lihaksikas villiori jalkojensa väliin murahtelemaan. Mies saa karuun elämäänsä kaipaamaansa mielihyvää ja hellyyttä, ja nainen on läpeensä tyytyväinen. Taas on yksi päivä elämästä säilytty hengissä, tämän ihanan luolamiehen suojeluksessa. Ihanaa että olen löytänyt näin upean uroksen.

Siis tiivistettynä; ilman luolamiestä luolanainen todennäköisesti kuolisi hyvin ikävällä tavalla. Luolamiehen kanssa hänellä on hyvä todennäköisyys pysyä hengissä ja myös pitää lapsensa hengissä. Valinta on siis välillä kuolemanlaakso-elämäntasanne. Luolamiehen pitää olla kykenevä nostamaan naisen elintaso sieltä kuolemanlaaksosta elämäntasanteelle, muuten mies on hyödytön eikä semmoista kannata ottaa. Tätä nostomäärää voisi kutsua nimellä Miehen Vakio-Suoritus, eli MVS.

Palataan ajassa nykypäivään. Fyysisesti heikko nainen saa ruokaa kaupasta, asunnon netistä, vaatteita henkkamaukasta, jännitystä Lintsiltä, elämyksiä oopperasta, sähköasennukset puhelinsoitolla, autonhuollot korjaamosta, talonrakennuksen avaimet käteen ja seksiä halutessaan n. jokatoiselta vastaantulevalta mieheltä. Jos joskus sattuu tarvitsemaan fyysistä suojelua, sitä saa soittamalla 112. Rahaa tulee ihan mistä vaan, viime kädessä sossun luukulta. Kaikille.

Fyysisesti heikon naisen ei siis tarvitse enää pelätä mitään. Kaikki perustarpeet on hoidettu. Nainen ei saa enää alkukantaista mielihyvää miehestä, sillä (oma) mies on tullut totaalisen hyödyttömäksi, muuten kuin keinosiementäjänä. Ja siitäkin on olemassa kiertoteitä. Tästä päästäänkin sitten kysynnän ja tarjonnan lakiin. Luolamiesaikaan alfauros oli sekä vaikea että käytännössä melkein pakko löytää jos halusi jäädä henkiin. Kukaan nainen ei pysynyt hengissä montaa vuotta ellei löytänyt kunnon miestä.

Nykyään taas mies on markkina-arvoltaan vähän kuin auton omistaminen Singaporessa. Autolla ei oikein tee mitään koska tieverkko on lähes olematon, puhumattakaan mistään moottoriteistä. Julkinen liikenne (mukaanlukien taksit) on käytännössä ilmaista ja sujuvaa. Ilman autoa on yksi huoli vähemmän, ja jos haluaa hurjastella kunnon Ferrarilla niin niitä voi vuokratakin. Tai lainata. Ja ei kai kukaan huvikseen mitään VW Golfia halua ajaa? Ja sitäpaitsi se ajelu pitää tehdä jossain muualla missä on moottorirata tai kunnon autobahneja. Toki silti muutama harva omistaa myös Ferrarin Singaporessa, (because they can), mutta suurin osa sen potentiaalista jää käyttämättä.

Nykyään siis nainen on siellä elämäntasanteella ja ihan kiitos yhteiskunnan. Ilmeisesti silti naisilla on alitajunnassa että miehen tehtävä on nostaa se elämänlaatu sieltä kuolemanlaaksosta elämäntasanteelle, eli hoitaa se MVS. Koska sitä kuolemanlaaksoa ei enää ole, nainen haluaa silti että mies nostaa hänen elämäntasoaan MVS:a vastaavalla määrällä. Eli elämäntasanteelta hekumanhuipulle.

Se tapahtuu siten (vaihtoehto A) että miehen pitää kuunnella naista, ymmärtää häntä, hieroa hänen jalkojaan, kehua hänen ulkonäköään, unohtaa oma itsensä täydellisesti muuten paitsi pitämällä huolen että näyttää ja tuoksuu aina miellyttävältä. Miehen pitää keskustella naisen kanssa väsymättä siitä pitäisikö makuuhuoneen lännenpuoleinen seinä maalata haalean vihreällä vai ruskealla pastellisävyllä. Ja sitten riippuen naisen fiiliksestä miehen pitää olla valmiina antamaan hänelle meisseliä aina kun nainen sitä haluaa, juuri sopivan rajusti / hellästi (edelleen riippuen naisen fiiliksestä), antaen hänelle orgasmin juuri oikealla hetkellä. Useitakin jos nainen niin haluaa. Miehen pitää olla täydellisen itsenäinen, menestynyt ja vaikuttaa alfaurokselta, mutta olla silti täydellinen naisen tohvelieläin, joka omistaa elämänsä naisen palvelemiseen ja jokaisen hetken täydelliseksi tekemiseen.

Vaihtoehto B on tietty se että miehen MVS perustuu paksuun lompakkoon tai imagoon, jolloin nainen voi suunnattoman taloudellisen avun turvin nousta huomattavasti kilpasiskojaan korkeammalle. Tämä vaatii mieheltä paljon vähemmän naisen huomioimista, perustuen juurikin taas kerran kysynnän ja tarjonnan lakiin.

Mies joka ei kykene MVS-tasoon nykyaikana, on hyvin kyseenalainen kumppani. Mihin nainen tarvitsee miestä ilman MVS-kykyä? Pelkkään seksiinkö? No sitten siitä seuraa se että yhtä ei jaksa katsella kovin kauaa, pitää vaihdella ettei elämä käy tylsäksi. Miehen tarve on enää minimaalisen pieni.

Tässä kaikessa on vaan toinenkin puoli. Silloin luolamiesaikoina, kuten edelleen nykyaikana, mies ei tarvitse sitä naista juuri muuhun kuin kodinhoitajaksi ja siihen jalkojenvälissämurahteluun. Molemmat tehtävät voi ostaa myös palveluna ja maksaa ne rahalla, mutta siihen ei kaikilla riitä rahat. Tosin tämä on vain lyhyen tähtäimen ajattelua, varmasti riittää jos ei samalla haaskaa rahojaan näihin ns. varsinaisiin naisiin. Tulee jopa halvemmaksi.

Mies voi myös asua yksin, ja huolehtia itse kaikista kodinaskareista. Tällöin säästyy taloudellista maksukykyä siihen "muuhun", mutta sitten samalla mies myöntää jo olevansa puoliksi nainen. Jos siis tekee niitä kodintöitä, mitkä ovat akkojen hommia. Miehen ja naisen roolit alkavat sekoittua. Ja silti kotitöitätekevämies haluaa joskus sinne naisen jalkoväliin murahtelemaan. Sitä saa edelleen rahalla, tai sitten (ja nyt huom, tässä kohtaa aletaan päästä ketjun aiheeseen) yrittämällä pariutua naisen kanssa. Nykyään toki löytyy vielä virtuaalisia vaihtoehtojakin, joka entisestään vähentää tarvetta. Siis puoliksi feminiini mies, etsii ehkä vähän naista helliin iltahetkiin, joka puolestaan oikeastaan tarvitsee miestä ilman MVS:a erittäin vähän, jos ollenkaan.

Ja nykyaikana MVS-tason miehiä on harvassa. Josta päästään taas kysynnän ja tarjonnan lakiin, MVS tason miehiä ei juuri ole mutta niille on valtava kysyntä. MVS-mies voi valita (ja vaihtaa) kumppaninsa koska vaan lennosta, ne naiset jotka moista eivät löydä elävät toivossa että löytäisivät, ja siksi kokevat vain hitusen kiinnostusta pysyä yhdessä ei-MVS:n kanssa.

Miehet ovat yhä enemmän tyytyväisiä ilman naisia, oikeastaan teoriassa kukaan nainen ei voi tehdä miehelle MVS elintasonnostoa, pelkästään päinvastoin. Suuri osa naisista siis haihattelee MVS:n perään, ei jaksa kiinnostua kunnolla tavallisista miehistä, ja miehet MVS-statuksesta riippumatta ovat vain laimeasti naisten perään.

Miehet jotka törmäävät yhä uudestaan ja uudestaan MVS:a etsivien naisten kanssa, päätyvät ennenpitkää naisvihaajiksi. Ja mielestäni täysin aiheesta. Sillä nykyaikana ei-MVS mies on ihan sama kuin aikoinaan MVS-luolamies, se vaan että ympäristö on muuttunut ja ei-MVS miesten markkina kuolemassa. Jostain kauko-idästä ja Afrikasta löytyy vielä naisia joille länsimainen ei-MVS mies voi tarjota MVS-kokemuksen, siksi vaimontuonti on mielestäni jopa suositeltavaa jos haluaa oikein aidon ja alkuperäisen naisen eikä mitään länsimaista ikimenkka-muovijäljitelmää.

Mutta noin muuten on todettava että ei-MVS miesten markkina on kuolemassa länsimaissa pystyyn. Siksi olen sitä mieltä että tarvittaisiin luokkaa 20km halkaisijan omaava asteroidi tekemään mahaplätsin Tyyneenmereen/Atlanttiin, tai vastaavasti laajamittainen maailmansota. Sitten olisi taas luolamiehen MVS:lle kysyntää.

Ugh.
 

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä tapailtu yli kuukausi ihan mukavaa mimmiä. Aluksi tosin en meinannut edes ottaa häneen mitään yhteyttä, kun tapasimme baarissa kaverin tyttöystävän kautta. Sitten kaveri alkoi valittelemaan minulle, että miksi en ota yhteyttä häneen (hänen tyttöystävänsä siis oli tämän sanonut hänelle ja hän välitti tiedon minulle), kun kyseinen nainen halusi kuulemma nähdä. No "painostuksen" alaisena otin yhteyttä ja nainen oli oikein mukava ja hauskaa on ollut. Kysyin sitten, että miten hän näkee tämän tilanteen tuossa viikko sitten. Hän vastasi vain, että seuraava kuukausi voisi mennä samalla tavalla. Ja se oli siinä. Perkele kun piti mennä sitten ihastumaan kunnolla tähän tapaukseen. Eiköhän tässä käy perinteiset eli ollaan yhdessä ja hengaillaan siihen asti, kunnes toinen löytää jostain jonkun toisen. Voihan tässä toki hyvinkin käydä, mutta epäilen. Täytyy vähän koettaa jarrutella omia fiiliksiä ja lopettaa tässä vaiheessa "turhien" toiveiden elättelemistä tai muuten käy huonosti vielä, jos tämä jossain vaiheessa loppuu. Näillä mennään.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Se miten ihminen on tarkoitettu elämään luonnossa vaistojensa puolesta.. and here we go...

No nyt oli niin huono viesti että naurattaa.

En edelleenkään ymmärrä miksi pitää katkerana keksiä jotain ihme yleispäteviä teorioita, jos vain itsellä ei ulkonäkö riitä. Evoluutio korjaa rumat tai riittämättömän hyvännäköiset yksilöt pois. Ei tässä mitään sen kummempaa ole.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Eiköhän tässä käy perinteiset eli ollaan yhdessä ja hengaillaan siihen asti, kunnes toinen löytää jostain jonkun toisen. Voihan tässä toki hyvinkin käydä, mutta epäilen. Täytyy vähän koettaa jarrutella omia fiiliksiä ja lopettaa tässä vaiheessa "turhien" toiveiden elättelemistä tai muuten käy huonosti vielä, jos tämä jossain vaiheessa loppuu. Näillä mennään.

Jep - tämä onkin se varmin tae ennustuksellesi. Jarruttelu ja himmailu suhteessa ei jää näkymättä sille toisellekaan ja hän voi sortua ajattelemaan juuri samoin kuin sinäkin.

Parisuhteen kolme kultaista sääntöä:

1. Puhukaa keskenänne!
2. Puhukaa keskenänne!!
3. Puhukaa keskenänne!!!
 

Wod

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep - tämä onkin se varmin tae ennustuksellesi. Jarruttelu ja himmailu suhteessa ei jää näkymättä sille toisellekaan ja hän voi sortua ajattelemaan juuri samoin kuin sinäkin.

Parisuhteen kolme kultaista sääntöä:

1. Puhukaa keskenänne!
2. Puhukaa keskenänne!!
3. Puhukaa keskenänne!!!
Totta totta. Yritinkin ottaa asiaa vielä enemmän esille, kun puhuin tästä tilanteesta. Ei vaan meinannut naisesta irtoa mitään. Muutakuin se, että seuraava kuukausi voisi mennä samalla tavalla. En sitten viitsinyt enempään jauhaa, kun mietin että nainen ahdistuu näistä keskusteluista. Kysyin vielä, että mitä hän tuntee minua kohtaan niin hän vain vastasi jotain epämääräistä. Todella vaikea muutenkin lukea häntä, kun on aina innoissaan kun nähdään ja haluaa nähdä ja näyttää viihtyvän minun luonakin mutta kun otin vähän vakavempaa asiaa esille niin ei oikein mitään irronnut.

Ja pitäisihän minun tuo kultainen sääntö tietää. Viimeisin suhde kaatui juuri tähän, kun himmailtiin ja kaikki oli hyvin mutta ei sitten ollutkaan. Puhumalla olisi varmasti saatu monta asiaa kuntoon. No sitä nyt on toki enää turha murehtia. Oppia toki voisi ottaa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Elämyshakuisuuden sisällä tämä on vielä ihan oma imperatiivinsa, joka hallitsee nähdäkseni parisuhdemaailmassakin. Hyvään seikkailuun/elämyksiin perinteisesti sisältyvien draaman ja tragedian sijaan nykyelämän tulisikin olla yhtä romanttista komediaa, jossa keskitytään vain nauramaan, näyttämään hyvältä, juomaan kuoharia (siideriä) ja tietysti nussimaan. Mitään ei olla valmiita ottamaan vakavasti tai koeteta löytää syvempiä merkityksiä, syitä ja seurauksia. Siinähän saattaisi rasittua, tulla paha mieli tai ahdistua. Helppo kuvitella jonkun oman elämänsä carriebradshaw'n hakeutuvan terapiaan, jos joku kundi on alkanut puhua syvistä tunteistaan.

Yksi syy tähän Sex In The City -elämäntyylin imitoimiseen ja pinnallisuuteen on myös siinä, että osa naisista imee elämänohjeensa ja metodinsa naistenlehdistä, iltapäivälehtien hömppäosastoista ja muista roskamedioista. Vaikkapa tämäntyyppisistä artikkeleista, mitä Iltalehti julkaisee eli "20 asiaa, jotka naisen kannattaa tehdä ennen avioliittoa".

Alaotsikkona on vieläpä "Ennätitkö suorittaa nämä rastit ennen avioitumista?", eli suorituskeskeinen hedonismi kukkii kauniisti.

Kun sitä pienestä pitäen eli esiteinistä teini-iän ja nuoren aikuisuuden kautta indoktrinoituu tämänkaltaiseen arvomaailmaan ja elämänohjeisiin, niin ei ihme ole, jos parisuhteet menevät helposti vituiksi.

Tässä pari omituisinta elämänohjetta trendikkäille nykynaisille:
3. Särje sydämesi
"Mikä ei tapa, se vahvistaa" -sanonta pitää tällä kohdin paikkansa. Sydänsurut opettavat myös, ettei rakkautta voi pitää itsestäänselvyytenä.

Sydänsuruja on saatava, vaikka mikä olisi ja vaikka suhteessa ei mitään vikaa olisikaan. Sitten voi ystävättärien kanssa kehuskella kokemuksella viinipullon ja sidukan ääressä, parjata exää ja odottaa Sitä Oikeaa.

4. Jätä
Jättäminen voi olla hyvin epämiellyttävää, mutta on voimauttavaa olla se, joka tekee lopullisen päätöksen suhteessa.

Voimauttaminen-sanasta pitäisi muutenkin langettaa passitus saunan taakse, mutta tässä yhteydessä se kuulostaa entistäkin vastenmielisemmältä. Siitä vain voimautumaan joka neito, voimautumista voi harjoitella jättämällä kumppani ihan vain vaikka voimautumisen vuoksi, kummempaa syytä tuskin tarvitaan.

Sitten voi ystävättärien kanssa kehuskella kokemuksella viinipullon ja sidukan ääressä, parjata exää ja odottaa Sitä Oikeaa.

9. Koe kesäromanssi
Vaikkei kesäromanssi kestäisi, jää siitä hauskat muistot, joiden pariin aika ajoin palata.

Jos ei muuten kesäromanssia ole, niin sellainen täytyy toki kokea. Sitä ennen täytyy varmasti vain voimauttaa itsensä jättämällä nykyinen puoliso. Vähintäänkin kesäromantti pitää päättää jättämällä mies ja vellomalla sydänsuruissa Proud Maryn soidessa taustalla.

Sitten voi ystävättärien kanssa kehuskella kokemuksella viinipullon ja sidukan ääressä, parjata exää ja odottaa Sitä Oikeaa.

15. Harrasta seksiä ystävän kanssa ilman sitoutumista
Jos et muuten, niin ainakin pitääksesi huolen, ettei ihastuksesi kohteena oleva ystävä ole juuri se, joka karkasi käsistäsi.

Täytyyhän sitä nusaista miespuolista ystävää ihan vain testimielessä, ennen kuin avioituu jonkun muun miehen kanssa. Fuck buddy -suhteeseen ryhtymisessä paras motiivi tuskin on naisen suorittama koeajo varmuuden vuoksi. Jos näin sattuisi olemaan, niin ainakin siitä olisi syytä naisen kertoa rehellisesti, eli "tuskin minua kiinnostat romanttisesti tai seksuaalisestikaan, mutta nussitaan nyt kertaalleen varmuuden vuoksi, niin saan vedettyä rastin yli miesystävieni listasta".

Sitten voi ystävättärien kanssa kehuskella kokemuksella viinipullon ja sidukan ääressä, parjata exää ja odottaa Sitä Oikeaa.

20. Opettele tuntemaan itsesi

Kuin muodon vuoksi viimeiseksi laitettu kohta pitäisi sijoittaa ykköseksi ja poistaa listasta kaikki muut kohdat. Jos tuntee itsensä ja ymmärtää, ettei ole ainutlaatuinen Prinsessa eikä myöskään täysin naistenlehtien paskavinkkien vietävissä oleva hupakko vaan itsenäisesti asioistaan päättävä ja ihmissuhteisiin myös vaikeampina aikoina sitoutuva täyspäinen nainen, niin silloin ei mitään vinkkilistoja tarvitsekaan. Ja silloin ei tarvitsisi odotella Sitä Oikeaa ja ikuista huumaa, vaan voisi suhtautua realistisesti elämään, arkeen ja parisuhteisiin. Onneksi näitäkin naisia on, jotka näin ovat tehneet, mutta naistenlehtihömpän suosiosta päätellen iso osa niiden lukijoista on vietävissä kuin pässi narussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös