Itse kovasti jaksan vaan hämmästellä tätä "nykyajan" menoa, ihmissuhteet ovat jotenkin kärsineet totaalisen inflaation. Ongelma tuntuu olevan varsinkin nk. länsimaissa, ehkä yksi syy tähän on liian hyvä elintaso.
Joka paikassa naisia ja miehiä tulee ja menee, kokeillaan homo- ja bi-seksualismia, otetaan 1, 2, 3, 4, 10, 15, 25, 116 tatuointia kun mikään ei riitä, halutaan "elää" ja saada koko ajan fantastisempia elämyksiä, mennään joihinkin uusiin ja jänniin sosiaalisen median tapahtumiin, jnejnejne.
En tiedä muista, mutta minua ainakin oksettaa nykymeno. Joo, arki on välillä helvetin rankkaa, toinen haisee pahalle ja kuorsaa, sitten se on piru flunssassakin 2 viikkoa ja köhii joka yö, ja nyt se ei sitten muistanut meidän hääpäivää kaiken säätämisen keskellä. Välillä huudetaan ja tapellaan, välillä vihataan toista ja tiesmitä.
Mutta sou what? Se on sitä elämää, mitä nykyään puoli maapalloa tuntuu haluavan paeta. Ei se parinvaihto tai uuden tatskan ottaminen poista niitä arjen ongelmia, vaikka hetkellisesti ehkä luokin sen illuusion että "nyt mä taas nautin elämästä". Harvemmin (poislukien ääritapaukset) se puoliso on se syy arjen puutteeseen ja kurjuuteen. Sillä hetkellä kun tuntuu että pitää ottaa ero, voi miettiä että miten se ero parantaa elämänlaatuani. Itse keksin heti ainakin 10 merkittävää asiaa mitkä takuuvarmasti heikentävät elämänlaatua eron kohdalle osuessa. Niitä parantavia tekijöitä voi ehkä saada väännettyä pari-kolme, jotka eivät ole edes enää kivoja sitten kun ne ovat arkipäivää.
Helppoa matematiikkaa. Elämä on ja sitärataa, parhaalta se maistuu kun sitä maistaa.