Mainos

Naisasiat

• 7 596 822
  • 26 634

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kirjoittelen katsos fanaattista tekstiä. Täsmennyksenä.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Kai oikeasti sitten on niin, että joillekin parisuhde on pelkkää seksiä tai sitten itsetuntoa pitää pönkittää naisseikkailuilla. En tiedä, mutta yhtä kaikki aika urpo heitto, ja kertoo kyllä jonkin sortin kypsymättömyydestä.
Miksi yhteen ihmiseen sitoutuminen (lue: saman naisen paneminen) on kypsempää kuin kumppanin vaihtaminen, kun siltä tuntuu?

Yksiavioisuus vaikuttaa enemmän yhteiskunnan asettamalta kahleelta, joka hillitsee ihmisen luontaista lisääntymisviettiä kuin luonnolliselta osalta ihmiselämää. Mate.Feed.Kill.Repeat.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minun on kyllä henkilökohtaisesti nykyisellään vaikea uskoa, että panisin yhtä samaa pill... naista koko elämäni. Eikä siinä mitään, pill... naisen vaihtuminen käy ihan hyvin, kun ei tuo pysyvämmän suhteen muodostaminen taida olla ihan meikäläisen heiniä. Tietysti nyt kun sanon noin, niin voi olla, että toisin käy. Jos sitä on tyytyväinen hamaan loppuun saakka saman pill... naisen kanssa, niin mikäs siinä.

Epäilen vaan omalla kohdalla. Muutenkin, ei nuo monetkaan suhteet tunnu kestävän loputtomiin, että prosentti sen pill... naisen vaihtumisen kanssa on aika suuri.

Pill... naiset on kuitenkin kivoja ja ei niitä ilmaankaan täysin osaa olla.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Yksiavioisuus vaikuttaa enemmän yhteiskunnan asettamalta kahleelta, joka hillitsee ihmisen luontaista lisääntymisviettiä kuin luonnolliselta osalta ihmiselämää. Mate.Feed.Kill.Repeat.

Amen. En mäkään pelkkää seksiä naisilta kaipaa vaan sitä kaikkea muutakin. Monesti vaan vakavassa suhteessa miettiny et miksei vois olla useampaa naista? Kuitenkin joka suhteessa tulee vaiheita jossa toisen naama alkaa jo kyllästyttään niin tekis vaan hyvää molemmille ku tapailis muita ihmisiä vähän aikaa ja palais sit takas yhteen. Onpahan kerran ollu sellanenki tilanne et oon ollu kahdesta naisesta ihan yhtä lailla kiinnostunu enkä missään nimessä olis halunnut hylätä toista vaihtoehtoa.

Ja jos sinkku oon niin panen kyllä varattuja muijia niin paljon ku sielu sietää, vittu se mun vika oo jos sille ei oma äijä enää riitä.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miksi yhteen ihmiseen sitoutuminen (lue: saman naisen paneminen) on kypsempää kuin kumppanin vaihtaminen, kun siltä tuntuu?

Pointti nyt taisi kuitenkin olla siinä, että yhden kanssa oleminen olisi jotenkin outoa. Siitä siinä on kyse, ja joku näin päättää sitoutua, sen ihmetteleminen tuohon tyyliin kertoo kyllä kysyjästään jotain. Voipi olla, että kyseessä on vain ajattelematon letkautus tms., mutta usein kyseessä on myös se, että aika moni ajattelee vain itsekkäästi omien nautintojensa kautta asioita. Tuohonhan tuo kolmannen osapuolen syyttömäksi julistaminenkin pohjautuu.

Yksiavioisuus on molemminpuoliseen vapauteen ja kunnioitukseen pohjautuessaan koko yhteiskunnan perusta, paras mahdollinen kasvuympäristö lapsille ja loistava tuki elämän karikoissa. Minä en väitä, että kaikkien tulisi mennä avioliittoon neitsyenä ja rakastella lähetyssaarnaja-asennossa kunnes kuolema heidät erottaa, mutta väitän kyllä, että jos avioliittoja tai muita vakavia suhteita kunnioitettaisiin enemmän ja jengi ajattelisi hiukan vähemmän alapäällään, tällä telluksella olisi jonkin verran parempi olla.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja jos sinkku oon niin panen kyllä varattuja muijia niin paljon ku sielu sietää, vittu se mun vika oo jos sille ei oma äijä enää riitä.
Miksi ei voisi ajatella munanpäätään pidemmälle? Jos jyystää kännistä kollegaansa pikkujouluissa, voi pilata sillä yhden avioliiton. Vittujee, varmaan pollea olo. Ai niin, ei se mua koske, eikä silloin ole mitään väliä.

Maailma on täynnä varaamattomia naisia, jotka odottavat teitä. Pankaa niitä.

Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Amen. En mäkään pelkkää seksiä naisilta kaipaa vaan sitä kaikkea muutakin. Monesti vaan vakavassa suhteessa miettiny et miksei vois olla useampaa naista? Kuitenkin joka suhteessa tulee vaiheita jossa toisen naama alkaa jo kyllästyttään niin tekis vaan hyvää molemmille ku tapailis muita ihmisiä vähän aikaa ja palais sit takas yhteen. Onpahan kerran ollu sellanenki tilanne et oon ollu kahdesta naisesta ihan yhtä lailla kiinnostunu enkä missään nimessä olis halunnut hylätä toista vaihtoehtoa.
Olen enemmän ja enemmän alkanut fiilistellä ajatusta polyamoriasta ja jopa polygamiasta. Eli siitä, että olisi useempikin kumppani, kenen kanssa voisi pitää intiimiäkin kivaa keskenään.

Tuossa on vaan monia ongelmia mukana. Muunmuassa se, että meille tosiaan on länsimaissa iskostettu se yhden puolison politiikka, joka totta kai kolkuttelee lähes jokaisen takaraivossa ja vaikuttaa käyttäytymiseen (vaikka toisaalta useilla haluja onkin muuhun). Lisäksi mahdolliset mustasukkaisuudet, jotka kanssa liittyy siihen tunteeseen, että omistaa kumppaninsa ja muilla ei ole oikeutta kajota seksuaalisessa mielessä.

Silti enemmän ja enemmän tunnen, että vapaammassa suhtautumisessa voisi olla ideaa. Tiedä sitten osaisinko elää sellaisessa suhteessa, riippuisi varmasti niin paljon myös naisesta ja millainen kyky olisi keskustella ja kommunikoida ja kehittää sellainen luottamus.

Mitään itsetarkoituksellista aidan toiselle puolen hyppelyä en tietenkään aja, että kun kerran lupa on, niin pilluja pitäisi käydä työstämässä minkä ehtii. Jos nyt kuitenkin tapaisi ihmisen joka herättäisi tosi kovia fiiliksiä ja yhdessäolo tuntuisi tosi aidolta ja luontevalta ja molempien tekisi mieli, niin tuntuisi jotenkin, että siinä missaa jotain todella hienoa kokemusmateriaalia elämästä jos ei heittäydy mukaan. Vaikka nyt olisikin kumppani ennestään.

Tätä asiaa on ehkä tullut pohdittua siksikin, että tässä viimeaikoina on tuntenut voimakasta vetoa muutamaankin naiseen, hiukan eri tavoin, mutta kuitenkin. Huomasi, että toisessa ihmisessä on niitä upeita piirteitä ja puolia mitä siinä toisessa ei ole ja päinvastoin. Tekisi mieli hengata molempien kanssa. Sattuneista syistä ei nyt kyllä onnistu kummankaan kohdalla mikään sen syvällisempi tässä kohtaa. Saattaisi tietysti myös olla, että konservatiivisuus iskisi päälle jos olisi jomman kumman saanut haarukkaansa ja sitä kautta into siihen toiseen osapuoleen laantuisi. Silti voisi tuntua hiukan siltä, että höh... miksei voi olla molempien kanssa.

Sinkkuna sitä kun nyt tietysti toimii vähän eri aaltopituuksilla ja ottaa sitä mitä saa.

julle-jr

Jäsen
Miksi ei voisi ajatella munanpäätään pidemmälle?
Itsekin joskus sinkkuna olin taipuvainen ajattelemaan niin, että jos varattu nainen haluaa minun kanssani seksiä, niin toki minä hyväntahtoisena miehenä haluan auttaa naista mäessä. Siis avaanhan minä ovenkin varatulle naiselle. Ajattelin jotenkin niin, että kyllähän nainen itse asioita analysoituaan tietää mikä on hänen parisuhteelleen ja elämälleen parasta ja jos hän on tullut siihen johtopäätökseen, että seksi minun kanssani on hyvä asia, niin mikä minä olen toisia neuvomaan. En ole niin älykäs, että pystyisin muutamassa minuutissa elämään toisen ihmisen elämän ja tekemään oikeat johtopäätökset tämän puolestaan. Hänhän sen itse tietää miten hänen kannattaa omassa suhteessaan toimia, en minä sitä voi tietää.

Sitä paitsi jos joku nainen haluaa vierasta seksiä, niin eikö silloin ole parempi, että tällainen nainen saa sitten minulta kunnolla hyvää seksiä? Tällöin hänen ei ehkä tarvitse enää harrastaa sitä muiden kanssa, kun tuntee minun ansiostani kokeneensa kaiken mitä tällä saralla haluaa kokea. Jos taas minä en olisi tuollaista naista pannut, olisi hänen kenties täytynyt harrastaa loppuelämänsä ajan syrjähyppyjä saadakseen kerrankin kunnolla. Ja pahimmassa tapauksessa jossain vaiheessa ajautuu jonkun psykopaatin uhriksi.

Olenko ollut väärässä?

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinkkuna sitä kun nyt tietysti toimii vähän eri aaltopituuksilla ja ottaa sitä mitä saa.
Sinkkujen touhuihin mulla ei ole sen kummemmin kommentoitavaa, vaikka ehkä arvomaailmaani ei sopisikaan kaiken liikkuvan poraaminen. (Tässä oli taas fanaattista tekstiä, älkää ottako kirjaimellisesti.)

Tässä ei nyt ole kyse mistään seksuaalisuuden rajoittamisesta tai protestanttisen avio-opin ihannoimisesta sinänsä, vaan ihan perinteisestä vastuuntunnosta ja suoraselkäisyydestä. Ehkä siksikin tähän tartun, että olen yhden kaverini kautta saanut seurata, miten idioottimaisesta käytöksestä on kyse, kun hänen vaimoaan alkoin yksi jantteri liehitellä, vaikka tiesi varatuksi. Heillä oli ongelmia liitossa, juu, ja siksi kai nainenkin edes kiinnostui tuosta elämäntapataiteilijasta, mutta ehkä jotain olisi voinut mennä paremmin, jos kolmas osapuoli olisi tehnyt touhulle stopin.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Pointti nyt taisi kuitenkin olla siinä, että yhden kanssa oleminen olisi jotenkin outoa. Siitä siinä on kyse, ja joku näin päättää sitoutua, sen ihmetteleminen tuohon tyyliin kertoo kyllä kysyjästään jotain.
Se on kyllä totta, että on vähän mautonta mennä arvostelemaan toisen elämäntapavalintoja.

Yksiavioisuus on molemminpuoliseen vapauteen ja kunnioitukseen pohjautuessaan koko yhteiskunnan perusta, paras mahdollinen kasvuympäristö lapsille ja loistava tuki elämän karikoissa. Minä en väitä, että kaikkien tulisi mennä avioliittoon neitsyenä ja rakastella lähetyssaarnaja-asennossa kunnes kuolema heidät erottaa, mutta väitän kyllä, että jos avioliittoja tai muita vakavia suhteita kunnioitettaisiin enemmän ja jengi ajattelisi hiukan vähemmän alapäällään, tällä telluksella olisi jonkin verran parempi olla.
Luulen käsittäväni kuvailemasi näkemyksen, ja varmasti maailma olisi kiva paikka, jos kaikki jakaisivat mielipiteesi. Aivan kuten maailma olisi helvetin hieno paikka, jos kaikki olisivat asioista samaa mieltä minun kanssani. Ongelmakohta ajatuksenkulussasi on mielestäni kohdassa "jengi ajattelisi hiukan vähemmän alapäällään", koska kaikkien eläinten syvin vietti on lisääntyä. Ihminen joutuisi toimimaan jatkuvasti vastoin suurinta haluaan. Kuulostaa aika hankalalta.

Käytännöstähän minä en sitten mitään tiedä. Kerran olen seurustellut, ja siitä jäi sen verran paska maku, että seurustelusuhteeseen en ihan helpolla rupea. Tyttö oli aika hukassa itsensä kanssa ja veti ranteet auki silmieni edessä, kun jätin hänet. Sain sitten vielä painia hänen kanssaan, ettei pistä itseään lihoiksi siihen paikkaan. Siinä oli jonkin verran pureksittavaa 16-vuotiaalle miehenalulle. Hyi helvetti.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Miksi ei voisi ajatella munanpäätään pidemmälle? Jyystäät kännistä kollegaasi pikkujouluissa ja pilaat sillä ehkä yhden liiton. Vittujee, varmaan pollea olo. Ai niin, ei se mua koske, eikä silloin ole mitään väliä.

Maailma on täynnä varaamattomia naisia, jotka odottavat teitä. Pankaa niitä.

No voi morjens taas mikä vastaus. Mainitaan nyt tässä erikseen etten minä humalaisia ole hyväksikäyttämässä. Jos jostain yhden yön jutuista puhutaan niin kyllä mä yleensäki katon et muijalla on jotain tajua vielä jäljellä et se tajuaa mitä on tekemässä. Ja kuten sanoin niin ei se mun vika ole ettei sille naisella oma jätkä riitä. Eikä se tosiaan mua koske jos jonku tuntemattoman parin liitto on sillä mallilla et naisen pitää hakea huomiota/seksiä/jne. liiton ulkopuolelta. Mainitaan viel sekin etten kavereiden muijia ole koskaan pannut enkä koskaan tule panemaan.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olenko ollut väärässä?
Joo.

Jos nainen analysoisi tilanteen, hän pyrkisi selvittämään probleemansa kotonaan eikä hakisi vierasta aisaa avuliailta ja puutteessa eläviltä poikamiehiltä. Tai ainakin tekisi pelin selväksi kotonaan, eikä pettäisi selän takana. Mutta ehkä tämä on turhaa, kun asia yllättäen nuorten miesten kansoittamalla palstalla nähdään oman kullin kautta.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
No voi morjens taas mikä vastaus.
Jeps, oli huono vastaus, koska piti kirjoittaa passiiviin tuo, mutta käytin puhekielistä sinä-passiivia. Tämä ei ole mitään viisastelua, vaan meinaan sitä, että en tarkoittanut koko viestiäni suoraan sinulle. Sorry.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Mutta ehkä tämä on turhaa, kun asia yllättäen nuorten miesten kansoittamalla palstalla nähdään oman kullin kautta.
Eikö se juuri olisi helpointa, että jokainen miettisi tilanteen oman kullinsa/pillunsa kannalta ja toimisi sitten tämän tilannearvion pohjalta. Jos arvioon alkaa sotkea veikkauksia naapurin joren kullin haluista, aletaan liikkua hataralla pohjalla.

Yhteinen etu tulee parhaiten ajetuksi, kun jokainen ajaa omaa etuaan, koska jokainen tietää itse parhaiten oman etunsa. Eiks je?

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja kuten sanoin niin ei se mun vika ole ettei sille naisella oma jätkä riitä.
Kyse ei ole välttämättä siitä, että oma mies/poika/mikälie ei riitä. Elämä heittelee välillä kaikenlaisiin tilanteisiin, eikä aina ole kysymys siitä, että puoliso ei jotenkin riittäisi. Ja jos kysymys olisikin siitä, niin en jotenkin voi käsittää sitä ajatusta, mikä tuossa on takana, jos siis tietää tasan tarkkaan, että työstää vaikkapa perheellistä tyyppiä, koska niitä varaamattomiakin on olemassa. Ei sen kalun hallinta niin vaikeaa kuitenkaan ole.
---

Voipi kai olla niinkin, että varsinkin nuorempi tyyppi kuvittelee olevansa jotain, kun saa tyydyttää parisuhteessa olevan, "kun sen oma äijä/muija ei riitä". Itsetuntoon liittyviä juttuja molemmin puolin, koska onhan se niinkin, että se suhteessa oleva ehkä kokeilee markkina-arvoaan ja lankeaa sitä kautta sitten pettämään.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eikö se juuri olisi helpointa, että jokainen miettisi tilanteen oman kullinsa/pillunsa kannalta ja toimisi sitten tämän tilannearvion pohjalta. Jos arvioon alkaa sotkea veikkauksia naapurin joren kullin haluista, aletaan liikkua hataralla pohjalla.
Enpä ole täss sinkkuja sen kummemmin sitonut mihinkään keskinäisissä touhuissaan, vaikken niitä omien arvojeni mukaisena näkisikään.

Yhteinen etu tulee parhaiten ajetuksi, kun jokainen ajaa omaa etuaan, koska jokainen tietää itse parhaiten oman etunsa. Eiks je?
No ei je. Jossain vaiheessa ne kuitenkin risteävät, jos noin pelkistetysti ajatellaan, ellei mitään holttia ole asioissa. Missä vaiheessa vastuuntuntoisuudesta on tullut paha juttu?

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Itsetuntoon liittyviä juttuja molemmin puolin, koska onhan se niinkin, että se suhteessa oleva ehkä kokeilee markkina-arvoaan ja lankeaa sitä kautta sitten pettämään.
Minusta itsetunto-ongelmaa loogisempi selitys markkina-arvon kokeilemiselle olisi se, että pettäjä selvittää, minkätasoiseen urokseen/naaraaseen (vaihdoin biologian termeihin, koska minusta käsittelemämme asia on biologiaa, vaikka siihen yritetään kovasti moraalia ja uskontoa jne. ympätä) hänellä on mahdollisuuksia. Jos tarjokas on paljon tasokkaampi kuin voimassaoleva puoliso, pettäjä vaihtaa tarjokkaaseen.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sinkkujen touhuihin mulla ei ole sen kummemmin kommentoitavaa, vaikka ehkä arvomaailmaani ei sopisikaan kaiken liikkuvan poraaminen. (Tässä oli taas fanaattista tekstiä, älkää ottako kirjaimellisesti.)
En ota ja en tarkoitakaan kaiken liikkuvan poraamista, mutta omien kriteerien valossa, mitä ne nyt sitten kenelläkin sattuu olemaan. Minä en tuomitse, en suoraan edes varattujen kanssa vehtaamista. Olen sitä itse tehnyt jossain määrin, jos en nyt suoranaisesti seksin asteella, mutta varmasti rajan yli silti. En kuitenkaan ole ollut siinä yksipuolisesti mukana. Tuo on vaan pistänyt ajattelemaan sitä, että ihmiset helposti riutuu suhteessa, vaikka varmasti rakkautta siinä onkin mukana. Silti sellaista elämän kokemista niiden säädettyjen rajojen ulkopuolelta puuttuu ja joutuu alistumaan "normeihin."

Ymmärrän ihan täysin siis sen tunteen, kun tuntuu, että monogaamisessa suhteessa ei voi kokea niin moniulotteisesti kuin tahtoisi. Siksi en välttämättä pahastuisi, vaikka ajatusmaailma muuttuisi hiukan polyamorisemmaksi länsimaissa. Kenties pidemmällä säteellä se parantaisi ihmisten elämänlaatua ja vähentäisi vilpillisyyttä ja myös sellaista itsepetosta. Kenenkään ei silti tietenkään olisi pakko suostua sellaiseen, mutta myöskään se ei olisi niin tuomittavaa ja säädytöntä, jotain mitä ei saisi mies tai nainen tehdä. Olla useempi suhde ja ilmaista seksuaalisesti itseään vapaammin.

Idealismia toki ja tuskin tulee muuttumaan, eikä siinä mitään. Tätä asiaa on vaan ihan omien tuntemusten pohjalta tullut mietittyä. Luultavammin silti "vaivun" perinteiseen suhteeseen 1+1, jos sen aika tulee. Tai sitten ei.

Jotenkin on usko siis pysyviin parisuhteisiin nykyään aika heikko. Eli otan tällä hetkellä sen mitä saan, jos se vaan tuntuu oikealta ja kaikki osapuolet on tilanteen tasalla.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Jossain vaiheessa ne kuitenkin risteävät, jos noin pelkistetysti ajatellaan, ellei mitään holttia ole asioissa. Missä vaiheessa vastuuntuntoisuudesta on tullut paha juttu?
Eikö se juuri ole vastuuntuntoista, että pidät omasta edustasi huolen? Yhä edelleen olen sitä mieltä, että jos alkaa pohtimaan muiden oletettuja haluja ja mielipiteitä ja ottaa ne osaksi päätöksentekoa, homma menee reisille.

Tässä meillä on selvä näkemysero, joka tuskin laimenee, vaikka kirjoittaisimme asiasta kymmenen sivua, eikä asia liity enää ketjun aiheeseenkaan kuin hatarasti, joten puolestani voidaan jättää tämä tähän.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eli otan tällä hetkellä sen mitä saan, jos se vaan tuntuu oikealta ja kaikki osapuolet on tilanteen tasalla.
Tuossa on se oleellisin, jos nyt funtsitaan tuota pohdiskeluasi lainaamassani viestissäsi. Joissain parisuhteissa kai eletään siihen tyyliin, että on vapaus kokeilla muita, ja silloin mielestäni ei ole kyse pettämisestä. Tuollainen kuvio on kyllä omasta ajatusmaailmastani aika kaukana, mutta siis idean tasolla se on reilu. Aikuiset ihmiset tietävät, mihin ovat ryhtyneet, eikä periaatteessa mitään salailtavaa ole.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minusta itsetunto-ongelmaa loogisempi selitys markkina-arvon kokeilemiselle olisi se, että pettäjä selvittää, minkätasoiseen urokseen/naaraaseen (vaihdoin biologian termeihin, koska minusta käsittelemämme asia on biologiaa, vaikka siihen yritetään kovasti moraalia ja uskontoa jne. ympätä) hänellä on mahdollisuuksia. Jos tarjokas on paljon tasokkaampi kuin voimassaoleva puoliso, pettäjä vaihtaa tarjokkaaseen.
Biologiaan vetoaminen on näennäisen fiksu ja erittäin helppo kikka tässä asiassa. Ei seksuaalisuus ole niin suuri voima kuin sitä nykyään markkinoidaan. Suuri se on kyllä, ja hieno asia kaikinpuolin, mutta ei mitenkään hallitsematon. Eivät aikuiset ihmiset ole kyvyttömiä hallitsemaan tuntemuksiaan, mutta siihen on helppo vetää tuollainen verho toki eteen.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Biologiaan vetoaminen on näennäisen fiksu ja erittäin helppo kikka tässä asiassa. Ei seksuaalisuus ole niin suuri voima kuin sitä nykyään markkinoidaan. Suuri se on kyllä, ja hieno asia kaikinpuolin, mutta ei mitenkään hallitsematon. Eivät aikuiset ihmiset ole kyvyttömiä hallitsemaan tuntemuksiaan, mutta siihen on helppo vetää tuollainen verho toki eteen.
Eivät tietenkään ole kyvyttömiä hallitsemaan tuntemuksiaan, mutta tekeekö tuntemuksien hallinta pidemmän päälle hyvää ja ihmisestä onnellisen? Viettiensä varassa elävät eläimet vaikuttavat olevan melko tasapainoisen oloisia.

Nojaan biologiaan, koska evoluutiota ei ole vielä osoitettu tieteellisesti paikkansa pitämättömäksi, ja koska se iskee minun järjenjuoksuuni. Moraalit ja hengelliset ja aineettomat voimat tuntuvat kovin hatarilta perusteilta.

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei siulla mitään hätää ole, jos et ole inttiäkään vielä käynyt. Aika tuo aikanaan naisia, samalla myös paskaa. Älä ole huolissasi. Saat vielä paljon kontakteja, olit kuinka epäsosiaallinen tahansa. Jokaisella tulee hetkensä, jos vain ei pidä itseään täytenä paskana. Älä vähättele itseäsi ja pidä terve itsetunto, niin kyllä se siitä. Aina se ei ole helppoa.

Joku päivä saletisti natsaa. Aika kliseetä varmasti, mutta toivottavasti luo jotain toivoa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eivät tietenkään ole kyvyttömiä hallitsemaan tuntemuksiaan, mutta tekeekö tuntemuksien hallinta pidemmän päälle hyvää ja ihmisestä onnellisen? Viettiensä varassa elävät eläimet vaikuttavat olevan melko tasapainoisen oloisia.
Väittäisin, että viettiensä varassa elävät ihmiset eivät todellakaan ole.

Turha kai tästä on vääntää, mutta jotenkin minua vierastuttaa hyvin paljon näissä keskusteluissa biologiaan vetoaminen. Sen kun voisi kai ottaa yhtä hyvin perusteluksi monelle muullekin asialle, jotka eivät olisikaan sitten niin kivoja edes niiden kaiken panijoiden mielestä.

Kannattaa nyt ottaa huomioon, että en aja tässä mitään munkkitouhua, seksuaalisuuden tukahduttamisesta on olemassa omat karut esimerkkinsä historiassa, enkä edes tarjoa omaa malliani tieksi menestykseen. Lähinnä vain huutelen suoraselkäisyyden perään näissä panotouhuissa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy