Joo, täytyy tossa joku päivä katsoa, voisi sinne Helsinkiin päin tulla.
Mutta kyse ei kuitenkaan ole mistään pienestä härnäämisestä, vaan joskus erittäin kovastakin mollaamisesta. Ja kyllä, kun katsoo, niin peruskoulun suoritin luokan huonoimmalla todistuksella, samaten kuin ammattikoulun. Ammattikoulussa tosin pari taisi olla huonompia. Armeijasta joukkueen huonoimmat paperit.
Futistreeneissä joukkueen huonoin pelaaja, kun ei osaa edes syöttää. Tai laukoa. Muut saattavat kikkailla kahtakin pelaajaa yhtäaikaa. Salillakin käy erittäin paljon itseäni parempia treenaajia. Pieni sali, joten kävijöitä ei paljoa ole.
Tuollaisissa paikoissa sitten vain olen joutunut silmätikuksi. Armeijassakin sain vain kuulla joukkuekavereilta ja kouluttajilta, kuinka huono olin. Eikä se todellakaan vahvasti mennyt millään tavoin, huomasinhan sen jo itsekkin.
Siedän erittäin hyvin sellaista pientä härnäämistä, mutta nyt ei olekkaan kyse siitä. Ja on jännä juttu sekin, että joku toinen ei ikinä joudu vastaavaan tilanteeseen missään. Koulussa, työelämässä, treeneissä, jne. Toiset sitten vain joutuvat koko ajan.
Mielestäni en mitään terapeuttia tarvitse, hän ei kuitenkaan vo ihmisten asenteita muuttaa millään tavoin. Itse tiedän, milloin minua ei kaivata, milloin olen hyvä, jne.
Eikä se, että viimein osaa jo futiksessakin syöttää kanssapelaajalle, moni oppii sen jo viisivuotiaana. Enkä ole koskaan ollut mitenkään mielissäni siitä, että saan vaikka 5 kiloa rautaa tankoon lisää. Moni vetelee sellaisiakin rautoja lämmittelysarjoina.
Ja kuten huomaatte, niin huonoin peruskoulutodistus luokalta, huonoin sotilaspassi, huonoimmasta päästä oleva ammattikoulutodistus, jne. Nuohan ovat vain papereita, mutta kertovat erittäin paljon.
Enkä ole kenellekkään sanonut, etten hyväksy itseäni. Enkä mene mihinkään paikkaan jo täysin antautuneena. Mutta kyse onkin siitä, että kun jo valmiiksi näyttää sellaiselta tyhmältä ja vajaaälyiseltä, niin ketä oikeasti kiinnostaa? Moni ihminen kun menee jonnekkin, niin eipä mitään, hänen kanssaan aletaan keskustella ja tehdä tuttavuutta. Meikäläistä taas vältellään. Yrittää siinä sitten luoda jotain ystävyyssuhdetta.
Tuollainen suhde on vain itselle erittäin vaikea, ellei jopa mahdoton, rakentaa sellaisen ihmisen kanssa, joka on oikeasti suosittu toisten ihmisten keskuudessa ja jota pidetään ns. johtavana ihmisenä ja fiksuna. Tavallaan henkilöiden kanssa, joilla on suuri kaveripiiri, jne. Itsellä ei ole oikein mitään, muuta kuin samanlaisia nörttikavereita, joilla ei ole oikein mitään kaveripiiriä itsellä.
Vaikken kirjoitusten perusteella vaikutakkaan vajaalta, niin moni vain kun pelkän tyhmän ulkonäön näkee, niin halua edes välttämättä tutustua. Ja ne spontaanit tilanteet ovat ihan erilaisia verrattuna tähän.