Naisasiat

  • 7 529 185
  • 26 598

Fordél

Jäsen
Ei me ongelmissa olla, vaan kyseessä on juurikin tuo minun asenteeni, että asoiden pitää mennä juuri minun haluamalla tavalla. Ja kyllä. Luonteenpiirteeni on tullut mulle yllätyksenä vasta tänä vuonna selville, kun olen miettinyt mikä meni avioliitossa pieleen, kun ex ei ikinä sanonut, että minussa olisi ollut mitään vikaa. Kaikki oli aina hyvin, kun kysyin.

Eli hyvä esimerkki siitä kuinka tuokin asia itsestä on tullut esiin vasta parisuhteessa. Kysymykseen kuka minä olen, olet saanut parisuhteen myötä vastauksen, että ainakin diktaattori. Tosin se tässä ihmetyttää, että miksi eksä ei asiasta maininnut? Joka tapauksessa nyt ollaan jo puolessa välissä ongelman ratkaisua kun itse ongelma on tunnistettu ja ilmeisesti myös tunnustettu. Nyt varmaan kannattaa harrastaa vielä lisää itsetutkiskelua ja miettiä niitä omia rajoja eli missä voisi jatkossa joustaa, missä ei pysty jne. Varmasti on helpompi olla seuraavassa suhteessa kun tiedostaa nyt paremmin mikä itse on.

Tässä sitä koko ajan oppii kyllä uusia asioita näistä parisuhteista vaikkei sellaisessa enää olekaan. Aika paljon suhteisiin vaikuttaa nuo erilaiset pelot, jotka loppujen lopuksi selittävät monesti niin outoa käyttäytymistä. Osa pelkää hylätyksi tulemista, osa oman vapautensa menettämistä, osa pelkää antaa itsestään kaikkea jne. Pelotkin tulevat monesti esiin vasta sitten parisuhteen kautta, jossa joutuu kohtaamaan uusia tilanteita ja tunteita. Jos parisuhde on toimiva, ovat pelot voitettavissa yhdessä. Vaatii tietysti helkkaristi työtä, mutta sitähän nuo naisasiat muutenkin vaativat.
 

Fordél

Jäsen
Jokaisessa suhteessa tulee näitä samanlaisia tilanteita ja jokaisessa ihmisessä on ärsyttäviä piirteitä. Pitäisikö asioita muuttaa vai toisen vikoja sietää? Jokaisen kai pitää itse päättää mikä on fiksuinta.

Jonkinlainen tasapainohan se on löydettävä. Jokaisessa ihmisessä on niitä ärsyttäviä piirteitä, ja itsekin olen tunnistanut itsessäni jo osan niistä, kiitos parisuhteiden. Niistä eroon pääseminen riippuu kait pitkälti siitä, että onko kyseessä vain tapa vai onko se jotenkin kiinni persoonassa. Tavoista voi oppia ulos, mutta persoonaa on jo vaikeampi lähteä muuttamaan eikä kovin kannattavaakaan. Itse olen muutamasta tavasta päässyt pois, mutta sitten muutama ärsyttävä piirre tuntuu olevan niin tiukasti kiinni persoonassa, että niistä on vaikea oppia ulos. Tietysti kun ne tunnistaa niin niitä voi jotenkin oppia säätelemään. Lisäksi ne eivät tule esiin kaikkien ihmistyyppien kanssa vaan vain osan, joten oikealla kumppanin valinnallakin voidaan vaikuttaa asiaan.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on taas avautumisen aika Spiitillä, sen verran tiukalle kiristyy vanne pään ympärillä. Reilu kuukausi, tai puolisentoista, on nyt menty eteenpäin siitä, kun tyttöystävä kahden ja puolen vuoden suhteen jälkeen ilmoitti, että pistetäänpä lusikat jakoon. No näin sitten tehtiin. Ensimmäinen viikko meni melkoisen sekavissa fiiliksissä, mutta pikkuhiljaa parin-kolmen viikon kohdalla alkoi tuntua siltä, että ratkaisu taisi olla kuitenkin ihan oikea. Suhteen viimeiset kuukaudet kun olivat melkoisen riitaisia ja muutenkin vaikeita, ja olihan tuo exä lähdössä vaihtoonkin loppuvuodeksi (tosin tätä en itse pitänyt missään kohtaa ylitsepääsemättömänä ongelmana). Tähän vielä se, että aloin myös tajuta, että en olisi voinut tehdä juurikaan itse asioita toisin, sillä mikään mitä yritin asioiden eteen tehdä ei riittänyt tai kelvannut toiselle puoliskolle vaan tämä oli jatkuvasti kaikkeen vittuuntunut.

Noh, sitten tullaan kuukauden rajapyykin yli ja odotellaan, että fiilis edelleen helpottaa ja uudet asiat nousevat enemmän ja enemmän ajatuksiin samalla kun vanhat haihtuvat sieltä pikku hiljaa pois. Vaan ei. Nyt on jostain helvetin syystä viikon-parin päivät purtu enemmän tai vähemmän hammasta ja vaikuttaa siltä, että tunteet ovat taas ottaneet voiton järjestä. Totaalinen täyskäännös toipumisessa. Itseäni kiinnostaa niin helvetisti liikaa asiat joilla ei pitäisi olla enää mitään merkitystä; mitä toinen kaikista asioista ajattelee ja mitä seurusteluaikamme hänelle merkitsi jne. Tähän vielä päälle kaikki iloiset ja hyväntuuliset valokuvat mm. facebookista, joissa poseerataan uusien vaihtari-tuttavuuksien kanssa, myös miesten, niin saahan sitä itseään satutettua erilaisilla ajatusilla oikein kovastikin. Tämä lienee se kaikkein kovin pala purtavaksi. Ehkä hyvä, että nuo ko. tuttavuudet ovat maantieteellisesti sen verran kaukana, sillä fiilikset oman pään sisällä ovat toisinaan melko.. no, äkkipikaiset. Ja tiedän kyllä.. eihän noita pitäisi vilkuilla ja kiduttaa sillä itseään, mutta minkäs teet, kai meikäläinen on sitten jotenkin masokistinen luonne.

Exän kanssa eron hetkellä sovittiin, että yritetään pysyä väleissä ja olisi hienoa pysyä ystävinä, joskin se varmasti vaatii paljon aikaa ja toipumista, etenkin omalta puoleltani. Silloin tällöin ollaan netin välityksellä oltu yhteyksissä ja tuolloin fiilikset usein heittelevät vähän puolin toisin. Yleensä ensimmäinen reaktio on se, että tekee kipeää ja tekisi mieli olla veemäinen, mutta vähitellen fiilis on kuitenkin ihan hyvä, jopa helpottunut. Kaiken kaikkiaan en kuitenkaan koe vaihtoehtona sitä, että hävittäisin ko. ihmisen kokonaan elämästäni. Ainakin toistaiseksi kyseinen ratkaisu tuntuisi aivan liian julmalta. Kumpikaan ei suhteen aikana tehnyt sinänsä mitään väärää toista kohtaan ja kyseessä on kuitenkin ihminen, josta muodostui noiden 2,5 vuoden aikana läheisempi kuin kenestäkään muusta, ja joka tuntee minut varmasti paremmin kuin yksikään ystävistäni, heitä lainkaan vähättelemättä. Toisaalta on tässä pyöritelty ajatuksissa sitäkin, että mitkä ovat ne todelliset motiivit ystävyyden ylläpitämiselle exän kanssa, kun se toinen ei kuitenkaan ole enää itselle se "sama" henkilö, jollaisena hänet on oppinut tuntemaan. Haluanko pysyä ystävänä tämän "uuden" ihmisen kanssa omien tunnetilojeni kustannuksella? Monimutkaista.

Tässä kohtaa sitä aina ihmettelee, että helvettiäkö näistä tänne kirjoittelee, mutta kaipa tässä on tarkoituksena jotenkin jäsennellä omia ajatuksia ja tuntemuksia, jotta niistä saisi edes itse jotain tolkkua...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Exän kanssa eron hetkellä sovittiin, että yritetään pysyä väleissä ja olisi hienoa pysyä ystävinä, joskin se varmasti vaatii paljon aikaa ja toipumista, etenkin omalta puoleltani.

Ei tuollaisia kannata sopia. Mikä tapahtuu se tapahtuu. Harvat pystyvät olemaan kavereita heti eron jälkeen ja se harvoin parantaa siirtymistä uusiin ympyröihin. Ehdottaisin nyt irrottautumista vanhasta ja juhlimaan kavereiden kanssa ja katsomaan maailmaa uusin silmin.

Kuten tässä ketjussa hiljattain on pähkäilty, on hyvä miettiä mikä meni pieleen. Ne asiat löytyvät sieltä pienellä aivoriihellä. Mitä voisit tehdä seuraavassa suhteessa paremmin? Mitkä ovat heikkoutesi ja asiat jotka vastapuolta ärsyttävät. Sitten vain kohti uusia seikkailuja.

Tsemppiä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei tuollaisia kannata sopia. Mikä tapahtuu se tapahtuu. Harvat pystyvät olemaan kavereita heti eron jälkeen ja se harvoin parantaa siirtymistä uusiin ympyröihin.
Joo, ei se ihan heti onnistu se kaverina oleminen. Ajan kanssa ehkä, mutta silloinkin vaan se kaveri, ei mikään ystävä. Tai ei se tietenkään mahdotonta ole, mutta ihmiset tuntien aika todennäköistä kuitenkin. Kannattaa olla jo tyytyväinen jos tilanne on se, ettei ole katkeruutta, vihaa ja sitä, ettei yksinkertaisesti vaan siedä toisen naamataulua samassa huoneessa.

Sanottu jo varmaan tuhannet kerrat, että heti eron jälkeen on tunteet yleensä niin pinnassa toista kohtaan (varsinkin jätetyllä osapuolella), että asiat helposti kulminoituu siihen, että haluaakin toisen keinolla millä hyvänsä takaisin. Liian tiivis yhteydenpito ei ainakaan sitä kuvitelmaa hälvennä. Erityisesti humalassa ei ole yhtään hyvä olla samoissa kuvioissa. Ylilyönnin riskit on suuret. Myös kännykkäkontaktit on syytä pitää ihan nollissa.

Samaa mieltä myös mobyn kanssa siitä, että ajanviettäminen ystävien kanssa on enemmän paikallaan. Keskittyy siihen, mitä konkreettisesti on.

Jos jostain lohkeaa rakoakin, niin hyvä niin. Osalle se voi sopia ja parantaa oloa, osalla taas pahentaa. Kannattaa miettiä, mitä todella haluaa, ettei tule morkkista.
 

Fordél

Jäsen
Kaverina oleminen ei toimi varmasti heti minkäänlaisissa eroissa. Tosiaan erotessa ovat tunteet sen verran pinnassa, oli sitten jätetty, jättäjä tai oli ero sitten vaikka yhdessä sovittu, että kaveruus ei vaan toimi. Pettymys on jokatapauksessa se päällimäinen tunne, joten on syytä pitää etäisyyttä toiseen, jo ihan senkin takia, että saa perspektiiviä juuri tapahtuneeseen. Sitten kun tunteet ovat tasaantuneet, on kaikki oikeastaan mahdollista. Hyviä ystäviä eksistä tulee harvoin, kavereita silloin tällöin ja yleisin vaihtoehto lienee se, että tiet eroavat kaikella tasolla. Valitettavaa, mutta näinhän se menee.

Se mikä erotessa kannatta muistaa on, että elämää on sen naisen ulkopuolellakin. Tottakai jos kyseessä on todellinen helmi ja elämäsi rakkaus niin sitten asia on erikseen. Muussa tapauksessa kannattaa tosiaan muistaa, että se menetty pirkko ei ole maailman ainoa sulle sopiva pirkko. Niitä löytyy tuolta kasa päin, mutta tuossa tilanteessa sitä ei vain näe kun tuijottaa koko ajan sinne menneeseen.

Näin ollen on suotavaa, että ottaa itseään niskasta kiinni ja lähtee pitämään kaverein kanssa hauskaa. Sitä kautta saa sitten muuta ajateltavaa ja uutta perspektiiviä. Diskoteekissä kun saa muutaman mukavan katseen vastakkaiselta sukupuolelta tai pääsee vähän haastelemaan heidän kanssa niin johan maailma alkaa näyttämään paremmalta. Se nousu alkaa pienistä asioista.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, kyllä se on tiedostettu, ettei tässä mitään yhteisiä tekemisiä tai ajanviettoa tai kovin tiivistä yhteydenpitoa voi alkuun todellakaan suunnitella enkä näin ole myöskään pyrkinyt myöskään tekemään. Toivoin, että kun tuo toinen ulkomaille häipyy, niin saanpahan olla loppuvuoden jotakuinkin täysin irti ko. ihmisestä ja katsotaan sitten joskus selvästi myöhemmin miltä se toisen naama näyttää, siis ihan kaveri-/ystävämielessä. Mutta ehkäpä tosiaan tuo "ystävä" on tähän yhteyteen liian voimakas sana.

Tosin vasta nyt sitä on alkanut kunnolla ymmärtämään, mitä tuo toisen kokonaan ulkopuolelle sulkeminen kokonaisuudessaan vaatii. Ja tämä on nimenomaan se askel, joka tuntuu ainakin juuri nyt ylivoimaisen vaikealta. Kuten aiemmassa viestissäni sivusin, nuo kontaktit exään ovat olleet pitkälti satunnaista ja pienimuotoista sananvaihtoa internetin välityksellä eivätkä ne loppujen lopuksi ole mielestäni niitä asioita, jotka paskan fiiliksen aiheuttavat.. elleivät sitten alitajuisesti jää jonnekin taustalle vaikuttamaan. Enemmän kyse lienee siitä, että päässä pyörii käytännössä koko ajan helvetin mustasukkaisia ajatuksia siitä, mitä nainen mahtaa milloinkin tehdä ja kenen kanssa viettää aikaansa. "Se on jumalauta mun nainen eikä jonkun kaksi päivää sitten tapaamansa kreikkalaisen (tai jopa turkkilaisen) adoniksen" jne. On toki totta, että jos ei ole mitään kontakteja ko. ihmiseen, niin näillekään ajatuksille ei enää saa mitään konkreettista "pohjaa".

Mitä kavereihin yms. tulee, niin on tässä kavereiden kanssa lähes joka päivä jotain kehitelty ja hauskaakin on aina ollut sanan monissa merkityksissä. Siitä isot pisteet heille. Siinä mielessä ehdin jo jossain kohtaa kuvitella tilanteen olevan kohtuullisen hyvin, mutta jostain syystä tosiaan ihan viimeisen viikon aikana ovat sitten ne huonommat fiilikset puskeneet uudestaan pintaan kaikesta huolimatta.. no, eihän siinä muukaan auta kuin pistää parhaansa mukaan hanttiin ja tosiaan kehitellä kaikenlaista ajankulua, joka siirtää ajatukset muualle. Ja kiitos palstaveljille kommenteista, erilaiset kokemukset ja näkemykset tuovat hyvää perspektiiviä omiinkin ajatuksiin.
 

ditrim

Jäsen
Mitä kavereihin yms. tulee, niin on tässä kavereiden kanssa lähes joka päivä jotain kehitelty ja hauskaakin on aina ollut sanan monissa merkityksissä. Siitä isot pisteet heille. Siinä mielessä ehdin jo jossain kohtaa kuvitella tilanteen olevan kohtuullisen hyvin, mutta jostain syystä tosiaan ihan viimeisen viikon aikana ovat sitten ne huonommat fiilikset puskeneet uudestaan pintaan kaikesta huolimatta.. no, eihän siinä muukaan auta kuin pistää parhaansa mukaan hanttiin ja tosiaan kehitellä kaikenlaista ajankulua, joka siirtää ajatukset muualle. Ja kiitos palstaveljille kommenteista, erilaiset kokemukset ja näkemykset tuovat hyvää perspektiiviä omiinkin ajatuksiin.

Noniin. Hukkaa äkkiä kaikki yhteydenpitomahdollisuudet häneen. Poista puhelinnumero, erota hänet facebook-kavereistasi ja muuta mökille. Kaveriksi tai ystäväksi et häntä tule vähään aikaan tarvitsemaan, jos kerran hyviä kavereita löytyy muutenkin. Itseäsi kiusaat kun pidät häneen minkäänlaista yhteyttä.

kaiken ormin toiminnan voi kuitenkin jälkeenpäin selittää sillä kun oli niin vaikeaa. Voit alkaa kaveeraamaan exäsi kanssa sitten paremmalla ajalla, kun siitä ei seuraa enää mitään tuskaisia tunteita.

Ps. Mistä minä mitään tiedän...
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers

Pistänpä tänne viestiä omastakin toipumisesta, kun Spiitin kanssa se vajaa pari kuukautta sitten pistettiin miltei samana päivänä nuo eroviestimme.

Itsellä on toipuminen sikäli ihan hyvinkin sujunut ja itseasiassa olen säilynyt, kuten tarkoitus olikin hyvissä välilöissä exäni kanssa. Ihan jopa pitkiäkin keskusteluja ollaan käyty kuulumisten vaihdon merkeissä exäni puolelta aina kun ollaan nähty. Ei mitään sen syvällisempää kuitenkaan.

Suhteemme alussa hankittiin koira, joka on ollut minunkin luona välillä kun exä on joutunut olemaan pitkiä aikoja poissa kotoa koulun ja työn takia.

Sen puolesta siis ihan ok.

Kuitenkin, olen huomannut asian, mikä on täysin uusi itselleni tässä vaiheessa toipumista. En nimittäin halua edes ajatella edelleenkään minkään edes puolivakavan suhteen aloittamista missään vaiheessa, ennenkuin jatko exäni kanssa on selvillä. Kummatkin olemme sitä mieltä, että meillä voi vielä olla mahdollisuudet jatkaa myöhemmin ja sitä itseasiassa toivonkin. En kuitenkaan elä sille ajatukselle, että myöhemmin jatketaan, koska sitä ei todellakaan tiedä tuleeko näin käymään.

Normaalisti tässä vaiheessa toipumista olen ollut jo etsimässä kiihkeästi seuraa baareista :)

Viime päivinä minullekin on tullut vähän Spiitin kaltaisia "oireita". Välistä sitä on ikävöinyt exää ja toivonut, että saisi takaisin niitä suhteenaikaisia juttuja. Yhdessä saunomiset ja reissujen suunnittelut etc. Ihan uusi juttu tämäkin.

No, katsotaan miten Kiinan reissun jälkeen syksyllä asiat näyttää.

Spiitille tsemppiä! Itseasiassa minullakin on tuota masokistista luonnetta ollut, että pitää kiduttaa itseään ns. turhilla ajatuksilla. Se ei välttämättä huono asia ole, koska jossain vaiheessa sitä huomaamattaan ajattelee sitten, että vitut antaa olla, eikä sen jälkeen enää tunnu missään.
 

Tupu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Että osaa olla vaikeaa... Alan pikkuhiljaa epäillä että naissuhteet eivät vaan ole minua varten. Tuntuu, että sama kaava toistuu aina vaan - tutustun johonkin kivaan naiseen/tyttöön, hänen aloitteestaan välillemme kehittyy suhde (itse olen hitaastilämpeävää sorttia ja tässä vaiheessa yleensä vielä vähän sillälailla "coolisti puolivaloilla" mukana). Kaikki menee hyvin siihen asti kunnes oikeasti lämpenen jutulle. Siinä vaiheessa minusta tulee ns. varma ja helppo tapaus ja vastapuolen kiinnostus lopahtaa välittömästi.

Tuntuu siis että naisille kelpaavat vain "jännittävät" miehet. Niin kauan kun en ole jutussa täysillä mukana naiset suorastaan ripustautuvat kiinni, mutta heti kun oikeasti alan osoittaa kiinnostusta jarrua painetaan välittömästi. Miten hemmetissä pitemmässä suhteessa voi olla kokoajan "jännittävä"? Vai olenkohan vaan aina törmännyt niihin tapauksiin, jotka metsästävät pelkästään sitä uuden suhteen alkujännitystä...
 
Miten hemmetissä pitemmässä suhteessa voi olla kokoajan "jännittävä"? Vai olenkohan vaan aina törmännyt niihin tapauksiin, jotka metsästävät pelkästään sitä uuden suhteen alkujännitystä...

Väittäisin, ettei mitenkään. Lisäksi olen ollut huomaavinani, että monelle naiselle tärkeintä on se, että kokee tulleensa valituksi, ikään kuin voittajaksi. Ei sillä suhteella, saati miehellä sitten niin väliä.

Saattaa toki olla, että ovat tai osa heistä on koukussa rakastumiseen, joka kestää sen noin puoli vuotta.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Miten hemmetissä pitemmässä suhteessa voi olla kokoajan "jännittävä"?

Nykyiseltä puolisolta kysäisin melkein kärkeen, että haluaako hän elää minun kanssa tylsää ja tasapaksua elämää välillä vähän riidellen. Halusi. Nyt sitten asutaan yhdessä, vielä ei ole tasapaksua ja tylsää, mutta kyllä sekin aika koittaa ja toivottavasti nainen on silloinkin samaa mieltä kuin nyt.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Siinä vaiheessa minusta tulee ns. varma ja helppo tapaus ja vastapuolen kiinnostus lopahtaa välittömästi.

Tuntuu siis että naisille kelpaavat vain "jännittävät" miehet.

Vähän samaa historiaa täälläkin. Tietenkään ei nyt kannata ihan LIIAN helpoksi ruveta yhdenkään naisen takia, siis niin että on päällä seisomassa joka asiassa, mutta kyllähän se nyt minustakin on tunne-elämältään normaalin ihmisen merkki, että sitä innostuu kun rakastuu. Naisella joka menettää kiinnostuksensa miehen innokkuuden takia, viiraa kyllä päässä ja pahasti. Se kertoo aika paljon naisen arvomaailmasta ja kyvystä rakastaa, eikä todellakaan hyvää. Ei sellaisen perään kannata haikailla. Sen sijaan sopii kyllä ihmetellä, mistä näitä "BB-mentaliteetilla" varustettuja naisia sikiää?
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Naisella joka menettää kiinnostuksensa miehen innokkuuden takia, viiraa kyllä päässä ja pahasti. Se kertoo aika paljon naisen arvomaailmasta ja kyvystä rakastaa, eikä todellakaan hyvää. Ei sellaisen perään kannata haikailla.

QUOTED FOR TRUTH!

Enpä ole taas hetkeen tavannut omituisempaa naiseläjää, kuin taannoinen, jolle joudin sanoa muutaman tapaamisen jälkeen, jotta onnea matkaan sopivamman miehen metsästykseen. En ole mikään yli-innokkuuden perikuva, mutta kyllä kai sitä nyt normaali ihminen mukavasta naisesta sen verran innostuu, että haluaa asian lievin sanankääntein ja teoin (ei nyt lähdetä millekään Jomppa_Koo -sektorille kumminkaan) julki tuoda. Ei kelvannut, kun "ahdisti" moinen yli-innokkuus. Olkoot. Täysin riittävän sopivia akkoja onpi mualima väärällään.
 

tolppa83

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Terve!

Tässä on nyt tämän viikon oltu harkinta-ajan alla, eli 5kk ja 3 viikkoa olisi vielä jäljellä. Noin 3 kk asuttu kumminkin jo erillään. Vaimo tahtoi eron ja ilmeisesti jo tapailee uutta miestä. Itsellä on aikalailla sekavat fiilikset, kuten arvata saattaa. Ikävä tulee silloin tällöin kylään, mutta en enää voisi palata hänen kanssaan yhteen, tai ainakin nyt tuntuu siltä.
Vaikka ikää itsellä ei aivan älyttömästi vielä ole, ja pidän itseäni ihan mukavan oloisena ja näköisenä, ei uskoa meinaa löytyä siihen, että joku enää huolisi meikäläistä rinnalleen.
 

TheT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Montreal Canadiens
Ei kelvannut, kun "ahdisti" moinen yli-innokkuus. Olkoot. Täysin riittävän sopivia akkoja onpi mualima väärällään.

Kuulostipa todella tutulta, tosin oma tilanteeni ei ole vielä noin pitkällä. Reilut puoli vuotta olen erään naisen tuntenut ja muutaman päivän tapaamisia suunnilleen kymmenkunta sinä aikana, syynä noin sadan kilometrin välimatka. Enemmän tämä on ollut fyysinen suhde ja alkanut eräistä kotibileistä, mutta vaihdoin silti numeroita seuraavana aamuna.

Noin kuukausi takaperin sain sitten kuulla, että kyseinen naisihminen olisi enemmän kiinnostunut. Noh, hän sattui olemaan jonkinmoisessa nousuhumalassa tuolla hetkellä, kertoessaan asian puhelimessa, mutta eihän se estä kertomasta. Itselleni tämä oli tietynlainen yllätys, mutta jotenkin hän kosketti minua sanoillaan ja pitkästä aikaa tunsin vetoa molemmin puolin.

Seuraava tapaaminen olikin sitten siihenastisista tapaamisista ehdottomasti parasta aikaa, kaikki näytti todella lupaavalta. Hän sanoi, että haluaa katsella rauhassa jos tästä tulisi jotain - Itse toivoisin kuitenkin jotain merkkejä, että suhde menisi eteenpäin, koska en yleensä osaa olla maltillinen ja kyseistä naista alkaa kuulemma ahdistamaan jos olen liian nopealla aikataululla liikkeellä.

Sanoin hänelle, että katsotaan vain rauhassa, mutta ei kateltaisi muiden perään tutustuttaessa. Ei ole mielestäni liikaa pyydetty? Tiedän, että hänellä on ollut aika railakasta aikaa viimeisten parin vuoden aikana, kun on ollut sinkkuna, mutta eihän sellaista touhua enää hyvällä katselisi jos sama meininki jatkuu edelleen. Jotenkin tuo pyyntö vain tuntui vaikuttaneen häneen ja sekoittaneen ajatuksia...
 

Fordél

Jäsen
Vaikka ikää itsellä ei aivan älyttömästi vielä ole, ja pidän itseäni ihan mukavan oloisena ja näköisenä, ei uskoa meinaa löytyä siihen, että joku enää huolisi meikäläistä rinnalleen.

Niin vielä et varmasti ole valmis yhtään mihinkään, mutta sitten kun eksä on mahdollisesti laitettu mappi ööhön, löytyy taatusti joku pirkko jostain. Ei kannata menettää peliä ennen kuin se on edes alkanutkaan. Nyt vain annatetaan ajan tehdä tehtävänsä ja selvittää pää. Sitten joskus kun on se aika niin uutta pirkkoa kehiin. Ei muuta kuin jaksamisia sinne!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Piti mennä baarista normaalisti hoitelemaan viime viikon maanantaina neitonen ja tänään tajusin käveleväni jo käsi kädessä hetken.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Joo kyllä tuo melko normaaliakin kai taas on kun koulu alkoi. Taas sitä viedään, lähden pubiin, prkl!

Ja kiitos molempiin, molempia tämä nyt taitaa olla.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Kai se täytyy tänne suomen parhaimmalle parisuhdepalstalle tulla kaikille tuntemattomille avautumaan että nyt on sladdin 7 v ja 4 kk kestänyt parisuhde naisen kanssa ohi. Mukaan mahtuu reilu 6 vuoden yhteisasuminen, yhteiset lemmikit ja lähes neljän vuoden kihlaus.

Eilen lopetettiin riitely ja alettiin taas puhumaan. Lopulta päädyttiin puhumaan jo pitkään molempia mietityttäneestä asiasta (eroamisesta siis) ja päätettiin erota yhdessä molempien tahdosta. Kavereina jatketaan tästä eteenpäin mitä helpottaa melko paljon se että ex-emäntä oli joka tapauksessa lähdössä ulkomaille seuraavan viikon sisällä kuukausiksi. Itse jään asumaan lemmikkien kanssa yhteiseen kämppään reissun ajaksi ja sen jälkeen sitten erilleen asumaan.

Päällimmäinen tuntemus kaiken helvetin sekavuuden, itkeskelyn ja nauramisen takana taitaa kuitenkin olla aivan jumalaton helpotus. Toki samalla järjetön haikeus. Vittu tästä olisi tullut helvetilliset kuukaudet jos tässä tilassa olisi toinen lähtenyt ulkomaille ja pinnalla olisi molempien pitänyt teeskennellä tämän jutun jatkamista.

Mitään suurempaa draamaa ei asiaan liity. Kaikenlaista pientä toki niin kuin asiaan kuuluu. Lähinnä kai nyt kun kolmekymppiä alkaa entisestä kaukaisuudesta jo kilkuttelemaan ovia, oli se tilanne että molempia kiinnostaa vain niin eriasiat kuin silloin kakaroina kun tämä aloitettiin. Tai kai silloinkin eri asiat kiinnosti, mutta niillä ei tuntunut olevan niin merkitystä silloin.

Tämä kasvaminen on muuten vitun rankkaa. Itse en usko eläväni niin pitkään että kokisin olevani millään tapaa aikuinen tai valmis.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tämä kasvaminen on muuten vitun rankkaa. Itse en usko eläväni niin pitkään että kokisin olevani millään tapaa aikuinen tai valmis.

Kunnes kohtaat seuraavan rakkauden.

Kasvaminen on rankkaa mutta tuossa neljänkympin jälkeen se yleensä helpottuu. On jo koettu paljon asioita ja terävimmät särmät ovat tasoittuneet mukavasti. Naisetkin ovat jo seksuaalisesti parhaassa iässä...eli upeita kokemuksia tulet vielä tuntemaan. Ei hätää...aikuiseksi ei tarvitse silti kasvaa vaikka ikää tulee. Tämän kerron ihan omasta kokemuksestani:)
 

passenger

Jäsen
Kunnes kohtaat seuraavan rakkauden.

Kasvaminen on rankkaa mutta tuossa neljänkympin jälkeen se yleensä helpottuu. On jo koettu paljon asioita ja terävimmät särmät ovat tasoittuneet mukavasti. Naisetkin ovat jo seksuaalisesti parhaassa iässä...eli upeita kokemuksia tulet vielä tuntemaan. Ei hätää...aikuiseksi ei tarvitse silti kasvaa vaikka ikää tulee. Tämän kerron ihan omasta kokemuksestani:)

Itsellä on ikää vielä muutaman vuoden alle sen kolmekymmentäkin ja kasvaminen tuntuu tosiaan, ei ehkä rankalta, mutta ainakin sen kokee vielä tässä iässä voimakkaana ja elämässä läsnäolevana. Siitä olen Lenin kanssa samaa mieltä, että harvojen kokemuksieni perusteella voin kyllä yhtyä tuohon naisen seksuaalisuuteen ja parhaaseen ikään.

Tässä on nyt tänä vapaana kesänä tullut vietettyä aika moisen rietastelevaa elämää ja partnerien ikä on vaihdellut tuolta 18-vuotiaasta tuonne plus neljäänkymppiin ja jotenkin se ainakin itseä miellyttää nuo aikuisemmat naiset. Hauskaa on toki ollut nuorempienkin kanssa :). Kaipa ne naisetkin kokevat sitä samaa kypsymistä ja kasvamista vielä sinne kolmeenkymppiin kuten miehetkin. Ainahan tuollainen "aikuistuminen" on toki hyvin yksilökohtaistakin, niin miehillä kuin naisillakin.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Sladdille voimia. Monia yhtäläisyyksiä tuosta kertomastasi löytyy omiin kokemuksiini peilaten; ulkomaille lähdöt sun muut. Jokatapauksessa hyvä, että löydät sisältäsi kaikesta huolimatta sen helpotuksen tunteen. Pidä se ajatuksissasi silloin, kun se haikeus meinaa ottaa yliotteen muista tunteista. Huominen tulee..

Ja lisäksi vielä oman tilanteen päivitystä.. Nyt se on sitten tehty.

Tuossa viime viikolla kirjoittelin kuinka vajaa pari kuukautta sitten tapahtunut ero on oman pään sisällä hyökännyt ikään kuin uudestaan silmille.. lähinnä siksi, että kontakteja exään oli jäljellä liiaksi. Näistä pahimpana tosiaan tuo facebook, joka suoltaa päivästä toiseen informaatiota enemmän ko. naisen asioista kuin olisi tarpeen. Tänään sitten pamahti hieman rivien välistä selville, että uutta on alkanut pyörimään kuvioissa ja tein sen mitä monet täällä jo ehdottivatkin. Entinen tyttöystävä on nyt ainakin suurimmilta (ja kriittisimmiltä) osin poistettu Spiitin elämästä. Eipähän tarvitse naisesta kuulla enää mitään, ellen väkisin itse halua ottaa yhteyttä. Jälkiviisaana täytyy kyllä sanoa se, että olisihan tuon voinut alunperinkin jo hoitaa näin, ettei tarvitsisi nyt enää uudestaan tätä paskaa käydä läpi ja pyöritellä synkkiä ajatuksia pään sisällä.

Nyt sitten vain uutta elämää tosissaan rakentamaan. Ideoita mistä palikasta kannattaa aloittaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös