Naisasiat

• 7 587 768
  • 26 609

Fordél

Jäsen
Olen myös pienen ikäni yrittänyt selvittää tätä Mitä nainen todella haluaa -mysteeriä, ennen ja jälkeen poikamiesvuosien. Välillä on tuntunut että pääsen jäljille, huomatakseni taas miten paljon asiaan liittyy niitä muuttuvia tekijöitä, joita ei taas tahdokaan ymmärtää. Ehkä olisi jo tällä iällä parasta myöntää itselleen, ettei tämä kyky ymmärtää naista pähkäilemällä parane. Ehkäpä sen jälkeen seurauksetkin olisivat paremmat, kun ei liikoja yritä. Oma persoonallisuus tässä vaan laittaa vastaan, koska olen tiedonjanoinen ja analyyttinen luonne, ja mikäpä olisi sen upeampaa kuin tietää ja ymmärtää kaikki mahdollinen naisista. Se nyt vaan kuitenkin näyttää olevan mission impossible.

Jokainen kai sitä toivoisi parisuhteelta sellaista vakaata yhteisymmärrystä, jota kuitenkin harvemmin toisistamme löydämme, edes pitkään jatkuneen yhdessäolon jälkeen. Ja kun kaksi epätäydellistä ihmistä viettää kaikki päivänsä yhdessä niin silloin korostuvat erityisesti ne ärsyttävät erot. Senkin johdota kaikki on aina helpompaa alussa kun seurustelee ja asuu eri osoitteessa, eikä näe toista edes joka päivä. Ehkä tässä ajassa niin miesten kuin naistenkin taito elää sen toisen kanssa siinä arjessa on jotenkin alentunut. Toisaalta juuri arjen sietämisen nimissä se onkin tärkeää, että toinen olisi arvomaailmaltaan mahdollisimman lähellä sitä omaa. Sen jälkeen ei esimerkiksi toisen tapa mennä rannekello päällä nukkumaan ärsytä niin paljon.

Hyviä ajatuksia ja näin näen itsekin asiat öpaut. Olen vain viime aikoina alkanut miettimään tätä naisen ymmärtämis-yhtälöä vähän toisesta suunnasta. Eli sen sijaan, että koittaa ymmärtää naista, on parempi koittaa ymmärtää itseään. Sen myötä tietää koko ajan paremmin mitä haluaa toisesta, mihin on valmis, mitä heikkouksia itsessään voi kehittää, jollloin yhteiselo naisen kanssakin helpottuu kummasti. Parisuhteessa, jos jossain, tuo itsensä ymmärtäminen kehittyy. Itse olen ainakin viime vuosina löytänyt itsestäni uusia puolia, ymmärtänyt omat heikkouteni ja ne tarpeetkin on terävöitynyt. Kaikki tämä pitkälle sen takia, että parisuhteessa ollessa sitä on niin lähellä toista ja antaa itsestään niin paljon, jolloin oppii todella paljon myös itsestään. Se oma kuva ja käyttäytyminen heijastuu nimittäin toisesta takaisin. Okei, en ehkä ihan osaa vielä selittää mitä tarkoitan..

En kuitenkaan oikein usko enää siihen, ettäkö voisi saada kaikki toivotut ominaisuudet "samassa paketissa". Ts. ei ole sitä yhtä oikeaa kumppania, vaan monta hyvin soveltuvaa kumppaniehdokasta. Tällöin kaiken järjen mukaan, niitä toivottavia ominaisuuksia löytyy kuitenkin enemmän kuin niitä huonoja. Kyllä niitä maagisen yhteyden omaavia sielunkumppaneitakin on, mutta saattaa mennä elämä ohitse siinä odotellessa.

En itsekään usko enää yhteen ainoaan oikeaan. Toisaalta jaksan edelleen uskoa, että on olemassa se, jossa nuo ominaisuudet ovat. Tai no vaihdetaan tuon uskomisen tilalle tietäminen eli tiedän, että hän on olemassa. Tämä pitkälle juuri sen takia, että olen viime aikoina taas ymmärtänyt yhä enemmän itsestäni, ja tiedän aina vaan paremmin mitä tarvitsen ja haluan.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
PaHyviä ajatuksia ja näin näen itsekin asiat öpaut. Olen vain viime aikoina alkanut miettimään tätä naisen ymmärtämis-yhtälöä vähän toisesta suunnasta. Eli sen sijaan, että koittaa ymmärtää naista, on parempi koittaa ymmärtää itseään. Sen myötä tietää koko ajan paremmin mitä haluaa toisesta, mihin on valmis, mitä heikkouksia itsessään voi kehittää, jollloin yhteiselo naisen kanssakin helpottuu kummasti.

Nyt alat olla mielestäni asian ytimessä tuon itsesi ymmärtämisen kanssa.
Kun alat oikeasti ymmärtämään itseäsi, motiivejasi, alkaa muutkin solmut yllättäen aukeamaan. Tuon itsensä ymmärtämisen kanssa on vain yksi huono puoli, se on pirun vaikeaa koska oma mieli suojelee itseään ja kaunistelee asioita. Ns pervo rehellisyys itseään kohtaan on avainsana tässä.

Fordél

Jäsen
Nyt alat olla mielestäni asian ytimessä tuon itsesi ymmärtämisen kanssa.
Kun alat oikeasti ymmärtämään itseäsi, motiivejasi, alkaa muutkin solmut yllättäen aukeamaan. Tuon itsensä ymmärtämisen kanssa on vain yksi huono puoli, se on pirun vaikeaa koska oma mieli suojelee itseään ja kaunistelee asioita. Ns pervo rehellisyys itseään kohtaan on avainsana tässä.

Juuri näin. Mutta olisiko se sitten niin, että kun ikää alkaa tulemaan lisää ja kohtaa vastoinkäymisiä, vähenee myös tuo itsensä suojeleminen ja tietynlainen naivius. Ja onhan se varmasti sen toisenkin osapuolen kannalta helpompaa kun toinen tietää mitä haluaa ja on itsevarmempi. Parempi siis koittaa tutustua itseensä kuin lähteä ratkomaan tätä naisten mysteeriä. Kun on sinut itsensä kanssa niin varmasti naisetkin ovat silloin paljon helpompia eikä itseasiassa mitään suurta myyttiä ko. naisesta edes synny.

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Käväistiin tänään maistraatissa ja näin avokista tuli rouva Toejoen Veikko.

Paljon onnea. Onko vielä kirkkosiunauksia tulossa? Meillä tehtiin niin, että ensin mentiin maistraatissa ja seuraavana päivänä pidettiin kirkkosiunaus. Itse en kirkkoon kuulu, joten siellä ei voinut vihkiä.

Paljon onnea. Onko vielä kirkkosiunauksia tulossa? Meillä tehtiin niin, että ensin mentiin maistraatissa ja seuraavana päivänä pidettiin kirkkosiunaus. Itse en kirkkoon kuulu, joten siellä ei voinut vihkiä.

Kiitos paljon. Ei mennä enää kirkkoon. Maistraattivisiitti oli sopivan mittainen (n. 1 minuutti), mutta kyllä siinäkin ajassa iski hiki joka paikkaan. Huomenna työpäivä, mutta en tiedä pitäisikö kohta siirtyä tohon KK-ketjuun, sen verran hyvin skumppa virtaa. Hymiö

Syyskuun alussa sitten muutamaksi päiväksi Bremeniin, vaikka Saksa onkin paska maa.

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
En itsekään usko enää yhteen ainoaan oikeaan. Toisaalta jaksan edelleen uskoa, että on olemassa se, jossa nuo ominaisuudet ovat. Tai no vaihdetaan tuon uskomisen tilalle tietäminen eli tiedän, että hän on olemassa. Tämä pitkälle juuri sen takia, että olen viime aikoina taas ymmärtänyt yhä enemmän itsestäni, ja tiedän aina vaan paremmin mitä tarvitsen ja haluan.

Mikään ei tietenkään takaa, että tällainen unelmakumppani tulisi kaikissa niissä ajoissa ja paikoissa sinkkuna vastaan ja kemiat synkkaisivat välittömästi. Siksipä ominaisuuksia juuri tärkeysjärjestykseen laitellaankin ja kunhan tärkeimmät asiat kohtaavat intressit, niin vähäpätöisemmistä asioista voi aina vähän joustaa. Sitä paitsi pienet, mutta oikeanlaiset särmät kuuluvat parisuhteeseen.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vanha Len viettää tänään norsunluu hääpäivää eli 14. vuosi tuli täyteen avioliittoa rouva Lenin lanssa.

Vieläkin monesti huomaa, että tuosta naisesta pulpahtaa pintaan sellaisia upeita juttuja, joita ei olisi koskaan uskonut. Meikäläinen taas on tällainen yksinkertain pöljä, jota lukee jo vuoden jälkeen kuin avointa kirjaa.

Kyllä voi nelikymppinen nainen olla sitten mahtava ja tästä se vain paranee...

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla

Täytyy sanoa, että tämä on niin totta. Kuten tuossa jo aiemmin kirjoitinkin, että tiedän olevani kovin diktaattoriluonne, mutta ei sitä millään tahdo myöntää itsensä olevan sellainen. Vaan kun tiedän, niin meinaa välillä olla aikamoista sotaa itseni kanssa. Ääh..... Todella vaikeaa selittää näin kirjoituksen muodossa, mutta toivottavasti edes joku ymmärsi tästä pienestä pätkästä mitä haen takaa. Varmaan jotain semmoista, että yritän itse muuttaa omassa käyttäytymisessä ne paskat puolet joita tiedän itselläni olevan, vaikka en haluakaan myöntää niiden olemassa oloa. Ja kun jaakobinpaini itseni kanssa on selvä, niin tuskin enää ajaudun niin helposti tukkanuotttasille puolisoni kanssa.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Täytyy sanoa, että tämä on niin totta. Kuten tuossa jo aiemmin kirjoitinkin, että tiedän olevani kovin diktaattoriluonne, mutta ei sitä millään tahdo myöntää itsensä olevan sellainen.

Jos oikeasti haluat muuttaa jotain ,pitäisi ongelma ensin tosiaan myöntää. Onko tuo luonteenpiirteesi sitten jonkinlainen ongelma? Ilmeisesti olet hieman kahden vaiheilla asian kanssa.

Jokaisessa suhteessa tulee näitä samanlaisia tilanteita ja jokaisessa ihmisessä on ärsyttäviä piirteitä. Pitäisikö asioita muuttaa vai toisen vikoja sietää? Jokaisen kai pitää itse päättää mikä on fiksuinta.

Se tässä vaan ihmetyttää, että mielestäni raportoit vasta äskettäin vaimokkeen muutosta samaan osoitteeseen ja nyt jo olette ongelmissa. Ei kai tuo luonteenpiirteesi voinut tulla mitenkään yllätyksenä?

Suosikkijoukkue
Se tässä vaan ihmetyttää, että mielestäni raportoit vasta äskettäin vaimokkeen muutosta samaan osoitteeseen ja nyt jo olette ongelmissa. Ei kai tuo luonteenpiirteesi voinut tulla mitenkään yllätyksenä?

Ei me ongelmissa olla, vaan kyseessä on juurikin tuo minun asenteeni, että asoiden pitää mennä juuri minun haluamalla tavalla. Ja kyllä. Luonteenpiirteeni on tullut mulle yllätyksenä vasta tänä vuonna selville, kun olen miettinyt mikä meni avioliitossa pieleen, kun ex ei ikinä sanonut, että minussa olisi ollut mitään vikaa. Kaikki oli aina hyvin, kun kysyin.

Fordél

Jäsen
Ei me ongelmissa olla, vaan kyseessä on juurikin tuo minun asenteeni, että asoiden pitää mennä juuri minun haluamalla tavalla. Ja kyllä. Luonteenpiirteeni on tullut mulle yllätyksenä vasta tänä vuonna selville, kun olen miettinyt mikä meni avioliitossa pieleen, kun ex ei ikinä sanonut, että minussa olisi ollut mitään vikaa. Kaikki oli aina hyvin, kun kysyin.

Eli hyvä esimerkki siitä kuinka tuokin asia itsestä on tullut esiin vasta parisuhteessa. Kysymykseen kuka minä olen, olet saanut parisuhteen myötä vastauksen, että ainakin diktaattori. Tosin se tässä ihmetyttää, että miksi eksä ei asiasta maininnut? Joka tapauksessa nyt ollaan jo puolessa välissä ongelman ratkaisua kun itse ongelma on tunnistettu ja ilmeisesti myös tunnustettu. Nyt varmaan kannattaa harrastaa vielä lisää itsetutkiskelua ja miettiä niitä omia rajoja eli missä voisi jatkossa joustaa, missä ei pysty jne. Varmasti on helpompi olla seuraavassa suhteessa kun tiedostaa nyt paremmin mikä itse on.

Tässä sitä koko ajan oppii kyllä uusia asioita näistä parisuhteista vaikkei sellaisessa enää olekaan. Aika paljon suhteisiin vaikuttaa nuo erilaiset pelot, jotka loppujen lopuksi selittävät monesti niin outoa käyttäytymistä. Osa pelkää hylätyksi tulemista, osa oman vapautensa menettämistä, osa pelkää antaa itsestään kaikkea jne. Pelotkin tulevat monesti esiin vasta sitten parisuhteen kautta, jossa joutuu kohtaamaan uusia tilanteita ja tunteita. Jos parisuhde on toimiva, ovat pelot voitettavissa yhdessä. Vaatii tietysti helkkaristi työtä, mutta sitähän nuo naisasiat muutenkin vaativat.

Fordél

Jäsen
Jokaisessa suhteessa tulee näitä samanlaisia tilanteita ja jokaisessa ihmisessä on ärsyttäviä piirteitä. Pitäisikö asioita muuttaa vai toisen vikoja sietää? Jokaisen kai pitää itse päättää mikä on fiksuinta.

Jonkinlainen tasapainohan se on löydettävä. Jokaisessa ihmisessä on niitä ärsyttäviä piirteitä, ja itsekin olen tunnistanut itsessäni jo osan niistä, kiitos parisuhteiden. Niistä eroon pääseminen riippuu kait pitkälti siitä, että onko kyseessä vain tapa vai onko se jotenkin kiinni persoonassa. Tavoista voi oppia ulos, mutta persoonaa on jo vaikeampi lähteä muuttamaan eikä kovin kannattavaakaan. Itse olen muutamasta tavasta päässyt pois, mutta sitten muutama ärsyttävä piirre tuntuu olevan niin tiukasti kiinni persoonassa, että niistä on vaikea oppia ulos. Tietysti kun ne tunnistaa niin niitä voi jotenkin oppia säätelemään. Lisäksi ne eivät tule esiin kaikkien ihmistyyppien kanssa vaan vain osan, joten oikealla kumppanin valinnallakin voidaan vaikuttaa asiaan.

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on taas avautumisen aika Spiitillä, sen verran tiukalle kiristyy vanne pään ympärillä. Reilu kuukausi, tai puolisentoista, on nyt menty eteenpäin siitä, kun tyttöystävä kahden ja puolen vuoden suhteen jälkeen ilmoitti, että pistetäänpä lusikat jakoon. No näin sitten tehtiin. Ensimmäinen viikko meni melkoisen sekavissa fiiliksissä, mutta pikkuhiljaa parin-kolmen viikon kohdalla alkoi tuntua siltä, että ratkaisu taisi olla kuitenkin ihan oikea. Suhteen viimeiset kuukaudet kun olivat melkoisen riitaisia ja muutenkin vaikeita, ja olihan tuo exä lähdössä vaihtoonkin loppuvuodeksi (tosin tätä en itse pitänyt missään kohtaa ylitsepääsemättömänä ongelmana). Tähän vielä se, että aloin myös tajuta, että en olisi voinut tehdä juurikaan itse asioita toisin, sillä mikään mitä yritin asioiden eteen tehdä ei riittänyt tai kelvannut toiselle puoliskolle vaan tämä oli jatkuvasti kaikkeen vittuuntunut.

Noh, sitten tullaan kuukauden rajapyykin yli ja odotellaan, että fiilis edelleen helpottaa ja uudet asiat nousevat enemmän ja enemmän ajatuksiin samalla kun vanhat haihtuvat sieltä pikku hiljaa pois. Vaan ei. Nyt on jostain helvetin syystä viikon-parin päivät purtu enemmän tai vähemmän hammasta ja vaikuttaa siltä, että tunteet ovat taas ottaneet voiton järjestä. Totaalinen täyskäännös toipumisessa. Itseäni kiinnostaa niin helvetisti liikaa asiat joilla ei pitäisi olla enää mitään merkitystä; mitä toinen kaikista asioista ajattelee ja mitä seurusteluaikamme hänelle merkitsi jne. Tähän vielä päälle kaikki iloiset ja hyväntuuliset valokuvat mm. facebookista, joissa poseerataan uusien vaihtari-tuttavuuksien kanssa, myös miesten, niin saahan sitä itseään satutettua erilaisilla ajatusilla oikein kovastikin. Tämä lienee se kaikkein kovin pala purtavaksi. Ehkä hyvä, että nuo ko. tuttavuudet ovat maantieteellisesti sen verran kaukana, sillä fiilikset oman pään sisällä ovat toisinaan melko.. no, äkkipikaiset. Ja tiedän kyllä.. eihän noita pitäisi vilkuilla ja kiduttaa sillä itseään, mutta minkäs teet, kai meikäläinen on sitten jotenkin masokistinen luonne.

Exän kanssa eron hetkellä sovittiin, että yritetään pysyä väleissä ja olisi hienoa pysyä ystävinä, joskin se varmasti vaatii paljon aikaa ja toipumista, etenkin omalta puoleltani. Silloin tällöin ollaan netin välityksellä oltu yhteyksissä ja tuolloin fiilikset usein heittelevät vähän puolin toisin. Yleensä ensimmäinen reaktio on se, että tekee kipeää ja tekisi mieli olla veemäinen, mutta vähitellen fiilis on kuitenkin ihan hyvä, jopa helpottunut. Kaiken kaikkiaan en kuitenkaan koe vaihtoehtona sitä, että hävittäisin ko. ihmisen kokonaan elämästäni. Ainakin toistaiseksi kyseinen ratkaisu tuntuisi aivan liian julmalta. Kumpikaan ei suhteen aikana tehnyt sinänsä mitään väärää toista kohtaan ja kyseessä on kuitenkin ihminen, josta muodostui noiden 2,5 vuoden aikana läheisempi kuin kenestäkään muusta, ja joka tuntee minut varmasti paremmin kuin yksikään ystävistäni, heitä lainkaan vähättelemättä. Toisaalta on tässä pyöritelty ajatuksissa sitäkin, että mitkä ovat ne todelliset motiivit ystävyyden ylläpitämiselle exän kanssa, kun se toinen ei kuitenkaan ole enää itselle se "sama" henkilö, jollaisena hänet on oppinut tuntemaan. Haluanko pysyä ystävänä tämän "uuden" ihmisen kanssa omien tunnetilojeni kustannuksella? Monimutkaista.

Tässä kohtaa sitä aina ihmettelee, että helvettiäkö näistä tänne kirjoittelee, mutta kaipa tässä on tarkoituksena jotenkin jäsennellä omia ajatuksia ja tuntemuksia, jotta niistä saisi edes itse jotain tolkkua...

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Exän kanssa eron hetkellä sovittiin, että yritetään pysyä väleissä ja olisi hienoa pysyä ystävinä, joskin se varmasti vaatii paljon aikaa ja toipumista, etenkin omalta puoleltani.

Ei tuollaisia kannata sopia. Mikä tapahtuu se tapahtuu. Harvat pystyvät olemaan kavereita heti eron jälkeen ja se harvoin parantaa siirtymistä uusiin ympyröihin. Ehdottaisin nyt irrottautumista vanhasta ja juhlimaan kavereiden kanssa ja katsomaan maailmaa uusin silmin.

Kuten tässä ketjussa hiljattain on pähkäilty, on hyvä miettiä mikä meni pieleen. Ne asiat löytyvät sieltä pienellä aivoriihellä. Mitä voisit tehdä seuraavassa suhteessa paremmin? Mitkä ovat heikkoutesi ja asiat jotka vastapuolta ärsyttävät. Sitten vain kohti uusia seikkailuja.

Tsemppiä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei tuollaisia kannata sopia. Mikä tapahtuu se tapahtuu. Harvat pystyvät olemaan kavereita heti eron jälkeen ja se harvoin parantaa siirtymistä uusiin ympyröihin.
Joo, ei se ihan heti onnistu se kaverina oleminen. Ajan kanssa ehkä, mutta silloinkin vaan se kaveri, ei mikään ystävä. Tai ei se tietenkään mahdotonta ole, mutta ihmiset tuntien aika todennäköistä kuitenkin. Kannattaa olla jo tyytyväinen jos tilanne on se, ettei ole katkeruutta, vihaa ja sitä, ettei yksinkertaisesti vaan siedä toisen naamataulua samassa huoneessa.

Sanottu jo varmaan tuhannet kerrat, että heti eron jälkeen on tunteet yleensä niin pinnassa toista kohtaan (varsinkin jätetyllä osapuolella), että asiat helposti kulminoituu siihen, että haluaakin toisen keinolla millä hyvänsä takaisin. Liian tiivis yhteydenpito ei ainakaan sitä kuvitelmaa hälvennä. Erityisesti humalassa ei ole yhtään hyvä olla samoissa kuvioissa. Ylilyönnin riskit on suuret. Myös kännykkäkontaktit on syytä pitää ihan nollissa.

Samaa mieltä myös mobyn kanssa siitä, että ajanviettäminen ystävien kanssa on enemmän paikallaan. Keskittyy siihen, mitä konkreettisesti on.

Jos jostain lohkeaa rakoakin, niin hyvä niin. Osalle se voi sopia ja parantaa oloa, osalla taas pahentaa. Kannattaa miettiä, mitä todella haluaa, ettei tule morkkista.

Fordél

Jäsen
Kaverina oleminen ei toimi varmasti heti minkäänlaisissa eroissa. Tosiaan erotessa ovat tunteet sen verran pinnassa, oli sitten jätetty, jättäjä tai oli ero sitten vaikka yhdessä sovittu, että kaveruus ei vaan toimi. Pettymys on jokatapauksessa se päällimäinen tunne, joten on syytä pitää etäisyyttä toiseen, jo ihan senkin takia, että saa perspektiiviä juuri tapahtuneeseen. Sitten kun tunteet ovat tasaantuneet, on kaikki oikeastaan mahdollista. Hyviä ystäviä eksistä tulee harvoin, kavereita silloin tällöin ja yleisin vaihtoehto lienee se, että tiet eroavat kaikella tasolla. Valitettavaa, mutta näinhän se menee.

Se mikä erotessa kannatta muistaa on, että elämää on sen naisen ulkopuolellakin. Tottakai jos kyseessä on todellinen helmi ja elämäsi rakkaus niin sitten asia on erikseen. Muussa tapauksessa kannattaa tosiaan muistaa, että se menetty pirkko ei ole maailman ainoa sulle sopiva pirkko. Niitä löytyy tuolta kasa päin, mutta tuossa tilanteessa sitä ei vain näe kun tuijottaa koko ajan sinne menneeseen.

Näin ollen on suotavaa, että ottaa itseään niskasta kiinni ja lähtee pitämään kaverein kanssa hauskaa. Sitä kautta saa sitten muuta ajateltavaa ja uutta perspektiiviä. Diskoteekissä kun saa muutaman mukavan katseen vastakkaiselta sukupuolelta tai pääsee vähän haastelemaan heidän kanssa niin johan maailma alkaa näyttämään paremmalta. Se nousu alkaa pienistä asioista.

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, kyllä se on tiedostettu, ettei tässä mitään yhteisiä tekemisiä tai ajanviettoa tai kovin tiivistä yhteydenpitoa voi alkuun todellakaan suunnitella enkä näin ole myöskään pyrkinyt myöskään tekemään. Toivoin, että kun tuo toinen ulkomaille häipyy, niin saanpahan olla loppuvuoden jotakuinkin täysin irti ko. ihmisestä ja katsotaan sitten joskus selvästi myöhemmin miltä se toisen naama näyttää, siis ihan kaveri-/ystävämielessä. Mutta ehkäpä tosiaan tuo "ystävä" on tähän yhteyteen liian voimakas sana.

Tosin vasta nyt sitä on alkanut kunnolla ymmärtämään, mitä tuo toisen kokonaan ulkopuolelle sulkeminen kokonaisuudessaan vaatii. Ja tämä on nimenomaan se askel, joka tuntuu ainakin juuri nyt ylivoimaisen vaikealta. Kuten aiemmassa viestissäni sivusin, nuo kontaktit exään ovat olleet pitkälti satunnaista ja pienimuotoista sananvaihtoa internetin välityksellä eivätkä ne loppujen lopuksi ole mielestäni niitä asioita, jotka paskan fiiliksen aiheuttavat.. elleivät sitten alitajuisesti jää jonnekin taustalle vaikuttamaan. Enemmän kyse lienee siitä, että päässä pyörii käytännössä koko ajan helvetin mustasukkaisia ajatuksia siitä, mitä nainen mahtaa milloinkin tehdä ja kenen kanssa viettää aikaansa. "Se on jumalauta mun nainen eikä jonkun kaksi päivää sitten tapaamansa kreikkalaisen (tai jopa turkkilaisen) adoniksen" jne. On toki totta, että jos ei ole mitään kontakteja ko. ihmiseen, niin näillekään ajatuksille ei enää saa mitään konkreettista "pohjaa".

Mitä kavereihin yms. tulee, niin on tässä kavereiden kanssa lähes joka päivä jotain kehitelty ja hauskaakin on aina ollut sanan monissa merkityksissä. Siitä isot pisteet heille. Siinä mielessä ehdin jo jossain kohtaa kuvitella tilanteen olevan kohtuullisen hyvin, mutta jostain syystä tosiaan ihan viimeisen viikon aikana ovat sitten ne huonommat fiilikset puskeneet uudestaan pintaan kaikesta huolimatta.. no, eihän siinä muukaan auta kuin pistää parhaansa mukaan hanttiin ja tosiaan kehitellä kaikenlaista ajankulua, joka siirtää ajatukset muualle. Ja kiitos palstaveljille kommenteista, erilaiset kokemukset ja näkemykset tuovat hyvää perspektiiviä omiinkin ajatuksiin.

ditrim

Jäsen
Mitä kavereihin yms. tulee, niin on tässä kavereiden kanssa lähes joka päivä jotain kehitelty ja hauskaakin on aina ollut sanan monissa merkityksissä. Siitä isot pisteet heille. Siinä mielessä ehdin jo jossain kohtaa kuvitella tilanteen olevan kohtuullisen hyvin, mutta jostain syystä tosiaan ihan viimeisen viikon aikana ovat sitten ne huonommat fiilikset puskeneet uudestaan pintaan kaikesta huolimatta.. no, eihän siinä muukaan auta kuin pistää parhaansa mukaan hanttiin ja tosiaan kehitellä kaikenlaista ajankulua, joka siirtää ajatukset muualle. Ja kiitos palstaveljille kommenteista, erilaiset kokemukset ja näkemykset tuovat hyvää perspektiiviä omiinkin ajatuksiin.

Noniin. Hukkaa äkkiä kaikki yhteydenpitomahdollisuudet häneen. Poista puhelinnumero, erota hänet facebook-kavereistasi ja muuta mökille. Kaveriksi tai ystäväksi et häntä tule vähään aikaan tarvitsemaan, jos kerran hyviä kavereita löytyy muutenkin. Itseäsi kiusaat kun pidät häneen minkäänlaista yhteyttä.

kaiken ormin toiminnan voi kuitenkin jälkeenpäin selittää sillä kun oli niin vaikeaa. Voit alkaa kaveeraamaan exäsi kanssa sitten paremmalla ajalla, kun siitä ei seuraa enää mitään tuskaisia tunteita.

Ps. Mistä minä mitään tiedän...

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers

Pistänpä tänne viestiä omastakin toipumisesta, kun Spiitin kanssa se vajaa pari kuukautta sitten pistettiin miltei samana päivänä nuo eroviestimme.

Itsellä on toipuminen sikäli ihan hyvinkin sujunut ja itseasiassa olen säilynyt, kuten tarkoitus olikin hyvissä välilöissä exäni kanssa. Ihan jopa pitkiäkin keskusteluja ollaan käyty kuulumisten vaihdon merkeissä exäni puolelta aina kun ollaan nähty. Ei mitään sen syvällisempää kuitenkaan.

Suhteemme alussa hankittiin koira, joka on ollut minunkin luona välillä kun exä on joutunut olemaan pitkiä aikoja poissa kotoa koulun ja työn takia.

Sen puolesta siis ihan ok.

Kuitenkin, olen huomannut asian, mikä on täysin uusi itselleni tässä vaiheessa toipumista. En nimittäin halua edes ajatella edelleenkään minkään edes puolivakavan suhteen aloittamista missään vaiheessa, ennenkuin jatko exäni kanssa on selvillä. Kummatkin olemme sitä mieltä, että meillä voi vielä olla mahdollisuudet jatkaa myöhemmin ja sitä itseasiassa toivonkin. En kuitenkaan elä sille ajatukselle, että myöhemmin jatketaan, koska sitä ei todellakaan tiedä tuleeko näin käymään.

Normaalisti tässä vaiheessa toipumista olen ollut jo etsimässä kiihkeästi seuraa baareista :)

Viime päivinä minullekin on tullut vähän Spiitin kaltaisia "oireita". Välistä sitä on ikävöinyt exää ja toivonut, että saisi takaisin niitä suhteenaikaisia juttuja. Yhdessä saunomiset ja reissujen suunnittelut etc. Ihan uusi juttu tämäkin.

No, katsotaan miten Kiinan reissun jälkeen syksyllä asiat näyttää.

Spiitille tsemppiä! Itseasiassa minullakin on tuota masokistista luonnetta ollut, että pitää kiduttaa itseään ns. turhilla ajatuksilla. Se ei välttämättä huono asia ole, koska jossain vaiheessa sitä huomaamattaan ajattelee sitten, että vitut antaa olla, eikä sen jälkeen enää tunnu missään.

Tupu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Että osaa olla vaikeaa... Alan pikkuhiljaa epäillä että naissuhteet eivät vaan ole minua varten. Tuntuu, että sama kaava toistuu aina vaan - tutustun johonkin kivaan naiseen/tyttöön, hänen aloitteestaan välillemme kehittyy suhde (itse olen hitaastilämpeävää sorttia ja tässä vaiheessa yleensä vielä vähän sillälailla "coolisti puolivaloilla" mukana). Kaikki menee hyvin siihen asti kunnes oikeasti lämpenen jutulle. Siinä vaiheessa minusta tulee ns. varma ja helppo tapaus ja vastapuolen kiinnostus lopahtaa välittömästi.

Tuntuu siis että naisille kelpaavat vain "jännittävät" miehet. Niin kauan kun en ole jutussa täysillä mukana naiset suorastaan ripustautuvat kiinni, mutta heti kun oikeasti alan osoittaa kiinnostusta jarrua painetaan välittömästi. Miten hemmetissä pitemmässä suhteessa voi olla kokoajan "jännittävä"? Vai olenkohan vaan aina törmännyt niihin tapauksiin, jotka metsästävät pelkästään sitä uuden suhteen alkujännitystä...

Miten hemmetissä pitemmässä suhteessa voi olla kokoajan "jännittävä"? Vai olenkohan vaan aina törmännyt niihin tapauksiin, jotka metsästävät pelkästään sitä uuden suhteen alkujännitystä...

Väittäisin, ettei mitenkään. Lisäksi olen ollut huomaavinani, että monelle naiselle tärkeintä on se, että kokee tulleensa valituksi, ikään kuin voittajaksi. Ei sillä suhteella, saati miehellä sitten niin väliä.

Saattaa toki olla, että ovat tai osa heistä on koukussa rakastumiseen, joka kestää sen noin puoli vuotta.

Suosikkijoukkue
Miten hemmetissä pitemmässä suhteessa voi olla kokoajan "jännittävä"?

Nykyiseltä puolisolta kysäisin melkein kärkeen, että haluaako hän elää minun kanssa tylsää ja tasapaksua elämää välillä vähän riidellen. Halusi. Nyt sitten asutaan yhdessä, vielä ei ole tasapaksua ja tylsää, mutta kyllä sekin aika koittaa ja toivottavasti nainen on silloinkin samaa mieltä kuin nyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy