Naisasiat

• 7 587 235
  • 26 609

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mä liputan edelleenkin niiden kukkien puolesta! Kaikki naisethan eivät suinkaan käytä koruja (itse kuulun tähän kategoriaan, vihkisormusta lukuunottamatta), enkä missään nimessä haluaisi suhteellisen tuntemattomalta ihmiseltä koruja saada.

Ehdottomasti samaa mieltä Bollin kanssa. Kukka tai kukat on ainoa lahja, joka ei voi mennä metsään - sen sijaan korut tai suklaa voi mennä pahastikin pieleen. En myöskään kannata Koon ehdotusta personoidusta suklaasta; ei sovi ainakaan sivuunkirjoittaneelle, joka ei liiemmin tykkää suklaasta ja joka vihaa kaikkea ylimääräistä krääsää kotonaan.

Kyseisessä Jomppa_Koo:n tapauksessa esille tuodut kukat tai suklaa tuntuvat varsin hyviltä vaihtoehdoilta - koru on sillä rajalla, ja jos siihen päätyy niin ei missään nimessä mitään puolen hehtaarin kokoista korua vaan sievä ja kooltaan hyvin hillitty.

... ja sitten taas osa naisista suostuu käyttämään vain ja ainoastaan isoja koruja. Mitä tästä opimme? Älä ihan oikeasti osta korua. Tytön käyttämät korutkaan eivät välttämättä anna osviittaa siitä, mitä kannattaa ostaa. Esimerkiksi sivuunkirjoittanut sai kerran lahjaksi korun, joka oli samaa sarjaa, kuin mulla oli jo ennestään, mutta silti "vääränlainen".

Äläkä tosiaan ainakaan anna rahaa, sillä mahdollinen reaktio on myös se, että tyttö katkaisee kaiken yhteydenpidon ja vaihtaa puolta, kun kävelet vastaan kadulla.

Pienet koriste-esineet ovat monen mielestä kiva juttu, mutta silloin liikutaan jo vaarallisilla vesillä. Kannattaa miettiä mitä koriste-esineen voi ymmärtää viestivän lahjan antajasta ja vastaanottajasta.

... ja sitten on meitä, jotka emme voi sietää koriste-esineitä. Eli älä osta, ennen kuin olet varma siitä, että tyttö tykkää koriste-esineistä ja tiedät jopa, millainen kannattaa hankkia.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
huh huh... .
Kauheaa, hän vallan pillastui.
Koska inhoan ajatusta, että joku on minulle vihainen suklaasydämen ja komean kukkakimpun takia niin päätin lepytellä. Miten on Jaakko Kuu annatko anteeksi pahat sanani jos teen sinulle jotain kivaa suklaasta, kinuskista ja marsipaanista? Mietin onttoa sitruunaa koska mulla on tosi paljon keltaista tomuväriä. Sitruunan sisään teen yllätykseksi marsipaanista pienen piikkisen kaktuksen joka on kinuskisessa purkissa.
Käärin lepyttelylahjani uusiopaperiin ja solmin söpöt rusetit paperinarusta.

Ja jos tuo ei anteeksipyynnöksi kelpaa niin Jyp Fabu saa hakea minulle 20 kiloisen kiven, katsotaan sitten kuinka suu pannaan.

Terveisin koo, rakkauden lähetti

Noniin, nyt on lähes koko suunnitelma toteuttamista vaille valmis. Vaikka tokihan synttäreihin on vielä noin kolme kuukautta aikaa. Syksyllä siis lahjojen ostoon. Kyllä tuolla koru on kaulassa parissa kuvassa, joita äsken ihailin. Pitäs vaan miettiä minkälaisen sitä ostaa. Suklaa on sitten se toinen lahja. Ajattelin viedä lahjan itse paikalle, mutta pitää toivoa että mua ei nähdä.

EDIT: Tuli mieleen, että olisiko yksinkertainen sittenkin parempaa? Veikkaan, että kahvimuki toimii. Vai onko teillä kokemuksia, että nainen ei kahvimukista pitäisi? Pitää vaan etsiä sellainen, josta se tietää että muutakin on mielessä kuin ystävyys. Sydämen kuva?

Viimeksi muokattu:

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
EDIT: Tuli mieleen, että olisiko yksinkertainen sittenkin parempaa? Veikkaan, että kahvimuki toimii. Vai onko teillä kokemuksia, että nainen ei kahvimukista pitäisi? Pitää vaan etsiä sellainen, josta se tietää että muutakin on mielessä kuin ystävyys. Sydämen kuva?

Anna kahvimuki, jossa sydämmen sisällä siun naama. Jukureiden kausikorttikin voisi toimia, vielä siihen Jukureiden pelaaja-aition yläpuolelle.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noniin, nyt on lähes koko suunnitelma toteuttamista vaille valmis. Vaikka tokihan synttäreihin on vielä noin kolme kuukautta aikaa. Syksyllä siis lahjojen ostoon. Kyllä tuolla koru on kaulassa parissa kuvassa, joita äsken ihailin. Pitäs vaan miettiä minkälaisen sitä ostaa. Suklaa on sitten se toinen lahja. Ajattelin viedä lahjan itse paikalle, mutta pitää toivoa että mua ei nähdä.

Älä nyt Jomppa ota itseesi, mutta tässä on nyt kyllä käsillä klassinen tilanne, missä nainen sanoo jotain ja mies ymmärtää sen aivan päin helvettiä. Ja aina puhutaan naisen logiikasta... :). On täällä tosin muutama mieskin täysin oikeilla jäljillä. Ja onpa toki kerrottu erilaisista tulkinnanmahdollisuuksista naisten puolelta, mutta...

Tottahan toki saat hankkia ihastuksesi kohteelle ihan minkälaisen lahjan haluat, mutta tuntuu aika erikoiselta, että ihmisten kokemuksista ja neuvoista huolimatta (myös naisten) valitset sen vaihtoehdon, minkä uskotaan olevan kaikkein huonoin.

Ja nyt kun kerroit, että naisen syntymäpäivät ovat vasta 3kk:n kuluttua, mua alkoi ihan snadisti pelottaa...

Siitäkin huolimatta, toivon sinulle parasta menestystä valitsemallasi tiellä :).

EDIT: on sitä lahjaa näköjään mietitty uudemman kerran ;)

Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vai onko teillä kokemuksia, että nainen ei kahvimukista pitäisi? Pitää vaan etsiä sellainen, josta se tietää että muutakin on mielessä kuin ystävyys. Sydämen kuva?

Kahvimuki on jo selkeästi parempi idea, kuin korut tai personoidut suklaat. Mutta koska me naiset olemme nipoja, kranttuja ja muutenkin kamalia, joukostamme löytyy myös niitä, joiden ensimmäinen ajatus sydänmukista on, että "hyi helvetti miten lapsellinen, tyylitön ja kamala kapistus". Jos siis hän ei olekaan kiinnostunut.

Mukin hyvä puoli on se, että tyylittömämpikin muki kelpaa, jos nainen on myös ihastunut. Mutta koska ilmeisesti ette tunne vielä hyvin, suosittelen edelleen niitä kukkia. Tyylikkäämpi ja vähemmän "tunkeileva" lähestyminen.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Arvelinkin, että kukat ja korut on niitä perinteisiä ideoita. Noista vaihtoehdoista valitsen korun. Eiköhän se jollain tavalla kiitä...

Kuulehan nyt Jomppa...jos halua hankkia takuuvarman lahjan niin menet ostamaan Kaj Stenvallin taulusta kopioidun julistekuvan ja kehystät/kehystytät sen. Sopivia teemoja löytyy ihan riittävästi...jos siis haluat osoittaa ihastumistasi. Lisäksi taidelahja nostaa osakkeitasi välittömästi ja karsii sinut tusinakundeista, jotka ostavat lahjoiksi juuri koruja tai kukkia.

Taulun toiselle puolelle liimaat pienen kortin johon rustaat keksimäsi runon. Ei mitään hunajan valumisia vaan hauskan ja lyhyen tuotoksen, joka voisi sivuta itse taulun aihetta. Ja runon ei tarvitse rimmata...ajatuksia herättävä toteamus sopii monesti parhaiten. Aikaa sulla on keksiä.

On tietysti myös naisia, jotka ilostuvat suuresti kun saavat lahjaksi Roccon leffan ja uuden kaalimadon. Sekin kertoo, että haluat jotain muuta...ja enemmän.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Veikkaan, että kahvimuki toimii. Vai onko teillä kokemuksia, että nainen ei kahvimukista pitäisi? Pitää vaan etsiä sellainen, josta se tietää että muutakin on mielessä kuin ystävyys. Sydämen kuva?
Melkein kaikki naiset pitävät kahvista ja siten myös kahvimukeista, loistava ajatus tuokin, mutta sen on oltava ehdottomasti itse maalattu. Sinulla on nyt hyvää aikaa perehtyä posliinimaalauksen saloihin, (jos siis et vielä hallitse tuota taitoa) koska synttärit ovat vasta syksyllä.
Muki on lahjana sellainen, että siihen ei sovi maalata mitään herkkää kuten sydän. Joku sellainen kuva vois olla hyvä josta tyttö pystyy päättelemään sinun aikeesi…
Maalaa vaikka itsesi ongella, tyttö kyllä ymmärtää, että olet vähän niin kuin häntä kalastelemassa.
Tuossa "toinen ylhäältä" on malliksi onkijan kuva mukissa kai tuosta vinkkiä voi ottaa ilman, että rikotaan jotain mallisuojia. Ja tuossahan on sitäpaitsi koira ongella ja sinun tulee tietenkin maalata oma kuvasi.

Täydellisen ja nopean läpimurron tytön sydämeen saisit kyllä mukilla johon painettaisiin nämä kosiopuuhiisi liittyvät viestit. Sellaisia mukeja johon painetaan omia haluamiaan tiedostoja voi hankkia netistä. En vaan uskalla linkittää sivua kun se on sitten mainos ja mainoksia ei kai saa linkitellä.

Terveisin koo, Amorin apulainen

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juu, takuuvarma ero, ainakin tässä taloudessa...

Kuin myös täällä. Kieltäydyn ehdottomasti asumasta yhdessä ainoankaan Stenvallin kanssa. Hyi helkkari. Kellarikomerossa on pari, ja voin vain vaivoin elää asian kanssa.

Anteeksi vain kaikille ankka-faneille.

Voi ei. Minähän pilaisin heti sen mukin jos yrittäisin siihen jotain hienoa kalastajaa suunnitella. Ei tule kysymykseenkään. Mutta tuo runo... sitä voi harkita vielä. Toisaalta ei minusta ole keksijäksi, joten unohdetaan koko juttu?

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kuulehan nyt Jomppa...jos halua hankkia takuuvarman lahjan niin menet ostamaan Kaj Stenvallin taulusta kopioidun julistekuvan ja kehystät/kehystytät sen. Sopivia teemoja löytyy ihan riittävästi...jos siis haluat osoittaa ihastumistasi. Lisäksi taidelahja nostaa osakkeitasi välittömästi ja karsii sinut tusinakundeista, jotka ostavat lahjoiksi juuri koruja tai kukkia.
Taidelahja voi olla hyvä idea, mutta Stenvallin ankat ovat kärsineet jo vuosia sitten pajatson tyhjentävän inflaation. Stenvallia lahjapaperiin kääräisemällä on ilmeinen vaara leimautua tusinakundiksi ja pseudomäen mieheksi. Yleisenä ohjeena voi sanoa, että kannattaa välttää sellaista taidetta, teemaa tai taiteilijaa, jota on näkynyt vuosikaudet markettien ja halpahallien paperiosastoilla.

Samoin nuo tavaratalojen tusinajulisteet on syytä unohtaa. Ei sellaisia sovi antaa enää aikuiseen ikään ehtineelle naiselle, teiniprinsessat ovat kenties erikseen. Tasokkaaseen ladyyn ei tehdä vaikutusta ostamalla jokin halpakehyksiin ängetty Anttilan juliste.

Ajatus taiteesta lahjana on sinänsä viehättävä, ja fiksu saaja osaa varmasti arvostaa huolella mietittyä taidelahjaa. Omatekoista taidetta voi sitäkin vakavasti harkita, jos edes kohtalaista ilmaisukykyä löytyy.

Mitä mieltä palstan naiset muuten olette miehen antamista omatekoisista lahjoista? Siis esimerkiksi taidetta tai käsitöitä? Olisiko tässä Jomppa_Koolla ja muilla mahdollisuus tehdä kunnon pesäero tusinamiehiin, jos ilmaisu sallitaan?

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans

Älä osta korua, hyvä mies! Itse syyllistyin erään ystävän kohdalla moiseen (siis synttärilahjaksi a 60 euron koru). Siitäkin ystävyydestä enää mykkäkoulu jäljellä (ja ystävällä avokki sekä lapsi). Mutta kannattaa yrittää. Koru vasta, kun on jonkinlainen suunta selvillä suhteella..

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Voi ei. Minähän pilaisin heti sen mukin jos yrittäisin siihen jotain hienoa kalastajaa suunnitella. Ei tule kysymykseenkään. Mutta tuo runo... sitä voi harkita vielä. Toisaalta ei minusta ole keksijäksi, joten unohdetaan koko juttu?

Osaan yhden, vapaasti käytettävissä: Halitulihittuun, muna meni vittuun.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Taidelahja voi olla hyvä idea, mutta Stenvallin ankat ovat kärsineet jo vuosia sitten pajatson tyhjentävän inflaation.

Stenvall todellakin on kärsinyt inflaation - jollei sitten osta aitoa, jolloin peli ei ehkäpä ole menetetty mutta kukkarossa se kyllä tuntuu kenties muutaman tuhannen euron menetyksenä. Jos kuvitellaan tilanne, että taidetta lähtee ostamaan niin todellakin kannattaa ostaa sellaista jota ei löydä, kuten ilmaisit, halpahallien paperiosastoilta. Eli aitoa tavaraa taideliikkeestä ja kunnon kehyksiin pistettynä mutta tämähän maksee helposti useamman sata euroa. Tässäkin on se riski, että tulee ostaneeksi jotain sellaista josta toinen ei piittää tippaakaan, joten olisi hyvä tietää edes hitusen siitä mikä toista viehättää. Mutta taiteella on tietty arvo ja se voi synnyttää hyvinkin miellyttäviä tuntemuksia jos/kun on valittu massasta erottuva teos ja panostettu siihen. Mutta kuten tiedettyä, riskinsä siinä on jos toinen ei piittaa taisteesta tippaakaan tai ei halua seinillensä mitään julisteita kummempaa.

vlad.

P.S. Lisätään sen verran, että itse olisin otettu jos joku neitokainen lähettäisi minulle grafiikkaa tai jonkin akvarellin tai öljyvärimaalauksen - kunhan ei nyt ole karseinta nykytaidetta.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos valitsisin korun, ankkataulun tai suklaan kesken niin ankkataulu olisi valintani ehdottomasti.

En tiedä sitten tunnenko juuri ne noin tusinan suomalaisista naisista, jotka arvostavat kyseistä taidetta mutta tähän peilasin kirjoitukseni. Ja nämä neitoset todellakin ovat ikäjakautumaltaan noin 35-45v. eli kokeneita tyttösiä lähes kaiken suhteen. Jos me Varsinais-Suomalaiset olemme sitten jotenkin vanhanaikaisia taiteen suhteen...

No, yleensäkin taide varmasti säväyttää paremmin kuin kukat tai karkki. En nyt puhu arkisesta rakkauselämästä koska eipä mullakaan ole varaa joka kuukausi ostaa vaimolle taulua:) Olen tosin maalannut tai piirtänyt osan itse seinillämme roikkuvasta tuotoksesta. Ehkäpä ankat ovatkin siksi menneet läpi tässä osoitteessa:D

Jokatapauksessa jotain muuta lahjaksi kuin kukkia tai suklaata. Jos oikein haluaa kasveja ja karkkeja antaa niin sitten ehkä ennemmin viherkasvi nätissä ruukussa tai jotain chililajiketta...ja makeisten puolella wanhan ajan piparminttua tms.

Isäni kirjoitti aikoinaan ihastuksen kohteellleen alakoulussa seuraavan runon:

"Lehmän paska lepikossa on niin haisevainen...sinä Anneli punaposki olet samanlainen".

Jokin muu voisi ehkä toimia paremmin...

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Missään nimessä kenellekään ei voi ostaa mitään esille laitettavaa (taidetta, koriste-esineitä jne) ellei ole täysin varma siitä, että lahjan saaja haluaa juuri kyseisen tuotteen. Samaan kategoriaan menee myös korut, kellot ja vaatteet. Hyviä lahjoja on esimerkiksi lahjakortit johonkin sellaiseen, mihin ei normaalisti tule käytettyä rahaa, kuten kauneushoitoihin jne. Samoin kalliimmat tuoksut, tosin tällöin pitää myös tietää mitä ostaa. Tietokirja, jostain vastaanottajan kiinnostuksen kohteesta (ruoanlaitto, bändit, taide jne) on yleensä ihan toimivia lahjoja.

Ja Stenvallin ankkajulisteet oli passé jo 90-luvulla, eihän kukaan nyt ihan oikeasti voi mennä sellaista nykyaikana ostamaan :o

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sori nyt, jos lyttään kenenkään haavekuvia, mutta lahjan lähettäminen täys- tai edes puolituntemattomalle ihastuksen kohteelle on aika erikoista toimintaa ja sillä saa todennäköisemmin aikaan kuvan todellisesta hyypiöstä kuin mitään positiivista vaikutusta. Varsinkin, jos lahjaksi suunnittelee jotain korua tai kukkia tms. sarjassa ei-enää-niin-pientä. Ok, voihan se toimiakin, mutta todennäköisempää kyllä tuo hyypiö-vaikutus.

Mikä vika on ihan vaan siinä, että kysyy naista ulos? Silloin hän a) saa tietää kiinnostuksesi, b) pitää sinua ihan normaalina tyyppinä ja c) voi ilman suurempaa kiusallisuutta vastata joko myöntävästi tai kieltävästi.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä minä lähtisin ehdottomasti tuolle kukka-linjalle. Kun ei kerran vielä ihastuksen kohdetta kovin hyvin tunne niin kaikki korut tms. tuntuisi vähän liian "tungettelevalta", ainakin minusta. Menee vaan kukkakauppaan ja pyytää kukkakaupan tätiä väkertämään jonkun hienon kimpun, niin se on minusta sellainen varmin vaihtoehto joka ei yleensä voi mennä pieleen. Tälle naiselle tulee siitä selväksi että sinulla on jotain kiinnostusta, mutta se ei ole mitään liian henkilökohtaista että tätä naista alkaisi välttämättä ahdistamaan tilanne.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllä minä lähtisin ehdottomasti tuolle kukka-linjalle.

Juu kukkia vaan. Toimii hyvin ensikertalaisille tai naisille joiden mies on tötöyillyt reissuilla:)

Miksi näitä vinkkejä edes kysyy kun vastaus on jo valmiina...?

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Tässä ketjussa on nyt liikaa kummallisia mielipiteitä ja aivan liian vähän järjen ääntä. Ihastuksen kohdetta ensimmäistä kertaa lähestyttäessä ei tosiaankaan mitään taideteoksia, ankkoja, mukeja tai muitakaan tavaroita! Jos ei halua toteuttaa tähänastisista parasta eli Vteichin ehdotusta ja lähestyä suoraan tavatessa tai puhelimitse, niin vaihtoehdot ovat tasan kukkakimppu ja/tai kirje/kortti. Ei mitään muita!
Esineet kuuluvat parisuhdevaiheeseen, lähtien alun tilpehööristä päättyen loppupuolen koruhankintoihin, jotka saavat harkitsemaan koko suhteen järkevyyttä.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tässä ketjussa on nyt liikaa kummallisia mielipiteitä ja aivan liian vähän järjen ääntä. Ihastuksen kohdetta ensimmäistä kertaa lähestyttäessä ei tosiaankaan mitään taideteoksia, ankkoja, mukeja tai muitakaan tavaroita! Jos ei halua toteuttaa tähänastisista parasta eli Vteichin ehdotusta ja lähestyä suoraan tavatessa tai puhelimitse, niin vaihtoehdot ovat tasan kukkakimppu ja/tai kirje/kortti. Ei mitään muita!.

Kyllä mä olen niin eri mieltä tästä. Miksi ihmeessä ei eka kertaa lähestyttässä voisi antaa jotain muuta kuin niitä ihan saakelin tavanomaisia kukkasia, kortteja tai muita tavanomaisuuksia? Ei kai se nyt jukoliste ole kiinni siitä annetaanko lahja ensimmäisen tai kolmannen kerran? Jos ollaan ja asutaan yhdessä niin lahjan merkitys muuttuu mutta miksi vähättelemään ensimmäistä kertaa? Sehän voi kuitenkin olla se tärkein kerta. Ei ihastumisessa ole järjellä mitään tekemistä...eli miksi pitää ajatella järjellä? Kukkia...ei saakeli.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jos valitsisin korun, ankkataulun tai suklaan kesken niin ankkataulu olisi valintani ehdottomasti.

Kuten totesin niin Stenvall on kärsinyt inflaation näiden kopioiden myötä - alkuperäinen nyt voi sykähdyttää mutta hintaa sitten kertyykin runsaanpuoleisesti - kun kävin kerran näyttelyssä niin halvimmat taisivat maksaa sellaiset 1500 €. Taidetta jos ostaisin niin kyllä se ehdottomasti kannattaa olla aitoa ja tuolloin, kun olettaen sitä rahaa ei ole tolkuttomasti käytössä, kannattaa ostaa hivenen tuntemattomamman taiteilijan teos ja tietty panostaa sitten sen kehystämiseen riittävästi. Kun en tiedä missä Jomppa_Koo asustaa niin en osaa vinkkejäkään antaa mutta netistä niitä kyllä löytää jos taiteeseen haluaa päätyä.

vlad.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ihan oikeasti, pyydä sitä kahville. Halvin vaihtoehto ja ei tartte arvuutella. Voi kiesus sentäs.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy