Mä liputan edelleenkin niiden kukkien puolesta! Kaikki naisethan eivät suinkaan käytä koruja (itse kuulun tähän kategoriaan, vihkisormusta lukuunottamatta), enkä missään nimessä haluaisi suhteellisen tuntemattomalta ihmiseltä koruja saada.
Mä olen myös sitä mieltä, että jos kukkia päätyy lähettämään, kimpun koolla tai lajikkeilla ei ole suurta merkitystä. Kukat ovat enemmänkin symbolinen ele, ainakin itselleni. Enkä ole vielä koskaan tavannut naista, joka ottaisi itseensä, jos kukat nyt ei suosikkeja olekaan. Kukkiinhan saa upotettua vaikka kuinka paljon rahaa, jos vain haluaa, mutta halvallakin saa kaunista. Itsepomitut kukat ne vasta liikuttavia ovatkin, varsinkin jos niitä ei ole otettu tuhannen kännissä naapurin kukkapenkistä ;). Ja monesti esim. yksi kappale jotain kukkalajiketta on tyylikkäämpi kuin kimppu. Auringonkukka toimii aina, vaikka toiset niistä ei välttämättä hirveästi pidäkään. Kuitenkin kaikille kai on selvää, että auringonkukka symbolisoi iloa/iloisuutta ja näillä leveyksillä sään ollessa aivan hanurista, uskon sen jopa tuovan ripauksen valoakin. Mutta eri kukkien merkityksiä kannattaa kysellä kukkakauppiaalta tai lukea vaikka netistä. Sillähän sitä voi välittää myös tiettyä viestiä, jos jotain salaperäisyyttä haluaa lisätä. Tällöin kannattaa ehkä mainita kukan lajike viestissä, jolloin se saattaa auttaa mysteerin ratkaisussa. Naisen luonnetta kuvaava kukkakin on varmasti olemassa, joten ei muuta kuin ottamaan selvää.
Ja rahaa nyt ei missään nimessä! Eikä mitään lahjakortteja. Myöhemmin on sitten niiden aika, jos on ollakseen.
Olen saanut yhden ainoan kerran lähetin tuomia kukkia. Se tapahtui silloin, kun olin juuri synnyttänyt esikoiseni. Ja lähettäjänä oli mieheni yhteistyökumppani toisesta yrityksestä! Arvostan erittäin korkealle tämän eleen, varsinkin, kun en ole koskaan edes tavannut kyseistä tyyppiä. Mieheni ostaa mulle aina silloin tällöin kukkia ja täytyy sanoa, että joka kerta se tuntuu yhtä mukavalta. Itse kun harvemmin niitä ostelen, jollei ole mikään erityinen tilaisuus (synttärit tms.) tiedossa. Ja kyllä kukilla saa kotiinkin tietynlaista fiilistä ja helposti tulee mieleen se henkilö, jolta kukat on saatu.