Heh, olisi kyllä "sanat jotka olisivat saaneet jäädä sanomatta" -ketjun kamaa, mutta koska tässä tapauksessa en kadu sanojani, niin pistetään tähän ketjuun. Onhan tämä kuitenkin naisasiaakin.
Nimittäin pakkien antaminen naisille! Se on ihanaa ja tekee gutaa itsetunnolle! Sattui tässä taannoin tapaus, että olin yksin baarissa ja siinä yhdessä vaiheessa iltaa eräs kaunis nuori nainen tuli viereeni juttusille. Hän aloitti lauseella "Moi, sinä näytät yksinäiseltä", johon minä vastasin lakonisesti ja tylysti: "Vittuakos se sua häiritsee?" Hetken aikaa misu siinä yritti ottaa selvää, että olenkohan minä nyt ihan vakavissani, mutta kyllähän sen siitä sai lopulta häädettyä, kun heitteli vain tylyä tekstiä päin tyttösen naamaa. Naisen sai poistumaan lauseeni "Nyt lähet lentämään siitä jo pikku hiljaa!" Heh, oli siinä pikkuprinsessan naama näkemisen arvoinen, ja poistuessaan antoi minulle tittelin "sekopää". Joo-o, kyllähän miehen sekopää on oltava, mikäli antaa kauniille naiselle pakit? Not.
Toinen luokseni tullut misu olikin jo vaikeampi tapaus. Sen jouduin jo ihan kädestä pitäen ohjaamaan pois pöydästäni. "Voisitko poistua...Haluaisin olla yksin, kiitos" -tyyliset kohteliaat pyynnöt eivät tehonneet.
Miksikö käyttäydyn näin? Perustelen tätä puhtaasti tasa-arvolla. Tunnettuahan on se fakta, että naiset kyllä saavat jaella tylyin sanoin pakkeja heitä ystävällisesti lähestyville miehille, mutta miehen pitäisi olla heti kieli lattialla, kun joku vähän paremman näköinen nainen heitä lähestyy. Rohkenen kyseenalaistaa tämän faktan.
Ja pakko on tunnustaa, että tuosta tylystä käyttäytymisestä tuli kyllä helvatan hyvä fiilis! Naisten kyrpiintyneen pettyneissä lärveissä silmät lepäsivät! Harvoin olen baarista lähtenyt niin tyytyväisenä kotiin, kuin tuon illan päätteeksi. Saattaa kuulostaa hieman sairaalta käyttäytymisestä, mutta kuinka moni nainen ei joskus tunnusta käyttäytyneensä samoin? Käsi ylös!
Suosittelen kokeilemaan, ainakin kerran. Se oli hauskaa!