Naisasiat

  • 7 531 638
  • 26 610
Tahmee kirjoitti:
Onko teillä kokemuksia tällaisesta tilanteesta?
Itse olen kokenut parhaana ratkaisuna pistää yhteyden poikki täysin joksikin aikaa. Se kauanko se sitten on, riippuu täysin yksilöstä. Sinä aikana saa kiinni vähän siitä omastakin jutusta, eikä koko ajan ole se toinen itsestään "muistuttamassa". Silloin on niin iso vaara jäädä jumiin siihen haikeaan fiilikseen.

Kun tauko on tehnyt tehtävänsä, ja saanut asiat järjestykseen, voi sitten tähän exäänkin yhteyttä pitää. En silti suosittelisi kovin "syvällistä" suhdetta, sillä liika tieto toisen asioista vain lisää sitä tiedonhalua, ja ajaa taas siihen oravanpyörään.

Tsemppiä.
 

Näkemys

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitti Väsyneille käsille.

Hyvinkin samantapaisia ajatuksia olen kelaillut itsekin. Tällä hetkellä tuntuu, että tulisi vaan ihan helvetinmoinen ikävä toista, mikäli ei oltaisi missään yhteydessä. Toisaalta tekisi todella hyvää nähdä maailma toiseltakin kantilta. Ystävyytemme on minulle niin arvokasta, että en mielelläni sitä riskeeraisi. Ja senkin tiedän, että hernehän olisi ilman muuta nenässä, jos ehdottaisin, että ei olla vähään aikaan missään tekemisissä.

En ole todellakaan mitenkään surullinen, mutta yritän vain keksiä, miten tämä tilanne kannattaisi hoitaa nimenomaan itseni kannalta parhaiten. Sen verran on jo elämänkokemusta, että muiden pillien tahdissa ei kiinnosta tanssia.
 

Jakkara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tahmee kirjoitti:
Kiitti Väsyneille käsille.

Hyvinkin samantapaisia ajatuksia olen kelaillut itsekin. Tällä hetkellä tuntuu, että tulisi vaan ihan helvetinmoinen ikävä toista, mikäli ei oltaisi missään yhteydessä. Toisaalta tekisi todella hyvää nähdä maailma toiseltakin kantilta. Ystävyytemme on minulle niin arvokasta, että en mielelläni sitä riskeeraisi. Ja senkin tiedän, että hernehän olisi ilman muuta nenässä, jos ehdottaisin, että ei olla vähään aikaan missään tekemisissä.

En ole todellakaan mitenkään surullinen, mutta yritän vain keksiä, miten tämä tilanne kannattaisi hoitaa nimenomaan itseni kannalta parhaiten. Sen verran on jo elämänkokemusta, että muiden pillien tahdissa ei kiinnosta tanssia.
Oletan, että uutta naista ei ole vielä löytynyt? Älä panosta entisen naisen kanssa ystävyyden ylläpitoon vaan uusia viritysten etsimiseen. Jos ja kun uusi nainen löytyy ja ystävyys entiseen naiseen edelleen kiinnostaa niin silloin se on jotakin. Tällä hetkellä se on varmaan vaan että "on ihan kiva kun on joku nainen johon pitää yhteyksiä?"
Omasta kokemuksesta tälläsiä ajatuksia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nainen, henkisesti loukkaantunut. Syy: Simon oli pitkästä aikaa baarireissulla eilen ja kotiutui pikkutunneilla, tukka täynnä & takki tyhjänä. Lysähdys sohvalle, känny kätöseen ja viestiä sorvaamaan naiselle, joka on pyytänyt, että laitan yöviestin kotiin selviydyttyäni, jotta naisen ei tartte olla huolissaan känniääliöstä. Sohva kuitenkin teki tehtävänsä, Simon sippasi kesken tekstauksen ja viesti jäi lähettämättä. Hieman aamukuuden jälkeen nainen lähettää viestin, pelkän kysymysmerkin, johon Simon havahtuu ja vastaa saman tien, että himassa ollaan, kaikki okei, öitä.

Muutamaa tuntia myöhemmin naiselta alkaa putoilla viestejä, joissa hän ilmoittaa olevansa äärimmäisen loukkaantunut ja tuohtunut, koska yöviesti jäi lähettämättä (ei siis ollu eka kerta) ja häneen sattuu helvetisti moinen touhu. No, sinänsä varsin ymmärrettävää olla huolissaan känniapinasta, koska kaikkea voi sattua, mutta homma on nyt sellainen, että naisella on varsinainen hormoniherne nenässä ja tilanne on siinä määrin tulehtunut, ettei pahoittelut juurikaan auta ja nainen ilmoitti pienen "aikalisän" olevan paikallaan.

Lienee varsin normaalia naisen käytöstä (vai voiko se koskaan olla normaalia?) ja ymmärrän siis huolenpidon, mutta siitäkin huolimatta haisee pahasti ylireagoinnille, jollaiseen yksikään(?) mies ei ikinä ns. syyllistyisi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Simon kirjoitti:
Lienee varsin normaalia naisen käytöstä (vai voiko se koskaan olla normaalia?) ja ymmärrän siis huolenpidon, mutta siitäkin huolimatta haisee pahasti ylireagoinnille, jollaiseen yksikään(?) mies ei ikinä ns. syyllistyisi.

Itse en ainakaan ole mistään helvetin yöviesteistä edes aikaisemmin kuullut..? Taitaa olla aprillipila koko suuttuminen.
 

K. Pahero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kannattaako haikailla reilusti yli 10 vuotta vanhemman, naimisissa olevan, yhden lapsen äidin perään? Niin sitähän minäkin, ei varmaan, mutta kun häntä ajattelee päivittäin. Ja ei, ei olla tehty mitään muuta, kuin vähän silitetty tukasta ja pidetty kädestä kiinni. Taitaa pikkupoika olla vähän hukassa. Omanikäiset naiset tuntuu vain niin etäisiltä.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Kuulostaa myös yöviestit aika oudoilta. Onhan se normaalia olla huolissaan kun toinen lähtee vetämään itsensä jumiin, mutta että pitäisi himaan päästyä lähettää joku viesti missä lukee jotain tyyliin "ny ma olen khoton". Kaikkea sitä odotetaan. Itse en ainakaan tuollaiseen todellakaan syyllistyisi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Simon kirjoitti:
Lienee varsin normaalia naisen käytöstä (vai voiko se koskaan olla normaalia?) ja ymmärrän siis huolenpidon, mutta siitäkin huolimatta haisee pahasti ylireagoinnille, jollaiseen yksikään(?) mies ei ikinä ns. syyllistyisi.

Naisen näkökulmaa asiaan:
Täysin normaalia käytöstä naiselle, riippumatta siitä, voiko naisen käytös koskaan olla normaalia. Voisin kuvitella, että itsekin olisin pikku pultit moisesta ottanut. Onko se sitten aiheellista, onkin täysin eri asia :). Paljon vaikuttaa se, millainen tyyppi naisesi noin niinkuin muuten on. Siis, että huolestuuko helposti ja onko teikäläisellä historiassa "reippailuja", jolloin jotain huolestumiseen aiheuttavaa on sattunut?

Kuten kaikki miehet tietävät, naisen aivot eivät wörki samalla tavalla kuin miehen. Naisesi on tod.näk. loukkaantunut siksi, että hän kuvittelee, ettet ottanut hänen huoltaan tosissaan. Minulle tällaista kuvaa ei tosin välittynyt, vaan vaikutit oikeasti olevasi pahoillasi siitä, että nukkumatti tuli liian aikaisin.

Neuvoisinkin sinua pyytämään naiseltasi vilpittömästi anteeksi, kuitenkaan nöyristelemättä yhtään. Kerro myös rehellisesti uudelleen, miten homma eteni. Eli että tarkoituksesi oli ilmoittaa, mutta sattuneista syistä ohi meni. Tämän jälkeen anna asian olla. Älä lähde suurentelemaan asiaa, vaikka naisesi kuinka tähän suuntaan asiaa yrittäisikin viedä. Käyttäydy täysin normaalisti, voit jopa olla ylikorostetun ystävälliseen sävyyn tiukka. Älä missään nimessä ala mielistellä naistasi "päästäksesi helpommalla", koska todellisuudessa nainen ei tätä edes halua. Naisesi "joutuu" ehkä vähän kiukuttelemaan, kun kerran sille linjalle on lähtenyt, mutta älä lähde mukaan.

Tsemppiä! Me naiset olemme hankalia, myönnän sen. Toisaalta, miehet ovat monessa mielessä niin yksinkertaisia, että ajaudumme väkisin tilanteisiin, mikä ei alun perin ollut lainkaan tarkoitus :) Rauhaa!
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hohhoijaa...

Erosin exästä torstaina ja vieläkin jotenkin ahdistaa. Kummallista. Ei oikein tiedä mitä pitäs tehdä... fiksumpaa olis vaan muutama kuukautta olla yksin, mutta kiinnostais kyllä lähteä heti hakemaan uutta kiertoon... voi voi. Onneks ens viikolla Ruka!™:lta löytyy ainaki nainen jos toinenkin, vähintään yhdeksi illaksi.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Simon: Tulkitsisin naista niin, että hän on kohtuullisen tosissaan, koska suuttui noin tulisesti. Jos hän olisi vain suuttunut "hiljaisesti" kiinnostusta olisi saattanut olla, mutta nyt tässä tilanteessa hän nimenomaisesti haluaa sinun tietävän, että homma ei ollut ok. Jos viestiä ei olisi kuulunut lainkaan, olisit "ihan sama". Hän siis oli sinusta aidosti huolissaan. Se on hyvä.

Pyydät anteeksi, työnnät munan kurkkuun. Se on siinä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta Simonin kuvailema tilanne haiskahtaa räikeältä ylireagoinnilta. Kyllä minusta on aika erikoista suuttua silloin, jos kyseessä on selvä vahinko. Minusta naiselle pitäisi riittää tieto siitä, että viestiä on yritetty lähettää ja nainen on ollut mielessä vielä tuossa kondiksessakin. Sitä paitsi ihan turha jauhaa mennyttä asiaa, jonka ei pitäisi olla suhteen jatkumisen kannalta millään tavalla merkittävä. Minusta mendietan ohje on osuva.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Tuo yöviestitapa oli meilläkin exän kanssa käytössä, tainnut jopa minun aloitteestani lähteä, että ilmoitellaan että kaikki on hyvin ja muuta. Välillä on jäänyt lähettämättä, mutta en todellakaan ikinä ole suuttunut jos ei viestiä ole tullutkaan. Viestin tarkoitushan on vain tsekata että toinen on turvallisesti kotona. Jos Simonin tapauksessa nainen on mustasukkaista laatua, on voinut tunneövereissä vetää johtopäätöksen, että jossain vosun vieressä kuitenkin olet nukkumassa, tai vastaavaa. Ehdottomasti ylireagointia.
 

scholl

Jäsen
Jos olisin Simon niin olisin laittanut viestin silloin kun tuli kysymysmerkki, että lupasin laittaa viestin sitten kun olen kotona, joten odotapa kiltisti sitä viestiä. Nyt olen vielä dokaamassa.

Aprillipilahan tuo on. Ei tuollaista tapahdu oikeassa elämässä. Kun kotiin tullaan niin silloin ollaan keitoissa, eikä silloin pysty ajattelemaan mitään viestejä. Seuraavana päivänä kun heräilee jostain voi sitten laittaa viestin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
scholl kirjoitti:
Jos olisin Simon niin olisin laittanut viestin silloin kun tuli kysymysmerkki, että lupasin laittaa viestin sitten kun olen kotona, joten odotapa kiltisti sitä viestiä. Nyt olen vielä dokaamassa.

Aprillipilahan tuo on. Ei tuollaista tapahdu oikeassa elämässä. Kun kotiin tullaan niin silloin ollaan keitoissa, eikä silloin pysty ajattelemaan mitään viestejä. Seuraavana päivänä kun heräilee jostain voi sitten laittaa viestin.

Keitoissa viestin kirjoittaminen on muutenkin sellaista ettei niitten viestien sisältöä kukaan edes ymmärrä, joten parempi tosiaankin laittaa seuraavaan aamuna (morkkiksessa??) niitä viestejä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Jos olisin Simon niin olisin laittanut viestin silloin kun tuli kysymysmerkki, että lupasin laittaa viestin sitten kun olen kotona, joten odotapa kiltisti sitä viestiä. Nyt olen vielä dokaamassa.
Tai sitten voisi halutessaan tehdä niinkin, että lähettää sen "Olen kotona, öitä." -viestin vaikka baarista, mutta kun en haluaisi moiselle kusetuslinjalle lähteä. Vaikka kyse olisikin sellaisesta harmittoman oloisesta valkoisesta valheesta. Ei, tarkoitus oli tosiaan se yöviesti näpyttää, mutta kun miehestä loppui virta kesken.

BoredOldLadylle tiedoksi, että tässä ei nyt anteeksianelut auta, kun ei ollut eka eikä edes toka kerta, kun viesti on jäänyt lähettämättä. Koskaan en ole sitä tarkoituksellisesti jättänyt lähettämättä, mutta tämä selitys (eikä mikään muukaan) ei kelpaa ko. naiselle. Hän ottaa sen henkilökohtaisena loukkauksena, etten pidä yöviestiä niin tärkeänä kuin hän. Ja tottahan se on, en pidäkään sitä ihan niin tärkeänä, vaikka varsin hyvin ymmärränkin, miksi hän haluaa tiedon siitä, että olen yhtenä kappaleena selvinnyt himaan asti. Sama pätee toisin päin, itsekin haluan tietää, että hän on selvinnyt baarireissusta himaan, mutta jos hän unohtaisi viestin, en todellakaan suuttuisi moisesta.

Mustasukkainen hän tosiaankin osaa olla ja aina välillä on sen sortin vihjailuja tullut, että olisin ollut yöjalassa hameenhelmojen perässä. Näistä väitteistä ollaankin muutamaan otteeseen saatu mehevät riidat aikaiseksi, koska niissä ei yksinkertaisesti ole totuuden siementäkään. Kyseessä vain on kovin epävarma ja aika ajoin melko heikon itsetunnon omaava naisihminen, jolloin näitä ongelmatilanteita tulee silloin tällöin.

Se mendietan ehdottama ratkaisu olisi mielestäni paras vaihtoehto, toivottavasti toteutuu lähipäivinä.
 

scholl

Jäsen
Ei kukaan usko, että joku on kotona ennenkuin baari on sulkeutunut. Kusetuksessakin pitää olla realisti.

Monen naisen pitäisi tutustua tarkemmin viinaan. Jos valomerkin aikoihin kiskoo kunnolla juomaa niin silloin kotiintulon aikoihin saavuttaa koko illan parhaan hilpeän nousuhumalan vaikkei jatkoille olisikaan mennyt. Niinpä se toiminta kotona ei ole välttämättä sellaista, mistä muistaisi jälkeenpäin kovin tarkasti. Voi mennä kovaa tai sitten ei. Harvalla tulee mieleen raportoida sillä hetkellä minnekään. Jos niin haluaa tehdä niin ainoa mahdollisuus on luoda joku järjestelmä jossa herätyskello on laitettu soimaan esim. kello 5.30. Ja sitten kun se soi niin tajuaa riippumatta siitä, mitä on tekemässä, laittaa sen viestin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Ei kukaan usko, että joku on kotona ennenkuin baari on sulkeutunut. Kusetuksessakin pitää olla realisti.
Onpa tullut sitäkin tehtyä viime aikoina, että olen lähtenyt baarista himaan jo yhden, kahden aikoihin, kun ei ole napannut väkisin valvoa tylsässä kapakassa. Joten sinänsä olis ihan realistista lähettää viesti hyvissä ajoin ennen sulkemisaikaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Simon kirjoitti:
Lienee varsin normaalia naisen käytöstä (vai voiko se koskaan olla normaalia?) ja ymmärrän siis huolenpidon, mutta siitäkin huolimatta haisee pahasti ylireagoinnille, jollaiseen yksikään(?) mies ei ikinä ns. syyllistyisi.

Lienee aika normaalia olemattoman itsetunnon ja huonon itseluottamuksen omaavan naisen käytöstä. Itse en ikinä alentuisi moiseen käytökseen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Asiahan on nyt niin, että kyllä ne sitten ilmoittavat poliisista tai sairaalasta, että lähiomaisenne on nyt täällä. Ei tietenkään sitä ilmoita, jos jossain putkassa on, mutta putka on kuitenkin melko turvallinen paikka, vaikka sielläkin tietysti kuolemantapauksia sattuu. Niistäkään useimmat ei kuitenkaan edes johtune siitä putkasta varsinaisesti.

Tuommoinen yöviestittelyvaatimus ei kyllä ole mistään kotoisin, ei mistään. Se on sitten aivan eri asia, jos joskus haluaa asiasta ilmoittaa ja muuta leperrellä lämpimikseen.

Jos nainen ei ymmärrä olevansa väärässä, niin tilanne on erittäin hankala, mutta periksihän tuommoiselle kiristykselle ei voi antaa. Minkä takia nainen ei ole nukkumassa tuommoisiin aikoihin? Jos ei saa nukuttua öitään stressin takia, niin asiaa kannattaa lähteä selvittämään, ei se mistään yöviestistä sitten enää johdu.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pernaveikko kirjoitti:
Asiahan on nyt niin, että kyllä ne sitten ilmoittavat poliisista tai sairaalasta, että lähiomaisenne on nyt täällä.

Ainakaan jossain vaiheessa Simonin nainen ei olisi tällaista ilmoitusta saanut.
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
pernaveikko kirjoitti:
Asiahan on nyt niin, että kyllä ne sitten ilmoittavat poliisista tai sairaalasta, että lähiomaisenne on nyt täällä.

Mutta jos asutaan eri osoitteissa ja lähiomaisia ovat uhrin vanhemmat, tulee ilmoitus heille, eikä viestiä odottelevalle seurustelukumppanille. Kaikkien vanhemmat eivät välttämättä edes tiedä perillistensä suhteista, joten ilmoitus viranomaistaholta ei ole aina itsestään selvyys. Tästä nimenomaisesta Simonin tapauksesta ainakin sain sen käsityksen, että yhdessä ei asuta.

Oli miten oli, huoli humalassa koheltavasta ihmisestä on aina aiheellinen. Vaikkei mies olisikaan petollisen luonteenlaadun omaava slurkki, niin humalaspäissään voi satuttaa itsensä pahastikin. Ja jos hän ei itse sammu junanradalle, niin joku voi ryöstää, pahoinpidellä jne jne. Toki järkevän naisen tulisi antaa Simonille anteeksi, koska hän ei tuottamuksellisesti tahtonut aiheuttaa tälle huolta, eikä sillä väliin naureskellut partaansa paneskellessaan toista naista. Ja toisaalta Simonin tulisi ottaa lusikka kauniiseen käteen ja ymmärtää, että lupaukset on syytä pitää. Jos ei pidä ko. yöviesti-käytäntöä tärkeänä, niin sitä on syytä muokata niin, että kumpikin on tyytyväinen.
 
Sera kirjoitti:
Mutta jos asutaan eri osoitteissa ja lähiomaisia ovat uhrin vanhemmat, tulee ilmoitus heille, eikä viestiä odottelevalle seurustelukumppanille. Kaikkien vanhemmat eivät välttämättä edes tiedä perillistensä suhteista, joten ilmoitus viranomaistaholta ei ole aina itsestään selvyys. Tästä nimenomaisesta Simonin tapauksesta ainakin sain sen käsityksen, että yhdessä ei asuta.
Ellei ole kännykkäänsä nimen eteen laittanut ICE:ä (in the case of emergency). Tällöinhän hänellekin ilmoitetaan. Käsittääkseni tuo oli koko homman juju.

Mitä tähän varsinaiseen asiaan tulee, niin ehkä hivenen ylireagointia voisi tapauksessa tulkita olevan. Vaikea tosin sanoa, koska ei kumpaakaan ihmistä tunne. Itselläni on ollut tapana jo pitkään tämä sama ilmoituskäytäntö. Mutta eipä ole noottia tullut, jos on joskus unohtunut tms.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Sera kirjoitti:
Toki järkevän naisen tulisi antaa Simonille anteeksi, koska hän ei tuottamuksellisesti tahtonut aiheuttaa tälle huolta, eikä sillä väliin naureskellut partaansa paneskellessaan toista naista.

Ja itse asiassa tuo viestin lähettämättä jättäminen on selkeä merkki siitä, että ei ollut vieraissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sera kirjoitti:
Mutta jos asutaan eri osoitteissa ja lähiomaisia ovat uhrin vanhemmat, tulee ilmoitus heille, eikä viestiä odottelevalle seurustelukumppanille. Kaikkien vanhemmat eivät välttämättä edes tiedä perillistensä suhteista, joten ilmoitus viranomaistaholta ei ole aina itsestään selvyys. Tästä nimenomaisesta Simonin tapauksesta ainakin sain sen käsityksen, että yhdessä ei asuta.

Oli miten oli, huoli humalassa koheltavasta ihmisestä on aina aiheellinen. Vaikkei mies olisikaan petollisen luonteenlaadun omaava slurkki, niin humalaspäissään voi satuttaa itsensä pahastikin. Ja jos hän ei itse sammu junanradalle, niin joku voi ryöstää, pahoinpidellä jne jne. Toki järkevän naisen tulisi antaa Simonille anteeksi, koska hän ei tuottamuksellisesti tahtonut aiheuttaa tälle huolta, eikä sillä väliin naureskellut partaansa paneskellessaan toista naista. Ja toisaalta Simonin tulisi ottaa lusikka kauniiseen käteen ja ymmärtää, että lupaukset on syytä pitää. Jos ei pidä ko. yöviesti-käytäntöä tärkeänä, niin sitä on syytä muokata niin, että kumpikin on tyytyväinen.
Sera on varsin hienosti asian ytimessä.

Asutaan tosiaan eri osoitteissa, enkä menisi hommaa sanomaan edes seurusteluksi, tiivistä tapailua ehkä pikemminkin. No, hiusten halkomista lähentelee jo, mutta kyseessä on kaiken kaikkiaan varsin sekava ja mutkikas kuvio, eikä yöviestihässäkkä asiaa ainakaan auta.

Koska tämä viestikuvio on nyt mennyt jo muutamaan otteeseen vituiksi, olisi ehkä parasta yrittää sopia jotain muuta. Lupaukset tulisi totta kai pitää ja näitä tahattomia viestin lähettämättä jättämisiä on tullut jo selkeästi liikaa, joten tarttis tehrä jotain. Kuten olen jo todennut, ymmärrän huolehtimisen, mutta ylireagointia ja pitkävihaisuutta en ymmärrä. Silkkaa energian tuhlausta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös