Naisasiat

  • 7 532 477
  • 26 610

scholl

Jäsen
Tässä on nyt tullut uutta tietoa eli kysyisin, että onko se kovin yleistä, että mies kehuu tyttöystävänsä ulkonäköä? Itse en ole koskaan varmaankaan kehunut kenenkään ulkonäköä, eikä sitä ole vaadittukaan. Olen ollut itseasiassa siinä käsityksessä, etteivät naiset pidä, että heidän ulkonäöstään puhutaan. Kyllähän sen voi laittaa merkille, jos joku on hyvännäköinen, mutta ei siitä tarvitse mainita. Sama juttu kun jos jollain frendillä on vaikkapa joku siisti takki niin kyllähän sen huomaa, muttei siitä välttämättä jaksa tehdä numeroa ja ottaa asiaa esille. No tuosta naisten ulkonäöstä tuli ihan mieleen yksi espanjan oppikirjan kappale aikoinaan. En nyt löytänyt sitä näin äkkisältään, mutta siinä kerrottiin jonkun lapsista. Pojasta kerrottiin vaikka mitä osaamista ja ominaisuuksia kun taas seuraavassa lauseessa sanottiin "ja Maria on sympaattinen". Professori naureskeli tuolle aika huolella. Siinä jos missään naista pidettiin vain hauskana otuksena, esineellistettiin niinsanotusti.

Kuka menee baariin kehumaan tai kuuntelemaan kehuja? Sinnehän mennään juomaan viinaa. Ja kuka tahansa voi sanoa, mitä tahansa, vaikka se olisi valehteluakin. Ja viinasta tuli nyt se mieleen, että olen iloinen, että olen selvinpäin. Kävin näet yhden kaverin kämpällä äsken pyörähtämässä ja ne olivat kyllä niin jurrissa siellä, ettei mitään tolkkua. Kiskoivat pullotolkulla vodkaa kuin vettä ilman mitään blandiksia. Ihme kestävyys kun heillä on kuitenkin jo perjantaina iltapäivällä alkanut keitotus.
 

Luiro

Jäsen
scholl kirjoitti:
Tässä on nyt tullut uutta tietoa eli kysyisin, että onko se kovin yleistä, että mies kehuu tyttöystävänsä ulkonäköä?

Pukille pääseminen nopeutuu imartelun avulla. Mies on seksin jälkeen rehellisimmillään.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
scholl kirjoitti:
Ihme kestävyys kun heillä on kuitenkin jo perjantaina iltapäivällä alkanut keitotus.

Tuohan on juuri sitä kestävyyttä tuovaa siedätysharjoitusta. Huippukunto vasta lähenee...

Että silleen...
 

scholl

Jäsen
Imartelun ja mielistelyn raja on niin harmaa, että en kyllä suosittelisi sitä harjoittamaan. Ja jos seksin eteen pitää lähteä vilpin tielle niin kannattaa olla mielummin ilman seksiä. Eikös naisten tapana ole yleensä hemmotella miestä. Sit mies voi sanoa, että maistuuko seksi vai ei. Tai onhan niitä ehkä naisia, joita ei koskaan kiinnosta seksi, mutta jos kiinnostaa niin silloin tuskin tulee seksiä ilman miestä, joten tuskin siihen mitään ulkonäkökehuja tarvitsee harjoittaa.
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
scholl kirjoitti:
Tässä on nyt tullut uutta tietoa eli kysyisin, että onko se kovin yleistä, että mies kehuu tyttöystävänsä ulkonäköä? Itse en ole koskaan varmaankaan kehunut kenenkään ulkonäköä, eikä sitä ole vaadittukaan.

Yleisyydestä en tiedä, mutta ei se mitenkään ennen kuulumatonta ole. Toisilta se tulee luonnostaan, toisilla ei ilmeisesti ole hajuakaan. Edellyttää tietysti, että naisessa on mitä kehua.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Designer kirjoitti:
Eli kun mies sanoo jotain, ja naisen mielestä mies ei tarkoita sitä, ja kun mies vakuuttaa tarkoittavansa, ja naisesta yhä tuntuu siltä että mies ei tarkoita, niin.. mitä hittoa mies voi enää tehdä? Kertokaas se meille, tieto lienee arvokas miehelle kuin miehelle.

Sanoin jo aiemmassa kommentissani, että fiksu nainen tunnistaa aidon ja tunteella tehdyn rakkaudentunnustuksen/kehun/tms.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Alamummo kirjoitti:
Sanoin jo aiemmassa kommentissani, että fiksu nainen tunnistaa aidon ja tunteella tehdyn rakkaudentunnustuksen/kehun/tms.

Mutta sehän on jo todettu, että ne fiksut naiset ovat todella harvassa tässä maailmassa. Tämän voi varmasti suuri osa jatkoaikalaisistakin allekirjoittaa. ;)
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Alamummo kirjoitti:
Sanoin jo aiemmassa kommentissani, että fiksu nainen tunnistaa aidon ja tunteella tehdyn rakkaudentunnustuksen/kehun/tms.
Eli siis tuo AH:n kuvaama tapaus ei ole fiksu. Ja jos mies haluaa olla fiksun naisen kanssa niin eipä tuossa tilanteessa ole kuin yksi asia tehtävänä.
 

scholl

Jäsen
snaphappy kirjoitti:
Kun saa kuulla kivoja asioita tavallisissa arjen tilanteissa kun ei omasta mielestä ole hehkeimmillään, niin eihän niitä voi olla ottamatta todesta ja se todella lämmittää mieltä. Nämä vain omia mietteitä näin naisihmisenä.

Voisitko kertoa jonkun esimerkin tällaisesta kivasta asiasta?
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
keskusteluun kohteliaisuuksista..

Minä ymmärrän että ulkonäkö on monelle tärkeä asia, ymmärrän että siitä ollaan joskus aiheestakin ylpeitä.

Mutta sitä minä en ymmärrä, että siitä halutaan jatkuvasti kohteliaisuuksia parisuhteessa. Halutaanko siis, että mies on suhteessa lähinnä naisen ulkonäön takia? Mies haluaa esittelykappaleen, jota näytellä kavereille?

Ei jumalauta.... toivottavasti olen väärässä.

Itse en liene koskaan kehunut naiselle suoraan hänen ulkonäköään, jos kysytty on olen toki vastannut, rehellisesti.

Itse en ole yhteenkään suhteeseen lähtenyt naisen ulkonäön vuoksi, ja toivon että aniharva lähtee moisella perusteella.

Tiedän, että fiksutkin naiset haluavat tuntea olevansa kauniita ja haluttuja, mutta ei sitä ruinata pidä. Rakkaudenosoitukset voivat olla pieniä huomaavaisuuksia, sipaisuja, hymyjä. Minusta on aika kömpelöä vain sanoa "oletpas kaunis tänään", "voi kun olet nätti", "kiva kampaus"...

Paljon mieluummin kosketan kättä, olkapäätä. Kohotan katseeni näytöltä ja hymyilen.

Jos kohteliaisuuden haluan lausua, tulee se jostain niistä syistä miksi suhteessa olen. Eli kohteliaisuus on tyyliä "hyvä pointti" "hienosti hoidettu"..

Noh, kukin tavallaan suhteessaan.
 

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
Gentleman kirjoitti:
Minä ymmärrän että ulkonäkö on monelle tärkeä asia, ymmärrän että siitä ollaan joskus aiheestakin ylpeitä.

Mutta sitä minä en ymmärrä, että siitä halutaan jatkuvasti kohteliaisuuksia parisuhteessa. Halutaanko siis, että mies on suhteessa lähinnä naisen ulkonäön takia? Mies haluaa esittelykappaleen, jota näytellä kavereille?

Ei jumalauta.... toivottavasti olen väärässä.

Itse en liene koskaan kehunut naiselle suoraan hänen ulkonäköään, jos kysytty on olen toki vastannut, rehellisesti.

Itse en ole yhteenkään suhteeseen lähtenyt naisen ulkonäön vuoksi, ja toivon että aniharva lähtee moisella perusteella.

Tiedän, että fiksutkin naiset haluavat tuntea olevansa kauniita ja haluttuja, mutta ei sitä ruinata pidä. Rakkaudenosoitukset voivat olla pieniä huomaavaisuuksia, sipaisuja, hymyjä. Minusta on aika kömpelöä vain sanoa "oletpas kaunis tänään", "voi kun olet nätti", "kiva kampaus"...

Paljon mieluummin kosketan kättä, olkapäätä. Kohotan katseeni näytöltä ja hymyilen.

Jos kohteliaisuuden haluan lausua, tulee se jostain niistä syistä miksi suhteessa olen. Eli kohteliaisuus on tyyliä "hyvä pointti" "hienosti hoidettu"..

Noh, kukin tavallaan suhteessaan.
Olet vain hukannut todellisuuden ja elät siellä norsunluutornissa josta voit sitten nostaa katsetta ja antaa kehuja kun se "toinen tyyppi joka teillä asuu" tekee kotityöt hyvin.

Ei sentään. Kai noita todellisuuksia ja parisuhteita ainakin on niin paljon kun on ihmisiäkin.

Itse en silti koe ongelmalliseksi tai kömpelöksi kehua tyttöystäväni hyvää kroppaa. Melko estottomasti tulee sen pelipaikkoja kehuttua, eikä siinä ole mitään pinnallisuutta tai muuta teeskentelyä. Kehut sille joka ne ansaitsee, aiheesta kuin aiheesta.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kawalski kirjoitti:
Olet vain hukannut todellisuuden ja elät siellä norsunluutornissa josta voit sitten nostaa katsetta ja antaa kehuja kun se "toinen tyyppi joka teillä asuu" tekee kotityöt hyvin.

"kaikki yhtäläisyydet sinun ja minun todellisuuksien välillä ovat silkkaa sattumaa"

Ei ihan noinkaan, vaikka omassa suhteessani roolit ovat varsin perinteiset, ei "se toinen tyyppi" suinkaan ole kotiorjana, eivätkä kohteliaisuudet suinkaan liity kotitöihin. Ne ovat molemmille rutiinia.

Kawalski kirjoitti:
. Kehut sille joka ne ansaitsee, aiheesta kuin aiheesta.

Nimenomaan, mutta vain aiheesta.

Yritän sanoa, että kohteliaisuudetkin tulee ansaita hoitamalla jokin asia erityisen hyvin.

Jos esimerkiksi minua kehutaan mielestäni ansiotta, käyn heti epäluuloiseksi ja yleensä syystä. Imartelu nostaa aina niskakarvat ja puolet selänkin karvoituksesta pystyyn.

No, ollaan suosiolla erilaisia. Onnea vaan kaikkien suhteisiin, sitä ja kärsivällisyyttä tarvitaan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Gentleman kirjoitti:
Tiedän, että fiksutkin naiset haluavat tuntea olevansa kauniita ja haluttuja, mutta ei sitä ruinata pidä. Rakkaudenosoitukset voivat olla pieniä huomaavaisuuksia, sipaisuja, hymyjä. Minusta on aika kömpelöä vain sanoa "oletpas kaunis tänään", "voi kun olet nätti", "kiva kampaus"...

Paljon mieluummin kosketan kättä, olkapäätä. Kohotan katseeni näytöltä ja hymyilen.

Jos kohteliaisuuden haluan lausua, tulee se jostain niistä syistä miksi suhteessa olen. Eli kohteliaisuus on tyyliä "hyvä pointti" "hienosti hoidettu"..

Noh, kukin tavallaan suhteessaan.

Puhut asiaa. Kukin tekee sillä tyylillä, jonka luontevimmaksi tuntee. Pääasia, että on aito ja pyyteetön.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Suomalainen (tosimies?) mies ei puhu eikä pussaa. Tämähän se stereotypia on, mutta epäilemättä nykyaikana on kummankin sortin edustajia olemassa. Kun on ihana nainen vieressä, niin miksikäs tälle ei elein ja sanoin osoittaisi kuinka hänestä tykkää, mielelläänhän näyttää se joka päiväisessä arkielämässäkin. Jokainen vetää elämänsä omalla tyylillään, ja pääasia on se, että kenen kanssa olet tykkää sinusta sellaisena kuin olet. Mitäpä siihen on muilla sanomista.
 

scholl

Jäsen
Oliko muita jotka katsoivat ykköseltä klo 20 ohjelman venäläisistä naisista?

Olin kuin puulla päähän lyöty ja muutama asia jäi ihmetyttämään. Olen toki aiemminkin tiennyt, että Venäjällä eletään lähes kivikautisesti, mutta tuntuu todella vastenmieliseltä tuollainen touhu, jossa naisia pidetään automaattisesti toisen luokan kansalaisina ja naiset itsekin ovat asiasta sitä mieltä, eikä se asia näytä haittaavan heitä. Se suomalainen Ville jotain, siis Venäjällä menestynyt pipopäänäyttelijähän sanoi jossain haastattelussa samaa ja sanoi, ettei voisi seurustella venäläisen naisen kanssa juuri tuon miehen ja naisen välisen asemaeron vuoksi. No venäläiset ovat tottuneet auktoriteetteihin. Ovat luonnostaan laiskaa porukkaa, joten jo maaorjuuden aikoina vaadittiin kuria ja sama jatkui sittemmin kommunistihallinnon alla, mutta on se kummallista, että sukupuolien välillä on tehty melkein samanlainen ero kuin kaikista alkeellisimmissa yhteiskunnissa. Ääriesimerkkinä vastenmielisyydessä tulee tietysti mieli nuo pyjamissa viihtyvät partaveikot, joita Räkä ja kumppanitkin käyvät sirkuspellejen tapaan viihdyttämässä hiekkaerämaassa.

En ymmärrä, miksi ihmisiä pitää kategorisoida. Ei mies ja nainen voi olla automaattisesti jotakin. Samaa paskaa on mm. 90-luvun alussa julkaistut naisjohtajuuskirjatkin. Siis miksei ihmisiä kohdella yksilöinä, eikä pyritä lokeroimaan jotenkin kummallisesti. Jos ja kun Venäjälläkin naisilla on se etu puolellaan, että sen maan miehet ovat käsittämättömän kaatopaikka-ainesta. Näyttävät jokainen roistolta siilitukkineen ja tappavat vielä nuorena itsensä vodkalla ja kun samanaikaisesti tv-kuva vielä todistaa, että maatuskoja lukuunottamatta venäläisnaiset eivät ole pellosta repäistyjä kuten suomalaiset kaisavarikset niin heillähän luulisi olevan hyvät mahdollisuudet eteenpäin. Tekisi mieli kaivaa taas yksi sanonta naftaliinista, mitä tuli joskus opiskelija-aikoina käytettyä eli "jätä se säälittävä poikaystävä".

Maailma on kummallinen äärimmäisyyksien mesta. On vastenmielisiä vihreitä kuten telkkarissa tänään, jotka eivät miestä saa edes pussi päässä ja sitten on toisaalta naisellisia naisia, jotka taas ovat niin masentavan alistunutta porukkaa jo valmiiksi, ettei kukaan jaksa sellaista katsoa. Naiset, ryhdistäytykää nyt ja luokaa sellaisia normaalinaisia, jotka näyttävät hyviltä, mutta ovat silti kokonaisia, toimintakelpoisia ihmisiä.
 

ipaz

Jäsen
scholl kirjoitti:
Olen toki aiemminkin tiennyt, että Venäjällä eletään lähes kivikautisesti, mutta tuntuu todella vastenmieliseltä tuollainen touhu, jossa naisia pidetään automaattisesti toisen luokan kansalaisina ja naiset itsekin ovat asiasta sitä mieltä, eikä se asia näytä haittaavan heitä.

En nähnyt ohjelmaa, mutta mahtaisiko johtua slaavilaisuudesta. Ainakin niissä entisissä itäblokin maissa joissa olen vieraillut näkee naisten TODELLA panostavan itseensä ja naisellisuuteen, eikä siellä ole todellakaan ihme jos jonkun viisikymppisen riparran kainalossa kulkee pitkäsäärinen kaunotar. On kai enemmän sääntö kuin poikkeus että tuolla suunnalla mies vaihtaa parikymmentä vuotta nuorempaan kun omalla alkaa paikat rapistumaan.

Sama on pistänyt silmään täällä Tampereella jossa itänaapurin väkeä tuntuu olevan jo melkoisesti. Stockalla tai Sokoksessa pyöriessä on pistänyt silmään juuri tämä ikäero pariskuntien välillä.

Mutta tuolla kai vielä elää vahvasti se periaate, että mies elättää perheensä ja vaimo pitää huolta kodista. Mikäs siinä naisen ollessa, kotiaan ja itseään tällätessä kun ruplat lähtee miehen lompakosta.
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
scholl kirjoitti:
En ymmärrä, miksi ihmisiä pitää kategorisoida. Ei mies ja nainen voi olla automaattisesti jotakin. Samaa paskaa on mm. 90-luvun alussa julkaistut naisjohtajuuskirjatkin. Siis miksei ihmisiä kohdella yksilöinä, eikä pyritä lokeroimaan jotenkin kummallisesti.

No niinpä!
Mä en myöskään ymmärrä miksi pitää erikseen mainita jos joku on nainen? Valitaan vuoden urheilija ja vuoden naisurheilija, on johtajia ja naisjohtajia, yrittäjiä ja naisyrittäjiä ym. Miehet ja naiset ovat erilaisia, se on kiistämätön tosiasia, mutta onko niitä eroja pakko yrittää löytää joka asiasta? Harvemmin kaupanteko, urheilu, tiskaaminen, autolla ajaminen tai muu vastaava kenen tahansa opittavissa oleva touhu suoritetaan kiveksillä tai munasarjoilla. Ihminen on paljon enemmän kuin sukupuolensa edustaja.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
1Timer kirjoitti:
Toihan on sita naisten esille tuomaa tasa-arvoa. He sita haluavat painottaa ja erotella, ei miehet.

Tarkentaisin vielä, että joidenkin naisten esille tuomaa. Itse olen kissankarvan kanssa samaa mieltä, että on älytöntä erotella väkisin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Toisaalta tuon eilisen dokumentin katsoneena en voinut olla ihmettelemättä missä vaiheessa nuo naiselliset hoikat venäläisnaiset muuttuvat mummoiksi? En Venäjällä ole käynyt 15-vuoteen, mutta osassa Itä-Euroopan maita tuntuu puuttuvan katukuvasta täysin keski-ikäiset naiset. On vain nuoria mallin näköisiä naisia ja mummoja.

Ohjelmassa haastateltiin jotain 46-vuotiasta naista, joka näytti yli 60-vuotiaalta. Siinä mielessä Ville Haapasalo on tehnyt viisaan valinnan kun on valinnut suomalaisen naisen. Olisi aika inhottavaa, jos se upeasäärinen kaunotar muuttuisi yhtenä tiistaiyönä viiksekkääksi maatuskaksi.
 

scholl

Jäsen
Radisson SAS huoneessa WIFi pelittää jotenkin nihkeästi, kun haku kestää kauan. En löydä n. vuosi sitten kirjoittamaani viestiä. No anyway fakta on se, että näin tänään naisen, jonka näin n. vuosi sittenkin ja se on kyllä niin lähellä täydellistä naista kun voi vain olla. Pitää miettiä että pystyykö ottamaan mahdollisesti varmistukseksi jossain vaiheessa valokuvankin tässä viikonlopun aikana. Tosin saattaa olla, että sekoan ennen maanantaita lopullisesti. Hyvännäköinen ja puhuu saksaa ja muutenkin mukava. No nyt känni päälle ja sillä sipuli.
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Helvetin hyvä olo, taas on sellanen fiilis jota ei oo viiteen vuoteen tuntenu. Pitkät tovit on tullut puhuttua asioista ja aika samalla aaltopituudella tunnutaan olevan. Henkisten ominaisuuksien lisäks fyysisetkin avut on enemmän kun kunnossa.

Ens viikolla on kuitenkin asiaa vitutusketjun puolelle. Täytyy nauttia tästä ajasta niin kauan kun sitä kestää.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ugh, karsitaas vähän.

Kuinka pienistä asioista saa aikaa mitäänsanomattoman kriisin? Menin kokonaista kaksi viikkoa tapailemalleni kimalaiselle möläyttämään että olen koko ajan, siis sen kerran mitä olen koiraa nähnyt, olettanut ko. kimalaisen koiran olevan tyttökoira, vaikka se onkin poikakoira.

Mitä menee antamaan poikakoiralle niin tyttömäisen nimen?
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Toiset onnistuvat pokaamaan älyttömässä jurrissa naisia baareissa, allekirjoittanut ei onnistu vakuuttamaan edes selvänä puolituttua siitä että voisi törmätä kaupungilla jne.

Syyllinen löytynee siis varsin todennäköisesti peilin edestä, liekö sitten vanhoilla "meriiteillä" liikaa painoarvoa tai ei mutta asialle nyt ei liene mitään tehtävissä. Tai sitten vain olisi pitänyt tyrkyttää omaa puhelinnumeroa sen sijaan, että oletin että hänellä joko on se jo tai saa helposti selville :)
Mutta omassa takaraivossa kyllä jo hakkaa turhan tunkeilun henki, jos sitä nyt lähtisi vielä soittelemaan perään.
Jokatapauksessa siis vika on paljoltikin omassa päässä, mutta onneksi sentään kirjastosta löytyi Alastair Reynoldsin uusi kiintoisa kirja, saapahan taas mielen hukutettua toisiin sfääreihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös