kananlento
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Itsellä alitajunnasta kumpuaa jokseenkin ärsyttävä tapa. Päivittäisistä keskusteluista ihmisten kanssa mieleni poimii jonkun tietyn "ei niin yleisen, yksittäisen sanan" ja jonkun ajan päästä alkaa olla jo pakottava tarve vähintäänkin vihellellä, hyräillä, tai useimmiten ihan laulaa jotain biisiä, johon tuo yksi kontekstista irroitettu sana sopii täydellisesti. Ajan kanssa tähän on jo oppinut sen verta hyvin, että kun joku styge alkaa soida mielessä ripiitillä, niin siivet saa siltä poikki yleensä sillä, kun vaan kelaa vähän taaksepäin ja miettii mistä sanasta ja keskustelusta tuo lähti vyörymään. Toisaalta ihan magee juttu, mutta vaimo ainakin useasti pyörittää silmiään virnuillen, kun isäntä taas vetää jotain puskaradiosooloa.
Tästä tulee ihan loistava mielikuva, kun pitkän keskustelun päätteeksi on päässä jukeboxillinen biisejä odottamassa ulospääsyään! Varsinkin jos tämä tulee tilanteessa, jossa biisipatoutumia ei pääse purkamaan :). Mahtaa olla turhauttava kokemus.
Mulla on muuten sellainenkin juttu, että lasken rappusia kulkiessani niitä pitkin. Aina. Kuvittelen että jos tulen joskus sokeaksi niin tiedän montako rappusta missäkin talossa on. Paitsi että en muista yhdenkään talon "lukemaa". Lisäksi ongelmaa tuo se, että en ole vielä päässyt itseni kanssa yhteisymmärrykseen siitä, lasketaanko tasanteet ja lattiataso mukaan. Näin ollen vaikka muistaisinkin jonkun rakennuksen "lukeman", en tiedä voinko luottaa siihen, sillä olen saattanut laskea lattiatasot ynnä muut mukaan tai sitten olen saattanut jättää ne laskematta. Tämä tuo oikeasti joskus ihan aidosti turhauttavia tilanteita eteen. Vaikeaa on ihmislapsella :)
Ehdottaisin, että alaspäin tullessa lasket lattiatasot, jolloin sille askelmalle pitää astua. Kun taas lähdet ylöspäin, niin lattiatasolle ei tarvi astua ja näin sitä ei voida laskea mukaan. Ylhäältäpäin tullessa taas jää ylin lattiataso laskematta, joten päädyt samaan lukemaan molemmin päin. Eli helpommin sanottuna muut lasketaan paitsi tasanne, jolta lähdetään. Helpottaako tämä turhautumista?