Näin teen vain minä (1/10000?)

  • 134 552
  • 710

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Itsellä alitajunnasta kumpuaa jokseenkin ärsyttävä tapa. Päivittäisistä keskusteluista ihmisten kanssa mieleni poimii jonkun tietyn "ei niin yleisen, yksittäisen sanan" ja jonkun ajan päästä alkaa olla jo pakottava tarve vähintäänkin vihellellä, hyräillä, tai useimmiten ihan laulaa jotain biisiä, johon tuo yksi kontekstista irroitettu sana sopii täydellisesti. Ajan kanssa tähän on jo oppinut sen verta hyvin, että kun joku styge alkaa soida mielessä ripiitillä, niin siivet saa siltä poikki yleensä sillä, kun vaan kelaa vähän taaksepäin ja miettii mistä sanasta ja keskustelusta tuo lähti vyörymään. Toisaalta ihan magee juttu, mutta vaimo ainakin useasti pyörittää silmiään virnuillen, kun isäntä taas vetää jotain puskaradiosooloa.

Tästä tulee ihan loistava mielikuva, kun pitkän keskustelun päätteeksi on päässä jukeboxillinen biisejä odottamassa ulospääsyään! Varsinkin jos tämä tulee tilanteessa, jossa biisipatoutumia ei pääse purkamaan :). Mahtaa olla turhauttava kokemus.

Mulla on muuten sellainenkin juttu, että lasken rappusia kulkiessani niitä pitkin. Aina. Kuvittelen että jos tulen joskus sokeaksi niin tiedän montako rappusta missäkin talossa on. Paitsi että en muista yhdenkään talon "lukemaa". Lisäksi ongelmaa tuo se, että en ole vielä päässyt itseni kanssa yhteisymmärrykseen siitä, lasketaanko tasanteet ja lattiataso mukaan. Näin ollen vaikka muistaisinkin jonkun rakennuksen "lukeman", en tiedä voinko luottaa siihen, sillä olen saattanut laskea lattiatasot ynnä muut mukaan tai sitten olen saattanut jättää ne laskematta. Tämä tuo oikeasti joskus ihan aidosti turhauttavia tilanteita eteen. Vaikeaa on ihmislapsella :)

Ehdottaisin, että alaspäin tullessa lasket lattiatasot, jolloin sille askelmalle pitää astua. Kun taas lähdet ylöspäin, niin lattiatasolle ei tarvi astua ja näin sitä ei voida laskea mukaan. Ylhäältäpäin tullessa taas jää ylin lattiataso laskematta, joten päädyt samaan lukemaan molemmin päin. Eli helpommin sanottuna muut lasketaan paitsi tasanne, jolta lähdetään. Helpottaako tämä turhautumista?
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätä toki tekee varmasti suuri osa ihmisistä, mutta onhan tämä niin vittumaista, että vituttaa jo valmiiksi. Eli, tapanani on kuunnella jotakin bändiä putkeen niin kauan, että sen kuurin jälkeen ei voi samaa bändiä kuunnella pariin vuoteen. Näin käy minulle lähes joka kerta. Nyt näin tulee käymään Aivolävistykselle. Onhan tässä se hyvä puoli, että tuo rotaatio on sen pari vuotta. Eli kuuntelen suunnilleen samoja bändejä, mutta sitä tiettyä vasta sitten parin vuoden päästä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Keskustelen tv-juontajien kanssa.

Kun telkkarista toivotetaan hyvää iltaa tai jotain muuta vastaavaa niin siihenhän on pakko vastata.

Postinjakajallekin pitää huutaa kiitos, kun posti kolahtaa luukusta, siltikin se jakaja tuo pääsääntöisesti laskuja.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tää on jotenkin tosi häiriintynyt tapa ja välillä huomaan että mulla on mennyt 10 minuuttia ohjelmaa ihan ohi aivojen ku oon vaan laskenu niitä saatanan merkkejä.

Mä taas yritän jatkuvasti lukea tekstityksiä lopusta alkuun, kokeillen tulisiko hyviä palindromeja. Sama mainosten aikana mainosteksteistä. Ja harmittaa miten taitavaa Alivaltiosihteerin porukka on palindromeja keksimään. Tissit, tosi isot tissit.
 

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Postinjakajallekin pitää huutaa kiitos, kun posti kolahtaa luukusta, siltikin se jakaja tuo pääsääntöisesti laskuja.

Vuokralaskuja?


Ja aiheeseen liittyen, telkkarin äänen kuuluu olla 10, 12, 14 tai 15 oman huoneen telkkarissa. Poikkeuksena kuitenkin illat, jolloin äänenvoimakkuus on 4-7. Alakerrassa se on 40, 45 tai 50. Ei mitään siltä väliltä.
Liikenteessä, kun auto, jossa olen, on ainoa valotolppien välissä oleva auto, niin räpsäytän silmiä, en tiedä miksi. Lisäksi vastaantulevan valoja joskus pimeällä katson, kun auto on mennyt ohi, katson seuraavan valoja.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tulipa mieleeni. On minulla toinenkin saunomiseen liittyvä rituaali ja tämäkin on jo vuosia ja vuosia vanha, tosin toteutan tätä vain ollessa omassa saunassa tai saunoessani yksin jossain yleisessä saunassa. Minulla on sellainen sääntö itselleni, että saunassa on oltava niin kauan, että olen heittänyt vähintään viisi kauhallista vettä kiukaalle - olipa sauna sitten kuinka kuuma tahansa. Viidennen kauhallisen jälkeen saa jo suunnitella poislähtöä, ja sen jälkeen on sitten viskattava se yksi kauhallinen sille "saunatontulle".

vlad.
 

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Hämmentävää miten niin monella (itse mukaanlukien) on tuo sama juttu, että autossa hypitään jaloilla tai millä tahansa kylttien tai lamppujen yli. Eri variaatioilla kuitenkin.

Itsellä on yksi tapa, mitä en ole nähnyt tai kuullut kellään muulla tähän mennessä. Ruokailessa siis en koskaan juo ruokailun aikana. Vasta kun olen syönyt, niin saa ottaa. Toki on ollut kertoja jolloin on kesken ruokailun juonut, mutta lähes aina juon vasta ruokailun jälkeen. Sama koskee oikeastaan mitä tahansa mitä syön. Ensiksi leivät sitten juoma. Ikinä ei saa sekoittaa keskenään.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Itsellä on yksi tapa, mitä en ole nähnyt tai kuullut kellään muulla tähän mennessä. Ruokailessa siis en koskaan juo ruokailun aikana. Vasta kun olen syönyt, niin saa ottaa. Toki on ollut kertoja jolloin on kesken ruokailun juonut, mutta lähes aina juon vasta ruokailun jälkeen. Sama koskee oikeastaan mitä tahansa mitä syön. Ensiksi leivät sitten juoma. Ikinä ei saa sekoittaa keskenään.

Minulla on sama tapa tässä, juon vasta syötyäni.
 

Anonymous

Jäsen
Ylläolevan viestin kanssa minulla on tismalleen sama rutiini. Kyllä ihmisillä vaan on paljon eriskummallisia tapoja :)
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Minullakin periaattesa sama. Juon kyllä samalla kun ruokailen, mutta en ikinä pistä juomaa ja ruokaa samaan aikaan suuhun. Olen nähny monta ketkä näin tekee. Ällötävä tapa minun mielestä.
 

OlviTenu

Jäsen
Suosikkijoukkue
AVS
Jooh elikkäs.

Välistä, kun luen sarjakuvia, mielessäni tavutan lukemista niin että minun tulee aina vaihtaa sivua niin, että tavuja on parillinen määrä.

Kuulostaa dorkalta, mutta tähän päästäkseni välillä lukaisen ja otan tavutukseen mukaan huudahdukset ja muut ajatuskuplat tms, niin että sivua vaihtaessa tavuja on parillinen määrä.

Vaikea tätä kuvailla, mutta tuolleesti silleesti joo...

:D
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
- Kun käyn salilla ja tulee tunne että kohtapuoliin voisi lähteä pois, niin otan periaatteen, että treenaan vielä 5 eri laitteella ja sen jälkeen lähden pois. Joskus saatan ottaa sellaisenkin periaatteen, että vielä 3 laitetta.
- En laita tilapäivitystä FB:hen jos on sellainen tunne että kyseiseen tilapäivitykseen ei tule yhtään kommenttia tai tykkäystä. Jos kuitenkin onnistun kirjoittamaan tällaisen ei-kiinnostavan päivityksen niin poistan sen myöhemmin.
- Jos avaan Youtube-videon jota aion katsoa, niin saatan lopettaa videon katsomisen ennen kuin olen siitä kunnolla mitään nähnyt jos huomaan että kyseinen video on saanut enemmän ei-tykkäyksiä kuin tykkäyksiä ts. punainen palkki on pidempi kuin vihreä.
- Kun aloitan kaljanjuonnin, se pitää aloittaa tasatunnin aikana, esim. klo 12:00 tai klo 14:00 aukeaa korkki. Yleensä minuutilleen tietyn kellonajan kohdalla.
- Joskus otan käsiini jonkun tavaran jota sitten räplään. Varsinkin krapulan aikana tai silloin kun on muuten vaan levoton olo.
 

Rouva Vee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä muutama oma outous mikä äkkiseltään tuli mieleen:

- Nuuhkiminen. Nuuhkin kaikkea uutta. Esim. jos leikkelepaketin avaa, sitä täytyy ensin nuuhkaista ennen kuin sille tekee mitään muuta, sama mm. maitopurkilla, suolakurkkupurkilla ja niin edespäin. Jos kaupassa pitää päättä ostaako vaikkapa kalliimpaa tai halvempaa kaakaota, nuuhkaisen josko tuoksu kertoisi laadullisen eron. Tämä koskee myös vaatteita, autoja, oikeastaan ihan kaikkea.

- Peilikuvalle ilveileminen. Missä tahansa on peili, niin omalle peilikuvalle pitää ilveillä, mielellään niin paljon kuin ehtii. Parhaat paikat tälle on hissit, jossa saa hengata pidempään peilin edessä. Erityisen hankalaa silloin, kun menee kollegojen kanssa samaan hissiin. Mutta yleensä silti pieni silmän vinkkaus onnistuu hissin peiliin, tai sitten yritän olla katsomatta koko peiliä.

- Sormilla "juokseminen". Jos menee esim. liukuportaita, niin kaiteella pitää sormien juosta samaan tahtiin. Tää "juoksu" tapahtuu siis etu- ja keskisormea käyttämällä ja kaikkialla missä sen vaan voi tehdä.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Autoillessa ja samalla musiikkia kuunnellessa on aivan mahtavaa jos lyhtypylväät jäävät jälkeen täsmälleen musiikin tahdissa. merkittävää yli/alinopeutta en toki tuon vuoksi ajele.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mullakin on autolla ajaessa yksi hieman outo juttu, elikkäs, kun näen tolpan, oli se sitten kummalla puolen tahansa, ja vastaan tulee auto. Yritän ehtiä ensin sen tolpan ohi kuin se vastaan tuleva, joskus jopa kaasutan sen takia. Ja joskus lasken pelin tilanteen matkan aikana ja ynnäilen lopuksi voitinko vai hävisinkö.

Itse odottelen moottoritiellä sitä hetkeä, jolloin vastaan tulee auto samalla nopeudella ja molemmat osuvat keskellä olevan valopylvään linjalle yhtä aikaa. Hieno katsoa kun etäisyys pylvääseen pienenee samaa tahtia ja lopulta on keulat linjassa pylvään kanssa.

Autojen rekkareista tulee myös mietittyä sanoja tai hienoja yhdistelmiä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Itse odottelen moottoritiellä sitä hetkeä, jolloin vastaan tulee auto samalla nopeudella ja molemmat osuvat keskellä olevan valopylvään linjalle yhtä aikaa. Hieno katsoa kun etäisyys pylvääseen pienenee samaa tahtia ja lopulta on keulat linjassa pylvään kanssa.
Hep! Käsi ylös täälläkin. 2/10000 ainakin. Etpäs teekään tätä yksin.

Lainatun tavan takia on tuon tuosta tullut hieman kiihdyteltyä, että "ehtii" tolpan tasalle tai nostettua jalkaa kaasulta jotta vastaantuleva "saa kiinni".
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Luulen, etten ole tämän asian kanssa yksin. Välillä nimittäin "pelaan" jotakin peliä mielessäni. Suosikkini on tämä kännyköistä löytyvä matopeli. Kovana kakkosena tulee Sonic. Eli mietin peliä mielessäni niin, kuin muka pelaisin sitä.

Pelaan usein ennen nukkumaanmenoa kaikenmoisia typeriä ja ennen kaikkea yksinkertaisia pelejä kännykällä, ja minulla jää monesti esim. Tetriksen palikat pyörimään päässä kun silmät pistän kiinni. Joskus myös päivisin kun olen pelannut jotakin nopeutta vaativaa peliä saatan huomata kiiruhtavani hakemaan maitoa jääkaapista, että ehdin ennen kuin aika loppuu. Sanajahti on myös koukuttava peli, ja sen pelaamisen jälkeen kirjan lukeminen on yllättävän perseestä, etsin sanoja valmiista sanoista. Se ensimmäinen matopeli oli myös hyvä peli, sitten kun siihen tuli grafiikat pelaaminen loppui siihen vaikka sitä koitinkin pelata - palikkaversio oli helposti siistein peli.

Tämä ei ehkä ole nutcase-osastoa, mutta tulipa vain mieleeni.
 
On käännyttävä aina takaisin kenttään päin takaperin pyörähtäen palaten alkuperäiseen tilaan, mutta muuten kaikki on tehtävä oikealle ja vasemmalle yhtälailla.

En toki tiiä onko ihan vain minä, onhan noilla veskareilla vaikka mitä ihme tapoja. Itselläkin pitää olla juomapullo aina oikealla maalia ja se vaihtuu puoliajan jälkeen vasemmalle jos ollaan tappiolla, muuten ei. Ja muuta normisettiä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olen pelannut futista veskarina pikkunappulasta lähtien

En koskaan unohda taputtaa kumpaakin tolppaa ja ylärimaa ennen matsin alkua. Tämä ei ole niin kovin erikoista, sillä moni veskahan näitä harrastaa.

Mutta sen jälkeen pakko iskeä ylävitoset topparien kanssa, tismalleen boksin rajalla seisten. Odotan aina, että tulevat sinne rajalle asti alas tai juoksen itse rajalle vastaan.

Taikauskoa kait.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
En koskaan unohda taputtaa kumpaakin tolppaa ja ylärimaa ennen matsin alkua. Tämä ei ole niin kovin erikoista, sillä moni veskahan näitä harrastaa

Taikauskoa kait.

Kukkuuu.

Kaikkihan tietää, että vain ylärimaa tulee kerran morjestaa ja sen jälkeen kaikki on ihan nutcase-osastoa. Sun juttus sen sijaan on täysin kukkuu-osastoa, pakkeja kuudentoista rajalla, kukkuu.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tetriksen palikat pyörimään päässä kun silmät pistän kiinni. Sanajahti on myös koukuttava peli, ja sen pelaamisen jälkeen kirjan lukeminen on yllättävän perseestä, etsin sanoja valmiista sanoista.

Itse pelaan muutaman sanajahdin aina ennen nukkumaanmenoa ja kun lopulta suljen silmät, pyörii kaikenmaailman sanat päässä eikä nukkumisesta meinaa tulla mitään.

Yks on myös että julkisilla paikoilla musiikkia kuunnellessa tulee vähän väliä kaivettua nappia korvasta, että varmasti kuuluu se musiikki kuulokkeista eikä kännykän kajarista.

Tätä teen itse myös hyvin usein. Välillä kuulostelen onko musa sopivalla volyymilla ettei muut ihmiset kuule sitä nappien läpi, ja välillä juuri tuon takia että tuleehan se musiikki varmasti vain kuulokkeista. Monesti teen tämän heti sen jälkeen kun joku kääntyy katsomaan minuun päin esim. bussissa. Kun huomaan että musa on sopivalla voimaakkuudella eikä kännykän kajaritkaan pauhaa, mietin että puhunkohan sitten itsekseni vai miksi tuo ihminen kääntyi katsomaan.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelaan usein ennen nukkumaanmenoa kaikenmoisia typeriä ja ennen kaikkea yksinkertaisia pelejä kännykällä, ja minulla jää monesti esim. Tetriksen palikat pyörimään päässä kun silmät pistän kiinni.

Tälle on nimikin: Tetris effect - Wikipedia, the free encyclopedia

Omalla kohdalla ei tule muita mieleen kuin se, että satunnaisesti lasken päässälaskuja mielessäni. Esim. ajattelen 4*9*12+64/4*6 ja sitten lasken tuloksen. Ei hajuakaaan mistä tämä on lähtenyt, mutta varmaan ihan hyvää aivojumppaa.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Tiedän kyllä varsin hyvin kumpi on oikea ja kumpi vasen. Silti kun joku sanoo esim. autoa ajaessani "seuraavasta oikealle" on minun iskettävä oikeanpuoleista silmää. Onko muita?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös