Näin teen vain minä (1/10000?)

  • 133 661
  • 706
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Kai tätähän käyttää lähes kaikki lätkää seuraavat henkilöt. Itse ainakin yritän muistaa jotkut pitkät numerosarjat jakamalla ne osiin eri pelaajien pelinumeroiksi. Esimerkiksi jotkut puhelinnumerot tai laskujen viitenumerot. Samaan menee myös kauppojen HeVi-osastoilla vaakanumerot. Hyvin helppo keino muistaa numerot, jos muuten meinaa onnistua.

Jep. Tunnusluvut, ovikoodit, jne jne.

Härkälä - Nyström tai Baumgartner - Sinisalo - Iafrate

Itselläni tämä on ainakin ihan yleinen tapa muistaa numeroita joita en käytä joka päivä.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Outoa. Minä taas en pysty laittamaan esim. volumeasetusta tms. säädettävää digitaalista numeroa koskaan parittomalle numerolle. Äänenvoimakkuus voi olla joko 14 tai 16, mutta ei koskaan 15.

Tähän täytyy todeta, että kaverilla ihan sama tapa. Monasti huomannut, kun volumea laittaa lisää vaikka lätkää katsoessa ja jää pariton lukema, niin ei aikaakaan, kun tämä sälli ottaa kaukosäätimen käteen ja laittaa parillisen lukeman. Ei ole sitä vieläkään osannut selittää, mutta ei vaan kuulemma saa olla pariton.

Itselläni ehkä oudoin asia on se, että aina kun laitan jotain päälleni (sukat, hanskat, kengät, luistimet, you name it), pitää laittaa oikean puolen kappale ensin. En tiedä mistä johtuu, mutta jotenkin se vain aina menee siihen.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Juu, tuo askelten ajoitus on tuttua, kuten myöskin nuo katutolpat kun autossa istuu. Joskus pienenempänä jos auton radiosta tuli joku hitaampi biisi niin kuvittelin aina olevani jossain dramaattisessa musavideossa. Tämä varsinkin jos ulkona satoi.
Sitten toinen mielenkiintoinen asia. Eli kaiken sileen hiplailu ja näpräily. Nyt mulla on pyyhekumi (ei todellakaan enään toimi, mennyt niin sileeksi :D) jonka olen jotenkin saanut todella sileäksi. Aina koulussa sitä tulee hiplailtua...ja tuo sama kumi on ollut minulla 3-4 vuotta :D Ja muutenkin kaikki sileä "kiehtoo", esim peukalon kynnen hiplaaminen etusormen sivuosalla. Vaikea selittää mutta kuitenkin.
Sitten mulla on sellanenkin juttu että jos räpyttää toista silmäää, on pakko räpyttää myös toista, ja sitten vielä molempia jotta homma olisi "tasan".

Näitä olisi varmaan vielä aika paljon, mutta nyt just ei tuu mieleen. Ehkä parempi niin :D
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Joskus pienenempänä jos auton radiosta tuli joku hitaampi biisi niin kuvittelin aina olevani jossain dramaattisessa musavideossa. Tämä varsinkin jos ulkona satoi.

Tunnistan tekstistä itseni, näin tuli aina kuviteltua pienempänä automatkoilla. Aika paljon outouksia liittyy juuri automatkoihin - lienevätkö niin tylsiä, että silloin on aikaa käyttää mielikuvitusta? Varsinkin jos on vilkas mielikuvitus niin karkailee ihan mihin sattuu.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Luvut on tuttu juttu. Esimerkiksi NHL:ää pelatessa harrastan tälläistä:

taklaukset: 5
vedot: 18
jäähyt: 3

18+3=21, 18 ja 3 = 2, 5=1, koska numero 5 on ainoa jota ei ollut ensimmäisessä laskutoimituksessa. Muutoinkin tulee harrastettua tälläistä, vaikkapa kuitin kanssa.

mansikat: 3,20
päärynät: 1,45
perunat: 0,75

0 ja 0 kumoavat toisensa ja 3,2+1,45=4,65. ,75 lisätään siitä poistettu nolla: 750-460=290. Nolla poistetaan eli 29-(3+2+1+4+5+7+5)=2. Poistin alussa kaksi nollaa laskelmista, joten ei ole ratkaistavia numeroita. Olenko hullu?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jos kuulen radiosta r-vikaisen puhetta, niin alan matkia tätä r-vikaa ääneen lauleskelemalla kuin kurkkumätää poteva Edith Piaf.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
[Korkeampaa matematiikkaa]

0 ja 0 kumoavat toisensa ja 3,2+1,45=4,65. ,75 lisätään siitä poistettu nolla: 750-460=290. Nolla poistetaan eli 29-(3+2+1+4+5+7+5)=2. Poistin alussa kaksi nollaa laskelmista, joten ei ole ratkaistavia numeroita. Olenko hullu?

Olet.

Ennen kuin soitan Dr. Philille, suosittelen muokkaamaan tekstiäsi siten, että aina kun lukuja tulee eteen, mietit, ketkä pelaavat sillä numerolla.

Ja mua vituttaa se, että kukaan ei pelaa SM-liigassa numerolla 137, kun joutuu aina katsomaan sen saatanan punasipulin seittemään kertaan, että varmasti menee oikein. Voin jatkaa aiheesta Vitutus-ketjun puolella, jos jaksan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jonkun "uuden nimen" kuullessani täytyy kokeilla sananmuunnosta siihen. Tyyliin Matti Virtanen->Vitti Martanen. Siis toki vain hiljaa mielessäni, ei ääneen. Joskus harvoin, kun siitä syntyy jotain hauskaa voi hihitellä melessään.

Tämän olen muistaakseni jossain toisessa yhteydessä kirjoittanut aiemminkin, mutta setelit tulee yleensä aina jossain vaiheessa järjestettyä lompakossa. Ensisijaisesti ihan järkevästi arvon mukaan niin, että pienimmät on päälimmäisenä, mutta toisisijaisesti sarjanumeron mukaan. Miksi? No, en minä helvetti tiedä, mutta teen vaan niin... En nyt sentään vielä missään kaupan kassalla, mutta sopivana hetkenä kotona ollessa.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Sitten mulla on sellanenkin juttu että jos räpyttää toista silmäää, on pakko räpyttää myös toista, ja sitten vielä molempia jotta homma olisi "tasan".

Juu nää tasoitukset on kans tuttua puuhaa ja oikeastaan ihan kaikessa. Jos vaikka oikea jalka töksähtää rappusen reunaan kun kävelee portaita ylös niin sitten täytyy vasemmallakin jonkun tulevan rappusen reunaa kolhasta. Tai vaikka kun kolhasee oikean käden johonkin niin sitten täytyy lyödä vasenta kättä siihen samaan kohtaan. Ei kylläkään välttämättä sillä samalla asialla mikä ensimmäisen kolhaisun aiheutti.

Autoni avain kun ei ole symmetrinen niin se on laitettava lukkopesään aina samoin päin. Mutta tämä nyt ei varmaan ole kovin harvinainen juttu...
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Tämän olen muistaakseni jossain toisessa yhteydessä kirjoittanut aiemminkin, mutta setelit tulee yleensä aina jossain vaiheessa järjestettyä lompakossa. Ensisijaisesti ihan järkevästi arvon mukaan niin, että pienimmät on päälimmäisenä, mutta toisisijaisesti sarjanumeron mukaan. Miksi? No, en minä helvetti tiedä, mutta teen vaan niin... En nyt sentään vielä missään kaupan kassalla, mutta sopivana hetkenä kotona ollessa.

Tähän lienee vaikuttanut se, että eurot on erikokoisia päin vastoin kuin markan setelit. Mun on pakko myös järjestellä ne 200€ ja 500€ setelit siten, että ne menevät kokojärjestyksessä pienemmästä suurempaan. Ja nyt menen kirjoittelemaan Humble brag-ketjuun, jos jaksan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ennen oli töissä ollessani tapanani odotella kahville, lounaalle tai vaikkapa kuselle menoa, siihen saakka että kellon minuutteina ei ollut 3. Toisinaan tuli huomattua kuinka pitkä aika minuutti voi ollakaan.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tähän lienee vaikuttanut se, että eurot on erikokoisia päin vastoin kuin markan setelit. Mun on pakko myös järjestellä ne 200€ ja 500€ setelit siten, että ne menevät kokojärjestyksessä pienemmästä suurempaan. Ja nyt menen kirjoittelemaan Humble brag-ketjuun, jos jaksan.

Tietenkin setelit pitää olla kokojärjestyksessä lompsassa. Eivätkö kaikki muka tee niin?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän lienee vaikuttanut se, että eurot on erikokoisia päin vastoin kuin markan setelit.

...

Tuota arvon mukaan järjestämistä pidänkin ihan järkevänä toimintana ja tein sitä jo markka-aikaan, mutta sarjanumeron mukaan menee kai basket case-osastolle...
 

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Ja mua vituttaa se, että kukaan ei pelaa SM-liigassa numerolla 137, kun joutuu aina katsomaan sen saatanan punasipulin seittemään kertaan, että varmasti menee oikein. Voin jatkaa aiheesta Vitutus-ketjun puolella, jos jaksan.

Sun osalta punasipuli (137) on Mikael Ruohomaa Mikko Kalteva. Yksinkertaista, eikö?
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
En varmasti ole yksin taman kanssa, vaikka ketaan muuta en ole koskaan nahnyt niin tekevankaan, niin kun Van Halenin Jump -biisissa tulee kohta

Hey you! Who said that?
Baby how you been?


niin kun Dave laulaa "Who said that?", niin palyilen ymparille ihmetellen etta "Kuka sen sano???" Tuli se biisi sit NBA-ottelussa, muulla julkisella paikalla, niiden konsertissa tai vaikka omista korvanapeista... Aina ihmetellaan ;)
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Ilmeisesti ennen kuin sait itse ajokortin, ainakin siitä päätellen, että olet vielä täällä keskuudessamme.

Varsin hyvä pointti, kielttämättä voisi takana ajelevat ihmetellä, että mitä pakkoliikkeitä kuskilla on.

Kaikilla meistä on varmaan outoja ns. rituaaleja... tuo ylläoleva veti kyllä kaikista pohjat. En ymmärrä. En tiedä uskallanko lukea tästä ketjusta, miten tuo lainaamani lause jatkuukaan ja parempi ehkä niin, ettei koko pää hajoa.

Heh, tiedän että varsin erikoinen tapa toi oli. Tarkennan kuitenkin sen verran, että liike tapahtui nimenomaan nilkasta alaspäin sellaisella pienellä heilautuksella eli muut eivät tuota todennäköisesti nähneet.

Näyttäisi olevan yllättävän paljon autoiluun liittyviä erikoisuuksia. Kai se jotenkin liittyy autolla ajamisen tylsyyteen. (Jaa, Jaws näköjään mietti ihan samaa edellä)
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Heh, tiedän että varsin erikoinen tapa toi oli.

Näyttäisi olevan yllättävän paljon autoiluun liittyviä erikoisuuksia. Kai se jotenkin liittyy autolla ajamisen tylsyyteen. (Jaa, Jaws näköjään mietti ihan samaa edellä)

Kuin luin pidemmälle viestisi, niin olit kuitenkin tajunnut lopettaa sen. Saavutus sekin, kun katsoo muiden ravilappujen selaamista kesken autoilun.

Itse pelkurina en kehtaa tunnustaa tähän ketjuun mitään.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Television äänenvoimakkuus: 10/15/20
Auton ilmastoinnin lämpötila: 16/18/20

Kaikki muut arvot merkitsevät epämääräistä poikkeustilannetta, välitilaa, limboa, josta on päästävä heti. Uhkana universumin luhistuminen, mutta sen toki tiesitte.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
En tiedä pitäisikö tämä laittaa tänne vai pervoiluketjuun, mutta nukun bokserit puolitangossa aina.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Katulamppuihin ja liikennemerkkeihin sun muihin tolppiin tuntuu porukalla liittyvän paljon outoja rituaaleja, niin mullakin.
Niin mullakin. Kun kävelee tolpan vierestä, sitä on pakko napauttaa kevyesti ohimennen keskisormen kynnellä lähes huomaamattomalla kädenliikkeellä. Jos menee ohi, harmittaa. Jos osuu liian lujaa, joku huomaa. Pakko osua sopivasti.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Joku pisti noista TV:n tunnareista, niin itse soitan ilmakitaraa Top Gearin alkutunnarin tahtiin, ilmaselloa Game of Thronesin alkutunnarin mukaan ja scratchaan levyä Hyvät ja huonot uutiset alkutunnarin aikana. Nuo on kyllä lempisarjojani, joten luultavasti olen vain niin innoissani tulevasta episodista että tulee eläydyttyä noihin tunnareihin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Voi jeesus että te ootte sekasin. No, onneks mäkin oon.

Tätä teen itsekin, mutta se tulee niin selkärangasta että en edes tajunnut että siitäkin olisi voinut tähän ketjuun mainita. Lisäksi lasken sanojen (ja joskus jos oikein innostuu niin kirjaimien) lukumääriä ohjelmien tekstityksissä. Aloitan nollasta ja maali on satasessa. Sanoissa niiden määrä tulee siitä että montako niitä ilmestyy aina yhdellä kerralla ruudulle, esim. "Ridge et voi tehdä tätä minulle. Haista sinä Brooke paska.", tuo on siis kymmenen. Ja jos pääsen vaikka 98 asti ja seuraava määrä sanojen on vaikkapa 9, niin sitten se menee 7 pitkäksi ja sitten odottelen sitä seiskaa.

En tiedä mistä on lähtenyt, mutta mulla on vähän samantyylinen vaurio päässä. Mä huomaan usein laskevani noiden tekstitysten kirjaimia ja merkkejä yhteen, niinku tyyliin että kuinka monta näppäimistön painallusta on tarvittu että kukin tekstirivi on saatu aikaiseksi. Eli lasken siis sanojen kirjaimet, sanojen väliset välilyönnit ja pilkut ja pisteet sun muut välimerkit yhteen. Lopputulokseksi tästä laskutoimituksesta on aina tultava viidellä tai kymmenellä jaollinen luku, jos ei muuten tule niin ajattelen mielessäni lainausmerkit vuorosanojen ympärille tai väliviivan niiden eteen tai jotain, kuitenkin siten että merkeistä tulee yhteenlaskettuna viidellä jaollinen luku. Ennen oli vaikea laskea merkit ja kikkailla niistä toi viidellä jaollinen numero ennen ku tekstitysrivi muuttui, mutta nyt oon niin pro että ei tee enää tiukkaakaan vaikka ois kaks täyttä riviä tekstiä ruudulla.

Tää on jotenkin tosi häiriintynyt tapa ja välillä huomaan että mulla on mennyt 10 minuuttia ohjelmaa ihan ohi aivojen ku oon vaan laskenu niitä saatanan merkkejä.

Numero13 kirjoitti:
Ennen kun en ajokorttia omistanut, tuli auton kyydissä istuessa kuviteltua sähköjohtojen päälle joku kuvitteellinen hahmo, joka "liukui" linjoilla samaa vauhtia auton vieressä. Aina sähkötolpan tullessa kohdalle, kuvittelin hahmon hyppäämään tolpan yli ja jatkavan liukumista. Hämärää..

Vittu miten sekavaa, tein ihan samaa ite aina naskina kun matkustettiin autolla jonnekin ja istuskelin takapenkillä.
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Itsellä alitajunnasta kumpuaa jokseenkin ärsyttävä tapa. Päivittäisistä keskusteluista ihmisten kanssa mieleni poimii jonkun tietyn "ei niin yleisen, yksittäisen sanan" ja jonkun ajan päästä alkaa olla jo pakottava tarve vähintäänkin vihellellä, hyräillä, tai useimmiten ihan laulaa jotain biisiä, johon tuo yksi kontekstista irroitettu sana sopii täydellisesti. Ajan kanssa tähän on jo oppinut sen verta hyvin, että kun joku styge alkaa soida mielessä ripiitillä, niin siivet saa siltä poikki yleensä sillä, kun vaan kelaa vähän taaksepäin ja miettii mistä sanasta ja keskustelusta tuo lähti vyörymään. Toisaalta ihan magee juttu, mutta vaimo ainakin useasti pyörittää silmiään virnuillen, kun isäntä taas vetää jotain puskaradiosooloa.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Tää on jotenkin tosi häiriintynyt tapa ja välillä huomaan että mulla on mennyt 10 minuuttia ohjelmaa ihan ohi aivojen ku oon vaan laskenu niitä saatanan merkkejä.

Kyllä, ärsyttää välillä suunnattomasti. Mutta nyt kun tarkemmin muistelen niin oikein hyvien ja kiinnostavien leffojen sekä sarjojen tekstityksiä en laskeskele (kai). Mutta jos katselee jotain ihan vaan aikaa tappaakseen niin alkaa sisäinen Casio raksuttaa. Ja joskus se riittää että saa sen tasan 100 täyteen, mutta joskus se alkaa heti senkin jälkeen taas nollista.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mulla on muuten sellainenkin juttu, että lasken rappusia kulkiessani niitä pitkin. Aina. Kuvittelen että jos tulen joskus sokeaksi niin tiedän montako rappusta missäkin talossa on. Paitsi että en muista yhdenkään talon "lukemaa". Lisäksi ongelmaa tuo se, että en ole vielä päässyt itseni kanssa yhteisymmärrykseen siitä, lasketaanko tasanteet ja lattiataso mukaan. Näin ollen vaikka muistaisinkin jonkun rakennuksen "lukeman", en tiedä voinko luottaa siihen, sillä olen saattanut laskea lattiatasot ynnä muut mukaan tai sitten olen saattanut jättää ne laskematta. Tämä tuo oikeasti joskus ihan aidosti turhauttavia tilanteita eteen. Vaikeaa on ihmislapsella :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös