Minun ei tarvi ottaa kun verskat tippuu itekseen matkalla Arabialle.Otatko nykyään housut pois paskalle mennessä?
Minun ei tarvi ottaa kun verskat tippuu itekseen matkalla Arabialle.Otatko nykyään housut pois paskalle mennessä?
En tiedä laittaako kovinkaan moni muu leivän paahtamisen jälkeen leivät jääkaappiin tai vaikka pakkaseen ihan hetkeksi, ettei päälle laitettava margariini sula niiden päälle. Tänään laitoin samasta syystä jopa munakkaan ihan hetkeksi jääkaappiin, kun oli leivän päälle tarkoitettu. Ja samasta syystä, ei sulanutta margariinia alla, kiitos :)
Siis paahtoleipähän voidellaan, odotetaan, että margariini sulaa ja voidellaan uudellaan. Tarvittessa vielä kolmannenkin kerran.En tiedä laittaako kovinkaan moni muu leivän paahtamisen jälkeen leivät jääkaappiin tai vaikka pakkaseen ihan hetkeksi, ettei päälle laitettava margariini sula niiden päälle. Tänään laitoin samasta syystä jopa munakkaan ihan hetkeksi jääkaappiin, kun oli leivän päälle tarkoitettu. Ja samasta syystä, ei sulanutta margariinia alla, kiitos :)
En laita mutta otan leipien kulmasta kiinni ja "löyhytän" niitä ilmassa että jäähtyvät nopeammin. Viileä paahtis on parempaa kuin lämmin.En tiedä laittaako kovinkaan moni muu leivän paahtamisen jälkeen leivät jääkaappiin tai vaikka pakkaseen ihan hetkeksi, ettei päälle laitettava margariini sula niiden päälle.
Onkos niitä muitakin tapoja?...
Maksalaatikon ruukaan syödä monesti kylmänä, se on kuin taikinaa söisi.
Ei siis nyt on kyllä virheellisesti toimittu. Se pehmenee se leipä ja lähtee paahtorapeus ja se mukava pieni paahdosta haettu sitka pois tuolla tavalla :)Siis paahtoleipähän voidellaan, odotetaan, että margariini sulaa ja voidellaan uudellaan. Tarvittessa vielä kolmannenkin kerran.
Tässä ollaan oikeilla jäljillä kyllä. Jääkaapista saat vielä nopeutta jäähdytykseen.En laita mutta otan leipien kulmasta kiinni ja "löyhytän" niitä ilmassa että jäähtyvät nopeammin. Viileä paahtis on parempaa kuin lämmin.
No kiitos vinkistä. Ihan hyvin on tähän mennessä paahtoleivät jäähtyneet vain niitä ilmassa heiluttamalla tai vaan odottamalla hetken kun leivät lepää tassilla. Kun minulla ei useinkaan ole kiire mihinkään... Edes syömään.Tässä ollaan oikeilla jäljillä kyllä. Jääkaapista saat vielä nopeutta jäähdytykseen.
Ole hyvä. Se vois kyllä olla hyvä tietää, minkälaisella leivänheilutus-tekniikalla ilmassa pistelet menemään. Eli youtubevideota tms. odotellessa :)No kiitos vinkistä. Ihan hyvin on tähän mennessä paahtoleivät jäähtyneet vain niitä ilmassa heiluttamalla tai vaan odottamalla hetken kun leivät lepää tassilla. Kun minulla ei useinkaan ole kiire mihinkään... Edes syömään.
Vapaapäivinä saatan torkuttaa 10min torkkuja jopa pari tuntia. Se on mahtavaa kun nukahtaa heti uudestaan ja uni jatkuu samasta kohtaa, joskus se 10min unenpätkä tuntuu kuin unessa menisi tunteja.
Tällä tavallahan nuudelit ovat parhaimpia!Syön nuudeleita suoraan pussista. Ensin murustan pussin sisällön ja sitten sekoitan maustepussin sinne. Vaimo ei ymmärrä tätä, eikä moni muukaan mutta itse tykkään. Kun olin lapsi niin meidän naapurissa asui vietnamilaisperhe ja heillä oli aina pöydillä kipot täynnä nuudeleita, mitä sitten naposteltiin, vähän niinkuin sipsejä olisi.
Taitaa olla yleisempää kuin uskotkaan... laittaa kello soimaan _jotakuinkin_suunnilleen_sinnepäin _aikaan_En ikinä laita herätyskelloa soimaan tasan, enkä edes puoli. Mulla kello voi soida 6.13 tai 7.33 tai 6.49 mutta ei koskaan 6.30 tai 8.00
Plääh. Tää oli jo sun aiemmalla kaudella.En ikinä laita herätyskelloa soimaan tasan, enkä edes puoli. Mulla kello voi soida 6.13 tai 7.33 tai 6.49 mutta ei koskaan 6.30 tai 8.00
Mä olin ihan varma että tän kirjotti @pettter . Mutta taas olin väärässä. Meen takasin oravanpyärään hajoon.Miksi pitää ylipäänsä mitata mitään aikaa? Ottaa mielummin rennosti.
Mä olin ihan varma että tän kirjotti @pettter . Mutta taas olin väärässä. Meen takasin oravanpyärään hajoon.
Mut hei mä Mini-Me oon samaa mieltä.Alunperin sen kirjoitin Mr. Evil itse.
En ikinä laita herätyskelloa soimaan tasan, enkä edes puoli. Mulla kello voi soida 6.13 tai 7.33 tai 6.49 mutta ei koskaan 6.30 tai 8.00
Ja min teen just päinvastoin. Oli kyseessä sitten herätyskello tai auton esilämmitys/viilennys. Pitää aina olla 0 tai 5 loppuinen aika.En ikinä laita herätyskelloa soimaan tasan, enkä edes puoli. Mulla kello voi soida 6.13 tai 7.33 tai 6.49 mutta ei koskaan 6.30 tai 8.00