Näin teen vain minä (1/10000?)

  • 133 806
  • 706

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En tiedä laittaako kovinkaan moni muu leivän paahtamisen jälkeen leivät jääkaappiin tai vaikka pakkaseen ihan hetkeksi, ettei päälle laitettava margariini sula niiden päälle. Tänään laitoin samasta syystä jopa munakkaan ihan hetkeksi jääkaappiin, kun oli leivän päälle tarkoitettu. Ja samasta syystä, ei sulanutta margariinia alla, kiitos :)
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
En tiedä laittaako kovinkaan moni muu leivän paahtamisen jälkeen leivät jääkaappiin tai vaikka pakkaseen ihan hetkeksi, ettei päälle laitettava margariini sula niiden päälle. Tänään laitoin samasta syystä jopa munakkaan ihan hetkeksi jääkaappiin, kun oli leivän päälle tarkoitettu. Ja samasta syystä, ei sulanutta margariinia alla, kiitos :)

Ei kyllä kuulosta kovin nasulilta omaan korvaani.

Maksalaatikon ruukaan syödä monesti kylmänä, se on kuin taikinaa söisi.
 

Glove

Jäsen
En tiedä laittaako kovinkaan moni muu leivän paahtamisen jälkeen leivät jääkaappiin tai vaikka pakkaseen ihan hetkeksi, ettei päälle laitettava margariini sula niiden päälle. Tänään laitoin samasta syystä jopa munakkaan ihan hetkeksi jääkaappiin, kun oli leivän päälle tarkoitettu. Ja samasta syystä, ei sulanutta margariinia alla, kiitos :)
Siis paahtoleipähän voidellaan, odotetaan, että margariini sulaa ja voidellaan uudellaan. Tarvittessa vielä kolmannenkin kerran.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En tiedä laittaako kovinkaan moni muu leivän paahtamisen jälkeen leivät jääkaappiin tai vaikka pakkaseen ihan hetkeksi, ettei päälle laitettava margariini sula niiden päälle.
En laita mutta otan leipien kulmasta kiinni ja "löyhytän" niitä ilmassa että jäähtyvät nopeammin. Viileä paahtis on parempaa kuin lämmin.
 
Vapaapäivinä saatan torkuttaa 10min torkkuja jopa pari tuntia. Se on mahtavaa kun nukahtaa heti uudestaan ja uni jatkuu samasta kohtaa, joskus se 10min unenpätkä tuntuu kuin unessa menisi tunteja.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Siis paahtoleipähän voidellaan, odotetaan, että margariini sulaa ja voidellaan uudellaan. Tarvittessa vielä kolmannenkin kerran.
Ei siis nyt on kyllä virheellisesti toimittu. Se pehmenee se leipä ja lähtee paahtorapeus ja se mukava pieni paahdosta haettu sitka pois tuolla tavalla :)
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En laita mutta otan leipien kulmasta kiinni ja "löyhytän" niitä ilmassa että jäähtyvät nopeammin. Viileä paahtis on parempaa kuin lämmin.
Tässä ollaan oikeilla jäljillä kyllä. Jääkaapista saat vielä nopeutta jäähdytykseen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tässä ollaan oikeilla jäljillä kyllä. Jääkaapista saat vielä nopeutta jäähdytykseen.
No kiitos vinkistä. Ihan hyvin on tähän mennessä paahtoleivät jäähtyneet vain niitä ilmassa heiluttamalla tai vaan odottamalla hetken kun leivät lepää tassilla. Kun minulla ei useinkaan ole kiire mihinkään... Edes syömään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No kiitos vinkistä. Ihan hyvin on tähän mennessä paahtoleivät jäähtyneet vain niitä ilmassa heiluttamalla tai vaan odottamalla hetken kun leivät lepää tassilla. Kun minulla ei useinkaan ole kiire mihinkään... Edes syömään.
Ole hyvä. Se vois kyllä olla hyvä tietää, minkälaisella leivänheilutus-tekniikalla ilmassa pistelet menemään. Eli youtubevideota tms. odotellessa :)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Vapaapäivinä saatan torkuttaa 10min torkkuja jopa pari tuntia. Se on mahtavaa kun nukahtaa heti uudestaan ja uni jatkuu samasta kohtaa, joskus se 10min unenpätkä tuntuu kuin unessa menisi tunteja.

No, minä en kyllä tuohon ainakaan pystyisi. Kun ei ole todellakaan varmaa että nukahdan heti heräämisen jälkeen uudelleen. Usein minulla vaikeuksia saada unen päästä uudelleen kiinni jos olen just kertaalleen jo herännyt. Melkein olen kateellinen siis sinulle. Ja mielummin itse vetäisin sen kaksi tuntia lisäunta, ilman torkuttamisia.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Vallin-Kivi
Syön nuudeleita suoraan pussista. Ensin murustan pussin sisällön ja sitten sekoitan maustepussin sinne. Vaimo ei ymmärrä tätä, eikä moni muukaan mutta itse tykkään. Kun olin lapsi niin meidän naapurissa asui vietnamilaisperhe ja heillä oli aina pöydillä kipot täynnä nuudeleita, mitä sitten naposteltiin, vähän niinkuin sipsejä olisi.
 

Cappe71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Thorengruppen IBK, CHL, Salibandy, Leki
Syön nuudeleita suoraan pussista. Ensin murustan pussin sisällön ja sitten sekoitan maustepussin sinne. Vaimo ei ymmärrä tätä, eikä moni muukaan mutta itse tykkään. Kun olin lapsi niin meidän naapurissa asui vietnamilaisperhe ja heillä oli aina pöydillä kipot täynnä nuudeleita, mitä sitten naposteltiin, vähän niinkuin sipsejä olisi.
Tällä tavallahan nuudelit ovat parhaimpia!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En ikinä laita herätyskelloa soimaan tasan, enkä edes puoli. Mulla kello voi soida 6.13 tai 7.33 tai 6.49 mutta ei koskaan 6.30 tai 8.00
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kaurapuuroon laitetaan Kellogs Corn Flakeseja tai jotain muita vastaavia maissilastuja/muroja. Fiiliksen mukaan sitten sekoitetaan keskenään tai jätetään sekoittamatta. Muuten en syö muroja tai puuroa, mutta tämä yhdistelmä toimii.

Sitten paljon tavanomaisempaa ruokatestailua ja yhdistelmiä, kuten salmiakkijauheella leivitettyjä pihvejä yms. Ehkä mainittakoon, että monesti leipiin laitan perus vihannesten ja leikkeiden/juustojen lisäksi sipsejä väliin.

Helvetin hyvää!
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Takkaan autoa niin että tilille jää aina tasaraha.
Jos tilillä on esim 549,75 niin takkaan niin sinne jää just tasan 500e
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mä taas tankkaan aina tankin täyteen. Ja tankille on päästävä aina heti kun löpö menee vähänkään alle pualen tankin, vaikka silläkin ajais viälä vaikka kuinka pitkään.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
En ikinä laita herätyskelloa soimaan tasan, enkä edes puoli. Mulla kello voi soida 6.13 tai 7.33 tai 6.49 mutta ei koskaan 6.30 tai 8.00

Itselle kehittyi nämä rutiinit jo teininä, kun olin tarkka heräämisajasta (stn koulubussit). Hienot stereoni pistivät musiikin soimaan 5:55. Heräsin itse asiassa siihen ääneen, kun tuo laite käynnistyi. Nykyäänkin usein laitan 25 tai 55 minuutteihin ihan siksi, että uutiset kuulen tasalta tai puolelta.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
En ikinä laita herätyskelloa soimaan tasan, enkä edes puoli. Mulla kello voi soida 6.13 tai 7.33 tai 6.49 mutta ei koskaan 6.30 tai 8.00
Ja min teen just päinvastoin. Oli kyseessä sitten herätyskello tai auton esilämmitys/viilennys. Pitää aina olla 0 tai 5 loppuinen aika.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Punaviini on pahaa. En juo sitä paljaaltaan, vaan laitan aina puolet kasvisuutejuomaa. Näitä kokiksia ja pepsejä, mitänäitänyton. Ranskalaiset hifistelijät pyörii haudoissaan, pyörikööt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös