Näin teen vain minä (1/10000?)

  • 132 648
  • 701
K

Kiekkokatsoja

Yks hyvää, kaks pahaa, kolmas rahaa...

Oletkohan kuullut koskaan muuten kyseistä lorua? Äitini tuota ennen aina hoki kun joku aivasti.
Paljonhan niitä sanontoja oli. Osa jäi mieleen pysyvästi, vaikkei niitä en enää ole kuullut aikoihin. Sanonnoille voisi olla oma ketju. Vanhoja sanontoja + uusia itse keksimiä.
 

A Siente

Jäsen
Jos katson telkkarista ulkomaalaista ohjelmaa, niin katson aina ilman ääniä. Jotenkin todella rentouttavaa kun voi vaan katsoa ja lukea tekstitykset. Aika harvoin tulee katsottua, mutta joskus esim. sängyssä hyvä tapa rentoutua.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jos katson telkkarista ulkomaalaista ohjelmaa, niin katson aina ilman ääniä. Jotenkin todella rentouttavaa kun voi vaan katsoa ja lukea tekstitykset. Aika harvoin tulee katsottua, mutta joskus esim. sängyssä hyvä tapa rentoutua.
Mulla on usein televisio päällä mutta ääni tulee stereoista. Ihan sama mitä ohjelmaa sieltä tulee, oli ulkomaista tai kotimaista. Joskus näistä syntyy mukavia musiikkivideoefektejä. Avara luonto toimii melkein minkä tahansa musiikin kanssa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä en koskaan aseta herätystä tasatuntiin, en puoleen tuntiin enkä edes tasakymmeneen minuuttiin. Jos pitää herätä seitsemän maissa, niin 7.00 ei tule kysymykseen. Se voi olla 6.57 tai 6.59 tai 7.03. Puoli kahdeksan aikoja jos pitää nousta, niin mahdollisuudet ovat 7.26, 7.28, 7.29 tai 7.33.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Minä en koskaan aseta herätystä tasatuntiin, en puoleen tuntiin enkä edes tasakymmeneen minuuttiin. Jos pitää herätä seitsemän maissa, niin 7.00 ei tule kysymykseen. Se voi olla 6.57 tai 6.59 tai 7.03. Puoli kahdeksan aikoja jos pitää nousta, niin mahdollisuudet ovat 7.26, 7.28, 7.29 tai 7.33.
Tosta et saa pisteitä. Arkiaamuna herätys on 6.23. 6,20 on liian aikaisin ja 6.25 liian myöhään. Mut ei koskaan tasatunnein tai puolentunnin kohdalle. Ei edes viiden minuutin kohdalle, oli päivä mikä tahansa.
 

ErikKarlsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sean Gagnon, Tomi Mäki, Erik Karlsson
Kirjoitan nimikirjoituksen jokaiseen rakkaaseen esineeseen, jonka jälkeen jäädytän sen heiluttaen kättä ilmassa
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Availen Youtubesta jatkuvasti tolkuttoman määrän uusia välilehtiä biiseistä, jotka aion kuunnella myöhemmin. Mulla on tästä syystä aina vakiona auki sellaiset 6-12 Youtube-välilehteä.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Kotiteatterissani on volyymi kerrottuna numeroilla asteikolla 0-100. Kun vaihdan äänenvoimakkuutta numeron täytyy olla aina tasakymppi tai x5. Katsot elokuvaa ja 67 olisi hyvä äänenvoimakkuus? Ehei, se on joko 65 tai 70.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Kotiteatterissani on volyymi kerrottuna numeroilla asteikolla 0-100. Kun vaihdan äänenvoimakkuutta numeron täytyy olla aina tasakymppi tai x5. Katsot elokuvaa ja 67 olisi hyvä äänenvoimakkuus? Ehei, se on joko 65 tai 70.
Täysin sama, volume aina 50. Paitsi silloin kun laittaa pyörimään kauan odotetun elokuvan tai TV-sarjan päätösjakson tai muun vastaavan "ison" tai "erityislatauksen" sisältävän materiaalin, silloin volume kotiteatterissa on aina 60 tai 65.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kotiteatterissani on volyymi kerrottuna numeroilla asteikolla 0-100. Kun vaihdan äänenvoimakkuutta numeron täytyy olla aina tasakymppi tai x5. Katsot elokuvaa ja 67 olisi hyvä äänenvoimakkuus? Ehei, se on joko 65 tai 70.

Minun televisiossani ei noin korkeita äänenvoimakkuuksia olekaan tai sitten tv on jo tosi kovalla.

Mutta aiheeseen hatarasti liittyen, niin minulla tv pitää olla aina melkein äänenvoimakkuudella 7. Paitsi yöajat jollloin tv:n äänenvoimakkuus on numero 5. Mutta päivällä äänenvoimakkuus pitää olla numero 7:n kohdalla, ei 5,6 tai 8 vaan 7.

En tiedä mistä johtuu. Osin tietenkin kyllä siitäkin että ääni on seiskan kohdalla parhaimmalla tasollaan. Mutta on siinä jotain muutakin, siitä on ehkä muodostunut tapakin. Äänenvoimakkuus pitää aina säätää seiskaan jos se ei sitä ole jo.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tykkään zero kokiksen mausta enemmän, kun tavallisen kokiksen.

En myöskään laita suolaa, jos laitan jotain ruokaa, koska yksinkertaisesti en huomaa, että onko ruuassa suolaa vai ei. Sitten kun sitä on niin paljon, että huomaan, niin se maistuu todella pahalle. Joten en käytä suolaa ruuanlaitossa. Akallekkin sanon aina, että lisää lautasella suolaa, jos mieli tekee.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Availen Youtubesta jatkuvasti tolkuttoman määrän uusia välilehtiä biiseistä, jotka aion kuunnella myöhemmin. Mulla on tästä syystä aina vakiona auki sellaiset 6-12 Youtube-välilehteä.

Itsekin teen tuollaista, kun etsin biisejä youtubesta. Impulsiivisena ihmisenä annan joskus mennä vaan vähän alusta tai sitten saatan tarkastaa pelkän loppusoiton. Toisinaan oikeassa mielentilassa kuitenkin malttaa nauttia koko taide-elämyksen nousuineen ja laskuineen.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Avaan jugurttipurkin sen sijaan että vetäisin sen päällyskalvon siitä tietystä merkatusta kohdasta pois. Avaan sen puhkaisemalla päällyskalvon lusikalla reunasta, ja pyöritän lusikalla sen lähes kokonaan irti, vähänkuin purkinavaajalla. Ihan kokonaan tuolla tavalla ei auki siis saa.
Tavaksi jäänyt, en tiedä miksi.
 

eeMule

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Tykkään zero kokiksen mausta enemmän, kun tavallisen kokiksen.

My man.

Aamuksi laitan aina kolme herätystä. ”Varsinaisen” herätyksen sekä yhden herätyksen tunnin aikaisemmin ja toisen puolitoista tuntia ennen varsinaista. Näin ”herätän” kropan valmiiksi herätystä varten.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kasvatan usein kynteni pitkiksi, ihan kuin naisella konsanaan. Se liittyy vähän samaan kuin parran ja hiusten kasvattamiseen: mä vain tykkään tehdä sitä, pituus ei haittaa. Näillä saa tartuttua hyvin pieniin asioihin ja naputeltua pöytää kivasti.

Ok, eli niin sanotut peliautomaatti-kynnet. Tarut kertovat, että vanhoissa RAY-koneissa (jossa ulkonevat nappulat) tuplaukset menivät useammin oikein pitkillä kynsillä. En tiedä toimiiko kosketusnäyttö-koneissa enää nykyään sitten...
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ok, eli niin sanotut peliautomaatti-kynnet. Tarut kertovat, että vanhoissa RAY-koneissa (jossa ulkonevat nappulat) tuplaukset menivät useammin oikein pitkillä kynsillä. En tiedä toimiiko kosketusnäyttö-koneissa enää nykyään sitten...
Tein viikonloppuna tutkimuksia tieteen nimissä mielenkintoisia kokeita. Tulin siihen tulokseen, että Baltic Princess laivan pelikoneet eivät antaneet rahaa, kun minulla oli lyhyet kynnet. Myöskään tuplauksessa ei ollut onnea. Tosin minun "aina punainen" tyylini saattoi myös vaikuttaa tähän.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jos tulen ikinä kolmen prosentin todennäköisyydellä pelaamaan noilla samoilla koneilla pitkine kynsineni, voin minäkin kertoa tulokset. Olis ihan makeaa saada läjäkaupalla käteistä jostakin masiinasta. Mutta mieluummin menen töihin tekemään jotain ja ansaitsemaan sillä. Riskien ottaminen ei ole juttuni.

Ehkä tässä olis paikka iskeä nyt kyllä. Pitkät kynnet, puolipitkä parta, viittaaminen takki, ja mm. Porin Prisman ja CM:n pelikoneet, joista hurja onnistumisprosentti tuplauksissa. Muut joutuvat tyytymään niihin RAY:n onnettomiin (ehkä noin 90% tms.) palautuksiin, mutta Punamusta korttipakka ei koskaan jää alle 150%:n. Tästäkö lähtee ihan uusi aluevalloitus?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Aloitan lukemaan päivän sanomalehden aina takasivulta alkaen ja sieltä sitten kohti alkua. No voi olla että en ole yksin. Syy ei edes ole se että siellä on sarjakuvat ja telkkariohjelmat, vaan siinä on tavallisia uutisia. Toki siinä heti kun kääntää sivua niin tuleekin sitten urheiluosio, eli ehkäpä siksi.
 

Glove

Jäsen
Aloitan lukemaan päivän sanomalehden aina takasivulta alkaen ja sieltä sitten kohti alkua. No voi olla että en ole yksin. Syy ei edes ole se että siellä on sarjakuvat ja telkkariohjelmat, vaan siinä on tavallisia uutisia. Toki siinä heti kun kääntää sivua niin tuleekin sitten urheiluosio, eli ehkäpä siksi.
Et ole yksi. Niin kauan kuin Kaleva tuli kotiin, luin sen takaperin. Yleensä ehdin lukea sarjakuvat ja urheilusivut ennen kuin oli lähdettävä kouluun/töihin. Ei ole Kalevan myyjät soitelleet sen jälkeen kun sanoin tilaavani lehden jos saan ainoastaan sarjakuvat ja urheilusivut.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aloitan lukemaan päivän sanomalehden aina takasivulta alkaen ja sieltä sitten kohti alkua. No voi olla että en ole yksin. Syy ei edes ole se että siellä on sarjakuvat ja telkkariohjelmat, vaan siinä on tavallisia uutisia. Toki siinä heti kun kääntää sivua niin tuleekin sitten urheiluosio, eli ehkäpä siksi.

Siis lukeeko joku muka lehden etusivulta alkaen? Eli et tosiaan ole yksin. Ei sitä ikinä tiedä ehtiikö lehden lukea loppuun asti, mutta urheiluosio täytyy toki ehtiä lukea. Eli varmaan tästä syystä aloitan minäkin lopusta päin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aloitan lukemaan päivän sanomalehden aina takasivulta alkaen ja sieltä sitten kohti alkua. No voi olla että en ole yksin. Syy ei edes ole se että siellä on sarjakuvat ja telkkariohjelmat, vaan siinä on tavallisia uutisia. Toki siinä heti kun kääntää sivua niin tuleekin sitten urheiluosio, eli ehkäpä siksi.
Olet pikemminkin 1/4:
Kuinka luet lehden?
Minä samoin.
 

Rairama

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL & Vaasan Sport
Tykkään zero kokiksen mausta enemmän, kun tavallisen kokiksen.

En myöskään laita suolaa, jos laitan jotain ruokaa, koska yksinkertaisesti en huomaa, että onko ruuassa suolaa vai ei. Sitten kun sitä on niin paljon, että huomaan, niin se maistuu todella pahalle. Joten en käytä suolaa ruuanlaitossa. Akallekkin sanon aina, että lisää lautasella suolaa, jos mieli tekee.

Täällä sama. Isän kanssa asuessa ruuat oli monesti upotettu suolaan, jonka takia itse en ole viitsinyt käyttää vaikka tyttöystävä tapaa joka aterialla huomauttaa, että suola puuttuu. Vastaan että kaapissa sitä on.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Aloitan lukemaan päivän sanomalehden aina takasivulta alkaen ja sieltä sitten kohti alkua. No voi olla että en ole yksin. Syy ei edes ole se että siellä on sarjakuvat ja telkkariohjelmat, vaan siinä on tavallisia uutisia. Toki siinä heti kun kääntää sivua niin tuleekin sitten urheiluosio, eli ehkäpä siksi.

Täällä sama. Perimmäinen syy on siinä se että oikealla kädellä voit avata taitteen vierestä vain jos lehti on väärinpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös