Uskotko tosiaan että "amerikan-mallisten" show tappeluiden rajoittaminen johtaisi myös taklausten poistumiseen? Itse olen niin nössö että jätän mieluummin katsomatta nämä Gillies vs Ivanans -tyyliset mäiskimiset, mutta sääntöjen mukainen kovakin taklauspeli sopii minulle vallan mainiosti.
Jos minä haluaisin nähdä nyrkkeilyä, niin menisin varmaan katsomaan Robert Heleniuksen nyrkkeilyottelua. Ja tuskin valittaisin jälkeenpäin, että Robert ei tehnyt yhtään maalia eikä se edes saatana osannut luistella. Saman logiikan mukaan odotan jääkiekkokatsomossa näkeväni jääkiekkoilua.
Ei kai sillä loppujen lopuksi ole väliä, mitä uskon. Loin vaan mielessäni skenaarion, joka noudattaa tasaisesti nousevan taulukon mukaisesti nyky-yhteiskunnan käsitystä kehityksestä kieltämällä kaikki, mikä ei jollekin sellaisenaan kelpaa. Älyttömältä se toki kuulostaa. Yhtä älyttömältä kuin se, että olisin sanonut 30 vuotta sitten lastaan kasvattavalle vanhemmalle, että hänen suorittamansa metodit tukkapöllyineen ja luunappeineen ovat 2013-luvun Suomessa lasten pahoinpitelyyn rinnastettavia rikkomuksia.
Ajatusleikki siis alusta loppuun, älä tartu siihen totuutena. Mutta älä myöskään kiellä sitä, sillä nykyisen kaltainen kehitys ei ole aikeissa pysähtyä.