Eli Suomi ei ole mielestäsi laskelmoidun venäläisen mediasodankäynnin kohteena, ei ole olemassa maksettuja trolleja, eikä Venäjä ohjaa tiedotusvälineitään eikä tue eurooppalaisia populistisia liikkeitä? Näinkös? Lindholmin kirjoitus itse kysymyksen suhteen vaikuttaa sangen periferiseltä - varmasti on ylilyöntejä, mutta itse ongelmaa hän ei tuossa kiellä.
Järkyttävää, suurvalta pyrkii toimimaan itseään hyödyttävällä tavalla, olen pöyristynyt.
Joo sitten nähdään tuokin jos noin käy.
Nyt sitten sen tuloksena nämä päätoimittajat, siis vastuulliset länsipropagandistit itkevät tilannetta ja haluavat yhdessä sensuroida vaihtoehtomediat ja vaientaa yksittäiset toisinajattelijat. Malliesimerkki suomalaisesta sananvapaudesta, hyvästä journalistisesta tavasta ja vastuullisesta uutisoinnista. Huutonaurua!
Minun on hyvin vaikea ymmärtää miten tässä premiisissa ne turvapaikanhakijoiden subjektiivisiä oikeuksia perustuslaillisuudella perustelevat ovat niitä hyviksiä.Viimeinen testi kai tulee siinä vaiheessa jos Venäjä todella avaa rajansa, notta miten pitkälle siellä eräissä piireissä ollaan valmiita menemään Venäjän myönteisyydessä. (Mikä lienee myös se sama vaihe, kun MV-media unohtaa salamannopeasti roolinsa humanitaarisen maahanmuuton vaarojen kuuluttujana.)
"Samalla hän otti selvää verkkotunnuksen omistajasta, Ilja Janitskinista. Janitskin oli pikku julkkis 2000-luvun alussa, jolloin hän päätoimitti kerran ilmestynyttä ilmaisjakelulehti Absolutea. Lehden markkinointipäällikkö oli Jussi Ahde.
Vainion taustoittava artikkeli julkaistiin useissa Lännen Mediaan kuuluvissa maakuntalehdissä maaliskuun lopulla. Artikkeli käsitteli muun muassa sivuston arviolta tuhansien eurojen kuukausittaisia mainostuloja ja Janitskinin rikoshistoriaa. Janitskin oli tuomittu muun muassa kolmesta pahoinpitelystä, huumausaineiden käyttörikoksesta sekä doping- ja lääkerikoksesta vuosina 2000 – 2011. Viimeisin pahoinpitelytuomio on vuodelta 2011.
”Kävimme uutishuoneen päällikön ja päätoimittajan kanssa tekstiä läpi ja mietimme Janitskinin nimen julkaisua ja tuomioista kertomista”, Vainio kertoo.
”Katsoimme, että Janitskin käyttää merkittävää valtaa sivustollaan, jolla oli hetkellisesti yli 800 000 kävijää, ja päätimme, että ihmisillä on oikeus saada itse arvioida henkilön luotettavuutta.”
Minun on hyvin vaikea ymmärtää miten tässä premiisissa ne turvapaikanhakijoiden subjektiivisiä oikeuksia perustuslaillisuudella perustelevat ovat niitä hyviksiä.
Ymmärrän täysin MV-lehden arvostelun sen taloudellispoliittisten riippuvuuksien ja piiloagendan takia, mutta character assinationista ei ole lupa valittaa jos sitä itsekin harrastaa. Ei, en ole tietoinen että Jessika Aro olisi tälläistä tehnyt vaan viittaan median pöyristymiseen. "Hei, mediaan ei kosketa!"
Minusta on sangen paljonpuhuvaa että täysin rinnastat suomalaisen laatumedian ja putinilaisen valtiojohtoisen totalitäärisen propagandan.
En ymmärrä kysymystäsi. Koetko siis että taustojen tutkiminen jokin wanhan median erioikeus?Ajatteletko ihan oikeasti näin? Kautta aikain on pidetty median perustehtävänä yhteiskunnallisesti merkittävien henkilöiden taustojen tutkimista. Se on äärimmäisen olennainen tehtävä, mitä tässä hyvä veli -maassa on lähinnä laiminlyöty median toimesta ja keskitytty rääppimään jotain pirun julkkiksia.
...
On lähes koomista, että suvaitsevaisto ja länsipropagandan uhrit yleisemminkin, ovat viimeisinä oljenkorsinaan äkänneet alkaa syyttää maahanmuuttokriitikoita, kansallismielisiä, kaikkia valtamediaan nykyisin kriittisemmin suhtautuvia, kaikkia vaihtoehtomedioiden lukijoita putintrolleiksi, vieraan vallan agendan edistäjiksi ja hyödyllisiksi idiooteiksi. Valtamedia rummuttaa näitä termejä taukoamatta, koska se käy henkitoreissaan eloonjäämiskamppailuaan yrittäessään pitää kiinni vanhoista toimintamalleistaan...
Minä seison totuuden joukoissa valhetta vastaan. Olen lähinnä kritisoinut ja myös virheelliseksi osoittanut sen yksinkertaisempien suomalaisten harhaluulon, että suomalainen valtamedia kertoisi ainoastaan ja vain absoluuttista totuutta mitään siihen lisäämättä ja mitään siitä pois jättämättä sekä sen että vaihtoehtomediat esittäisivät kaikilta osin ainoastaan (ulkomailta johdettua)valhepropagandaa. Totuuden mukainen asiain tila on nimittäin se, että molemmat syyllistyvät sensuuriin ja propagandaan. Ja juuri tämän tosiasian myöntäminen tekee erityisen kipeää niille suomalaisille, jotka ovat itse sitä ymmärtämättä joutuneet propagandan uhreiksi. Juuri sen länsipropagandan, joka pyrkii luomaan sellaisen kuvan, että vaihtoehtomediat suoltavat pelkkää valheellista uutisointia ja putintrollausta.
On lähes koomista, että suvaitsevaisto ja länsipropagandan uhrit yleisemminkin, ovat viimeisinä oljenkorsinaan äkänneet alkaa syyttää maahanmuuttokriitikoita, kansallismielisiä, kaikkia valtamediaan nykyisin kriittisemmin suhtautuvia, kaikkia vaihtoehtomedioiden lukijoita putintrolleiksi, vieraan vallan agendan edistäjiksi ja hyödyllisiksi idiooteiksi. Valtamedia rummuttaa näitä termejä taukoamatta, koska se käy henkitoreissaan eloonjäämiskamppailuaan yrittäessään pitää kiinni vanhoista toimintamalleistaan.
En ymmärrä kysymystäsi. Koetko siis että taustojen tutkiminen jokin wanhan median erioikeus?
Minä haluaisin että character assasinationeita ei tehtäisi juuri ollenkaan ellei kyse ole jostain todella merkittävästä poliittisesta toimijasta. Minusta Ilia Janetskin, Jessika Aho tai vaikka vuoden 2010 X Factor voittaja Elias Hämäläinen eivät ole niin merkittäviä yhteiskunnallisia tekijöitä eikä heidän rikoksensa ole sellaisia että niiden perusteella koko Suomen tulisi "saada itse arvioida henkilön luotettavuutta.”
Tulkitsen tämän vastauksen että koet että taustojen tutkiminen on siis wanhan median erioikeus ja "hei, lehdistöön ei kosketa!" Olemme asiasta siis kunnioittavasti eri mieltä...minä en puolestani näe mitään outoa siinä, että Janetskinin taustoja tutkitaan - hän nyt todellakin propaganda- ja vihasivustonsa kautta selvästi on yhteiskunnallisesti merkittävä henkilö, joiden tutkiminen on median perusvelvollisuus. Sen sijaan yksittäinen journalisti ei ole ja on päinvastoin hyvin olennaista meidän liberaalille medianvapaudellemme, ettei yksittäisiä journalisteja vastaan hyökätä heidän työnsä takia näillä tavoin kuin putinmediamme on toiminut.
Tulkitsen tämän vastauksen että koet että taustojen tutkiminen on siis wanhan median erioikeus ja "hei, lehdistöön ei kosketa!" Olemme asiasta siis kunnioittavasti eri mieltä.
Asiaan ei vaikuta kummalla puolella lentopalloverkkoa Putin pelaa. Kuten avauspostauksessani sanoin - kaksi asiaa voi olla yhtä aikaa totta.
Niinno, viimeksi kun harhaiset höpötyksesi ammuttiin alas (Sananvapaus-ketju) sait uhmaikäisen itkupotkuraivarin ja puolen vuoden bännit kun todellisuus ei vastannut lapsellista maailmankuvaasi tarranatsien höpöhöpösivuilta copypastetun antisemitistiroskan kera. Sellaista "puolueettomuutta" ja lähdekritiikkiä...Kirjoituksesi paljastaa, että sinä rakennat olkiukkoja kuten nyt tuon "sokea usko desanttihenkisiin blogeihin". Näytä minulle toteen tuo väitteesi, niin jatketaan sitten taas lisää.
Ja jos sinun on vaikea suhteuttaa "puoluettomuuttani" niin sitten on.
Foliohattuiluja vihervassareilla vol3. Oikeasti ei voi olla kuin kuutamolla lukiessaan näitä tekstejä täällä. Venäjä, Venäjä ja Venäjä. Trolli, trolli ja trolli. Mut hei, jatkakaa asiassa niin kannatus nousee.