Vaikka itsekin olen sitä mieltä, että jotain tarttis tehä ja toi tän hetken joukkue on ihan Mestistasoa, niin tuo vertauksesi on sikäli vähän ontuva, että ainakin KalPa ja SaiPa lähtivät esim. viime kaudella lähtökohtaisesti suorastaan sysipaskoilla jengeillä kauteen. Siellä sitten tuli muutamia yllättäviä ja vähemmän yllättäviä onnistumisia, mitkä Kerholta jäivät ehkä Veslaista lukuunottamatta uupumaan. Se on tosiaan sitä pikkuseuran realiteettiä näillä maailmanmarkkinoilla.
Mä nyt vilkuilin noita mainitsemiesi joukkueiden kokoonpanoja tulevalle kaudelle, niin ei nekään nyt mitään erityistä kateutta herätä paria yksilöä lukuunottamatta.
Pointtini oli siinä vähän paremmassa menestymisessä, noin suurin piirtein samoilla resursseilla.
@Santsu n lainaamassa viestissä oli tuo kohta, jossa puhuttiin jumbosijan välttämisestä. Ja tosiaan, siinä missä esim. Kalpassa ja SaiPassa löytyi niitä selkeitä venyjiä omassa suorittamisessa, ja kaiketi myös yhdessä joukkueena, niin Kerhossa ei tätä nähty. Tammikuussa venyi lähinnä Palve ja Vesalainen, mutta kausi kestää pidempään kuin yhden kuukauden. Tässä palataan mielestäni vahvasti valmennukseen, josta onkin jo lähes kaikki puitu läpi mennyttä ja tulevaa myöten.
Voi olla, että KalPa ja SaiPa ovat tällä kaudella aivan paskoja Liigassa ja Kerho loistaa, mutta se nähdään kauden aikana.
Lähinnä hain sitä, että pienen seuran arki voi olla muutakin, kuin vain niiden Mestishakujen ja omien junnujen kanssa Liihgan jumbosijan välttämistä. Tästä nuo esimerkit.
En siis viitannut millään tavalla siihen, että Kerhon olisi esim. väkisin pitänyt hommata Krejcik.
Jaa-a, en minä ole sanonut mihin uskonjohtajiin uskon ja olenko Kerhon kanssa samaa mieltä. Tuo nyt vaan on Kerhon valitsema tie ensi kaudeksi ja kerrottu monta kertaa. Eli vaikka kuinka täällä huudellaan vahvistusten perään, niitä ei taida juuri olla tuloillaan tuota puolustuspäätä lukuunottamatta.
Joo, ei ollut sinun uskostasi kysymys, tai mihin uskonjohtajiin uskot, vaan yleisesti heitin vain, että kova on usko noilla Kerhon pukuäijillä aka uskonjohtajilla tuohon nykyiseen touhuunsa, mihin kai tässä pitää sitten luottaa, kun muutakaan ei voi.
Lisäksi totean, etten ole huutelemassa Kerhoon valmiita ja kalliita pelimiehiä, jotta kentällä voisi tapahtuakin jotain. Muistaakseni olen jo aiemmin kevätkesästä todennut täällä, ettei tuonne mitään isoja vonkaleita ole tulossa. Joku haku pakistoon voi korkeintaan olla tulossa, mutta sekin taitaa mennä reilusti syksyyn.
Ainakin yksi hyvä puoli tässä kaudessa lopulta on, ja se on se, että nuo muutamat sopparit loppuvat kauden päätteeksi.