MTV3: Idols 2007

  • 548 835
  • 3 334

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kovalev kirjoitti:
Tämähän on ihan asiaa, vaikka en kyllä todellakaan aio vierailla tuolla sivulla. Ainoa syyhän miksi Abröö ei ole vielä saanut itkupotkuraivaria on se, että plikkaa ei ole kritisoitu vielä mistään. Varovaisia toiveita on esitetty, että " vähän vois jotain muutakin laulaa " Mutta esim. laulun epäpuhtaudesta ei mitään mainintaa. Syykin on toki selvä. Lööpit olisivat tänään huutaneet ; Tuomarit kiusasivat kipeää Annaa !!! Ja Annan kommentti ; He olivat todella ilkeitä. En todellakaan tiedä pystynkö enää kokoamaan itseäni.


Olen täysin samaa mieltä! Juuri siksi tässä nyt punnitsen, että pitäisikö boikotoida koko Idolsia viimeiset viikot... Toisaalta Arilla on vielä mahdollisuus voittaa, mutta pelkään että Pissisorganisaatio on aivopessyt kaikki yli 5-vuotiaat lapset yhteisrintamaan Annan puolesta. Ja isit painaa ylitöitä koko loppuvuoden, jotta lasten puhelinlaskut saadaan maksettua!

Ei ole totta Suomen kansa!! HÄPEÄ!
 

Siri

Jäsen
sake kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä! Juuri siksi tässä nyt punnitsen, että pitäisikö boikotoida koko Idolsia viimeiset viikot... Toisaalta Arilla on vielä mahdollisuus voittaa, mutta pelkään että Pissisorganisaatio on aivopessyt kaikki yli 5-vuotiaat lapset yhteisrintamaan Annan puolesta. Ja isit painaa ylitöitä koko loppuvuoden, jotta lasten puhelinlaskut saadaan maksettua!

Ei ole totta Suomen kansa!! HÄPEÄ!

Niin, itsekin ajattelin ehkä jättää tulevat jaksot väliin (paitsi mahtavan Idols extran :) ), koska Ari ja Anna nyt vaan oli niin huonoja eilen, että ei herregud. Ja mitä Kristiinaan tulee, niin se äänestetään varmaan pois vaikka olis kuinka hyvä ens kerralla. Kristiania äänestäneet varmaan siirtyy nyt Arin puolelle, luulisin. Mutta kolmesta finalistista, joista en kenestäkään juuri pidä, toivon, että Ari vie. Vaikka sitten kyseisen miehen silmät alkaiskin kellertää enemmän.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä tuosta pissisteemasta.. Olen varovaisesti myöntymässä kannalle, että Annassa tosiaan on "pissismäisiä" piirteitä. Mutta tarkastelisin asiaa vähän toiselta kantilta.

Olen nyt lähdössä ulos, Helsingin keskustaan. Olen aivan vakuuttunut, että vastaantulevista alle 20-vuotiaista tytöistä vähintään 70 prosenttia täyttää "pissiksen" määritelmän paremmin kuin Anna.

Pelkästään nuoruudesta johtuvilla tekijöillä ei voida mielestäni perustella jonkun pissiksisyyttä. (meniköhän toi sana oikein?). Varsinkin pääkaupunkiseudulla lähes kaikki nuoret tytöt nyt vain ovat tuollaisia. Mä yhdistän ko. termin myös jonkinnäköiseen visiottomuuteen ja hällä väliä asenteeseen ilman unelmia.

Anna on toki pukeutumiseltaan, meikeiltään ja muutenkin ulkoisesti pissiksen mitat täyttävä, mtta mun kuulemat tytön omat lausunnot ja käytös eivät kuitenkaan viittaa pitkin seiniä pissimiseen niin vahvasti, että kyseessä olisi stereotyyppinen pissis.
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jippo kirjoitti:
Pelkästään nuoruudesta johtuvilla tekijöillä ei voida mielestäni perustella jonkun pissiksisyyttä. (meniköhän toi sana oikein?). Varsinkin pääkaupunkiseudulla lähes kaikki nuoret tytöt nyt vain ovat tuollaisia. Mä yhdistän ko. termin myös jonkinnäköiseen visiottomuuteen ja hällä väliä asenteeseen ilman unelmia.

Anna on toki pukeutumiseltaan, meikeiltään ja muutenkin ulkoisesti pissiksen mitat täyttävä, mtta mun kuulemat tytön omat lausunnot ja käytös eivät kuitenkaan viittaa pitkin seiniä pissimiseen niin vahvasti, että kyseessä olisi stereotyyppinen pissis.

Mun pointti olikin se, että kun Annaa vertaa vaikka Kristiinaan on ero kuin yöllä ja päivällä. Vaikka onkin nuori, voi kuitenkin käyttäytyä (ja pukeutua) fiksusti kuten Kristiina tekee.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
sake kirjoitti:
Vaikka onkin nuori, voi kuitenkin käyttäytyä (ja pukeutua) fiksusti kuten Kristiina tekee.

Jep. Juuri tästä syystä fanitankin mieluummin Kristiinaa. Kiltit tytöt rulaa, harvinaista, että nykyään sellaisiakin näkee julkisuudessa.

Mutta taitaisi olla oman ketjunsa asia se, että mihin on kiltteys kadonnut tästä maailmasta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jippo kirjoitti:
En halua vaikuttaa huumorintajuttomalta samalla lailla kuin tämä eräs nimimerkki Kiira Korpi -keskustelussa. Mutta eikö nyt voitaisi sopia, että Kristiinasta ei käytetä nimitystä "ritsapillu", kuten joku kirjoittaja täällä teki.

Niin itsellenihän tuo ritsa ja pissis tarkoittaa ihan samaa asiaa. Siinä nimityksessä ei ole minulle mitään sekstististä.
Ja tämä ritsa nimitys oli todella yleisesti käytössä jokunen vuosi takaperin kotipuolessa, näistä himpun verran ylimielisistä nuorista naisenaluista.

Sen verran kyllä voin ottaa takaisinpäin, että ei Kristiina ole mikään ylimielinen teini, joten sikäli häneen ei kumpikaan nimitys kyllä oikein osu.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
kovalev kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=v3xwCkhmies

Siinä teille vähän idolia ja sitä kuinka otetaan tila ja yleisö haltuun. Biisikään ei ole sieltä ihan paskimmasta päästä.

Off topic: helppoahan se on otta yleisö haltuun kun maailman paras konserttiyleisö on niin valmis laulamaan mukana. IMO, 80- ja 90-luvun Wembleyn suurkonserteissa oli uskomaton yleisö.
 

kovalev

Jäsen
Master Chief kirjoitti:
Off topic: helppoahan se on otta yleisö haltuun kun maailman paras konserttiyleisö on niin valmis laulamaan mukana. IMO, 80- ja 90-luvun Wembleyn suurkonserteissa oli uskomaton yleisö.
No joo, mutta eiköhän anneta silti muutama hyväksyvä nyökkäys King Mercurylle(RIP) Oon mää nähnyt monta Wembleyn keikkaa (videolta siis), mutta tässä oli jo semmoinen meininki, että paikanpäällä olisi voinut olla vaikea enää...sanoa mitään järkevää.

Todella OT; " Love Of My Life " on muuten Freddien sävellys hänen todelliselle elämänsä rakkaudelle (olikohan nimi Mary Austin tai jotain sinne päin ?), joka taisi sitten periä valtaosan äijän omaisuudestakin. Todella kaunis kappale.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Äsken TV2:n Tartu mikkiin- ohjelmassa esiintyi Kristian Meurmann. Mutta tällä ei ollut mitään tekemistä Idolsin kanssa, vaan hän lauloi ihan normaalina taviksena siinä karaokea pienen pätkän. Olisiko tuo nauhoitettu jo ennen Idolsin alkukarsintoja, en tiedä.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Siren kirjoitti:
- Ari"mä oon kaikista kovin laulaja Suomessa ikinä, Lahesta" veti sanotaanko nätisti vaikka karaoketasoa. Kaverin "revityskohdat" esim Zeppelin-klassikossa olivat säälittävää kuunneltavaa. Kristianilta olisi tuohonkin biisiin löytynyt tarvittavaa munaa. Vaan minkäs teet 15-v äänenmurroksesta kärsivältä pojalta kuullostava "hevi-A" jatkoon.

Ilmeisesti olet jossain määrin sukua Ville Sirenille, koska tunnut olevan ihan yhtä pahasti pihalla. Mainittakoon tarinan sivujuonteena, että Ari veti kuntoonsa nähden suhteellisen hyvin. Loput palapelin palaset saat etsiä itse.
 

firsov

Jäsen
Ehkä musiikkilinjan pitäminen johtuu siitä, että sällille tehdään jo omia biisejä ja levyssopimus on olemassa, ja tämä on tieto. Voitto pakottaa poppiin ja toinen/kolmas sija omaan mieltymykseen. Moni alan vahva ammattilainen pitää kaveria äänellisesti poikkeuksellisena lahjakkuutena jolla tullaan rahastamaan, muttei popparina.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
firsov kirjoitti:
Moni alan vahva ammattilainen pitää kaveria äänellisesti poikkeuksellisena lahjakkuutena jolla tullaan rahastamaan, muttei popparina.

Lopettaisi sitten ne "rock n roll"-juttunsa. Yhtä kaukana rokista tuollainen meno, kuin Lukko finaalipaikasta.
 

eesau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselläni on ollut kovat antipatiat Annaa vastaan jo muka-nokkelasta Jonelle vittuilusta asti, mutta viime kerta oli ensimmäinen kerta jolloin olisin hyvällä omatunnolla voinut taskuisopään tiputtaa, mutta ei tässä voi sanoa muuta kuin että nyt kävi näin. Mielestäni illan paras putosi ja illan toiseksi paras oli Kristiina, mutta Ari ja Anna ovat toki keränneet esityksillään ansaitut kannastusjoukot.

Joka tapauksessa voisin koko porukalle haistattaa vitut ihan sen takia että jo karsintavaiheessa suosimani Kristian putosi nyt, mutta onneksi sillä ei ole niin suurta merkitystä. Tapahtukoon mitä tapahtukoon, kansa tulee aina olemaan oikeassa. Olen täysin Kristiinan bandwagonissa nyt, ja kyllä, ulkonäön perusteella.

EDIT: Muotoseikkoija ja Kristiinaa <3
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
firsov kirjoitti:
Voitto pakottaa poppiin
Tässä ketjussa on muistaakseni aiemminkin ollut tällaisia kommentteja. Joku näistä pop idoleista kertova voisi selittää miksi edes väittävät tätä. Ei Suomen Idols kilpailu kuitenkaan ole Pop Idol kilpailu. Jääskeläisen Ilkasta en tiedä kun en ole ikinä kuullut kisan jälkeen mutta Pakarisen Hannan kategorioin ainakin itse selkeästi rokkiin enkä poppiin.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Itsekin katsoin vasta Youtube version torstain kisasta ja jotain jälkijättöisiä huomioita.

Arin esitykset tosiaan kuulostavat pikkupojan tulkinnoilta. Jos itse olisin jonkun hevibändin tuomasholopainen, niin pelkäisin palkata tuollaista kaveria. Sillehän voi tulla äänenmurros vaikka huomenna. Led Zeppelinin Rock`n`Rollin vetäminen oli siitä riskialtista, koska kappalevalinta alleviivasi tuota Arin äänen poikamaisuutta. Itse olen 70-luvun musiikin ystävä (muun muuassa) ja kaipaan ns. hevilaulajilta karheutta ja miesmäisyyttä. Toki ymmärrän, että Helloweenia, Vinnie Vincent Invasionia, Stryperia, Iron Crossia ja Stratovariuksia kuunteleva yleisö arvostaa eniten mahdollisimman korkealta kiljumista.

Nykyisellaan siinä teatteriviikonloppuna tippuneessa lesbossa on enemmän munaa kun tuon tenavatähden kiljumisessa. No, kai tuolla pillua saa hevikaraoken jälkeen.

Kristianin ranskankielisestä vedosta ei jäänyt mitään käteen. Se toinen No Privacy kuulosti todella hyvältä ja toimisikin radiossa, mutta Kristianin esiintyminen pilasi tunnelman. Kaveri näyttää aivan jonkun keskisuuren kunnan mikrotukihenkilöltä, joka kolmantena työpäivänään menee kunnanjohtajan läppäriä korjaamaan. Eleiden varmuus ja tuo parraton ulkonäkö tekevät moisen vaikutelman.

Peanuts-Anna veti sen espanjalaisen biisin ihan ok. Varsinkin alussa Anna kuulosti hyvältä, mutta loppuun tuo vähän lässähti. Vaikea sanoa, sillä tuo musiikkityyli vituttaa minua suuresti. Ruotsalaistuomarin duumaamat eleiden pienuudet olivat tosiaan Annalla läsnä – siis mitä tuosta MTV3:n fantastisesta rotaatiokamerasta nyt irti sai. Apulannan Jumala oli kyllä sitten taas yksi tämän Idolsin karmeimpia esityksiä.

Kristiinasta pidin. Varsinkin se Ohikiitävää oli No Privacyn ohella illan paras. Se mikä erotti Ohikiitävän No Privacystä oli juurikin tuo Kristiinan lavaläsnäolo. Raukeiden silmien läpi katsoen hän liikkuu hypnoottisesti kuin kalkkarokäärme Kalkutan pölyisillä kaduilla. Tuo nasaaliääni -joka tuo mieleen 90-luvun vaihteen Madonnan- porautuu mieleen kautta munaskuihin saakka. Tämä on juuri sellaista musiikkia jota kuunnellessa voisi kuvitella tuijottavansa sateisen ikkunan läpi ja miettivän syntyjä syviä. Voin puhua ”tälläisesta musiikista”, koska jokainen Kristiinan esittämä kappale kuulostaa Kristiinan kappaleelta.

Kristiinan ääni voi olla ohut, mutta minä kertakaikkiaan pidän tuosta saundista. Tätä kirjoittaessa valitsen jatkuvalla syötöllä taustamusiikiksi noita Youtuben kappaleita ja tuo Ohikiitävää on soinut jo varmaan kuudesti.

Muistan muuten viime vuotisen Idolsin ketjun, jossa Absoluuttiset Sävelkorvat kertoivat meille joiden mielipide oli kuulemma ”paskaakin paskempi”, että Ilkka Jääskeläinen laulaa paljon puhtaammin kuin Katri Ylander ja ansaitsee siksi voittaa.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
SergeiK kirjoitti:
Muistan muuten viime vuotisen Idolsin ketjun, jossa Absoluuttiset Sävelkorvat kertoivat meille joiden mielipide oli kuulemma ”paskaakin paskempi”, että Ilkka Jääskeläinen laulaa paljon puhtaammin kuin Katri Ylander ja ansaitsee siksi voittaa.

Joo enkä sitä kantaani todellakaan muuta. Ilkka Jääskeläinen edelleenkin laulaa erittäin hyvin, ongelmana taisi olla se ettei Ilkka ollut missään vaiheessa tosissaan ja Ilkan levy oli ihan karmea. Kävin kuuntelemassa molempia ihan livenäkin ja ei mikään sitä edelleenkään muuta että Ilkka laulaa vahvemmin, paremmalla äänenvärillä ja ennen kaikkea helvetisti puhtaammin kuin Katri. Silti nykyään diggailen Katrista, koska tykkään Katrin biiseistä.
 

Ferris

Jäsen
Mr. Walker kirjoitti:
Alkuun kaksi lähes täydellisyyttä hipovaa esitystä, Entertainer ja Lapin kesä, ja sitten lähes totaalinen mahalasku. Jostain hiipi mukaan esiintymisjännitys ja yliyrittäminen. Huonostihan siinä kävi.
Joka tapauksessa Kristian ansaitsee hatunnoston rohkeudellaan ottaa riskejä ja biisivalinnoillaan. Uskaltaisin väittää, että monikaan alle kaksikymppisistä ei ole kuullut aikaisemmin yhtäkään Krisun esittämistä biiseistä, Queenia lukuun ottamatta. Luulisin, että tutuilla biiseillä Kristian olisi jatkossa.
Lahjakas kaveri kuitenkin ja luulisin, että hänestä kuullaan vielä. Amerikan rokki on mielestäni hänen juttunsa.

Herra Walkerin kanssa olen hyvin pitkälti samaa mieltä Kristianista. En tiedä mistä se johtuu, mutta paikoitellen mulle tuli Kristianin lavaolemuksesta mieleen Nykäsen Matin tyyli olla lavalla. Eikä tämä ollut positiivinen asia. :) Tykkäsin Kristianin uskalluksesta vaihdella tyylisuuntia rohkeasti, vaikka välillä metikköön mentiinkin.

Sitten itse aiheeseen. Itseäni jotenkin häiritsee se, että Ari hoiteli itsensä finaaleihin asti kaikella muulla paitsi hevillä ja nyt on sitten niin helvetin vaikeeta laulaa mitään muuta kuin heviä ettei "maine" mene. Eiköhän kaikki ole nyt jo ymmärtänyt, että hän on metallimies, ilman että joka biisi täytyy olla metallia?

Mielestäni Arille on käynyt kuin Kristianille, että esitykset eivät ole parantuneet kisan edetessä vaan päinvastoin. Nuo karsinta-kirkat ja semifinaali-pianot ovat edelleen kaverin parhaimmat vedot, heviosastolta DP:n biisi oli ainut sellainen, joka jätti hyvän maun biisin loputtua. Outoa sinällään, että hevinhän piti nimenomaan olla tämän kaverin vahvuus?

Itseäni eniten mietityttääkin, että miksei Ari voisi valita välillä myös sellaisia biisejä, jossa voisi käyttää sitä helvetin hyvää ääntään parhaimmalla mahdollisella tavalla? Eli juuri näitä pianoja ja kirkoja. Tuskin tuommoisen lurauttaminen muuttaisi porukan suhtautumista häneen ainakaan negatiivisesti. Tähän astisissa hevibiiseissä eniten on häirinnyt se, että monet kohdat biiseistä on pitänyt vetää karjumalla/huutamalla, vaikka originaalissa on ns. silolaulua. Johtuuko tämä siitä, että ääni ei riitäkään/sovikaan tarpeeksi hyvin kyseisiin biiseihin?

Lisäksi miehen olematon lavakarisma tökkii etenkin noissa metallibiiseissä, joissa pitäisi olla munaa ja menoa ihan toiseen malliin. Sen sijaan jotain esim. suomenkielistä Kirkaa voisi vetää ihan rauhassa sen näköisenä kuin olisi karaokea laulamassa.

Joku kirjoittali täällä muistaakseni että Arille on varmasti luvassa hyvä ura joka tapauksessa jonkun ns. hyvän bändin laulajana. Itselleni on kovin vaikeaa nähdä kyseistä mikkihiirtä ainakaan minkään hevipumpun uskottavana keulakuvana.

Vaikka nyt paljon tuli Arin suuntaan negaa heitettyäkin, niin pidän kaverin äänestä kyllä paljon ja alussa olin vanhana metallimiehenä todella innostunut hänen laulamisestaan. Ajan mittaan vaan tuo kaavoihin kangistuminen on laskenut kaverin pisteitä silmissäni. Kaverilla on potentiaalia, jota olisi mukava kuulla monipuolisemminkin käytettynä. Luulen, että tuomarit ovat ajaneet tätä samaa takaa kommenteillaan.
 

Ferris

Jäsen
SergeiK kirjoitti:
Kristiinasta pidin. Varsinkin se Ohikiitävää oli No Privacyn ohella illan paras. Se mikä erotti Ohikiitävän No Privacystä oli juurikin tuo Kristiinan lavaläsnäolo. Raukeiden silmien läpi katsoen hän liikkuu hypnoottisesti kuin kalkkarokäärme Kalkutan pölyisillä kaduilla. Tuo nasaaliääni -joka tuo mieleen 90-luvun vaihteen Madonnan- porautuu mieleen kautta munaskuihin saakka. Tämä on juuri sellaista musiikkia jota kuunnellessa voisi kuvitella tuijottavansa sateisen ikkunan läpi ja miettivän syntyjä syviä. Voin puhua ”tälläisesta musiikista”, koska jokainen Kristiinan esittämä kappale kuulostaa Kristiinan kappaleelta.

Kristiinan ääni voi olla ohut, mutta minä kertakaikkiaan pidän tuosta saundista. Tätä kirjoittaessa valitsen jatkuvalla syötöllä taustamusiikiksi noita Youtuben kappaleita ja tuo Ohikiitävää on soinut jo varmaan kuudesti.

Hyvä kun täällä muut kirjoittaa meikäläisen mielipiteet valmiiksi. Ei tarvitse kuin kuitata, että olen 100% samaa mieltä. :)

Kristiina on noussut omaksi suosiksi juuri oman persoonansa ja lavaesiintymisen ansiosta. Hän on mielestäni ainut tämän hetken finalisteista, jonka esityksiä on mukava katsella eikä tarvitse miettiä että kenenkä tyyli on nyt kopioitu. Kyllä, tiedostan että laulaminen ei ole parasta mahdollista ja nylonbeat-soundi jakaa paljon mielipiteitä, mutta ainakin itselleni tämä jää eittämättä taustaseikaksi kun seuraa tytön "kaikki likoon"-asenteelle vedettyjä esityksiä. Valitettavasti taitaa vaan käydä niin, että Annan ja Arin fanijoukot ovat sen verran isoja, että Krisselle tulee lähtö ensi viikolla. Toivotaan, että meitin kiekkolikasta tulee ajan myötä tämän vuoden Katri Ylander eli se josta tulee se todellinen artisti.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ferris kirjoitti:
Joku kirjoittali täällä muistaakseni että Arille on varmasti luvassa hyvä ura joka tapauksessa jonkun ns. hyvän bändin laulajana. Itselleni on kovin vaikeaa nähdä kyseistä mikkihiirtä ainakaan minkään hevipumpun uskottavana keulakuvana.
Samaa mieltä. Todella paljon ja ihmeellisiä asioita saa tapahtua, että tämä myöhäispuberteetti-hevipuuppa tekisi uskottavaa uraa missään pumpussa. Onhan se teoriassa mahdollista, mutta melkoista henkistä kasvua se vaatii. Kaipa sitä voi tulla iän myötä, onhan kaveri todellakin vasta 22. Ei voi odottaa vielä miehen elkeitä.
 

kovalev

Jäsen
Ferris kirjoitti:
Herra Walkerin kanssa olen hyvin pitkälti samaa mieltä Kristianista. En tiedä mistä se johtuu, mutta paikoitellen mulle tuli Kristianin lavaolemuksesta mieleen Nykäsen Matin tyyli olla lavalla. Eikä tämä ollut positiivinen asia. :) Tykkäsin Kristianin uskalluksesta vaihdella tyylisuuntia rohkeasti, vaikka välillä metikköön mentiinkin.

Sitten itse aiheeseen. Itseäni jotenkin häiritsee se, että Ari hoiteli itsensä finaaleihin asti kaikella muulla paitsi hevillä ja nyt on sitten niin helvetin vaikeeta laulaa mitään muuta kuin heviä ettei "maine" mene. Eiköhän kaikki ole nyt jo ymmärtänyt, että hän on metallimies, ilman että joka biisi täytyy olla metallia?

Mielestäni Arille on käynyt kuin Kristianille, että esitykset eivät ole parantuneet kisan edetessä vaan päinvastoin. Nuo karsinta-kirkat ja semifinaali-pianot ovat edelleen kaverin parhaimmat vedot, heviosastolta DP:n biisi oli ainut sellainen, joka jätti hyvän maun biisin loputtua. Outoa sinällään, että hevinhän piti nimenomaan olla tämän kaverin vahvuus?

Itseäni eniten mietityttääkin, että miksei Ari voisi valita välillä myös sellaisia biisejä, jossa voisi käyttää sitä helvetin hyvää ääntään parhaimmalla mahdollisella tavalla? Eli juuri näitä pianoja ja kirkoja. Tuskin tuommoisen lurauttaminen muuttaisi porukan suhtautumista häneen ainakaan negatiivisesti. Tähän astisissa hevibiiseissä eniten on häirinnyt se, että monet kohdat biiseistä on pitänyt vetää karjumalla/huutamalla, vaikka originaalissa on ns. silolaulua. Johtuuko tämä siitä, että ääni ei riitäkään/sovikaan tarpeeksi hyvin kyseisiin biiseihin?

Lisäksi miehen olematon lavakarisma tökkii etenkin noissa metallibiiseissä, joissa pitäisi olla munaa ja menoa ihan toiseen malliin. Sen sijaan jotain esim. suomenkielistä Kirkaa voisi vetää ihan rauhassa sen näköisenä kuin olisi karaokea laulamassa.

Joku kirjoittali täällä muistaakseni että Arille on varmasti luvassa hyvä ura joka tapauksessa jonkun ns. hyvän bändin laulajana. Itselleni on kovin vaikeaa nähdä kyseistä mikkihiirtä ainakaan minkään hevipumpun uskottavana keulakuvana.

Vaikka nyt paljon tuli Arin suuntaan negaa heitettyäkin, niin pidän kaverin äänestä kyllä paljon ja alussa olin vanhana metallimiehenä todella innostunut hänen laulamisestaan. Ajan mittaan vaan tuo kaavoihin kangistuminen on laskenut kaverin pisteitä silmissäni. Kaverilla on potentiaalia, jota olisi mukava kuulla monipuolisemminkin käytettynä. Luulen, että tuomarit ovat ajaneet tätä samaa takaa kommenteillaan.
Ari Lahesta on kaivanut itselleen kuopan, kun on mennyt hokemaan tuota "Mä oon hevimies " joka väliin. Kyllähän se on kylmä fakta, että juuri nuo hevivedot on olleet aika mitäänsanomattomia. Zeppelin-vedosta pidin aluksi, mutta rääkymiseksihän se lopulta meni. Maidenit, Whitesnaket ja Stratot - Ei niin mitään ihmeellistä. juuri tämän takia vituttaa, että "tylsä" Kristian, joka kuitenkin omasi parhaan potentiaalin näistä kaikista, tiputettiin. Täytyy siis toivoa, että tämä toinen tyttö tulee sieltä kuuluisan puun takaa ja tiputtaa vielä ainakin toisen näistä IDOLEISTA ja vaikka voittaisi koko paskan. Se kuvaisi niin hyvin koko kisan kulkua, kun lopulta hyvin keskinkertainen inisijä voittaisi koko skaban, parhaiden laulajien ollessa rannalla jo hyvän aikaa.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
kovalev kirjoitti:
Täytyy siis toivoa, että tämä toinen tyttö tulee sieltä kuuluisan puun takaa ja tiputtaa vielä ainakin toisen näistä IDOLEISTA ja vaikka voittaisi koko paskan. Se kuvaisi niin hyvin koko kisan kulkua, kun lopulta hyvin keskinkertainen inisijä voittaisi koko skaban, parhaiden laulajien ollessa rannalla jo hyvän aikaa.
Se on kyllä totta, että se kuvaisi hyvin tämän kisan kulkua. Kisan tarkoitus kun ei ole hakea sitä parasta laulajaa, vaan uutta idolia. Nyt kun Annan ja Arin esiintymisestä ei hirveästi kehuja voi antaa, niin ei se nyt suurikaan ihme olisi vaikka Kristiina kisan voittaisikin.
 

Mace

Jäsen
Ferris kirjoitti:
Nuo karsinta-kirkat ja semifinaali-pianot ovat edelleen kaverin parhaimmat vedot, heviosastolta DP:n biisi oli ainut sellainen, joka jätti hyvän maun biisin loputtua. Outoa sinällään, että hevinhän piti nimenomaan olla tämän kaverin vahvuus?

Itseäni eniten mietityttääkin, että miksei Ari voisi valita välillä myös sellaisia biisejä, jossa voisi käyttää sitä helvetin hyvää ääntään parhaimmalla mahdollisella tavalla? Eli juuri näitä pianoja ja kirkoja. Tuskin tuommoisen lurauttaminen muuttaisi porukan suhtautumista häneen ainakaan negatiivisesti. Tähän astisissa hevibiiseissä eniten on häirinnyt se, että monet kohdat biiseistä on pitänyt vetää karjumalla/huutamalla, vaikka originaalissa on ns. silolaulua. Johtuuko tämä siitä, että ääni ei riitäkään/sovikaan tarpeeksi hyvin kyseisiin biiseihin?

Lisäksi miehen olematon lavakarisma tökkii etenkin noissa metallibiiseissä, joissa pitäisi olla munaa ja menoa ihan toiseen malliin. Sen sijaan jotain esim. suomenkielistä Kirkaa voisi vetää ihan rauhassa sen näköisenä kuin olisi karaokea laulamassa.

Tuota samaa olen minäkin ihmetellyt. Monet sanovat, että Arin kannattaa laulaa heviä, koska hän osaa sen parhaiten. Minun mielestäni ei osaa. Olen nähnyt Arilta ihan hyviä mutta toisaalta myös hyvin heikkoja vetoja raskaan musiikin osalta. Sen sijaan Piano Man, Another Day In Paradise ja kuulemani hyvin lyhyet klipit Bryan Adamsin Heavenista ja Bon Jovin Bed of Roses -biisistä kuulostivat korvaani huomattavasti miellyttävämmiltä kuin nuo tasoltaan erittäin vaihtelevat hevirääkymiset. Mielestäni hevi ei ole (ollut) Arille se paras osa-alue, vaikka niin yleisesti tunnutaan kuvittelevan ja vaikka hän kuinka hevimiehenä itseään pitääkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös