MTV3: Idols 2007

  • 549 796
  • 3 334
Alamummo kirjoitti:
Miten niin, mielestäni hänen äidinkielensä on ruotsi.
Koska ei joutuu laulamaan suomeksi. Joka kuitenkin sujunee paremmin kuin englanti.

Itse asiassa olen aika varma siitä, että Kristiina puhuu hyvää englantia. Mutta hänen lausumisensa on erittäin tarkkaa, liian tarkkaa. Silloin siitä katoaa se sulavuus, joka on laulaessa olennaista.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
mice kirjoitti:
Edit. Ja lisäyksenä. Anna oli yllättävän tönkkö siinä Juanesia hoilatessaan. Eikös tuollaiseen biisiin kuuluisi lantion keinua, varsinkin jos omasta takaa löytyy portugalilaista verta.
Tuomarit eivät tainneet Ruotsin miestä lukuunottamatta tuohon puuttua, sen sijaan hevimiesten lavaesiintymiseen kylläkin.

Kyllähän Niina on jo kahden finaalin ajan toivonut Annalta kroppaa peliin ja Askokin sanoi samaa, eli ääni ja ulkonäkö toimii mutta Annan pitäisi uskaltaa avata kroppansa (ja ei en puhu nyt saksien avaamisesta) ja antaa mennä. Eli ei se ruotsalaistuomari ollut ollenkaan ainut joka tuohon puuttui.
 

GEG76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Väsyneet Kädet kirjoitti:
Itse asiassa olen aika varma siitä, että Kristiina puhuu hyvää englantia. Mutta hänen lausumisensa on erittäin tarkkaa, liian tarkkaa. Silloin siitä katoaa se sulavuus, joka on laulaessa olennaista.
Minusta Kristiina puhuu suomeakin jotenkin oudosti. Vaikea saada selvää puheesta.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Ei ollut kaksinen jakso, mitä nyt Ari veti aika loistavasti Led Zeppelinin.

Miksi jengi kuvittelee että Ari tarvitsisi Idolsia enää päästäkseen johonkin laatubändiin vetämään? Täysin oikein sanottu Ninalle vastaan, ja ikävä ettei saanut sanoa kommenttiaan loppuun. Ihmekitinää siltä ruotsalaiselta kun sanoi ettei bändille saa biisin aikana puhua. Haloo? Se on heviä eikä mitään helevetin poppia. Ei hevi ole yksilölaji.

EDIT: Ai niin, Kristiina jatkoon ansiosta. Hyvä saundi.
 

VolmariP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers, LFC
Koliath kirjoitti:
Illan paras esitys oli silti Kristiinan toinen biisi
Koliath kirjoitti:
Abröö oli eilen suvereenisti paras, todella puhdasta laulamista. Aikaisemmin en ole tästä tytöstä pitänyt, mutta nyt oli kyllä joukon paras.
Päätä jo?
Koliath kirjoitti:
Apulanta-veto oli hyvä
Anna hukkui täysin esim. kertsin kohdalla bändin taakse, hyvä että kuuli mitään laulua. Anna unohti parissa kohtaa sanat sekä Juanesissa, että Apulannan vedossa, ja oli muutenkin tosi tärinöissä ja epävarman oloinen kummatkin esitykset. Varmasti köhätauti näkyi suorituksessa, mutta oletan että olet Annan mutsi tai muu sukulainen? Ei esitystä muuten voi oikeasti kehua. No, omapahan on mielipiteesi. Ja tämän omani =) Mielestäni Anna oli valovuoden jäljessä parhaastaan.

Ja btw, no offence. Ei sinua, eikä Annaa vastaan mitään. Anna sitä paitsi ollessaan parhaimmillaan ainoa todellinen kandidaatti voittamaan tämän skaban. Pop-idolia tässä kuitenkin etsitään. Kristiinan musiikilliset kyvyt eivät siihen riitä, eikä Ari istu Idoleiden voittajaksi musiikkityylinsä ja ulkoisen olemuksen takia, ja viimeistään itkupotkuraivarikohtaustensa jälkeen.
 

GEG76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Noose kirjoitti:
Ihmekitinää siltä ruotsalaiselta kun sanoi ettei bändille saa biisin aikana puhua. Haloo? Se on heviä eikä mitään helevetin poppia. Ei hevi ole yksilölaji.
Niin ja kyseessä tuommoinen biisi jossa bändillä iso osuus. Minusta sopi asiaan.

Tuosta tulikin mieleen miten Kallonen kritisoi Arin esitystä ja vertasi sitä Kristianin Krawitz-vetoon pari vkoa sitten. Tuolloinhan Asko-setä teilasi Kristianin juoksut täysin ja nyt olisi toivonut Arin tekevän samoin. Logiikka hieman ontuu..
 

tutzba

Jäsen
GEG76 kirjoitti:
Tuosta tulikin mieleen miten Kallonen kritisoi Arin esitystä ja vertasi sitä Kristianin Krawitz-vetoon pari vkoa sitten. Tuolloinhan Asko-setä teilasi Kristianin juoksut täysin ja nyt olisi toivonut Arin tekevän samoin. Logiikka hieman ontuu..

Niin, mutta tällä viikolla tuli vain pakollista vittuilua Arille kun se hiukan Remua dissasi. Katsotaan taas ensi viikolla niin kaikki tuomarit syövät Arin kädestä!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Pantse67 kirjoitti:
Annassa ollaan ehkä lähimpänä kokonaispakettia, mutta lavaliikehdintää olisi petrattava paljon. Ujo pieni tanssahtelu ei oikein toimi, vaan lanteita pitäisi ketkuttaa kuin Blues Tapparan maalia.

Annan ongelma on se että Anna jännittää tuota esiintymistä niin paljon että on esiintyessään kireä kuin viulunkieli ja siinä jännitystilassa ei tuo lanteiden letkeä ketkutus (mistä Shakiran konsertti oli aikamoisen osuva havaintoesitys) ei vain lähde helpolla. Annan pitäisi uskaltaa antaa vain mennä aivan niin kuin tuomaristo kehoitti. Jännityksestä huolimatta Anna laulaa mielestäni varsin hyvin ja tuo ääni on hieno (ja kyllä se eilinen Apulanta oli vaisu esitys). No tuo jännittäminen kyllä korjautuu ajan ja kokemuksen kautta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Salamisipuli kirjoitti:
Tämä nyt ei pidä oman muistini mukaan ollenkaan paikkaansa, vaan Kristiinaa on epävireisyydestä moitittu usein aikaisemminkin.
Selvä. Muistini siis pätkii.

Salamisipuli kirjoitti:
Itse taas uskon että Valtasella on selkästi parempi kuva siitä mikä Suomessa menestyy, kuin jollain hurrituomarilla. Ruotsalainen huomautteli lavaesiintymisestä ja "tähtikarisman" puutteesta ihan aiheellisesti, mutta pitää muistaa se että vertasi varmasti kilpailijoita kotimaansa esiintyjiin. Ruotsissahan ollaan perinteisesti oltu tolla saralla valovuosia edellä Suomea.

Oliko Valtasella kuitenkin päällimmäisenä mielessä säilyttää hyvät suhteet jokaiseen kilpailijaan kehumalla, kuin antamalla kritiikkiä? Hänen tietotaitoaan en kyseenalaista, mutta intressit kyllä. Ei liene Sonyn edun mukaista haukkua kilpailijoita sillä sehän luultavasti vähentää levymyyntiä.
 

Mace

Jäsen
Tuossa tuomarien eilisessä joukkokritiikissä Aria kohtaan, meni mopo siinä mielessä lepikkoon, että tämän viikon finaalissa hevin esittämiselle oli teeman puolesta täydellinen tilaus. Viime viikolla taasen kritiikki oli mielestäni todella osuvaa, koska teema antoi valtavasti liikkumavaraa ja Arin valinta oli vieläpä varsin kyseenalaisesti teemaan sopiva. Itse kritiikin sisällöstä olen siis tuomarien kanssa pitkälti samaa mieltä, eilinen ei vain ollut kaikkein sopivin ajankohta sen esittämiselle. Toisaalta voi tietysti ajatella, että olisi Ari varmaan löytänyt hevi-idoleidensa tuotannostakin vähemmän meneviä biisejä, jolloin kritiikki olisi ollut ainakin vähäisempää.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
VolmariP kirjoitti:
Päätä jo?

Nyt en ymmärtänyt?
Kuten jo aikaisemmin sanoin, Anna oli eilen paras, en ole mielipidettäni missään vaiheessa muuttanut, tai edes kyseenalaistanut asiaa. Tuolla laulettiin katsos kaksi biisiä.

VolmariP kirjoitti:
Varmasti köhätauti näkyi suorituksessa, mutta oletan että olet Annan mutsi tai muu sukulainen? Ei esitystä muuten voi oikeasti kehua. No, omapahan on mielipiteesi. Ja tämän omani =) Mielestäni Anna oli valovuoden jäljessä parhaastaan.

En ole sukua Annalle. Ja tuokin voi olla totta mitä sanoit, Anna silti erottui eilen koska muut olivat niin huonoja. Ja tykkäsin neidin äänestä myös.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Noose kirjoitti:
Ei ollut kaksinen jakso, mitä nyt Ari veti aika loistavasti Led Zeppelinin.
Sanoisin, että bändillä oli fiilistä vetää kyseinen ralli ja se kuului. Lisäksi biisi itsessään on klassikko. Tulkinta oli kökkö. Silkkaa huutamista kurkku kireänä. Tuomarien kommentit olivat enemmän kuin paikallaan.

Kristianin ranskanleipä-versio oli snobismia, täytyy myöntää. Ja se toinen biisi jäi muuten etäiseksi. Väärät kappalevalinnat, valitettavasti. Ei ollut mitenkään huutava vääryys että putosi

Annan esitykset eivät myöskään olleet kovin kaksisia. Lisäksi se latino-juttu olisi ehdottomaasti kaivannut kunnon Shakira-liikkeitä.

Kristiina - sanotaan vaikka, että bonjovi-tulkinta oli ainakin omanlaisensa. Suomi-laulu meni yllättävän hyvin, toi mieleen Anna erikssonin. Yllättävän korkealle on päässyt näissä kisoissa.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Noose kirjoitti:
Ihmekitinää siltä ruotsalaiselta kun sanoi ettei bändille saa biisin aikana puhua.

Ei se varmaan sitä tarkoittanut, vaan sitä, että tuossa tilanteessa se näytti junttimaisuuden huipulta. Olen täsmälleen samaa mieltä.

Arista tulee varmaan kelpo laulaja johonkin kikkelihevibändiin, mutta lavakarismaa ja uskottavuutta sillä on tasan yhtä paljon kuin Esa Pakarisella (RIP) olisi Dimmu Borgirin keulahahmona. Pikkupoika.
 

Siri

Jäsen
Hieman ihmetyttääkin se, ettei täällä ole nyt erityisemmin haukuttu tota Annaa vaikka sanat unohtukin ja niitä sitten peiteltiin nanananaa-vedoilla. (Ja unohti siinä lopussa alkaa laulamaan heti vikan kertsin jälkeen niitä kailotuksia) Kristianhan sai täältä aikamoista kritiikkiä siitä viime viikolla. Muutenkin sen a Dios le pido-biisin kertsi oli aivan liian korkeelta vedetty niin, että en pystynyt sitä loppuun asti kuuntelemaan.

Ja vielä: Kride sai tuomareilta kritiikkiä siitä, ettei ne ymmärtänyt mitä se laulo, mutta tuskin ne espanjaakaan osaa. Enpä kuullut kommenttia siitä.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Ehdin vasta äsken ottaa savut eilisillallta juutuubin kautta, tässä kommenttia:

- Alkuun voisin todeta, notta aivan väärä kilpailija putosi, en ranskaa tosin osaa mutta Kristianin esitys oli aivan ok.

- Anna lauloi mielestäni tasollaan, eli melkoisen hyvin ja pääsi jatkoon kuten pitikin.

- Ari"mä oon kaikista kovin laulaja Suomessa ikinä, Lahesta" veti sanotaanko nätisti vaikka karaoketasoa. Kaverin "revityskohdat" esim Zeppelin-klassikossa olivat säälittävää kuunneltavaa. Kristianilta olisi tuohonkin biisiin löytynyt tarvittavaa munaa. Vaan minkäs teet 15-v äänenmurroksesta kärsivältä pojalta kuullostava "hevi-A" jatkoon.

- Kristiina parantanut kuulemma koko ajan putoamisuhan alla, luojan kiitos en ole kaikkia Kristiinan lauluja alusta kuullut. Sinäänsä nätti teiniprinsessa, joka heiluttaa ilmeisesti ainakin Kallosen mielestä myös peppuuaan söpösti. Ääntähän tuossa blondissa ei todellakaan ole, jatkossa ohuen määrite ei enää ole lasi, vaan Idols-Kristiina. Söpö, ihqu, tai molemmat, olisi sietänyt päästä Arin kanssa jännittämään kumpi tippuu.

PS. Arille pikku vinkki: Ala kiskomaan röökiä ja viskiä niin saatat joskus saada vähän munaa noihin tulkintoihisi, nykyisellään olet lahtelainen pikkupojalta kuullostava parikymppinen, jolla on kusi noussut päähän.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kristiinassa toteutuu se vanha värssy:

Ääni on kuin perskarva. Ohut ja epäpuhdas.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En halua vaikuttaa huumorintajuttomalta samalla lailla kuin tämä eräs nimimerkki Kiira Korpi -keskustelussa. Mutta eikö nyt voitaisi sopia, että Kristiinasta ei käytetä nimitystä "ritsapillu", kuten joku kirjoittaja täällä teki.

Mun mielestä kyseessä on herttainen kiltinoloinen tyttö, johon ei tarvitse liittää moisia määreitä. Pitääkö kaikki aina ajatella PELKÄN seksi(kkyyde)n kautta. Melkein voisin siirtyä Annan bandwagonista Kristiinan kannattajaksi.

No, ehkä mä otan nämä jutut liian vakavasti tai olen liian "herkkä", mutta Jatkoajan keskustelujen lukeminen alkaa käydä jo niin "ahdistavaksi", että pitänee varmaan lopettaa koko touhu.

Oli aihe mikä tahansa, niin omia mielipiteitä tuodaan esiin alkeellisimmatkin soveliaisuussäännöt unohtaen ja hyvin tyylittömästi muita kirjoittajia tai ylipäätään eri mieltä olevia pilkaten. Ehkä se olen vain minä, jota moinen harmittaa.

Ketjun aiheeseen vielä, mitä Annaan tulee, niin tätä "pissis"-keskustelua en muutamaa viestiä lukuun ottamatta liitä tähän, mistä nyt kiukkuan. Kaikin mokomin saa sanoa pissikseksi, mun mielestä on vaan mielenkiintoista analysoida sitä, mistä tekijöistä moinen "leima" muodostuu eri kirjoittajien mielessä.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Siren kirjoitti:
PS. Arille pikku vinkki: Ala kiskomaan röökiä ja viskiä niin saatat joskus saada vähän munaa noihin tulkintoihisi, nykyisellään olet lahtelainen pikkupojalta kuullostava parikymppinen, jolla on kusi noussut päähän.

Iltapäivälehdissä oli aiemmin tällä viikolla että Ari pikemminkin vetää liikaa röökiä, jotain 30 päivässä. Jutussa suositeltiin vähentämään ennen kuin ääni menee.
 

kovalev

Jäsen
Jippo kirjoitti:
En halua vaikuttaa huumorintajuttomalta samalla lailla kuin tämä eräs nimimerkki Kiira Korpi -keskustelussa. Mutta eikö nyt voitaisi sopia, että Kristiinasta ei käytetä nimitystä "ritsapillu", kuten joku kirjoittaja täällä teki.

Mun mielestä kyseessä on herttainen kiltinoloinen tyttö, johon ei tarvitse liittää moisia määreitä. Pitääkö kaikki aina ajatella PELKÄN seksi(kkyyde)n kautta. Melkein voisin siirtyä Annan bandwagonista Kristiinan kannattajaksi.

No, ehkä mä otan nämä jutut liian vakavasti tai olen liian "herkkä", mutta Jatkoajan keskustelujen lukeminen alkaa käydä jo niin "ahdistavaksi", että pitänee varmaan lopettaa koko touhu.

Oli aihe mikä tahansa, niin omia mielipiteitä tuodaan esiin alkeellisimmatkin soveliaisuussäännöt unohtaen ja hyvin tyylittömästi muita kirjoittajia tai ylipäätään eri mieltä olevia pilkaten. Ehkä se olen vain minä, jota moinen harmittaa.

Ketjun aiheeseen vielä, mitä Annaan tulee, niin tätä "pissis"-keskustelua en muutamaa viestiä lukuun ottamatta liitä tähän, mistä nyt kiukkuan. Kaikin mokomin saa sanoa pissikseksi, mun mielestä on vaan mielenkiintoista analysoida sitä, mistä tekijöistä moinen "leima" muodostuu eri kirjoittajien mielessä.
Pissis on kai sitä, että antaa samantasoisia kommentteja kuin joku Susannasievinen, mutta jo 16-vuotiaana. Yhtäältä tämänhän pitäisi olla vielä hyvinkin anteeksiannettavaa, jos ko. henkilö tosiaan on vasta 16v. Toisaalta taas kyllähän idoliksi pyrkivältä odotetaan paljon fiksumpaa käytöstä kuin joltain Susannasieviseltä.
Et ole huumorintajuton. Olet tod.näk. fiksumpi kuin yksikään meistä pissistelijöistä, mutta et kai sinäkään halua, että heräät joku aamu lapsesi kysymykseen ;

Isi missä sinä olit, kun pinkit tulivat ?
 

sake

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jippo kirjoitti:
Ketjun aiheeseen vielä, mitä Annaan tulee, niin tätä "pissis"-keskustelua en muutamaa viestiä lukuun ottamatta liitä tähän, mistä nyt kiukkuan. Kaikin mokomin saa sanoa pissikseksi, mun mielestä on vaan mielenkiintoista analysoida sitä, mistä tekijöistä moinen "leima" muodostuu eri kirjoittajien mielessä.

Suuri ja mahtava Wikipedia kertoo näin:
- Pissikset käyttävät mahdollisimman lyhyitä ja kireitä paitoja, sekä matalalantioisia farkkuja.
- Pissis käyttää runsaasti meikkiä, hänellä on käsitellyt hiukset ja hän pukeutuu useimmiten kireisiin farkkuihin, joiden alla on stringit, jotka on vedetty niin, että ne näkyvät varmasti. Korvissa on rengaskorvakorut tai muunlaiset isot korvakorut.
- Pissiksiin yhdistetään monesti erityinen kirjoitustyyli, johon kuuluu olennaisena osana mm. g-, x- ja q-kirjainten käyttö. Yleisiä sanoja ovat myös "ihQ", "pihQ", "daa", "raxu" ja "poxu".

Käypä katsomassa www.pissismi.org, niin ymmärrät miksi Anna lukeutuu juuri nimenomaan pissikseksi.
Kristiina sentään pukeutuu niinkuin naiset pukeutuvat (vrt. pissikset) ja on muutenkin luonnollisen sievä ja fiksunoloinen. On aina ollut hyvin rauhallinen, kun tuomarit ovat haukkuneet. Anna on aina ihan hysteerisen näköinen kyyneleet silmissään, kun esitys on ohi.

ANNA ULOS!
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Mitä ihmettä Kristianille tapahtui?

Alkuun kaksi lähes täydellisyyttä hipovaa esitystä, Entertainer ja Lapin kesä, ja sitten lähes totaalinen mahalasku. Jostain hiipi mukaan esiintymisjännitys ja yliyrittäminen. Huonostihan siinä kävi.
Joka tapauksessa Kristian ansaitsee hatunnoston rohkeudellaan ottaa riskejä ja biisivalinnoillaan. Uskaltaisin väittää, että monikaan alle kaksikymppisistä ei ole kuullut aikaisemmin yhtäkään Krisun esittämistä biiseistä, Queenia lukuun ottamatta. Luulisin, että tutuilla biiseillä Kristian olisi jatkossa.
Lahjakas kaveri kuitenkin ja luulisin, että hänestä kuullaan vielä. Amerikan rokki on mielestäni hänen juttunsa.
 

kovalev

Jäsen
sake kirjoitti:
Suuri ja mahtava Wikipedia kertoo näin:
- Pissikset käyttävät mahdollisimman lyhyitä ja kireitä paitoja, sekä matalalantioisia farkkuja.
- Pissis käyttää runsaasti meikkiä, hänellä on käsitellyt hiukset ja hän pukeutuu useimmiten kireisiin farkkuihin, joiden alla on stringit, jotka on vedetty niin, että ne näkyvät varmasti. Korvissa on rengaskorvakorut tai muunlaiset isot korvakorut.
- Pissiksiin yhdistetään monesti erityinen kirjoitustyyli, johon kuuluu olennaisena osana mm. g-, x- ja q-kirjainten käyttö. Yleisiä sanoja ovat myös "ihQ", "pihQ", "daa", "raxu" ja "poxu".

Käypä katsomassa www.pissismi.org, niin ymmärrät miksi Anna lukeutuu juuri nimenomaan pissikseksi.
Kristiina sentään pukeutuu niinkuin naiset pukeutuvat (vrt. pissikset) ja on muutenkin luonnollisen sievä ja fiksunoloinen. On aina ollut hyvin rauhallinen, kun tuomarit ovat haukkuneet. Anna on aina ihan hysteerisen näköinen kyyneleet silmissään, kun esitys on ohi.

ANNA ULOS!
Tämähän on ihan asiaa, vaikka en kyllä todellakaan aio vierailla tuolla sivulla. Ainoa syyhän miksi Abröö ei ole vielä saanut itkupotkuraivaria on se, että plikkaa ei ole kritisoitu vielä mistään. Varovaisia toiveita on esitetty, että " vähän vois jotain muutakin laulaa " Mutta esim. laulun epäpuhtaudesta ei mitään mainintaa. Syykin on toki selvä. Lööpit olisivat tänään huutaneet ; Tuomarit kiusasivat kipeää Annaa !!! Ja Annan kommentti ; He olivat todella ilkeitä. En todellakaan tiedä pystynkö enää kokoamaan itseäni.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mr. Walker kirjoitti:
Uskaltaisin väittää, että monikaan alle kaksikymppisistä ei ole kuullut aikaisemmin yhtäkään Krisun esittämistä biiseistä, Queenia lukuun ottamatta.
Luulisin, että ainakin Lenny Kravitzin Are You Gonna Go My Way on tuttu varsin monelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös