MTV3: Idols 2007

  • 549 654
  • 3 334

Simon#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Koliath kirjoitti:
Abröö oli eilen suvereenisti paras, todella puhdasta laulamista.
Just joo. Ilmeisesti meillä näkyi ihan eri lähetys, sen verran pikkuvanhaa puhisemista ja epävireistä liikayritystä se minusta lähinnä oli. Kaikkea muuta kuin suvereeni. Jo oli aikakin että joku sanoo abröölle vireestä. Siihenkin vaadittiin puolueeton ruotsalainen kaveri, joka ei ole kytköksissä Suomen idols-formaattiin. Totuuden nimissä pitää sanoa että kaikkien muidenkin "laulu" oli niin kamalaa kunneltavaa että kaiken oikeudenmukaisuuden nimissä koko paska olisi pitänyt lopettaa eiliseen ja kruunata bändi kisan voittajaksi.

Ja toivottavasti ruotsalainen tuomari kertoo kotiin päästyään kaikelle kansalle totuuden Suomen idols-finaalin tasosta. Totuushan on se, että yhdestäkään eilisestä nelikosta ei ollut mihinkään.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Olpa kirjoitti:
Osaa se laulaa, mutta turha on kenenkään ruveta puhumaan että eilinen apulanta tulkinta oli sellaista mitä pitäisi olla. Siinä oli apulantaa tasan 0. Sitten tuomaritkin "Toi toimi sun kohdalla" JOO TERVE!

Se on näköjään ihan sama miten Anna biisinsä tulkitsee, niin täällä se ei kelpaa. Jos tuossa olisi ollut Apulantaa, niin sitten täällä olisi päästy jälleen sanomaan, että hienosti imitoitu Annalta, muttei siinä mitään tulkintaa ollut. Nyt kun Anna sitten tulkitsee biisin omalla tavallaan se on huono koska siinä oli Apulantaa tasan 0. Huvittavaa.

Muutenkin ärsyttää, että näitä biisejä verrataan alkuperäisiin esityksiin. Tulkinta ennenkaikkea!
 

Riksuliini78

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo, Michael Schenker Group
Valitettavasti se noutaja tuli eilen Kridelle..:(
Eihän nuo suoritukset ole olleet sen Lapin Kesän veroisia,mutta jätkä ainakin uskalsi ottaa riskejä ja kokeilla rajojaan.
Ja juuri sitä mun ymmärtääkseni tuomarit kaipaavat Ariltakin...ei sillä etteikö hevi/rock olis hyvää kuunneltavaa,mutta tämän ohjelman pointti kai on näyttää kansalle kuka finalisteista on MONIPUOLISIN (uskaltaa ottaa riskejä!!) ja siten siis parhain uudeksi Idoliksi...
Kisojen jälkeen tehköön sellaista musiikkia mistä itse diggaa,mutta kyllä niitä Piano Man-tyylisiä vetoja ollaan odotettu Arilta jo pitkään.

Ja mitä Krideen tulee,niin kyllä siitä vielä kuullaan.:)
Sehän suuntaa suoraan levytysstudiolle..ainakin jos Maikkarin Netti-tv:tä on uskominen. Kyseistä levyä odotellen...=)
 

kovalev

Jäsen
Koliath kirjoitti:
Abröö oli eilen suvereenisti paras, todella puhdasta laulamista.
Aikaisemmin en ole tästä tytöstä pitänyt, mutta nyt oli kyllä joukon paras. Kristiina ei saisi ikinä laulaa Lontooksi, vitutti se ääntäminen, toinen biisi olikin jo sitten hyvä veto. Ari oli jälleen huono, Kristian ei ollut niin huono, eli väärä mies putosi. Mutta Kristian on kyllä Lapin kesän varassa mennyt näinkin pitkälle, Ari taas.. en tiedä miten. Kai se ääni sitten jakaa mielipiteet vahvasti, itse en voisi kuvitellakaan että jaksaisin miehen omia biisejä kuunnella.
Tuota noin...
Eiköhän se nyt ole nähty, että kun tämä wannabee r`n bee yrittää laulaa jotain muuta kuin "genreään" niin eihän siitä tule hevonvitunhumppaa !

Eihän sen nyt herranjumala pitäisi riittää, että jodlaa sen muka-aikuisen kurkkuäänen joka säkeen loppuun ja muuten ei esitä yhtään mitään ?

Kuten moni on jo maininnut; semifinaalien jälkeen näytti, että saadaan todella kovatasoiset finaalit, mutta kyllä tämä vaan on liian pieni kansa järjestämään näitä joka vuosi. Vaikka tuskinpa sekään "äänestyskäyttäytymiseen" mitenkään vaikuttaisi, että kisa olisi joka toinen vuosi.

1 ; Kivan näköinen.

2 ; Tanssitaito.

3 ; Trendikkyys ( Periaatteessa sama kuin 1. )

Extra pisteet ; Ihanaa läppää (...Khih hih...)
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Turha näitä nyt suoraan onkin verrata mihinkään alkuperäisiin, mutta Annan eilinen Apulantatulkinta oli kyllä sieltä ja syvältä. Aiemmin kuitenkin ollut sen verran parempi, että lieneekö kurkunpääntulehdus tai vastaava sitten vienyt voimat. Jotenkin hiljaa ja epävireisesti tuo tuli kokonaisuudessaan.

Omasta mielestäni eilen kaksi huonointa olivat Anna ja Ari eli juurikin ne, jotka eivät edes pudotusuhan alle joutuneet. On se niin väärin.

Edit. Ja lisäyksenä. Anna oli yllättävän tönkkö siinä Juanesia hoilatessaan. Eikös tuollaiseen biisiin kuuluisi lantion keinua, varsinkin jos omasta takaa löytyy portugalilaista verta.
Tuomarit eivät tainneet Ruotsin miestä lukuunottamatta tuohon puuttua, sen sijaan hevimiesten lavaesiintymiseen kylläkin.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Tietoisen riskin otin, arvasin että mielipiteeni kanssa saan suht. yksin olla :)
Eipä se mitään, makuasioista voi ja pitää kiistellä, mutta mieltä ei saa muiden mielipiteiden vuoksi vaihtaa.
Apulanta-veto oli hyvä, nimenomaan siksi että toi biisiin uutta eloa, ja teki kaiken melkeinpä päinvastaisesti kuin T. Wirtanen, mm. kertosäkeessä Toni laulaa melkoisen ylös -> Anna oli matalalta. Pieniä vippaskonsteja jotka saa biisin kuulostamaan omalta tulkinnalta, ei raiskaukselta.
Illan paras esitys oli silti Kristiinan toinen biisi, se Bon Jovi meni ihan päin vittua, eikä olisi ikävä jäänyt vaikka olisi pudonnutkin.
Perustelin Annan suvereeniutta nimenomaan sillä, että hevimiehet vetivät todella huonosti, ei tarvittu Annaltakaan mitään CelineDiomaisia otteita.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Simon#17 kirjoitti:
Ja toivottavasti ruotsalainen tuomari kertoo totuuden Suomen idols-finaalin tasosta. Totuushan on se, että yhdestäkään eilisestä nelikosta ei ollut mihinkään.

Ei se nyt ihan noinkaan ole.

Annan esitykset perustuvat liikaa teennäisesti "väritettyyn" ääneen. Oleminen lavalla on hyvää lukuunottamatta liikehdintää. Hän on läsnä.

Kristiina on loistava lavalla, mutta ääni ei yksinkertaisesti riitä. En tiedä, onko kysymys laululahjojen puutteesta, harjoituksen puutteesta vai molemmista.

Arilla on hyvä ääni biisivalintojen onnistuessa, mutta lavalla hän on kokolailla hukassa. Lisäksi olemus ja persoona viittaavat todella vahvasti savuisiin ympäristöihin. Keskenkasvuinen.

Kristianilla on minun makuuni paras ja monipuolisin ääni, mutta lavalla hän on hätäinen muljauttelija. Veti alussa aivan turhaan roolia, mutta ymmärsi loppua kohti olla enemmän oma itsensä.

Uskon että ainakin muutama näistä tulee tekemään useiden vuosien ajan itselleen mukavaa tiliä laulamalla. Eivät he niin huonoja ole.
 

verco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Olpa kirjoitti:
Tämä on nyt yksi ja sama kuka voittaa... Ja vaikuttaahan se vahvalta että Anna voittaa. Mutta Suomen idols-taso vaan tippuu ja tippuu vuosi vuodelta.
Täysin samalta tuntuu. Ihan yhdentekevää kuka tuosta kolmikosta voittaa, kenenkään levyä en tule ostamaan. Eiköhän Anna kuitenkin yhden kultalvyn tule tienaamaan Idols-huuman jälkimainingeissa. Sen jälkeen onkin jo uusi idoli markkinoilla, eikä kenenkään enää tarvitse Annaa muistaa. Ari laulaa juuri niitä biisejä, jotka minulle pitäisi kolahtaa, mutta tulkinta ja lavakarisma ei kyllä sytytä yhtään. Kristiinasta ei tarvitse edes puhua tässä sarjassa. Hän on jo tähän mennessä suurin voittaja, kun on tuolla laulutaidolla näin monta oikeasti laulutaitoista tiputtanut.

Kristianin tulevaa levyä voisi kuitenkin odottaa suurella mielenkiinolla. Nyt annetaan mahdollisuus persoonallisuuteen, kun tuotantokoneisto ei pääse (toivottavasti) levyyn niin tiukasti vaikuttamaan. Kristian ei ole onneksi nyt se, jolla tarvitsee vetää pissiksien isiltä rahat pois joulumyynnissä. Mukavan rouhea ääni antaisi mahdollisuuksia monipuoliseenkin valikoimaan, jos vain haluaa niin tehdä, eikä juuttua johonkin tiettyyn genreen. Keikallekaan en jättäisi menemättä sen takia, kun "silmät pyörii päässä".
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Koliath kirjoitti:
Tietoisen riskin otin, arvasin että mielipiteeni kanssa saan suht. yksin olla :)
Eipä se mitään, makuasioista voi ja pitää kiistellä, mutta mieltä ei saa muiden mielipiteiden vuoksi vaihtaa.
Apulanta-veto oli hyvä, nimenomaan siksi että toi biisiin uutta eloa, ja teki kaiken melkeinpä päinvastaisesti kuin T. Wirtanen, mm. kertosäkeessä Toni laulaa melkoisen ylös -> Anna oli matalalta. Pieniä vippaskonsteja jotka saa biisin kuulostamaan omalta tulkinnalta, ei raiskaukselta.

Mä olen juuri sitä eri mieltä. Mun mielestä Annan Apulanta oli lähes yhtä paska esitys kuin Panun "Eye of the tiger". Aivan päin helvettiä. Apulantahan on tällainen perinteinen Nirvanasta ja punkista alkuperäiset vaikutteensa saanut bändi, jonka biiseistä lähes kaikki on perinteistä ja toimivaa verse-chorus-verse -settiä. Tarkoittaa sitä, että säkeistöt vedetään rauhallisesti ja nätisti ja se kertsi sitten saatanan kovaa. Ei toimi, ei sitten yhtään, jos kertosäe näissä biiseissä vedetään pliisummin kuin se säkeistö. Oli miten paljon omaa tulkintaa tahansa, mä näkisin vaan että ei ääniala riittänyt. Eikä siinä sinänsä mitään hävettävää ole, mutta tuo oli ihan paskaa. Tämä Juanes ei ollut niin huono, ei tosin hyväkään. Esiintyminen on kyllä Annallakin heikkoa (kuten on myös Arilla ja Kristianilla, tosin Kristian yritti) ja ihan totta mitä ruotsalainen dumari sanoi, noin pienen tytön pitäisi tehdä kovasti hommia, että saa lavan otettua haltuun. Ja siitä vireestä, en väitä että mulla on absoluuttinen sävelkorva, mutta 8-vuotiaasta saakka musisoineena väitän että eilenkin Anna veti kyllä enemmän metsään kuin Kristiina. Sanokaa te joilla tämä sävelkorva toimii paremmin, mutta mun mielestä Anna on hyvin suuren osa kappaleista ylävireessä. Ääni tulee muutenkin vähän pakottamalla.

Pidän Anna lahjakkaana laulajana ja mua ei henkilökohtaisesti häiritse yhtään hänen käytöksensä. Pari lisävuotta olisi voinut tehdä vaan tuolle äänelle ja esiintymiselle hyvää.

Täytyy todeta omasta suosikista Arista, että olen kyllä tähän astiseen antiin pettynyt. Alkukarsinnat yms. ovat antaneet odottaa kyllä paljon enemmän. Eilinen jankkaaminenkaan ei fiksua ollut, parempi olisi tällä kertaa ollut vaikka hymähtää vaan kommenteille ja jatkaa omaa linjaa. Sinänsä kyllä yhdyn moneen muuhunkin tässä, että mitä ihmettä sitä aletaan vinkumaan, jos aiheena on omat idolit. Ei hevimies silloin varmaan mitään Hectoria ala laulamaan. Laittaisivat perkele parempia / tiukempia aiheita, niin tulisi sitä monipuolisuutta pakosti.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mikä vitun iso A?!? Pikku paska yrittää päteä ja kusee niiden tyyppien silmään, joiden kanssa se levytyssopimus pitäisi allekirjoittaa. Ylimielisyys näkyy ja haisee Hangosta Utsjoelle. Asennetta täytyy olla, mutta myös nöyryyttä. Sitä löytyy myös Kotipellolta, Dickinsonilta, monilta muilta kovilta jätkiltä.

Toivottavasti tuo kusipäisyys näkyy seuraavassa äänestyksessä pudottamisen muodossa. Ainakin itse vihaan tota jätkää joka jakson jälkeen yhä enemmän.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Omat arvioni kilpailijoista:

Kristian olisi hyvä, mutta lavaoleminen on jotain ihmeellisen pelokasta nörttimäistä höntyilyä. Toisaalta lavaolemista on huomattavasti helpompi parantaa kuin äänellisiä puutteita. Tämän vuoden paras jos Ari ei ryhdistäydy. Lapin kesä tosiaankin parasta suomen idolsseissa ikinä.

Ari: Tarkkisluokkalainen ei tajua mistä häntä kritisoidaan ja meinaa pilata koko homman omalta osaltaan. Tuomarit hehkuttavat kaverin ääntä ja pyytävät laulamaan jotain rauhallisempaa, niin tämä idiootti vaan alkaa riehumaan. Ei ihme että on ollut tarkkiksella jos on nuin pahoja ongelmia auktoriteettien (tai oikeastaan jo pelkkien pyyntöjen) suhteen. Eiliset esitykset olivat sitäpaitsi aivan paskoja. Valitsisi laulun joka on pääasiassa sillä alueella jossa voisi käyttää makeaa vibraansa.

Anna: En tajua miten tuollaisella Hanna Ekolan äänellä voi pärjätä näissä skaboissa. Välillä aivan kylmää kun ääni värisee vireen ja epävireen välillä. Vetäisi edes Villihevosia niin vibra ei ehkä häiritsisi. Joskus harvoin ääni soundaa ihan hyvälle. Siksi hurrikin varmaan mainitsi että studiossa Annasta saattaisi irrotakkin jotain.

Kristiina: Kertoo kaiken kilpailumme tasosta. Suomessa voi päästä finaaliin ilman että omaa sävelkorvaa. Kristiinalla on mielenkiintoinen soundi ja lavaoleminen on joukon parasta, mutta ei jumalauta jos nuottikorva on pielessä niin se on pielessä. Onpa tosi kiva kuunnella ihmistä joka vetää nasaaliäänellä nuotin vierestä rallienglannilla.
 

Pateettinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Tämä kierros näytti olevan toisintoa viime viikkoisesta - taustabändiä oli mukava kuunnella, etenkin hevikersan raiskatessa Led Zeppeliniä. Kukaan rockpoliisikaan ei pysty haukkumaan Kuoppista ja kitarat olivat komeita - mm. toisen kitaristin custom telecaster kahdella humbuckerilla ja bigsbyn kammella aiheutti GASin (taas).

Kristian veti parhaimmat vedot sitten Lapin kesän, mutta se ei ilmeisesti riittänyt. Annan nuhainen laulu hajosi viimeistään Apulanta-biisissä. Kristiinasta tuli mieleen epävireinen Vanessa Paradis -versio, mutta on tuo tyttö ihan kehityskelpoinen.

Ruotsalainen dumarivahvistus osasi kiteyttää sen, mitä muut ovat yrittäneet höpöttää jo viikkoja muun selostuksen välissä. Nina Tapion (, joka on pätevämpi laulaja kuin täällä olevat lässyttäjät edes tajuavat) kommentit Arille olivat ymmärrettäviä. Olihan poika siinä oikeassa, että kappaleet ovat aivan erilaisia. Hän sattui tekemään niistä vinkumisellaan samaa kamaa.

edit: typo
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Knower kirjoitti:
Täytyy todeta omasta suosikista Arista, että olen kyllä tähän astiseen antiin pettynyt. Alkukarsinnat yms. ovat antaneet odottaa kyllä paljon enemmän. Eilinen jankkaaminenkaan ei fiksua ollut, parempi olisi tällä kertaa ollut vaikka hymähtää vaan kommenteille ja jatkaa omaa linjaa. Sinänsä kyllä yhdyn moneen muuhunkin tässä, että mitä ihmettä sitä aletaan vinkumaan, jos aiheena on omat idolit. Ei hevimies silloin varmaan mitään Hectoria ala laulamaan. Laittaisivat perkele parempia / tiukempia aiheita, niin tulisi sitä monipuolisuutta pakosti.

Toisaalta, tuo Arin "Mä oon hevilaulaja!"-mantra ei vaan oikein ole vaikuttava, kun laulaa Idols-kilpailussa.

Tuo mitä Annasta kirjoitit, itsekään en ole tähän asti Annasta pitänyt, eilen vain erottui joukosta, voipi kertoa yleisestä tasosta enemmän, en mene kieltämään. Tiedän toki tuon mitä tarkoitit Apulannan tyylistä, mutta ei se minua häiritse, eihän tuossa Apulantaa pitänytkään laulaa. Ja omaan korvaani ei kuulostanut yhtä pahalta/mitäänsanomattomalta kuin muut esiintyjät.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Periaatteessa voisi olla hyvä, että olisi lista kappaleita ja kilpailijat saisivat valita niistä toisille yhden biisin ja sitten toinen omavalintainen. Anna vetämässä metallia, Ari RnB:tä ja Kristiina vetämässä punkkia, niin voisi olla hauskaa katseltavaa.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Koliath kirjoitti:
Toisaalta, tuo Arin "Mä oon hevilaulaja!"-mantra ei vaan oikein ole vaikuttava, kun laulaa Idols-kilpailussa.

Tässähän olet kyllä ihan oikeassa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pateettinen kirjoitti:
Nina Tapion (, joka on pätevämpi laulaja kuin täällä olevat lässyttäjät edes tajuavat) kommentit Arille olivat ymmärrettäviä.
"Jos sulla on toinen..." Se on aina mukavaa kun joku tulee kertomaan meille lässyttäjille että miten ne asiat oikeasti ovat. Tyykkäätkö erityisesti Taikapeilistä vai Adiemuksesta vai kenties molemmista?

Minun mielestäni Tapio on kuorolaulaja, eikä edes sieltä parhaasta päästä. Toki hänellä on jonkinlaista pätevyyttä arvostella laulajia, koska on ilmeisesti koulutukseltaan laulunopettaja.

Kommentit Arille olisivat olleet ymmärrettäviä, ellei illan teemana olisi ollut omat suosikit. Kai tuomaristolla on mahdollisuus vaikuttaa näihin teemoihin, jolloinka voisivat rajata rokkilaulannan halutessaan pois valikoimista?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
paze kirjoitti:
Se on näköjään ihan sama miten Anna biisinsä tulkitsee, niin täällä se ei kelpaa. Jos tuossa olisi ollut Apulantaa, niin sitten täällä olisi päästy jälleen sanomaan, että hienosti imitoitu Annalta, muttei siinä mitään tulkintaa ollut. Nyt kun Anna sitten tulkitsee biisin omalla tavallaan se on huono koska siinä oli Apulantaa tasan 0. Huvittavaa.

Muutenkin ärsyttää, että näitä biisejä verrataan alkuperäisiin esityksiin. Tulkinta ennenkaikkea!

Joo, mutta eikö ketään vituttanut Annan tapa lausua normaali suomalainen "t"-kirjain jatkuvasti englantilaisena "th"-äänteenä? Mua ainakin.

Oli kyllä heikko taso koko illassa. Sääli, että porukan ylivoimaisesti paras, kypsin ja monipuolisin laulaja tippui. Aika jännää oli myös, että Ari oli vajonnut porukan paskimmaksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, odotin kyllä hiukan enemmän finaaleilta, mitä nyt on nähty ja kuultu. Kahta edellistä lähetystä en nähnyt suorana, mutta ensi viikolla olisi taas mahkut nähdä. Voi olla, että en jaksa seurata, kun kaksi parasta finalistia on tiputettu pois jo tässä vaiheessa. Eilisestä ei juutuupin perusteella ole paljon perillisille kerrottavaa, aika mitäänsanomattomia kaikki esitykset. Taidan mennä nukkumaan.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Juhaht kirjoitti:
Joo, mutta eikö ketään vituttanut Annan tapa lausua normaali suomalainen "t"-kirjain jatkuvasti englantilaisena "th"-äänteenä? Mua ainakin.
Kyllä. Kokonaisuudessaan Annan suomeksi laulaminen kuulosti siltä, kuin tyttö ei osaisi suomea puhuakaan. Todella omituinen ja ärsyttävä aksentti.
 

Simon#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Knower kirjoitti:
Ja siitä vireestä, en väitä että mulla on absoluuttinen sävelkorva, mutta 8-vuotiaasta saakka musisoineena väitän että eilenkin Anna veti kyllä enemmän metsään kuin Kristiina. Sanokaa te joilla tämä sävelkorva toimii paremmin, mutta mun mielestä Anna on hyvin suuren osa kappaleista ylävireessä. Ääni tulee muutenkin vähän pakottamalla.
Sävelkorvasi on oikeassa. Ylävireinen laulu on jatkunut miltei alusta asti ja olenkin sitä kiukutellut, että kaikille muille nuotin vierestä laulamiselle on muistettu sanoa, mutta ei Annalle.

Mietin muutenkin noita tuomariston kommentteja pitkällä aikavälillä. Anna lauloi eittämättä eilen yhden huonoimmista esityksistään, sen Apulanta-biisin. Suomalaiset tuomarit kuitenkin kehuivat sitä. Haistanko jotain tarkoituksenmukaisuutta ja ennalta sovittua juttua kommenteissa, yritetäänkö Annasta tehdä seuraava idoli vai mistä ihmeestä on kysymys? Miksi kukaan ei haukkunut esitystä vaikka sillä ei olisi välttämättä päästy edes teatteriviikonlopusta läpi? Mistä moinen puukorvaisuus?

Ilmeisesti Anna osuu juuri siihen muottiin, josta tuotanto haluaa seuraavaksi lypsää euroja ja nyt Annaa äänestämään ohjataankin sitä väkeä, joka tekee äänestyspäätöksensä sen perusteella, mitä ammattitaitoinen ja kunnioitettu tuomaristo sanoo.

Ja Anna-fanit, älkää nyt vetäkö vihanneksia nokkaanne, yhtä lailla haukkuisin Aria, Kristiania ja Kristiinaakin eri asioista, mutta en nyt jaksa vain enempää avautua.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
mice kirjoitti:
Omasta mielestäni eilen kaksi huonointa olivat Anna ja Ari eli juurikin ne, jotka eivät edes pudotusuhan alle joutuneet. On se niin väärin.

Komppaan täysin.
No saadaanpa ainakin idoliksi joku räkänokkateini.
 

Wesku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Simon#17 kirjoitti:
Totuuden nimissä pitää sanoa että kaikkien muidenkin "laulu" oli niin kamalaa kunneltavaa että kaiken oikeudenmukaisuuden nimissä koko paska olisi pitänyt lopettaa eiliseen ja kruunata bändi kisan voittajaksi..

Hyvin sanottu siellä takana.

Bändi on nimittäin aivan loistava ja taipuu näköjään ihan mihin tahansa. Meikäläiseltä meni muuten totaalisen ohi Arin tekemä "bändihaastattelu". Mikäs juttu tuo oli ? Surffasin matsin ja Ison P:n esityksen välillä ja tuo livahti ohi.
 

kovalev

Jäsen
Simon#17 kirjoitti:
Sävelkorvasi on oikeassa. Ylävireinen laulu on jatkunut miltei alusta asti ja olenkin sitä kiukutellut, että kaikille muille nuotin vierestä laulamiselle on muistettu sanoa, mutta ei Annalle.

Mietin muutenkin noita tuomariston kommentteja pitkällä aikavälillä. Anna lauloi eittämättä eilen yhden huonoimmista esityksistään, sen Apulanta-biisin. Suomalaiset tuomarit kuitenkin kehuivat sitä. Haistanko jotain tarkoituksenmukaisuutta ja ennalta sovittua juttua kommenteissa, yritetäänkö Annasta tehdä seuraava idoli vai mistä ihmeestä on kysymys? Miksi kukaan ei haukkunut esitystä vaikka sillä ei olisi välttämättä päästy edes teatteriviikonlopusta läpi? Mistä moinen puukorvaisuus?

Ilmeisesti Anna osuu juuri siihen muottiin, josta tuotanto haluaa seuraavaksi lypsää euroja ja nyt Annaa äänestämään ohjataankin sitä väkeä, joka tekee äänestyspäätöksensä sen perusteella, mitä ammattitaitoinen ja kunnioitettu tuomaristo sanoo.

Ja Anna-fanit, älkää nyt vetäkö vihanneksia nokkaanne, yhtä lailla haukkuisin Aria, Kristiania ja Kristiinaakin eri asioista, mutta en nyt jaksa vain enempää avautua.
Olet jäljillä.
Päivänselvää, että tuomarit yrittävät vaikuttaa äänestäjiin. Motiivit eivät vain ole aina kohdallaan. Sehän olisi kyseenalaistanut koko formaatin, jos kaksi parasta olisivat olleet kaksi pitkätukkasivaria jotka laulavat pääosin heviä tai epäkaupallista matskua.
Lisäksi maininnan arvoista Askon " Sä näytät todella hyvältä " sekä kiiluvat silmät, kun hän puhuu Abröölle. Tästä seikasta jo aivan oikein ovat muutkin huomanneet mainita.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
paze kirjoitti:
Se on näköjään ihan sama miten Anna biisinsä tulkitsee, niin täällä se ei kelpaa. Jos tuossa olisi ollut Apulantaa, niin sitten täällä olisi päästy jälleen sanomaan, että hienosti imitoitu Annalta, muttei siinä mitään tulkintaa ollut. Nyt kun Anna sitten tulkitsee biisin omalla tavallaan se on huono koska siinä oli Apulantaa tasan 0. Huvittavaa.

Muutenkin ärsyttää, että näitä biisejä verrataan alkuperäisiin esityksiin. Tulkinta ennenkaikkea!

Minua taas ärsyttää se, ettei Annaa voi ikinä kritisoida tv-lähetyksessä siitä, että laulaa päin puonreikää. Onhan sillä kaunis ääni, Askon mielestä kauniit silmät, jne.. , jne... Mutta jos muut saavat negatiivista palautetta laulaessaan epäpuhtaasti, miksi Annalle sanotaan samaa tehdessä, että sulla on söpöt silmät?

En siis väitä, että muut olisivat onnistuneet paikotellen niin mielettömän paljon paremmin, kyse on vaan siitä, että tuomarit eivät saisi valita puolta, koska Idolsissa äänestäviin pystyvät näköjään vaikuttamaan.
 

Pateettinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Trenchtown kirjoitti:
Tyykkäätkö erityisesti Taikapeilistä vai Adiemuksesta vai kenties molemmista?

Ei kiinnosta kumpikaan.

Trenchtown kirjoitti:
Kommentit Arille olisivat olleet ymmärrettäviä, ellei illan teemana olisi ollut omat suosikit. Kai tuomaristolla on mahdollisuus vaikuttaa näihin teemoihin, jolloinka voisivat rajata rokkilaulannan halutessaan pois valikoimista?

Nina Tapion kommentit olivat ihan kohdallaan. Etenkin juuri näissä biisivalinnoissa - Led Zeppelinin ja Stratovariuksen kappaleet ovat esitettävissä hyvinkin eri tavalla (esimerkiksi kuin alkuperäiset!), mutta Ari veti mutkat suoriksi ja huusi ne omalla tyylillään, ja sitä samaa on jo kuultu viikkokausia. Toki se osalle riittää, ex-Taikapeilin mielestä rahkeita olisi parempaan.

Vetääköhän Ari suomenkielisenä biisinä Teräsbetonia ensi viikolla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös