Snaipperi #16 kirjoitti:
En taas väittänyt noin, mutta kyllähän se pääsääntöisesti noin menee kuin sanoin. Toki aina joka elämän asiassa on poikkeuksia esim Niinimaa :). Älä nyt takerru liikaa siihen Jussi Timoseen, kun puhutaan enemmän meidän rutinoituneista mutta huonon kauden pelanneista NHL-pelureista. Alunperin oli puhe,että voiko vanhoilla näytöillä pelaavaan NHL-jätkän ottaa kisakoneeseen esim Niko Kapanen tai vaikkapa se Ossi Väänänen.
Mä en ole missään puhunut Väänäsestä mitään. Kapasesta olen todennut, että kaverin otan kisoihin sillä varauksilla että Euroopasta/NHL'stä saadaan kiekollista roolia hoitavia senttereitä. Kapanen ei kuitenkaan mikään ykkös-yv:n pyörittäjä ole koskaan ollut, eikä siksi varmasti muutu, vaan allaroundpelaaja, näitä on tarjolla NHL'stä ihan hyvin ja sen takia en näe mitään tarvetta että joukkue rakennettaisiin pelkästään näistä pelaajista.
Väitit että NHL'ssä pelaaminen automaattisesti osoittaa jotenkin jotain kovuutta, joka sitten näkyy kaikissa, niin Nummelinit, Timoset kuin NHL rundit tehneet Kalliot, Lindit ja Pirnekset varmaan edustavat hyvin tuota kovuutta minkä NHL mystisesti kavereihin toi, mitä itse en ole koskaan nähnyt.
NHL on maailman selvästi kovin liiga ja siellä pelaa parhaat pelaajat, jos siis pääset KUNNOLLA pelaamaan siellä, niin varmasti se tuo lisää kovuutta ja osoittaa että on hyvä pelaaja, mutta se ei automaattisesti tee pelaajasta kuin pelaajasta kovempaa, kuten sinä väitit.
Toistan väitteesi "Snaipperi #16 kirjoitti:
NHL:ssä kumminkin pelaaminen on paljon kovempaa lujuutta osoittavaa."
Sinä siis väität että NHL'ssä pelaaminen aina osoittaa jotain kovempaa lujuutta kuin Euroopassa. Vertailussa siis Petteri Nummelin varmaankin on paljon kovempaa lujuutta edustava pelaaja, kuin esim. Mikko Jokela. Jos tämä mystinen "kovempi lujuus" taas tarkoittaa pelaajan tasoa, niin silloin väität että Jussi Timonen, Janne Niinimaa, jne. ovat automaattisesti parempia kuin kaikki euroopassa pelaavat pakit.
edit:Ja unohtui mainita että eikös se osoita jo maalivahdeissa euroopan(=Suomen) tason että suurin osa Suomesta P-Amerikkaan siirtyvistä maalivahdeista on lunastanut suoraan paikkansa ylhäällä. Esim. Bäckström on suoraan NHL'n kärkitasoa tilastoissa, vai onko kaveri vain tullut niin hyväksi NHL'ssä?
Itse ainakin mielummin ottaisin Raskin maaliin, kuin Markkasen nykyisellään, puhumattakaan esim. Fukufujista, hänkin kun on NHL'ssä päässyt pelaamaan ja on varmasti mielestäsi kovasti luja...