Moottoripyöräketju

  • 204 635
  • 1 010

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Vähän käytettyjen ratanakkien käyttö on minusta ihan fiksua. Keskellä on pintaa kuin uudessa ja halpa hinta. Menee kadulla ihan hienosti. Ainoa vaan, että jotkut seosrenkaat saattavat vaatia aika paljon rasitusta ennenkuin lämpiää kunnolla, ja täten kadulla voi olla liukasta. Kulutuskestävyyskin on lähes samaa luokkaa kuin "katurenkaissa". Itsekin noita joskus ostelen.

kentsun tapauksessa rengaskulut ovat kyllä varsin inhimilliset. Tuolla satsilla ajaa puolitoista kesää.

Matkapyörään en kyllä suosittele noita käytettyjä ratanakkeja juuri mainituista syistä eli aika liukkaat pikku pyrähdyksillä kaupungissa, eivät kerkiä lämmetä ja matka-ajossa täydellä kuormalla lämpiävät eli kuluvat sitten liikaakin.
Myöskin sateella, etenkin kaupungissa mukulakivillä, raskaalla matkapyörällä kysytäänkin sitten jo sompa- eli tankomiestä ja housupyykkiä kotona edessä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Tuota noin - minä kiinnitin tuossa haluamassasi pyörässä heti huomiota noihin sivulaukkuihin. Itselläni oli K12S:ssä samanlaiset ostohetkellä, mutta ne piti aika nopeasti vaihtaa isompiin ja samalla rakentaa uusille oma telineensä.
Noihin pikkulaukkuihin ei mahdu paljon mitään tavaraa eivätkä ne edes pidä vettä, niissä on tosin vedenpitävät sisäpussit.

Itse pyörähän on kyllä hieno, moderni, remmivetoinen matkapyörä, jolla lienee huolettomia kilometrejä edessään rutkasti.

Toisena huomioni kiinnittyi hintaan eli, jos haluaisit pikkuisen isompaa pyörää, tuolla hinnalla löytyisi pikkuisen käytettyjä Bemarin isompia malleja valita asti:
esim. joku R 1150/1200 ST/RT olisi jo ihan täysiverinen matkapyörä - tosin selkeästi raskaampi kuin tuo F 800 ST.

Sorry, jos aiheutin päänvaivaa.
 

Bo'er

Jäsen
Aika tarkalleen 7000km kesti tuo kyseinen Pirelli Diablo Rosso Corsa (ihan ok kilsat ko. nakille) ja kun pitokin on hyvä niin pistin heti tilaukseen uuden samanlaisen, ainoastaan eri profiililla (50->55).

Minä olen ajanut nyt alkuperäisillä kumeilla reilut 10 000km(kaksi kesää), eli Pirelli Scorpion Sync. Aika hyvin ovat kestäneet, vieläkin on milli takana ja pari edessä jäljellä, mutta TUV:n ja oman turvallisuuden takia vaihto on nyt ajankohtainen. Kysyin mopodealerilta hintaa kierrokselle ja sanoinvat kierroksen hinnaksi yli 700 euroa. Melkoista hinnoittelua?
 

Bartholomew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Tulipahan mopoilu kausi vihdoin avattua. Ja eikös sieltä jo ensimmäinen murhaaja puskenut 60 alueella suoraan eteen. No onneksi olin sen verta skarppina, että ehdin jarruttamaan ennen osumaa. Mutta kyllä vitutti! Kyllä mä ymmärrän, että virheitä sattuu liikenteessä, mutta jos minä ajan autoletkan perässä niin miten helvetissä voi edes tulla mieleen täräyttää autolla eteen muina miehinä?


No tämän välikohtauksen kun unohtaa, niin oli kyllä pirun hauskaa pitkästä aikaa. Pitänee joku pidempi reissu kehitellä tänä vuonna. Alpit on oma haaveeni, mutta se taitaa erinäisistä syistä jäädä kuitenkin vielä tänä vuonna väliin. No toivottavasti sinne vielä joku päivä pääsen kurvailemaan. Jos nyt kesälomalla vaikka kävisi ihan tuossa jossain ahvenanmaalla kiertelemässä. Onko jollain muuten hyviä vinkkejä tuonne ahvenanmaan suunnille?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Matkapyörään en kyllä suosittele noita käytettyjä ratanakkeja...

Jep, sporttipyörät mielessä kirjoittelin.

Bo'er, katso mynetmoton nettisivut. Itse tilasin renkaat sieltä ja toimi kuin se junan vessa. Ei taida Saksassa enää monikaan liike pitää renkaita hyllyssä kun kaikki tilaa halvemmalla nettifirmoista. Ne voi myös tilata suoraan liikkeeseen kun sopii asiasta ensin ja kun nakit perillä, ajaa mopon sinne renkaanvaihtoon.
 

Bo'er

Jäsen
Kiitti vaan tuosta linkistä. Siellä nuo samat renkaat maksavat:
Takarengas: 155,12 € 180/55 ZR 17 M/C TL 73W SCORPION SYNC
Eturengas: 82,68 € Pirelli Scorpion Sync120/70 ZR17 58W

Täytyy kyllä ihmetellä oman dealerin kusetusta, heillä hinnat oli suunnilleen näin: takarengas 300€, eturengas 200€ ja työ kierrätysmaksuineen 200€. Muuten tuolla HD liikkeessä kaikki on mennyt mukavan asiallisesti ja rennosti. Nyt varmaan koitetaan ulkomaalaista kusettaa oikein urakalla.

Edit: Tuli sitten paikallisessa rengasliikkeessä vierailtua ja renkaat ostettua. Kierros Metzelerin M3:a töineen kaikkineen tulee maksamaan 281 euroa.
 
Viimeksi muokattu:

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tuota noin - minä kiinnitin tuossa haluamassasi pyörässä heti huomiota noihin sivulaukkuihin. Itselläni oli K12S:ssä samanlaiset ostohetkellä, mutta ne piti aika nopeasti vaihtaa isompiin ja samalla rakentaa uusille oma telineensä.
Noihin pikkulaukkuihin ei mahdu paljon mitään tavaraa eivätkä ne edes pidä vettä, niissä on tosin vedenpitävät sisäpussit.

Itse pyörähän on kyllä hieno, moderni, remmivetoinen matkapyörä, jolla lienee huolettomia kilometrejä edessään rutkasti.

Toisena huomioni kiinnittyi hintaan eli, jos haluaisit pikkuisen isompaa pyörää, tuolla hinnalla löytyisi pikkuisen käytettyjä Bemarin isompia malleja valita asti:
esim. joku R 1150/1200 ST/RT olisi jo ihan täysiverinen matkapyörä - tosin selkeästi raskaampi kuin tuo F 800 ST.

Sorry, jos aiheutin päänvaivaa.
Älä huoli, et aiheuttanut päänvaivaa, mukavahan näillä asioilla on spekuloida.

Tuo kyseinen pyörä on pikkuisen tyyris kyllä, saattaisin koejaa tässä joku päivä jonkun näistä:

BMW F 800 ST 800 cm³ 2008 - Moottoripyörä - Nettimoto
tai
BMW F 800 ST 800 cm³ 2009 - Moottoripyörä - Nettimoto
tai
BMW F 800 ST 800 cm³ 2009 - Moottoripyörä - Nettimoto

Mukavaa on se, että alla on kaksipyöräinen. Voi ihan rauhassa katella ja fiilistellä vaikka koko kesän - ei ole kiirettä minkään hankinnan kanssa. Voi toki olla kun käy tuommoisen koeajamassa ei vanha enää miellytäkään :)
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Moro,

naatitaan nyt kun saadaan taas kirjotella pelikiellon jälkeen, toivottavasti ei tule tämän viestin takia sitten elinikäistä...

Tosiaan, kevarin osto on edessä, vielä kolme teoriatuntia ja ajotunnit niin alkaa olee inssiä, käsittelyä ja teoriakoetta vailla kortti taskussa.

Kuukausi tosiaan menee, ennenkuin kortti on taskussa, noin suunnilleen.

Mutta, keskitytäänpä nyt asiaan. 2-t on päätetty ostaa, ja tässä ensi viikon lauantaina mennään katsomaan yhtä Cagiva Mitoa! Mielipiteitä?

Omasta mielestä Mito on todella nätti, perä on tosi hieno. Siis nyt puhutaan vähän vanhemmista Mitoista, 03-mallia menen kattelemaan silloin!

Tässä vielä linkki pärrään!

Nettimoto ilmoitus - nettimoto.com - Cagiva Mito 03 (ja tosiaan linkki vie nettimoto.comiin)

Myyjä vaikutti ainakin rehdiltä kaverilta, kun juteltiin. 300 kilsaa tosiaan tuonne, mutta ei auta, onneksi MP-Racing tuo Mitoa maahan niin saa sieltä sitten varaosaa jos laukeaa :) Nyt pitää kyllä panostaa kunnon öljyihin, onko mitään ideoita hyväksi öljyksi?

Mitolla vissiin menee matka-ajokin ihan hyvin? Kun 2-tahdit ei yleensä ole mitään hyviä matka-ajossa, mutta Mito kuitenkin menee tt:nä sen 170. Taitaa olla kulkupuoleltaan yksi kovimmista peleistä kevaripuolelta.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje

Täällä mp-ketjussa taitaa olla porukka sen verran vanhaa että piikkiajat on jäänyt taakse jo vuosia sitten. Enpä itsekään enää piikillä päristele, mutta kai tähän voi jonkinlaisen näkemyksen heittää.

2-t piikeistä voisi kirjoittaa vaikka kirjan näin omien kokemusten pohjalta. Mulla oli pari vuotta Yamahan Tzr-rr. Hieno peli, silloin yleensä kun toimi. Mutta tosiaan 2-tahtisen ostaminen on aina vähän riskihomma. Toisaalta kyllä minäkin mieluummin ajoin piikki-iässä pyörällä josta lähti se 30 hevosvoimaa kuin nelitahdilla vaikka se sitten kieltämättä näkyikin huoltokuluissa. Eipä silti on siinä 2-tahdissa vain jotain niin hienoa. Välillä on tullu eläteltyä sellaista ajatusta että ostaisi 250 kuutioisen kaksitahtisen. Jumalauta että Suzuki RGV ois hieno peli. Siihen asti kunnes pakoaukonsäätimet tippuu sylinteriin...

Mitolla oli ainakin omana piikkiaikana vähän huono maine noin niin kuin luotettavuuden kannalta, mutta toisaalta ei mikään 2-t piikki kestä ilman hyvää huoltoa. Ja sehän tarkoittaa sitten sitä, että mäntää saa vaihtaa viimeistään siinä 12tkm välein, Miton kohdalla tosin vaihtaisin suosiolla kymppitonnin välein. Pinnoitettu sylinteri on nimittäin aika kallis vaihtaa jos männänrengas päättää katketa. Kannattaa sitten kysellä myyjältä, että mitä pyörään on vaihdettu ja milloin. Noilla kilometreillä tuskin on vielä koneen alakertaa edes avattu. No kyllä runkolaakereilla yleensä ajaa ainakin sen 30tkm.

Mitä mä oon tässä yrittänyt sanoa, niin 2t piikin ostaminen muuten kun uutena on aina enemmän tai vähemmän riskipeliä. Jos litratehoa on luokkaa 250 hevosvoimaa/litra ja kun piikeillä harvemmin ajetaan kovinkaan hellästi niin siellä on ihan varmasti myynnissä myös totaalisia pommeja. Mutta jos oot päättänyt ostaa 2-t piikin niin ihan hyvältä vaihtoehdolta toi vaikuttaa. Kannattaa tosiaan tsekata huoltohistoria mahdollisimman tarkasti ja muutenkin koittaa kuulostella onko omistaja pitänyt huolta pyörästään. Ja öljyihin kannattaa tosiaan panostaa. Ite suosittelisin motulin 710:ä jos kukkaro vaan kestää. Ainiin ja kannattaa tarkistaa pakoaukonsäätimen toiminta. En tiedä Mitossa miten kyseinen värkki tarkistetaan, mutta eiköhän jostain netin syövereistä löydy vastaus.

Niin ja Miton kulkupuolesta sen verran, että ton aikakauden piikeistä varmaan aika samalla viivalla Aprilia RS:n kanssa ainakin noin tehtaan papereissa. Kyllä sillä siis korttinsa saa hyllylle vaikka ei ihan pärjääkkään tehojensa puolesta 90-luvun puolen välin Aprilioille ja Cagivoille.

Kai tähän vois jotain laittaa omasta pyörätilanteesta tällä hetkellä. Kawa on myynnissä kiitos suuntaansa 50km kesätyömatkan. Joo huono selitys, mutta sadekelillä auto on vaan mukavampi. Eiköhän pyörätön kesä nosta kuitenkin taas pyöräkuumeen sen verran korkealle, että allekirjoittanutkin joutuu uuden pyörän jossain vaiheessa hankkimaan.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Osta spegulaattori Aprilia RS250. On RGV:n koneella mutta nykyaikaisemmalla rungolla, alustalla ja jarruilla. On muuten uskomaton peli ajella mutkissa. Isoihin pyöriin tottuneelle se kääntyvyys ja ketteryys on ilmiömäistä. Eikä maksa paljoa, tosin joutuu hankkimaan ulkomailta kun Suomessa noita ei ole kuin muutamia.

Minusta 2t-pyörää ei kannata pelätä huoltojen osalta. Totta on, että niitä saa rassata enemmän kuin 4t-konetta, mutta vastapainona osat ovat halpoja ja huollot helppo tehdä. Joku männänvaihtokin menee kun ensin tekee sen esim. asian osaavan kaverin kanssa tai tavailee huoltomanuaalia huolella ajatuksen kera. Sitten saa jo seuraavalla kerralla sen paljon helpommin tehtyä itse. Lisäksi siinä oppii hyvin moottorin konstruktion, toimintaperiaatteen jne. muita hyödyllisiä tietoja ja taitoja sekä pääsee hyvin harrastuksen pariin.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Mitolla oli ainakin omana piikkiaikana vähän huono maine noin niin kuin luotettavuuden kannalta, mutta toisaalta ei mikään 2-t piikki kestä ilman hyvää huoltoa. Ja sehän tarkoittaa sitten sitä, että mäntää saa vaihtaa viimeistään siinä 12tkm välein, Miton kohdalla tosin vaihtaisin suosiolla kymppitonnin välein. Pinnoitettu sylinteri on nimittäin aika kallis vaihtaa jos männänrengas päättää katketa. Kannattaa sitten kysellä myyjältä, että mitä pyörään on vaihdettu ja milloin. Noilla kilometreillä tuskin on vielä koneen alakertaa edes avattu. No kyllä runkolaakereilla yleensä ajaa ainakin sen 30tkm.

Minusta 2t-pyörää ei kannata pelätä huoltojen osalta. Totta on, että niitä saa rassata enemmän kuin 4t-konetta, mutta vastapainona osat ovat halpoja ja huollot helppo tehdä. Joku männänvaihtokin menee kun ensin tekee sen esim. asian osaavan kaverin kanssa tai tavailee huoltomanuaalia huolella ajatuksen kera. Sitten saa jo seuraavalla kerralla sen paljon helpommin tehtyä itse. Lisäksi siinä oppii hyvin moottorin konstruktion, toimintaperiaatteen jne. muita hyödyllisiä tietoja ja taitoja sekä pääsee hyvin harrastuksen pariin.

Kiitos hyvistä mielipiteistä!


Juu, olen kuullut juttua että männät kyllä pitää vaihella, aika useasti. En tosin tiedä, oliko pelkkää myyntipuhetta, kun entinen omistaja sanoi mulle että kun tuota ei ole kuin täystehosena pidetty, eli aina kurittomana ajeltu, niin mäntä kestäisi 20tkm! Siihen on kyllä vähän vaikea uskoa, ja pitää vähän jututtaa kaveria vielä kun mennään kattomaan/hakemaan Mito pois. Sanoi vielä että jos kuristettuna ajelee niin se on sitten se mikä sen männän saa vaihtokuntoon 10tkm:ssa.

Tosiaan, öljyihin on nyt kyllä pakko panostaa, vaikka kyllähän se kirpaisee kun katselee niitä hintoja!

Uuden kypäränkin aattelin ostaa, varmaan päältä kahdensadan pitää rahaa käyttää jotta saa hyvän, vanhasta mennyt pintajännite jo... Muutenkin se on just semmonen 100e muovikökkö ettei sillä mieli tee kolaria ajaa, ei tosin tee mieli vaikka olis kalliskin kypärä!

Mopoissa olen jo siihen tottunut että sylinteriä saa auki ottaa, ei ole siinä mulle mitään uutta, eiköhän se mene samanlailla tässä että sylinteri vaan poraukseen ja uus mäntä vaan tilalle, eikai se sen kummenpaa ole kuin 50cc mopossa?

Entinen omistaja vaikutti rehdiltä kaverilta, ja oli oli korjannut Miton tyyppivikoja pari, en nyt muista mitkä ne oli tosin! Mutta tosiaan sen Miton todellisen kunnon näkee sit kun käy kattomassa. Jännä nähä miten ajoasento sopii mulle kun en kyykkyä ennen ole ajanut.

Itseasiassa itekkin olin kääntymässä jo Yammun WR125X:n puoleen, mutta lopulta se hinta tuli vastaan... Vaikka Mitossa menee enemmän huoltokulunkeihin niin kun Miton saa parilla tonnilla niin Yammuun pitää heittää toinen samanlainen että saa sen alle. Ja tytöt tykkää Mitosta :P

E: Muuten, tätäkö Motulia meinasit spegulaattori? http://www.polarautovaruste.com/shop/product_details.php?p=661
Ei tuo nyt älyttömän kallista ole.

Muuten, kun tätä tosiaan olen katsonut:
Nettimoto - Cagiva Mito - siirtyy Nettimoto.com sivustolle

Niin mitä mieltä olette tuosta käyntiäänestä? Noitten kuvien alakulmassa on sellanen painike ja kun sitä painaa niin lähtee video jossa on sitten käyntivideo :)
 
Viimeksi muokattu:

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kiitos hyvistä mielipiteistä!


Tosiaan, öljyihin on nyt kyllä pakko panostaa, vaikka kyllähän se kirpaisee kun katselee niitä hintoja!

Uuden kypäränkin aattelin ostaa, varmaan päältä kahdensadan pitää rahaa käyttää jotta saa hyvän, vanhasta mennyt pintajännite jo... Muutenkin se on just semmonen 100e muovikökkö ettei sillä mieli tee kolaria ajaa, ei tosin tee mieli vaikka olis kalliskin kypärä!

Mopoissa olen jo siihen tottunut että sylinteriä saa auki ottaa, ei ole siinä mulle mitään uutta, eiköhän se mene samanlailla tässä että sylinteri vaan poraukseen ja uus mäntä vaan tilalle, eikai se sen kummenpaa ole kuin 50cc mopossa?.

Näihin kommentoidakseni, niin tuo motul on kyllä perhanan hyvää kamaa. Käytän sitä mikroautossa, ja ei kyllä paljoa savuta, jos vertaa muihin halvemman luokan öljyihin. Ja laadukkaalla öljyllä voi halutessaan ajaa aavistuksen pienemmällä prosentillakin, vaikkei siitä säästöhyötyä juuri saa.

Kypärä kannattaa hommata kerrasta hyvä ja laittaa siihen vaikka 300€. Pinlock-kalvo visiirissä on erinomainen aamun viileillä keleillä ja muutenkin kosteilla säillä. Muuten pintajännitys kypärässä on sitä essonbaarilegendaa:) Muidenkin varusteiden osalta kannattaa jättää halvimmat hyllyyn ja ostaa parasta, mitä kukkaro vaan kestää. Silloin kaappiin ei kerry hyviä ja huonoja vaan pelkästään hyviä. Varusteet ovat kuitenkin aika pitkäikäisiä ellei niistä kasva ulos pituus- tai leveyssuunnassa.

2-t koneen avaus on simppeli homma männänvaihdon osalta. Samalla kannattaa käyttää sylinteri mitattavana jossain korjaamossa, vai oliko tuossa joku pinnoitettu sylinteri? Silloin ei tarvitse miettiä ylikokoja. Mittaus maksaa sen 0-20€ ja on 5 minuutin homma. Mutta jos olet mopon koneita avannut, niin nää ei sen ihmeellisempiä ole. Samat perusosat löytyy vähän isommassa koossa. Yleensä mitään erikoistyökalujakaan ei tarvita.

Menestystä vaan inssiin ja baanalle.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Castrol TTS on myös hyvä 2t-öljy. Ilmeisesti se kuitenkin korvautuu nyt uudella, olikohan joku Power One tms.

Välttämättä männänvaihdossa ei tarvitse tehdä muuta kuin uusia mäntä (+ mahd. laakerit). Monissa 2t-laitteissa on pinnoite sylinterin seinämissä ja jos se on ok-kunnossa niin uutta mäntää vaan sisälle eikä sylinteriä tarvitse porata eikä edes hoonata.

Männänvaihtovali riippuu paljon käytöstä ja öljyistä. Koneen huolellinen lämmitys säästää paljon. Usein tekee oikein pahaa kun nykyajan kevarijampat vetää kylmällä koneella kiekat tappiin. Usein valmistajien suositukset männänvaihdolle ovat 10-20tkm välein. Itse ajoin aikanaan kevarilla (Honda CRM 125R) melkein 25tkm samalla männällä. Hyvin pelasi. Kannattaa toki katsella mitä valmistaja suosittelee ja lueskella esim. motot.netistä mitä porukka noille tekee ja millä kilsoilla.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
TTS kuulemma savuttaa kovin.

Mutta, hävisi näköjään tuo mun kysymykseni äsken tonne muitten viestien syövereihin, kun sen omaan viestiini jälkikäteen vasta muokkasin.

Eli: Cagiva Mito - Nettimoto.com - siirtyy nettimoto.comiin

Niin, kun tuossa on tuo käyntiääni video, niin mitä mieltä olette käyntiäänistä? Onko hyvän kuuloset? Mä en tosta mitään sivuääntä huomannut, en tosin mikään asiantuntija näissä ole, eli huomasitteko te mitään sivuääniä?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Enpä osaa sanoa tuon videon perusteella mahdollisista vioista tai oudoista sivuäänistä, minusta kuulostaa normaalilta. Usein jos olisi esim. laakerivikaa niin sen lähinnä kuulee aivan koneen kyljestä tai tuntee pienenä normaalista poikkeavana tärinänä, mikä on kyllä melko hankala havaita ns. kylmiltään kun pyörä on muutenkin uusi ja kaikki tuntuu oudolta. Omistaja tai pitkään pyörällä ajanut voi sen erottaa. Tai jos vertaa paria pyörää keskenään. Kerran muistan kevariajoilta kun kaverille oltiin ostamassa TZR:ää ja päästiin kokeilemaan 2 yksilöä lähes vierekkäin. Oli aika maailmanlopun soundit ja värinät toisessa, huomasi helposti, että isompi remppa on ajankohtainen.

Meillä nuoremmat käyttää TTS:ää tuorevoitelussa (kokemusta 50cc, 125cc ja 250cc pyöristä) ja ei mielestäni savuta kuin kylmänä startissa. Varsinkin tuon puolikkaan perässä kun ajaa niin ei tule yhtään savua ajossa. Tosin katit voi poistaa suurimmat käryt. Mutta varmasti muitakin hyviä öljyjä on.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Onko kokemuksia Suzuki Bandit-pyöristä? Niistä 1200 tai 1250-kuutioisista lähinnä? Joku näille pyörille omistettu keskusteluforumi tuli vastaan mutta enhän mä tollasiin prätkähanuihin luota.

Sopiiko tämmöiselle melkein 190 cm ihmiselle? Kannattaako lähteä koeajelemaan? Kauhia matkapyöräkuume päällä, prkl.
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Onko kokemuksia Suzuki Bandit-pyöristä? Niistä 1200 tai 1250-kuutioisista lähinnä? Joku näille pyörille omistettu keskusteluforumi tuli vastaan mutta enhän mä tollasiin prätkähanuihin luota.

Sopiiko tämmöiselle melkein 190 cm ihmiselle? Kannattaako lähteä koeajelemaan? Kauhia matkapyöräkuume päällä, prkl.

Onhan tuo aivan loistava peruspyörä. Jonkin verran olen 1200 kuutioisella ajellut, mutta omana ei ole ollut. Hyvin vastaava kuin muutkin Suzukin perusmallit ja riippuen vuosimallista, niin ainakin muistaakseni ennen vuotta 2006 myydyt omaavat vanhan mallin koneen joka kestää mitä vain eikä varmaan kukaan ole ihmiskunnan historiassa sitä ajamalla rikki saanut (Saman sarjan koneita löytyy useimmista Suzukeista, kuten GSX-F malleista mutta pienempänä).

Pyörä itsessään ei tarjoa mitään erikoisen ihmeellistä kuin varman ja mukavan ajonautinnon.

Kuulemma aivan rajattomasti löytyy erilaisia varaosia ja virityspalikoita ko. malliin, jos haluaa siitä muokata mieleisensä tai jos jotain osia tarvitsee ihan korjausmielessä. Pyörä on sangen yleinen ja ostettu malli, joten sen saanee helposti sitten aikanaan myös kaupaksi.

En ole 190cm, mutta uskallan väittää, että se sopii kokoisellesi.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Onhan tuo aivan loistava peruspyörä...
Mä olen menossa tod. näk. lähipäivinä koeajamaan tuota: Suzuki GSF 1250 S Bandit 1 300 cm³ 2007 - Moottoripyörä - Nettimoto

Punainen väri tuntui ensin vähän järkyttävältä kun haluaisin kaikkien kulkuvälineideni olevan aina mustia. Mutta...mun mielestäni tuo on todella hieno. Metalliväri vielä! No, katotaan miltä se livenä vaikuttaa.

Julkinen kiitos myös nimimerkille Surukuku joka on kirjoitukieltonsa aikana laittanut privana mp-viestejä. Kiitos!
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Tuli hommattua Mito, ajotuntumaltaan erinomainen, jarrut loistavat! Yksi pieni mutta tosin :D Jossain startin releen ja koneen välissä on joku kosketushäikkä, koska välillä ei sytytä ja silloin tällöin sytyttää. Noh, huomenna katellaan lisää, ruiskin vähän crc:tä ja putsailen jos on hapettumaa, tai vaikka johto just irtoamassa niin paikataan. Sit jos ei sillä tokene niin startin rele varmaan uusiksi.

Jos ei sen jälkeen ala pelittää niin alkaa v-käyrä nousemaan...

Mielenkiintoiseksi asiasta teke se, että kun käytiin pärrä ostamassa tuolta 250km päästä, ja ajomatkaa oli tosiaan ihan tarpeeksi, niin siellä lähti vielä käyntiin. Eiköhän siellä jossain kuljetuksen vaiheessa ole katkennut joku johto tms.

On tää jotain niin erilaista kuin mopo, enää vaan kortti...

E: Putsailin sähköpuolet ja suihkin contact cleaneria niin alkoi toimimaan, toivottavasti ei enään ilmene mitään ongelmia :)
 
Viimeksi muokattu:

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko kokemuksia Suzuki Bandit-pyöristä? Niistä 1200 tai 1250-kuutioisista lähinnä? Joku näille pyörille omistettu keskusteluforumi tuli vastaan mutta enhän mä tollasiin prätkähanuihin luota.

Sopiiko tämmöiselle melkein 190 cm ihmiselle? Kannattaako lähteä koeajelemaan? Kauhia matkapyöräkuume päällä, prkl.

Kyllä siinä tilat riittää. Mulla on nyt toi 650-koneinen F-malli ja siinä ainakin sopii pyöriä ja vaihdella asentoa. Penkki ei aivan ole matkamallitasoa ja perseen saa pitemmillä siirtymillä puutumaan, mut pari tuntia kerralla menee vielä. Mulla on tosin eri istuin kuin tuossa. Tanko on leveä ja polvikulma vielä mieto. Käsille tulee hieman painoa, joten ei ole ihan pystyssäistuttava.

Painoa tuossa on, koska on teräsputkirungolla. Se saattaa alkuun tuntua oudolta, kun sulla tais olla se Dakar tällä hetkellä. Oma on 241 kg nesteet sisässä ja tuo isompikoneinen lienee muutaman kilon painavampi. Muuten se on aika peruskamaa. Ei huippu missään eikä kyllä huonokaan oikein missään. Koneessa pitäisi olla foorumeitten mukaan enemmän tehoa kuin tuo kerrottu 98 hv. Väittävät, että tuon verran pitäisi irrota jo takapyörällä. Muutenkin moottorina se on alhaalta n. 2000 rpm hyvin vääntävä ja semmoinen eleetön isolohko.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
No myytyhän se jo oli. Perkeles. Mutta etsintä jatkuu, onhan noita tuommoisia vaikka kuinka paljon, sen kun valitsee vaan. Eiks.
Tämä Bandit on nyt koeajettu.
Mahtava, aivan mahtava peli! Olen ihan myyty, pyörä ei tosin vielä. Mutta olen tässä pari tuntia koettanut miettiä miksi en hankkisi tuota - enkä kyllä keksi. OK, sitä alakatetta tässä ei nyt sitten ole, mutta sen saa jälkiasennuksena ja maksaa n. 500. Ehkä voisin sen hankkiakin? Saa nähdä.

Mahtava vääntö, aivan superhelppo käsiteltävä sekä hyvä ajoasento...pankkiin kai tässä sitten on mentävä. Huh.

Linkki vie Tuusmotorin sivuille.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Mahtava vääntö, aivan superhelppo käsiteltävä sekä hyvä ajoasento...pankkiin kai tässä sitten on mentävä. Huh.

Frendillä on tommonen, diggaa helvetisti ajaa sillä, ainoo et on joskus kai mällätty vehje ja piti stongat ja muut suoristaa, meni prkl ostamaan sen ilman mua eikä muuta tehnyt ku koeajo sen. Ei tutkimut mitään paikkoja sen tarkemmin.
Kuitenkin, vääntöä sekin kehuu. Ainoo mikä on jos johonkin lähdetään kimpassa ajamaan niin mulla kun on sportti niin se tuppaa jäämään mutkasilla osuuksilla.

Mutta sen kehun määrällä mitä sieltä on tullut niin suosittelen.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei pitäisi taas ollenkaan päästä pyöräilykärpästä puremaan, mutta onko kellään tietoa noista uusista Triumpheista? Kyykkypyörää tai HD:tä en tule koskaan ostamaan, mutta tuollainen Bonneville tai Thrxuton vaikuttaisi aika mukavalta vehkeeltä muutaman kilometrin työmatkoille.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Tuli käytyä Snappertuna - Fagervik tie (1050) tarkistamassa talven jäljiltä, eikä routa pahemmin ollut tehnyt tuhojaan. Muutama repeämä siellä täällä, mutta melko rauhassa saa painella menemään.
Niille joilla on mahdollisuus tuo tie päästä ajamaan niin suosittelen erittäin lämpimästi. Mutkaa mutka perään ja suht hiljaista joten saa rauhassa päästellä. Rajoituskin suurimman osan 80 kilsaa tunnissa niin kortistakin on vaikea päästä eroon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös