Moottoripyöräketju

  • 204 714
  • 1 010

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Vapun päivänä Jyväskylässä jenkkiautojen kokoontuminen ja vappuajelu, jota oli mentävä mopolla katsomaan. Melko paljon oli muitakin ajopelejä liikenteessä aina kaksipyöräisiin saakka. Itse liityin sulavasti letkaan, jossa oli noin 20 Vespaa sekä vastaava määrä muita kaksipyöräisiä aina pappatunturista enduroon. Ihan mukava päivä ja todella hienot ajokelit.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
TV2:lla joku juttu IFin mopovakuutuksista. Naisilta kerätään enemmän vakuutusmaksuja ja se hiertää. Ihan oikein mielestäni, jos kerran eri pyöriä rokotetaan tehojen ja kolariherkkyyden perusteella, niin jos kerran naiset hölmöilee, niin lasku tietysti heille.
 

scholl

Jäsen
Ite ajelin tossa sunnuntaina joku 275km. Varmaan toiseksi pisin reissu, mitä olen koskaan prätkällä ajanut Suomessa. Pisin oli kerran 700km yhdessä päivässä.

No joka tapauksessa vaikka muuten sää oli mainio niin siihen mahtui arviolta 50km matka, jolloin tuli kaatamalla vettä jostain Karjaalta Lohjan kautta Vihtiin. Sitten tuli taas aurinko. Harmitti kun katsoi, että rannikko oli pilvettömän taivaan alla, mutta ei pilvistä voinut etukäteen tietää, enkä halunnut ajaa samoja reittejä. Niinpä sitten jouduin melko kapean pilvirintaman alle pidemmäksi aikaa. Liukasta oli ja märkää. Ei meinannut nähdä eteensä ja vähän mietti vesiliirron mahdollisuutta.

Kaikista kummallisista väleistä sitä vettä olikin mennyt sisään, kun ei lämpimällä ilmalla ollut niin hyvin laittanut takkia kiinni jne. Meni hetki kyllä lämpimässä suihkussa, kun pääsi himaan.

Ei tuo mikään huuhaa-ajelu kyllä ollut, vaan minulla oli menoa ja päätin mennä nimenomaan prätkällä ja tulomatkalla tuli sitten ajettua hieman ylimääräistä kun intouduin Bembölen etc. kautta tulemaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
No joka tapauksessa vaikka muuten sää oli mainio niin siihen mahtui arviolta 50km matka, jolloin tuli kaatamalla vettä jostain Karjaalta Lohjan kautta Vihtiin. Sitten tuli taas aurinko. Harmitti kun katsoi, että rannikko oli pilvettömän taivaan alla, mutta ei pilvistä voinut etukäteen tietää, enkä halunnut ajaa samoja reittejä.

Jos haluaa ajella pilvettömän taivaan alla täytyy vaihtaa prätkästä veneeseen ja siirtyä muutama kilometri rannikosta ulapalle. Siellä on n.90% vähemmän sadetta ja ukkosta ja sadetta kuin mantereen päällä.
 

scholl

Jäsen
Jos haluaa ajella pilvettömän taivaan alla täytyy vaihtaa prätkästä veneeseen ja siirtyä muutama kilometri rannikosta ulapalle. Siellä on n.90% vähemmän sadetta ja ukkosta ja sadetta kuin mantereen päällä.

Tässä tulee nyt sellainen tunne, että maakrapu yrittää opastaa merikarhua. Kiitos parhaista nauruista 2000-luvulla.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tässä tulee nyt sellainen tunne, että maakrapu yrittää opastaa merikarhua. Kiitos parhaista nauruista 2000-luvulla.

Vaikka tuo kännissä postaamani suositus olikin OT, niin vastaanpa nyt kuitenkin.

Ole hyvä nauruista. Itse asiassa minulle tuli sama tunne kun luin tuota sinun juttuasi. Niin ja olen viimeiset 32-vuotta viettänyt n. kaksi kuukautta vuodessa merellä, joten ei nämä Suomen rannikon sääilmiöt ihan tuntemattomia tai ihmeellisiä ole.

Merikarhuthan tietävät mihin ne pilvet menevät ja millainen sää tulee. Maakravut uskovat tai luulevat tietävänsä tai luottavat hyvään onneen.

Tämä tästä. Keskustelu jatkukoon moottoripyöristä.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Eilen kauden avaus. Pari kolme kilometriä mittariin ja tankki täyteen gasoa. Aika ripeältähän se taas tuntui autoon verrattuna.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Scarverilla tai vastaavalla Bemarilla joku törttöili tänään Forumin parkkihallissa n. 17.45.Tulikohan joku bongattua?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuli hommattua tonninen kyykky, osittain heräteostosmaisesti kun sopiva yksilö ok hintaan osui aivan tuurilla kohdalle. Tai no, mopoa kyllä etsittiin ahkerasti muttei niinkään tätä mallia. Kyseessä siis GSX-R1000 K5 mustana. Voima, fiilis ja ulkonäkö vei voiton.

Mukava pyörä noin yleisesti, erityisesti moottori ja vaihteiso on kyllä timanttia. Ruiskuntoiminta on todella upeaa, vastaa heti kaasuun ja turhat nykimiset, sammumiset jne. pikkuhäiriöt ei tässä laitteessa asu. Onhan siinä voimaakin sopivasti, etenkin keskialueella on meikäläisen ajotyyliin mukavasti paukkua. Aina kun avaa niin heti lähtee. Vaihteisto on mukavan äänetön esim. verrattuna vanhaan Hornetiin, jossa vähän paukkui ykkönen ja kakkonen. Mystinen kytkinvikahan on vaivannut tyyppivikaimaisesti näitä kilogixereitä mutta tuossa omassa yksilössä en onneksi ole tähän vielä törmännyt.

Alustan suhteen ei osaa vielä oikein sanoa mitään, pitäisi ehkä radalla katsella tarkemmin noita säätöjä mutta ainakin kadulle tuntuu nyt ihan sopivalta. Etujarruun kun saisi himpun verran voimaa ja tunnokkuutta niin sitten olisi aikalailla täydellinen paketti.

Ajoasentoa pitää vielä vähän totutella, etenkin kaupungissa ranteisiin painaa hieman mutta eiköhän se tästä kilsojen myötä parane.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mites on kesän ajelut sujuneet? Itsellä nyt kilsoja n. 2400 tälle kaudelle. Lähinnä olen ajanut mutkapätkää ja yhtenä viikonloppuna matkailin lähes 1000km. Nyt ei tule ajettua läheskään samoja kilometrejä kuin viime kaudella kun ei tarttee mopoa enää työmatkoihin. Säätkin olleet aika heikot ja ei tule lähdettyä ajamaan jos vähänkin satelee. Usein on nyt ollutkin niin, että esim. viikolla en aja ollenkaan, sitten viikonloppuna joku lenkki jos sää sallii.

Kyykky tuntuu koko ajan paremmalta mitä enemmän ajaa. Pitkäkään matka ei tehnyt tiukkaa koska asento on aika tilava ja sitä voi helposti muutella sen mukaan jos alkaa puutumaan esim. kädet tai takapuoli.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Huomasin eilen, että etummaisen sylinterin pakoputkesta oli Lambda-anturin reiän tulppa ja prikka lähtenee ilmojen teille. Putkessa siis peukalonpään kokoinen reikä ja jo muutenkin kovat äänet entistä kovemmat. Ihmettelin, kun tuntui vähän nuhaiselta viimeeksi kun olin ajelemassa ja tässä taisi olla syy.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Huomasin eilen, että etummaisen sylinterin pakoputkesta oli Lambda-anturin reiän tulppa ja prikka lähtenee ilmojen teille. Putkessa siis peukalonpään kokoinen reikä ja jo muutenkin kovat äänet entistä kovemmat. Ihmettelin, kun tuntui vähän nuhaiselta viimeeksi kun olin ajelemassa ja tässä taisi olla syy.

Eikös sulla ole Ducati? 749/999? Vaihdettiin kaverin 749:iin putkisto keväällä ja orkkisputkissa oli lambdan mutterit niin tiukalla että sai tosissaan vääntää. Kyllähän se vähän haittaa jos siitä heittelee kaasuja ulos.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Maxiskodeen siirryin täksi kesäksi olosuhteiden pakosta. Yllättävän rajua ajelua tarvittaessa.Tällä ajokokemuksella väittäisin pystyväni viemään laitetta aika lähellä äärirajoja. Leo Vincen slipari erottaa massasta. Normi kilofasu ei ketään tauoilla kiinostanut, nyt saan esitellä ylpeänä mökäskootteria kateellisille, aina kun sen johonkin parkkeeraan pl. kotipiha.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Eikös sulla ole Ducati? 749/999? Vaihdettiin kaverin 749:iin putkisto keväällä ja orkkisputkissa oli lambdan mutterit niin tiukalla että sai tosissaan vääntää. Kyllähän se vähän haittaa jos siitä heittelee kaasuja ulos.

On joo, tosin saatetaan puhua eri muttereista, sillä originaaleissa ei ole kuin se päästöjen mittaukseen soveltuva pieni reikä molemmissa käyrissä. Nämä oli tälläiset jälkikäteen uuteen putkeen tehdyt hieman suuremmat reiät, joita ilmeisesti tarvitaan seosten kohdilleen säätämiseen.
 

scholl

Jäsen
Mites on kesän ajelut sujuneet?

Itselläni on sujunut loistavasti. Kerran ajoin 270 km yhdessä päivässä ja muutenkin sitten tullut ajettua varmaan toinen mokoma päälle sellaisissa muutaman kilsan pätkissä. Toki toukokuussa ja kesäkuun alussa mullakin tuli enemmän ajoja kuin viime aikoina. Heinäkuussa usein tulee aika vähän kun parkkipaikkoja saa muutenkin landejen ollessa pois kaupungista. Mutta kuitenkin jo kirkkaasti varmaan sellaiset 500 km rikki tänä vuonna. Alkaa kohta olla jo koko vuoden kiintiö täynnä tätä tahtia jos jatkaa.
 

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Vajaa 7000 kilsaa tullut Harrikan mittariin tälle kesälle, polttoaineen hinta on tosin ohjannut enenevissä määrin ajamaan prätkällä, käytännössä kaikki ajot joihin ei tarvitse tavarankuljetuskapasiteettia, tulee vedettyä pyörällä. Ja ei, vastoin yleistä luuloa, en ole joutunut tekemään remonttia tien päällä sen enempää kuin kototallissakaan
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lauantaina (tai viikonloppuna) on oikein ylitarjontaa mp-tapahtumissa. Joensuussa ajetaan lentokenttäajot eli pääsee tutkaan tykittämään täysillä. Imatralla on legendaaristen Imatran ajojen muistotapahtuma, jossa mm. itse Agostini on paikalla ajelemassa vanhalla 500cc MV Agustalla. Lisäksi eräänlaisen mp-tapahtumana voidaan pitää Neste Rallia, joka taitaa olla Suomen suurin "kokoontumisajo" moottoripyörien osalta.

Itseäni ainakin hieman kyrsii kun on kaikki samaan aikaan. Esim. nyt olen menossa Joensuuhun ja Imatran ajot kiinnostaisi myös. Toki noihin voisi mennä kumpaankin kun lentokenttäajot lauantaina ja muistoajot la-su mutta itse en jaksa tuollaisia viikonloppukilsoja ajella, mitä niistä tulisi kun perjantainakin tulee 500km ajettua. Lisäksi tuosta Joensuun setistä varmaan yli 300km kaikkine mutkapätkineen. Joku rautaperse nyt varmaan ajelee nuo kilsat päivässä, helposti.

Motoparkiin pitäisi mennä ensi viikolla (jos menee melumittauksesta läpi) joten sopivasti menee lomat mp-hommissa.
 

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
Häpeällisen vähän on kilometrejä kertynyt, alkukesä meni sadetta syytellessä ja nyt kun olisi aurinkoa niin on olevinaan liikaa kiirettä. Muutaman kerran töihin ajanut ja sen verran pientä lenkkiä viikonloppuisin että pysyy jonkinlainen tuntuma päällä. Loppukesää kohti oli suunnitelmissa lisätä tahtia mutta nytkin on melkein pariksi viikoksi reissua tiedossa. Ellei sen jälkeen tahti muutu taitaakin tulla asiaa vitutusketjuun. Inhottaa lähteä pihasta kun molemmat rukit katsovat alakuloisesti syyttäen että taas he saavat vaan jököttää kotona vaikka tekisi mieli kiitämään tien päälle.
 

tars tarkas

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja SUOMEN JELLONAT.
Huomenna aamulla (kesäloman alkaessa!!) R 80 GeSsun keula kohti pohjoista..noin 650km siirtymätaival Ouluun jonkajälkeen päivätaipaleet lyhenevätkin huomattavasti.. Lomareissulla olen oppinut etten liikaa ahnehdi kilometrejä yhdelle päivälle, jää enemmän aikaa maisemille ja yleiseen fiilistelyyn!!

Jänkhällä jytisee kokoontumiseen menen ainakin mutta muuten muutamia "pakollisia" käyntikohteita lukuunottamatta luvassa vapaamuotoista Lapin ympäriajoa... On tätä odotettukin!!
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Lauantaina (tai viikonloppuna) on oikein ylitarjontaa mp-tapahtumissa. Joensuussa ajetaan lentokenttäajot eli pääsee tutkaan tykittämään täysillä. Imatralla on legendaaristen Imatran ajojen muistotapahtuma, jossa mm. itse Agostini on paikalla ajelemassa vanhalla 500cc MV Agustalla.
.

Tutkaan pääsee tykittämään lähes milloin vain, mutta Imatran muistojen ajot ei ihan joka kesäkään toteudu. Itse asiassa tunti sitten katsoin metrin päästä kun 15-kertainen maailmanmestari sääteli Agustaansa varikolla.
Tähän vielä pakolliset nimmarit ja muutama sana ukkelin kanssa kruunasi päivän. Lisäksi Phill Read (9-MM) hiippaili varikolla ja kovakuntoiselta vaikutti edelleen, vaikka maileja mittarissa yli 70 kirkkaasti.
Kuka on Valentino Rossi:)

Jos olit niin pässi, että menit johonkin tutkahomoiluun tai paskamahojen kaljakelluntaan niin uudelleen ajot ovat 2010 Heinäkuussa...Tosin huomennakin ohjelma on sama kuin tänään.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jos olit niin pässi, että menit johonkin tutkahomoiluun tai paskamahojen kaljakelluntaan niin uudelleen ajot ovat 2010 Heinäkuussa...Tosin huomennakin ohjelma on sama kuin tänään.

Kyllä se oli tiedossa mitä Imatralla on. Varmasti hieno kokemus katsella legendoja ja pyöriä läheltä sekä siihen päälle pikku jutustelut niin good for you.

Homoilusta sen verran, että oli viimeiset ajot tuolla kentällä. Kentän vuokra kolminkertaistuu ja aikataulut tiukkenee lentoliikenteen takia. Eli Imatralle päästään vielä, tuonne ei. Ainakin tällä hetkellä näyttää siltä. Lisäksi ne muut kenttäajot, esim. Lappeenranta on täynnä autoja ja yleisöä eikä siellä jaksa venttailla 3-4 tuntia yhden vedon takia. Tuolla ajoi siinä ajassa kolmesti ja neljännenkin jos halusi. Lisäksi tuolla oli vielä kunnolla kiihdytysmatkaa, esim Pudasjärvellä (ja muilla pienemmillä kentillä) taitaa olla vain 1300m, tuolla 1800m.

Omat laitteet meni mittariin vitosella ja kutosella 299 mutta tutkaan vain 278 kahdella vedolla. 280 oli sellainen pienimuotoinen etukäteistavoite, eli harmittavasti siitä vähän jäätiin. Alla oli muuten vakiokuntoinen mopo paitsi slipari laitettu, aerodynamiikkaa huonontavat säädöt kuten vakiokorkeudella oleva alusta sekä osat kuten peilit, kilpi jne. kiinni eli katulaillisessa kunnossa mentiin. Sehän oli tarkoituskin eli testataan sitä normikunnossa, siinä missä se on jokapäivä. Varmaan kuski on hieman osaamaton, iso ja painava (ajokamoissa n. 105+kg) kun en tuon kovempaa mennyt.

Kyllä huomasi heti kun oli pikkaisen laitettu pyörä (peilit, vilkut, kilpi jne pois, alustan madallus, normi putkiviritykset) ja osaava kuski niin 300 oli lähellä, muutama taisi jopa rikkoakin sen. Sitten turbot, rankemmin viritetyt Busat meni ihan omiaan. Taisi paras olla 348.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Omat laitteet meni mittariin vitosella ja kutosella 299 mutta tutkaan vain 278 kahdella vedolla. 280 oli sellainen pienimuotoinen etukäteistavoite, eli harmittavasti siitä vähän jäätiin.

.

No ihan mukavaa kyytiä tuokin ja pienellä nytkytyksella 280 olisi voinut tulla;) Samaa mieltä siitä, että jokapäiväisestä käyttökunnosta pitäisi sinne viivalle raahautua, eikä millään peräkärrillä.
 

scholl

Jäsen
Eilen tuli ajettua n. 80km. Muutenkin kun helteet hellittäneet niin ainakin ei-sateisina päivinä olen lisännyt 2-pyöräliikkumistani. Taitaa olla kirkkaasti toisella tonnilla kilometrit tällä kaudella, jolla mennään käsittääkseni tuon pyörän 7 kesäisen historian aikana top 2:een. Jos ajaisin ihan hillittömästi syksyn niin matkamittari saattaa mennä 7000km toiselle puolelle. Silloinkin keskiarvo jäisi vielä tonniin, mutta osoittaisi sen, että tänä kesänä olen ollut todella aktiivinen motoristi. Lauantaina kävin jopa kaupassa prätkällä, eikä ollut mitään reppua tms. mukana. Solmin täyden muovikassillisen kiinni ja laitoin sen siihen, mihin yleensä kypärä kiinnitetään. Meni ihan hyvin. Ei se haittaa, vaikka siinä kohdassa on korkeampi kumpu.

Se minua ihmetyttää, että kaikki helvetinenkelipajat ja hondakorjaamot lähettävät minulle mainoksia. Sen ymmärrän, että tulee mainoksia esim. Bemarin uudesta kypärästä ja suositus varata talvisäilytys, mutta en ymmärrä näiden epämääräisten pajojen lähettämiä paksuja katalogeja tms. Nytkin tuli joku läpyskä jostain stormista, jossa mainostetaan jotain etupään stefoja johonkin honda 600:een. Siis mitä v*****. Otsikko on "säästä huoltokustannuksissa". Kuka edes tietää mikä on etupään stefa ja ketä kiinnotaa. Niidenhän pitäisi mainostaa: 10tkm huolto x euroa, 20tkm huolto x euroa, talvisäilytys- ja huolto x euroa. Mutta että etupään stefat. Sairasta huumoria.

Viime aikoina on taas tullut useita "murhayritys"-henkisiä tilanteita vastaan Helsingin keskustaliikenteessä. Varoita teitä Toyota-kuskeista. Toki tiedän, että niillä on nestettä päässä, mutta kun olen nyt viime aikoina nähnyt monta läheltä piti tilannetta, jossa itse olisin ollut se sairaalaan ajautunut osapuoli niin kannattaa mainita. Prius on ilmeisesti tämän päivän Yaris Verso. Niiden rattiin hakeutuu kaikista huonoimmat kuljettajat. Eivät toki muutkaan Toyota tai Nissan Primera kuskit ajokorttia ihan normaalia tietä ole saaneet.

Yksi kummallinen käyttäytyminen on pysähtyminen kohdattaessa, vaikka hyvin mahtuu etenemään. Korkeavuorenkatu ja monet muut kadut ovat sellaisia, missä osa kuljettajista pysähtyy ja jää odottamaan, vaikka molempiin suuntiin mahtuu ajamaan. Joskus tämä yllättää, mutta usein siihen idiotismiin osaa jo tottua. Tottumattomampi ajaa takapuskuriin. Vähän vastaava tilanne voi tapahtua samaan suuntaan ajettaessa. Esim. Mechelininkadulla alamäessä kaistat tulevat lähemmäksi toisiaan. Pari vkoa sitten menimme oikeasta kaistaa jonossa niin edessä ajava Prius veti liinat kiinni, kun viereisellä kaistalla ajava ajoneuvo tuli ehkä 60cm päähän pysyen omalla kaistallaan. Silloin täytyy sanoa, että törmäys oli äärimmäisen lähellä. Se oli niin yllätyksellinen teko, mutta sain pysäytettyä. Muutama kerta on tapahtunut myös niin, että joku on tullut vasemmalta eteen yllättäen kaupungissa. Ne ovat prätkällä myös todella pahoja ja joskus on ollut todella suuria vaikeuksia niissä tilanteissa. Urpot luulevat, että jos ehtii risteykseen tunkemaan keulan ensin niin se on ok, eivätkä ajattele sitä, että oikealta tulevan pitäisi saada ajaa ensin. Nuoret pakukuskit ja vastaavat ovat näissä pahimpia. Ajavat totaalisella riskillä koko ajan, eivätkä kaihda onnettomuuksia.

Prätkäparkkipaikatkin ovat taas aiheuttaneet huolta. On se kumma, että Svenskanilla esim. on ceepparipaikkaan maalattu se kuva useampaankin kertaan asfalttiin, mutta prätkäpaikassa ei voi olla MP. Usein siinä onkin sitten joku motoristeja vihaavan juntin auto. Olen alkanut valokuvata niitä nyt viime aikoina ja kun löytyy sopiva nettisaitti niin käräytän ne siellä.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Muutama kerta on tapahtunut myös niin, että joku on tullut vasemmalta eteen yllättäen kaupungissa. Ne ovat prätkällä myös todella pahoja ja joskus on ollut todella suuria vaikeuksia niissä tilanteissa.
Juu, olen käynyt viimeisen parin viikon aikana about 4 kertaa ajelemassa ja 2 joutunut jarruttamaan normaalia tiukemmin ettei törmää eteen kääntyvään autoon ja kerran joutunut väistämään, kun ryhmittäydyin odottamaan vuoroani risteyksessä, niin risteyksestä oli tulossa auto ihan väkisin päälle. Tuntuu, että sorsalla ja motoristillä on se yhtäläisyys, että henki on hubaa syksyllä.

Itse olen ajanut about 2500 km, pääasiassa työmatkaa. Eilen vein pyörän talliin, haen sen toki vielä kun kelejä tulee, mutta eipä tarvitse peitteen alla pihalla olla. Ensikesäksi taitaa monsteri vaihtaa omistajaa..
 

cc_rider23

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ässät, San Francisco Giants
Terve,
täällä iski kolmenkympin kriisi ja oli pakko saada prätkäkortti.
Kurssi alkoi 25.8 Porvoossa. Teoriat on hoidettu ja nyt olen ajanut 8 kpl ajotunteja Porvoon seudulla. Koulun pyöränä on KTM Duke III. Inssi olisi tarkoitus ajaa parin viikon päästä.
Tänään oltiin pörräämässä Porvoon ruuhkissa, mukavalta tuntui vaikkakin oli hieman kylmä. Jotenkin tuntuu suht helpolta ajaa liikenteen seassa kun on B-kortti ollut jo kohta 13 vuotta. Välillä pistää kyllä ihmettelemään autojen piittaamattomuus motoristeja kohtaan....muutama kerta on ollut kaikenmaailman säätäjiä edessä ja sivuilla, yleensä japanilaisia autoja (en kylläkään rupea yleistämään...) . Luulisi, että autoilijat olisivat pikkasen varovaisempia kun näkee prätkän jossa on kolmio perseessä ja vielä koulun auto takana, mutta ei. No,tähän on näköjään totuttava.
Kunhan saan tsetin taskuun, niin rupean etsimään pyörää ensi kevääksi. Mikä aika olisi paras hankkia vehje? Olen katellut Hornetteja sillä silmällä, vm. 2006 ->.
Mukavia ajoja teille kaikille vielä näin syksylle, toivottavasti on kelejä vielä jos/kun kortin saan.

PS. vaimo aloitti kurssin samaan aikaan, ja etenee oikein hyvin, vaikkei ole koskaan aikaisemmin ajanut muulla kaksipyöräisellä kuin fillarilla.
CC
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös