Mainos

Moottoripyöräketju

  • 211 573
  • 1 033

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Niin minäkin. Millä pirulla ne saa noin jumalattomasti kilsoja niihin. Ei pyörä mikään auto sentään ole.

Niin eihän se kyllä ole, mutta itselläni oli aikoinaan Yamaha TZR kevari, jolla tuli useampana kesänä veivattua kyllä aika huolellisesti. Yhtenä vuotena sain mittariin huhtikuun ekoista päivistä lokakuun alkuun 10000 km.
Ei se nyt mitenkään mahdotonta ole ajaa kesässä 7000 km.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Onko palstalaisilla kokemuksia BMW F 650 pyörästä? Tai noista bemarin allroundeista ylipäätään? Yksi tuollainen F 650 GS Dakar-versio kuumottaa nyt kovasti.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Onko palstalaisilla kokemuksia BMW F 650 pyörästä? Tai noista bemarin allroundeista ylipäätään? Yksi tuollainen F 650 GS Dakar-versio kuumottaa nyt kovasti.

Vannomatta paras, mutta luulen ajaneeni tuollaisella pyörällä autokoulussa.

Ajoasento sellainen suhteellisen rento ja melkolailla pystyssähän siinä oltiin. En tiedä teholukemia, mutta eihän se mikään raketti ole, mutta tämä on varmaan tiedossasi. Itselleni tuo pyörä ei kyllä malliltaan toimi, mutta helppohan sillä oli päästellä ne vähät kilometrit mitä autokoulussa ajettiin. Sen verran kevytkin, että asfalttia ei tullut kynnettyä, vaikka alkuun se ajo oli vähän hapuilevaa, koska kokemusta kaksipyöräisistä ei ennen tuota ollut ollenkaan.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
En tiedä teholukemia, mutta eihän se mikään raketti ole, mutta tämä on varmaan tiedossasi.
Ei ole todellakaan mikään raketti, tehoa on muistaaksenit tuollaiset 50 hp. Kone on ilmeisesti tästäkin syystä varsin kestävä. Korkeahan tuo on kuin mikä, joten ajoasento sopii mulle sen takia hyvin.

Tosin tuosta perus-650:stä on myynnissä myös kuristettuja versioita, voihan olla että autokoulussa oli sellainen?
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Tosin tuosta perus-650:stä on myynnissä myös kuristettuja versioita, voihan olla että autokoulussa oli sellainen?

Mutta täyttääkö se silloin ison pyörän määritelmän? Olettaisin, että se oli ihan täystehoinen. Eihän siellä kuitenkaan mitään revittelyä harrastettu, joten ihan koko potentiaalia ei tullut silloin käytettyä.
 

tars tarkas

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja SUOMEN JELLONAT.
Onko palstalaisilla kokemuksia BMW F 650 pyörästä? Tai noista bemarin allroundeista ylipäätään? Yksi tuollainen F 650 GS Dakar-versio kuumottaa nyt kovasti.

Omaa kokemusta ei ole mutta "hevosmiesten tietotoimisto" pitää toimintavarmana ja kohtuukulutuksisena pärränä..

Itse ajelin viimeksi jonkun vuoden R 80 GS pärrällä..ryhdikäs ajoasento, matalahko painopiste, helppo hallita, korkealta hyvä näkyvyys... Pidin gessusta perhanasti siis.
Pyörä painoi 200kg, kuski sentään alle :) ja kaikki huimat 50hv koneessa.. Jokapaikkaan silti ehdin ihan mainiosti ajokortin säilyttäen! :)
F 650 on sentään kevyempi fillari joten eiköhän sillä pärjää Suomen oloissa mainiosti voiman puolesta...

Itselle bemari toki tarkoittaa bokserimoottoria ja kardaania mutta nykypäivänä valikoimaa riittää lähes jokaiseen makuun..ja hyvä niin!!!
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itselle bemari toki tarkoittaa bokserimoottoria ja kardaania mutta nykypäivänä valikoimaa riittää lähes jokaiseen makuun..ja hyvä niin!!!

Kyllä. Moni nuorempi ja sporttisemmista laitteista kiinnostunut (yours truly) on kuolannut HP2 Sportia jo sen pari vuotta, mitä on kerennyt olemaan saatavilla. Messuilla 2008 näin ekan kerran livenä ja oli ehdottomasti yksi vetonauloja, sittemmin netistä tullut kuolattua ja nyt tänä vuonna messuilla oli todella tarkassa syynissä eikä kyllä helpottanut. On vaan niin helkkarin kallis. Mutta kreditsit baijeriin kun ovat saaneet lähes satavuotisesta konstruktiosta loihdittua noinkin vetävän oloisen ja "modernin". Laatuosia alustassa, hiilikuitua kaikkialla, mittaristo, yksi hienoimmista vakioputkistoista... Kardaanikin on kyllä ihan fiksu siisteyden ja helppohoitoisuuden takia.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Viittaus myynti-ilmoitukseen poistettu ja kirjoittajalle varoitus. -Moderaattorit
 

Reckless

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Sami Kapanen
Kyllä jouduin eilen hierasemaan silmiäni, kun jyväskylästä tullessani joku jamppa ajeli BMW -merkkisellä prätkällä lumisateessa vastaan.
 

tars tarkas

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja SUOMEN JELLONAT.
Kyllä jouduin eilen hierasemaan silmiäni, kun jyväskylästä tullessani joku jamppa ajeli BMW -merkkisellä prätkällä lumisateessa vastaan.

Asenne kohdallaan! :)
Joka jamppa juhannuksena ajelee mutta Tosimotoristi Maaliskuussa! :D

Vakavasti...aikanaan kun esim. 350cc Java oli kova sana ei autoja tosiaan Suomessa ollut saatavilla joten moottoripyörä oli kulkuväline ympäri vuoden!
Kaikenlaisista viritelmistä kuvia nähnyt esim Mobilisti lehdessä, vaikkapa sukset tukena prätkän sivulla ja huikeat ajovarusteet mallia itsetehty!
Ei ollut hienoja goretex kuteita kuten meillä mutta niin vain matka taittui kovassakin pakkasessa!
Rispektiä sen ajan veteraaneille! :)
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Vakavasti...aikanaan kun esim. 350cc Java oli kova sana ei autoja tosiaan Suomessa ollut saatavilla joten moottoripyörä oli kulkuväline ympäri vuoden!

Tuollainen 350cc Jawa löytyy yhden hoidon faijan tallista. Aika "rouhea" peli kaikin puolin. Ei sillä että helppohan se on korjata kun hajoaa, mutta tosi sissi saa olla että tuolla vehkeellä ajelee pitempääkin matkaa.
 

scholl

Jäsen
Onko palstalaisilla kokemuksia BMW F 650 pyörästä? Tai noista bemarin allroundeista ylipäätään? Yksi tuollainen F 650 GS Dakar-versio kuumottaa nyt kovasti.

Mulla on kaupunkiajossa F650CS Scarver. Erona se, että Dakar on valtavan korkea, koska sillä pitää pystyä ajamaan sarvikuonojen yli. Jos et ole hirveän pitkä niin voi olla, ettei liikennevaloissa jalat riitä maahan.
Ainoa huono puoli 652cc:ssä on se, että moottori on yksisylinterinen, joten se vaatii aika paljon vaihteidenvaihtoa.

Oon ajanut 7 kesää ja 7200km. Vikoja ollut seuraavat:
- varashälytin vie akun aika nopeasti loppuun, vaikkei hälytin olisikaan päällä. Minulla on mennyt keskimäärin yksi akku per vuosi. Jopa ammattilaisilla talvisäilytyksessä akku on saatu hajalle. Nyt pyörä on omassa hallissa ja lataan akkua useamman kerran viikossa vähän niin homma pelittää. Ja käyn välillä ajamassa ulkona lenkin, jos lunta ei ole
- hihna on huoleton, mutta jostain syystä rattaat pamahtivat sekä edestä että takaa alle 5000km vaiheessa. Ne olivat vain haljenneet. Petti vanhalla Porvoon tiellä yht'äkkiä alamäessä ja pyörä jäi sinne. Piti soittaa hinausauto, kun veto oli loppunut
- matkamittari on alkanut lopusta vähentämään aina yhden kilometrin. Veemäinen juttu, johon syytä kukaan ei osaa sanoa. Tripistä ei vähennä

Positiivista:
- aivan suvereeni pyörä keskustaan. Painopiste alhaalla, koska pyörä ei niin korkea ja tankki alhaalla. Siis todella ketterä ja hyvä käsitellä. Ei ikinä ruuhkia, kun pääsee mistä välistä vain
- ei turvattomuuden tuntua, vaikka ajan usein shortseissa ja t-paidassa
- varusteet hyvät. ne kolme laukkua ovat yhdessä ja erikseen jos jonkinlaisessa käytössä ja erityisesti systeemi, missä kypärän saa lukittua siihen, missä muissa pyörissä on tankki, on loistava juttu. Ei tarvitse näyttää miltään pärinäpojalta kun kävelee Espalla Strindbergin ohi
- ei kulje liian kovaa. Ei tule ruumiita puolin tai toisin
- mutkaisilla teillä ajaminen on hauskaa
- ei tarvitse juurikaan huoltoa. Monta kertaa olen yrittänyt pyörää tarjota huoltoon, mutta vaihtavat vain öljyt ja suodattimet
- ei ole japanilainen, eikä mutterille kerääntyvillä amistyypeillä näy niitä
- yksilöllinen valinta
- Ralf Schumacherilla on sellainen Salzburgissa

Itsekin muuten näin pari iltaa sitten yhden Bemarin enduron menevän lumikelissä.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Pyörän korkeus ei ole ongelma, sen verran on pitkää raajaa täällä. Melko vähävikainen (ja matalatehoinen) kone joten näiltäkin osin pitäisi olla oikein sopiva minulle.

Myös se on plussaa, ettei noita Dakar-versioita juuri vastaan tule. Kai se on ostettava sitten...sulais nyt vaan nuo lumet eka, kun en enää millään viitsisi laittaa nastoja alle muutaman viikon takia.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lievää prätkäkuumetta päällä

Alustavan tunnustelun jälkeen (kuvista katsottuna ja päällä istuttuna, viimeksi vaihde päällä varmaan kymmenen vuotta sitten) mielessä on joku seuraavista Suzuki GSX 750 F (~2000), Honda VFR 750 (~1995) tai Honda CBR 600 F (~1998). Mahtaako palstalaisilla olla kokemuksia näistä, lähinnä mieleen tulee seuraavia kysymyksiä.

-Onko VFR oikeasti niin kestävä että toimii melkeinpä 100000km ilman merkittävää tuskaa?
-Soveltuuhan CBR F sekalaiseen ajoon jopa kaksi päällä, radalla tuskin tulee käytyä?
-Onko GSX F liian vanhanaikainen, siis miksi arvo laskee niin nopeasti?

Budjetti puoltaa VFR:ää, jälleenmyynnin helppous CBR:ää ja järjen ääni GSX:ää, olisi kiva jos jollain olisi omakohtaisia kokemuksia kerrottavaksi. Niin, ja aloittelija olen.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
VFR on todella monikäyttöinen pyörä. Yleisesti se ehkä mielletään pieneksi matkapyöräksi mutta Hondahan ajoi sen johdannaisella mm. Superbiken MM-sarjaa. Viime kesänä näin tuollaisia mm. radalla ja kaksipäällä laukkujen kanssa maantiellä. Tekniikaltaan todella toimiva ja varma. Ilmeisesti niissä aivan ensimmäisissä (80-luvulla) oli ongelmia venttiilien ja nokka-akselien kanssa mutta nuo 90-luvun pelit on niitä kuuluisia pomminvarmoja. Itseäni ainakin VFR:ssä kiehtoo hieno ja erilainen tekniikka (V4, ratasvetoiset nokat, yksipuolinen takahaarukka jne). Ehkä tuonikäisissä kannattaa katsoa enemmän yleiskuntoa ja huoltohistoriaa, ei niinkään kilsoja. Joissain voi olla mittarikin jo toisella kierroksella eli 100 000 saa lisätä mittarilukemaan. Mitä olen muutaman VFR-kuskin kanssa jutellut niin tyytyväisiä ovat olleet kautta linjan.

CBR on aika yleinen ja niistä voi rauhassa etsiä parhaan vaihtoehdon. Taitaa olla yksi myydyimpiä pyöriä aikoinaan ja taisi olla kestomenestyjä pyörälehtien testeissä. GSX-F:ssä on ilmeisesti vanhemman ilma/öljy-jäähdytteisen GSX-R:n kone, jotka ovat myös kestävän koneen maineessa. Miedommalla viritysasteella luotettavuuden luulisi olevan yhä parempi. Hinnasta sen verran, että Suzukit muutenkin ovat yleensä halvempia jo uusien myyntihinnoiltaan, joten se voi osaltaan selittää halvempaa hintaa.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Budjetti puoltaa VFR:ää, jälleenmyynnin helppous CBR:ää ja järjen ääni GSX:ää, olisi kiva jos jollain olisi omakohtaisia kokemuksia kerrottavaksi. Niin, ja aloittelija olen.
Olen tyypit heittänyt Cebarilla ja VFR:llä, joten sen isompaa tietoa ei ole. Tuohon hinnan laskemiseen GSX-F:n kohdalla vaikuttaa varmastikkin ihan merkki. Yleisesti ottaen Honda pitää hintansa hieman paremmin kuin Suzuki, tietysti mallista riippuen. Tuosta jälleenmyynnistäkään en olisi niin varma, sillä CBR on hyvin yleinen merkki, joten sitä on myynnissä niin perkeleesti. Eroon varmaan pääsee, mutta hinnalla ei paljon kilpailla. Kaikesta huolimatta oma valintani noista olisi CBR, joka on varsin monikäyttöinen pyörä ja ehdottomasti tuosta kolmikosta parhaimman näköinen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Pyörän korkeus ei ole ongelma, sen verran on pitkää raajaa täällä. Melko vähävikainen (ja matalatehoinen) kone joten näiltäkin osin pitäisi olla oikein sopiva minulle.

Myös se on plussaa, ettei noita Dakar-versioita juuri vastaan tule. Kai se on ostettava sitten...sulais nyt vaan nuo lumet eka, kun en enää millään viitsisi laittaa nastoja alle muutaman viikon takia.
Dakar on nyt ostettu. Kevät tänne ja heti!
 

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
Dakar on nyt ostettu. Kevät tänne ja heti!

Ja lunta pukkaa vaan, prkl. Joka vuosi tähän mennessä on saanut maaliskuussa ensimmäisen lenkin heitettyä, mutta nyt taitaa tulla poikkeus. Pari viikkoa sitten vielä säätohtorit lupaili jopa +15 lämpötiloja maaliskuun loppupuolelle, vaan eipä siltä näytä. Odotellaan...
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Kyllähän nuo tiet näyttävät aika sulilta, joten tuskin tässä montaakaan päivää tai viikkoa menee, kun kiireisimmät pääsevät ajelemaan. Itse en kyllä mihinkään kurapaskaan lähde ajamaan, joten eiköhän tässä saa vielä tovin odotella, että tiet kuivavat kunnolla.
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
Epäilen, että joku on oikeasti sekaisin noiden ajokilsojen kanssa.
Eletään Suomessa, jossa ei voi ajaa ympäri vuoden.
Faijalla on reilusti alle 10tkm 1200 kuutioisessa pyörässä, joka ostettu vuosituhannen vaihteessa; mulla on 7tkm '02 keväällä ostetussa; tiedän tyypin jolla on Ducati, jolla ajaa kauppaan muutama kerta kesässä; joillain on vanhoja piikkejä joilla ei juurikaan ole ajettu sen jälkeen, kun ovat täyttäneet 18v; naisilla on 600+ccm prätkiä, joita aviomiehet ovat hankkineet, vaikkei laji-innostus olisikaan koskaan syttynyt (naisilla tyypillistä, mutsilla on Crescentin fillari ja laskettelusukset, joita kumpiakaan ei ole koskaan käyttänyt).

Toki on niitä pärinäpoikiakin, jotka ajavat yötäpäivää vaikka kuinka kovassa pakkasessa, mutta ei se mikään normi ole. Keski-Euroopassa varsinkin, jossa etäisyydet ovat lyhyitä, on ihan normaalia, että ihmisillä on vähän ajettua kalustoa. Sitä paitsi voi olla useampi pyörä kuin yksi omistuksessa.

Noilla kilometrimäärillä pyörä ei ole olemassa kuin näyttöä ja brassailua varten. Mulla ei yhdelläkään ajokaudella ole tullut mittariin alle 10000 kilometriä vaikka eräänäkin vuonna oli kesken parhainta ajokautta kortti melkein 3 kuukautta hyllyllä.

Pari vuotta takaperin tuo 7000 km tuli mittariin alle kolmessa viikossa. Se ei vaadi kun Keski-Euroopan reissun ja alpeilla pörräämistä noin 300 kilsaa päivässä. Jos Ruotsin kautta menee niin Alpeille pääsy vie jo sen ~3500 kilsaa.

Scholl tuntuu vaan olevan tätä baaribiker-osastoa, jotka kyllä ehkä omistavat pyörän mutta ajaminen on melko tuntematon käsite.

Itselläni kausi 2009 sujuu varmaankin vanhan tutun RSV:n puikoissa. Vielä ei ole löytynyt yhtä hyvää pyörää vaikka on kalliimpiakin kokeiltu. Tosin uutta 1198 Ducatia ja Streetfighteria en ole vielä sattuneesta syystä päässyt testaamaan. Ja RSV4 ei todella puutteelisen kartturinpaikan vuoksi käy kyseeseen.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itselläni kausi 2009 sujuu varmaankin vanhan tutun RSV:n puikoissa.

Miten on muuten Aprilia pelittänyt? Onko ollut sähköongelmia?

Itsellä tekisi mieli sporttitwiniä ja RSV Factory on kyllä ihan mukiinmenevän oloinen spekseiltään. Ainoastaan nuo lataus-/jännitteensäädin-/akkuongelmat vähän arveluttavat. Uudempi RSV:hän on ollut pitkään suht samanlainen (2004 ->) ja liekö ovat korjanneet nuo ongelmat uusimpiin vuosimalleihin.

Ei ole hirveästi muita vaihtoehtoja jos tuollaista uudehkoa ja suorituskykyistä twiniä haluaa. Nykyään on tonninen K5 Gixeri eikä huvittaisi mennä ajo-ominaisuuksissa hirveästi taakse päin eli perus VTR Hondat, SV Suzukit tms. voi unohtaa. Hondan SP2 on aika harvinainen ja legendalisää on hinnoissa aikalailla. Ducatilla olisi mm. 999 ja 1098 mutta nekin suht kalliita.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Pienehkö pyöräkuume iskeny päälle ja vesikielellä tässä odottelee että ilmat lämpenee ja pääsee taas tien päälle, kokemaan sen vapauden ja yksinäisyyden tunteen minkä kokee kun ajelee pyörällä.
Yamahalta on tullut uusi XJ6 Diversion pyörä. Omasta mielestä ihan näppärän näköinen peli ja hintakin on ihan passeli, alta 10000 € uutena. On vaan ongelma, ettei ole tuota 10 tonttua ylimääräistä, joten kaippa se on tyydyttä Hondaan ( 400cm³ ) vuosimallia 1982

E: ja pieni lisäys, sovitaanko että yksikään Jatkoajan Valentino Rosseista ja Casey Stonereista ei sitten aja itseään hengiltä tänä kesänä
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
Miten on muuten Aprilia pelittänyt? Onko ollut sähköongelmia?

Itsellä tekisi mieli sporttitwiniä ja RSV Factory on kyllä ihan mukiinmenevän oloinen spekseiltään. Ainoastaan nuo lataus-/jännitteensäädin-/akkuongelmat vähän arveluttavat. Uudempi RSV:hän on ollut pitkään suht samanlainen (2004 ->) ja liekö ovat korjanneet nuo ongelmat uusimpiin vuosimalleihin.

Ei ole hirveästi muita vaihtoehtoja jos tuollaista uudehkoa ja suorituskykyistä twiniä haluaa. Nykyään on tonninen K5 Gixeri eikä huvittaisi mennä ajo-ominaisuuksissa hirveästi taakse päin eli perus VTR Hondat, SV Suzukit tms. voi unohtaa. Hondan SP2 on aika harvinainen ja legendalisää on hinnoissa aikalailla. Ducatilla olisi mm. 999 ja 1098 mutta nekin suht kalliita.

Itse asiassa viime kesänä Euroopan reissulta takaisin tullessa laturi kajahti. Onneksi kaverin pyörässä oli saman kokoinen akku ja parilla akun vaihdolla päästiin Travemündeen. Lisäksi tehdas antoi aikanaan -06 mallille neljän vuoden takuun, joten uusi laturi meni takuun piikkiin.

Mulla on juurikin tuo Factory-malli ja pakko sanoa, että on aivan uskomattoman hyvä laite. Alusta ja jarrut on aivan viimeisen päälle eikä hintakaan silloin uutena ollut mitenkään kauhea. Ja äänet ovat todella hienot kun vaihtoi Akran hormit alkuperäisten tilalle. Suosittelen lämpimästi.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lisäksi tehdas antoi aikanaan -06 mallille neljän vuoden takuun, joten uusi laturi meni takuun piikkiin.

Mulla on juurikin tuo Factory-malli ja pakko sanoa, että on aivan uskomattoman hyvä laite. Alusta ja jarrut on aivan viimeisen päälle eikä hintakaan silloin uutena ollut mitenkään kauhea. Ja äänet ovat todella hienot kun vaihtoi Akran hormit alkuperäisten tilalle. Suosittelen lämpimästi.

Joo. Apriliamyyjä väitti, että 06 tai oliko 07 kun tuli pieni facelift (tai päivityksiä) niin samalla olisi paranneltu noita sähköongelmien aiheuttajia. Ainakin mitä olen foorumeilta lueskellut niin ei ole uudemmissa ollut paljoa ongelmia. Etenkin 2004-2006 malleissa on tuntunut olevan enemmän noita sähköongelmia. Toki uudemmilla ei ole vielä ajeltu niin paljoa, että alkaisi palikat hajoamaan.

Tosiaan muuten on hyvä paketti. Laatuosat alustassa ja jarruissa, ajaton muotoilu, twinin äänet jne. Ajoasentokin todella tilava ja rento kyykyksi. Ehkä tehoa voisi olla enemmän mutta harvoinpa nykyäänkään tulee kaikkia 180 kampiakseliheppaa käytettyä. Hinnatkin varmaan tippuu hieman kun puskee uutta RSV4:sta tilalle.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Oon ajanut 7 kesää ja 7200km...

Huh huh, kukin ajelee miten lystää, mutta kun on itse ajanut nykymopolla kolmessa kaudessa reilut 25tkm, joka sisältää pääasiassa normaali työmatka yms. ajoa KehäIII:sen sisäpuolella, naatiskelua mutkateillä ja parit mökkireissut/kausi, niin joutuu melkein kysymään, miten pystyy ajamaan noin vähän, kun ajokausi on kuitenkin Suomessakin sen kuusi-seitsemän kk eli tuolla tahdilla n. 1000km/ajokausi ???

Noilla mun kilsoilla vielä luokitellaan helposti "nakkikiskamotoristiksi", kun "ei aja kovin paljoa", niin kyllä täytyy sanoa, että seitsemässä vuodessa vähän reilu 7tkm on jo laitteen väärinkäyttöä, enkä itse viitsisi pitää pyörää nurkissa kuleksimassa noin vähällä käytöllä. Kukin tavallaan... :-)

P.S. Mitään vikoja ei ole ilmennyt noiden omien reilun 25tkm:n ja ed. omistajan ajamien reilun 10tkm:n aikana, mutta ei ole pyöräkään bemari...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös