Moottoripyöräketju

  • 211 430
  • 1 033

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Uus gsx-f odottelee liikkeessä noutoa. Kovasti vaan näyttää vielä talviselta, mutta eiköhän sitä jo kolmen viikon päästä pääse ajamaan. Tarttis vielä vakuutukset kattella siihen.

(greatLeo muuten bongattu .ORG:sta :))
 

scholl

Jäsen
Tänään on talvista, mutta tuossa välissä muut päivät eivät ole olleet. Tänä talvena on näkynyt paljon pyöriä ajossa koko talven ja niin teen itsekin ensi vuonna. Laitan pyörän omaan halliin, enkä vie Bemarille niin voin ajaa koko talven. Kun ei kerran kelien puolesta ole estettä kuin ehkä viisi päivää yhteensä.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Vituttaa tää lumimyrsky! Viikko sitten rupesi puntti kovettumaan, kun näkyi usempi pyörä liikenteessä. Kausi näytti jo hienosti tulevan vastaan ja tuli kiire kasata pyörää. Itse en lähde ensimmäisten joukossa liikenteeseen, vaan odotan hieman parempia ajokelejä. Sielä on kuitenkin hiekotuksen jäljiltä niin perkeleesti irtokiveä ja maantiesuolaa, mikä raiskaa kromin ihan hirveän näköiseksi. Ei viitti muutaman päivän ja malttamattomuuden takia kipata pyörää.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Kausi avattu

Tänään kävin hakemassa neitosen talviuniltaan. Akun piuhat paikoilleen, ja kauniisti hyrähti hereille. 133km kertyi mittariin, ja oli kivaa. Ensiksi ajoin Vantaalta kotiin, ja sitten pörräsin Espoon mutkapätkiä ja muuten vaan ympäriinsä. Vähän kylmä alkoi lopussa tulla, vaikka goretexit lämmitti hyvin. Lisäksi paikat hieman kipeytyivät pitkän ajotauon jälkeen. Varsinkin käsissä ajeleminen tuntui.

Moni muu näytti myös heränneen huhtikuuhun ja kevääseen, sillä varmaan parikymmentä kertaa heilautin kättä kanssamotoristille. Ja mikäpä tuossa ajellessa, keli oli kuitenkin aika lämmin ja komea. Eikä pyörä edes rapaantunut pahasti. Huomenna varmaan lisää, koska aika samanlaista keliä ennustavat. On se vaan niin nannaa!
 

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
Piti avata kausi myös, mutta ei akku jaksanutkaan käynnistää. Tammikuussa jyräytin käyntiin ja annoin pörpötellä hyvän tovin, mutta niin vaan oli akku nyt mennyt tyhjäksi. Omaa tyhmyyttä, olis pitänyt ottaa piuhat irti. Ei muuta kuin lataamoon tai uusi akku, ja menoksi. Niin pyörä siis on Bandit 1200S. Eiköhän sillä vielä tällä viikolla tule työmatkaa taitettua...
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Todella mukavasti on jo pyöriä näkynyt katukuvassa. Itse ajattelin ensi viikonloppuna korkata kauden, mikäli säät jatkuvat suosiollisina. Tuskin maltan odottaa.

Muualla kuin pääkaupunkiseudulla taitaa olla vielä aika talvinen keli. Helsingissähän olisi melkein koko "talven" voinut ajella.
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Voishan tuota aloittaa kun pyörän saisi säilöstä. Kelit kyllä antaisi periksi, mutta pyörä vielä landella säilössä ja toivottavast huollossakin... Kivasti tulee mopoja vastaan kyllä ja kuume eikun nousee, niin mulla kun rouvallakin, tosin rouvan kuume johtunee mun pyöräkuumeen noususta, sitä vissää vähän jännittää taas mun puolesta.. Ei taida ihan täysillä tykätä...
 

ParkTudor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Noniin äskön tuli kausi avattua! Kyllä se vaan kiittelee kääntää rannetta taas, ai ai! Hain juuri pyörän huollosta ja nyt pitää vielä tehdä katsastukset ja tullaukset kuntoon. Toivottavasti tullissa ollaan hereillä ja saan veropäätöksen mahd nopeasti, koska 3kk kilpiä en enää voi saada.

Hyvää kevättä kaikille motoristeille! Ollaan sitten varovaisia sen irtohiekan kanssa.
 

tars tarkas

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja SUOMEN JELLONAT.
Ensimmäistä kertaa työmatka pärrällä tälle kaudelle..
Aamulla näytti +0 mutta eipäs ollutkaan mustaajäätä missään..
On se vaan niin kivaa taas, tosin perhanan varovasti saa aluksi ottaa..
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kuume eikun nousee, niin mulla kun rouvallakin, tosin rouvan kuume johtunee mun pyöräkuumeen noususta, sitä vissää vähän jännittää taas mun puolesta.. Ei taida ihan täysillä tykätä...

... ja asiallahan ei ole mitään tekemistä viime kesän helvetinmoisen säikähdyksen ja sairaalareissun ja tikkien ja palovammojen sun muiden tai herran ajotyylin kanssa, eihän?

Ostetaan sulle vaikka joku tällainen, sillä saat huristella niin paljon kuin sielu sietää (tässä on hymiö).
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tai sit tykittelen edelleenkin tällä, tosin valkoinen koko pyörä (pl katteet kuvan mukaiset) ja ihan pari pientä muutakin juttua.. Vanhanliiton kikseri vielä, ainuissa oikeissa gsxr-väreissä..
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Pääsi sitten pyöräkuume iskemään minuunkin tänä keväänä, mikä lie orastava keski-iän kriisi tulossa... A-kortti jäi joskus suorittamatta mutta ensi kuussa olen menossa hoitamaan asian kuntoon. Mielikuvissa siintää Honda VT Shadow, Jammun dragstar tai Kawasakin VN , joka tapauksessa joku low and slow custom-peli jossa on kuutioita se 600-900.

Koska kyseessä on ensimmäinen pyörä niin tietenkin kysymyksiä on aivan perkeleesti... Onneksi kaveripiirissä on sen verran motoristeja että kehtaa kysellä tyhmiäkin. Ym. vehkeiden paino on hieman mietityttää, kuivapaino pyörii siinä 220-250 kilon nurkilla eli pystyykö sen kokoista vehjettä käsittelemään noin 170 cm pituinen jannu... Mataliahan nuo ovat eli jalat ylettyy kyllä tukevasti maahan :)
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
kehtaa kysellä tyhmiäkin. Ym. vehkeiden paino on hieman mietityttää, kuivapaino pyörii siinä 220-250 kilon nurkilla eli pystyykö sen kokoista vehjettä käsittelemään noin 170 cm pituinen jannu... Mataliahan nuo ovat eli jalat ylettyy kyllä tukevasti maahan :)

Eihän tyhmiä kysymyksiä ole olemassakaan. Helposti pystyy käsittelemään kuten mainitsitkin noiden mallien mataluuden. Kardaanivetoista suosittelisin jos olet customia hommaamassa, mutta en kyllä ihan varma ole, että saako 600cc keppivetoisena? Kawan VN oli ainakin remmivetoinen ja huoltoväli suht pitkä.
 

scholl

Jäsen
Moottoripyöräilystä on tullut byrokraattista. Yleensä on niin, että soitan: Päivää, tulisin hakemaan pyörääni. No nyt se ei käykään niin. Tämän merkkihuoltoliikkeen paku on kuulemma ensi viikolla huollossa niin eivät saa kuulemma akkua pyörääni kiinni tai jos on jo kiinni niin eivät saa latauspiuhaa irti. Menee reilu viikko. Oi suuri ja mahtava Neuvostoliitto...
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Maailman hitaimmat katujenputsaajat täällä, joten ei hirveästi napostele ajaminen. Hiekkaa on enemmän kuin laki sallii, eikä kukaan tee mitään.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Pääsi sitten pyöräkuume iskemään minuunkin tänä keväänä, mikä lie orastava keski-iän kriisi tulossa... A-kortti jäi joskus suorittamatta mutta ensi kuussa olen menossa hoitamaan asian kuntoon. Mielikuvissa siintää Honda VT Shadow, Jammun dragstar tai Kawasakin VN , joka tapauksessa joku low and slow custom-peli jossa on kuutioita se 600-900.

Koska kyseessä on ensimmäinen pyörä niin tietenkin kysymyksiä on aivan perkeleesti... Onneksi kaveripiirissä on sen verran motoristeja että kehtaa kysellä tyhmiäkin. Ym. vehkeiden paino on hieman mietityttää, kuivapaino pyörii siinä 220-250 kilon nurkilla eli pystyykö sen kokoista vehjettä käsittelemään noin 170 cm pituinen jannu... Mataliahan nuo ovat eli jalat ylettyy kyllä tukevasti maahan :)

Jos kaipaat tietoa Honda VT600 Shadowsta, niin pistä yv:tä tulemaan...

Hemmetin hieno viikonloppu ja noin 350 kilometriä takana. Muuten melkein täydellinen ajonautinto, mutta näpit meinaa vaan jäätyä. Piti oikein hankkia uudet paksummat ajokäsineet, mutta aika ajoin joutui lämmittelemään käsiä lohkon kyljessä...

Talvisäilytyksen aikana oli etujarru muuttunut hervottomaksi niin, että jarrukahva painui pohjaan melko kevyesti eikä jarrutustehoa ollut juurikaan. Todennäköisin syy moiseen probleemaan oli hydrauliseen jarrujärjestelmään päässyt ilma. Motonetistä 6mm muoviletkua ja ei muuta kuin ilmaamaan jarruja. Eipä aikaakaan, kun melko tumman jarrunesteen mukana ilmestyi muutama ilmakupla, jonka jälkeen ilmausventtiili kiinni ja uusi yritys. Jouduin vielä viikon päästä ilmaamaan jarrut uudestaan hervottoman jarrukahvan takia, mutta nyt tuntuisi olevan aika hyvä.

Itselläni oli muuten akku koko talvisäilytyksen ajan kiinni ja toimii erinomaisesti. Muutaman kerran talven aikana käynnistelin pyörää, jotta akku lataantuisi ja säilyttäisi toimintakykynsä. Akun irroittaminen on Shadowssa sen verran työläs toimenpide, että mielummin jätän sen väliin jatkossakin. Pyörässä kun ei onneksi ole mitään varashälyttimiä tai muita vempaimia, jotka söisivät akun tyhjäksi itsestään.

Tässä on alkanut pikkuhiljaa myös ruokahalu kasvaa syödessä. Honda Gold Wing tai HD Electra Glide voisivat hyvinkin olla vastauksia tämän hetkisiin preferensseihin, mitä moottoripyöräilyyn tulee. Aion kuitenkin joka tapauksessa pitää nykyisen custom pyöräni, vaikka joskus tulisi jonkinlainen cruiseri hankittuakin.
 

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
Hovimekaanikko haki akun torstaina ja palautti perjantaina ladattuna, joten valmius oli ajoon jo silloin. Satoi kuitenkin ja oli niin kylmä ettei haluttanut lähteä. Lauantaina teki sitten aurinkoisen ja lämpimän päivän, aamulla akku kiinni ja kone käyntiin. Pikkaisen piti pölyjä pyyhkiä, mutta muuten ei enää voinut odotella. Kylläpä maistui. Ei ihan kesäkeliä ole vieläkään, joten olisi kannattanut muistaa vetää hanskat käteen. Aika pian oli näpit huurussa, vaikkei nyt vielä kovin kummoista vauhtia päästellytkään. Kyllä se tästä.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Vaihtokuume

Hyviä säitä on pidellyt, ja kilometrejä pelkällä ympäriinsä suhaamisella on kertynyt jotain 600-700. Kevään myötä on iskenyt myös vaihtokuume, eikä sitä yhtään helpottanut viime viikonlopun koeajosessiot. Koeajossa käytin Yamaha YZF-R1:stä (2005/21tkm), Suzuki GSX-R1000:sta (2004, käyttöönotto 2005/18tkm) ja Suzuki GSX1300R Hayabusaa (2005/26tkm). Yamaha tuli mukaan "ylimääräisenä", koska aiemmin olen katsellut vain Suskeja sillä silmällä. Viime päivät olenkin sitten pohdiskellut, että onko seuraava pyöräni R1, vai joko on Busan aika. Gikseri ei yllättäen iskenytkään niin lujaa, ja siitä saatu huonohko vaihtotarjous jätti vain kaksi vaihtoehtoa.

Rykkönen tuntui pari päivää hyvältä vaihtoehdolta, mutta nyt Busa on alkanut kiehtoa yhä enemmän. R1:n puolesta puhuvat ketteryys ja teho/paino, kun Busalla on tarjota messevä alavääntö, monipuolisuus, parempi matka-ajettavuus (myös kahdelle), sekä tietenkin legendan status. Ja tuskinpa Busankaan tehot heti kesken loppuvat, vaikka painoa onkin. Huomenna olen menossa tarjouksia kyselemään. Tänään aloin jo harkita uuden, ylivuotisen Busan ostamista. Siinä olisi nimittäin pyörä moneksi vuodeksi.

Vakuutuksista selvittelin Pohjolan laskurilla sen verran, että nollabonuksilla ero nykyisen ja R1:n/Busan välillä oli luokkaa 100-200 euroa vuodessa, eli ei paljoa. Vakuutusmaksut eivät siis nousisi juurikaan, vaikka kuutiomäärä ja teho kasvavat?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kausi on vasta täysin alussa ja silmiini on osunut jo 2 tapausta missä motoristi on kuollut pyöränsä kanssa. Vaikka pitkä talvi onkin jouduttu pitään taukoa ajamisesta niin malttai nyt sinne liikenteeseen.
Motoria on todella vaikea havaita ja monelle tulee taas täysin yllätyksenä, että liikenteessä alkaa 2 pyöräiset surraamaan.
Pidetään huoli, ettei yksikään jatkoaikalainen joudu majan maille tänä kesänä. Jos niitä rajoja halutaan hakea ja kokea se vauhdin hurma, niin pliis menkää radalle ajamaan. Se on takuulla mukavampaa kuin tavallisen liikenteen seassa kikkailu...
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Muutenkin on vielä todella liukasta ja menee aikansa, että tiet ovat siedettävässä kunnossa. Itse olen kyllä nähnyt enemmän mopopoikia ja näitä vahoja patuja ajelemassa matkalehmillään, kuin kunnon kyykkypyörillä liikenteessä olevia.
 

Birchman

Jäsen
Aloitteleva motoristi?

Meikäläisellä on aika helvetin kova kuume tällä hetkellä. Aiempi kokemus perustuu miehekkäästi 50cc laitteisiin vuosien takaa. Nyt olen miettinyt vähän uutta harrastusta ja lähinnä millainen sen pyörän tulisi olla.

Vähän katselin äsken Nettimotosta vm -98--> ja hintahaarukka 5 000 - 6 000 €

Aika paljon oli Yamahan YZF:iä myynnissä, mutta ei kyllä iskenyt omaan silmään. Sanotaanko nyt, että Kawasaki Ninja, R6 ja CBR eniten kiinnostivat.

Sellainen kysymys nyt onkin, että onko 600cc pyörä liian pieni kooltaan tällaiselle 190/95 heebolle. Sinäänsä ei pelottaisi ajaa tehokkaammalla vehkeelläkään kun tosiaan järkeä on aina löytynyt ja tiedän kyllä omat rajani. =)
 

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
Sellainen kysymys nyt onkin, että onko 600cc pyörä liian pieni kooltaan tällaiselle 190/95 heebolle. Sinäänsä ei pelottaisi ajaa tehokkaammalla vehkeelläkään kun tosiaan järkeä on aina löytynyt ja tiedän kyllä omat rajani. =)

Itse tuli siirryttyä nopeasti laiskatehoisista customeista 1200 ccm suht ripeään pyörään, ja olisi varmaan helpompi ollut opetella kyykkypyöräily jollain 600 ccm vermeellä ensin. En kuitenkaan ole kertaakaan kaatunut, eikä asia ole jäänyt kummemmin painamaan. Päin vastoin, monta hauskaa hetkeä on ollut vähän ruudikkaamman rukin päällä matkatessa. Kaasukahvan kanssa pitää olla aika paljon huolellisempi kuin pienemmällä teholla varustettujen kanssa, mutta se taitaakin olla itsestään selvää. Jos tosiaan järkeä on ja rajoja ei tarvitse etsiskellä aktiivisesti, on suoraan ison pyörän hankinta täysin ok.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Käy Bones testaamassa jotain uutta tonnista ja kusiaista niin saat jonkinlaisen käsityksen mitä eroa laitteilla on. Toisessa on enemmän tehoa, toinen on taas kevyempi jne. Mielestäni täysipäinen voi kuitenkin ostaa minkä tahansa laitteen, ei se mopo tapa oli siinä 100 tai 160 bhp.
 

scholl

Jäsen
Sellainen kysymys nyt onkin, että onko 600cc pyörä liian pieni kooltaan tällaiselle 190/95 heebolle. Sinäänsä ei pelottaisi ajaa tehokkaammalla vehkeelläkään kun tosiaan järkeä on aina löytynyt ja tiedän kyllä omat rajani. =)


Riippuu kai käytöstä. Jos pujottelee liikenneruuhkissa ruuhkassa seisovien autojen välissä niin pieni näppärä pyörä hyvä. Jos taas ajaa pitkää matkaa niin miksei isompi pyörä.
 

Pub_Winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sellainen kysymys nyt onkin, että onko 600cc pyörä liian pieni kooltaan tällaiselle 190/95 heebolle. Sinäänsä ei pelottaisi ajaa tehokkaammalla vehkeelläkään kun tosiaan järkeä on aina löytynyt ja tiedän kyllä omat rajani. =)

Osta suoraan tonninen vaan, tulee varmasti jossainvaiheessa mieleen ettei tää kusiainen riitä jos sellaisen ostat.

Mukavampi ajella kakspäälläkin kun ei tarvi kokoajan kepittää! (vaikka noilla uudehkoilla kyykyillä ei kyllä koskaan ole kiva ajaa kakspäällä, eikä varsinkaan olla kyydissä)

Painoeroa ei kyllä kaupinkiliikenteessäkään kauheasti huomaa, eli ei yhtään kankeampi ole "iso"pyöräkään!

1000cm3 Suosittelen!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös