Roswell kirjoitti:Kaksi päivää ajossa ja mutkasta flipat. Helvetin hiekotushiekka oli kuin kuulalaakeria. Nyt on "Aito" pyörä tallissa, ihan muusta syystä kuin huonosta tekniikasta, kyseessä oli vissiin huono kuski. No vauriot oli luultua pienemmät, mutta harmittaa vietävästi silti
scholl kirjoitti:Uudessa Tekniikan Maailmassa on juttua moottoripyörien vakuutusasioista. Itse olen nyt viime päivinä vähän yrittänyt perehtyä ko. aiheeseen. Osa yhtiöistä on kyllä todella passiivisia ottamaan yhteyttä ja nettisivut epäselvät.
KPL kirjoitti:Nythän melkein kaikki yhtiöt tarjoavat sellaista ympärivuotista vakuutusta, jota taisit kaivatakin, kun et kerta seisontavakuutuksessakaan pyörääsi pitänyt. Itse vaihdoin Pohjolaan, joka pesi Tapiolan reilulla satasella vuodessa täyskaskolla. Muut olivat sitten vielä kalliimpia, tai sitten ne eivät olleet ympärivuotisia, vaan vanhan mallisia, mutta silti melko kalliita. Yksi tsekkaamisen arvoinen voi olla Nordea, joka laskurin perusteella tarjosi myös ihan kohtuuhintaista vakuutusta omaan pyörään.
KPL kirjoitti:
scholl kirjoitti:Niin tuossa pystyt laskemaan vakuutuksen, jos sinulla on A1 rahoitus. Sen sijaan Nordean normaalivahinkovakuutus sivuilla löytyy vain autoille ja perävaunuille laskuri. Jos ei ole A1 autorahoitusta niin silloin esim. ei saa 30% liikennevakuutusbonusta ja muutenkaan ne vakuutusmaksut eivät ole vertailukelpoisia silloin, jos ovat kytköksissä johonkin rahoitukseen verrattuna tilanteeseen, jossa rahoitusta ei olisi.
Kyösti kirjoitti:. Tahtoo Ninjan!
Pitäisi varmaan ajaa tuo A-kortti alkuun..
Karzan kirjoitti:Velipoika moisen mopon laittoi juuri tuliteränä. Ottaa ykköselläkin yli 150kmh. Ei ehkä ihan aloittelijan eka pyörä :p
straiter kirjoitti:Eilisen aikana sain sisäänajon suoritettua ja sen jälkeiset pikaiset testit kertovat näin takapuolituntumalla, että voimaa tuntuu löytyvän.
KPL kirjoitti:Isot pojat sanovat, että niillä sisäänajo-ohjeilla voi pyyhkiä takamusta ja että kone tykkää oikeasti hyvää, kun sitä kierrättää sen 10 000 rpm jo ihan uutena. Onnea kuitenkin hienosta pyörästä. Nyt putkea, ilmaboksia yms vaihtamaan, eikö niin?
pernaveikko kirjoitti:Ensimmäistä kertaa moottoripyörän kyydissä, kaverilla oikea peli, 900 kuutiota. Ihan mielenkiintoinen kokemus painaa moottoritietä. En nyt silti vieläkään ymmärrä mitä järkeä tuossa on, koska saman matkan Porvooseen olisimme voineet mennä esimerkiksi linja-autolla ja olisimme voineet mäyrättää takapenkillä.
Kai tätä voisi verrata johonkin huvipuistolaitteeseen. Sinänsä turhaa, mutta silti hauskaa.
straiter kirjoitti:Kieltämättä ääniä kuunnellessa on tullut mieleen putkiston/sliparien vaihtaminen. Sehän onkin ko. mopossa yllättävän simppeli projekti, koska ruiskun ohjausyksikön saa yhdellä merkkiliikkeen avaimenkäännöllä säädettyä tehoputkiasetuksiin. Meteliä kuitenkin löytyy yllättävän kivasti 7000 rpm yläpuolella. Sääli vaan että niitä kierroksia pääsee käyttämään valitettavan harvoin johtuen posliinien innosta saada maan suurimmat rikolliset vastuuseen teoistaan ihmiskuntaa vastaan. Oli tälläkin viikolla pari kertaa napsahtaminen lähellä. (Tässä loistavaa tartuntapintaa palstan kukkahattutäti/setä-osastolle.)
straiter kirjoitti:Ei moottoripyöräilyssä olekaan mitään järkeä, tämä on täysin tunteisiin perustuvaa hommaa. Vähän niinkuin jääkiekko tai mikä muu tahansa urheilu. Sitä kun pääsee vetämään oikein kunnollista mutkapätkää, niin viimeistään siinä vaiheessa unohtuu kaikki vähänkään työasioihin liittyvä mielestä. On vain sinä, mopo ja tie.
PeZ kirjoitti:. Mitä koulussa noita käsittelykokeen harjoituspätkiä näytettiin, niin se hidasajo eniten mietityttää, että mitenköhän onnistuu...