Mainos

Moottoripyöräketju

  • 211 592
  • 1 033

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kieltämättä hieman polttelee, kun nähtävästi tulee vähään aikaan ensimmäinen pyörätön kesä, kun myin F650:n viime kesänä. Keväällä kelkkareiteillä tuli monesti vastaan Kotareita, jollainen tekisi mieli itsekin joskus vielä laittaa.
 

Roswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kaksi päivää ajossa ja mutkasta flipat. Helvetin hiekotushiekka oli kuin kuulalaakeria. Nyt on "Aito" pyörä tallissa, ihan muusta syystä kuin huonosta tekniikasta, kyseessä oli vissiin huono kuski. No vauriot oli luultua pienemmät, mutta harmittaa vietävästi silti
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Roswell kirjoitti:
Kaksi päivää ajossa ja mutkasta flipat. Helvetin hiekotushiekka oli kuin kuulalaakeria. Nyt on "Aito" pyörä tallissa, ihan muusta syystä kuin huonosta tekniikasta, kyseessä oli vissiin huono kuski. No vauriot oli luultua pienemmät, mutta harmittaa vietävästi silti

Nää on pahoja kelejä ajella. Itse olen yrittänyt välttää niitä hiekkaisia kohtia tai sitten on menty ihan hiipimällä ne kohdat. Saisivat alkaa puhdistelemaan näitä hiekkoja pois, niin olisi mopoilukin turvallisempaa(tai ovathan ne alkaneet jo niitä puhdistamaankin).
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Ja kädettömällä tyypillinen kauden aloitus. Pyörä pihassa talvisäilytyksestä.
Käyntiin ei lähde. Sateessa ei laitto onnistu , minulta ei kyllä paisteessakaan.
Toukokuussa ehdin sitten korjaajaa hakea.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Kunhan nostelen.Tytärtä totuttelin tänään uuteen(hänelle) pyörään.Satasta vedeltiin parhaimmillaan ja yksi tiukka mutkaosuuskin. Hyvin myötäili.
Ja se riemuisa ilme kasvoillansa lenkin jälkeen!
Nää Jatkiksen mopo-ketjut ei kyllä yleensä mihinkään kehity.
 

scholl

Jäsen
Uudessa Tekniikan Maailmassa on juttua moottoripyörien vakuutusasioista. Itse olen nyt viime päivinä vähän yrittänyt perehtyä ko. aiheeseen. Osa yhtiöistä on kyllä todella passiivisia ottamaan yhteyttä ja nettisivut epäselvät.
 

Colin Hunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viikon verran on ollut kaverilta lainassa Honda cbr1100xx. Kilometrejä on tullut vajaa 1000km ja täytyy sanoa, että on kyllä loistava pyörä ajaa. Matka-ajossa ei
puudu paikat ja mutkateilläkin tuolla pystyy pitämään ihan mukavaa vauhtia yllä.
Tehoja tuossa vekottimessa on ihan tarpeeksi, ehkäpä liikaakin. Vauhtia kertyy todella nopeasti. Ei sitä edes ehdi huomata, kun ollaan jo pitkällä päiväsakkojen puolella.

Vielä viikon verran tuota iloa jäljellä. Kaitpa sitä pitää lähteä katselemaan uutta pyörää ja keksiä selitys vaimolle, että miksi me juuri nyt tarvitsemme moottoripyörän emmekä uutta pesukonetta. Huoh.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
scholl kirjoitti:
Uudessa Tekniikan Maailmassa on juttua moottoripyörien vakuutusasioista. Itse olen nyt viime päivinä vähän yrittänyt perehtyä ko. aiheeseen. Osa yhtiöistä on kyllä todella passiivisia ottamaan yhteyttä ja nettisivut epäselvät.

Nythän melkein kaikki yhtiöt tarjoavat sellaista ympärivuotista vakuutusta, jota taisit kaivatakin, kun et kerta seisontavakuutuksessakaan pyörääsi pitänyt. Itse vaihdoin Pohjolaan, joka pesi Tapiolan reilulla satasella vuodessa täyskaskolla. Muut olivat sitten vielä kalliimpia, tai sitten ne eivät olleet ympärivuotisia, vaan vanhan mallisia, mutta silti melko kalliita. Yksi tsekkaamisen arvoinen voi olla Nordea, joka laskurin perusteella tarjosi myös ihan kohtuuhintaista vakuutusta omaan pyörään.
 

scholl

Jäsen
KPL kirjoitti:
Nythän melkein kaikki yhtiöt tarjoavat sellaista ympärivuotista vakuutusta, jota taisit kaivatakin, kun et kerta seisontavakuutuksessakaan pyörääsi pitänyt. Itse vaihdoin Pohjolaan, joka pesi Tapiolan reilulla satasella vuodessa täyskaskolla. Muut olivat sitten vielä kalliimpia, tai sitten ne eivät olleet ympärivuotisia, vaan vanhan mallisia, mutta silti melko kalliita. Yksi tsekkaamisen arvoinen voi olla Nordea, joka laskurin perusteella tarjosi myös ihan kohtuuhintaista vakuutusta omaan pyörään.

Mistä löydät Nordean laskurin? Itse en sitä netistä löytänyt.
Omalta kannaltani on hyvää se, että tehopainosuhde on alhainen eli ne, jotka katsovat sitä, antavat ok hinnan. Ne, jotka katsovat ccm:ää, antavat taas heikomman, koska minulla 652ccm vie juuri pari ccm:ää yli edellisen rajan. Itsekin ehkä siirrän Pohjolaan. Täytyy nyt katsoa.
 

scholl

Jäsen
KPL kirjoitti:

Niin tuossa pystyt laskemaan vakuutuksen, jos sinulla on A1 rahoitus. Sen sijaan Nordean normaalivahinkovakuutus sivuilla löytyy vain autoille ja perävaunuille laskuri. Jos ei ole A1 autorahoitusta niin silloin esim. ei saa 30% liikennevakuutusbonusta ja muutenkaan ne vakuutusmaksut eivät ole vertailukelpoisia silloin, jos ovat kytköksissä johonkin rahoitukseen verrattuna tilanteeseen, jossa rahoitusta ei olisi.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
scholl kirjoitti:
Niin tuossa pystyt laskemaan vakuutuksen, jos sinulla on A1 rahoitus. Sen sijaan Nordean normaalivahinkovakuutus sivuilla löytyy vain autoille ja perävaunuille laskuri. Jos ei ole A1 autorahoitusta niin silloin esim. ei saa 30% liikennevakuutusbonusta ja muutenkaan ne vakuutusmaksut eivät ole vertailukelpoisia silloin, jos ovat kytköksissä johonkin rahoitukseen verrattuna tilanteeseen, jossa rahoitusta ei olisi.

Mites tämä http://www.auto.nvv.fi/CalculatorMotorcycle.aspx ?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Tänä keväänä/kesänä on nuo kaksipyöräiset kiinnostamaan hirveesti. Aiemmin en ole kokem´nut mitään mielenkiintoa moottoripyöriin, mutta nyt kun semmoinen ohi menee niin melkein pöksyt kastuu. Tahtoo Ninjan!

Pitäisi varmaan ajaa tuo A-kortti alkuun.. =)

Projekti kesä 2007 on nyt aloitettu.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Kyösti kirjoitti:
. Tahtoo Ninjan!

Pitäisi varmaan ajaa tuo A-kortti alkuun..

Velipoika moisen mopon laittoi juuri tuliteränä. Ottaa ykköselläkin yli 150kmh. Ei ehkä ihan aloittelijan eka pyörä :p
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Karzan kirjoitti:
Velipoika moisen mopon laittoi juuri tuliteränä. Ottaa ykköselläkin yli 150kmh. Ei ehkä ihan aloittelijan eka pyörä :p

Ei oltu ihan tosissaan, mutta kyllä se vaikka 600 kiinnostaisi. Pitää tosiaan hankkia se kortti alkuun, varmaan ensi keväänä, ennen kuin kannattaa mistää pyörästä alkaa haavaeilemaan.

Tahtoo kuitenkin Ninjan! =)
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
No niin, alunperin tarkoitus oli ajaa tämä vuosi vanhalla Hondalla. Alkukevään aikana kuitenkin kuume iski pahemman kerran päälle ja tuli luettua kaikki mahdolliset testit ja vertailut uusista Japanian kilokyykyistä. Kävin alkukevään aikana koeajamassa tai koeistumassa kaikki vaihtoehdot ja olin jo vahvasti kääntymässä uuden Yamaha R1:n suuntaan, kunnes ostin erään Brittilehden, jossa oli normaali CBR1000RR/GSXR1000/ZX10R/YZF1R-vertailun lisäksi koeajossa uusi Aprilia RSV 1000R Factory. Vertailun lukeminen ja nopea koeajo avasi silmät ja kaupat tuli tehtyä, joten nyt olen ollut n. 3 viikkoa italialaisen moottoripyörän omistaja.

Kyseisen pyörän ominaisuuksia/vakiovarusteita:

-Brembon radiaalijarrut
-Öhlinsin etujousitus
-Öhlinsin takaiskari
-Öhlinsin ohjausiskari
-OZin takoalumiinivanteet
-Teräspunosjarruletkut vakiona
-4 vuoden takuu
-Vääntökäyrä muistuttaa pohjanmaan maastokuviota
-Hiilikuitua vähän joka puolella

Lisäksi hetki sitten selvisi, että ko. pyörä voitti tämän vuoden Masterbike-testin, joka on ainakin eurooppalaisessa mittakaavassa arvostetuin katupyörävertailu.

Eilisen aikana sain sisäänajon suoritettua ja sen jälkeiset pikaiset testit kertovat näin takapuolituntumalla, että voimaa tuntuu löytyvän.

Lisätietoa löytyy tuolta

http://www.aprilia.com/modelli/road/modello.asp?id=63

Vielä kun joku ostaisi mun vanhan Hondan pois.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
straiter kirjoitti:
Eilisen aikana sain sisäänajon suoritettua ja sen jälkeiset pikaiset testit kertovat näin takapuolituntumalla, että voimaa tuntuu löytyvän.

Isot pojat sanovat, että niillä sisäänajo-ohjeilla voi pyyhkiä takamusta ja että kone tykkää oikeasti hyvää, kun sitä kierrättää sen 10 000 rpm jo ihan uutena. Onnea kuitenkin hienosta pyörästä. Nyt putkea, ilmaboksia yms vaihtamaan, eikö niin?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ensimmäistä kertaa moottoripyörän kyydissä, kaverilla oikea peli, 900 kuutiota. Ihan mielenkiintoinen kokemus painaa moottoritietä. En nyt silti vieläkään ymmärrä mitä järkeä tuossa on, koska saman matkan Porvooseen olisimme voineet mennä esimerkiksi linja-autolla ja olisimme voineet mäyrättää takapenkillä.

Kai tätä voisi verrata johonkin huvipuistolaitteeseen. Sinänsä turhaa, mutta silti hauskaa.
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
KPL kirjoitti:
Isot pojat sanovat, että niillä sisäänajo-ohjeilla voi pyyhkiä takamusta ja että kone tykkää oikeasti hyvää, kun sitä kierrättää sen 10 000 rpm jo ihan uutena. Onnea kuitenkin hienosta pyörästä. Nyt putkea, ilmaboksia yms vaihtamaan, eikö niin?

No tulipa sisäänajovaihe suoritettua ihan kiltisti, kieltämättä säädettävä vaihtovalo helpotti elämää aika paljon. Maanantaina oli 1000 km:n huolto ja eilisen jälkeen mittarissa onkin hieman yli 2000 km. Kieltämättä tällä viikolla vietetty "talvi"loma vaikutti kilometrimääriin.

Kieltämättä ääniä kuunnellessa on tullut mieleen putkiston/sliparien vaihtaminen. Sehän onkin ko. mopossa yllättävän simppeli projekti, koska ruiskun ohjausyksikön saa yhdellä merkkiliikkeen avaimenkäännöllä säädettyä tehoputkiasetuksiin. Meteliä kuitenkin löytyy yllättävän kivasti 7000 rpm yläpuolella. Sääli vaan että niitä kierroksia pääsee käyttämään valitettavan harvoin johtuen posliinien innosta saada maan suurimmat rikolliset vastuuseen teoistaan ihmiskuntaa vastaan. Oli tälläkin viikolla pari kertaa napsahtaminen lähellä. (Tässä loistavaa tartuntapintaa palstan kukkahattutäti/setä-osastolle.)

pernaveikko kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa moottoripyörän kyydissä, kaverilla oikea peli, 900 kuutiota. Ihan mielenkiintoinen kokemus painaa moottoritietä. En nyt silti vieläkään ymmärrä mitä järkeä tuossa on, koska saman matkan Porvooseen olisimme voineet mennä esimerkiksi linja-autolla ja olisimme voineet mäyrättää takapenkillä.

Kai tätä voisi verrata johonkin huvipuistolaitteeseen. Sinänsä turhaa, mutta silti hauskaa.

Ei moottoripyöräilyssä olekaan mitään järkeä, tämä on täysin tunteisiin perustuvaa hommaa. Vähän niinkuin jääkiekko tai mikä muu tahansa urheilu. Sitä kun pääsee vetämään oikein kunnollista mutkapätkää, niin viimeistään siinä vaiheessa unohtuu kaikki vähänkään työasioihin liittyvä mielestä. On vain sinä, mopo ja tie.

Ja motarilla ajaminen onkin käsittämättömän tympeää touhua. Mä ainakin yritän viimeiseen asti vältellä motareita mopolla ajaessa. Paitsi öiseen aikaan, jolloin tyhjällä motarilla voi luukuttaa kunnolla. Muuten tulee suosittua pienempiä ja huomattavasti mutkikkaampia teitä.
 

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Kai tänne piikkikuskitkin saa kirjoitella. Jonkin sortin mopo kai sekin on. Nojoo, tuli tuossa kuukausi sitten laitettua alle tuollainen piikkinen Yamaha Tzr-rr. Kuva on liitetiedostona.Tosin kuvassa ei oma mopo, mutta saman värinen. Pyörän pitäisi komponenteiltaan olla aivan piikkien eliittiä. Edessä Brembon nelimäntäinen ja takana Brembon kaksimätäinen jarrulevy. Edessä Showan USD-keula ja takana myöskin Showan valmistama monojousi. Kyseinen mopo on aika möhkö piikiksi, kuivapaino on rekisteriotteen mukaan kunnioitettavat 140kg. Pyörä myöskin tuntuu kuutiotilavuuttaan isommalta, johtuen lähinnä rungosta, joka on alunperin käytetty 250cc:ssa pyörässä.

Moottorihan tuossa on vajaatahtinen ja tarjoaa noin 30hp täysitehoisena. Mopon jälkeenhän tehoa tuntuu aluksi olevan aivan julmetusti, mutta parin viikon kovan ajelun jälkeen alkaa kaipaamaan jo enemmän kuutioita. Tehopiikki saa tosin yhäkin hymyn väkisinkin huulille. Tosiaan kolmisen viikkoa on tullut tuolla ajeltua ja eipä ole vielä ajo-ominaisuudet loppuneet kesken. Tosin keula on hiukan löysä, ilmeisesti osa öljyistä on vuosien saatossa valahtanut ulos. Pyörä on kuitenkin jo reilut kymmenen vuotta vanha (vm. -95). Pitää joku toinen päivä kirjoitella enemmän, kun kilometrejä tulee enemmän mittariin. Nyt olen ehtinyt ajaa vain noin 2tkm.
 

Liitteet

  • tzr-rr.jpg
    tzr-rr.jpg
    46,6 KB · kertaa luettu: 544

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
straiter kirjoitti:
Kieltämättä ääniä kuunnellessa on tullut mieleen putkiston/sliparien vaihtaminen. Sehän onkin ko. mopossa yllättävän simppeli projekti, koska ruiskun ohjausyksikön saa yhdellä merkkiliikkeen avaimenkäännöllä säädettyä tehoputkiasetuksiin. Meteliä kuitenkin löytyy yllättävän kivasti 7000 rpm yläpuolella. Sääli vaan että niitä kierroksia pääsee käyttämään valitettavan harvoin johtuen posliinien innosta saada maan suurimmat rikolliset vastuuseen teoistaan ihmiskuntaa vastaan. Oli tälläkin viikolla pari kertaa napsahtaminen lähellä. (Tässä loistavaa tartuntapintaa palstan kukkahattutäti/setä-osastolle.)

Arrowin putket ovat ilmeisen äänekkäitä, joten hanki sellaiset. Itse törmäsin tuossa taannoin erääseen Factory Milleen, jossa oli juuri Arrowin pöntöt ja hyvin pauhasivat.

straiter kirjoitti:
Ei moottoripyöräilyssä olekaan mitään järkeä, tämä on täysin tunteisiin perustuvaa hommaa. Vähän niinkuin jääkiekko tai mikä muu tahansa urheilu. Sitä kun pääsee vetämään oikein kunnollista mutkapätkää, niin viimeistään siinä vaiheessa unohtuu kaikki vähänkään työasioihin liittyvä mielestä. On vain sinä, mopo ja tie.

Sitten kun vielä muistetaan rata-ajo, niin mutkapätkät ovat paperia sen jälkeen. Kannattaa ehdottomasti lähteä.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Ilmat ovat suosineet. Kesävirvokkeetkin jopa nyt lomalla ja jussina olen väliinjättänyt, jotta aamuisin pääseen kurvailemaan.
BT 1100 vaihtunee uuteen tonnifasuun jo alkavalla viikolla.
 

PeZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dodii, nyt olis sitten A-kortin teoriat takana. Ensi viikon keskiviikkona pääsee sitten tositoimiin ja harjoittelemaan moottoripyörän käsittelyä. Mitä koulussa noita käsittelykokeen harjoituspätkiä näytettiin, niin se hidasajo eniten mietityttää, että mitenköhän onnistuu...

Kyllähän tuolle yhdelle lisäkirjaimelle ajokorttiin tuli aika muikea hinta. Koulu + inssi + ajokorttimaksu yhteensä noin 700 euroa! Nooh, tulipahan kerrankin käytettyä kesälomarahat johonkin järkevään, sillä onhan tästä kohta jo kymmenen vuotta haaveiltukin!
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
PeZ kirjoitti:
. Mitä koulussa noita käsittelykokeen harjoituspätkiä näytettiin, niin se hidasajo eniten mietityttää, että mitenköhän onnistuu...

En tiedä ovatko vaatimukset muuttuneet siitä, kun itse a-kortin ajoin vuonna -96, mutta silloin ainakin se hidasajo oli ihan kohtalaisen köykänen. En siis tullut tänne nyt meuhkaamaan huimista ajotaidoistani, kun en sellaisia edes omaa. Halusin vain todeta, että elä ressaa siitä liikaa. Ei se loppujen lopuksi ole niin paha miltä se ehkä saattaisi aluksi katsottuna vaikuttaa.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Minähän opin automaattisesti prätkällä ajamaan autokoulussa 80-luvun alussa.
Uusiomotoristina kävin muutama vuosi sitten EA-kurssin. Ihan likaa siellä hidasajoa painotettiin.Ainahan sitä voi jalat laskea katuun kun hyrrävoimat loppuvat. Jarrutukset ja väistöt/vastaohjaus ovat ne tärkeät asiat käytännön liikennetilanteissa.
E+Yamahan voi bongata tällä viikolla joka ilta Järvenpäästä Puistobluesin liepeilleä päristelemässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös