Nonnih - sunnuntaina tuli pistäydyttyä Jyrkällä (Sonkajärvi) katselemassa ja kuuntelemassa kosken kohinaa ja nauttimassa suorastaan helteisestä kelistä. Itse asiassa keli oli niin lämmin, että pelkkä "tekninen t-paita" ajotakin alla (ilman gore-kalvoa) riitti aivan mainiosti ja alkumatkasta päällä ollut ohut pitkähihainen jouti lopulta takaboxiin.
Keli oli siis hyvä, mutta Laakajärventie (5862) Jyrkältä Rautavaarantielle (870) asti, n. 17 km, on aivan karmeassa kunnossa edelleen, vuodesta toiseen, vaikka alkupätkä 5-tieltä Jyrkälle asti onkin hyvää, nautittavaa ajeltavaa.
Kypäristä puheen ollen, minulla on ollut jo yli kymmenen vuotta avattava "potta" - nykyisin jo muutaman vuoden Shoei Multitec, joka istuu minun päähäni parhaiten kokeilemistani kypärista. Käytän avattavaa jo sen tähden, että minulla on silmälasit ja niiden kanssa ko. kypärätyyppi on kätevin. Melua avattavissa on jonkin verran enemmän kuin perinteisissä (hyvissä) umpikypärissä, mutta korvatulpat kuuluvat vakiovarusteisiin joka tapauksessa.