Mainos

Moottoripyöräketju

  • 211 558
  • 1 033

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Onko kellään kokemuksia Kawan ER-5 pyörästä tai ylipäätään apua a.o. ongelmaan? Frendillä on moinen Erkki ja ei talven jäljiltä enää starttaa, solenoidi rätisee, muuta ei sitten tapahdukaan, solenoidi vaihdettiin uuteen, akku ladattiin täyteen mutta silti vain solkun rätinää. Johdotukset on kunnossa akulta solkulle ja siitä startille ja sieltä taas takasin akulle.

Olen ymmälläni...
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Onko kellään kokemuksia Kawan ER-5 pyörästä tai ylipäätään apua a.o. ongelmaan? Frendillä on moinen Erkki ja ei talven jäljiltä enää starttaa, solenoidi rätisee, muuta ei sitten tapahdukaan, solenoidi vaihdettiin uuteen, akku ladattiin täyteen mutta silti vain solkun rätinää. Johdotukset on kunnossa akulta solkulle ja siitä startille ja sieltä taas takasin akulle.

Olen ymmälläni...

Kokeilitteko ohittaa solenoidin? Itselläni ei toissa keväänä startannut ja vian jäljitys alkoi syöttämällä herätevirtaa suoraan starttimoottoriin ja siitä sitten loogisesti aina steppejä taaksepäin. Apuna käytin paukkulangan pätkää. Vika löytyi lopulta käynnistys katkaisijasta, jonka kontaktipinnat olivat talven aikana hapettuneet. Vähän hiekkapaperia ja avot.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Kokeilitteko ohittaa solenoidin? Itselläni ei toissa keväänä startannut ja vian jäljitys alkoi syöttämällä herätevirtaa suoraan starttimoottoriin ja siitä sitten loogisesti aina steppejä taaksepäin. Apuna käytin paukkulangan pätkää. Vika löytyi lopulta käynnistys katkaisijasta, jonka kontaktipinnat olivat talven aikana hapettuneet. Vähän hiekkapaperia ja avot.

Eipä kokeiltu, ei tullut mieleen lähteä etsimään vikaa tuosta suunnasta kun kuitenkin solenoidi rätisi starttia painettaessa, pitää ottaa auki ja putsata.

Saattaa muuten hyvinkin johtua siitä, pyörän edellinen omistaja oli asentanut kahvanlämmittimet jotka poistettiin, tuosta voipi löytyä syy.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Eipä kokeiltu, ei tullut mieleen lähteä etsimään vikaa tuosta suunnasta kun kuitenkin solenoidi rätisi starttia painettaessa, pitää ottaa auki ja putsata.

Saattaa muuten hyvinkin johtua siitä, pyörän edellinen omistaja oli asentanut kahvanlämmittimet jotka poistettiin, tuosta voipi löytyä syy.

Solenoidista voi kuulua ääni, jos starttimoottori on rikki. Tyypillisesti se on sellainen "naks". Kokeile nyt vielä syöttää akusta suoraan startille ja katso starttaako.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nonnih - sunnuntaina tuli pistäydyttyä Jyrkällä (Sonkajärvi) katselemassa ja kuuntelemassa kosken kohinaa ja nauttimassa suorastaan helteisestä kelistä. Itse asiassa keli oli niin lämmin, että pelkkä "tekninen t-paita" ajotakin alla (ilman gore-kalvoa) riitti aivan mainiosti ja alkumatkasta päällä ollut ohut pitkähihainen jouti lopulta takaboxiin.
Keli oli siis hyvä, mutta Laakajärventie (5862) Jyrkältä Rautavaarantielle (870) asti, n. 17 km, on aivan karmeassa kunnossa edelleen, vuodesta toiseen, vaikka alkupätkä 5-tieltä Jyrkälle asti onkin hyvää, nautittavaa ajeltavaa.

Kypäristä puheen ollen, minulla on ollut jo yli kymmenen vuotta avattava "potta" - nykyisin jo muutaman vuoden Shoei Multitec, joka istuu minun päähäni parhaiten kokeilemistani kypärista. Käytän avattavaa jo sen tähden, että minulla on silmälasit ja niiden kanssa ko. kypärätyyppi on kätevin. Melua avattavissa on jonkin verran enemmän kuin perinteisissä (hyvissä) umpikypärissä, mutta korvatulpat kuuluvat vakiovarusteisiin joka tapauksessa.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mielenkiintoinen kokemus. Kävin koeajamassa Indian Chief Vintagea ja olen jossain määrin ihastunut pyörään. 1800 kuutioinen custom ja erittäin mukava pyörä rauhalliseen kruisailuun. Mahtava vääntö, alhaiset kierrokset ja rento meininki. Tässä hyvä vaihtoehto HD:lle ja tyyliä löytyy.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mielenkiintoinen kokemus. Kävin koeajamassa Indian Chief Vintagea ja olen jossain määrin ihastunut pyörään. 1800 kuutioinen custom ja erittäin mukava pyörä rauhalliseen kruisailuun. Mahtava vääntö, alhaiset kierrokset ja rento meininki. Tässä hyvä vaihtoehto HD:lle ja tyyliä löytyy.

Jyhkeä on peli, työntötanko V-2, jossa vääntöä varmasti piisaa jo ihan alhaalta lähtien.
Eihän tuollaisen hankinnassa ole kuin muutama pikkuruinen ongelma, tarkemmin sanottuna niitä taitaa olla reippaat 35 tuhatta...
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Palasin oranssiin leiriin kun hyvin palvellut Aprilia Dorsoduro vaihtui KTM 990 SMT:hen. Olen SMT:tä jo pitempään miettinyt ja koeajanutkin pari kertaa. Lisäksi olen seurannut Nettimotosta käytettyjen tarjontaa. Nyt sitten sattui hyvä yksilö järkihintaan niin vaihto meni toteutukseen. Ei muuten kovin hyvin säily tuollaisen vuoden ikäisenä ostetun hieman harvinaisemman pyörän arvo. Mutta eipä tätä sijoitusmielessä harrastetakaan.

SMT on kerrassaan mainio laite. Alusta on kuin tehty Suomen mutkapätkille, se nielee routapatit ja muut möykyt eleettömästi ja menee ketterästi minne käsketään. Voimapuolesta huolehtiva tonninen V2-motti on aina alueella oleva voimanpesä. Lisäksi SMT on ihan kelvollinen pitemmälläkin matkalla, vakaa ja suht mukava. Ilometrejä pitäisi siis olla luvassa.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jyhkeä on peli, työntötanko V-2, jossa vääntöä varmasti piisaa jo ihan alhaalta lähtien.
Eihän tuollaisen hankinnassa ole kuin muutama pikkuruinen ongelma, tarkemmin sanottuna niitä taitaa olla reippaat 35 tuhatta...

Niin siis onhan se ihan pähkähullua maksaa moottoripyörästä 35k! Sillä rahalla saa jo kohtalaisen auton tai veneen....ihan järjetöntä!

Sama pyörä maksaa jenkeissä 22k USD eli nykykurssilla jotain 16k EUR ja siinäkin on siis jo katetta valmistajalle ja jälleenmyyjälle. Saksassa ja Espanjassa hinta on noin 27k EUR. Suomessa 35,9k EUR.

Onhan toi sairasta!!!
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Niin siis onhan se ihan pähkähullua maksaa moottoripyörästä 35k! Sillä rahalla saa jo kohtalaisen auton tai veneen....ihan järjetöntä!

Jo 30k hinnalla saa todella komeita autoja. Saa muutaman vuoden vanhoja vähän ajettuja E-mersuja tai 5-bemareita (jos hieman käytetyt kelpaa). Ja toki uusiakin saa tuolla hinnalla jo vaikka mitä.

Jos rahaa on aivan helvetisti niin mitäpä väliä vaikka ostaisi sen 95k maksavan Ducati Panigalen erikoisversion mutta järjen hiventähän tuossa ei ole.

Näinpä muuten kerran nettimotossa kolmipyöräsen inva-triken , joka maksoi 49k. Vähän kyllä nauratti, että kuka tuollaisen ostaa, kun ei ole edes moottoripyörä.

Eniten sarvea nostattaa otsaan juurikin tämä suomen hinnoittelu. Mopo mistä maksat esim Saksassa 15k maksaa suomessa sen 30k. Urgh!
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sain eilen haettua mopon pihalle ja huomenna öljynvaihtoon. Löysin jopa moponavin, 700 puhdasta säästöä. Olin jo varautunut henkisesti ostamaan uuden garminin. Poronpurijaisia odotellessa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Visiiri ja vaha

Kysytäänpäs täältä, josko hyvää infoa saisi.

Ostin viime viikolla uuden visiirin kypärään. Myyjä antoi niksipirkkamaisen vinkin ja neuvoi vahaamaan visiirin (auto)vahalla. Tällöin viisiiriin ei tartu lika niin helposti ja se on helpompi pestä pelkällä vedellä. Samoin sateella vesi valuu paremmin pois viisiirin pinnasta ja ajelu on siten kivempaa.

Googlen avulla koitin katsella asiasta ja joitain keskusteluja löysinkin ja tekee mieleni kokeilla tuota. Kuulostaa ihan järkeenkäyvältä.

Käsitin keskusteluista, että ihan mitä tahansa vahaa tuohon visiiriin ei pidä mennä laittamaan (ja tuon nyt tajusin muutenkin, sen verran herkkä / tärkeä kapistus tuo visiiri motoristille on). Mutta, mitään kun en autovahoista ymmärrä, niin kysymys kuuluu - mitä vahaa siihen visiiriin voi / kannattaa laittaa? Ja miten / millä se siihen visiirin pintaan laitetaan se vaha?

Vastaukseksi toivoisin ihan tuotenimiä. Ei mitään ohjeita "ei saa olla hankaavaa" tms., tuon jo tajuan itsekin. Tai toki jos joku on jollain vahalla visiirinsä pilannut, niin siitäkin voi vihjata, että älä nyt ainakaan tätä käytä.

Jos jollain on asiasta kokemusta, niin neuvoista olisin kiitollinen.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Toimisikohan TurtleWaxin "Viis sateesta"-linimentti tuohon visiiriin?
Auton laseihin sitä hinkataan ja saa aikaan todella vettähylkivän pinnan.
Lasinpyyhkijöitä ei tarvi oikeastaan käyttää kevyessä sateessa, vesi lähtee kuin hanhen selästä ajoviiman voimasta.

Ohjeissa mainitaan muistaakseni, että kannattaa kokeilla aluksi ei näkyvään paikkaan ettei tule yllätyksiä.. Aineen sopivuudesta visiiriin ei mitään tietoa.
 

Kaspar11

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Pittsburgh Penguins
Asiasta ja ainakin sen vieresta;
Kypärän olen vahannut autoglymillä, sillä perus resin polish tms. samalla kun moponkin. Saa itikat irti. Jos nyt oikein muistan, saattaa olla että kevyesti oon visiirinkin siinä samalla huitassu. Älä nyt vaan hankaa, ja aina, mitä vaan vahaa, niin puhtaat liinat ja rätit. Suosin uusia valkoisia tennissukkia.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toimiiko 5 sateesta aine visiirissä.

Linkissä Moottoripyörä.orgin keskustelu aiheesta. 5 sateesta siis toimii joissain visiireissä mutta on myös päinvastaisia kokemuksia. Eli jos kokeilet tuota niin testaa ekaksi johonkin sellaiseen kohtaan ettei pilaa visiiriä jos se ei sun kypärälle sovellukaan... Samassa keskustelussa myös muita keinoja sadenäkyvyyden parantamiseen...

Itse käytin aikanaan Autglymin viimeistelyvahaa kypärän huoltoon ja samalla aineella pyyhin myös visiirin. Ihan hyvin sekin toimi...
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kypärän putsaus menee ilman mömmöjäkin, kun laittaa pari palaa kasteltua talouspaperia visiirin ja kypärän päälle. 15 min haudutus ja sitten vaan pyyhkäisee lionneet itikat pois.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Mites on ajelut menneet palstatovereilla? Itselläni tämän kesän kilsat toistaiseksi 1500-2000 km., mutta onneksi on kesää jäljellä.
Ikävänä varoitusmuistutuksena on tullut noita moottoripyöräilijöiden kuolemia tässä kuukauden sisällä. Onkohan helteellä ollut merkitystä? Keskittyminen herpaantunut tai ajettu ilman suojavarusteita. Itselläni pari melkein vaaratilannetta ollut. Vastaantuleva auto ohitustilanteessa on turhan pitkään minun kaistalla ja toisessa työkone antaa edessä ajavalle autolle tietä bussipysäkillä ja sen jälkeen tulee eteeni kun pysäkki loppui. En sitten tiedä näkikö minut vai ei. Eipä noissa ole edes pulssi noussut, mutta hyvänä muistutuksena olleet, että hereillä pitää olla.

Laitetaan tännekin mainos Motocaching.net -sivustosta. Eli samalla idealla mennään kuin geokätköilyssä, mutta pärräystävällisesti.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Mites on ajelut menneet palstatovereilla?

Hyvinhän tässä. Kerran tosin yritti joku rättipäämuija ajaa X5 bemarin kanssa yli moottoritiellä, kun sai jonkun road-rage kohtauksen. Tilanne meni niin, että ajoin ohituskaistaa ja oikealta kaistalta kyseinen sähläm veti jonon välistä eteen ilman vilkkua niin, että jouduin jarruttamaan. Jäi siihen eteen sitten könyämään eikä siirtynyt oikealle kaistalle pois tieltä vaikka kaista oli vapaa, joten nohevana ajoin oikealle puolelle, koputin kypärää ja näytin keskisormea. Siitähän se riemu sitten alkoi. Jouduin hetken ihan tosissaan ajamaan karkuun, kun näytti siltä, että oikeasti yrittää mut tappaa. Harmi kun en saanut rekkaria ylös.

Radalla tullut ajeltua ja tarkoitus olisi vielä pariin otteeseen loman aikana sinne mennä kurvailemaan. Kilometrejä tullut n. 4000
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Bandit on laulanut reilut 2 000 km. Pistin auton pois rekisteristä, kesällä ei sellaista tarvitse ollenkaan. 24 000 km:n huollossa pitää käyttää parin viikon sisällä.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
MP-kurssi alkaa olemaan voiton puolella ja pyörää pitäisi loppusyksyksi katsella. MP-tunneilla olen ajanut tuollaisella Suzukin SFV650 Gladius pyörällä, ja ihastunut siihen kyllä ihan täysin. Ajo-opettajaltani olen yrittänyt nyhtää tietoja kyseisen pyörän luotettavuudesta yms, mutta vasta vähän aikaa pyörän omistaneena ei mitään hyvää infoa ole oikein antaa. Niimpä kysyn, että onko tällä palstalla kellään kys. pyörästä pitemmältä aikaa kokemuksia? Lähinnä juurikin luotettavuuden osalta.
Netistäkin löytyy todella huonosti tästä pyörästä kokemuksia, tai sitten en vain osaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olen tehnyt radikaalin ratkaisun ja vaihdoin rakkaan pyöräni toisenlaiseen kulkuvälineeseen, veneeseen. Tämä tapahtui ihan vain uusien olosuhteiden innoittamana eikä mitään sen ihmeempää asiaan liity.
MP-kamppeitani en hävittänyt, sillä ajatuksissa on pyörän vuokraus silloin tällöin, jotta pääsemme vaimoni kanssa fiilistelemään ja verestämään moninaisia MP-matkailuun liittyviä muistoja.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Oliko palstalla 10R:n omistajia? Meinasin vaihtaa oman vanhan 9R:n kymppiin ja tarjolla olisi muutama versio, 2008-2011 vuosilta ja juuri tuossa 2011 mallissa olisi luistonestoa ja tehokarttaa.

Mutta suurin kysymys että onko 2010 ja 2011 malleissa muita eroja kuin nuo mainitut? Frendi joka molemmilla on ajanut sanoi että on aivan eri pyörä tuo 2011 versio. Tosin hän on jäävi sanomaan tuon koska sitä 2011 versiota myy.
 
Polttelee niin vietävästi.

Tilasin OJMotosta laukkutelineet ysisataseen Hondaani ja pitäisi toivottavasti tällä viikolla saapua mestoille. Sitten lähden hakemaan pyörääni talvisäilöstä ja ruuvaamaan telineet kiinni. Satoi tai paistoi kuhan on plussaa.
 

cyclone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Oliko palstalla 10R:n omistajia? Meinasin vaihtaa oman vanhan 9R:n kymppiin ja tarjolla olisi muutama versio, 2008-2011 vuosilta ja juuri tuossa 2011 mallissa olisi luistonestoa ja tehokarttaa.

Mutta suurin kysymys että onko 2010 ja 2011 malleissa muita eroja kuin nuo mainitut? Frendi joka molemmilla on ajanut sanoi että on aivan eri pyörä tuo 2011 versio. Tosin hän on jäävi sanomaan tuon koska sitä 2011 versiota myy.

Oma mielipiteeni, joka tosin saattaa olla "hieman" vanhakantainen: Jos harkitset pyörää ostaessa että siinä olisi A) Luistonesto, B) ABS-jarrut, älä osta. Jokaisen motoristin tulisi hallita pyöränsä ilman tällaisia lisävarusteita. Nelipyöräisissä ne ovat kieltämättä hyödyllisiä silloin kun ajokeli on HUONO. Tällöin luonnollisesti pyörä jääkin talliin seisomaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös