Mistähän johtuu että Kawa röpöttää alakierroksilla näin talven jälkeen? ...
Riippuu pikkuisen, onko kaasari- vai ruiskukone.
Kaasareihin voi helposti jäädä vettä haittaamaan polttoaineen virtausta, vaikka olisitkin ajellut jo tankillisia. Reippaalla kaasulla sillä ei ole enää niin merkitystä, kun polttoaine kulkee pääsuuttimen "isosta" reijästä suht' reippaasti. Myös "vanha polttoaine" aiheuttaa itsessään epäpuhtauksia suuttimiin, ym., sellaista valkoista, pumpulin tapaista ainetta.
Kaasarit on yleensä suht helppo irroittaa ja puhdistaa itsekin (pl. VFR -> -97), jos nyt ei ole ihan peukalo keskellä kämmentä. Siitä vain rohkeasti koko pakka irti ja yksitellen käy ne läpi tarkastaen samalla alipainekalvojen eheyden.
Toinen ongelman aiheuttaja on sitten hapettumat elektroniikka- ja muissa sähkölaitteissa ja vika löytyy ja paikallistuu yleensä vain huoltokäynnillä osaavan kaverin käsissä.
Ruiskupyörässä ei luonnollisesti ole kaasarin tyypillisiä ongelmia, mutteivät nekään tykkää polttoaineen epäpuhtauksista.
Kuitenkin, siinä tapauksessa on syytä epäillä enemmän mainittuja sähkölaitteita kuin polttoainepuolta ja käyttää pyörää huollossa, ellei itsellä ole tarvittavia mittareita ja osaamista (moottoridatanlukulaitteista puhumattakaan).
Itse omistan nykyään pyörän, jolle ei voi oikein enää itse tehdä kuin pesun/vahauksen. Huollossa kytkevät vain pyörän tietokoneeseen ja kertovat, jos jokin on vikana sekä paljonko ao. korjaus maksaa - helppoa ja kallista...