Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 108 425
  • 24 186

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sori, en tiennyt, että mulla on tällainenkin velvollisuus. Mun mielestä tuo juutalaisten joutuminen häiriköinnin kohteeksi on perseestä. Ihan yhtä perseestä, oli tekijä sitten tuntematon, vassari tai muslimi. Tai ihan kuka muukaan. Helpottiko?

Ei mulla hätää ollut, mutta juutalaisilla. Ihmettelen edelleen, miten Jatkoajan tiedostavien aina niin valmis kevyt kommentointiyksikkö ei EU:n laajan selvityksen tuloksiin tartu, vaikka rasismi ja äärioikeisto tuomitaan oitis, jos hakaristilippu tai natsi jossain vilahtaa.

Taitaa ongelmana olla se, että niin Europolin kuin nyt EU:n selvitys (koskien tosin vain juutalaisia) ei tue äärioikeistosta Suomessa luotua viholliskuvaa. Terrorismia ja sen valmisteluja on ollut myös meillä, joten senkään avulla ei pääse karkuun, että tilanne Suomessa on erilainen.

Itseäni kiinnostaisi, miten parhaiten voimme silti rakentaa monikulttuurista yhteiskuntaa. Aika usein olen erilaisia keinoja esittänytkin.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaa ongelmana olla se, että niin Europolin kuin nyt EU:n selvitys (koskien tosin vain juutalaisia) ei tue äärioikeistosta Suomessa luotua viholliskuvaa. Terrorismia ja sen valmisteluja on ollut myös meillä, joten senkään avulla ei pääse karkuun, että tilanne Suomessa on erilainen.
Taitaa ennemminkin olla niin, että tuosta ei saa vastakkaisasettelua, kun juutalaisia kurmoottaa kaikki. Nää jatkoajan kinastelut kun on loppupeleissä enimmäkseen sitä muutamaa samaa kinastelua, jonka sytyttää mikä tahansa keppihevoseksi kelpaava sytyke. Ei täällä juuri ketään kiinnosta juuri minkään ryhmän kohtaamat vaikeudet. Homman nimi on se, että miten saada mikäkin tragedia palvelemaan omaa agendaa.

Noin niinkuin esimerkkinä sinä. Onko ylipäänsä olemassa ongelmaa, joka ei jollain tavalla ole vihervassarien syytä? Arvaan, että on toki kourallinen ongelmia, jotka ovat vain vihreiden tai vain vassarien syytä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Taitaa ennemminkin olla niin, että tuosta ei saa vastakkaisasettelua, kun juutalaisia kurmoottaa kaikki.

Väliin faktaa. Tunnetuista tekijöistä 80 prosenttia on muslimeita ja vassareita. Vain 20 prosenttia on oikeistolaisia.

Nää jatkoajan kinastelut kun on loppupeleissä enimmäkseen sitä muutamaa samaa kinastelua, jonka sytyttää mikä tahansa keppihevoseksi kelpaava sytyke. Ei täällä juuri ketään kiinnosta juuri minkään ryhmän kohtaamat vaikeudet. Homman nimi on se, että miten saada mikäkin tragedia palvelemaan omaa agendaa.

Kyllähän tuon agendan täällä näkee ja tulee mainiosti tässäkin asiassa esille. Tiedostavat loistavat poissaolollaan.

Noin niinkuin esimerkkinä sinä. Onko ylipäänsä olemassa ongelmaa, joka ei jollain tavalla ole vihervassarien syytä? Arvaan, että on toki kourallinen ongelmia, jotka ovat vain vihreiden tai vain vassarien syytä.

Kun olen haukkunut useamman kerran Orpon Kokoomuksen Orpon valinnasta alkaen ja haukkunut Kepun ja toivonut nykyisen hallituksen kaatuvan, niin tietysti kannattaisi lukaista tuokin osa. Vihervassarit on kyllä moneen ongelmaan nekin syyllisiä, mutta on myös hyviä asioita, jotka tapahtuvat vihervassarien vuoksi. Vaikkapa tulevissa vaaleissa äänestän Haavistoa, koska mitä suurempi on Vihreiden kannatus, sitä helpommin pääsevät hallitukseen ja Venäjän suurprojekti ydinvoimalansa (osaomistaja) sijoittamisesta Suomeen kaatuu. Ja tämänkin olen todennut jo aiemmin.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väliin faktaa. Tunnetuista tekijöistä 80 prosenttia on muslimeita ja vassareita. Vain 20 prosenttia on oikeistolaisia.
31 prosentissa vakavimmista häirintätapauksista tekijä oli uhrille tuntematon. Sen jälkeen yleisintä oli, että tekijä oli äärimuslimi (30 prosentissa tapauksista) tai vasemmistolaisesti ajatteleva ihminen (21 prosenttia). 13 prosenttia häirintään syyllistyneistä oli vastaajien mukaan oikeistolaisia.
Jos noista laskit, niin vituiks meni. Siellä on vielä 5 prossaa jotain, mitä ei kerrottu. Se olisi siis 74 ja 19. En nyt jaksa edes ihmetellä, että miksi vassarit ja muslimit tuossa piti yhdistää. Eiköhän se taas kerran ollut niitä sun yliherkkyysreaktioita.

Noin muuten olen sitä mieltä, että esim Israel keskustelut on sen verran hapokkaita, että mielummin luen kymmenkertaisen määrän maahanmuuttoon, koirankakkaan, telkkarilupaan ja polkupyöräilyyn liittyviä keskusteluja. Ne kun näyttää Israel keskustelujen rinnalla älykköjen keskusteluita.

Kyllähän tuon agendan täällä näkee ja tulee mainiosti tässäkin asiassa esille. Tiedostavat loistavat poissaolollaan.
Ihanko oikeasti luulet, että palstan "tiedostavat" ovat juutalaisvastaisia?

Eiköhän ne "tiedostavat" ole hiljaa, koska öyhöttäjät eivät öyhötä, joten ei ole mitään kommentoitavaa. Lähes aina isommat rähinät täällä alkaa parin öyhöttäjäryhmän töräyksistä, joissa joku random tapahtuma on yleensä mamujen tai naisten syytä, joskus jonkun B-luokan poliitikon.

Nämä sun juttus on vähän sitä tasoa, että koska öyhöttäjät ei kommentoi Thaimaan pedoifiilejä, niin öyhöttäjät kannattaa pedofiliaa Thaimaassa. Vaikka Enbuskekin just siitä kirjotti, niin ihan ollaan hiljaa asiasta. Kumma juttu, vai mitä? No ei ole kumma juttu, eikä kannata öyhöt pedofiliaa missään. Se ei vaan kiinnosta niin paljon, että sitä jaksaisi joka päivä kommentoida. Suurin osa meistä on töissä, toisin kuin sinä. Joten ei aikakaan riitä ihan kaikkeen. Jos haluat herättää kiinnostuksen johonkin aiheeseen, niin sun tarttee opetella paremmat provot. Koita vaihtaa vaikka välillä joku toinen levy.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos noista laskit, niin vituiks meni. Siellä on vielä 5 prossaa jotain, mitä ei kerrottu. Se olisi siis 74 ja 19. En nyt jaksa edes ihmetellä, että miksi vassarit ja muslimit tuossa piti yhdistää. Eiköhän se taas kerran ollut niitä sun yliherkkyysreaktioita..

Miten yhdistää? Vassarit ja muslimit olivat kaksi suurinta tunnettua ryhmää. Kerroin vain, miten tekstisi "juutalaisia kurmoottaa kaikki" jakaantuu. Ei mennytkään ihan tasan... Minusta epäkorrekti "kaikki" ilmaisu, mutta en siihen puuttunut, sillä ei vakavia välikohtauksia, väkivaltaa tms voi puolustella sillä, että "kaikki" niin tekee. Ei ihan oikeasti tee, typerä väite.

Mutta niistä jotka tekevät ja tekijät tiedetään, muslimit ja vassarit tekevät eniten. Tämä on fakta, ja hyvin kiusallinen vassareille ja muslimeille. Se on huono asia myös meille muille, koska se kertoo näiden ryhmien rasisitisista tms asenteista.

Ihanko oikeasti luulet, että palstan "tiedostavat" ovat juutalaisvastaisia?

En tunne heitä, joten vaikea sanoa. Vassareissa juutalaisvastaisuutta riittää, joten varmasti ainakin osa on. Yleisellä tasolla (ei siis Jatkoajan osalta) Vasemmistoliitossa antisemitismi tiedetään ongelmaksi, koska se tiedettiin jo kauan sitten. Mitään ei ainakaan silloin tehty ongelmalle, ja tuskin tehdään nytkään. Antisemitismi kertoo vain sen, että vassarit ovat mielellään rasisismia yms vastaan, jos katsovat siitä hyötyvänsä kannatuksessa tai muuten, mutta ihmisoikeuksilla ei ole heille muuten ollut arvoa takavuosina varsinkaan. Sortoa hyväksytään ja sortoa harrastetaan, vaikka samaan aikaan paasataan muiden rasismista.

Sellaista se on, vassarimeno Euroopassa.

Thaimaan jätän suosiolla sinulle kuten provosi myös.
 
Viimeksi muokattu:

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta epäkorrekti "kaikki" ilmaisu, mutta en siihen puuttunut, sillä ei vakavia välikohtauksia, väkivaltaa tms voi puolustella sillä, että "kaikki" niin tekee.
Sä osaat olla aika raskasta seuraa valitettavan usein. Enkä valitettavasti osaa tulkita, että milloin sä et ymmärrä ja milloin teeskentelet ymmärtämätöntä. Voin kertoa, että molemmissa tapauksissa se olet sinä, joka näyttää urpolta.

Minä en puolustellut väkivaltaa. Minä en puolustellut kenenkään tekemää väkivaltaa sillä perusteella, että kaikki tekee niin. Minä totesin, että yksi mahdollinen syy keskustelun puutteeseen on se, että kaikki kurmoottaa juutalaisia, joten tuosta keskustelusta jää puuttumaan se nettikeskusteluille tyypillinen mustavalkoinen asetelma.

En tunne heitä, joten vaikea sanoa. Vassareissa juutalaisvastaisuutta riittää, joten varmasti ainakin osa on.
Mielenkiintoista. Oletko siis sitä mieltä, että palstan "tiedostavat" ovat vassareita? Onko palstalla mielestäsi myös muita "tiedostavia", kuin vasemmistolaisia sellaisia?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun puolueet valmistautuvat siihen Saksan tavoin (josta kerroin esimerkit), tilanne on parempi, kuin jättää kenttä sopimusta vastustaville. Muualla somessa olen kertonut sopimuksen sisällöstä neutraalisti ja ampunut alas pahimpia valheita sen tiukasta sitovuudesta. Jatkoajassa sopimuksesta on vähän, muualla enemmän. Sopimus ei ole perinteisessä mielessä sopimus eikä sitä silloin allekirjoiteta vastaavasti, mutta on turha silti pelätä avointa keskustelua tästä tai muustakaan parlamenttitasolla.
Kyllä se menee niinpäin, että populistit hyötyvät joka kerta kun heidän agendaansa otetaan esille. Tutkimuksista on käynyt ilmi, että persut olivat edellisten vaalien alla eniten äänessä maahanmuuttoon liittyen, vaikka tarjolla olisi ollut muita paljon varteen otettavampia keskusteluosapuolia. Nyt jos asia vietäisiin parlamenttiin - mikä sinällään on yhdentekevää - kansalle välittyisi mielikuva, että on tapahtumassa jokin dramaattinen päätös tai käänne ulkopolitiikassa.

Otaksun, että Saksan vasurit haluavat asian käsittelyyn, koska heille on hyötyä vastakkainasettelusta Afd:a vastaan. Afd taas luonnollisesti haluaa pauhata asiasta, koska se edustaa heidän ainoaa teemaansa.

Ei täällä juuri ketään kiinnosta juuri minkään ryhmän kohtaamat vaikeudet. Homman nimi on se, että miten saada mikäkin tragedia palvelemaan omaa agendaa.

Noin niinkuin esimerkkinä sinä. Onko ylipäänsä olemassa ongelmaa, joka ei jollain tavalla ole vihervassarien syytä? Arvaan, että on toki kourallinen ongelmia, jotka ovat vain vihreiden tai vain vassarien syytä.
Kyllä vain. Tämäkin ketju syttyy aina roihuun, kun Ilta-aviiseissa tapahtuu jokin kuohuttava rikos. Seuraa ajanjakso, jolloin 10-20%:n vähemmistö kuvittelee edustavansa kansallista enemmistöä.

Harvemmin kuulee sen sijaan noteerattavan, että Suomessa on historiallisen turvallista asua.

Tässä on sisäministeriön tuore tulevaisuuskatsaus kansallisesta turvallisuudesta. Otan pari keskeistä lainausta:

Kokonaisrikollisuus on laskenut yleisen hyvinvoinnin lisäännyttyä, mutta hyvinvointi ja turvallisuus
eivät jakaudu tasaisesti eri väestöryhmien kesken. Väestön odotukset turvallisuudelle ovat kasvaneet.

Kymmenesosa väestöstä kokee yli kaksi kolmasosaa kaikesta väkivallasta. Turvattomuuden jakautuminen liittyy kiinteästi yksilöllisiin ominaisuuksiin kuten sukupuoleen, asuinpaikkaan, koulutukseen ja tulotasoon. Eriarvoistuminen ja syrjäytyminen ovat merkittäviä perinteisten turvallisuusuhkien kuten rikollisuuden ja sen uhriksi joutumisen taustatekijöitä. Väkivallan polttopisteessä ovat nuoret, rikollista tai päihteiden ongelmakäyttöön liittyvää elämäntapaa edustavat miehet sekä naiset, jotka kärsivät toistuvasta lähisuhdeväkivallasta. Viharikoksen uhriksi joutuu todennäköisimmin Suomessa syntynyt, etniseen tai kansalliseen vähemmistöön kuuluva Suomen kansalainen. Turvallisuudessa sukupuolten välinen tasa-arvo ei toteudu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minä en puolustellut väkivaltaa. Minä en puolustellut kenenkään tekemää väkivaltaa sillä perusteella, että kaikki tekee niin. Minä totesin, että yksi mahdollinen syy keskustelun puutteeseen on se, että kaikki kurmoottaa juutalaisia, joten tuosta keskustelusta jää puuttumaan se nettikeskusteluille tyypillinen mustavalkoinen asetelma.

Enkä minä todennut sinun puolustelevan väkivaltaa. Mutta kun leikit taas ymmärtämätöntä, mieti tätä. Jos Halla-aho kommentoisi tutkimusta, jossa iso osa XX prosenttia maahanmuuttajien kokemasta vakavasta uhasta identifioidaan persujen tekemäksi sanoilla "kaikkihan maahanmuuttajia kurmoottaa", olisi varmaan median otsikot melkoisia. Halla-aho valkopesee persujen vastuuta jne.

Minä ainoastaan totesin toisella haastamisellasi, että ei ihan mennyt putkeen määrittelysi. Kyse on oikeassa elämässä hyvin vakavasta asiasta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllä se menee niinpäin, että populistit hyötyvät joka kerta kun heidän agendaansa otetaan esille.

Logiikallasi päätetään sitten keskustelu koko Euroopassa turvapaikkapolitiikasta ja maahanmuutosta ja annetaan - kuten joskus esititkin - kaikki valmistelut sen italaisen feministivassarin käsiin. Ei todellakaan! Täällä ääripäiden välissä aiotaan kuitenkin vaikuttaa edelleen siihen, että asioita käsitellään avoimesti silloinkin, kun ne eivät ole suosiollisia palstan, Suomen tai Euroopan tiedostaville.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Logiikallasi päätetään sitten keskustelu koko Euroopassa turvapaikkapolitiikasta ja maahanmuutosta ja annetaan - kuten joskus esititkin - kaikki valmistelut sen italaisen feministivassarin käsiin. Ei todellakaan! Täällä ääripäiden välissä aiotaan kuitenkin vaikuttaa edelleen siihen, että asioita käsitellään avoimesti silloinkin, kun ne eivät ole suosiollisia palstan, Suomen tai Euroopan tiedostaville.
Minun logiikallani puhutaan tähdellisistä asioista. GCM-äänestys olisi sellainen, mikäli Suomen EU- tai ulkopoliittisessa linjassa tapahtuisi muutoksia tai mikäli GCM vaikuttaisi Suomen suvereniteettiin.

Mogherinin olen tainnut tuoda kertaalleen esille hänen asemansa takia. Tästä voi muuten tiedonjanoinen Jatkoajan lukija perehtyä italialaiseen feministivassariin. (linkki: Wikipedia)
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minun logiikallani puhutaan tähdellisistä asioista. GCM-äänestys olisi sellainen, mikäli Suomen EU- tai ulkopoliittisessa linjassa tapahtuisi muutoksia tai mikäli GCM vaikuttaisi Suomen suvereniteettiin.

Ja tämä on yhdessä todettu moneen kertaan, että GCM ei välittömästi vaikuta Suomeen mitenkään. Olen nostanut esille sen, että joku taho kuten vassarit voi vedota GCM:n tekstiin tai EU:ssa jokin taho voi sen myös tehdä tilanteessa, jossa esimerkiksi on tapahtumassa jotain.

Soppari on kuitenkin jo tänään hyväksytty, joten mielestäni turha enää käsitellä.

Mogherinin olen tainnut tuoda kertaalleen esille hänen asemansa takia.

Niin minäkin. Esitin, että hänet haastetaan oikeuteen hänen YK:ssa pitämänsä puheen vuoksi. Hän kehotti lähtemään yli Välimeren Afrikasta ja kertoi myös, että ketään ei käännytetä. Tulos: tuhansia kuolleita, kymmeniä tuhansia kadonneita lapsia Euroopassa mahdollisesti todella sairaiden ihmisten käsiin, tuhansia orjamaisissa tilanteissa jne jne.

Toisinkin olisi asiat voinut organisoida, todella. Mutta tämäkin on tapahtunut, ja Suomessa on edelleen 9 000 pääosin irakilaista nuorta miesta turvapaikkajärjestelmässä. Emme pääse eroon juuri kenestäkään irakilaisesta, joka ei meistä itse eroon halua.

PS. Juutalaisten kokema vaino Euroopassa vassarien ja muslimien toimesta on mulla lisäselvityksissä pari päivää. Mikä mielestäsi on syynä tällaiseen vassarien osalta? Entä muslimien?
 
Viimeksi muokattu:

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta kun leikit taas ymmärtämätöntä, mieti tätä. Jos Halla-aho kommentoisi tutkimusta, jossa iso osa XX prosenttia maahanmuuttajien kokemasta vakavasta uhasta identifioidaan persujen tekemäksi sanoilla "kaikkihan maahanmuuttajia kurmoottaa", olisi varmaan median otsikot melkoisia. Halla-aho valkopesee persujen vastuuta jne.
Jos mamujen kurmoottajien jakauma vastaisi juutalaisten kurmoottajien jakaumaa ja Halla-aho olisi kaltaiseni nobody jatkoajan keskustelupalstalla, niin vertauksesi olisi ehkä jotenkin järjellinen. Nyt se on osastoa "jos Li Andersson sanoisi vassareista sen mitä Cobol sanoi, niin mietipä mikä kohu nousisi".

Ai niin, et vastannut siihen "tiedostavien" vasemmistolaisuuteen liittyvään kysymykseen. Ilmeisesti siis edelleen pidät kaikkia palstan "tiedostavia" vassareina. Et kuitenkaan kehdannut kirjoittaa sitä näkyviin, miksi näin?
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos mamujen kurmoottajien jakauma vastaisi juutalaisten kurmoottajien jakaumaa ja Halla-aho olisi kaltaiseni nobody jatkoajan keskustelupalstalla, niin vertauksesi olisi ehkä jotenkin järjellinen. Nyt se on osastoa "jos Li Andersson sanoisi vassareista sen mitä Cobol, niin mietipä mikä kohu nousisi".

Voihan sen noinkin kokea, mutta samalla puolustelet antisemitismiäsi. Jos joku Jatkoajan kirjoittaja olisi todennut turvapaikanhakijoiden ahdisteluista, väkivallasta tms persujen tekemänä, että "kaikkihan turvapaikanhakijoita kuurmottaa", niin sinä olisit mahdollisesti yksi ensimmäisistä joka iskisi.

Sinun tapauksessa luulen, että kyse ei ole tietoisesta antisemitismistä. Et vaan ymmärrä, kuinka laajaa se on Euroopassa ja - kuten nähtiin - erittäin usein muslimien ja vassarien tekemää. Noin luvut ovat karmeat.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
PS. Juutalaisten kokema vaino Euroopassa vassarien ja muslimien toimesta on mulla lisäselvityksissä pari päivää. Mikä mielestäsi on syynä tällaiseen vassarien osalta? Entä muslimien?
Palestiinan tilanne on yksi syy, joka vaikuttaa etenkin fundamentalistimuslimien kohdalla. Tällä hetkellä antisemitismi vaikuttaisi olevan nousussa niin oikeiston kuin vasemmistonkin taholta, mikä on tietysti äärimmäisen huono juttu.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinun tapauksessa luulen, että kyse ei ole tietoisesta antisemitismistä. Et vaan ymmärrä, kuinka laajaa se on Euroopassa ja - kuten nähtiin - erittäin usein muslimien ja vassarien tekemää. Noin luvut ovat karmeat.
Ei kun ihan aidosti mua ei vain kiinnosta. Toisin kuin luulet, mä en murehdi 24/7 kaikkien maailman sorsittujen asioita.

Noin periaatteellisella tasolla mä olen useita kertoja kertonut, että kaikkien osapuolten syrjimiset on perseestä ja kaikki syrjivät osapuolet on perseestä. Jostain syystä sulle pitäisi kaiketi viikottain laittaa yksityisviesti, että myös syrjivä vassari on perseestä. En tiedä miksi. Oletan, että se johtuu siitä yliherkkyydestä. Mutta toki se sun yliherkkyytesikin on vassarien syytä. Tai sitten vihervassarien.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Palestiinan tilanne on yksi syy, joka vaikuttaa etenkin fundamentalistimuslimien kohdalla. Tällä hetkellä antisemitismi vaikuttaisi olevan nousussa niin oikeiston kuin vasemmistonkin taholta, mikä on tietysti äärimmäisen huono juttu.

Totta. Palestiina on varmasti yksi syy. Se vaikuttaa niin muslimien kuin vassareiden kohdalla, jotka muodostavat 74 prosenttia tunnetuista tekijöistä. Oikeiston osalta katsoin edellistä (mutta erilaista, osin) dataa ja sen perusteella voi sanoa, että nousua myös siellä, nyt 19 prosenttia tunnetuista. Tämä EU:n raportti on mielestäni hyvä sen osalta, että se antaa mahdollisesti todennäköisemmän tuloksen kuin jotkut viranomaisluvut. Esimerkiksi Sakssa on keskusteltu, onko poliisi laittanut tuntemattomat tekijät äärioikeistoon automaattisesti. Kuten totesin, pyrin kaivamaan sanotaan nyt loppuviikon aikana jotain taustoja tilanteesta omien kontaktien kautta.

Ei kun ihan aidosti mua ei vain kiinnosta. Toisin kuin luulet, mä en murehdi 24/7 kaikkien maailman sorsittujen asioita.

OK, sun ei varmaan kannata jatkossa kommentoida, jos kirjoitan vassareista, muslimeista, oikeistolaisista juutalaisten elämän vaikeuttajina.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Kyllä se menee niinpäin, että populistit hyötyvät joka kerta kun heidän agendaansa otetaan esille. Tutkimuksista on käynyt ilmi, että persut olivat edellisten vaalien alla eniten äänessä maahanmuuttoon liittyen, vaikka tarjolla olisi ollut muita paljon varteen otettavampia keskusteluosapuolia.
Homman nimi on se, että miten saada mikäkin tragedia palvelemaan omaa agendaa.

Näiden veitikoiden ajatusmaailma käy hyvin esille näistä lainauksista. Kaikki mitataan sillä miten omaa agendaa pystyy hyödyntämään ja sen jälkeen kuvitellaan kaikkien ajattelevan samalla tavalla. Totta vitussa perussuomalaiset ovat äänessä siirtolaisten määrän suhteen, koska Suomen tulevaisuus ratkaistaan siinä kuinka paljon tänne elintasoturisteja otetaan. Kukaan täysijärkinen ei halua Ruotsin toisintoa Suomeen, vaikka sekin oli vielä muutama vuosi sitten teidän mielestänne tavoiteltava mallivaltio, oikea autuuden esimerkki. koska bkt ja muuta paskaa.

Samat venkulat ovat vuositolkulla älähtäneet aina kun natsilippu jossain kulman takana heilahtaa (missä päin tahansa maailmaa), vaikka kaikki tietävät, ettei tämä Suomessa ole tällä hetkellä minkäänlainen oikea ongelma. Ongelmaksi tämä natsismi muuttuisi siinä vaiheessa, mikäli hallitus edelleen tulevaisuudessa sallisi 2015 kaltaisen halkijuoksun siirtolaisten lähtiessä liikkeelle. Tämä voimistaisi kaikkia ääriliikkeitä ja toki antaisi teille lisää kipinää kääntää keskustelua pois todellisesta ongelmasta.

Tässä on siis Hesarista teille todellista ongelmaa tästä kulttuurien sulatusuunista mitä kampuksilla muitten näkökulmaviisaiden kanssa toivotte:

31 prosentissa vakavimmista häirintätapauksista tekijä oli uhrille tuntematon. Sen jälkeen yleisintä oli, että tekijä oli äärimuslimi (30 prosentissa tapauksista) tai vasemmistolaisesti ajatteleva ihminen (21 prosenttia). 13 prosenttia häirintään syyllistyneistä oli vastaajien mukaan oikeistolaisia.

Ei ollenkaan yllättävää, että Anssi rukkakin laittoi suunsa suppuun, koska suvakkiuutisten luoma viholliskuva ei taaskaan pitänyt paikkaansa. Muslimit ja vassarit ovat siis juutalaisten mukaan se merkittävin ongelma. Repikää siitä.
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Ei kun ihan aidosti mua ei vain kiinnosta. Toisin kuin luulet, mä en murehdi 24/7 kaikkien maailman sorsittujen asioita.

Kiinnostuksesi loppui sillä sekunnilla, kun Hesarin juttu paukahti näytölle. Luultavasti kävit kyllä mielessäsi prosessia, kuinka asian pystyisi taas kerran laittaa pesukoneeseen valkopulverin kera. Harmi että Hesari on tuhtia ja tunnettua maahanmuuttoon liittyvää posipropagandaa, niin jutun kiistäminenkään ei käynyt.

Ei huolta, pari päivää huilia, niin siitä ne purjeet taas täyttyvät ja asiat on unohdettu. Tämän jälkeen voi käydä taas uudella innolla agendaa julistamaan ja toistamaan samoja asioita mursumiehen kanssa. Poks, räks, kröh...krööö KRÖÖH... repeat, repeat, repeat
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ollenkaan yllättävää, että Anssi rukkakin laittoi suunsa suppuun, koska suvakkiuutisten luoma viholliskuva ei taaskaan pitänyt paikkaansa. Muslimit ja vassarit ovat siis juutalaisten mukaan se merkittävin ongelma. Repikää siitä.
Onko se suun suppuun laittamista, kun kertoo, että juutalaisia häiriköivät muslimit ja vasemmistolaiset on perseestä? Tämä selvä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos vielä muistat parin tunnin päähän, niin sinähän se minua suorastaan vaadit tuohon vastaamaan...

Toki kysyin kerran, mutta sen jälkeenhän olet kovasti ottanut kantaa huomioiden, että ei oikeasti kiinnosta. En minä aluksi voinut tietää, ettei antisemitismi sinua kiinnosta. Se oli hyvä ilmoitus, että ei kiinnosta. Tiedän jatkossa, että jos rasmus, natsit tai rasismi mm. turvapaikanhakjoita kohtaan tulee keskusteluun, voin kysyä mielipidettäsi. Mutta antisemitismi ei listallesi kuulu.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki kysyin kerran, mutta sen jälkeenhän olet kovasti ottanut kantaa huomioiden, että ei oikeasti kiinnosta. En minä aluksi voinut tietää, ettei antisemitismi sinua kiinnosta. Se oli hyvä ilmoitus, että ei kiinnosta. Tiedän jatkossa, että jos rasmus, natsit tai rasismi turvapaikanhakjoita tulee keskusteluun, voin kysyä mielipidettäsi. Mutta antisemitismi ei listallesi kuulu.
Kerroin, että juutalaisten joutuminen häiriköinnin kohteeksi on mielestäni perseestä ja juutalaisia häiriköivät muslimit ja vassarit ovat perseestä. Sä sitten tuosta päättelit, että mä olen vasemmistolainen, muslimeja ihaileva antisemiitti. Hyvin sä vedät.

Osaatko arvata, miksi mun mielestä myös kaikki Israeliin liittyvät keskustelut on perseestä ja pyrin ihan aktiivisesti pysymään niistä erossa?
 
Suosikkijoukkue
Jukurit, TML
Onko se suun suppuun laittamista, kun kertoo, että juutalaisia häiriköivät muslimit ja vasemmistolaiset on perseestä? Tämä selvä.

Älyllinen epärehellisyytesi on koomista luokkaa. Toivottavasti olet yliopistokoulutettujen hartaiden monikultturistien pahinta ääriainesta mursumiehen ja radiokaalin kanssa, koska muussa tapauksessa Suomen tilanne mm. vastakkainasettelun suhteen näyttää hyvin synkältä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ja tämä on yhdessä todettu moneen kertaan, että GCM ei välittömästi vaikuta Suomeen mitenkään. Olen nostanut esille sen, että joku taho kuten vassarit voi vedota GCM:n tekstiin tai EU:ssa jokin taho voi sen myös tehdä tilanteessa, jossa esimerkiksi on tapahtumassa jotain.

Soppari on kuitenkin jo tänään hyväksytty, joten mielestäni turha enää käsitellä.
Saapa todellakin nähdä, että kuka ja missä tilanteessa GCM-sopimukseen ensimmäisenä vetoaa: tapahtuuko se Euroopasta turvapaikkaa hakeneiden ja/tai heidän juristiensa toimesta vai tp-hakijoiden lisääntyvistä määristä huolestuneiden poliitikkojen ja kansalaisjärjestöjen toimesta.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Saapa todellakin nähdä, että kuka ja missä tilanteessa GCM-sopimukseen ensimmäisenä vetoaa: tapahtuuko se Euroopasta turvapaikkaa hakeneiden ja/tai heidän juristiensa toimesta vai tp-hakijoiden lisääntyvistä määristä huolestuneiden poliitikkojen ja kansalaisjärjestöjen toimesta.
Hyvä pointti. Media, siis se surullisen kuuluisa valtamedia, ei varmastikkaan kehtaa peräänkuuluttaa sopimuksen perään noin muutamaan vuoteen. Sen verran asiasta on kirjoitettu pääkirjoitussivuilla tyyliin ”se ei sitouta mihinkään” ja asioita on pantu talteen. Mutta kansalaisjärjestöillä, tietyillä politiikoilla ja hum. maahanmuutosta leipänsä saavilla ei tälläistä häpyä ole. Ehkäpä jo ensi vuoden aikana tulee ensimmäiset vetoomukset. Saapa nähdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös